GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: Dla organizatorów WB i nie tylko -- udogodnienia

17.11.2003
14:36
[1]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Forum CM: Dla organizatorów WB i nie tylko -- udogodnienia

W związku z organizowanym przeze mnie CM RPG podjąłem decyzję o wyprodukowaniu Java-apletu ułatwiającego przetwarzanie informacji niezbędnych do funkcjonowania WB. Taki program miałby za zadanie prowadzenie większej częsci buchalterii gry, zarządzanie informacjami przesyłanymi w grze i publikację informacji "ogólnodostępnych". Byłby uruchamialny w przeglądarce internetowej, do umieszczenia na stronie poświęconej danej WB.

Niniejszy wątek przeznaczony jest dla wszystkich twórców i organizatorów WB, tak obecnych jak i przyszłych. Ponieważ ten Java-aplet mam zamiar wykonać dla siebie i mojego CM RPG, będę tworzył go wedle własnego widzimisię. Jeżeli jednak będzie ktoś chętny do korzystania z takiego "ułatwiacza", z przyjemnością się nim podzielę. Dlatego wątek ten jest założony po to, abyście mogli zgłaszać swoje pomysły co chcielibyście mieć w takim aplecie. Ponadto, chciałbym skorzystać z Waszego doświadczenia.

Niniejszy wątek przeznaczony jest także dla tych, którzy organizatorami nie są i nie będą, ale chcieliby się zająć ciekawym projektem programistycznym.

Czekam na zgłaszanie się uczestników do dyskusji. Liczę na Pejotla, kloda, PiotraMX, oskarma i innych zainteresowanych. W najbliższym czasie opiszę swoje oczekiwania dotyczące tego projeku i zamiary realizacji.

17.11.2003
14:59
[2]

klod____ [ Generaďż˝ ]


maile doszly ?


mapa mapa mapa - na ktorej mozna by wydawac rozkazy ;)

17.11.2003
15:00
[3]

-=Dexter=- [ Konsul ]

świetny pomysł, bardzo ciekawy, bardzo chętnie poznam wszelkie szczegóły, myślałem o tym kiedyś ale z braku czasu...
w każdym razie interesowałyby mnie wszelkie szczegóły techniczne, może mógłbym też pomóc, trochę w tym robię
interesowałby mnie zwłaszcza jakiś interfejs graficzny do obsługi mapy, zrobienie tego od strony bazodanowej nie jest żadnym problemem
masz zamiar udostępniać kod?

17.11.2003
18:46
smile
[4]

oskarm [ Future Combat System ]

Zgadzam siez Klodem. Dla mnie największym koszmarem było nanoszenie ruchów jednostek na mape. Programik powinien wygladać tak że każdy z graczy wydaje na tej mapie rozkazy dla swoich jednostek (ma an niej zaznaczone też wykryte jednostki wroga) i jak juz kazdy na takiej mapie zaznaczy swoje ruchy (które oczywiście powinny być znane tylko jemu samemu, więc potrzebne bedzie ograniczenie dostepu na hasło) to sedzia dostaje mape ze wszystkimi ruchami i decyduje o rzeczywistym połorzeniu jednostek w danej turze (oraz o tym co będzie widoczne dla walczących stron). W drugiej kolejności może być aktualny stan jednostek na danym heksie (uzupełniamny przez sędziego po bitwach). Jezeli udałoby ci się taki programik napisac to sądze, ze juzkolejne bitwy dojdą do końca, bo sędzia nie bedzie musiapoświęcać 2 dni na takie upierdliwe działania.

Życze powodzenia. Jak ci sieuda coś zrobić to daj znać, chętnie zobaczę twoje dzieło.

17.11.2003
23:31
[5]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Ja dzisiaj tylko kilka słów bo padam na pysk po treningu :/ Jutro postaram się opowiedzieć jakie na dziś mam pomysły w tej sprawie.

klod ~~>
Maile doszły, jestem wielce wdzięczny, ale dziś już nie mam siły czytać. Przeczytam i wyślę do Ciebie list z moimi wrażeniami.

Dexter ~~>
Jak najbardziej mam zamiar udostępniać kod. Wszystkie moje projekty autorskie były otwarte i nie zamieniam tego zmieniać. Moje zainteresowania są tym, czym chciałbym się dzielić. Oj, chyba jestem jakiś niedzisiejszy. Jak ja będę w stanie się z tego utrzymać :D

To all about project ~~>
Nie wiem czy bazodanowe podejście wchodzi w grę, nie każdy provider daje możliwość korzystania z SQL na serwerze. Ale w jakimś stopniu bazodanowe być musi, pole bitwy to tak naprawdę jedno wielkie środowisko przetwarzania informacji o dużym stopniu komplikacji.

Zapowiem tylko, że proste operacje na mapie (wyznaczanie drogi jednostkom) oraz indywidualny dostęp do informacji (każdy z dowódców widzi na mapie tylko to co "widzi"), to dopiero początek moich zamiarów co do tego programu.

Ale szczegóły jutro. Miło by mi było gdyby tym apletem zainteresowała się większa część społeczności CMHQ. Dlatego przydałyby się spontaniczne głosy poparcia z sali ;] Z pewnością mógłby znaleźć się tu jeszcze jeden programista obiektowy. Nie chciałbym Ciebie, Dexterze, wykorzystywać nadto skoro nie masz za dużo czasu.

A tak wogóle to pomysł przyszedł mi dopiero wczoraj, więc koncepcja jest w powijakach. Ale sądzę że ma szanse się powieść. Niestety, CM RPG przez to trochę na tym straci, a na pewno przesunie się termin rozpoczęcia. Mam nadzieję, że "moi" chętni wykażą się wyrozumiałością.

18.11.2003
11:46
smile
[6]

Da real Odi [ Konsul ]

Oto spontaniczny i niewymuszony glos poparcia z sali...;))))

Tak na serio zajcef, to bardzo dobry pomysl. Jako "bezradny humanista" (jak mnie przewala kiedys jedna mila osoba) niewiele jestem w stanie pomoc, ale trzymam kciuki zeby wszystko wypalilo.

Bo to wbrew pozorom nie jest kolejny z mniej lub bardziej udanych pomyslow, ktorych cale stada tak licznie przewijaja sie przez forum - ta aplikacja moze zrewolucjonizowac CMHQ! Jesli narzedzie bedzie znacznie przyspieszalo prace sedziego/prowadzacego to Wielkie Bitwy bedzie mozna trzaskac jedna za druga! Zrobi sie duzo, duzo ciekawiej. Dopiero wtedy tak naprawde bedziemy mogli...hm..."bawic sie w wojne" na duzo wyzszym poziomie realizmu niz dotychczas.

Powodzenia! ;)

18.11.2003
11:47
smile
[7]

BamSey [ Generaďż˝ ]

"Głosy z sali" ----> Genialny pomysł!! Ciekawe czy mu się uda!! Jezuu co to będzie jak się uda takie coś stworzyc!!! Dac mu medal jak skończy!!! Aaaaa!!! Super!!! etc:))))))))))

18.11.2003
11:59
[8]

adam [ Generaďż˝ ]

Jiser - wpadaj na Integracje :)) zobaczysz naocznie jak cos takiego jak WB wygląda:)) , a moze już to będzie działac?

Głos z sali- klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask, klask,

19.11.2003
15:08
smile
[9]

Panzer Jaeger [ Konsul ]

Kolejny spontaniczny głos poparcia!

Niestety nie pomogę, bo ni wząb się na tym nie rozumiem...

Ale z niecierpliwością czekam na efekty.

23.11.2003
15:32
smile
[10]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Dziękuję wszystkim za wyrażenie zainteresowania -- teraz wiem, że jest to po co i dla kogo robić.
Zatem, ja i Llordus bierzemy się za realizację tego projektu. Będzie miał on nazwę CaSuS
(od "Campaign Supporst System for Combat Mission").

W tym celu otwieram nowy wątek (link poniżej) gdzie założenia projektu mają być poddane publicznej debacie.
Chciałbym prosić o Wasz udział przy ustalaniu kształtu Casusa. Im więcej będziemy mogli skorzystać z Waszego doświadczenia i wysłuchać Waszych opinii, tym większa będzie szansa na powodzenie projektu. Dlatego wszystkich, którzy będą mieli coś konstruktywnego do dodania (konstruktywnego nie oznacza pochwalnego ;) o branie udziału w dyskusji.

Podkreślam jednak, że tamten wątek przeznaczony jest TYLKO na omawianie pojawiających się tam rozważań o konstrukcji WB i CaSuSa. Wszystkie pozostałe sprawy niech będą załatwiane tutaj.

23.11.2003
22:27
smile
[11]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Pierwsza z takich spraw -- bardzo ważne pytanie:

Czy nieturniejowy sposób zapisu scenariuszy (lub map w BB/AK) ma kod otwarty ?
(turniejowy sposób zapisu jest dodatkowo szyfrowany)
Czyli, czy można zdobyć schemat zapisu scenariusza/mapy do pliku 'cmb' ?

23.11.2003
22:55
[12]

Łukasz T. [ Chor��y ]

Swego czasu szukałem generatora scenariuszy innego od tego zawartego w grze. Interesowala mnie możliwość generacji scenariuszy poza grą, przez szereg parametrów, np. pobranych z formularza na stronie www. Nic takiego nie znalazłem.

Wydaje mi się że scenariusze, pliki PBEM i pliki przekazywane podczas gry tcp mają taką samą strukturę. Dlatego watpie czy twórcy gry kiedykolwiek zdecydowaliby się opublikować taki schemat zapisu. Mogłoby sie zacząć wielkie cziterstwo.

Pozostaje tylko zhakowanie takiego pliku. Ale nie wiem czy to jest mozliwe. Wogóle jestem bardzo cienki w te zabawy.

Pozdrawiam

23.11.2003
23:04
[13]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Na pewno scenariusze nie mają identycznej postaci jak pliki gier w trakcie, ponieważ w trakcie przekazywana jest dużo większa ilość informacji. Czy mają podobną postać, nie wiem.

Natomiast, są dwa sposoby zapisu scenariuszy. "Normalny" i "turniejowy". Normalny da się reedytować, zatem jest w pewnym sensie otwarty. "Turniejowy" jest szyfrowany, podobnie jak pliki w trakcie. Zatem, "normalny" sposób zapisu mógłby mieć kod otwarty, żadne oszustwo nie mogłoby mieć miejsca.

Wiem, jestem naiwny zadając takie pytanie. Ale muszę je na wszelki wypadek zadać. Wtedy możnaby zaimplementować przenoszenie informacji między Casusem a CM.

23.11.2003
23:32
[14]

Łukasz T. [ Chor��y ]

jiser->To wogóle byłaby wspaniała mozliwość.

Jeżeli jeszcze mozna by odczytywac pliki z zakończona grą jako scenariusze, to mozna by zrobic pełne RPG.
Na przykład po jakimś czasie gry MG wprowadzałby nowe jednostki na pole walki w zależności od sytuacji gracza. Albo w przypadku wielkiej bitwy w zaleznosci od sytuacji na froncie. N.p. etap trwa 30 min, więc gracze rozgrywają bitwy o takiej długości. W zależności od sytuacji strategicznej naczelny dowódca może przysłać posiłki na konkretny odcinek frontu. Wtedy gracze kontynuują gre na tej samej planszy i zaczynają nastepny etap w takiej samej sytuacji jak zakonczyli poprzedni, plus jakieś nowe jednostki przybęda po 20 minutach jako posiłki. Teraz żeby cos takiego zrealizować, trzeba by robic nowy scenariusz i recznie układać jednostki w takim samym stanie jak były w zakończonej bitwie. Koszmar.

Więc można sobie tak marzyć albo zwrócic sie do Battlefrontu z odpowiedznim pytaniem/propozycją/petycją. Niestety, jest mała szansa ze to cos da.

23.11.2003
23:52
[15]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Łukasz ~~>

Na pewno nie można odczytywać plików gry jako scenariuszy więc transport informacji CM --> Casus nie będzie możliwy inaczej niż ręcznie. Co do proponowanego przez Ciebie wrzucania podczas gry w CM 'eventów', jest tylko jedna droga (którą wymyśliłem) lecz jest strasznie sztuczna i wprowadza tylko wydarzenia z góry zaplanowane.

Jedynym eventem w grze jest przybycie posiłków. Zatem jedynym sposobem na pozbawienie graczy wiedzy, kiedy mają zakończyć grę jest ustalanie długich czasów gry oraz pewnych wiadomości kodowanych "dziwacznymi" posiłkami. Np. jeśli jako posiłki przybędzie tylko snajper bez amunicji, oznacza to przybycie rozkazu "z góry" o wstrzymaniu ognia i wycofaniu się na pozycje obronne.

To co powyżej napisałem, dotyczy oczywiście tylko gier TCP. W PBEMach MG może monitorować stan bitwy w trakcie jej prowadzenia i osobiście wydawać takie rozkazy.

Niestety, jedynym sposobem na wprowadzenie tych pomysłów o których piszesz, jest tylko odbywanie serii krótkich scenariuszy, w którym w każdym MG ręcznie wpisuje ustawienia. Być może koszmar. Lecz jeśli chce się mieć dobre RPG ... :/

Aha, 20 minut to bardzo krótki czas jak na dotarcie posiłków w skali mapy "strategicznej". Ale rozumiem o co Ci chodzi.

Najprawdopodobniej, jakakolwiek petycja, czy też przedstawianie ludziom z Battlefrontu projektu Casus, czy też działającego programu mija się z celem. Zadziała zasada antykonkurencji. Jeśli ktoś napisał coś, co jest dobrym uzupełnieniem dla naszego produktu, to dlaczego mielibyśmy oddawać im własne "skarby". Chyba, że zrzekną się praw autorskich na naszą korzyść wraz z dostarczeniem dokumentacji.

24.11.2003
00:29
[16]

Łukasz T. [ Chor��y ]

jiser, masz absolutną rację, co do udostepnienia dokumentacji przez BTF.

Ja jednak widze iskierke nadzieji. Otóż CM jest gra stricte taktyczną i mimo westchnień graczy nic nie zapowiada, żeby twórcy stworzyli kiedykolwiek warstwę strategiczną. Jeżeli rzeczywiscie tak jest, to nasze pomysły nie muszą być konkurencja dla produktu BTF. Dziwne by było gdyby dali nam odpowiednią dokumentacje i jeszcze do tego zrzekli się praw autorskich. Natomiast nie było by dziwne, gdyby w grze istnial jakiś sposób wymiany informacji z zewnetrznymi skryptami albo programami poprzez parametry opisujące dokładny stan jednostek na mapie razem z połozeniem, stanem, iloscia amunicji. Znam juz taki precedens. Jest nim IL2, symulator w którym misje opisane sa jako pliki tekstowe. Istnieja wirtualne fronty w których gracze wykonują generowane przez skrypty misje i ogólna sytuacja na froncie zmienia sie w zaleznosci od ich wyniku. Wszystko jest w duzym stopniu zautomatyzowane.

Oczywiscie implementacja takiego mechanizmu wymaga wkładu pracy ze strony programistów ale mogło by sie to po prostu opłacać. Niestety wygląda na to, że nie specjalnie mają motywacje do jakiejkolwiek zmiany w strukturze gry, co widac po demie CMAK.

24.11.2003
00:41
[17]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Pisząc:
Jeśli ktoś napisał coś, co jest dobrym uzupełnieniem dla naszego produktu, to dlaczego mielibyśmy oddawać im własne "skarby". Chyba, że zrzekną się praw autorskich na naszą korzyść wraz z dostarczeniem dokumentacji.

miałem na myśli ich potencjalne zdanie na ten temat, a nie nasze. To oni kazaliby nam zrzec się praw autorskich.

25.11.2003
04:14
[18]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Czy ktoś poinformowany mógłby się wypowiedzieć na zadane przeze mnie pytanie (dotyczące kodu plików z mapami) ?

25.11.2003
11:58
smile
[19]

oskarm [ Future Combat System ]

Nic mi na ten temat nie wiadomo :(

Znając BF to oni ci pewnei nie pomoga, ale spróbój do nic napisac moze jak siedowiedza o co chodzi to się zgodzą na udostępnienie kodu.

25.11.2003
12:06
smile
[20]

NeoBerger [ Generaďż˝ ]

jiser --> Napisz na mejla btf (znajdziesz jego koncowke na ich stronie), ale przed malpa napisz Martin.
To nasz czlowiek, w USA, wyjechal ladnych pare lat temu do Stanow. Moze nie pomoze, ale przynajmniej wyslucha :-)))
B.

25.11.2003
15:33
[21]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Dziękuję, Bergerze.

Napiszę do niego, ale dopiero jak skończy się praca nad wewnętrzną częścią Casusa. O ile ten człowiek dorzyje takiego momentu :D

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.