GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: Pomys³y modyfikacji WB

15.11.2003
18:31
smile
[1]

Sgt.Luke [ Konsul ]

Forum CM: Pomys³y modyfikacji WB

Doœæ dawno wpad³em na pomys³ modyfikacji WB, jednak dopiero teraz po przemyœleniu wszystkiego chcia³bym zaproponowaæ kilka zmian:
1. Do³¹czyæ do CM kilka innych gier symuluj¹cych ró¿ne pola walki (np. walki powietrzne na froncie zachodnim "Achtung Spitfire!"). Dziêki temu walka zyska nowy wymiar. I tak aby zes³aæ nalot bombowy na pewien teren, jeden z dowódców si³ l¹dowych lub marynarki wysy³a proœbê do dowódcy si³ powietrznych, a ten zleca zadanie jednemu z swoich podw³adnych. Ten nastêpnie wysy³a bombowce z eskort¹ na dane pole do zbombardowania. Oczywiœcie przeciwnik mo¿e wys³aæ myœliwce do przechwycenia bombowców. Czekam na propozycje innych tytu³ów gier.
2. Wprowadzenie linii zaopatrzeniowych. Pojazdy i ¿o³nierze potrzebuj¹ paliwa i amunicji! Dziêki wprowadzeniu limitu poruszania siê pojazdów z koniecznoœci¹ dotankowania, czo³gi przestan¹ królowaæ na polach bitew, a niszczenie linii zaopatrzeniowych bêdzie jednym z g³ównych celów dowódców na polu bitwy.

Czekam na nowe pomys³y i odpowiedzi na powy¿sze modyfikacje!

15.11.2003
18:51
smile
[2]

===Elvis=== [ Powrót Króla ]

Mi sie pomys³ bardzo podoba, jestem mozna powiedziec skrajnym optymist¹, ale mam spore watpliwoœci czy cos takiego da³oby sie wprowadziæ w zycie, mimo wszystko zycze powodzenia.

P.S. Mozna doadaæ jakies akcje, typu zamachy na wodza czy cos w tym stylu za pomoca DoD-a.

15.11.2003
18:58
smile
[3]

sturm [ Australopitek ]

Pomysl sam w sobie dobry i ciekawy ale moim zdaniem nie uda sie tego wprowadzic.Wystarczy spojrzec jak przebiegaly dotychczasowe WB, ktore w porownaniu do Twojego pomyslu byly bardzo proste.

15.11.2003
19:29
smile
[4]

oskarm [ Future Combat System ]

Luke --> je¿eli jesteœ emerytem, który ma nadmiar czasu to czemu nie, ¿ycze powodzenia. Ale b¹dŸmy realistami ....

16.11.2003
00:29
[5]

Panzer Jaeger [ Konsul ]

Mo¿na jeszcze wprowadziæ pojedynczych agentów (czyli jak¹œ FPP osadzon¹ w IIWŒ)...

Niestety co za du¿o to niezdrowo.

16.11.2003
00:42
smile
[6]

Buczo_cm [ Mikado ]

Osobiœcie wola³bym now¹ BWB Pejotla ni¿ taki moloch.

16.11.2003
10:02
smile
[7]

Pejotl [ Senator ]

Buczo -> dzieki za uznanie :) Moze warto by BWB reaktywowac? Tylko ze na nieco innych zasadach...

16.11.2003
10:18
smile
[8]

Buczo_cm [ Mikado ]

Pejotl --> Na to w³aœnie czeka³em :))) Masz jakieœ nowe pomys³y ?? Zapewne nie tylko ja czekam na now¹ BWB z niecierpliwoœci¹ :)

16.11.2003
11:31
[9]

Sgt.Luke [ Konsul ]

Oskarm-> Wielkie dziêki! Z wszystkich stron osaczaj¹ mnie s³owa ¿e robiê siê stary, a teraz to mnie dobi³eœ! I pomyœleæ ¿e mam tylko 14 lat... :)))
Pejotl-> by³bym wdziêczny jakbyœ przedstawi³ mi swoj¹ koncepcjê BWB, gdy¿ nic o niej nie s³ysza³em :P

16.11.2003
11:41
smile
[10]

Buczo_cm [ Mikado ]

Sgt. Luke --> Poczytaj sobie w starych w¹tkach o tej najbardziej emocjonuj¹cej WB w historii CMHQ, mimo i¿ granej przeciwko kompowi :) Link do pierwszego w¹tku o BWB z podstawowymi jej za³o¿eniami.

16.11.2003
12:14
[11]

jiser [ genera³-major Zajcef ]

Sgt. Luke ~~>
Linie zaopatrzeniowe by³y ju¿ w "Bitwach II wojny œwiatowej". Z pewnoœci¹ bêd¹ w CM RPG.
Pozosta³e pomys³y mijaj¹ siê niestety z celem. Po pierwsze, wymagaj¹ wiêcej wysi³ku ni¿ przynosz¹ korzyœci (trzeba ustalaæ zasady wymiany informacji miêdzy np. "Achtung Spitfire!" a "Combat Mission"). Po drugie, rozmijaj¹ siê modele pola walki. To znaczy, jeœli postarasz siê wymodelwoaæ identyczn¹ sytuacjê w "Combat Mission" oraz "Achtung Spitfire!" oraz "wykonasz" po dziesiêæ, dwadzieœcia razy dla ka¿dej gry, to œredni efekt takiego zadania w "Combat Mission" bêdzie zupe³nie inny ni¿ œredni efekt w "Achtung Spitfire!" (nawet pomijaj¹c to, ¿e w CM samoloty czêsto niedolatuj¹ na pole walki). Powodem tego jest ró¿nica w parametrach modeli pola walki, na których opieraj¹ siê te gry (i znowu, nawet pomijaj¹c zró¿nicowanie aspektów branych pod uwagê).

16.11.2003
12:16
[12]

jiser [ genera³-major Zajcef ]

Rozs¹dnym jest za to rozszerzenie WB o aspekt zaopatrzenia oraz o aspekt ³¹cznoœci. Niestety, CM wogóle jest na bakier z ³¹cznoœci¹. Tak naprawdê, na polu bitwy powinniœmy widzieæ tylko to co widzi "nasz" sztab, oraz powinny do nas dochodziæ raporty i meldunki pododdzia³ów.

16.11.2003
12:32
[13]

PiotrMx [ Genera� ]

Zasady WB powinny byc proste jak budowa cepa i krótkie jak inne instrukcja obs³ugi wyka³aczki.
Niestety realizm jest fajny na papierze ale jak przychodzi do gry to sprawa wyglada znacznie gorzej.
Stg Luke pomys³ oryginalny ale nie do zrealizowania.

16.11.2003
12:53
smile
[14]

Pejotl [ Senator ]

Buczo -> problem w tym ze po niedograniu pierwszej WB w historii strony oraz niedokonczeniu BWB, teraz nie moge sobie juz pozwolic na kolejna wtope :) Jak wiesz najwyzsze wladze w Polsce uwazaja ze "mezczyzne poznaje sie nie po tym jak zaczyna ale jak konczy" :) a nie chce zostac na stare lata skierowany przez jakis urzad na zmiane p³ci :)

PiotrMx -> otoz to. Im wiecej zasad tym nadproporcjonalnie rosnie obciazenie prowadz¹cego WB, st¹d przynajmniej pora¿ka BWB poniewa¿ nie da³em ju¿ rady z przeliczeniami (mimo i¿ zasady nie by³y bardzo skomplikowane)

Buczo jeszcze raz :) -> coraz bardziej przychylam sie do zRPGizowania BWB, tzn. zeby Mistrz Gry byl takim MG jak w RPGach. Nie bedzie z gory dokladnych map i dokladnego rozpisania przeciwnika (z rozpisywaniem strat sie mozna zarznac...)- raczej sytuacja zmieniala by sie w zaleznosci od wynikow walk. Druga rzecz - aby zblizyc gry do realnego pola walki - powinny byc rzeczywiste pasy natarcia np. trzech graczy naciera, kazdy batalionem piechoty plus wsparcie na mapach o szerokosci 1 kilometra! Zadnego kombinowania i obchodzenia. A potem porownujemy kto dalej zaszedl i MG decyduje o ile natarcie sie posunelo do przodu. To symuluje natarcie pulku.

16.11.2003
13:15
smile
[15]

Buczo_cm [ Mikado ]

Pejotl --> Jestem jak najbardziej ZA, ale móg³byœ wyjaœniæ na czym dok³adnie mia³aby polegaæ ta RPGizacja BWB ?
Jeœli potrzebowa³byœ pomocy przy ¿mudnej ale ma³o twórczej pracy wiesz gdzie mnie szukaæ ;)

16.11.2003
13:34
[16]

jp2 [ Genera� ]

->sgt Luke
to co napisa³es brzmi nieŸle i pogra³bym sobie w to, nalepiej w he³mie VR
ale :)
jesli nie slyszales o nowatroskiej bWB Pejotla to tym bardziej bede sceptyczny.
sprobuj poprowadzic mala, kamerlana bitwe - stawiam browara ze zakopiesz sie w papierkowej robocie przy 10 graczach.

a tak a'propos wielkich bitew to zaczynam sie gubiæ w hronolgii ale zdaje sie ze bylo to ~tak:

1 WB - epilog po ardenach. ca³oœc prawie grywalna mimo extremalnie prostych zasad ruchu i œniegu.
2 WB - normandia na wielk¹ skale. jak zobaczylem rozpiske sk³adów dywizji to czu³em co sie swieci i chyba mialem racje bo utknelo wszystko w 2 turze.
WBBO - powinna chyba nosæ numer 3 ale piotrmx zerwa³ z numeracj¹ :). powoli to idzie ale pmx wiedzia³ co robi i wyglada na to, ¿e strza³y nie ucich³y
WBBB - pierwsza wb w realiach BB. nic wiecej nie wiem. oskarm prawde powie.
bWB - pejotlowy pomysl na przyspieszebnie gry poprez zrezygnowanie z walk human vs human. bylo ztego calkiem sporo tur.
mWB - klodowy wynalazek z elemantami rpg . zdaje sie , ¿e sz³o ca³kiem sprawnie.
CM RPG - jak na razie jiser boryka sie z faz¹ organizacyj¹.

po 1 i 2 WB, w których uczestniczy³em
zosta³o mi glowne przeswidczenie:e skompliokwnaie przepisów zale¿y od zapa³u g³ownodowodz¹cych (+ew, sêdziego)
ale w interesie graczy jest by pomys³y GD by³y realne. czyli jak najprostsze.

16.11.2003
13:40
[17]

Da real Odi [ Konsul ]

Pejotl, Buczo---> dobrze slyszec, ze znowu sie cos dzieje wokol BWB! ;) To byla swietna rzecz! (zwlaszcza dla modemowcow...). A nie daloby sie pociagnac jeszcze tamtej starej? Podobno dokumentacja jeszcze jest...
Ja moglbym nawet oddac swoj pulk wegierskiej piechoty jakiemus modemowcowi.

Moze Pejotl moglby wrzucic zasady obliczania strat, prowadzenia BWB i swoje wrazenia+porady dla ewentualnych nastepcow/nasladowcow?

jp2 ---> w BWB bylo tez bodajze 5 tur, tyle ile w mWB Kloda (walki piatej tury wlasnie sie tocza - to bedzie chyba pierwsza WB ktora bedzie doprowadzona do konca). BWB miala byc przede wszystkim pomyslem dla modemowcow. Problemy pojawialy sie przy tworzeniu mapy, bo trzeba bylo to tak poustawiac, zeby komp robil mniej wiecej to, czego prowadzacy BWB oczekiwal. Moze w CM:AK AI kompa bedzie lepsze i BWB rozblysnie pelna moca?

16.11.2003
13:41
[18]

Pejotl [ Senator ]

jp2 -> 1 WB w zasadzie wygasla naturalnie (pocieszam sie:) )poniewaz atakujacy nie mieli juz sil do ataku... mogla sie odbyc jeszcze jedna tura ale wynik byl juz do przewidzenia...
W WB opartych na walkach 2 graczy trzeba dodac jeszcze jeden czynnik - znudzenie graczy oczekiwaniem na kolejna bitwe...

16.11.2003
13:51
[19]

jp2 [ Genera� ]

->pejotl
pamietam jak krzycz³aem, ¿e niemcy nie maja szans atakujac na sniegu przy tych proporcjach pkt. :)
dzieki czemu, krakowskim targiem, doswiadczenie LAH wzroslo z vet. do crack.
wtedy wydawalo mi sie ze wszytko idzie jak krew z nosa ale z perspektywy (dzis sam jestem dziadkiem :) to by³a Quick WB

16.11.2003
13:51
smile
[20]

Pejotl [ Senator ]

Odi -> 5 tur na pewno nie bylo... ale to byly czasy :) mierzylo sie sily na zamiary :)

Luke -> zobacz sobie na screena to rozpiska tylko jednego 3 korpusow... sam sie teraz dziwie jak ja moglem miec nadzieje pociagnac wszystkie przeliczenia

16.11.2003
14:23
smile
[21]

Da real Odi [ Konsul ]

Pejotl ---> jak atakujacy nie mieli juz czym walczyc, to znaczy ze wygralismy! ;)) A to znaczy, ze BWB sie zakonczyla...;))

Napisz moze (w wolnej chwili) jakis poradnik o prowadzeniu BWB - tzn co trzeba miec na kompie (programiki), ilu ludzi co robi, terminy rozgrywania bitew, sposob obliczania strat - tak podrecznik

16.11.2003
14:34
smile
[22]

Pejotl [ Senator ]

Odi -> ja pisalem o 1 WB - pierwszej bitwie, jeszcze na CMBO. W BWB atakuj¹cy jeszcze d³ugo mieliby czym walczyc, tam jeszcze z 400 czolgow by³o :)

Ja mam czas albo na rozpoczecie drugiej BWB albo na pisanie poradnikow :) a nie na obie rzeczy :)
Swoj¹ drog¹ ciekawe czy kogoœ jeszcze idea BWB by ciekawi³a...oprocz Bucza, of course :)

16.11.2003
15:11
smile
[23]

Da real Odi [ Konsul ]

Pejotl ---> zaloz watek. Zobaczysz ile ludu pracujacego miast i wsi sie zglosi. To naprawde byl dobry pomysl.

Moze poczekajmy na AK i lepsze Ai kompa? A w "miedzyczasie" napisalbys poradnik...:>

btw sciagnalem wlasnie CM03/04 (pamietam, ze grales kiedys w CM) - baaardzo fajne...

16.11.2003
16:14
[24]

PiotrMx [ Genera� ]

1 WB - epilog po ardenach. ca³oœc prawie grywalna mimo extremalnie prostych zasad ruchu i œniegu.

Ne gra³em


2 WB - normandia na wielk¹ skale. jak zobaczylem rozpiske sk³adów dywizji to czu³em co sie swieci i chyba mialem racje bo utknelo wszystko w 2 turze.

Gralem jako prosty kapitan. Duzo jednostek i dosc skomplikowana. Mod pad³.

WBBO - powinna chyba nosæ numer 3 ale piotrmx zerwa³ z numeracj¹ :). powoli to idzie ale pmx wiedzia³ co robi i wyglada na to, ¿e strza³y nie ucich³y

Mimo uproszczenia zasad. Powoli pada. Ale tym razem duzy w tym wklad GD.


WBBB - pierwsza wb w realiach BB. nic wiecej nie wiem. oskarm prawde powie.


Brr strasznie skomplikowane zasady a w rozgrywanych bitwach bralo udzial zbyt duzo jednostek. IMO musiala pasc.


Podsumowujac gry oparte na turowkach.
Jezeli mamy je rozegrac do konca nalezy

1.Uproscic do maksimum zasady gry na mapie strategicznej.
-proste rozpoznanie
-zadnego zasiegu dowodzenia
-zadnego zaopatrzenia
-sklady poszczegolnych jednostek nierealistyczne ale latwiejsze do liczenia strat i pilnowania porzadku. Czli oddzialy piech, czolgow, ppancow, rozp-sam panc i HT i artyleria
2.Grac tcp. Powiedzmy czas na ture 2 tyg. GD musza tego pilnowac. W bitwach nie moze uczestniczyc za duzo jednostek. Max do 3000pkt.


pejotl podeslij mi zasady BWB. Jak mi sie spodobaja to moge pomoc.

16.11.2003
16:47
smile
[25]

Panzer Jaeger [ Konsul ]

PiotrMx ---> Ja od niedawna staram siê uczestniczyæ w WBBO i w zwi¹zku z tym mam pytanie. Czy WBBO bêdzie trwa³a? Mo¿e przeprowadziæ jak¹œ weryfikacjê uczestników (szczególnie GD) i poprosiæ ich o potwierdzenie udzia³u? Jeœli nie bêdzie chêtnych do ci¹gniêcia bitwy, to wypada³oby og³osiæ oficjaln¹ upad³oœæ. Ja ostatnio nie zg³asza³em siê do ¿adnych inicjatyw w CMHQ, bo liczy³em na to, ¿e WBBO nadal bêdzie trwaæ, a nie mam czasu na wiêcej ni¿ jedna imprezê tego typu. Jeœli nie widzisz szans na kontynuacjê, to chcia³bym wiedzieæ. Rozejrzê siêwtedy za inn¹ rozrywk¹.

16.11.2003
17:28
smile
[26]

Pejotl [ Senator ]

PitrMx -> moge ci podeslac, ale one juz mi sie nie podobaja. Mysle o czyms jeszcze prostszym... Wlasciwie zasady sa w linku podanym przez Buczo

Co do gier opartych na grze dwuosobowej, to moze zamiast tworzyc zasady ogolne, oprzec sie na jakiejs malej planszowce(*), w ktora graja _dwie_ osoby a walki rozgrywane sa w CM - wtedy kazda walka ma jakis cel i sens a nie tylko walka do ostatniego. To co mi sie nie podobalo w podejsciu graczy w WB to wlasnie nieszanowanie wlasnych jednostek, mimo iz strata terenu byla wkalkulowana w gre to i tak kazdy sie bil do ostatka.

(*) Zamiast planszowki, mozna zrobic gre wojenna z prawdziwego zdarzenia, rozgrywana na mapie z udzialem sedziow decydujacych co dana jednostka moze a co nie moze zrobic. Skomplikowane w warstwie przygotowania ale potem latwiejsze w grze IMHO.

Z tym ze IMHO najwazniejszym problemem jest rozwleczenie bitew wynikajace z dlugiego oczekiwania na wyniki...

16.11.2003
17:40
smile
[27]

BamSey [ Genera� ]

Pejotl----> Lejesz miód w moje serce. Twoja WB mia³o to wszystko czego potrzeba, by³a: szybka,ciekawa,zaskakujaca swym rozmachem i jak pamietasz jako jedyna nie pad³a z powodu braku chêci graczy co wiecej po jej przerwaniu jak pamietam by³y g³osy zawodu ¿e to ju¿ koniec.

Ja chcê powrotu BWB, ju¿ natychmiast....aaaaaaaaa!!!!!!

16.11.2003
18:09
[28]

jiser [ genera³-major Zajcef ]

jp2 ~~>
:) nie borykam siê z faz¹ organizacyjn¹, bo dopiero od (dos³ownie) teraz mogê siê za ni¹ zabraæ. Mo¿e nic z tego nie wyjdzie, kto wie.. ale mnie wystarczy szeœciu chêtnych do gry a za resztê wystarczy mi moja zwariowana g³owa i chêæ. Natomiast ca³yczas czekam na zg³oszenie siê jakiegoœ chêtnego do prowadzenia drugiego zespo³u (szczegó³y w moim w¹tku).

Pejotl ~~>
Trochê Twoich przemyœleñ na temat organizacji WB, spisanych w roli podrêcznika czy pamiêtnika, by³oby bardzo cennym produktem. Porz¹danym. Dlatego gor¹co Ciê namawiam na przemyœlenie tego pomys³u.
Ponadto, szczerze Ciê podziwiam, ¿e za ambicjê jak¹ przejawia³eœ w organizacji WB (po spojrzeniu na zademonstrowan¹ tablicê korpusu).

16.11.2003
18:24
[29]

PiotrMx [ Genera� ]


Pejotl-->
Co do gier opartych na grze dwuosobowej, to moze zamiast tworzyc zasady ogolne, oprzec sie na jakiejs malej planszowce(*), w ktora graja _dwie_ osoby a walki rozgrywane sa w CM - wtedy kazda walka ma jakis cel i sens a nie tylko walka do ostatniego. To co mi sie nie podobalo w podejsciu graczy w WB to wlasnie nieszanowanie wlasnych jednostek, mimo iz strata terenu byla wkalkulowana w gre to i tak kazdy sie bil do ostatka.


IMo staralem sie oprzec zasady na planszowkach. Jak wczesniej napisalem musza byc max proste. Aby strategia byla tylko dodatkiem do bitew.
Czy sugerujesz aby grac bez Fog of War? To bardzo urozmaicalo gre ale jednoczesnie dodawalo sporo pracy. szczegolnie sedziemu.
Gra gdzie gracze widza rozstawienie jednostek przeciwnika bedzie szybsza.
Co do szanowania jednostek to zawsze zakladalem mozliwosc ze mozna przerwac gre i wycofac sie. Oczywiscie kosztem jakis % strat. Mysle ze po 2-3 turach GD powinien zdyscyplinowac gracza ktory zdobywa teren kosztem niewspolmiernych strat. No chyba ze gra akurat sowietami


(*) Zamiast planszowki, mozna zrobic gre wojenna z prawdziwego zdarzenia, rozgrywana na mapie z udzialem sedziow decydujacych co dana jednostka moze a co nie moze zrobic. Skomplikowane w warstwie przygotowania ale potem latwiejsze w grze IMHO.


Nie mam doswiadczenia w czyms takim.

Z tym ze IMHO najwazniejszym problemem jest rozwleczenie bitew wynikajace z dlugiego oczekiwania na wyniki...


Dlatego proponuje gre dla tcpowcow lub bardzo szybki pbem. 2 tyg to max na ture.


Pancer Jaeger ---> Ja od niedawna staram siê uczestniczyæ w WBBO i w zwi¹zku z tym mam pytanie. Czy WBBO bêdzie trwa³a? Mo¿e przeprowadziæ jak¹œ weryfikacjê uczestników (szczególnie GD) i poprosiæ ich o potwierdzenie udzia³u? Jeœli nie bêdzie chêtnych do ci¹gniêcia bitwy, to wypada³oby og³osiæ oficjaln¹ upad³oœæ. Ja ostatnio nie zg³asza³em siê do ¿adnych inicjatyw w CMHQ, bo liczy³em na to, ¿e WBBO nadal bêdzie trwaæ, a nie mam czasu na wiêcej ni¿ jedna imprezê tego typu. Jeœli nie widzisz szans na kontynuacjê, to chcia³bym wiedzieæ. Rozejrzê siêwtedy za inn¹ rozrywk¹.


Z tego co wiem Dw4rf nie ma czasu. A ze nie przekazal GD to juz nie moja sprawa.
Guderian tez nie podeslal zadnych danych dot 3 tury. A ile razy mozna przypominac.


Jeszcze jeden wniosek dot WB. Sedzia sposrod zglaszajacych sie wybiera graczy. :-)

IMO 4-5 graczy na strone to maksimum. Z tego co najmniej dwoch ktorzy podejma sie dowodzenia.



16.11.2003
18:31
[30]

Sgt.Luke [ Konsul ]

Pejotl-> BWB to jednak ciekawy pomys³, nic dziwnego ¿e zyskuje tylu sprzymierzeñców. Zgadzam siê z jiserem ¿e poradnik do prowadzenia WB by³by wspania³ym prezentem dla nas wszystkich. BTW: sk¹d masz
tak¹ rozpiskê?? :)

jp2-> niech mnie coœ kopnie, ale spróbujê poprowadziæ WB ale na mniejsz¹ skalê (czyli 4 graczy na stronê). Termin rozpoczêcia: wakacje (dopiero:(). Jest wielce prawdopodobne ¿e bêdzie to CMBB. Miejsce akcji do ustalenia (Filnland,North itp.itd). Po 2 batalionach ro¿nego sprzêtu do wyboru. Zainteresowani powinni zobaczyæ w¹tek ko³o czerwca :P. Zasady rozgrywki tak¿e do ustalenia.

16.11.2003
19:12
[31]

Pejotl [ Senator ]

Luke -> ta na screenie? A sam wyrzezbilem , co mi tam :)

16.11.2003
19:30
[32]

jiser [ genera³-major Zajcef ]

Sgt. Luke ~~>
Jak siê okazuje, chêtnych do gry, a nawet chêtnych do zorganizowania czegoœ nie jest tak ma³o.
Wg mnie, najwiêksz¹ racjê bytu maj¹ w³aœnie fabularyzowane WB, opieraj¹ce siê trochê na RPG, z uczestnictwem co najwy¿ej po 4 osoby na stronê.

Polecam sprawdzanie co siê stanie z rozkrêcanym przeze mnie CM RPG. Wszystkie informacje na ten temat bêd¹ sukcesywanie pojawiaæ siê pod poni¿szym adresem.

17.11.2003
09:27
[33]

klod____ [ Genera� ]

korzystajac z okazji ze zebralo sie tu pare osob ktore maja ochoty cos zrobic w kwesti wb

przypominam
ze w mWB ciagle sa wolne etaty sedziego(nie pisze mistrza gry - zeby nie mieszac jiserowi ;) )
- chetnych zapraszam
system jest otwarty i elastyczny wiec kazdy moze sie wyzyc....

17.11.2003
09:50
[34]

gen. p³k H. Guderian [ Genera� ]

piotrmx, PJ ---> jako ¿e zosta³em skarcony oficjalnie to i oficjalnie siê usprawiedliwie i poprawe obiecam :). mam nat³ok zajêæ i troche czasu mi brak ¿eby rozkazy opracowaæ ale dziœ si¹de i choæ mia³ bym se flaki wypruæ to je podeœle do ciebie :). ale jak dw4rf nie bêdzie ci¹gn¹ dowództwa dalej to co robimy? zamykamy interes? a mo¿e bierzemy stan obecny WBBO, upraszczamy sk³ady jednostek zgodnie z tym co proponuj piotr, dajemy nowe prostrze zasady i gramy od punktu w którym przerwaliœmy z ewentualnymi nowymi graczami.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.