GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

The Elder Scrolls III: Morrowind cz.20

13.11.2003
14:13
smile
[1]

Hacker X [ Pretorianin ]

The Elder Scrolls III: Morrowind cz.20

Witam w wątku poświęconemu najlepszemu eRPeGowi wszechczasów!

-------------------------------------------------------
LINKI
Link do polskiego konweretera modów:
www.morrowind.now.pl/pliki/download.php?op=getit&id=20

https://realms.proterians.pl/morrowind/ (made by Trollf)
https://morrowindgame.w.interia.pl/
www.theelderscrolls3.prv.pl

Polskie fora o morku:
https://www.morrowind.g4ce.pl/forum/index.php
https://www.morrowind.now.pl/forum/

Patche można znaleźć pod adresem:
https://www.bethsoft.com/downloads/patches/Morrowind_v1.1.0605.exe
https://www.bethsoft.com/downloads/patches/Morrowind_v1.2.0722.exe

Linki do map:
https://www.angelfire.com/empire/morrowind1/ (MAPA - wersja 612KB)
https://morrowind.kamrad.ru/polygraphy/polygraphy_map_medium.jpg (MAPA - wersja 3MB)
https://morrowind.kamrad.ru/polygraphy/polygraphy_map_large.jpg (MAPA - wersja 8MB)

Interaktywna mapa z lokacjami niezaznaczonymi na mapie dołączonej do gry:
https://www.m0use.net/~uesp/file.shtml?morrow/files/mim_hi.zip
https://www.morrowind.now.pl/pafiledb3/pliki/tesmap_hi.exe

Strona (chyba najbardziej przejrzysta) o wszystkich częściach TES:
https://www.m0use.net/~uesp/morrow/espmor.shtml

Strona z modami i nie tylko: https://www.rpgplanet.com/morrowind/
Strona z modami, bardzo dobrze zorganizowana: https://www.morrowindfiles.com

Alchemia i tworzenie potionów:
https://www.m0use.net/~uesp/morrow/hints/mwalchemy.shtml

---------------------------------
KOMENDY KONSOLI
Jako, że było mnóstwo pytań dotyczących zaginionego/sprzedanego sprzętu questowego oraz postaci, które zostały ubite "z rozpędu" a potem okazywały się potrzebne, poniżej PROUDLY PRESENTS ;) odpowiednie komendy do konsoli :
player->PlaceAtPC "identyfikator/imię" 1 10 1 - komenda "stawia" NPC-a o danym identyfikatorze (w większości wypadków jest identyczny z imieniem i nazwiskiem) w ilości szt. 1 w odległości (tylko teoretycznie) 10 stóp. Pozwala wskrzesić ubitego wcześniej potrzebnego NPC-a.
player->AddItem "identyfikator" X - gdzie "X" to ilość sztuk, a identyfikator to ... identyfikator :D Do znalezienia w edytorze. Komenda dodaje do inventory przedmiot w ilości podanej. Np. (niczego nie sugeruję :>):
player->AddItem "Gold_100" 10000 - dodaje 10 tys. złota :)
UWAGA: identyfikator należy wpisywać w "" dlatego, że część identyfikatorów jest bez _ a tego nie przyjmuje konsola ! np. jeżeli wpiszemy adamantium war axe - to nam powie żebyśmy spadali na drzewo

---------------------------------
LISTA NAUCZYCIELI
Akrobatyka: Senyndie, Kwatery Wojowników, Vivek-Arena // Alchemia: Abelle Chriditte, Komnsta Teleportacyjna, Twierdza Valenvaryon // Przemiana: Seryne Relas, Tel Branora, Dom Seryne Relas // Atletyka: Adibael Hainnabibi, Obóz Kaushtabibi // Topór: Alfhedil Elf-Hewer, Falensarano // Tarcza: Shardie, Fort Jeleni, Ald'ruhn // Broń Obuchowa: Ernse Llervu, Vivek, Dzielnica Świętego Delyna // Przywołanie: Methal Seran, Ald-Ruhn, Świątynia // Zniszczenie: Leles Birian, Wyspy Askadyjskie // Zaklinanie: Qorwyn, Indoranyon // Walka Wręcz: Taren Omothan, Klasztor Holamayan// Ciężka Zbroja: Seanwen, Vivek-Arena, Sala Treningowa // Iluzja: Erer Darothril, Sadrith Mora, Oberża Sprośnej Muriel // Lekka Zbroja: Aerin, Maar Gan, Dom Cechowy Andusa // Długie Ostrze: Ulms Drathan, Twierdza Armigers, Molag Maar // Celność: Missun Akin, Falasmaryon, Chata Missun Akina // Handel: Ababael Timsar-Dadisun, Obóz Zainab // Mistycyzm: Ardarume, Sadrith Mora, Gateway Inn Western Wing // Przywrócenie: Yakin Bael, Vos, Kaplica Vos // Zabezpieczenia: Hecerinde, Balmora, Dom Hecerinde // Krótkie Ostrze: Todwendy, Balmora, Szczęście Skazańca// Skradanie: Khajiit Ri'Shajirr, Shenkowa Łopata, Caldera // Włócznia: Mertis Falandas, Upiorna Brama, Wieża Zmierzchu // Retoryka: Drzemka-w-Cieniu-Drzew, Sadrith Mora, Dom Rosomaka Gildia Magów // Bez Zbroi: Khargol Gro-Boguk, Dagon Fel, Niezamieszkała Wieża

---------------------------------
LISTA ARTEFAKTÓW
Broń:
Miecz Jednoręczny: Złote Ostrze : Skała Khartaga – zadanie dla Boethiaha – zatopione ruiny daedryczne (NW od Hla Oad)
Włócznia: Włócznia Gorzkiej Litości – zadanie dla Sheogoratha - ukryta kaplica w kanałach Dzielnicy Świętego Delyna
Młot Jednoręczny: Zgniatacz Czaszek, Grobowiec Rodziny Omaren
Miecz Dwuręczny: Charyzmer, Jakinia Abanabi
Krótkie Ostrze:Kieł Haynekhtnameta Mamaca, Kaplica Pogrążonych Snów
Buława: Buława Molag Bala – zadanie dla Molag Bala w Yansirramus (na zachód i troszkę na południe od Tel Aruhn – dwie wyspy dalej)
Zbroje:
Ciężki Pancerz: Kirys Bogów- podziemia Grand Council Chambers(jak się to kufa nazywało?:) - Ebonheart, Smoczy Kirys (ciężka zbroja), Grota Mudan (SW od Vivek na malutkiej wysepce – wejście pod wodą)
Średni Pancerz: Ebonowa Zbroja,Góra Assarnibibi
Lekki Pancerz: Skóra Hircyna,szafa w wieży Tel Fyr,Buty Apostoła Twierdza Berandas
Hełm Oreyna Niedźwiedziej Łapy (ciężka zbroja) -------> misja dla Malacatha w daedrycznych ruinach Assurdirapal
Szaty: Szata Smoczej Dumy, Tel Naga-Sadrith Mora ,Płaszcz Żałości,Studnia-Wioska Skaal
Tarcze: Opoka Eleidona, Ibar - Dad
Gemy: Gwiazda Azury, Świątynia Azury (opis questu poniżej)

---------------------------------
DWEMEROWA ŁAMIGŁÓWKA
Łamigłówka(kostka) znajduje sie w ruinach na wschód od Fortu Ksieżycowego. Idziemy przed fortem drogą na Calderę a na najbliższym rozstaju skręcamy w prawo. Dochodzimy do mostu, dalej do dwemerowych ruin. Dźwignia otwierająca drzwi jest przed nimi. Jesteśmy w ruinach. Idziemy prosto, obracamy sie w lewo i powiniśmy zobaczyć kamienie, po których możemy sie dostać na wyższe piętro. Po dotarciu na pięterko obracamy sie znów w lewo i widzimy drzwi prowadzące do komnaty Pustej Dłoni. Jesteśmy w komnacie i po rozglądnięciu się po pomieszczeniu zauważamy regał. Na tym regale jest upragniona kostka.
Jako, że występuje błąd, ktory nie pozwala czasami na podniesienie tej cholery z półki, albo czasami pomimo najszczerszych chęci nie udaje się Wam jej znaleźć, to poniżej komenda do konsoli :)
player->AddItem "misc_dwrv_ark_cube00" 1

---------------------------------
GWIAZDA AZURY
Jest to Kamień Duszy o nieograniczonej ilości wykorzystań (tzn. W odróżnieniu od innych Kamieni Dusz, ten nie znika po wykorzystaniu duszy w nim tkwiącej), a dodatku można do niego zapakować Viveka i Almalexię :)
Aby go dostać musimy udać się do Świątyni Azury. Gdy podejdziemy do jej statuy i z nią porozmawiamy, Azura opowie nam o zakładzie, który rozegrał się pomiędzy nią, a innym Bogiem - Sheogorathem. Azura miała wysłać swoją najwierniejszą kapłankę, aby ta na odludziu przeżyła 100 lat. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie to, że Sheogorath wysłał swoje sługi na wyspę, gdzie modliła się kapłanka. Najwierniejsze daedry Sheogoratha zakłócały spokój kapłanki. Musisz udać się na wyspę nieopodal Dagon Fel i zabić tam wszystkie daedry. Najtrudniejszym przeciwnikiem będzie Złota Święta o imieniu Staad. Z jej ciała musisz zabrać Sygnet Sheogoratha jako dowód na wykonanie zadania. Po oczyszczeniu CAŁEJ wyspy wróć do Świątyni Azury. Pamiętaj także, że nie możesz zakłócić spokoju kapłance tj. nie możesz wejść do jej chaty!!!

---------------------------------
ŁAPANIE DUSZ I ZAKLINANIE PRZEDMIOTÓW
Gdy spotkasz ofiarę, rzuć na nią zaklęcie SoulTrap (pojawia się mgiełka spowijająca ofiarę. Ważne jest to, abyś rzucił czar w czasie walki, a nie po zabiciu wroga. Teraz zabijasz potwora. Jeśli posiadasz odpowiedni kamień w ekwipunku to napełni się on jego duszą.
Po kliknięciu opcji 'Zaklinanie' w oknie dialogowym podczas rozmowy z Zaklinaczem przystępujemy do tworzenia przedmiotu. W okienko 'Nazwa' wpisujemy nazwę przedmiotu. Z sekcji „Zaklęcia” wybieramy czar, który chcemy dodać – musimy go mieć w liście swoich czarów). Na dole mamy opcję, która pozwoli nam wybrać sposób działania czaru – „Przy użyciu” oznacza, że zaklęcie zadziała wtedy, gdy je rzucimy z menu magii. „Przy trafieniu” - opcja dostępna tylko dla broni, oznacza że gdy uderzysz z tej broni to ona zada magiczne obrażenia wrogowi. Dostępna jest także kolejna opcja „Stale”, ale tylko wtedy, gdy kamień z duszą jest warty więcej niż 60000. Najlepiej schwytać Złotą Świętą lub Lunatyka. Opcja ta zapewnia stałe działanie przedmiotu - np. zwiększenie siły o 20 pkt. dla ulepszonej zbroi. Linia „Koszt” pokazuje nam, ile kosztuje dany przedmiot. W głównym oknie możemy wybrać zasięg, moc i czas trwania danego zaklęcia. Po kliknięciu opcji „Twórz” w naszym ekwipunku wyląduje magiczny przedmiot ...
Jako, że zaklinanie przedmiotów u Zaklinacza jest BARDZO drogie, poniżej sposób na zaklinanie samemu by Trollf:

Zaklinanie (Umagicznianie, ang. Enchanting)
Zaklinanie zalezy od 3 atrybutów:
- poziomu inteligencji,
- poziomu umiejętnosci Zaklinania,
- szczęścia.
Szcześciem nie warto sobie głowy zawracać bo ma marginalny wpływ, natomiast umiejetność zaklinania jest bardzo trudno rozwinąć - pozostaje więc inteligencja...
- załóżmy, ze postać ma bazowe INT oraz Enchant na poziomie 100,
- bardzo łatwo jest stworzyć pierścienie bądź amulety dodające np. 100 do INT na 10 sekund każdy... o ile bonusy z tego samego pierścienia sie nie sumują, to z pierścieni różnych już tak...
- dalej przychodzi z pomocą Alchemia, która także zależy od INT (im wyższa INT tym lepsze flaszki... oczywiście cały komplet sprzętu Grand-Master mile widziany...).
dalej juz prosto:
- bazowe 100 INT
- rzucam czary z pierścieni i amuletów - tutaj dalsze +600 INT
- zaczynam tworzyć flaszki... tworzę 2 sztuki i od razu je wypijam, co podbija INT, a to powoduje, że kolejne flaszki będą lepsze... i tak dalej...
(Tu macie spis ingrediencji wraz z efektami w wersji PL. format Excel ---> https://home.autocom.pl/hellmaker/files/ingredients.zip)
pytanie:
dlaczego alchemia? ponieważ nigdzie nie zdobędziemy i nigdy nie zrobimy przedmiotu, który by nam nawet tymczasowo dał tak wysoki bonus do czegokolwiek jak napoje stworzone przy pomocy alchemii...

xanat0s: tu podpisuje sie wszystkimi nogami i rękami! Z początku nie "alchemikowałem" (w umiejętnościach głównych albo pobocznych ją mam), ale odkryłem, jakie to przydatne! dlatego alchemikujcie :) Kiedy jesteście na zadupiu, zero sprzedawców i zero butelek np. wyleczenie z zarazy, a jestescie zarażeni, chorujesz czy alchemikujesz? :)
efekt:
majac 3000 INT byłem w stanie stworzyć samodzielnie praktycznie za pierwszym razem jakikolwiek przedmiot za pomoca Zaklinania - nawet daedryczną tarczę + 30 do siły na stale...
(taki przypisek od Hellmakera: przy Zaklinaniu na poziomie 100 nie trzeba już tak kombinować :) Poza tym uzupełnianie przedmiotów magicznych przy pomocy słabiutkich kamieni dusz wypełnionych szczurami, czy innym chłamem też podnosi umiejętność.)
(I drugi przypisek od Hayabusy: skutecznosć zaklinania zależy też od umiejętności od jakiej zależy tworzony efekt. Przykładowo, gdy nakręciłem Zniszczenie na 100 to całkem łatwo zaklinałem potężne obrażenia różnego rodzaju, za to mając przywołanie na 40 miałem bardzo duże kłopoty ze stworzeniem przedmiotu który przywoływał cokolwiek na dłużej niż 5 sekund. Wygląda na to, że wpływ umiejętności z jakiej pochodzi dodawany czar jest nie mniejszy niż inteligencji.)

--> Kostka i łapanie dusz by @d@m, Zaklinanie by Trollf.

---------------------------------
DODAWANIE I URUCHAMIANIE PLUGINÓW
1. Przegrywasz pliki z plug-ina do miejsc wskazanych w readme (powinien być jakiś txt w zipie :>)
2. Jeżeli masz wersję Morro PL to uruchamiasz Konwerter i wskazujesz plik, który ma być przetworzony - jeżeli masz wersję angielską Morro - to ten pkt jest nieważny :) Pojawi Ci się w Morrowind/Data Files plik z nazwą taką samą jak zmieniany, tylko z "_" z przodu. Usuń stary, zmień nazwę na poprzednią.
3. Odpal Edytor i wejdź w File/Data Files - zaznacz dwuklikiem na kwadraciku po lewej od nazwy Morrowind, Tribunal, BloodMoon (te dwa ostatnie jeżeli je posiadasz), oraz plugina. Z tym, że plugina w ten sposób, że po prostu klikasz na niego, a potem na dole po lewej jest "Set as Active File"(zmieni Ci się status plugina na „Active”. Klikasz na OK.
4. Czekasz, aż Ci się wszystko otworzy
5. Klikasz na Gameplay/Edit Scripts - otworzy Ci się nowe okienko.
6. Klikasz na "Recompile All"
7. Czekasz aż się skończy przetwarzać - na dole okienka masz postęp kompilacji.
8. Zamykasz okienko Edytora Skryptów
9. Klikasz na File/Save
10. Zamykasz wszystko i odpalasz grę - otworzy Ci się ten pierwszy screen , gdzie drugie od góry to "Pliki". Wejdź w to. Zaznacz znanym już nam dwulikiem tegoż plugina. Kliknij OK.
11. A teraz kliknij spokojnie na Uruchom Grę i ciesz się pluginem :D
-->by Hellmaker

---------------------------------
Krotki poradnik "Jak prosto zdobyc (ukrasc) PELNY deadryczny armor i nie zabic Fyr'a"
Fyr jest kluczowa postacia dla watku gry, wiec zabicie go przed podjeciem watku jest glupota.
Jednak aby go zabic po tym jak udziela nam pomocy nie pozwala mi moj osobisty kodeks honorowy :)
Co by nie mowic - niezle podziekowanie za oddana nam przysluge. Mam taka zasade ze nie zabijam dla sprzetu.
I nie zmienie jej :) Ok. Fyr jako "sportowiec" jak sam twierdzi pozwala na kradziez. Wykorzystalem wiec to.
W gildii magow Ald-Ruhn zakupilem czar "pozeracz pancerza" ktory daje "Dezintegracje pancerza".
Potem stworzylem na bazie tego spell'a silniejsze zaklecie ktore mialo dezintegracje na poziomie 100/100 na cel.
Do pelnego sukcesu potrzeba jeszcze zaklecia "uspokojenia Humanoida" oraz dobrej klasy "kameleona".
Tak wyposazony udalem sie do Fyr'a. Rzucenie dezintegracji pancerza powoduje jego atak
(przywolanie atronacha burz - przydaje sie odpornosc na blyskawice), wiec "ucieklem" tak aby biegl
za mna do szybu i na dol do pomieszczenia gdzie jest lozko. Jednym susem wskoczylem na koniec lozka i rzucalem
na Fyr'a dezintegracje. Deadryczny armor jest cholernie odporny, wiec samo "zmiekczanie" zajelo
mi w sumie ladne kilka dni (uciekalem z wiezy, odpoczywalem i wracalem), a mam 780 Many.
I tak do oporu az Fyr zostanie w samych spodniach ;) wtedy rzucamy "Uspokojenie Humanoida",
na siebie kameleona (mozna jeszcze jakas niewidzialnosc) i kradniemy po kolei kazda czesc
zbroii ktora Fyr ma przy sobie. Proponuje po jednym elemencie, poniewaz Divayath potrafi sie czesto
skumac ze kradniemy. Potem mozemy z nim pogadac, perswazja poprawic sobie nasza opinie u niego i to wszystko :)
Pelny deadryk jest nasz. Jedynym mankamentem tej kradziezy jest to, ze aby z nim pogadac za kazdym razem
trzeba rzucic "Uspokojenie humanoida", ale biorac pod urwage ze w grze trzeba pogadac z nim w sumie z trzy
razy to nie wydaje sie zbyt wielkim utrudnieniem ;)
By Krondar

-----------------------------------------------------
Wartych uwagi rzeczy kilka z Trójcy :P
Broń:
Długie Ostrza:
Hopesfire - Jeden egzemplarz ma Almalexia
Trueflame - Zdobywamy go w zadaniu Ostrze Nerevara
Her Ebony Scimitar - Są na wyposażeniu najbliższych strażników
Alamalexii. Jeden egzemplarz możemy legalnie zdobyć w zadaniu
Zaginiona ręka
Krótkie Ostrza: Adamantium Jinkblade of Wounds
Obuchowe: Stendarr's Hammer - Mournhold Godsreach Museum of Artifacts
Topory: Elanande's War Axe - Ma ją Elalande, Mournhold, Godsreach
Zbroja:
Ciężkie pancerze:
Her Hand's Helm, Cuirass, L&R Gauntlet, L&R Pauldron, Greaves, Boots, Shield (mają je najbliżsi strażnicy Almalexii, można zdobyć w zadaniu "Zaginiona Ręka")
Soscean's Cuirass - Ma ją Soscean, Mournhold, Godsreach The Winged Guar.
Lekki pancerz: Goblin Buckler - Old Mournhold, Tears of Amun-Shae
Szaty:
Robe of the Lich - Old Mournhold, Gedna Relvel's Tomb
// korzystając z materiałów zawartch na stronie www.morrownind.now.pl oraz z zasobów własnej pamięci.

---------------------------------------------------
A tutaj układ dobrej zbroi według mnie chyba najlepszy: :)
Hełm------ Hełm Oreyna Niedźwiedziej łapy (Helm of Oreyn Bearclaw) --- jest nagrodą za wykonanie zadania od "Malacatha"
Zbroja ----- Ebonowa zbroja (Ebony Mail) ---- Jest nagrodą za wykonanie ostatniego zadania dla świątyni.
Naramienniki ----- Daedryczne naramienniki (Daedric Pauldron) ---- Divayth Fyr lub Lord małpi rozum* (Lord Cluttermonkey)
Rękawice ----- Fist of Randagulf ------ Ilumbi
Nagolleniki ----- Daedryczne nagolenniki (Daedric Greaves) ---- Dren Plantation, Druscashti, Divayth Fyr, Lord Cluttermonkey
Buty ------ Ten Pace Boots ---- Bal Fell Shrine
Tarcza ----- Eleidon's Ward ---- Ibar-Dad

*Lord małpi rozum - najprawdopodobniej jest ...kawałem autorów. Można go przyzwać tylko za pomocą konsoli

Więcej szczegółów na www.morrowind.now.pl

----> By Hacker X

------------------------------------------

Daedryczna zbroja:

Daedric Boots
Lokacja - Galom Daeus (Entry)
Osoboa - Divayth Fyr (Tel Fyr)
Osoba - Lord Cluttermonkey (trzeba uzyć konsoli)

Daedric Cuirass
Osoboa - Divayth Fyr (Tel Fyr)
Osoba - Lord Cluttermonkey (trzeba uzyć konsoli)

Daedric Face of God
Lokacja - Tukuschapal (Sepulcher)
Osoba - Lord Cluttermonkey (trzeba uzyć konsoli)

Daedric Face of Inspiration
Lokacja - Ibar-Dad
Lokacja - Mamaea (Shrine of Pitted Dreams)
Osoba - Galdal Omayn (Ghost Gate, Tower of Dusk)

Daedric Face of Terror
Lokacja - Forgotten Vaults of Anudnabia (Forge of Hilbongard)
Osoba - Enar Dralor (Ghostgate, Tower of Dusk Lower Level)

Daedric Greaves
Lokacja - Dren Plantation (Dren's Villa)
Lokacja - Druscashti (Upper Level)
Osoba - Divayth Fyr (Tel Fyr)
Osoba - Lord Cluttermonkey (trzeba uzyć konsoli)

Daedric Left Gauntlet
Lokacja - Kagoruhn (Bleeding Heart)
Osoba - Divayth Fyr (Tel Fyr)
Osoba - Lord Cluttermonkey (trzeba uzyć konsoli)
Osoba - Turedus Talanian (Tel Vos, Aryon's Chamber)

Daedric Right Gauntlet
Lokacja - Kagoruhn (Bleeding Heart)
Osoba - Divayth Fyr (Tel Fyr)
Osoba - Lord Cluttermonkey (trzeba uzyć konsoli)

Daedric Left Pauldron
Osoba - Divayth Fyr (Tel Fyr)
Osoba - Lord Cluttermonkey (trzeba uzyć konsoli)

Daedric Right Pauldron
Osoba - Divayth Fyr (Tel Fyr)
Osoba - Lord Cluttermonkey (trzeba uzyć konsoli)

Daedric Shield
Lokacja - Ibar-Dad
Lokacja - Galom Daeus (Observatory)
Osoba - Galos Farethi (Dren Plantation, Dren's Villa)
Osoba - losowo u Złotej Świętej

Daedric Tower Shield
Osoba - Lord Cluttermonkey (trzeba uzyć konsoli)
Osoba - losowo u Złotej Świętej

---->By www.morrowind.now.pl (Dodał Hacker X)

-----------------------------------------------------------

MODY

Bardzo dużo powstało już modów do morrowinda więc postanowiłem polecić do tego wątku kilka które nie zepsują nam gry lecz ją ulepszą :)

A good play to stay PL - Dodaje domek w balmorze do naszej dyspozycji :) AUTOR : Hellmaker
Dialogi v1.7 - Bez tego moda (raczej patcha) nie można przejść kilka zadań w morrowindzie. AUTOR: ?
Dreugh Armor PL - Jeśli ktoś lubi kolekcjonować zbroje to może skolekcjonować całą zbroje Dreughową:) AUTOR: ?
Book Rotate 4.5 - Dzięki temu modowi można dużo ładniej układać książki, wtedy lepiej wygląda nasze mieszkanie:) AUTOR: ?
Dracandros Voice 2.7 - WYMAGA TRIBUNALA ! Wreszcie można dawać rozkazy członkom o niższej randze od naszej !!! AUTOR: ?
Fatigue Effects - Dodaje wiarygodniejsze dzwięki gdy się zmęczymy. Powoduje również zaciemnianie się obrazu gdy się zmęczymy. AUTOR: ?

Ściągnąć można je na www.morrowind.now.pl w dziale "Pliki"

---------------------------------------------------------------------------

Zapraszam do dyskusji i zadawania pytań :-D. Jeżeli macie jakieś propozycje ulepszenia wstępu lub jakieś ciekawe linki to informujcie

link do poprzedniej części:

13.11.2003
14:18
smile
[2]

Hacker X [ Pretorianin ]

I nowy wątek :)))
Podoba się ?

13.11.2003
14:19
[3]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

teraz juz bym tak nie zrobil, ale ktos mi napisal....najlepiej jest go poporstu zabic, jesli jestes za slaby to wez jakas miksturke niewidzialnosci albo cos podobnego

13.11.2003
14:26
[4]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

to bylo do...czambera

13.11.2003
14:29
smile
[5]

Hacker X [ Pretorianin ]

Właśnie widze że nie do mnie :P :D

13.11.2003
15:45
[6]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

apelowal bym o zmiejszenie wstepu gdyz jest za dlugi, szczegolnie jesli chodzi o te deaderyczne rzeczy

13.11.2003
17:06
[7]

Hacker X [ Pretorianin ]

OK.
Przy następnym wątku można tego nie dawać
UPRAWNIAM !!!! :)

13.11.2003
17:23
[8]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

nie moge znalezc tych zwojow otwierajacych 100 tam sa tylko 40-60 :( co robic ?? czy to wina mojego slabego lvlu ?? bylem w tej obok hla oad

13.11.2003
17:23
[9]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Soldamn --> Jeśli to z tą szklana zbroją, to chodzi o moją poradę, to źle mnie zrozumiałeś. Ja mówiłem o szklanej zbroi, która jest w skrzyni i jak masz jakiś pierścień lub napój niewidzialności, to spokojnie można ją zabrać. Nigdy nie byłem za zabijaniem niewinnych. Sam się trochę głupio czuję po zabicu Fyra i Viveka oraz niewinnego Dagoth Ura :P

Hacker X --> Ponieważ wstępniak się trochę rozrósł, to może walnąc go na jakiejść stronie w HTMLu, a tutaj umieszczać tylko link do niego? Podobnie rozwiązano problem na oficjalnym wątku o Gothicu 2.

13.11.2003
18:08
[10]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]


[08.11.2003] 16:37

Czamber [ Generał ] Gadu-Gadu: 3794954
4. szklana zbroja, hmmm. można zrobic i tak (jeśli lubisz zabijać, aczkolwiej ja nie próbowałam) Jest tam taki sklepik, a tam w nim sprzedaje jeden gościu. Idziesz do niego, zamykasz drzwi i w pomieszczeniu jesteście tylko we dwoje. Obrażasz parę razy tego sprzedawcę, aż sam Cię zaatakuje. Zabijasz go. :( Jesteś teraz sam w pomieszczeniu, a drzwi są zamknięte. Kredniesz wszystko co jest na półkach... Nikt Cię nie widzi, więc jesteś bezkarny.

hmm nikt nie namawia do zabijania :)

13.11.2003
18:17
[11]

Czamber [ Czamberka ]

No widzisz, Soldamn a jakbym Ci kazała skoczyc w ogień to byś skoczył?? żartuję oczywiście.
A co do mojego postu to był oczywiście jeden ze sposobów,a smutna buźka w nim świadczy, że nie pochwalam takiego rozwiązania. Koniec.

13.11.2003
19:54
smile
[12]

KAINCOOL [ Chor��y ]

Sorki że znowu zaśmiecam wam wątek ale mam małe pytanko(już straciłem rachube które ;))
Czy jak zostawie jakieś cenne przedmioty w skrzyni w jakiejs hatce to mi to wszystko zginie??

pozdro
KAIN

13.11.2003
20:31
[13]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

nie

13.11.2003
21:22
smile
[14]

bartol1414 [ ignoruj mnie ]

Sluchajcie!!!
Mam straszne, okrutne dwa problemy
1. Gdzie mogę zdobyć czar/scrolla na otwarcie zamka 100 (dokładna lokalizacja)
2. Co jest silniejsze? a) Skrzydlaty Mrok b)Książę Dremor
Pomóżcie!!!

13.11.2003
21:25
smile
[15]

Czamber [ Czamberka ]

KAINCOOL ---------> Oczywiście, że nie zaśmiecasz wątku!! On po to tu jest żeby własnie zadawać takie pytania! Co do Twojego pytania, to odpowiedź brzmi: nie, nie powinny zniknąć. tylko taka moja rada: uważaj do jakiej skrzyni dajesz... piszę to, ponieważ mój kolega kiedyś schował wszystkie swoje cenne rzeczy do skrzyni w gildii wojowników a potem gdy chciał je wyciągną to został zaatakowany, ponieważ gildia traktowała to jako kradzież. :D To tyle.

13.11.2003
21:32
[16]

wysiu [ ]

bartol1414 -->
1. Heh, w wielu miejscach:) Pojawia sie losowo, glownie chyba w skrzyniach w jaskiniach przemytnikow..
2. Generalnie to samo, chyba nawet ich dusze tyle samo kosztuja, aczkolwiek Ksiaze Dremor jest imho bardziej denerwujacy - Mrok zwykle nie zdola mnie ani razu udezyc, a Dremora zaczyna walke od czaru, ktory zzera mi troche zycia..:)

13.11.2003
21:41
smile
[17]

BarD [ Leningrad Cowboy ]

Jak macie jakieś problemu to walcie,guru jest aktualnie w sieci:)

wysiu->byłem szybszy z pomocą:)

13.11.2003
21:58
smile
[18]

Hakim [ Konsul ]

Gdzie można dostać najlepszy sprzęt płatnerski w grze?

13.11.2003
22:16
[19]

BarD [ Leningrad Cowboy ]

Najlepszy jest młotek Sirollusa Saccusa,który jest w jego posiadaniu,a on znajduje się w Ebonheart,w granizonie Fortu Jastrzębi.Niestety młotek jest tylko jeden i szybko się zużyje.

Najlepsze młoty seryjne to mistrzowskie,nie ma arcymistrzowskich,tak jak jest to w przypadku wytrychów.A mistrzowskich młotków płatnerskich jest dużo,jak nie pełno:)

13.11.2003
22:24
smile
[20]

Hakim [ Konsul ]

BarD ---> tylko sprawdzałem - guru powinien wszystko wiedzieć :)
A pan Sirollus sprzedaje te młotki więc jest ich liczba jest nieograniczona :P

A teraz poważnie - w edytorze zauważyłem arcymistrzowski sprzęt alchemiczny. Ale nigdzie on nie występuje. Czy można go jakoś zdobyć?

13.11.2003
22:25
smile
[21]

bartol1414 [ ignoruj mnie ]

Dzieki za pomoc wysiu , BarD i Chamber.

13.11.2003
23:32
smile
[22]

Czamber [ Czamberka ]

No wiesz?! Czamber!! :D (ale ja Ci pomogłam tylko przez gg, jeśli to byłeś Ty )

14.11.2003
00:57
[23]

Stormcrow [ Pretorianin ]

male sprostowanie do wstepu :
"Szaty: Szata Smoczej Dumy, Tel Naga-Sadrith Mora" owa szata NIE znajduje sie w Tel Naga, tylko w Tel Aruhn obok Sadrith Mora - maly szczegol, a ile sie tego na szukalem, ile ludzi wybilem.... :)

i pytanie, czy CDProject udostepnia patche do polskich wersji morrowinda, bo nigdzie na stronie nie moglem znalezc, a wyszedl juz nowy do bloodmoona i nie wiem, czy ten oryginalny do wersji european bedzie z nasza chodzil

pozdrawiam

14.11.2003
01:02
smile
[24]

Krondar [ Death Avatar ]

Qrna... przerazacie mnie ;) Nie ma tu poza mna zadnego pacyfisty-zlodzieja? ;) Wszyscy chca zabijac i okradac - a nie lepiej to samo, ale bez zabijania? Praktycznie kazdego da sie okrasc bez usmiercania - kwestia samozaparcia ;)

14.11.2003
01:23
smile
[25]

Hakim [ Konsul ]

Stormcrow ---> z tego co mi wiadomo patch europejski nie działa z wersją polską. Na CD Projekt też się raczej nie doczekamy.
A co do instalacji dodatków, polecam najpierw zainstalować Trójcę, przejść ją i potem zainstalować Przepowiednię. Uniknie się wtedy wielu błędów w dialogach.

Krondar ---> ja nie zabijam bez powodu. Owszem Vivek padł ale to dlatego, że się za bardzo nosił :D
A deadrycznego kirysu i jednego z naramienników to nie mam do dzisiaj. Pana Fyra bardzo lubię, i nie zamierzam się z nim bić :) choć chałupkę to mu trochę okroiłem z artefaktów (np. świetny kirys Hircyna mam cały czas na sobie).
A jak jesteś taki złodziej to rąbnij komukolwiek jego ubranie :)

14.11.2003
07:34
[26]

Artuus [ Kapitänleutnant ]

wyczytalem kiedys tutaj ze istnieje jakis sposob by przylaczyc sie do gildii zlodziei mimo skopania jednego z pierwszych zadan gildii wojownikow (tego z ksiazka)...nie chca mnie zlodzieje przyjac bo mowia ze nie okrada sie swoich:)))...pytanie jak to zrobic??? ( dodam ze ukonczylem zadania dla magow i wojownikow)

14.11.2003
10:16
[27]

.Jacek 99. [ Senator ]

Ja mam pytanie co do niewolnikow. Chodzilem sobie po miastach i znalazlem domek z łowcą niewolników i 4 niewolnikami w celach. No to zem pozbyl sie lowcy i uwolnil niewolnikow. Tylko ze oni chyba przyzwyczaili sie do klatek albo co, ani mysleli podziekowac a tym bardziej uciec z otwartej celi... Oni tak lubia lowcow czy co?


No i jeszcze jedno. Jak sie uzywa kluczy? Np mialem klucz od celi niewolnikow ale za zadne skarby nie potrafilem go uzyc, musialem cele wytrychem otwierac :) Teraz jestem w lochach i mam kolejny klucz i znow nie wiem co zrobic :)

14.11.2003
10:59
[28]

Czamber [ Czamberka ]

.Jacek 99. ---------> Co do niewolników, to nawet jak ich uwolnisz z kajdanów (bo to trzeba zrobić mając klucz niewolniczy, który pewnie zdobyłeś, gdy przeszukałeś ciało łowcy niewolników ) i niestey oni sobie nigdzie nie pójdą. Wydaje mi się ,że po prostu za jakiś czas znikają z danej lokacji i jeśli tam powrócisz już ich (niewolników uwolnionych ) nie będzie.
Co do kluczy to używasz ich "automatycznie" to znaczy mają jakiś klucz w ekwipunku to jak klikniesz na dane drzwi ( normalnie tak, jakbys je otwierał ) to po prostu sie otworzą i będzie pisało "klucz jakiś tam został użyty do otqwarcia, czy coś takiego. Pozdrawiam.

14.11.2003
12:43
smile
[29]

Hacker X [ Pretorianin ]

Gordek ------> A co do tych daedrycznych rzeczy to tylko sprawdzalem czy sie przyjmują ...

14.11.2003
12:50
smile
[30]

Hacker X [ Pretorianin ]

Artuus ---> Łapówką próbowałeś ???
Może trzeba użyć konsoli

14.11.2003
12:52
[31]

Przemodar [ Konsul ]

Krondar => ja jestem małym bosmerskim złodziejaszkiem. Mam 41 lev, krok przed zostaniem wodzem Gildii Złodziei, zbieram właśnie poparcie do zostania wodzem Rodu Hlaalu, Bohaterem wśród gwardzistów i tak w połowie głównego wątku. A na koncie mam może 30-40 ofiar, których nie dało się wyminąć (potworki, atakujący bandyci, szczurki, dwemerscy książęta itp.). Tak więc da grać się bez masakrowania wszystkiego co na drzewo nie ucieknie ;-)

Stormcrow => przerażasz mnie. Właśnie mam oryginalny komplet gry plus dodatki wgrane w całości. Już zapoznaję się z echami rzeczy spoza głównej gry. A tu takie felery posadzili z CDP. Czy Ty skończyłeś grę? Czy te błędy, o których wspominasz, są lekkiego kalibru, czy uniemożliwiają skończenie dodatków? Czy mam zawczasu zdeinstalować całość i postępować za Twoją radą? Przecież w dodatku Bloodmoon panowie z CDP piszą, że poprawia błędy Trójcy, więc jak: sadzi ich więcej nowych niż poprawia starych?

14.11.2003
13:10
smile
[32]

Hacker X [ Pretorianin ]

Mam pytanie !!! Raczej problem !!! (dawno nie miałem:D) Zna ktoś jaki mod dodający jakiegoś DOBREGO PRZECIWNIKA (nie takiego cieniarza z 100 levem :D)
A tu moj wojownik --------> (troche oslabiony :D)

14.11.2003
13:16
[33]

Artuus [ Kapitänleutnant ]

Hacker X--------> oczywiscie dalem jej 3x1000 i na 100 % mnie polubila:) mimo to dalej chrzani ze nie okrada sie swoich:(

14.11.2003
15:26
[34]

Stormcrow [ Pretorianin ]

Krondar ==> ja tez nie lubie zabijac bez powodu, jednak jezeli czegos mocno chce to dostane, nie jestem wybitnym zlodziejem, szczerze mowiac to nigdy nie lubialem tej profesji i nie chce w nia inwestowac, wiec jak jest cos co staje na mojej drodze do celu to najprosciej dla mnie to unicestwic!
nie jestem pacyfista, ale tez nie zabijam bez powodu
rzuciles sie od razu jakbys Ty robil cos porzadnego, a okradanie to co? moze nie przestepstwo? :)
pozdrawiam

Przemodar ==> mam obydwa dodatki zainstalowane, gra sie czesto wysypuje, save/load dziala co 5 min. to troche wkurzajace, nawet reinstalka windy i gry nie pomaga, ale moze to tylko na moim kompie dlatego szukalem patcha

gra ma kilka bledow, niedorobek, ale mozna w nia grac, nie przeszkadzaja one w koncowej rozrywce ( nawet zwisy )

14.11.2003
16:18
smile
[35]

bartol1414 [ ignoruj mnie ]

no i znow mam problem
jak gram niekiedy (dosc czesto) gra mi sie minimalizuje (nie wylacza) i pojawia mi sie czarne okno z "Active Movie Maker"
jest to troche wkurzajace bo gra potem mi dosc dlugo powraca z minimalizacji i trace czas
ma ktos pomysl jak to wylaczyc???

14.11.2003
18:51
[36]

bartol1414 [ ignoruj mnie ]

KOREKTA
to okno nazywa sie "Active Movie Maker" albo "Windows Active Movie" (juz sam nie wiem) w kazdym badz razie cos o takiej nazwie.

14.11.2003
20:19
[37]

AQA [ Pani Jeziora ]

Artuus ---> miałam ten sam problem i, niestety, nie obyło się bez konsoli; nie jestem zwolenniczką cheat-ów, ale w tym przypadku nic innego nie działało; a oto komenda konsoli, która pozwoli Ci dołączyć do GZ:

player->PCJoinFaction[spacja]"Thieves[spacja]Guild"

Mogłam coś pomieszać ze spacjami, ale mam nadzieję, że zadziała w takiej postaci;

14.11.2003
20:36
smile
[38]

AQA [ Pani Jeziora ]

Przemodar, Stormcrow ---> zbuki, z jakimi się spotkałam (uniemożliwiające dalszą grę):

1. Zapętlający się dialog u szefa Mrocznego Bractwa w Twierdzy Smutku (Trójca) - rozwiązanie: odłączenie (NIE odinstalowanie) Bloodmoona (zakładając, że wcześniej nie było się na Solstheim);

2. Niemożność wysadzenia za pomocą znalezionych dwemerskich ładunków 2-ch skalnych osuwisk w Bamz-Amschend (Trójca) - rozwiązanie : TESCS - wstawienie po obu stronach lokacji drzwi z odpowiednimi teleportami;

3. Niemożność opuszczenia mostu za pomocą dźwigni w, bodajże, Kopule Udoka w Bamz-Amschend (Trójca) - rozwiązanie: znowu TESCS - wstawienie teleportującego switcha;

Co do Bloodmoona - na razie bez problemów :))

14.11.2003
22:36
smile
[39]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Łażę po tym świecie Morrowinda i tak do końca nie wiem o co chodzi. Po 100 dniach czasu gry mam 40 poziom znam z 10% planszy, nie byłem nawet w Vivec. Natomiast włażę do wwzystkich jaskiń i grobowców (nic tam istotnego nie ma) naparzam sę z wampirami napadają mnie członkowie mrocznego bractwa - już trójkami, wykonuje najróżniejsze dziwne zadania z 4 gildii do których należę, Rodu Hlaluu, Ostrzy, i czegoś tam jeszcze.
Pytanie 1. - Czy to dobrze, że morduję wszystkich mieszkańców jaskiń - napadają mnie?
Pytanie 2.- Czy mam mordować też załogi tych zamków gdzie są portale? też mnie napadają.
Pytanie 3.- Już było w grobowcu koło Balmory (rodziny Thayss bodaj) znalazłem "klucz do świątyni w gr. Thayss" W grobowcu nijakiej świątyni nie ma o co tu chodzi???????????

Morrowind w pierwszej chwili był olśnieniem, ale im dalej w las tym gorzej go widzę. W zasadzie już teraz jestem nie do pokonania - a przynajmniej nie widzę godnych przeciwników, strasznie prosto nabija się poziomy, ja w zasadzie jestem na samym początku gry, a te 100 dni to czas szkoleń, polazłem w jakieś ruiny koło Caldery, na złotych kobitkach i książętach dremorach zdobyłem stuff za 200000, jeden miecz zachowałem , resztę opchnąłem za 60.000 (fakt, było trzeba kombinować) i po prostu kupowałem sobie poziomy!!!!!!!!!!! Coś to jest za proste i nie przemyślane.

14.11.2003
22:52
smile
[40]

AQA [ Pani Jeziora ]

Mr.Kalgan ---> dobrze, że mordujesz tego, kto Cię atakuje (sam prosił :)

A tak poważnie: nie "zasadzaj się" na zwiedzenie całej mapy, bo to się, rzeczywiście, robi nudne po pewnym czasie;ileż razy można tłuc Dremory, Złote i inne stwory; raczej wykonuj misje dla WSZELKICH możliwych gildii (nie ma aż tak dużo "wykluczających się" zadań, a nawet jeśli na jakieś trafisz, zawsze można je na różne sposoby wykręcić); drogiego sprzętu i tak nigdzie nie opchniesz (zadziwiającym wyjątkiem jest Muzeum Artefaktów w Twierdzy Smutku, gdzie możesz zepchnąć trochę magicznego staffu (tylko wybrane - powiedzą Ci na miejscu) - zapłacą do 30000 za sztukę); możesz więc założyć sobie prywatną kolekcję (dla "miecia":)) albo zaklinać przedmioty za kasę (na wymianę) - ale z tym uważaj, bo Galbedir w GM w Balmorze dziwnym trafem "gubi" złoto, które dajesz jej za zaklęcie przedmiotu, co uniemożliwia zepchnięcie tego, co masz w ekwipunku (po zaklęciu nadal ma 900 szt.) - najlepszy do tego jest koleś w Twierdzy Smutku - Dom Rzemieślników - piętro;

Co jeszcze moge dodać? Gram drugi raz i za pierwszym odpadłam przy 50-tym którymś poziomie własnie z nudów :) Teraz jakos to leci, ale pognałam od razu głównym wątkiem, a potem, już z ciekawości do Tribunala i Bloodmoona i nawet dobrze się bawię (mam reputację na 67 i czekam, kiedy podskoczy :))) Poza tym pobuduj trochę sam w TESCS (jakąs chałupke sobie zmontuj - sama radość:))

14.11.2003
23:01
[41]

AQA [ Pani Jeziora ]

i jeszcze, skoro już zaczęłam:)

Gra jest niedopracowana pod wieloma względami (chociażby majątek handlarzy vs. wartość przedmiotów); poza tym <uwaga spoiler> młotki do walenia w dzwony 6-go Rodu - kalarepa, możesz sobie powalić, ale nic to do fabuły nie wniesie; Ostrza - daleko nie zajdziesz po drabinie awansu; <koniec spoilera>

itd.

Największa frajdę sprawia mi, jak do tej pory Bloodmoon, a poza tym kombinowanie w TESCS (do tej pory bawię się w "chałupki":))

14.11.2003
23:55
smile
[42]

Hakim [ Konsul ]

Mr.Kalgan ---> W kwestii uzupełnienia co do kasy Gladebir - wystarczy, że cokolwiek jej sprzedasz albo kupisz przed zaklinaniem (wystarczy, że zmieni się jej konto o jakąkolwiek wartość) i już będzie można wyciągnąć od niej to co się wpakowało w zaklinanie. Tym sposobem Gladebir u mnie w grze ma przedmiotów za kilka milionów.
I również polecam edytor. Ostatnio znudzony nieustannym noszeniem szaty św Rorysa (?) zrobiłem sobie jej biały odpowiednik (z szaty Eno Romariego z Trójcy). mała rzecz a cieszy :)
Wyznacz też sobie też jakieś dodatkowe zadanie. Ja na przykład za wszelką cenę chciałem mieć wszystkie 33 artefakty kultu Tamriel (spisane w pewnej książce w Tel Fyr). I udało się. Mam je wszystkie.

15.11.2003
00:22
[43]

casnova14 [ Centurion ]

mam pytanie bo wykonuje zadani dla legionu fredly biały czy jokś tak kazał mi iść do upiorneh bramy i pogadac z sniusem czy jakoś tak o uprzejmości a gadam igadam a ten swoje ze jest jakiś konkurs ale pytań mi nie zadaje!czegoś nie zrobiłem ?? odpowiedzcie prosze :-(

15.11.2003
01:23
smile
[44]

Hakim [ Konsul ]

casnova14 ---> czasami mam wrażenie, że Ty w jakimś innym języku piszesz. Tym razem na szczęscie zrozumiałem.
W polskiej wersji jest bug uniemożliwiający wykonanie tego zadania. Ściągnij sobie z Adamantytowej Wieży moda Dialogi 1.7 - plugin naprawia ten błąd i kilka innych.

15.11.2003
08:00
smile
[45]

Hacker X [ Pretorianin ]

Chyba nikt mi nie odpowie na moje wcześniejsze pytanie :(

15.11.2003
08:06
smile
[46]

Przemodar [ Konsul ]

AQA - dzięki za omówienie błędów. Ciekawe co na to CDP?
a co do handlu - mam pytanie techniczne. Często zdarza mi się targować (skutecznie, bo mam już handel na 70st.). Drobiazg, jesli sprzedają/kupuję tanie rzeczy. Gorzej gdy chcę opchnąć np. miecz Umbry wart 120 tysięcy. Klasyczną metodą "włóż-wyjmij" można natłuc kasy kupcowi (np. Ra`Virr w Balmorze). Gorzej jest z tym targowaniem. On np. oferuje za ten miecz 40 tys., a ja wiem, że wytarguję nawet 85 tys. PYTANIE: jak bezstresowo podkręcić licznik oferty? Trzymanie wciśniętego klawicza myszy może trwać nawet 20 minut. Jeśli "machnę się" o kilka tysięcy, to zmniejszanie oferty znów trwa 5-7 minut. Masz lub macie na to jakieś sposoby?

15.11.2003
08:13
smile
[47]

Hacker X [ Pretorianin ]

Przemodar ----> Skąd Ra`Virr ma tyle forsy ? :/
Proponuje zakupić Bloodmoona tam jest przycisk który po większa proponowaną kase do maxa (maxa kasy sprzedawcy)
Albo ściągnij sobie na www.morrowind.now.pl "Ogrim Caldera Trader" - Mod ten dodaje do caldery ogrima który ma 5000000 kasy (?) I zawsze kupuje za taką wartość jaką ma dany przedmiot
np. Masz miecz który jest warty 5000 Ogrim kupuje go za 5000.
proste nie ?

15.11.2003
08:44
[48]

Hacker X [ Pretorianin ]

Był ktoś tu ----------------------------------------->

15.11.2003
09:18
smile
[49]

AQA [ Pani Jeziora ]

Przemodar ---> z tego, co wiem, "to se ne da" :) ale od czego jest TESCS, wstaw sobie dodatkowe pole, np. po 10 :))

15.11.2003
09:59
[50]

casnova14 [ Centurion ]

----------------->Hakim dziękuje za odpowiedź!

15.11.2003
12:38
[51]

casnova14 [ Centurion ]

Advanced Mod Editor-ten mod znalazłem na Adamantytowej Wieży i nie wiem czy za jego pomocą można aktywowac inne mody bo jesli tak to napiszczcie jak bo niie da sie zrobic tak jak we wstępniaku. (dla Hakima do czego sluzy ten mod (napisałem to w naj prostszym języku )) :-)

15.11.2003
13:09
[52]

Przemodar [ Konsul ]

Hacker X => to proste:
1. Chcesz sprzedać coś za 100 tys.
2. Kupujesz u kupca wszystko co ma płacąc mu za to 100 tys.
3. Sprzedajesz mu tego samego dnia tę rzecz za 100 tys. (bo tyle forsy właśnie przed chwilą zdobył.)
4. Na drugi dzień (kiedy nakręci znów licznik z forsą) sprzedajesz mu resztę rupieci, które kupiłeś wcześniej, by dostarczyć kupcowi więcej gotowizny.
5. Przy tych operacjach umiejętnie stosujesz swoją cechę "Handel" i jeszcze wyjdziesz na swoje.

Oczywiście ten sposób jest męczący, ale skoro twórcy gry wprowadzili tak debilne rozwiązania z kupcami - biedakami, to trzeba sobie jakoś radzić ;-)
A za mody dziękuję - poszukam i sprawdzę, zawsze to łatwiej. co innego oszukiwać grę stosując moda 1:1 wartości, co innego kombinować.

15.11.2003
13:13
[53]

wi3dzmin [ Konsul ]

hmm czy mi sie zdaje czy troche postów ucielo?

15.11.2003
13:16
[54]

wi3dzmin [ Konsul ]

hmm czy mi sie zdaje czy troche postów ucielo?

15.11.2003
14:17
smile
[55]

Hakim [ Konsul ]

casnova ---> Aktywacja modów odbywa się z ekranu początkowego gry (menu w którym masz opcje: Graj, Pliki danych, Opcje...). Wchodzisz w Pliki danych i jeśli dobrze przegrałeś moda do katalogu Morrowinda (Morrowind\Data Files) to powinien on się pojawić w okienku składników (pliki danych) Morrowinda. Żaden inny program nie jest potrzebny do aktywacji modów. Chyba, że plugin był stworzony do angielskiej wersji gry - to wtedy trzeba takiego moda skonwertować i skompilować (ale to już przerabialiśmy).
Mod Dialogi v1.7 (dział download -> polskie) jest rodzajem patcha poprawiającego błędy w polskiej wersji Morro. Nie trzeba go konwertować.
A co do moda Advanced Mod Editor to nigdy go nie używałem, ale z opisu którego chyba niezbyt uważnie przeczytałeś jasno wynika: Bardzo przydatny dla twórców modów. Daje szeroką gamę opcji ich modyfikowania, edytowania itp..
Ten program nie jest Ci potrzebny.
I wszystko da się zrobić jak we wstępie - jeśli masz program TES Construction Set (standardowo na drugiej płycie z grą) i Konwerter.
To by było na tyle.

15.11.2003
15:12
smile
[56]

bartol1414 [ ignoruj mnie ]

eh czyli nikt nie ma pomyslu co zrobic z tymi programami?
przynajmniej ja nie mam
szukalem ich po calym windowsie i nic
POMOZCIE!!! HELP!!!

15.11.2003
17:32
[57]

casnova14 [ Centurion ]

dziękuje hakim bardzo!

15.11.2003
17:36
[58]

Jozzo [ Konsul ]

Hehe 2 x Półksiężyc bez uzycia konsoli i ledwo widoczny TelFyr Amulet Jestem z siebie dumny
P.S. I Mieszkanie w domu bez drzwi, okien ani innych wejść/wyjść

15.11.2003
20:23
smile
[59]

Hakim [ Konsul ]

casnova14 ---> cieszę się, że mogłem pomóc :)

Jozzo ---> czy to prezentacja Twoich modów? :) Skąd masz drugi półksiężyc?
A oto moja biała szata czynów Redasa :)

15.11.2003
21:22
[60]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

2 atronachy i 1 ogrim - jak sielne sa to stworzenia ??

15.11.2003
21:38
[61]

nilhir [ Pretorianin ]

Soldamn -> zależy jakie anoratchy, a ogrima to sie zabija jednym strzałem z łuku

15.11.2003
21:39
[62]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

i jeszcze jedno gdzie moge kupic soultrap??

15.11.2003
22:35
smile
[63]

Stormcrow [ Pretorianin ]

pytanie dla znawcow Bloodmoona:
po wybudowaniu posiadlosci( swoja droga bardzo mi sie podoba ) czy to juz koniec misji dla kampanii wschodniocesarskiej? czy to koniec rozbudowy kolonii? nikt mi nic nie zleca, ani juz sie nic nie buduje, mury niedokonczone. Szkoda by bylo w takim stanie to zostawiac, moze da rady jakos sie tym jeszcze zajac?
pozdrawiam

15.11.2003
22:58
[64]

AQA [ Pani Jeziora ]

Soldamn ---> czar Soul Trap (czy, jak to mówią dusz łapanie :)) to dziedzina Mistycyzm; podaję linka do handlarzy z wszystkimi czarami (po angielskiemu :))

15.11.2003
23:56
[65]

Jozzo [ Konsul ]

Hakim - zauwazylem, ze jak sie zuci Mark w pomieszczemiu w ktorym walczymy o crescent to po powrocie tam lezy cialo przy ktorym jest jeszcze bron. Jest tam jeszcze 'Tel Fyr Amulet' (na screenie miedzy 'rogalikami' troche w gore, ktory po zalozeniu zawiesza gre)

Hieh pamietam jak zadalem tu pierwsze pytanie, a teraz moge na duza czesc odpowiadac. Hieh...
‹Łezka w oku›

16.11.2003
12:06
smile
[66]

wysiu [ ]

Mam problemik - nie moge sprowokowac straznika swiatynnego Suryna Athonesa (zadanie od Legionu Cesarskiego z Ebonheart) do zaatakowania mnie. Ja rozumiem, ze sie boi (hehehe), ale ile moge go obrazac?:) Stoi sobie tylko i wysluchuje jak go zniewazam, grożę, sympatie ma na 0, ale zaatakowac mnie nie chce.. A jak ja go zaatakuje albo cos ukradne, to rzucaja sie na mnie wszyscy okoliczni straznicy, co mi sie niezbyt podoba.. Nie zebym mial problem z ich wykonczeniem, ale 'zlecenie' mam tylko na jednego..
Wie ktos jak skutecznie sprowokowac tego goscia?

16.11.2003
12:20
[67]

BarD [ Leningrad Cowboy ]

Wydaje mi się,że robisz to niewłaściwie.Aby sprowokować kogokolwiek za pomocą perswazji,musisz używać zniewagi nie gróźb,i nie chodzi też o to,aby spadł współczynnik do 0,tylko aby było napisane coś a'la "zniewaga - sukces" tak z 3,4 razy.W końcu rzeknie,że "dosyć tego" wyświetli się "koniec" klikasz na koniec i zostaniesz zaatakowany.

Zresztą masz to napisane lepiej i przejrzyściej w tej broszurce dołączonej do pudełka.

16.11.2003
12:21
[68]

nilhir [ Pretorianin ]

Wysiu -->
idź sobie podszkól retoryke (Drzemka-w-cieniu-drzew w gildii magów w sandrith mora szkoli do 100) i dawaj wtedy zniewagi i groźby
ps. hehe, spoko rzecz dziś znalazłem :-)

16.11.2003
12:46
[69]

wysiu [ ]

Ok, dzieki za rady.
Moj blad polegal na tym, ze przy usposobieniu 0 skuteczne zniewazenie jest praktycznie niemozliwe...:) Podciagnalem gosciowi usposobienie na 100 łapowkami, i wtedy kilka zniewag wystarczylo..:) Retoryke mialem wystarczajacą:)

16.11.2003
16:02
smile
[70]

Hakim [ Konsul ]

nilhir ---> nie pozbywaj się jej - może Ci się do czegoś przydać :)

16.11.2003
16:08
smile
[71]

Hakim [ Konsul ]

nilhir ---> kurde za szybko wcisnąłem Opublikuj :(
Mam jeszcze pytanie (czysta ciekawość :)). Czym są przedmioty które zaznaczyłem kółkiem? --------->

16.11.2003
17:21
smile
[72]

bartol1414 [ ignoruj mnie ]

yo ludziska!
ma pytanko... gdzie znalezc kirys bogow lub smoczy kirys i ktory z nich jest lepszy?

Bartlo

16.11.2003
17:36
[73]

Czamber [ Czamberka ]

bartol1414 -> a czytałeś wstępniak? Tam jest napisane, gdzie możesz znaleźć interesujące Cie rzeczy. Moim zdaniem lepszy jest Kirys Bogów :D , ale obydwa są przydatne.

16.11.2003
19:00
smile
[74]

Long [ Generaďż˝ ]

Hakim --> To u góry po lewej, to buzdygan zdobywany podczas głównego questu w Bloodmoonie - chyba najlepsza broń w grze (zadaje na dzień dobry 90 + jakieś czary :) Reszta - nie mam pojęcia (to po prawej na dole to jakiś amulet). Poczytaj co się wyświetli nad tymi cosiami.

16.11.2003
19:42
[75]

Artuus [ Kapitänleutnant ]

AQA-----> dzieki za przepis na konsole:)

16.11.2003
20:16
smile
[76]

Soll [ Senator ]

Hej , mam mały problem z wykonaniem jednego questu. otoz pracuje dla organizacji a raczej rodu Redoran . Wykonywałem sobie misje i wszstko było w najlepszym porządku ale jednej nie moge przejsc. arethi kazał mi zjednać sobie 2 członków rady . Aby zyskac ich zgode musze zrobic dla nich misje . Dla Moravyn oczyscic jej dom ze spaczonych a dla Ramorana najpierw zebrac podatki a potem odnalesc pewna kobiete nazywala sie jakos na N nie pamietam jak . Kłopot tkwi w tym ze ma ona rzekomo sklep w kanalach w dzielnicy olmsa tyle tylko ze sklepu tam nie ma ! przeszukalem wzdluz i wszerz ale nic tam nie znalazlem . I tearz moje male pytanko .. Czy to normalne czy moze powinienem nagrac jakis patch uaktualnienie albo cos.

16.11.2003
20:25
[77]

Soll [ Senator ]

Aha i gdzie mogę znalezc patcha do polskiej wersji Morka bo te patche ktore podaliscie w linku na gorze zmienily mi wersje jezykowa nie bylo ą ę ś ć itd.

16.11.2003
20:33
[78]

BarD [ Leningrad Cowboy ]

Soll->Też miałem z tym trochę kłopotów.Otóż nie chodzi o to,abyś wchodził do tych kanałów od środka,tylko są takie nory jak północ-dwa,południe-jeden itd. na zewnątrz.Chodzi o te położone najniżej,czyli na poziomie(wysokości) kanałów.Poszukasz,znajdziesz;)

16.11.2003
20:36
[79]

BarD [ Leningrad Cowboy ]

A patchy(ów?) do polskich wersji nie ma,i nie ma co nagrywać tych european..taki klops-panowie i panie z cd projektu olali sprawę na całej lini,wogóle nie wypuszczając patchy(ów?) do polskich wersji.

17.11.2003
16:43
[80]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Dlaczego w miarę przyrostu cechy "Osobowość" i rozwijania umiejętności "Handel" ceny jakie otrzymuję za sprzedawane gadgety są coraz bardziej niekorzystne. W zasadzie aby sprzedać coś po ludzkiej cenie muszę OBNIŻYĆ przychylność sprzedawcy do mnie i to do wartości 20 - 25!!!!!!!!!, tymczasem na początku gry podwyższałem tąże przychylnośc do 100. O co biega????????
Ponawiam pytanie o tajemniczy "klucz do świątyni w gr. Tharys" znaleziony w grobowcu rodziny Tharys (południowe rogatki Balmory). Gdzie ta świątynia????????????

17.11.2003
16:46
[81]

Szenk [ Master of Blaster ]

Mr.Kalgan ---> Co do tego klucza - mnie on otworzył zamkniętą skrzynkę w tym grobowcu (pokazał się napis, że do otworzenia skrzynki został ten klucz użyty).
Jeśli ma tylko takie zastosowanie, to nazwa klucza jest jakby na wyrost.

17.11.2003
17:41
smile
[82]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Mam pytanko skąd moge ściagnąc polskiego moda Bank pl?Kiedyś miałem linka do stronki gdzie był ale miałem formata:)

17.11.2003
18:13
[83]

Trollf [ ]

Bard -> niezupelnie jest tak jak napisales... panowie z cdp wcale nie olali sprawy, gdyz w wersjach polskich wszelkie patche sa od razu zintegrowane z gra...

17.11.2003
18:25
[84]

Marcio [ Muchożerny Ścianołaz ]

Dobra, powracam do starego nicka chociaż nie jest zbyt fajny :-)
Hakim --> to w lewym górnym rogu Buzdygan z stalhrimu, mozna go zrobic przy quescie dla kampani wschodniocesarskiej (bloodmoon)
to po środku to lotnia :-) (z moda)
a to po prawej to jakiś wisiorek :)

17.11.2003
18:27
[85]

Marcio [ Muchożerny Ścianołaz ]

Aschman --> morrowind.now.pl

17.11.2003
21:00
smile
[86]

BarD [ Leningrad Cowboy ]

Trollf->Hmm...oczywiście,bo mieli "przy okazji" - przy tłumaczeniu bazowali na najnowszej dostępnej wersji...
Założę się,że jak wyjdą wydane przez Bethesdę nowsze patche nie ruszą pupy,aby te mody były wypuszczone także na nowszą wersję.
Zresztą chyba już tak jest...nie mam teraz zainstalowanej Przepowiedni,ale najnowszy patch to coś ala 1.7*,a wersja Przepowiedni to coś koło 1.6*....no i gdzie jest ten najnowszy patch?Ciągle pracują;)?Z tego co czytałem,zmiany w nim są kosmetyczne,wystarczy aby był zgodny z polską wersją .

Marcio->Zaklinam Cię,możesz powiedzieć,jaki był Twój nowy nick?

18.11.2003
22:36
smile
[87]

AQA [ Pani Jeziora ]

Dzisiaj "pękł" mi główny wątek w Bloodmoonie i na tą okazję spoilerować nie będę, ale stwierdzam, że historia pokazała "pazurki":)))

18.11.2003
22:38
smile
[88]

AQA [ Pani Jeziora ]

:)

19.11.2003
20:27
[89]

bartol1414 [ ignoruj mnie ]

AQA ===> heh wisz co duzo masz tych czarow uzytych na sobie;) po licho ci tyle tego ja mam ledwo 4-5 i mi w zupelnosci wystarcza ;)

19.11.2003
21:06
smile
[90]

BATE [ Chor��y ]

Cześć!!

Pilnie potrzebuję hasła na konsole.Problem dotyczy " czaszki wojownika Skaal" Kto zna niech wmiarę szybko wspomoże biednego elfa.

19.11.2003
21:13
[91]

wi3dzmin [ Konsul ]

AQA << --- fajna laska msz jej numer ?:)

19.11.2003
21:15
[92]

nilhir [ Pretorianin ]

Aż taki kłopot samemu znaleźć ?

19.11.2003
21:15
[93]

AQA [ Pani Jeziora ]

bartol1414 ---> "założone" mam tylko dwa czary - kocie oczy i chodzenie po wodzie (z pierścieni, które sobie zmajstrowałam:); reszta czarów jest ze znaku zodiaku, z Neravaryjczyka, z błogosławieństwa Azury i z upiornej opoki (nijak się ich pozbyć nie można:P)

BATE ---> a konkretnie, o co chodzi z czaszką ?; jeśli o dodanie do ekwipunku, to w TESCS czaszka Skaala nazywa się:
misc_skull_Skaal ...

19.11.2003
21:28
smile
[94]

bartol1414 [ ignoruj mnie ]

AQA ===> to te wszystkie czary sa stale (o kurde!!)
a o co chodzi z ta czaszka ze trzeba na konsoli pisac
to znalezc juz nie laska??!!

19.11.2003
21:33
[95]

AQA [ Pani Jeziora ]

Czaszki Skaala się nie znajduje nie wiadomo gdzie ! Czaszkę się dostaje w Forcie Śnieżnym po zaginięciu Falxa Cariusa-kapitana. Zaginięcie Falxa jest "warunkiem" otrzymania czaszki Skaala ...

19.11.2003
21:44
smile
[96]

BATE [ Chor��y ]

bartol1414---> własnie że nie łaska , bo tego czerepu się nie szuka tylko dostaje. Problem jest z tym że mi za cholere niechce taka jedna dać. Kazuje mi jednego gostka znalezć i spadać na drzewo, a jest ona (ta czaszka) potrzebna do następnego zadania.

AQA--> Dzięki, mam nadzieje że to wystarczy. Idę sprawdzić.

19.11.2003
21:49
smile
[97]

AQA [ Pani Jeziora ]

BATE ---> pamiętasz questa na zlikwidowanie przemytników ( dostajesz go od kapitana Falxa Cariusa) ? Do tego zadania masz wybrać sobie pomocnika - jednego z dwóch: kobitka Gaea Artoria albo koleżka Saenus Lusius; ja wybrałam kobitkę, a po powrocie, kiedy okazało się, że <spoiler> kapitan zaginął, skierowano mnie do tego drugiego - Saenusa Lusiusa (kwatery ogólne - koleś bez hełmu :)) To on dał mi czaszkę;

popróbuj w ten sposób, a nie od razu konsola :) no, chyba, że bug jakiś, ale wątpię :P

19.11.2003
22:07
[98]

BATE [ Chor��y ]

AQA--> Teraz dopiero się porobiło. O co chodzi Tharstenowi Krwawy Kieł kiedy mówi że nie jestem jednym z nich, o jakie kwalifikacje mu chodzi by stać się jednym z nich.

19.11.2003
22:13
[99]

AQA [ Pani Jeziora ]

BATE---> grasz w PL, czy ENG i czy masz już Czaszkę ? Dostajesz 3 próby od Kła; żeby stać się Bloodskaalem musisz wykonać trzy testy: test lojalności, mądrości i siły... Kieł da ci pierwsze zadanie - test lojalności - O ILE przekażesz mu czaszkę Skaala (opierniczy Cię za "głupotę" Cesarskich, co to mu dają na znak przymierza czaszkę wojownika Skaalów:)) ...

Kieł powinien odesłać Cię do Szamana wioski - Korst'a Wietrznego Oka ...

19.11.2003
22:15
[100]

BATE [ Chor��y ]

AQA-> nie da rady . Ja też wybrałem kobietkę a po powrocie nie chciała ze mną rozmawiać. Poszedłem do tego drugiego(Seanusa) a on mnie odrazu napierniczał. Ja go nawet nie ruszyłem , załatwiła go za mnie Gaea , a potem się wzieła za mnie. tak ze przerobiłem wszystkie warianty. nie było innego wyjścia tylko konsola.

19.11.2003
22:22
[101]

BATE [ Chor��y ]

AQA-> gram w PL ,czaszkę mam ,tylko nie mogę mu ją dać bo sadzi text o tym że nie jestem jednym z nich i kończy rozmowę . nie mam jak mu jej dać.

19.11.2003
22:25
[102]

AQA [ Pani Jeziora ]

BATE --> coś musiałeś popieprzyć .... albo Gaea albo Seanus powinni dać Ci czaszkę (dlaczego Saenus Cię zaatakował, to w ogóle nie rozumiem !)

Jeszcze raz: zadanie z przemytnikami wykonałeś (Jaskinie Gandrung - aktualizacja dziennika po zarżnięciu Gualtierusa Spuriusa); poszedłeś tam z Gaeą ... wracasz do Fortu Śnieżnego: mur zburzony, kapitana Falxa niet ... rozmawiasz z Gaeą albo z jakimkolwiek innym strażnikiem i dostajesz info o Saenusie, z którym masz porozmawiać nt. zniknięcia Falxa ... idziesz, gadasz i masz czaszkę ..

Tak to powinno wyglądać ...

A z tą czaszką, to podejrzewam jest tak, że ma ona związek z jakimś skryptem globalnym (sama nie jest oskryptowana), więc radzę uważać z konsolą ...

19.11.2003
22:36
[103]

BATE [ Chor��y ]

AQA-> wszystko się zgadza oprucz gwary z Gaeą lub strażnikami. Wszyscy gadali " te stworzenia , to było straszne............................."i kończyli rozmowę.

19.11.2003
22:39
[104]

AQA [ Pani Jeziora ]

BATE ---> a dałes im wódki ? :))) Chodzi mi o misję od Falxa o niskim morale żołnierzy (prohibicja, Antonius Nuncius chowa procenty w szafie..zdobyć i dać napić chłopakom :))) Zrobiłeś to zadanie ? Poza tym miej w ekwipunku jakiś Flin albo Cyrodyliańską ....

19.11.2003
22:43
[105]

AQA [ Pani Jeziora ]

po namyśle ... na pewno to zrobiłeś, bo by się dalej wątek główny nie potoczył ....

no to kupa, panie, nie wiem, co sie porobiło, a szczególnie - dlaczego Cię Saenus zaatakował (nie dziabnąłeś tam kogoś przypadkiem ?:)

i jeszcze: jak stoisz z kultem Tamriel ? dowodzisz "gildią" ? bo może to tutaj problem ...

20.11.2003
00:20
[106]

Trollf [ ]

Bard -> ostatni patch do Bloodmoona to v1.6.1820, a nie 1.7*...
sprawdz jaka wersje masz Przepowiedni i bedziesz wiedzial czy jest aktualna, a na zadne nowe patche od Bethesdy sie nie zanosi, ten ostatni 1.6* byl wydany ponad 4 miechy temu...

20.11.2003
14:47
[107]

Bogdan S. [ Pretorianin ]

Pytanko do wszystkich ---> jak sie "ustosunkowujecie " do dodawania modow w grze? a jak do robienia wlasnych?. Sam osobiscie uzywam dosc sporo modow. Jak gra zaczyna mnie nuzyc (dosc statyczny jest ten swiat) staram sie go sobie urozmaicic i cos dodatc. Zmienilem tez kilka rzeczy ktore mi sie niepodobaly. Na tem przyklad ta cala "wspanial szata" jest dla mnie badziewna i ten sraczkowaty kolor calkowice moi nie odpowiada, no to sip i zrobilem sobie z innej (niebiskiej ) sztuke jedna z mozliwoscia zaklinania jak w tej sraczkowatej. A pozniej poszlo... stworzylem nowa rase (do magi z wysokim stosunkowa stosunkiem inteligencja/mana) kilka roznych broni, pancerzy npc-ow. Staralem sie tylko tak to robic aby zadna z nich nie byla za "silna" aby byly lepsze przedmioty dostepne w grze.

20.11.2003
15:18
[108]

bartol1414 [ ignoruj mnie ]

Bogdan S. ===> o co ci chodzilo mowiac ''ustosonkowujecie''

20.11.2003
15:56
[109]

Bogdan S. [ Pretorianin ]

nooo jaki "STOSUNEK" macie do tego no pytania.

20.11.2003
16:03
[110]

bartol1414 [ ignoruj mnie ]

a mozesz jakos jasniej
no tak na chlopski rozum ;)

20.11.2003
20:25
[111]

BATE [ Chor��y ]

AQA--> Juz cheba wiem gdzie" skopałem" gre. Mianowicie podczas wykonywania zadania z przemytnikami przez przypadek wyprawiłem moją towarzyszkę do krainy wiecznych łowów.Jako że nie była mi potrzebna, zostawiłm ją w spokoju,wykonałem zadanie , zrobiłem sejwa i poszłem zwiedzać krajobrazy.Kiedy się okazało że jednak jej potrzebuję to uruchomiłem konsole.Po powrocie do fortu(po ataku)na dziedzińcu jedna strażniczka nie miala blokady więc ją zapytałem o moją towarzyszkę (Gaea) . Odpowiedziała mi że prawdopodobnie nie żyje i jest jej bardzo przykro, a Gaea stoi przy mnie. Tak że śmierć Gaei musi być gdzieś zapisana w skryptach i konsola tutaj nie pomoże. Na szczęście mam wcześniejsze sejwy, tylko muszę zaczynać " Przepowiednie"od początku.

20.11.2003
20:50
[112]

AQA [ Pani Jeziora ]

BATE ---> rzeczywiście, zarówno Gaea, jak i Saenus mają skrypty powiązane z misją na zlikwidowanie przemytników (sprawdzone w TESCS);
A, co do zwiedzania terenu Solstheim - też od tego zaczęłam, ale, z uwagi na małe zróżnicowanie wrogów, a do tego ciągłe odnawianie się tych samych przeciwników w tych samych miejscach (no ile można :)) zdecydowałam się polecieć misjami, co zaowocowało skończeniem głównego wątku w trzy wieczory :)))

A teraz mam pytanie dotyczące Reputacji bohatera; główny wątek Morrowinda skończyłam z reputacją 67;dlaczego przez cały Tribunal i Bloodmoon poziom reputacji się nie podniósł ?

20.11.2003
21:09
smile
[113]

Long [ Generaďż˝ ]

Bogdan.S --> Mody to sam miód tej gry :) Silnik ma takie możliwości, że da się tam tworzyć rzeczy, o jakich autorzy nie mieli pojęcia. A prawdziwa zabawa zaczyna się przy skryptach i tworzeniu własnych questów. Oczywiście mody muszą być wyważone, tak aby nie psuć zabawy - doadanie miecza "Mega_Slayer_of_Everything" czy czegoś w tym stylu kompletnie mija się z celem.

AQA --> Szczerze mówiąc - pojęcia nie mam :) Ale właściwie po co Ci reputacja? Jej wpływ na grę jest minimalny...

20.11.2003
21:19
[114]

bartol1414 [ ignoruj mnie ]

a ja tam nie lubie modów..
ostatnio jak wgralem jeden to mi sie cala gra spieprzyla i musialem zaczynac od nowa :((
to ja juz wole przechodzic gre bez modow ale powoli i napawac sie pieknem swiata morrowind ;)

20.11.2003
21:25
smile
[115]

Hakim [ Konsul ]

AQA ---> poziom reputacji podnosi się o jeden punkt przy każdym awansie w dowolnej gildii/organizacji. W Trójcy do żadnej się nie zapisujesz więc i awans jest niemożliwy, a w Przepowiedni zapisujesz się do Kampanii Wschodniocesarskiej, w której jeszcze nie awansowałem, ale awans (o ile tam się awansuje - nie wiem dopiero się w weekend tam zapisałem) z tego co napisałaś nie podnośsi reputacji. Dziwne.
A w podstawowym Morku można "wyciągnąć" przynajmniej 113 reputacji.

20.11.2003
21:26
[116]

AQA [ Pani Jeziora ]

Long ---> dla miecia :)) nie wszystko, co się ma, ma się dla "popchniecia", czy urozmaicenia gry; mój bohater (prawie ja:) musi być doceniany w szerokich kręgach i znany na całym świecie :)))

Odnosnie modów: pamiętasz, Long, manekiny tworzone z dostępnych ras ? sam wsadziłeś kilka do PT Balmora; ano ostatnio zrobilismy sobie z Puynnym nową (którą to już?:)) chałupkę (oczywiście znowu nie miała końca:)) i wsadziliśmy kilku gołych Orków, których ubieraliśmy w pełne komplety zbroi ... domek odwiedzaliśmy rzadko, ale po którejś z kolei wizycie stwierdziliśmy, że owe manekiny nie są do końca statyczne - pomimo tego, że poziom zdrowia miały na 0 - "poruszały się", tzn. minimalnie obracały zgodnie z ruchem wskazówek zegara); po kolejnej wizycie w naszej chałupce okazało się, że domek nie ma kilku ścian (ściany z takiego samego elementu tak się obróciły, że nałożyły się jedna na drugą, ale tylko po jednej pionowej osi), a manekiny stojące na tej osi stoją tyłkiem do nas (załozone zbroje zostały w miejscu pierwotnym i wyglądało to dość osobliwie, jeśli nie strasznie :); zbroje udało nam się (cudem) pozdejmować, ale tu się okazało, że manekiny miały, np. trzy ręce, dwie głowy, itd.; wyglądało to tak, jakby kopiowały "po klatce" każdy swój obrót ... podobnie dzieje się ze zwłokami w grze (podstawowej, bez modów), które "ześlizgują" się np. ze skały ...

20.11.2003
21:30
[117]

AQA [ Pani Jeziora ]

Hakim --> nie zrobiłam misji dla Wschodniocesarskiej w Bloodmoonie - przeszłam tylko główny wątek dodatku; awans w Kampanii musi być możliwy, bo po zapisaniu się do niej pojawia się wpis "Sługa" na liście Gildii :) łącząc Twój post z moim - wzrost reputacji jeszcze przede mną :)))

20.11.2003
21:32
[118]

AQA [ Pani Jeziora ]

errata --> wpis na liście gildii brzmi "Kampania Wschodniocesarska", a stopień, to Sługa :)

20.11.2003
23:09
[119]

casnova14 [ Centurion ]

Mam pytanie gdzie znalesc bank pl bo namorrowind.now.pl jest po eng. a ja chce po polkiemu! z góry dzxienki za odpowiedź

20.11.2003
23:38
smile
[120]

Hakim [ Konsul ]

casnova14 ---> tam jest mod Bank pl. Ja go nie sprawdzałem, ale wiem, że tam go znajdziesz - w dziale trochę plików.

Hellmaker ---> pozwoliłem sobie powołać się na Twoją stronę. Mam nadzieję, że się nie gniewasz :) Pozdrawiam (ciekawe czy to przeczytasz :P)

22.11.2003
13:30
[121]

.Jacek 99. [ Senator ]

Jako ze weekend, mozna zagrac. Mam tez pytanie. W Balmorze widze gildie wojownikow i magow. Proponuja mi przyjecie. JEdnak mnie by interesowala gildia rzezimieszkow, lub cos w tym stylu(jestem zlodziejem poslugujacym sie lukiemi krotkimi ostrzami). Czy znajdzie sie cos odpowiedniego dla mnie w pozniejszej grze( na razie dopiero zdobylem dwumerowa lamiglowke - sam poczatek gry).Prosze o info gdyz nie wiem jak pokierowac moja postac.

22.11.2003
13:37
[122]

wysiu [ ]

Jacek99 --> Gildia Zlodziei znajduje sie w karczmie Przy Poludniowym Murze (czy jakos tak sie nazywa, dawno tam nie bylem..)

22.11.2003
13:42
[123]

.Jacek 99. [ Senator ]

wysiu - dziekuje za informacje. Juz nie moge sie doczekac jak moj lotrzyk tam dotrze.

22.11.2003
13:51
smile
[124]

wysiu [ ]

Jacek99 --> Jak jestes przy gildiach magow i wojownikow w Balmorze, to daleko nie masz... To jest tez w Balmorze, na poludniu osady...:)

22.11.2003
14:46
smile
[125]

Hakim [ Konsul ]

.Jacek 99. ---> fajny obrazek - nie mogę być gorszy - ja mam coś takiego ------->
Od pewnego czasu pada sobie u mnie śnieżyk. Muszę przyznać, że nadaje grze niezłego klimatu :-)

22.11.2003
17:00
[126]

elfik [ mesmerized by the sirens ]

Heh wrocilem do gry i mi sie zapomnialo.. Jak mozna usuwac zaklecia z listy zaklec ? Tej w prawym dolnym rogu.

22.11.2003
17:22
[127]

elfik [ mesmerized by the sirens ]

Co to jest za obszar Bamz-Aschend do diabla ? Ni z tego ni z owego calkowicie mi sie zaczal wykrzaczac, gdy chcialem dodac nowe mody. Uniemozliwia mi to.. Ktos wie co jest grane ?

I jak sie usuwa te cholerne zaklecia ;-)

22.11.2003
18:12
[128]

casnova14 [ Centurion ]

albo ja jestem ślepy albo na morrowind.now.pl nie banku po polsku!!!!!!!! a jesli był to juz go tam nie ma! czy ktos zna inną strone z bankiem ???

22.11.2003
18:30
[129]

Hakim [ Konsul ]

elfik ---> a czy te zaklęcia można wogóle stamtąd usunąć? Mi się wydaje, że nie.

casnova14 ---> a patrzyłeś na strone, którą Ci podałem [20.11.2003] 23:38?

22.11.2003
19:17
[130]

casnova14 [ Centurion ]

nie patrzałem sory ale nie załwazyłem taj strone wtedy ale jest dzienki! :-))))))))))))))))

22.11.2003
19:50
smile
[131]

Hakim [ Konsul ]

Mam pytanie do ludzi obeznanych w Construction Secie.
Czy jest taka możliwość, aby np. jakiś zwykły kielich (szklany, srebrny czy inny - obojętnie) tak zmodyfikować, aby po przeniesieniu jego ikony w oknie ekwipunku na naszą postać, ta chwyciła go w prawą rękę tak jak np. chwyta pochodnię, jednoręczne miecze czy inne "chwytne" przedmioty? Czyli po prostu żeby trzymała ten kielich w dłoni.
Może znacie jakiś przystępny opis jak coś podobnego wykombinować?

22.11.2003
20:10
smile
[132]

@d@m [ ]

Witam.

elfik ---> W sumie dziwne, ze w manualu o tym nie pisza :) Zaznasz czar, ktory chcesz usunac i wciskasz Del (ew. Shift + Del). Jesli nie zadziala pokombinuj z Shift, del i ppm :)

22.11.2003
20:22
smile
[133]

Hakim [ Konsul ]

@d@m ---> rzeczywiście w instrukcji nie ma o tym słowa. Będę musiał pokombinować. A jeśli usunę jakiś czar to już na stałe (tzn. czy będę go umiał przy np. zaklinaniu) i czy będzie można go przywrócić na listę?

22.11.2003
21:52
smile
[134]

@d@m [ ]

Hakim ---> Jesli usuniesz czar to nie bede opcji przywrocenia go (no chyba, ze jeszcze raz go kupisz :). Ale podczas usowania nie ma okienka, ktore by to potwierdzalo, wiec ostroznie z tym :)

22.11.2003
22:56
smile
[135]

Hakim [ Konsul ]

@d@m ---> dzięki. Usuwanie czarów działa. Shift+LPM na czarze który chcemy usunąć i u mnie wyskakuje pytanko czy usunąć zaklecie z listy.
Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że w Morrowinda zacząłem grać w lutym br. a o tym dowiedziałem się dopiero teraz. Lepiej późno niż wcale.
Ale nadal uważam, że system selekcji wyuczonych czarów mocno kuleje. Brakuje zakładek z np. ostatnio używane, favourite, czy np. przywracanie, przywoływanie...

22.11.2003
23:43
smile
[136]

@d@m [ ]

Hakim ---> Jest okienko? Ha! A myslalem, ze nie ma :) Skleroza... :)
Swoja droga ja tez dowiedzialem sie o tym jakis czas po premierze Morro (a gram od 4 grudnia :).

23.11.2003
08:31
[137]

bartol1414 [ ignoruj mnie ]

a po co wam usuwac czary
nie slyszeliście:
im wiecej tym lepiej

23.11.2003
10:21
[138]

@d@m [ ]

bartol ---> Taaa im wiecej tmy lepiej, a potem masz (za przeproszeniem) burdel w okienku z czarami.
Pozatym zrobilem sobie kiedys czar, ktory przywracal mi np Sile ( i tak na reszte wspolczynnikow), a po wykonaniu zadania od Amalexi dostalem czar (czy moc, nie pamietam juz), dzieki ktorej moglem sobe za jedynm razem przywrocic wszystkie wspolczynniki. Wiec nie bylo sesnu trzymac tamtych, stworzonych przezemnie czarow.

23.11.2003
10:27
smile
[139]

bartol1414 [ ignoruj mnie ]

heh
no fakt....

23.11.2003
10:46
[140]

Artuus [ Kapitänleutnant ]

witam:)
pytanko: wykonuje jedno z zadan dla gildii zlodziei tzn mam zakosic Helm Redoranskiego Mistrza i tu problem bo w sali stoi 2 pajacow i nijak nie moge podwedzic go z tej szafy zeby mnie nie zauwazyli:( probowalem na rozne sposoby uzywajac roznych czarow (niewidzialnosc:) ale nic...zawsze moge go skrobnac i zwiac ale czy to jedyny sposob??

23.11.2003
10:55
[141]

bartol1414 [ ignoruj mnie ]

Artuus --> a masz czar oznaczenie i przeniesienie osobne czary) [Mark i Recall] oznaczenie rzuc w miejscu gdzie stoi twoj zleceniodawca. przeniesienie rzuc od razu po ukradnieciu helmu
dla pewnosci zrob sobie czar niewidzialnosc na 100%

23.11.2003
12:02
[142]

casnova14 [ Centurion ]

jak nazwyja się buty św.Rilms zeby je przywołac z konsoli bo mam je znalesc dla swiatyni. a byłem tam wczesniej i teraz nie wiem gdzie sa.

23.11.2003
12:07
smile
[143]

War [ dance of death ]

Witam!
Oooj jak dawno tu nie zaglądałem i jak dawno już nie grałem w Morrowinda :P Ale teraz dorwałem oba dodatki i mam kilka pytań :P
1. Będe zaczynał od początku bo nie mam już save'ów. Który poziom (tak mniej więcej) przydałoby się mieć aby zacząć wątek z Tribunala a który z Bloodmoon'a? I w jaki sposób rozpocząć wogóle te wątki?
2. We wstępniaku jest coś o modzie Dialogi v1.7. Czy jak ma się Tribunala i Bloodmoona ten mod dalej jest potrzebny?
3. Zagrałbym sobie teraz magiem :P ale już nie pamiętam nic, co jest takiemu przydatne a co nie :P Więc może ktoś poda jakie umiejętności wziąźć takiemu jako główne i jako poboczne? :))

23.11.2003
13:39
smile
[144]

bartol1414 [ ignoruj mnie ]

War --> 1. najlepiej zaczac gdzies tak od 10 poziomu w obu dodatkach.
2. ja wiem tylko tyle ze jest to mod do morrowinda i nie slyszalem o jakims modzie zwiazanym z dialogami do tribunala i bloodmona.
3. e tam... najlepiej zagrac postacia mieszna no wiesz troche ze zlodzieja troche z wojaka troche z maga moja postac wyglada tak: (REDGUARD)
a) głowne b) dodatkowe
- dlugie ostrze - akrobatyka
- ciezki pancerz - tarcza (chetnie bym zamienil sobie na atletyke)
- przywrocenie - sredni pancerz
- przemiana - alchemia
- zabezpieczenia - topor (a to bym zamienil na mistycyzm)

a skoro juz juz tak bardzo chcesz byc tym amgiem to miej umiejetnosci podobne to maga bitewnego czy jak mu tam szlo no i badz BRETONEM oczywiscie

23.11.2003
14:07
smile
[145]

Hakim [ Konsul ]

casnova14 ---> "shoes of st. rilms" - bez podkreśleń - tam są spacje.

War ---> porada ode mnie (pamiętaj nigdy nie słuchaj porad :P) - nie instaluj od razu dwóch dodatków. Przepowiednia nieźle miesza w skryptach dialogowych Trójcy i powoduje, że niektóre zadania są niemożliwe do ukończenia bez interwencji wszechwiedzącej bogini Konsoli :D lub jej kolegi Edytora. Ukończ Trójcę potem wypraw się na Soltsheim. Mówimy oczywiście o wersji PL.
1. Trójcę rozpoczniesz kiedy się prześpisz, Przepowiednie gdy wybierzesz się na śnieżną wyspę.
2. To zależy, czy ukończyłeś zadania poprawione przez moda w podstawowym Morku. Jeśli tak - Dialogi są zbędne.
3. Główne: zniszczenie, przywołanie itp.
Poboczne: na pewno pancerze, krótkie ostrze (dla zasady - magik z długim mieczem to nie to).
Rasa: tak jak pisał Bartol - Breton lub Altmer, który ma nawet większą od Bretona premię do maks. many.
Niestety z biegiem czasu Twoja postać stanie się uniwersalna i z maga zrobi się również złodziej, wojownik itp. Tak więc kogo na początku wybierzesz nie jest aż tak "bardzo mocno" ważne, aczkolwiek na początku rozgrywki wywiera decydujący wpływ na sposób gry.

23.11.2003
15:13
[146]

.Jacek 99. [ Senator ]

Widze ze gra ma odpowiednie zabezpieczenia. jestem na poczatku watku morrowinda, mam 13 poziom i nim sie obejrzalem dostalem sie na wyspe sniezna(w sprawie latajacego statku i amuletu). A tam prawie nikt nie chce ze mna ropzmawiac mowiac ze nie ma czasu. Dzieki temu nie wglebie sie niechcacy w watek przepowiedni.

Mam tez pytanie - Morrowind strasznie zaciemnia mi fotki. Nie wazne czy robie print screenem, czy frapsem, czy hypersnapem, ledwo cos widac. Jasnosc w morrowindzie dalem, juz prawie na maksimum. W jaskiniach to po ciemno jak... Nic nie widac na fotkach, jak temu zaradzic? Na screenach poludnie wyglada jak srodek nocy.


A tu moja postac ->

23.11.2003
15:20
[147]

bartol1414 [ ignoruj mnie ]

jacek a co to za dziwak?
to mi nieczego nie przypomina..

23.11.2003
15:23
[148]

.Jacek 99. [ Senator ]

bartol1414 - chodzi tobie o fotke? Kamera weszla mi do srodka helmu i zrobilem fotke:) Kamera jest mniej wiecej 3 cm naprzeciw czola i patrzy bezposrednio w dol.


Tuja w normalnym ujeciu.

23.11.2003
15:30
[149]

bartol1414 [ ignoruj mnie ]

jaka jestes rasa jacek?
to chyba jest ktos a'la zlodziej, tak?

23.11.2003
15:48
[150]

bartol1414 [ ignoruj mnie ]

i jeszcze jedno:
moze ktos by zalozyl nowy watek bo tu sie troche ciasno zrobilo ;)

23.11.2003
15:57
[151]

.Jacek 99. [ Senator ]

Tak jestem zlodziejem, oprocz poslugiwania sie wytrychami opanowalem strzelanie z luku oraz sztyletowanie:). Rasa to leśny elf, znak zlodziej.

A tu fotka zlodzieja mojego znajomego:)

23.11.2003
21:01
[152]

Szenk [ Master of Blaster ]

Co prawda nie gram na razie w Morka - zrobiłem sobie przerwę - ale co jakiś czas zaglądam w różne miejsca dotyczące tej gry. Na jednym z for (forumów? :)) natknąłem się na kogoś, kto chwalił się, że wgrał sobie ciekawy mod. Zamieścił też parę skrinów z niego, z czego ja pozwolę sobie opublikować tutaj dwa - wg mnie najciekawsze :))

Ciekawe czy ktoś zgadnie, jaka to rasa? ;P

23.11.2003
21:02
[153]

Szenk [ Master of Blaster ]

I drugi:

23.11.2003
21:06
smile
[154]

wysiu [ ]

Wow, Predator:)))

23.11.2003
21:09
[155]

Szenk [ Master of Blaster ]

wysiu ----> Zgadłeś ;P

Swoją drogą, czego to ludzie w tym Morku nie wymyślą :))
Na skrinach widziałem też Obcych, ale nie można nimi grać - służą tylko jako "mięso armatnie" :(

23.11.2003
22:03
smile
[156]

Hakim [ Konsul ]

Niezłe te Predatorki :)
Tymczasem zapraszam do nowej części:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.