GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Prośba o pomoc w Arcanum

10.11.2003
13:41
[1]

endzi [ Pretorianin ]

Prośba o pomoc w Arcanum

Niedawno zacząłem grac i nie widze na razie rozwiązania paru questów...! Moze ktos mi pomoze ?!
1. Co zrobic by pomóc uwolnić ducha Starej Toone z kopalni ? Z gadek z córką i synem tej Pani nic nie wynika.
2. Gdzie znaleźć bandę, która ma sztylet króla w małym miasteczku, z którego mam zebrac podatki ?
3. jak dostać się na dół i zaplecze sklepu Schyndlera, jesli nie umiem otwierać zamków i nie zabijając kamerdynera ?

To na razie takie problemy.

10.11.2003
13:43
[2]

Hitman14 [ Konsul ]

1. Jeśli pamięć mnie nie zawodzi - chodzi o wykupienie tej kopalni od jakiegoś gościa w Tarancie...

10.11.2003
13:48
[3]

_Szakal_ [ Żółta Żyrafa ]

Ja kamerdynera zaciukalem (on ma klucz od klapy w podlodze)

10.11.2003
14:08
smile
[4]

endzi [ Pretorianin ]

Dzięki Hitman - to ważna informacja.
Tobie Szakalu też dzięki bo zrobiłem to samo rano, tylko sądziłem że mogę wyjść z tego pokojowo, ale nie chce mi się szukać, bo tarant jest rozległy.
dzięki wam.

11.11.2003
12:15
[5]

AK [ Senator ]

endzi - mam nadzieję że nie za późno.
1 - tak, wykupuje się akt własności od gościa gdzieś w prawej górnej częsci Tarantu (tam gdzie są magazyny, przytułek, kamieniarz i fabryki). Potem należy oddać paipuerek - twój wybór komu.
3 - kamerdynera można przegadać. Straszysz go wtedy, już nie pamiętam czymś, i sam oddaje klucz, a potem ucieka.
2 - to chyba nie sztylet króla, tylko gubernatora, czy jakoś tak - w Black Root (po polsku - Czarnokorzeń chyba). Idziesz od portu w lewo, brzegiem morza, dojdziesz do obozowiska złodzie - ich szef da ci quest, w zamian za który zyskasz sztylet. Możesz też go uciukać.

12.11.2003
14:34
smile
[6]

endzi [ Pretorianin ]

Dziękuję AK, w części 3 niezwykle mi pomogłeś.

19.11.2003
16:20
[7]

endzi [ Pretorianin ]

Jeszcze tylko jedno pytanko. Czy jeżeli zablokuję np. jakies drzwi lub skrzynie nieudanym otwieraniem przez wytrych, to przy podniesieniu umiejętności ślusarstwa moge później jednak je otworzyć ?
tak mi się zdarzyło przy queście gdzie w tarancie mam odnaleźć obraz skradziony, ale juz pewnie wiem gdzie gość trzyma rzeczy (bo jasnowidz mi powiedziała), ale go zabiłem i nie miał klucza, więc teraz próbuję otworzyć, a tymczasem zablokowałem drzwi. W ogóle kupiłem prymitywne wytrychy i moze jest mozliwość zrobienia sobie lepszych lub ktoś mi je sprzeda. Prosze o pomoc....

19.11.2003
16:43
[8]

Boginka [ Sybarytka ]

endzi-->Wydaje mi się, że niestety pomysł z otwarciem na wytrych jest już spalony. Zawsze jednak możesz drzwi rozwalić np. toporkiem (chyba, że co jest możliwe są niezniszczalne - dawno nie grałam, nie pamiętam), a i czar powinien tu pomóc (otwieranie zamków, szkoła przenoszenia). Tak poza tym... nie miał klucza?! Przepił gdzieś, czy co? Zawsze nosił przy sobie...

19.11.2003
16:48
[9]

Boginka [ Sybarytka ]

Jako mag mam sklerozę do rzeczy technicznych(co objawia się koniecznością pisania drugiego posta), ale skoro o wytrychach mowa to są dwie opcje: technik może skonstuować "automatyczny wytrzych" jeżeli nauczy się schematu trzeciego poziomu mechaniki, mag natomiast dysponuje wspomnianym już zaklęciem, które jest niestety dosyć głośne...

19.11.2003
16:57
smile
[10]

NecroCannibal [ a.k.a. Kubuś Puchatek ]

Zawsze możesz kupić dynamit i podłożyć pod te drzwi.

20.11.2003
09:30
smile
[11]

endzi [ Pretorianin ]

dziekuję a co prawda to o dynamicie także myślałem.

24.11.2003
10:27
[12]

Grassus [ Pretorianin ]

Taka dobra rada na przyszlosc. przed kazdym otwieraniem drzwi czy tez kradzieza ZAWSZE rob quick save.Zapobiegnie to zablokowaniu zamku, a w przypadku wlaman i kradziezy pozwoli ci wyniesc caly towar ze sklepu :)

01.12.2003
13:39
[13]

endzi [ Pretorianin ]

Czy będziecie jeszcze tak mili i napiszecie gdzi ejest Stillwater, a raczej jak nazywa się w polskiej wersji ?!, bo nie wiem jak mam odenaleźć ślepca by podać mu miksturę...

01.12.2003
13:42
[14]

zarith [ ]

stillwater jest na północ od tarant i na południe od klanu koła.... w takich widełkach rzecznych, mniej więcej po środku.

01.12.2003
15:04
[15]

endzi [ Pretorianin ]

Dzięki Zarith, szczerze nie spodziewałem się że to ta lokacja.

02.12.2003
10:22
[16]

endzi [ Pretorianin ]

Niestety Stillwater nie pokazuje mi się.. Jak rozumiem muszę je znaleźć, gdy ktos mi je wskaże. Dziwię się tylko że mam zadanie od dziewcztyny kóra chce abym uzdrowił slepca, a tego Still... nie ma na mapie ?!

02.12.2003
12:05
[17]

AK [ Senator ]

endzi - a Bates na to - niemożliwe...
Masz już quest ze znalezieniem Stillwater? Wyslał się ktoś tam? Jest sporo ludzi, którzy powiedzą ci gdzie to jest. Prpopnowałbym wycieczkę do muzem w tarancie, lub na uniwerek, ale nie jestem pewien - dawno nie grałem.
Jeśli to zawiedzie... Przejdź się po prostu wzdłuż gór, jest tam taka przestrzeń między widełkami rzeki, w miejscu gdzie góry skręcają z południa na wschód. Pytanie tylko, jaką twoja postać ma percepcję - jak 8 lub 10, to rzeczywiście mogą byc problemy i trasę należy powtarzać aż do skutku. Ostatecznie, polecam wyszukiwarkę i strony dotyczące Arcanum - na kilku są mapy ze współrzędnymi różnych miejsc. Bierzesz współrzędne, idziesz tam i przechodzisz w tryb lokalizacji... Po kłopocie ;)

05.12.2003
09:16
[18]

endzi [ Pretorianin ]

Dzięki AK za pomoc, ale samo mi się uaktywniło po kolejnym zleceniu.

Natomiast mam problem, ponieważ mam zdobyć skórę Giganta ze Stillwater, a mam fałszywego królika którym miałby być ów stwór. W Tarancie w Towarzystwie Zoologicznym gość powiedział, że Kukła Giganta jest u H.T. Pelleya - czy jakiegoś takiego, ale gdzie on jest ? W Tarancie nie mogę go znaleźć. Proszę o pomoc.

05.12.2003
12:27
[19]

AK [ Senator ]

endzi - HT Pelley prowadzi wystawę "osobliwości" - w budynku w dół i na lewo od uniwersytetu, tudzież - na lewo od ratusza, gdzieś pomiędzy tymi budynkami znajdziesz ten który szukasz. Niestety, trzeba pochodzić. Od razu uprzedzę - gdy pokażesz skórke elfowi, a potem spotkasz na mapie niebieskiego króliczka, nie zaczepiaj go bez dobrej zbroi. To taki dowcip twórców gry, zresztą dość paskudny - prawdziwego giganta mozna spotkać tylko po zaliczeniu questu :(

05.12.2003
13:18
smile
[20]

endzi [ Pretorianin ]

AK ogromnie dziekuję. Jak zwykle jesteś nieoceniony !!!

06.12.2003
18:28
[21]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Pomocy! Od niedawna gram w Arcanum, a w zasadzie zrobiłem trochę przymiarek i zamierzam zacząć grać na poważnie. W związku z tym mam 2 pytania/prośby:

1/ Czy ktoś zna adres patcha znoszącego limit 50 poziomu rozwoju postaci w Arcanum i czy jest on kompatybilny z polską wersją Arcanum? Namierzyłem jeden taki patch, ale pod podawanym adresem już go nie ma - strona skasowana.

2/ Czy są jakieś polskie nieoficjalne rozszerzenia do modułu Arcanum lub samodzielne moduły? Zainstalowałem jedno z angielskich rozszerzeń "HARD-ARCANUM Ver1.05" i, o dziwo, nawet działa, ale w sumie do bani. Nie wyświetlają się w dzienniku i właściwościach przedmiotów dodane angielskie teksty. Poza tym mieszanka polskich i angielskich tekstów w dialogach jest irytująca.

06.12.2003
20:25
[22]

AK [ Senator ]

Zed - 1 - wiem że są patche'y które działają, ale adresu nie znam. Sam używam z powodzeniem tego najpopularniejszego, którego ściągnąłem ponad rok temu. Prpopnuję Google ;)
2 - co do modułów - są, nawet sporawo. Nawet w samej grze masz dwa mody, ale ogólnie nie polecam - polegają jedynie na wyżynaniu wszystkiego, dialogów nie ma prawie wcale, itp. Modyfikacje gdzieś bywały, lecz szczerze mówiąc nie sprawdzałem. Co do mieszanki - używam Arcanum ENG only, więc cięzko powiedzieć.

endzi - any time. Ale następny raz zapodaj pytanie w wątku:

06.12.2003
23:12
[23]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

AK - A mógłbyś przysłać mi ten patch na mojego e-maila ([email protected]). Szukałem z Google, ale właśnie znalazłem tylko jeden adres, który już nie istnieje, raczej od całkiem niedawna. Bardzo proszę. Wery wery pliiizzz.

07.12.2003
00:57
[24]

AK [ Senator ]

Zed - poszło. Nie wiem czy zmieszczą się na WP - nie wiem jakie mają tam konta. Na nastepny raz proponuję coś takiego - google i wpisz "no level" +arcanum - na pewno znajdzie ;)

07.12.2003
10:26
smile
[25]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

AK - Dzięki wszystko doszło.

Tak jak radzisz nie próbowałem. Wpisywałem patch + arcanum i xcap + arcanum. "Xcap" można ściągnąć z Gery.pl ale odpłatnie. Drugiego patcha znalazłem tylko wspomnienie po stronie www, jak już pisałem.

Patche są dwa. Domyślam się, że należy użyć tylko jednego z nich. Czy są między nimi praktyczne różnice? Który lepszy?

07.12.2003
11:35
[26]

AK [ Senator ]

Zed - są dwa, bo jeden jest patchem "właściwym", a drugi robi upgrade do nowszej wersji. Jeśli masz właściwą wersję, sam no level wystarczy, jesli nie, najpierw użyj tego drugiego.

10.12.2003
10:04
[27]

endzi [ Pretorianin ]

Witam,
ja znów z kłopocikiem. Jestem w Quinarze i mam wyprosić z Polany jakichś geodetów, jednakże oni nie za mierzają wcale stamtąd odchodzić ! Co mam teraz zrobić? Bo muszą sobie pójść bez rozlewu krwi , a wtedy zobaczę się z królowa elfów.

10.12.2003
11:05
smile
[28]

NecroCannibal [ a.k.a. Kubuś Puchatek ]

Zostaw towarzyszy kawałek dalej i zacznij gadać z przywódcą tych kolesi tak żeby go wqrzyć, wtedy on zaatakuje cię pierwszy i wszyscy geodeci zginą.

11.12.2003
10:32
smile
[29]

endzi [ Pretorianin ]

Dzieki Necro. A z takich bana3ów to jeoli w Ashbury ktos z was przenosi3 g3azy to czy znaqleYliocie ich 5 ? Bo ja znalaz3em 4 i nie moge dokonczya tego zadanka...

11.12.2003
13:43
[30]

AK [ Senator ]

endzi - na 100% jest 5 glazow. Zas co do questu z polana - jesli masz odpowiedni speech (czy jak sie to po polsku nazywa), mozesz ich przekonac ze przychodzisz ob Batesa i grzecznie wyprosic towarzystwo...

11.12.2003
14:39
smile
[31]

endzi [ Pretorianin ]

dzieki AK. Szcerze to po3o?y3em 4 g3azy na wóz i ju? pare razy oblecia3em to polewko, a piatego nie ma, ale zobacze znowu. To naprawde niebywa3e... A tamtych juz sie pozby3em ale niebiosa ich wykonczy3y.

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.