GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Jaki sprzęt kupić?-"Oto jest pytanie" ;)

28.11.2003
13:07
smile
[1]

alvor [ Legionista ]

Jaki sprzęt kupić?-"Oto jest pytanie" ;)

Mam Celerona 600 MHz, płytę ASUSA, GForce 2MX Win Fasta, 128 RAM (jak ktoś chce kupić to zapraszam ;). Ale nie o to głównie chodzi. Zbliża się koniec roku i już ostatnia możliwość skorzystania z ulgi podatkowej. Dlatego czas wymienić sprzecicho (tylko powyższe podzespoły) aby móc sobie spokojnie popykać w jakieś gierki (nie mówie tu o DOOMie III).
Myślałem o ATHLONIE 2500+(460 PLN), jakiejś płytce pod AMD (ok.170-300), 256 RAM (czy może wziąść 512?) i GForce FX 5200 128RDDR (ok.300 PLN).
Co Wy na to? Co byście zmienili, żeby uniknąć tego że cała reszta jest dobra a np. przez cieńką płytę wszystko chodzi jak krew z nosa. Jaka jest optymalna konfiguracja? Powyższy sprzęt kupiłem 3,5 roku temu i nie narzekałem. Teraz chciałbym odpalić w przyszłości Thiefa III, No Man's Land ale przez procka nic już nie ruszy...

28.11.2003
13:09
[2]

zarith [ ]

przede wszystkim nie żałuj kasy na płytę główną, procki możesz sobie wymieniać na lepsze z małą stratą kasy..

28.11.2003
13:11
[3]

Kune [ TYCHY ]

Co do sprzedazy do podbij do mnie na GG... tym GF bylbym zainteresowany!! Pozdro

28.11.2003
13:18
[4]

Dark Elf [ Konsul ]

Witam i doradze ci troszke :)

Procesor - mysle ze nie potrzebnie chcesz wciskac cos tak mocnego : ) pomysl o duronie 1400 lub 1600 na jadrze aplebered i ja tu nie wygaduje glupstw : ) bo ten duron 1400 spokojnie kreci sie na 2000 mhz , mozna w nim takze odblokwac l2 zamalowujac mostek i masz z tego athlona xp 2400+ za 180 zl : ) durak 1600 kosztuje ok 220 zl - ja sam cos takiego posiadam narazei puscilem go na 2000mhz i smiga az milo , rock stable ;)

Ram - 256 mb ddr 400 to w zasadzie minimum mozesz pomyslec o wiecej

plyta glowna - polecam Asrocka ( to oddzial Asusa a wiec jakosc gwarantowana ) na chipsecie kt400 ktory kosztuje ok 190 zl :) sam mam te plytke - idealna dla overclockingu , ladnie wygloda i jest bardzo stabilna :) od tygodnia mam kompa nie zaliczylem ani jednej zwiechy

Karta graficzna - tu niestety fx 5200 to bardzo zly wybor... ta karta jest slabsza od radeonow 9000 nawet w niektorych testach... jesli chcesz koniecznie oglodac efekty dx 9.0 to polecam geforce FX od 5600 w gore (koniecznie 128 bitowe pamieci ) lub radeona 9500 w gore. Jesli nie zalezy ci na tych efektach mozesz spokojnie kupic gefa 4 ti 4200 ktory oferue naprawde swietna wydajnosc za niska cene ( ok ~440 zl ) lub radeona 8500 LE ( 9100 ) za ok 330 zl

Jesli masz jakies pytania pisz do mnie na gg 2914051 napewno pomoge ;)

no to chyba na tyle :) taki kompik o jakim mowie napewno ci troszke posmiga ; ) no i w sumie - niedrogo wyjdzie

28.11.2003
14:45
[5]

Kamber [ Chorąży ]

kilka spraw:
jesli masz miec XP - 512 RAMU! (2x256)
plyta za 350-400 maj uz dual channel i proponuje faktycznie na niej nie oszczedzac.
jesli do grania jednak przydalaby sie lepsza karta graf.
co do ceny procesora to mam watpliwosci. nie wiem skad jestes. ale spojrz na www.wgk.waw.pl (jest to warszawska gielda komputerowa) tu jest cennik w miare odpowiadajacy rzeczywistosci. Mozesz porownac cenki i nie dac sie nabrac.

28.11.2003
14:51
[6]

Kamber [ Chorąży ]

oczywiscie chodzilo o Windows XP i RAM

28.11.2003
14:55
[7]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

Kamber - Od kiedy potrzeba 512?
Ja mam 256 mb i cały czas mam wolne 149mb ramu! Mimo że przeglądm teraz strony, coś ściągam i mam odpalone kilka programów..

28.11.2003
15:05
[8]

Milka^_^ [ Potępieniec ]

Najlepszy ... ;)

28.11.2003
15:17
smile
[9]

alvor [ Legionista ]

Jestem teraz zamotany jak wiejska śmietana ;) Dzięki wszystkim za rady. A teraz drobna uwaga. Chodzi mi o sprzęt którego nie będę podkręcał. Nie jestem specem od kompów.I jestem raczej strachliwy jeżeli chodzi o pieniądze ;) Pozatym słyszałem że Athlony są bardzo wrażliwe na uszkodzenia i strasznie się grzeją, a do tego nie mają jak P i Celerony wyłącznika awaryjnego w przypadku wysokiej temperatury. Może dołożyć i kupić Celerona???????

28.11.2003
15:21
[10]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

alvor -- Taaak...szczególnie ten duron będzie ci grzał jakieś 30-40 C przy takim sobie chłodzeniu...jest w technologi 0.13 mikrona dlatego mało się grzeje..

28.11.2003
15:24
[11]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Omg... tylko nie celeron. Kup jak chciales Athlona 2500+ (barton) - jest wydajny nawet i bez podkrecenia (ktore jest dziecinnie latwe), do tego jakas plyte glowna Epox'a/Asus'a/Abit'a. 512 Mb ram by sie przydalo (patrz w przyszlosc - juz niedaleka). Jedyny problem to z ta karta graficzna... fx5200 to SYF i pod zadnym wzgledem go nie bierz (patrz rady Dark Elfa).

ps. a co do palenia prockow - w biosie wlaczysz pewna opcje, ktora wylaczy kompa w przypadku przekroczenia odpowiedniej temp. i po krzyku

28.11.2003
15:35
[12]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

_Luke_ - Raczej lepiej już aby kupił sobie A 2400 + - jest szybszy od Bartona 2500+ bez podkręcania, bartona opłaca się kupować właśnie z myślą o podkręcaniu, w innym wypadku nie bardzo...

28.11.2003
15:45
[13]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Hamil --> moze i tak.. ale przeciez zmiana mnoznika w BIOSie z 11 na 12.5 jest _banalna_...

28.11.2003
15:48
[14]

alvor [ Legionista ]

Dobra, zdecydowaliśmy się na 512 RAM i na Athlona 2500+ (bo lubię okrągłe liczby) ;)))
Teraz kolej na resztę ale taką aby nie zwalniała powyższego zestawu. GF 5600 kosztują pow. 600 PLN !!!! Tak stanowczo odradzacie GF FX 5200? W testach Chipa stał wyżej niż ATI 9200 128...Głosujmy!

28.11.2003
15:50
[15]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Nie bierz Fx'a 5200 ani R9200. Najlepiej GF4, albo R9100 (jesli nie masz kasy)

29.11.2003
20:06
[16]

Dark Elf [ Konsul ]

jesli chodzi o twoj post dotyczaqcy podrecania naprawde nie ma sie co martwic :) ja swojego Duronka 1600 bez podniesienia napiecia przez sama zmiane fsb puszczam na 2000 mhz. Ta plyta ktora ci proponuje ma zabezbieczenia - gdy temp procesora jest za wysoka - komp wylacza sie. co do podkrecania moge cie nauczyc bo to niewielka sztuka - dziecinnie prosta. w tej plycie mozesz podkrecac stopniowo FSB :) np o 1 ;D napisz do mnie na gg 2914051 z checia ci dobrze doradze

co do karty radeon 9100 jest znacznie lepszy od fx 5200

29.11.2003
20:36
[17]

Dorys [ Chorąży ]

Myślę że wystarczyłby:

Athlon XP 2200+
256 mb DDR RAM 333
Radeon 9200
Płyta główna jaka bądz tylko nie ECS...
Sound Blaster Live! 5.1
60 gb 7200 obr. twardziel
Windows 98 SE(secon edition)
Do tego jakaś fajna długonoga blondyna

30.11.2003
20:42
[18]

Dark Elf [ Konsul ]

Na milosc Boska... nie obojetnie jaka plyte glowna.... dostaniesz jakiegos shita i befdziesz sie tylko stresowal.... do tych prrockow polecam Asrocka na KT 400 ( ok 200 zl )..... co do karty nie bierz 9200 to jest 9000 PRO doloz 20 zl do 9100 ( 8500 LE )

© 2000-2021 GRY-OnLine S.A.