GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Macromedia flash 5 - pomoc (action script)

15.11.2003
16:47
smile
[1]

CooliG [ Pretorianin ]

Macromedia flash 5 - pomoc (action script)

Witam!
Chciałbym sie dowiedziec czy da sie zrobic generator losowych liczb w flashu,a dokladniej
chodzi mi o cos w stylu generatorów "rzutu koscmi".
Jesli sie da to prosilbym o skrypt albo jakies linki odnosnie tego...Kazda pomoc mile widziana :P
Z góry THX

15.11.2003
18:14
smile
[2]

slowik [ Legend ]

znajac wzor na te "losowe" wartosci napewno da sie napisac w kazdym razie zobacz na www.flashzone.pl tutaj jest wiecej ludzi :)

15.11.2003
20:40
smile
[3]

CooliG [ Pretorianin ]

Niestety mam problem z zalogowaniem na forum flashzone.pl a w poprzednich watkach nie widzialem tematu który by mi pomogl...

Dlatego ponawiam pytanie (z góry) !!

15.11.2003
20:54
smile
[4]

Ode [ Centurion ]

Jest cos takiego jak Math.random() i to zwraca liczbe losowa z przedziału 0..1 z dolkladnoscia do 15 miejsc po przecinku maksymalnie ... jesli chcesz roszerzyc oprzedzial np zeby było od 0..100 to trzeba przemnozyc przez 100 , itd , jesli chodzi ci o liczby calkowite to zaokraglic mozna Math.round(JakasTamLiczba) ... Mam nadzieje ze to o to ci chodziło :-)

15.11.2003
21:06
smile
[5]

CooliG [ Pretorianin ]

Ode -----> mysle ze to to tylko ze nie bardzo wiem jak to wplesc...
bo chce zeby za kliknieciem przycisku pojawila sie wygenerowana liczba...
Mam ta akcje dodac do buttona ??

P.S.
dopiero zaczynam dzialac z "action scriptem" dlatego tak szczegółowo pytam :)

15.11.2003
21:33
smile
[6]

Ode [ Centurion ]

Ok :-) No wiec tak , jak juz masz buttona , i klikasz na niego prawym myszki i wybierasz actions , w lewym okienku tego co ci sie pojawilo klikasz na actions , potem na set variable

on (release) ‹
<not set yet> = "";


takie cos ci sie pojawi .
Klikasz na to not set yet i na dole w okienku variable wpisujesz sobie nazwe swojej zmiennej , np LiczbaLosowa , a w value własnie to Math.random() , i jeszcze trzeba zaznaczyc to expression przy value .
Mam nadzieje ze nie zamotałem

15.11.2003
21:36
[7]

Ode [ Centurion ]

Aha , tzn tego Math.random() nie wpisuj ręcznie , tylko stan myszka na tym okienku value , wybierz Object -> Math _> random i powinno byc ok .

16.11.2003
09:10
smile
[8]

CooliG [ Pretorianin ]

Ode----> Thx juz mam, zrobilem :D
bylo tak jak mówiles pomnozylem to math.random()*100 i uzyskalem generator kostki "k100"
dzieki,ale mam jeszcze jedno pytanie jak zrobic cos takiego:
ze po dodaniu
"if (not set yet)"
i tam chce wpisac ciag liczb albo np: 1-50 i dodalbym parametr goto i inna frame.
tylko ze nie wiem jak wpisac taka wartosc ????
bo gdy wpisuje 1-50 to nie wychodzi i akcja oczekuje liczby "1-50"

16.11.2003
09:41
smile
[9]

CooliG [ Pretorianin ]

Aha i jeszcze chcialbym sie zapytac czy ktos wie jak zaokraglic ta wygenerowana liczbe,bo po generacji i pomnozeniu przez 100 wychodzi np:
73.5418585005877
i ja chcialbym maxymalnie 2 miejsca po przecinku,albo wogóle bez przecinka.
Moze jakis operator to zaokragli ??

16.11.2003
11:12
[10]

Ode [ Centurion ]

Zaokrąglić można Math.round(JakasTamLiczba) do liczby całkowitej .

16.11.2003
11:13
smile
[11]

slowik [ Legend ]

no to jeszcze funkcje zaokraglajaca dana wartosc do liczb calkowitych albo jako calkowita liczbe :)

16.11.2003
11:17
smile
[12]

slowik [ Legend ]

eh jest odrazu gotowa funkcja do ych bajerow :]

on (release) ‹
k12=random(12);



ot caly problem :) w exprecie sobie wklej :) chyba rozumiesz co do czego i skad :)

16.11.2003
11:45
smile
[13]

slowik [ Legend ]

a teraz moze cos trudniejszego jak zrobic aby jedna wartosc byla rozna od innej ??

16.11.2003
13:47
smile
[14]

CooliG [ Pretorianin ]

Wielkie THX !!

Tylko nie znam odpowiedzi na jeszcze jedno pyatnie mianowicie: np
jezeli w owym generatorze wypadna liczy od 1-40 to chcez zeby
akcja przskoczyla do nastepnej frame o tytule (np) 1-40
a jesli wypdna liczby powyzej 40 to chce zeby akcja przeskoczyla do frame o nazwie (np) pow40
Chcialem to zrobic za pomoca akcji "if" oraz "if else" ale nie wiedzialem jak w polu <not set yet> wpisac "to" 1-40
gdy tak zrobilem to flash aby przejsc do tej frame o nazwie 1-40 czeka na liczbe "1-40" której nie ma...

16.11.2003
15:07
smile
[15]

slowik [ Legend ]

zle podeszles do tego problemu jepiej zrobic punkt wyjscia dla zmiennej :) czyli stworzyc pole tekstowe i zmienic jego typ na dynamic tekst :) wtedy w danej ramce bedziesz mial wyswietlana wartosc format i inne czcionki mozesz sobie ustawic

16.11.2003
15:16
[16]

CooliG [ Pretorianin ]

Slowik ----> chyba cie nie rozumiem.
mam buttona i pod nim mam ramke textowa wlasnie dynamic text z variable: liczbalosowa
i tak mam w buttonie tez. i teraz chce sie tylko dowiedziec jak wpisac kilka liczb do akcji "if" zeby nie pisac milona
"if else"

16.11.2003
15:59
smile
[17]

slowik [ Legend ]

dawaj na gg :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.