GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Problem z instalowaniem.

16.11.2003
14:12
[1]

Radzikikik [ Centurion ]

Problem z instalowaniem.

Jak zainstalować AdminMod, Hl stats, Meta mod, i HL Guard?

16.11.2003
14:21
smile
[2]

Monia87 [ Centurion ]

Instalacja AdminMod`a 2.50.26 pod Linux`em

Co potrzebujemy:

- Serwer z mod`em Counter-Strike i Linux`em,
- Pliki:
* halflife-admin-2.50.26.tgz (2MB) -- AdminMod w wersji 2.50.26 pod *nix`a,

Instalacja:

Rozpakowywujemy plik 'halflife-admin-2.50.26.tgz':
]$ tar -zxvf halflife-admin-2.50.26.tgz
Przechodzimy do katalogu 'Admin':
]$ cd Admin
Uruchamiamy skrypt 'install_admin' i jako parametr podajemy nazwę mod`a np. 'cstrike':
]$ ./install_admin cstrike
Instalator spyta się nas o ścieżkę do serwera 'hlds_l', np. '/home/cs/hlds_l'. Na pytanie 'Shall I add the Adminmod lines to your server.cfg file?' odpowiedzmy 'N', gdyż te zmienne dopiszemy sami.

Konfiguracja:

Otwórzmy plik server.cfg i dopiszmy następujące zmienne:


// Wyłaczenie ukrywania zarezerwowanych slotów.
amv_hide_reserved_slots 0
// Zmienna używana przez plugin do mod`a TFC,
// zostawiamy na '0'.
admin_balance_teams 0
// Ochrona botów (o ile mamy je zainstalowane
// na serwerze).
admin_bot_protection 0
// Wiadomość, która pokaże się graczom na środku
// ekranu po połączeniu z serwerem.
admin_connect_msg "Witamy na serwerze..."
// Jeżeli chcemy mieć możliwość restrykcji broni w CS.
admin_cs_restrict 1
// To wyłączamy (tryb debug`owania).
admin_debug 0
// Jeżeli chcemy mieć możliwość używania komend
// admin_fun, glow.
admin_fun_mode 1
// Specjalne efekty przy komendach typu admin_slay
// czy admin_teleport.
admin_fx 1
// Jeśli chcemy, by gracze uciszeni komendą admin_gag
// nie mogli zmienić nick`a.
admin_gag_name 1
// Jeśli chcemy, by gracze uciszeni komendą admin_gag
// nie mogli używac komendy say_team.
admin_gag_sayteam 1
// Jeśli chcemy, by na serwerze komend mógł używac tylko
// admin z największymi uprawnieniami (w przypadku, gdy na
// serwerze jest kilku adminów). Nie polecam tego włączać.
admin_highlander 0
// Jeśli jeden admin ma w prawach 'ACCESS_IMMUNITY', to
// drugi admin nie może mu nic zrobic (kopnąć itp.)
// (1 - wyłączona ochrona, 0 - włączona ochrona)
admin_ignore_immunity 0
// Plik z pluginami, zostawiamy jak jest.
admin_plugin_file "plugin.ini"
// Czas w sekundach, podczas meczu, gdy admin reconnect`ując się
// nie musi wpisywać powtórnie linijki 'setinfo' z hasłem.
admin_reconnect_timeout 300
// Wiadomość wyświetlana użytkownikom, gdy próbują użyc komendy,
// do której nie mają dostępu.
admin_reject_msg "Nie masz dostepu do tej komendy!"
// Jak czesto wiadomość zdefiniowana w 'admin_repeat_msg' będzie
// wyświetlana. Maksymalnie co 15min (czas podawać w sekundach).
admin_repeat_freq 600
// Wiadomosc wyświetlana na środku ekranu co pewien (wyżej
// zdefiniowany) czas.
admin_repeat_msg "Ten serwer uzywa Admin Mod`a"
// Pokazywanie napisów typu: "[ADMIN] <użytkownik> used command <komenda>";
// 0 - pokazuj wszystkie komendy,
// 1 - pakazuj wszystkie komendy ale bez nicka admina,
// 2 - nie pokazuj żadnych komend (oprócz komend typu admin_teleport).
admin_quiet 0
// Plik z tymczasową konfiguracją, zostawiamy jak jest.
admin_vault_file "vault.ini"
// Głosowanie na mapę, na 5 min przed końcem aktualnej mapy.
admin_vote_autostart 1
// Pokazuj jak głosowali gracze.
admin_vote_echo 1
// Minimalne odstępy między kolejnymi głosowaniami.
admin_vote_freq 600
// Ile razy mapa może być przedłużona na kolejne
// 'mp_timelimit' minut.
admin_vote_maxextend 1
// Procent graczy, którzy muszą zagłosować pozytywnie, by
// głosowanie się powiodło.
admin_vote_ratio 60
// Możliwość wykonywania komend u graczy.
allow_client_exec 1
// By gracze nie mogli używac podstawowych komend.
default_access 0
// Szyfrowanie hasła (tylko w LINUX`ie) i o ile chcemy.
encrypt_password 0
// Możliwość odczytywania plików przez skrypty *.amx
file_access_read 1
// Możliwość zapisywania plików przez skrypty *.amx
file_access_write 1
// Plik pomocy, zostawiamy jak jest.
help_file "admin_help.cfg"
// Czy gracze zdefiniowani w pliku ips.ini mogą zajmować
// zarezerwowane sloty, 0 by wyłaczyć, lub nazwa pliku.
ips_file "ips.ini"
// Procent głosów, potrzebny do wyrzucenia gracza z serwera.
kick_ratio 60
// Procent głosów potrzebny do zmiany mapy podczas gry.
map_ratio 80
// Lista map, na które można głosować, 0 by użyc map z 'mapcycle.txt'.
maps_file 0
// Plik z zarezerwowanymi modelami, 0 by wyłączyć.
models_file 0
// Wiadomość dla gracza próbującego użyc zarezerwowany model.
models_kick_msg "[ADMIN] Ten model jest zarezerwowany!"
// Wiadomość dla gracza próbującego użyc zarezerwowanego nick`a.
nicks_kick_msg "[ADMIN] Ten nick jest zarezerwowany!"
// Nazwa pola na hasło, Jeśli ustawimy np. na 'pw' to będziemy
// podawac przy logowaniu 'setinfo pw tu_haslo'.
password_field pw
// Upiększenia przy admin_tsay i csay.
pretty_say 1
// Liczba zarezerwowanych slotów.
reserve_slots 2
// Gdy gracz się próbuje połączyć, a nie ma już wolnych slotów.
reserve_slots_msg "Na serwerze nie ma wolnego miejsca!"
// Typ rezerwacji slotów.
reserve_type 0
// Zostawiamy jak jest.
script_file "cstrike/dlls/admin.amx"
// Wyrażenia regularne przy sprawdzaniu nicków.
use_regex 0
// Plik z użytkownikami.
users_file "users.ini"
// Minimalny odstęp czasu między głosowaniami wywołanymi przez
// funkcję vote(), w sekundach.
vote_freq 180
// Plik z brzydkimi wyrazami do filtra.
words_file "wordlist.txt"

Teraz otwieramy plik 'plugin.ini'. Szukamy linijki ';dlls/plugin_CS.amx' i zmieniamy ją na 'dlls/plugin_CS.amx'.
Otwieramy plik 'ips.ini' (jeśli nie istnieje to go tworzymy) i w nim, w kolumnie wypisujemy IP graczy, którzy będą mieli dostęp do zarezerwowanych slotów bez hasła.
Otwieramy plik 'users.ini' (jeśli nie istnieje to go tworzymy) i wpisujemy do niego użytkowników w formacie:

nick_gracza:hasło_gracza:poziom_praw
lub:
wonid_gracza:hasło_gracza:poziom_praw
Poziom praw tworzymy dodając poziomy dostępu, a są to:
- 0 - podstawowe prawa typu admin_timeleft,
- 1 - głosowanie na mapę i na wyrzucenie gracza,
- 2 - zmiana mapy, limitu czasu, limitu fragów,
- 4 - przeładowanie plików z użytkownikami AdminModa,
- 8 - pauzowanie gry,
- 16 - zakładanie hasła na serwer,
- 32 - zmiana FriendlyFire i grawitacji,
- 64 - admin_chat, admin_say, itp,
- 128 - admin_kick,
- 256 - admin_ban, admin_unban,
- 512 - możliwośc wczytywania plików konfiguracyjnych serwera,
- 4096 - ochrona przed komendami (immunity),
- 65536 - admin_rcon,
- 16384 - zarezerwowany nick,
- 32768 - zarezerwowany slot.

Przykład:
Dajemy użytkownikowi 'Zdzichu' dostęp do wszystkich komend za wyjątkiem admin_rcon:


Zdzichu:haslo_zdzicha:65535
Lub dajemy mu pełny dostęp:

Zdzichu:haslo_zdzicha:131071
Włączamy ponownie serwer i gotowe.

16.11.2003
14:22
smile
[3]

Monia87 [ Centurion ]

Instalacja AdminMod`a 2.50.26 opartego na MySQL'u pod Linux`em

Co potrzebujemy:

- Serwer z mod`em Counter-Strike i Linux`em,
- Serwer baz danych MySQL
- Pliki:
* halflife-admin-mysql-2.50.26.tgz (3B) -- AdminMod w wersji 2.50.26 pod *nix`a z obsługą MySQL'a

Instalacja:

Rozpakowywujemy plik 'halflife-admin-mysql-2.50.26.tgz':
]$ tar -zxvf halflife-admin-mysql-2.50.26.tgz
Przechodzimy do katalogu 'AdminMySQL':
]$ cd AdminMySQL
Kopiujemy plik admin_MM_i386.so do katalogu gdzie znajdują sie biblioteki (hlds_l/cstrike/dlls):
]$ cp admin_MM_i386.so hlds_l/cstrike/dlls/

Konfiguracja:

Łączymy się z bazą danych i tworzymy odpowiednią bazę, oraz odpowiednie tabelki wewnątrz niej:
]$ mysql -u root
mysql> create database adminmod
(adminmod - to nazwa bazy w której będą tabelki dla AdminModa)
mysql> CREATE TABLE adminmod.users ( nick VARCHAR(30) PRIMARY KEY NOT NULL, pass VARCHAR(20), access INTEGER UNSIGED );
mysql> CREATE TABLE adminmod.ips ( ip VARCHAR(15) );
mysql> CREATE TABLE adminmod.plugins ( plugin VARCHAR(30) );
(dokumentacja zaleca zrobienie tej tabelki o wielkości 30 znaków, ale można oczywiście zwiększyć tę wartość np do 60)
Oczywiście nie ma potrzeby tworzenia wszystkich tabelek. Można wybrać tylko te które naprawde chce się trzymać w bazie danych, a resztę zostawić tak jak jest (czyli na plikach). Tabelka users będzie zawierała plik users.ini - czyli spis użytkowników uprawnionych do Admina.
Tabelka ips będzie zawierała plik ips.ini - czyli spis użytkowników uprawnionych do zarezerwowanych slotów bez hasła.
W Tabelce plugins będzie spis pluginow AM'a

Tworzenie odpowiednich wpisów w tabelce users odbywa sie komendą:
mysql> insert into adminmod.users (nick, access, pass) values ('Nick','prawa','haslo');
Dla przykładu: dajemy użytkownikowi 'Zdzichu' dostęp do wszystkich komend:
mysql> insert into adminmod.users (nick, access, pass) values ('Zdzichu','131071','hasło_zdzicha');
Dodanie adresu IP do tabelki ips:
mysql> insert into adminmod.ips (ip) values ('192.168.0.0');
Dodanie pluginu do tabelki plugins:
mysql> insert into adminmod.plugins (plugin) values ('dlls/plugin_CS.amx');
Otwórzmy plik server.cfg i dopiszmy następujące zmienne (najlepiej na koniec pliku):


// Adres serwera MySQL'a
mysql_host "192.168.2.1"
// Użytkownik uprawniony do łączenia się z baza:
mysql_user "root"
// Hasło dla użytkownika:
mysql_pass "haselko"
// Definiujemy gdzie jest tabelka users:
mysql_dbtable_users "adminmod.users"
// Definiujemy gdzie jest tabelka ips:
mysql_dbtable_ips "adminmod.ips"
// Definiujemy gdzie jest tabelka plugins:
mysql_dbtable_plugins "adminmod.plugins"

Oczywiście nie ma potrzeby używania wszystkich tabelek, można spokojnie tylko niektóre (np. tylko users)
Dla przykładu: decydujemy się używać tylko tabelki users, więc do pliku server.cfg wrzucamy:
// Adres serwera MySQL'a
mysql_host "192.168.2.1"
// Użytkownik uprawniony do łączenia się z baza:
mysql_user "root"
// Hasło dla użytkownika:
mysql_pass "haselko"
// Definiujemy gdzie jest tabelka users:
mysql_dbtable_users "adminmod.users"

Resetujemy serwer i gotowe.

16.11.2003
14:49
[4]

Radzikikik [ Centurion ]

a jak to zrobic pod windowsem?

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.