GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Prince of Persia: Sands of Time - wooooow...

05.12.2003
11:11
[1]

Cubituss [ Komputer ŚWIAT GRY ]

Prince of Persia: Sands of Time - wooooow...

Pograłem kiedyś w betę na ECTSach na konsoli. Nie podeszło mi. Parę dni temu bez specjalnego przekonania zabrałem się na pececie.

Wczoraj wieczorem skończyłem, i cały czas mam zaparty dech :) Co za gra genialna. Od scenariusza i klimatu przez nieziemską grafikę i oldschoolowe zagadki"skakalniczo-walczące" podane w nowej polewie do nieprawdopodobnej
spójności gry (kto skończył, ten wie o co mi chodzi) - po prostu rewelacja. Mój kandydat do gry roku, a na pewno do ponownego skończenia w niedalekiej przyszłości. Choreografia walk taka, że Wachowscy powinni się uczyć od
UbiSoftów jak robić efektowne starcia bronią wręcz. Patenty z bujaniem się na drążkach, bieganiem po ścianach i odbijaniem od ścian po prostu wspaniałe. A już motyw zamrażania i cofania czasu (że o wizjach przyszłości nie wspomnę) wprawdzie już w wielu grach wykorzystany, ale w żadnej z takim kunsztem. Do tego wszystkiego muzyka typu "orientalne rytmy plus riffy" - mniam.

Co za gra... grać, koniecznie grać, nawet jeśli nie lubicie gier platformowych. To po prostu trzeba zobaczyć, przeżyć, skończyć i zachwycić się - nie tylko tym wszystkim o czym mówiłem, ale również przewrotnym zakończeniem. Ech, co za gra...

05.12.2003
12:01
smile
[2]

mikmac [ Senator ]

Septi -->
Kurde stary mysl co piszesz !!!!!!!!!!
Jak walisz taki spoiler to przed tym ostrzegaj !!!!
Normalnie wpie****el...

^^^^^ UWAGA SPOILER POWYZEJ ^^^^^

05.12.2003
12:06
smile
[3]

dakota12 [ Ponury Milczek ]

SEPTI -->DZIĘKI :((((((((((( jeszcze nie skończyłem ......

05.12.2003
12:10
smile
[4]

Septi [ Starszy Generał ]

Ups,no cóż przynajmniej sie nie rozczarujecie :-)

05.12.2003
12:15
[5]

Cubituss [ Komputer ŚWIAT GRY ]

Septi, dżizas, nie wal takimi spoilerami po oczach...

05.12.2003
12:36
smile
[6]

Septi [ Starszy Generał ]

Eh to o czym jest ten wątek ? mam pisać swoje wrażenia i odczucia czy zachwywać sie tytułem.

05.12.2003
12:42
[7]

Cubituss [ Komputer ŚWIAT GRY ]

Możesz pisać co chcesz, ale ostrzegaj przynajmniej :).

05.12.2003
12:49
[8]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Nie wiem czym Wy sie zachwycacie. Rozmazana grafika? ;) Wg mnie ten PoP wcale nie jest taki rewelacyjny (porownywac z genialnym oryginalem nie bede). Po jakims czasie robi sie po prostu nudny i meczacy. Schemat gry:
-walczysz z potworkami
-skaczesz po platformach
-walczysz z potworkami
-zblizenie na biust ksiezniczki ;)
-skaczesz po platformach
-walczysz z potworkami
-skaczesz po platformach
-walczysz z potworkami
...
Rayman 3 jest o NIEBO lepszy. Nawet czesc druga Raymana jest ciekawsza...

ps. nie wiem co napisal Septi bo najpierw przeczytalem bluzgi mikmac'a - dzieki :)

05.12.2003
12:49
smile
[9]

Septi [ Starszy Generał ]

gdyby ktoś uważnie czytał mojego posta to po słowach "Jedyne co mi sie nie podobało to zakończenie,myślałem" skończyłby czytać.Jak to sie mówi ciekawość to pierwszy stopien do piekła :-)

05.12.2003
12:50
[10]

.Jacek 99. [ Senator ]

Dzieki za ostrzezenia o spojlerze micmac.

Na forum o thiefie np w miejscu gdzie jest spoiler ustawia sie kolot tla pod literami taki jak kolior liter. Dzieki temu czyta ten kto chce.




Ps. I tak w najblizszej przyszlosci nie zagram, mam GF2MX, a ta gra o ile sie nie myle jest z nowego szalonego nurtu gier od GF3TI wzwyz(idiotyzm).

05.12.2003
13:02
smile
[11]

Brisk. [ Chomik ]

Septi --->
Po 1. czytam zawsze wszystkie posty w wątku ale zaczynam od pierwszego a nie od w którym ktos o czymś ostrzega.
Po 2. "Jedyne co mi sie nie podobało to zakończenie,myślałem" skończyłby czytać.Jak to sie mówi ciekawość to pierwszy stopien do piekła :-) Myślałem że nie bedziesz az tak hmmm otwarty i nie napiszesz DOKŁADNIE co Ci sie nie podobało. No cóż myliłem sie.
Po 3. W związku z tym wiem na pewno że tej gry na Świeta nie kupie sobie bo po co skoro wiem o so chozi :D WIęc dalej szukam kandydata na Świeta do gry.
Po 4. Magiczne słowo: SPOILER sie pisze ZAWSZE jak ma sie coś wiecej do powiedzenia o fabule gry czy tez filmu.
Po 5. Howgh i Pozdro :D

05.12.2003
13:05
[12]

gal_vnv [ Pretorianin ]

Septi -> To ci się udało...

Ale ja w innej sprawie: Czy GF3Ti wystarcza do ultrapłynnej zabawy w PoP:SoT? Czy gra na PC wygląda dużo lepiej niż na XBOXie (ew. PS2) - nie chodzi tylko o efekty, ale także o płynność. Waham się między inwestycją w XBoxa, a modernizacją kompa - GF3 wydaje się w tym drugim wypadku rozsądną opcją.

05.12.2003
13:12
[13]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

U mnie na Radeonie 9000pro i athlonie 2800 w 1024 w max detalach chodzi b. ladnie :) Wiec na gf3 powinno dzialac jeszcze lepiej.

05.12.2003
13:49
[14]

Cubituss [ Komputer ŚWIAT GRY ]

.Jacek99. --> idiotyczny nurt? Ty zobacz te shadery z DX 8.1 w akcji w PoPie, to zmienisz zdanie :) Ja się cieszę, że producenci gier powoli przestają równać w dół, bo gry wizualnie na tym zyskują.

gal_vnv --> gra jest płynna na pececie, ale oczywiście przytrafiają się chrupnięcia, których na Xboxowej wersji nie uświadczysz. Na Twoim miejscu kupiłbym Xboksa, szczególnie, że Deus Ex 2 na tej maszynce wprawdzie nie działa ultrapłynnie, ale przynajmniej nie chrupie bez przerwy. No i na Xie są świetne gry, których na pececie nie uświadczysz.

05.12.2003
14:08
[15]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Cubituss --> Deus Ex 2 jest totalnie spieprzony. NIC nie usprawiedliwia biednego dzialania tej... chaly. I na xboxie tez podobno potrafi chrupac.

ps. na Pcta sa swietne gry ktorych na boxie nie uswiadczysz
ps2. PoP u mnie dziala bez najmniejszych zwolnien, moze czas na upgrade sprzetu? :)
ps3. 500...

05.12.2003
14:24
smile
[16]

mikmac [ Senator ]

sporo mowicie, ze na GF3 i 2 gigowym procu pojdzie plynnie to sie nasuwa pytanie: kiedy i za ile ??

05.12.2003
14:57
[17]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

W MediaM. za 89zl, teraz.

05.12.2003
15:05
smile
[18]

SnT [ MokumManiac ]

Jedno malutkie pytanko - potrzebuje karty z T&L ?? Dzięki za ODP :).

PS

Grałem w POP, na PS2 u znjaomego i szczeki do teraz szukam
mnioooodzioooo!!!

05.12.2003
15:08
[19]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

z readme.txt:

-Minimum Configuration:
Win 98 SE/ME/2000/XP Only
DirectX 9.0b
800 MHz Pentium III, AMD Athlon or equivalent
256 MB RAM
NVIDIA GeForce 3 or higher (excluding NVIDIA GeForce 4 MX), ATI Radeon
8500 or higher, Matrox Parhelia
DirectX 8.0 compatible sound device
1.4 GB hard drive space
Windows-compatible mouse required

-Recommended Configuration:
Win 98 SE/ME/2000/XP Only
DirectX 9.0b
1.2 GHz Pentium 4, AMD Athlon or equivalent
256 MB RAM
NVIDIA GeForce 4 or ATI Radeon 9500
DirectX 8.0 compatible sound device
1.4 GB hard drive space
Windows-compatible mouse required

Wniosek - musisz miec karte z t&l. Nie pojdzie na gf2 (tnt2), gf4mx.

mikmac --> btw. wolalbym kupic za 60zl rayman'a 3 rewelacyjnie spolszczonego

05.12.2003
15:24
[20]

Cubituss [ Komputer ŚWIAT GRY ]

_Luke_ --> zgadzam się, Rayman 3 to genialna gra, a jak się do niej jeszcze dołoży genialne spolszczenie Bartka Wierzbięty, to można odpaść ze śmiechu przy niej po prostu. Przy okazji, radzę Ci zainteresować się nową grą Michela Ancela (twórcy Raymana właśnie), czyli Beyond Good & Evil. Jestem przy końcu już (dostałem review version bez ostatniego levelu, LOL jeden wielki), czekam na totalnego już fulla, ale powiem jedno - magia znowu działa. Ancel jest geniuszem.

05.12.2003
15:29
smile
[21]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Cubituss --> milo mi, ze sie zgadzamy co do geniuszu Raymana :) A Beyond Good & Evil obadam... Powiedz jak dluga jest ta gra? (BGE)

05.12.2003
15:42
[22]

Cubituss [ Komputer ŚWIAT GRY ]

_Luke_--> W BG&E mam 12 godzin na liczniku, ale nie odwiedziłem tak z 30% miejsc na Hyllis (gra jest dość open-ended). Pisałem coś o tej grze na tym forum chyba nawet... przekleję jeśli chcesz.

05.12.2003
15:46
[23]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Cubituss --> nie, dzieki, nie trzeba :) btw. Chyba zaraz odpale oryginalnego Prince of Persia i uratuje ksiezniczke :)

05.12.2003
16:01
[24]

Cubituss [ Komputer ŚWIAT GRY ]

_Luke_ --> rekord życiowy ukończenia gry - 26 minut :) Ani razu nie zginąłem, ani razu nikt mnie nie trafił :)

05.12.2003
17:44
[25]

dakota12 [ Ponury Milczek ]

Luke --> nie zgodzę się z Tobą co do oceny gry, mamy dokładnie ten schemat co w części pierwszej, która to była oczywiście genialna. Jedyna róznica to wiek gracza (mój, Twój i innych grających daaaawno temu w PoP - a co za tym idzie, zupełnie inny odbiór gry) i grafika przystosowana do dzisiejszych norm. Przed instalacja gierki bałem się że dostanę w ręce kolejnego gniota, jakich to wiele pokazuje się w dzisiejszych czasach na rynku. I co? Allelujaaaaaaa.... otrzymałem grę, która w pełni (no może nie do końca) spełniła moje oczekiwania. PO PROSTU NIE MOGĘ SIĘ OD NIEJ ODERWAĆ. Klimat, muzyka, animacja, grafika .... wszystko na najwyższym poziomie ... no i oczyiwście (IMHO) niesamowita miodność.

To chyba tyle słowem oceny :). Osobiście, polecam ją każdemu, kto dobrze bawił sie przy pierwowzorze tej gry :)

05.12.2003
21:21
[26]

peteras [ spamer ]

Cubituss ---> na dobrym sprzęcie nie ma żadnego chrupania.
Luke ---> Rayman 3 jest bardzo dobrą grą ale zbyt dziecinną aby ją porównywać do PoP i moim zdanie wysiada przy nim.

05.12.2003
23:27
[27]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

petras --> Rayman 3 nie jest gra "dziecinna". Jesli tak o niej myslisz to znaczy, ze za krotka w nia grales.

Co do nowego PoP - nie dorasta R3 albo R2 do piet. Ta gra na poczatku wydaje sie efektowna, pozniej zas jest tylko efekciarska.

Cubituss --> 26 min? Jestes moim guru :)

05.12.2003
23:35
[28]

ttwizard [ Generaďż˝ ]

sorry ale nie umiem sie powstrzymac. septi jestes debilem.

05.12.2003
23:48
[29]

Hadriel [ Screener's ]

sorry ale ja tez nie umiem sie powstrzymac. septi jestes debilem x2.

05.12.2003
23:58
smile
[30]

elfik [ mesmerized by the sirens ]

Septi, blagam, nastepnym razem puknij sie ze dwa razy w glowe zanim opiszesz nam swoje 'wrazenia' z gry.

06.12.2003
00:05
[31]

peteras [ spamer ]

Luke ---> jak uważasz że Rayman nie jest grą dziecinną to pokaż mi tam krew albo jakieś sceny brutalne.Wszystko tam jest tak zrobione jak w bajeczce i skierowana jest ona głównie do młodszych wiekiem graczy.Nie wiem w jakim jesteś wieku ale mi to właśnie rayman szybko się znudził a PoP wogóle i mam zamiar przejść cały.Narazie jestem na chyba 38% i czym dale tym bardziej gra wciąga i wcale nie staje się monotonna.Jak przeszedłeś pierwszego PoPa to zrozumiesz o co chodzi.

06.12.2003
00:19
[32]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Nie mozna porownywac pierwszego PoP do obecnego z paru powodow. Najwazniejszy z nich to czas, ktory uplynal od premiery pierwszej czesci. W tamtych czasach ta gra zdobyla sobie taka popularnosc przez swoje nowatorstwo, swiezosc, takiej animacji nie bylo nigdzie wczesniej, dzialala praktycznie na kazdej karcie graficznej (od dwukolorowego Herculesa do Vga). A to? Po jakims czasie dochodzi sie do wniosku, ze wszystko to juz bylo. Ciagle to samo, scenerie praktycznie sie nie zmieniaja. Oczywiscie pierwszy Pop tez byl pozniej monotonny ale on zostal wydany 14 (?) lat temu!
Rayman 3 - kazdy jego etap oferowal cos nowego, scenerie, pomysly, nowe postacie (npc). No i ten specyficzny humor :) Czy jest gra tylko dla dzieci? Nie wydaje mi sie, zwazywszy na niektore testy w tej grze. Poza tym - krew i brutalnosc nie tworza gry dla doroslych. Lol... wrecz przeciwnie.

ps. mam 24 lata :)
ps2. najlepsza platformowka _ever_ na PCta byl Flashback...

06.12.2003
00:23
[33]

Lrypz [ Generaďż˝ ]

Septi ---> rzeczywiscie postapiles nierozwaznie, lepiej uwazaj jak piszesz na temat zakonczenia gry nastepnym razem.

A co do wymagan gry...nie moge powiedziec ze dla mnie nie sa za duze (mam Geforce 4 Ti 4200), ale rzeczywiscie jezeli nie posiadalbym karty klasy przynajmniej GF 3 to troche musialbym ponarzekac, tym niemniej GF 3 jest na ryku juz od dawna, wiec nalezy sie powoli przestawiac, ze producenci beda sie takze dostosowywac, oczywiscie potrzebne sa pieniadze, ale taki GF 3 nie jest juz strasznie drogi...

06.12.2003
00:36
[34]

Immothep [ Errare humanum est. ]

Wniosek - musisz miec karte z t&l. Nie pojdzie na gf2 (tnt2), gf4mx.

coś świrujesz :))) T&L (transformacja & oświetlenie) to juz nawet gf 256 miał (to była "ta" rewolucja w dziedzinie kart graficznych), chodziło Ci chyba o nFiniteFX :)) czyli programowalny pixel i vertex shader

POZDRo

06.12.2003
00:38
[35]

Immothep [ Errare humanum est. ]

oczywiście post wyżej odnosci sie do postu _Luke_ :)

POZDRo

06.12.2003
00:44
[36]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Immothep --> tak, prawda :) troche zamieszalem ale myslalem, ze nikt sie nie kapnie ;) Chodzilo mi o to, ze jesli wymaga kart z shaderami to t&l tym bardziej (przypuszczam, ze kolega mial na mysli rive tnt2 pytajac sie o te t&l) :)

06.12.2003
06:03
smile
[37]

Septi [ Starszy Generał ]

elfik,Lrypz bardzo wasz przepraszam za opisanie moich wrażen,poprostu jestem zdruzgotany że tak bardzo was skrzywdziłem,prosze was nie bijcie i nie dzwoncie na policje.

06.12.2003
10:33
smile
[38]

Lrypz [ Generaďż˝ ]

Septi ---> widze skruche w twoim zachowaniu...dobrze, wybaczam ci...

07.12.2003
00:30
smile
[39]

hugo [ v4 ]

:O

Powiem szczerze że gra godna miana następcy pierwszego prince'a.....

mam już 65% na koncie i coraz ciekawsze poziomy do przejścia.... (grrrrr głupie nietoperze:P )

07.12.2003
00:49
smile
[40]

Forgotten [ Pretorianin ]

daaawno zadna gierka mnie tak nie wciagnela, odpalilem ok ~12:00 na chwilke i mam juz 75% :D
jak to sie mowi: "wypas na maksa" ;]

pozdr

07.12.2003
01:08
[41]

hugo [ v4 ]

_Luke_ ==> może i dla ciebie PoP robi sie efekciarski, ale dla mnie lepsze to efekciarstwo niż nuda jaką wieje od raymana 3... co z tego że spotykam nowych npc i przeciników, to dla mnie żadna frajda. Jak na razie po moich 65% gry nie wiele rzeczy się powtarzało, jednynie co to kilka biegów z przeszkodami na czas (czyli zdążyć zanim drzwi się zamknął). Z 'wizji' jaką miałem pokazaną przy ostatnim save-poincie wynika ze jeszcze parę ciekawych rzeczy mnie po drodze spotka. Rayman 3 SuX. Nie ma takiej grywalności jak PoP. Kilka leveli przejść - owszem, ale potem robi się zbyt przegięty (irytujące bieganie z power-upem, który działa kilka sekund zaledwie - i to przy konsolowym sterowaniu - żeby trafić jakąś skrzynke czy cuś - co wymagało precyzji a tym samym i czasu). Ja jestem przyzwyczajony do motonnego otoczenia, grałem w pierwszego princa i wiem jak to jest. Ale ten nowy ma to 'coś' co nie pozwala mi się od niego oderwać. Chyba jest to satysfakcja z każdego, udanego, kombosa skokowego. A i z resztą otoczenie zmienia się nieco, a to jaskinie z wodospadami a to jakieś stare kanały czy też mury całego pałacu... nie toczy się tylko wewnątrz. Gra jest prosta ale bardzo dynamiczna i szybka, trzeba szybko myśleć i kombinować, jak by gdzieś tam wleźć, co zrobić z tą skrzynka itp. Jak do tej chwili wszelkie przeszkody jakie wymyślili autorzy dały się przejść. Wymagały jednynie wprawy, co nie powoduje skrajnej wściekłości gdy po raz 10 próbujemy coś przeskoczyć. W dodatku cofanie czasu też sprawia że nie trzeba zaczynać wszystkiego od początku. W zasadzie nigdy raymana nie lubiłem (chyba przez te jego latające łapy :P), już Croc bardziej mi się podobał niż rayman 2 (bo 3 już lepsza od croca). Na chwilę obecną PoD:TSoT Rulezz.

07.12.2003
01:11
[42]

hugo [ v4 ]


Forgotten ==> to chyba na czitach grasz, albo coś kantujesz. Ja gram od ok. 10h i mam 65% a i tak większość skoków za pierwszym podejściem mnie się udaje. Już same cut-scenki ponag godzinę grają. Jak dla mnie - wkręcasz.

07.12.2003
01:23
[43]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

hugo --> sorry ale jesli Ci sie podobal Croc... ;) A powaznie, PoP zrobil sie dla mnie smiertelnie nudnawy ;( Mam za soba 70% gry i mam zamiar ja skonczyc, ale zdecydowanie lepiej bawilem sie przy R3 (no i przy R2 ktory jest Imo lepszy)

07.12.2003
12:23
smile
[44]

Forgotten [ Pretorianin ]

hugo --> prawde mowie, nic nie sciemniam ;]
gralem ze 12h praktycznie bez przerwy, i nie zawsze udawalo mi sie za pierwszym razem...
wierz lub nie, ja ide grac ;]

pozdr

08.12.2003
12:53
[45]

dakota12 [ Ponury Milczek ]

Luke --> jak widać, narazie jesteś "w mniejszości" ..... :) dla mnie nie jest isotony czas wydania gry ale jej klimat i podobieństwa .... zachowali to co było najlepsze w starym PoP-ie + dodali piękniusią oprawę .... midność na najwyższym poziomie .... w R3 pogrąłem i to nawet sporo ... niestety nie wywarł na mnie takie wrażenia .... znudziłem sie nim ...

ps.
co do Flashbacka - masz totalna rację

08.12.2003
12:58
[46]

Cubituss [ Komputer ŚWIAT GRY ]

Naprawdę aż tak podobał się Wam Flashback? Dla mnie zdecydowanie ciekawszą grą od Erika Chahi był Another World (koniecznie w wersji pecetowej - był jeden level więcej :), że o przegenialnym Heart of Darkness nie wspomnę.

08.12.2003
13:12
[47]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Cubituss --> Flashback jest zdecydowanie lepsza platformowka od AnotherWorld. Od Heart of Darkness tez (nie tak dawno znow ja konczylem... szkoda, ze jest taka krotka :( ). Nowego pop'a ukonczylem i... wiecej do niego nie wroce. To gra na "jeden raz", nie ma tego "czegos" co maja genialne produkcje, do ktorych wraca sie wielokrotnie.

dakota --> Nowy PoP jest bardziej podobny do SoulReaver'a niz do starego Pop'a

08.12.2003
13:17
[48]

Cubituss [ Komputer ŚWIAT GRY ]

_Luke_ --> czy lepszą to już sprawa gustu :) Dla mnie i tak najlepszą platformówką ever pozostaje Abe's Exoddus i miliard patentów, które można wykonać w tej grze :) A nowy PoP? Skończę z przyjemnością za kilka lat. Na 100 procent. Urzekła mnie ta gra.

08.12.2003
14:26
[49]

hugo [ v4 ]

Cubittus==> nie tylko nie Abe's! Grałem w tę gry parę razy i jak dla mnie za trudna :P Za pierwszym razem jak grałem, przelazłem sporo i dopiero się zorientowałem że można a nawet trzeba ratować rodaków Abe'sa.... :/
Gra wymago niezłej zręczności.... ale dla mnie miejscami była zbyt pogięta... choć faktycznie tytuł obowiązkowy dla każdego fana platformówek ! ;D

08.12.2003
14:47
[50]

dakota12 [ Ponury Milczek ]

Luke ---> jak widać, wszystko to sprawa gustu ... w soul reavera grałem, raczej nie przypadł mi do gustu ... dla mnie właśnie PoP ma "to coś" :) ... a jak napisałem gust.. co do reszty widze że mamy podobne zdanie :) .. HoD - super, Flash - super .. zresztą przygody sanownego "ejba" były tez ekstra.. spędziłem przy tej grze masę czasu ... ale ANOTHER WORLD to też total .... zresztą jest sporo gier, nad którymi można by tak "ochać i ahać" ... lepiej po prostu odpalić jeszcze raz któryś z tych tytułów i .... grać, grać, grac :)

08.12.2003
14:57
[51]

-+==SeBuL==+- [ spamer ]

szkoda ze na MX'ach nie chodzi :(

08.12.2003
14:57
smile
[52]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Jak ktos lubi platformowki zawsze moze powalczyc z ZSNES'em (emulatorem Super Nintendo), tam to tego jest... Marian, Yoshi's Island (super!), Donkey Kong Country 1,2,3, Castelvania, Super Metroid (wypas), Kirby. Jesli, ktos chce pograc w druga czesc Another World - niech odpali emulator SegaCD (emu = GENS) - gra nosi tytul "Heart of the Alien". Mozna tez pobawic sie w platformowki 3D na emu Nintendo 64 :) Marian64, Yoshi itd, itp...

08.12.2003
15:15
smile
[53]

Ewa Dżyzga [ Konsul ]

Ta gra to przerobiony Indiana Jones:Emperor's Tomb ale trzeba przyznać że o niebo lepszy:):):)

08.12.2003
15:55
[54]

gal_vnv [ Pretorianin ]

Offtopic.

Cubituss -> Akurat w pracach nad Flashbackiem Eric Chahi nie maczał palców. A która gra jest lepsza - AW czy FB - to już kwestia gustu. Ja uwielbiam Another Worlda przede wszystkim za jego dołujący klimat, niespotykaną spójność fabularno-audiowizualną i fenomenalny design poziomów. I za chwilę wzruszenia, gdy pierwszy raz miałem zaszczyt oglądać "własnoręcznie" osiągnięte zakończenie.

_Luke_ -> Faktycznie, rzeczywistą kontynuacją Another Worlda jest Heart of Alien - aczkolwiek Eric Chahi także nie brał udziału w tym przedsięwzięciu. Przygotowawszy się na paranoidalny poziom trudności i trochę oklepane patenty, warto zobaczyć tą grę - chociażby dla zakończenia, kiedy to... (ŻARTOWAŁEM).

I jeszcze jedna uwaga odnośnie AW - tak, jak niewiele osób zdaje sobie sprawę z istnienia Heart of Alien na SegaCD, tak mało kto słyszał o edycji na konsolę 3do - pod względem oprawy AV naprawdę kopiącą tyłek (od nowa narysowane lokacje, profesjonalna ścieżka dźwiękowa). Jak odgrzebię screeny, nie omieszkam zapodać.

08.12.2003
16:01
[55]

Cubituss [ Komputer ŚWIAT GRY ]

gal_vnv--> bardzo dziękuję za sprostowanie, byłem pewien, że Flashbacka robił też Dolphin, a więc i Chahi. Co do Heart of the Alien - nie udało mi się go nigdy odpalić. A co do lepszej wersji Another Worlda, to chętnie obejrzę screeny jak je już odgrzebiesz :)

08.12.2003
16:25
[56]

gal_vnv [ Pretorianin ]

Cubituss -> Nie Dolphin, tylko Delphine :)

Oto pierwszy z odgrzebanych screenów. Chyba zapomniałem wyraźnie zaznaczyć, że chodzi o AW, a nie o HoA - toteż to czynię, jakby ktoś miał wątpliwości.

08.12.2003
16:29
[57]

gal_vnv [ Pretorianin ]

I drugi.

08.12.2003
16:54
[58]

Hamski [ Pretorianin ]

A ja mam pytanie jak w tej grze wyglądają walki na miecze?? Fajnie je zrobili widowiskowo?? Da sie parowac ciosy i tym podbne uniki i w ogóle??

08.12.2003
18:17
smile
[59]

Bdx [ Senator ]

:) ..nie moge juz sidziec cicho...sledze ten watek od jakiegos czasu i tak jak nie mam nic do powiedzenia o terazniejszej wersji POPa to o jego prekursorze, Another World oraz Flashback mialbym sporo do pogadania..szczegulow z tych gier juz dokladnie nie pamietam bo gralem w nie na amidze ( jakies 10 lat wstecz ) ale to juz nie chodzi o to...te gry traktuje na jednym, bardzo wysokim emocjonalnie :) poziome..po prostu one cofaja mnie wstecz o ten okres ktory podalem wyzej, okres mojego dziecinstwa, okres gier ktore pomimo ubogiej strasznie grafiki ( porownujac do dzisiejszych gier) mialy "TO COS", to cos co kopie tylek wielu, bardzo drogim materialnie, wspolczesnym tytulom bez "duszy", ktora mialy wlasnie TE stare tytuly...

08.12.2003
18:20
smile
[60]

Bdx [ Senator ]

heh...10 lat to chyba za malo..ja mam pamiec dobra ale krotka..jednak dokladnie tego okresu nie pamietam... ale moze to byc nawet okolo 14-15 lat wstecz :)

08.12.2003
18:25
[61]

hugo [ v4 ]

a ja kurde jakoś Flashbacka przegapiłem..... ale Another World to swego czasu Rulezował.... :P

Hamski ==> dość widowiskowo, szczególnie jak się odbijasz od ścian, przeskakujesz przecinwnika i wbijasz sztylet w leżących wrogów..... trochę to podobnie jak w matrixie zrobili... no i bullettime jest...

Ewa ==> ale co lepszy? Indy czy Prince? Czy w Indym też się po ścianach biega? Bo ja grałem w poprzednią część Indiana Jones IV and The Inferlan Machine i on zbyt dynamiczny nie był.... :/

08.12.2003
19:29
[62]

Elum [ Generaďż˝ ]

Cubiuss ---> Co do Abe's Exoddus, nie wiem co Ci się w niej tak podobało (poza filmikami ;)). Gra była/jest dobra to fakt, ale IMHO to już tylko popłuczyny po absolutnie genialnej... Abe's Oddysee :))) która nawaisem mówiąc stoi u mnie na pierwszym miejscu najepszych platformówek wszechczasów (miejsce drugie - Heart of Darkness, trzecie - Another World).

gal_vnv ---> Dzięki że odświeżyłeś mi pamięć. Screeny z konsolowej wersji Another World widziałem wprawdzie daaawno temu... ale jakoś tak wyszło że całkiem o niej zapomniałem.

*offtopic na granicy przyzwoitości* ;)

BTW, ostatnio szperając w swoich prywatnych archiwach Secret Service ;) natknąłem się na zapowiedź In Your Dreams (rok '96), polskiego klona Another World, który (chyba) nigdy nie doczekał się premiery. Ktoś się może orientuje co się stało z tym projektem? Bo zapowiadało się na naprawdę ciekawą gierkę.

*koniec offtopicu na granicy przyzwoitości*

08.12.2003
19:35
[63]

tygrysek [ behemot ]

Flashback, Another World, stary PoP, nieźle :)


a czy ktoś pamięta takie ciekawe dwie platformówki jak BThorne (w takim katalogu miałem ją spakowaną na dyskietkach) i ... zapomniałem nazwę :) ... takie trzy kuleczki futrzaste i każda z nich miała inne "skille"

stare dobre czasy :)

08.12.2003
19:44
smile
[64]

Elum [ Generaďż˝ ]

Nie trzy, tylko cztery (chyba) kuleczki futrzaste :) A gra nazywała się Furry of the Furries (chyba ;)).

08.12.2003
19:45
[65]

gal_vnv [ Pretorianin ]

tygrysek --> Blackthorne (aka Blackhawk) został parę miesięcy temu "odświeżony" w wersji GBA. Drugi tytuł to Fury of the Furries, później wydany w minimalnie zmodyfikowanej wersji jako Pac In Time.
"In Your Dreams" nie ma w Hall of Light (baza gier amigowych), więc przyjąć można, że tytuł ten na pewno się nie ukazał - za to nieco później wyszło coś takiego - https://hol.abime.net/?id=2305 - ciekawe, ale niestety trudno dostępne (CD).

Jeszcze dorzucam screeny z Heart of Alien - https://mobygames.com/game/shots/p,20/gameId,8140/

PS. GENIALNY wątek :)

08.12.2003
20:19
[66]

tygrysek [ behemot ]

Black Thorne i Fury of the Furriers :)

dzięki panowie :)
i miłego grania :)

09.12.2003
00:03
[67]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Tak! BlackThorne :) Wydany na PCta, SNES, SegeCD, Sege32 (ale to juz nie to samo - grafika jest renderowana, osobiscie nie przypadla mi do gustu) i pewnie na cos o czym zapomnialem... To byla GIERA ;) Pakowala sie na jedna dyskietke a zabawy bylo po pachy. Z gier platformowo/logicznych zagrywalem sie kiedys w Lost Vikings ale to juz raczej inny typ gier (jesli komus sie podobalo a nie gral w Lost Vikings 2 to polecam wersje na Snes, ktora zjadala wersje PCtowa na sniadanie (bo miala tak jak pierwowzor rysowana a nie renderowana grafike)).

ps. another world (czyli out of this world) w wersji na 3do lezy na osle, niestety niekompletny ;( chlip, chlip

09.12.2003
09:34
[68]

dakota12 [ Ponury Milczek ]

...Vikingowie ..... "łał" masę czasu spędziłem przy tej gierce ... skoro tygrysek wspomniał o Fury of the Furries to czemu nie wspomnieć o Vikingach ... założenia gierek są bardzo podobne :)

ehh ... zaczynamy gadać jak "dziadkowie" .... "za moich czasów...." :)

ale TO BYŁY GIERKI . aż łezka się w oku kręci :)

09.12.2003
10:33
[69]

Cubituss [ Komputer ŚWIAT GRY ]

Elum --> blaaah tam :). Abe's Oddysee miało słabsze wszystko od Exoddusa, włącznie z fabułą (IMO, oczywiście). W Oddysee dawało się wcielać tylko w chodzących strażników, w Exoddusie urzekła mnie mnogość opcji - na przykład levele, w których szło się opanowanym bossem (jak oni się nazywali... Glukkonowie?) i gazem wydawało rozkazy przydupasowi, którzy przekłada dźwignie i kasuje pieski... rewelacja :) No i quicksave to podstawa. Anyways, trzecia część serii, czyli Munch - dla niej kupiłem Xboksa :) I nie żałuję, gra jest Ge-Nial-Na po prostu.

09.12.2003
11:14
[70]

Elum [ Generaďż˝ ]

gal_vnv ---> OnEscapee. Kurcze, nie miałem pojęcia o istnieniu tej perełki. Szkoda że gra ukazała się tylko na Amigi z kośćmi AGA. Będzie ciężko uruchomić to na jakimkolwiek emulatorze (oczywiście najpierw trzeba grę znaleźć, co też raczej nie będzie proste).

Cubituss ---> No cóż. Kwestia gustu. Ja w Abe's Exoddus grałem z przyjemnością ale właściwie bez emocji. Za to w Abe's Oddysee... YEAH ;) nigdy nie zapomnę Stockyard Escape (czy jakoś tak ;)), scen w których widoczna była tylko sylwetka Abe'a na tle rozgwieżdżonego nieba, przy akompaniamencie tej niesamowitej charakterystycznej "muzyki". Albo Paramonia (ta część AO po prostu RZĄDZIŁA... IMHO ;)), najpiększa obok Stockyard Escape wizualnie część gry... z graniem na kurantach... jazdą na Elumie ;) eeech :) W Abe's Exoddus właśnie tego spokoju i charakterystycznego klimatu SE i Paramonii IMHO zabrakło. To ciągłe bieganie po fabryce, pierdzenie, uganianie się za Sligami, Slogami i innymi przeszczepami, to już nie było to...

Co do Munch's Oddysee to niestety nie grałem więc się nie wypowiem. Heh, kupowanie konsoli dla jednej, góra trzech (doliczając do tego zapowiedziane Oddworld 4 i Psychonauts, twórców Grim Fandango) gier w moim wypadku niestety raczej odpada. Zresztą, gdybym zdecydował się na XBoxa musiałbym analogicznie kupić też PS2. Dla ICO, oraz ICO2 które ma mieć swoją premierę w 2004 orku.

09.12.2003
11:19
[71]

Elum [ Generaďż˝ ]

Cholera, oczywiście nie "orku" tylko "roku" :)))

09.12.2003
11:47
[72]

gal_vnv [ Pretorianin ]

Elum -> Wybacz, ale nie zrozumiałem - w jaki sposób "kości AGA" przeszkadzają w uruchomieniu gry pod emulatorem? Poza tym jest jeszcze PODOBNO wersja pecetowa. A co do znalezienia gry - wiem, że jest do kupienia (wersja amigowa) - niestety w przeliczeniu na złotówki wychodziło to jakieś 200zł :)






09.12.2003
16:34
[73]

Elum [ Generaďż˝ ]

gal_vnv ---> Heh, być może kości AGA w niczym nie przeszkadzają. Co nie zmienia faktu że gra została wydana w '97 roku, więc jest pewne że wykorzystuje możliwości Amigi 1200 maksymalnie. A to może oznaczać że przeciętny emulator może jej nie udźwignąć. Zresztą, bo ja wiem, nigdy nie byłem specjalistą w dziedzinie emulatorów...

Co do PeCetowej wersji OnEscapee, to obawiam się że to "podobno" oznacza, że takowa wersja była w planach... ale niestety skończyła podobnie jak In Your Dreams :((( BTW, jedyne konkretne informacje jakie udało mi się znaleźć (po dziesięciu minutach szukania ;)) na jej temat (tzn. wersji PeCetowej), znalazłem tutaj:

09.12.2003
16:42
[74]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Mysle, ze WinUae pociagnie ta gre spokojnie (chyba, ze uzywa jakis niestandardowych "sztuczek" programistycznych). Niestety problemem bedzie skad ta gre wziasc... kurde, pogralbym w to (wyglada _bardzo_ zachecajaco)

09.12.2003
16:50
[75]

gal_vnv [ Pretorianin ]

Elum ->
Na Aminecie (https://wuarchive.wustl.edu/~aminet/) dostępne jest m. in. demko OnEscapee.
onEscapee.lha (game/demo)
onEscapeeP.lha (game/patch)
OSC_fix.lha (game/patch)
onEscapee.lha (pix/illu)

I jeszcze _ciekawostka_ znaleziona na comp.sys.amiga.games:

From akos Mon, 24 Jun 2002 10:48:43 +0200
From: "Akos Divianszky"
To: kidice
Subject: Re: onEscapee
Date: 24 Jun 2002 08:48:43 GMT

Hi Shane,

Thanks for writing to us, I think you will be glad to hear some good news
about onEscapee! Although the Mac porting never been started, the PC version is finished, and the GBA vesion is under development. We are hoping the GBA onEscapee will be out this year Christmas, or next year Spring. Then Some time after the GBA release we could release the PC version, probably for free :)

Regards,
Akos Divianszky - Invictus Games

09.12.2003
17:30
[76]

Elum [ Generaďż˝ ]

gal_vnv ---> Dzięki za linki. Wypróbuje to demko jak będę miał chwilkę.

A co do ciekawostki, heh. Ta data mnie trochę martwi niestety (czerwiec 2002). Na stronie Invictus (www.invictus.hu) cisza. Cholera, ale ze mnie pesymista ;) BTW, próbowałeś może wysłać do nich maila w tej sprawie?

11.12.2003
20:42
[77]

Foe [ Legionista ]

Siema a wiec przejde do konkretów: AMD ATHLON 2000XP+(0,13u), ATI RADEON 9500PRO i 512DDR/400MHZ i sa takie jaja jak: odpalam gierke i jak zwykle mam problemy ala Splinter Cell.... typu ze obramowanie ekranu gry jest jakby dziwnie" podswietlone/przeswietlone", woda to normalnie CALA BIALA .... i wogole na ekranie monitora podczas grania w ta gre mam jakby"firanki" i wogole obraz mam caly jakby bardziej "odbielony" :/ ludzie help a stery to mam OMEGI 3.9 czy jakos tak wiec licze nawas jak ktos wogole mial takie rzeczy z ta gra:/ pozdro

11.12.2003
20:54
[78]

sepuku [ Junior ]

Ehhh, te konwertowane na PC gry z konsol dla polglowkow i dzieciakow...

13.12.2003
19:29
[79]

haszek [ Pretorianin ]

Foe --> mam identyczny sprzet i podobne wrazenia z tymi swiatlami (rażąco biala woda). W splinter Cell tez mialem m.in na treningu. Wyglada to tak jakby swiatla zostawaly na ekranie w momencie obrotu obrazu pod odpowiednim katem (jednak czesciej takie cos mialem w SC,w PoP chyba raz mi sie do tej pory zdarzylo). Ale to tylko tyle, nie mam problemow z brzegami ekranu, ani z "firanka":) Ogolnie grafika wyglada jakby przez mgielke wiec moze o to Ci chodzi?? z tym ze to jest (chyba) zamiezony efekt przez tworcow.

Te problemy ze swiatlem to wlasnie tez nie wiem czy to wina karty graf, czy bledy gier?

24.12.2003
23:33
smile
[80]

mikmac [ Senator ]

haszek, Foe -->
to wina kart, bo ja na GF3 mam wszystko cudne, chociaz nie mam DX9

No i kupilem gierke (dzieki _Luke_ za info). Wciaga jak cholera. Cubituss --> zgadzam sie jak diabli. Stary dobry PoP w pieknej szacie - nic dodac, nic ujac.
PoP: SoT to platformowka ad. 2003 pelna geba. Jak dla mnie ideal - choc wielkim fanem platformowek nie jestem.
Jednak jak zaczeliscie wspominac tytuly, to okazalo sie, ze we wszystko gralem :)
Another World, PoP, Flashback (chyba w takiej kolejnosci jak kojarze). Potem oczywiscie byly Abe - obie czesci. Pamietam jeszcze jak z siostra lupalem w Abe Exodus to w Secret Service byla zapowiedz 3 czesci na PC, ktora miala byc juz full 3D - nigdy sie to to nie ukazala :( Dzieki Cubituss za info o Munch na X-a. Moze sie skusze na konsolke, bo ja w ogole nie sledze tamtego rynku :)

_Luke_ -->
Ciesze sie, ze Rayman tak ci sie podoba, ale kojarzysz to o gustach? Wlasnie :) Ja tego po prostu nie trawie. Skaczace cos w grafice dla dzieci. Moze i zagadki dla umyslow starszych - ale jak gra mnie nie wciagnie samym demem to nie ma u mnie szans. Po 5 minutach wywalilem demo z dysku. W PoP totalnie inaczej - ssanie od pierwszego momentu - rzadko mi sie juz to zdarza...

Dobra a teraz problem :) Przelazlem jakies 12-15% i mam taka walke z kilkoma kolesiami, ktorzy ciagle sie respawnuja. Jest tam tez princessa, ktora siecze z luku. No i jest WIEKSZY zly, ktorego nie moge trafic, bo blokuje z predkoscia rakiety - jaki tu jest kruczek ??

24.12.2003
23:51
[81]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

mikmac --> widocznie jakis dziecinny jestem skoro Rayman mi sie podoba :> Co do tej walki w PoP - kosisz pomniejszych slugusow ciemnosci a na koniec zostawiasz Sobie "dziadka" - mozesz tez podczas walki "odbijac" sie od scian - to dziala na wszystkich wrogow (bo takie "wskakiwanie" na nich nie skutkuje na niektorych opornych, glownie "niebieskich")


Ps. na WinUae (emu Amigi) _dziala_ Onescapee, to tak dla scislosci ;)

25.12.2003
00:14
smile
[82]

caluch [ Legionista ]

Hmm, a czy ktoś mógłby mi pomóc w przejściu gry?
Jestem aktualnie w 83 % gry, czyli wtedy kiedy Książe budzi się w grobowcu bez miecza i sztyletu. Na tarasie jest miecz, który leży na trumnie zasłonięty jakąś barierą. Są też olbrzymie lustra i 4 lustra przesuwane. Próbowałem wielorako ustawiać promień świetlny. Bez skutku. Jak to poprawnie zrobić?

25.12.2003
00:24
[83]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

caluch --> najlepiej wlacz Sobie kamere "z gory" bedzie latwiej przesuwac lustra. Chodzi o to, zeby oba promienie dostaly sie do znaku na grobowcu. Jak to dokladnie zrobic to juz nie pamietam ;)

25.12.2003
03:28
[84]

luton [ Konsul ]

hint: zworc uwage na zaciemnione miejsca na planszy - naturalnie kamera z gory:)...przy okazji: na credits leci bardzo przyjemny utwor...nie wie ktos jaki to ma tytul albo jak to wyciagnac z gry?

30.12.2003
11:17
[85]

-+==SeBuL==+- [ spamer ]

A ja mam taki prolem , nie z gra a raczej z dzwiekiem , jak sie wlacza gierke to lux , jest dzwiek itp , ale w grze go brakuje , poprostu cisza , jedynie jak robie SAVE i pokazuja sie te obrazy to wtedy jest dzwiek , moja karta muzyczna to SB!Live 1024 ,wie ktos jak to naprawic ?

30.12.2003
12:02
[86]

-+==SeBuL==+- [ spamer ]

Wie ktos co z tym zrobic ? HELP !

30.12.2003
12:25
[87]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Panowie mam problem. Mam już ukończone 28% gry i jestem zaraz za sułtańskim Zoo, gdzie muszę się wspiąć na dwa drzewa i walczyć takim ptaszyskiem. Problem w tym, że mam bardzo mało życia, a nigdzie w pobliżu nie ma źródełka. Nie moge też przejśc poprzedniego etapu z wiekszą iloscią życia, gdyż musze na czas przejść przez takie ciachające miecze, a do tego jeszcze te kolce. Niestety od ścian ksiaże się tam nie może odbijać, salta też nie chce wykonać. Czy jest jakiś sposób na pokonanie tego ptaka?

02.01.2004
11:40
[88]

Arbor [ Generaďż˝ ]

Gordek -> To jest problem czysto zręcznościowy. Używasz bloku i czekasz aż ptak zaatakuje !! jak zaatakuje to przez chwile jest w twoim zasięgu i wtedy go tniesz !! :D albo możesz poprostu spróbować szybko przejść i olać ptaka :D

Ja również mam kłopot !! Tak koło 84%!! wpadłem z księżniczką do jakiejś krypty a potem biegłem po krętych schodach w dół !! Bardzo długo :( a na dole jest pokój z posągiem na środku i 8 drzwiami z czego każde oprócz 4 prowadzom do 1 :D Jakieś pomysły jak sobie z tym poradzić ??

02.01.2004
11:45
[89]

Arbor [ Generaďż˝ ]

caluch -> Te lustra to banał !!

musisz podążać za promieniem świetlnym !! Opisze dokładnei bo wczoraj tam grałem !!
Pierwszy promień biegnie przez środek sali !! na końcu jest lustro które skręci go w prawo !! musisz je tak ustawić żeby promień nie w padł na półke !! Promień wpada na lustro gdy ono zacznie świecić !! potem po prawej też jest lustro które odbija światło tak że wraca spowrotem do pierwszej części pokoju. tak samo robisz z kolejnym lustrem !! tam jeszcze trzeba ściane mieczem rozbić !! i sprawa gotowa !!

02.01.2004
11:52
[90]

-+==SeBuL==+- [ spamer ]

A czy podczas grania macie glos ? Czy macie glos w MENU ?

02.01.2004
11:58
smile
[91]

davhend [ Garrett ]

właśnie a ta gra to wogóle jaki to rodzaj ? bo moża ją zakupie :)

02.01.2004
12:09
smile
[92]

luton [ Konsul ]

---> arbor
te dzwi to banal
wystraczy sluchac i wchodzic tam gdzie przechodzac obok slyszysz plusk wody

02.01.2004
13:19
smile
[93]

Fett [ Avatar ]

a ja nie wiedzialem co to jest spoiler i przeczytałem :P Ale to nic nie zmienia bo gre mam tylko na telefonie komórkowym i nie wiedziałem o co chodzi

04.01.2004
17:18
smile
[94]

yautja [ Generaďż˝ ]

Witam... nie chciałem zakładać nowego wątku o PoP: SoT, bo pisze w sprawie która tego nie wymaga :D (pomoc w przejściu pewnego momentu gry).

A więc sprawa przedstawia się następująco: Jestem w 7% gry. Gdy dochodze do dużej sali z kolumnami, krótki przerywnik filmowy wskazuje mi miejsce, do którego musze sie dostać - to chyba jakaś szafa z ukrytym przejściem ; obok "szafy" jest wielkie łoże i szwęda się kilku wrogów... Problem polega na tym, że nie wiem jak zejść na dół.... (wpadłem na pomysł żeby skakać z kolumny na kolumne, ale w pewnym momencie jedna z nich jest za daleko i nie mogę doskoczyć ; spadając na dół zabijam się :P)

(ktoś kto jest dalej niż ja może otworzyć save'a 7% i przypomnieć jak sobie tam poradził :P)

HELP !

04.01.2004
17:23
smile
[95]

Kyahn [ Kibic ]

luton ------> a ja po prostu próbowałem wszystkie kombinacje i w sumie zajęło mi to jakieś 10-15min, czyli dosyć krótko :)))
yautja ----> nie pamiętam co tam trzeba zrobić, a jedyną radę jaką Ci mogę dać to uważne obejrzenie wizji (podczas save'owania),
mi często pomagało. W sumie nie miałem większych problemów z ukończniem gry.
Pozdr.

04.01.2004
21:58
smile
[96]

yautja [ Generaďż˝ ]

:D udało mi się przejść to o czym mówiłem wcześniej, ale mam kolejny problem...

na 10% gry jestem już za zawalonym mostem, udało mi się przejść na drugą stronę... I teraz mam problem na tej machinie... nie mam pojęcia w jakej kolejności mam wkładać na miejsce "świetliste pręty" :) (probowalem już kilku kombinacji)... może ktoś pamięta jak to przeszedł i mi podpowie ? :P

04.01.2004
22:07
[97]

FAJEK [ CD Projekt ]

yautja --->

oto kombinacja od samego poczatku:


Przycisk, prawo, lewo, lewo, lewo, dół, przycisk, góra, prawo, prawo, góra, góra, przycisk, prawo, dół, przycisk, góra lewo, góra.



w przyszlym tygodniu pojaiw sie u nas bardzo szczegolowy poradnik do PoP.

04.01.2004
22:24
[98]

yautja [ Generaďż˝ ]

FAJEK ---> ogromne dzięki :)

04.01.2004
22:39
smile
[99]

yautja [ Generaďż˝ ]

hmm..... chyba coś nie tak z tą kombinacją... :( jutro jeszcze popróbuje... :-/

04.01.2004
22:51
[100]

Seng [ Chor��y ]

Wszedłem do wątku, zacząłem czytać i...Septi nie żyjesz!!

05.01.2004
17:30
smile
[101]

yautja [ Generaďż˝ ]

poradziłem już sobie... jestem teraz w 19% gry i jak narazie nie mam problemów... :-)

05.01.2004
20:16
smile
[102]

_stain_ [ Legionista ]

siema loodziska

jedno pytanie

jak do cholery robi sie MEGA FROZEN ??????????????
mój kumpel to jakos robił, ale mi nie wychodzi. jest to nawet w jednym z przerywników...
dla niewtajemniczonych wyjaśniam: polega to na tym ze przez pewnien okres czasu wszyscy wrogowie zamieniają się w piasek ... tak jak przy uderzeniu Daggerem ( 'E' ).

pomocy !!!!!!!!!! proszeeeeeeeeeeeeeee

11.01.2004
21:19
[103]

PPThompson [ Legionista ]

Już niedługo dostanę w swoje ręce nowego Księcia. Doczekać się nie mogę.. ale czy po zarejestrowaniu gry otrzymam obiecaną łatkę czy jest ona jeszcze nie gotowa?

11.01.2004
22:11
smile
[104]

KARSTEN [ Centurion ]

spoxik gierka :)

11.01.2004
22:56
smile
[105]

Darfii [ spamer ]

gra jest debilna, nie wnosi zupełnie nic. Poskakać po platformach owszem, są jednak ciekawsze pozycje.

11.01.2004
23:35
smile
[106]

shark [ Pretorianin ]

Darfii --> pograj może chłopcze w szachy. To ci dobrze zrobi (wątpię)...

11.01.2004
23:38
[107]

Fantazyoosh [ sałatka z pora ]

Przeszedłem 70% gry i prawdę mówiąc dziwię się Waszym zachwytom. Gra jest dobra, nawet bardzo dobra, zdecydowanie wybija się ponad przeciętność, ale rewelacyjna z pewnościąnie jest. Ot, bardzo solidna, lecz rzemieślnicza robota.

Od strony wizualnej rzeczywiście bardzo ładnie - tekstury nie powtarzają się, oświetlenie robi przyzwoite wrażenie (szczególnie snopy świątła wpadające przez okna), a design kolejnych komnata rzeczywiście robi bardzo pozytywne wrażenie. Na zewnątrz również jest ładnie, rzekłbym nawet - munumentalnie. Jednak wciąż mam w pamięci ZAMEK z ICO... To była magia, to była potęga, to był KLIMAT... Zwiedzając perski pałac nie czuje tego mistycyzmu, choć nie da się ukryć, że poligonów wpakowano tu więcej. Mimo wszystko całość wypada nieco... hmmm... plastikowo? Nie, to zbyt mocne słowo... jednak - coś w tym jest. Szkoda też, że nie pokuszono się o wrzucenie większej ilości interaktywnych obiektów niż tylko mebelków które można niszczyć... Mimo całego przepychu pomieszcznia momentami sprawiają wrażenie pustawych.

Muzycznie jest tylko dobrzę... wschodnie motywy przyprawione riffami brzmią nieco... kiczowato. Dla mnie to nie to, choć udźwiękowienie to wybitnie rzecz gustu.

Natomiast strasznie razi schemacik - komnata, tor prrzeszkód, jatka, komnata, tor przeszkód, jatka... Po pewnym czasie robi się nudno, szczególnie walki są monotonne, zbyt częste, zbyt długie i zbyt... trudne:) Zagadek mało... fajne były puzzle z "castle defense system" ale pozniej już bieda - sama akrobatyka i kaskaderka. Po pewnym czasie zadania "dostań się na przeciwległy koniec komnaty" zaczynają lekko nudzić, choć trzeba przyznać, że skoki, salta, bieganie po ścianach i ciągłe kombinowanie są całkiem rajcujące. Nie mniej - od gry rewelacyjnej wymagałbym większej różnorodności.

Animacja... bardzo udana naturalna (czy może raczej - komiksowa), ale przecież nie wyznacza nowych standardów.

PoP:SoT to bardzo udana gra, jednak nie przesadzałbym z jej genialnością... ot zestaw sprawdzonych pomysłów w znakomitej oprawie. IMHO zabrakło klimatu, wkradły się schematy... nie tak sobie wyobrażam grę roku. Troszke kuśtyka również fabuła a raczej jej brak... po zawiązaniu akcji, po prostu przemy do przodu przez pałac nie dopingowani rzadnymi wstawkami fabularnymi... Niby dobrze, bo gra wciąga i bez takiego motywowania, niemniej osobiście brakuje mi bardziej rozbudowanego scenariusza. Sympatycznie wypadają natomiast rozmówki Pince'a i Farah - niewinny flirt, przekomarzanie nadaje bohaterom wyrazistości...

Anyway, gra jest bardzo dobra, jednak bądźmy poważni - co roku ukazuje się co najmniej kilka-kilkanascie gier tej klasy, więc peany na cześć nowego PoP wydająmi się mocno przesadzone.
Zdecydowanie bardziej mnie wciągnął Soul Reaver 2, ale to już dawno było:)

11.01.2004
23:40
[108]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Fantazyoosh --> Amen. Juz myslalem, ze tylko mi sie ta gra srednio podoba :)

12.01.2004
14:21
smile
[109]

yautja [ Generaďż˝ ]

...Witam.

Mam problem na 50 % gry (po zawaleniu się mostu, na którym wcześniej zaatakowaly mnie te cholerne ptaszyska)... Zaraz po załadowaniu save'a schodze sobie spokojnie na dół, skacze z kolumny na kolumne (są dwie), potem do szpary w ścianie i przesuwam się w lewą stronę... Tutaj dochodze do miejsca, gdzie skacząc od ściany do ściany musze zejść na dół (ponieważ nie znalazłem innej sensownej drogi)... I właśnie tutaj jest ta fajna zawalająca się podłoga i nie mam pojęcia co dalej robić...

Pomocy ! / Help !
:-)

12.01.2004
14:55
[110]

Fantazyoosh [ sałatka z pora ]

yautja --> W czym problem? Jak już jesteś na tym zarywającym się daszku, to w lewo zwrot i pędem po kładce wzdłóż ściany... szybciutko, po chodnik sie zawala. Na końcu trzeba chyba podbiec po ścianie i walnąć salto, kiedy chodnik się skończy.

12.01.2004
15:00
[111]

Fantazyoosh [ sałatka z pora ]

BTW. Mam malutki problem w planetarium (?) - to następna komnata po bibliotece i zagadce z lustrami (ok. 70% gry). Wdrapuje się do pierwszej obrotowej dźwigni, ustawiam model ukladu słonecznego, tak, żeby po drążkach "przefikać" na przeciwległy koniec komnaty... Problem w tym, że kiedy próbuje zeskoczyć na drugi koniec (tam, gdzie jest druga dźwignia), dolatuje do celu jednak zaliczam zgon (mam minimum energii). I tu jest problem, bo wody nie ma w okolicy, a na to minimum life, które mi pozostało, nie pozwala mi przeżyć ostatniego skoku z układu słonecznego, na półkę... Jakieś pomysły? A może źle kombinuje?

12.01.2004
15:03
[112]

PPThompson [ Legionista ]

Nie no dobra ale niestety nikt nie odpowiedział na moje pytanie : POWTÓRZE... czy obiecana łatka PL jest jeszcze w przygotowaniu czy już po kupieniu orginału dostajemy ją jeśli zarejestrujemy grę....

JA TĄ GRĘ KUPIĘ JUŻ JUTRO I JAK MI SIĘ NIE SPODOBA (W CO NAPRAWDĘ WĄTPIE BO PoP JEST ŚWIETNY) SPRZEDAM NA ALLEGRO :D

12.01.2004
15:14
[113]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Fantazyoosh --> masz chyba duzy problem, bo z tego co pamietam mi tez odebralo sporo zycia po tym skoku, tyle, ze u mnie ksiaze zdolal to przezyc...

12.01.2004
15:30
[114]

hubs [ Stand UP Speak UP ]

Fantazyoosh-->podczas upadku wsicnij spacje(zeby fikołka zrobił) mi to pomaga i nie trace energii z wysokich skoków

12.01.2004
15:59
smile
[115]

Fantazyoosh [ sałatka z pora ]

hubs --> Thanks, pomogło:)

13.01.2004
14:17
[116]

Fantazyoosh [ sałatka z pora ]

No i skończyłem gre... powiem szczerze, ze koncowka bardzo mi sie podobala - od chwili przybycia na szczyt wiezy z klepsydre robi siętak ciekawie, tajemniczo, romantycznie, z lekką nutką erotyzmu:) Naprawdę fajnie, szkoda, tylko że dopiero w okolicach 80% gry. Natomiast zakończenie faktycznie robi dobrze... inteligentnie, przerotnie, romatycznie i zabawnie... Anyway, końcówka gry podniosłą nieco PoP w moich oczach... tak do 8+ moze nawet 9/10. Wrażenie psują nieco dziadoskie wstawki FMV, już lepiej byłoby konsekwentnie liczyć te scenki na enginie gry.

A widzieliście bonus?;))

13.01.2004
14:32
[117]

Fantazyoosh [ sałatka z pora ]

...a no właśnie... zapomniałem screena... bonus...

13.01.2004
14:39
[118]

Elum [ Generaďż˝ ]

Fantazyoosh ---> Rewelacja (BTW, ten bonus to tylko pierwszy level czy, jest tego więcej?), tylko... no... ten... to nie jest przypadkiem spoiler?

13.01.2004
15:03
[119]

Fantazyoosh [ sałatka z pora ]

Elum --> Tylko pierwszy poziom, w dodatku zrobiony bardziej do zwiedzania niż grania... Spoiler? Raczej nie, poziomu nie dostaje sie w nagrode, można go odblokować już na początku gry.

To unlock the 3D level from the first Prince of Persia, simply start a new game. You will begin it on a balcony, do NOT go inside.
Unlock 3D Prince of Persia level Hold X and press space, left mouse, E, C, E, Space, left mouse, C

13.01.2004
19:00
[120]

PPThompson [ Legionista ]

Cholera! 2 procent gry. Giera wypas!!!!!! Ale tak na temat to powiedzcie mi czy tam gdzie jest 2 procent gry można zrobić coś ze sztyletem a nie tylko patrzeć na niego??? Jak jest taki wielki posąg niedaleko później to jestem na szyi i nie weim jak tam skoczyć... proszę o pomoc!

13.01.2004
19:03
smile
[121]

^JUNKERS^ [ PS2 Hard User ]

Witam Wszystkich grających w PoPa :D Gierkę mam od wczoraj i .. jest zayebista! :D Ale mam mały problem... jestem na momencie walki ze swoim ojcem-zombie, i ciągle walę w niego i walę co nic nie daję ! ^^ Już mnie to zaczeło wnerwiać :/ Bo ile można? :P Jeżeli ten problem był poruszany to przepraszam, ale nie czytałem poprzednich postów bo oczywiscie same SPOILERY tam leciały! :[ Zwłaszcza Septi mnie wnerwił :/ Więc proszę o pomoc! :D

13.01.2004
19:08
[122]

PPThompson [ Legionista ]

musisz rozwalać każdego oprócz tego ojca... gdy rozwalisz reszte to ulegnie ci tez ojciec... SPOILERY WASZE!!!!!!!! WRRR... a możesz mi powiedzieć co do tego pomnika/???? Czy da się na początku rozwalić klepsydrę....??? Można wziąść sztylet?

13.01.2004
19:30
[123]

Fantazyoosh [ sałatka z pora ]

Chciałem jeszcze dodać, że okropnie bodoba mi się utwór wieńczący grę... Time Only Knows. Cały OST można znaleźć pod linkiem.

a tu... ołtarzyk programistów:) -->

13.01.2004
19:41
smile
[124]

^JUNKERS^ [ PS2 Hard User ]

PPThompson ---> A skąd wiesz co zrobić jak tam niedoszedłeś? ^^ BTW sztylet musisz wziąść aby fabuła się rozwineła, a klepsydre zostaw, dopiero jak sztylet weżmiesz będzie z nią wątek :)

13.01.2004
19:45
[125]

Fantazyoosh [ sałatka z pora ]

PPThompson --> Musisz odbijać się od ścian... podbiegasz do góry, odbijasz się na przeciwległą scianę, odbijasz się od niej do poprzedniej itd, aż dolecisz na górę

^JUNKERS^ --> PPThompson dobrze mówi:) Pewnie czytał cały wątek;)

13.01.2004
20:11
[126]

PPThompson [ Legionista ]

Fantazyoosh - robię tak jak mówisz ale kiedy odbijam się posągowi od szyi to nie mogę zaskoczyć na drugą ściane - ociera się ale nie mogę go odbić... wrr... jeszcze jakieś rady??

13.01.2004
20:19
[127]

Fantazyoosh [ sałatka z pora ]

PPThompson --> Potrenuj:) I nie nerwowo - jak prince już klepnie łapkami w ścianę, dopiero naciśnij klawisz skoku i odbij sie w druga strone.

13.01.2004
20:28
[128]

PPThompson [ Legionista ]

Ze mnie ciotka :D Niedokładnie przeczytałem poprzednią wypowiedź... narazie nie gram.. zacznę znowu jak zjem kolację :P No mam nadzieję że się uda bo to wkurzające że początek gry a ty nie umiesz hehe

13.01.2004
21:18
[129]

PPThompson [ Legionista ]

No i przeszedłem.... łatwizna :D Teraz muszę gonić tą Farah :D ech... muszę się nauczyc sztylet obsługiwać :D

14.01.2004
15:44
[130]

PPThompson [ Legionista ]

Pręty kochani.. pręty.... no i proszę kogoś o podanie dokładnej kombinacji z prętami bo umieszczam tylko 3 a 4 nie mogę... kombinacja wyżej podana chyba jest błędna.... A tak przy okazji to muszę się poskarżyć że sejw jest za daleko od takiego motywu :P Niech ich szlag.... :P

15.01.2004
08:54
smile
[131]

Mysia [ Szczurek ]

ja mam powazny problem a mianowicie w 33% gry jestem w pomieszczeniu z fontannami gdzie na poczatku nalezy wcisnac posagiem jeden z przelacznikow a na nastepnego wbiec co otworzy dostep do zaworu spuszczajacego wode, nastepnie nalezy poskakac trochwe w tym pomieszczeniu by odblokowac reszte zaworow (2) potem nalezy zepchnac w jeden z nich blok skalny, i dalej nie wiadomo co zrobic :) bo choc blok skalny w otwor wchodzi bez probleu to jednak ja wogole nie oge sie przez niego przedostac w zwiazku z tym pytanie co ja wogole mam zrobic? przyznam sie ze patrzylem preview time w ktorym jednak nie ma odpowiedzi na ta zagadke:(

15.01.2004
13:38
[132]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Mysia --> po zepchnieciu kamiennego bloku musisz wrocic sie pare plansz i pozniej wykorzystujac kamien wlezc do gory bodajze na drabine (ale nie jestem pewien ze to byla drabina ;))

15.01.2004
13:50
[133]

PPThompson [ Legionista ]

A mi już nikt nie pomoże??? CHOELRY DOSTAJE!!!! PODAJCIE MI KOMBINACJĘ DO TYCH PRĘTÓW! PLIS!

16.01.2004
20:51
[134]

Lobo_Kid [ Junior ]

mam problem taki utknalem na 81% zaraz po tym jak jest ta zabawa z przejsciami i dzwiekiem kropel musze odzyskac swoj miecz i mam problem z tymi lustrami moze ktos ma screena jak to zrobic porpawnie ?

16.01.2004
20:54
[135]

Vejt [ The Chronicles of Vejt ]

musisz zmienić ustawienie pierwszego lustra a w jego miejsce wstawić drugie

16.01.2004
20:56
[136]

Vejt [ The Chronicles of Vejt ]

leć po lewej stronie

16.01.2004
21:02
[137]

Lobo_Kid [ Junior ]

mowisz o gornych lustrach tych od wejscia czy tych z dolu ??????

16.01.2004
21:29
[138]

Lobo_Kid [ Junior ]

najlepiej jakbys mial jakiegos screena to by bylo pomocne wielce

© 2000-2022 GRY-OnLine S.A.