GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

3dsmax , Maya :) i inne, czyli wątek dla grafików - część 21

09.11.2003
21:46
smile
[1]

ZZar [ Konsul ]

3dsmax , Maya :) i inne, czyli wątek dla grafików - część 21

Niech pasja tworzenia trzyma was nadal w swych objeciach :)


------------------------------------------------------
-blueprints i zdjęcia referencyjne:
www.suurland.com/
www.onnovanbraam.com/
www.securityarms.com/
www.supersportwagen.net/
www.supercars.net/

-----------------------------------------------------

-tutoriale:
www.aliaswavefront.com
www.max3d.pl
www.3rddimensiontutorials.com
www.onnovanbraam.com
www.3dtotal.com/ffa/tutorials/tutorialsmax.asp
https://strefa3d.gry-online.pl/
---------------------------------------------------------------

-tekstury:
www.mayang.com/textures
www.nepthys.com/textures
www.textures.forrest.cz
www.debevec.org/Probes/
www.davegh.com/
www.art.net/%7Ejeremy/photo/public_texture/index.html
www.tapety.lubie.pl/kategoria.php?id=366
www.3dcafe.com/asp/textures.asp
www.graffiti.org
www.seds.org/images/
www.textures.dk/

---------------------------------------------------------------------

-darmowe modele
www.3dtotal.com/ffa/meshes/meshhuman_a2.asp

-------------------------------------------------------------------------

-skrypty:
www.max3d.pl
www.scriptspot.com/start.htm

----------------------------------------------------------------------
www.zbrush.com -Warto zobaczyc!

Wszystkich 3d Maniakow zapraszamy do jeszcze bardziej aktywnego udzielania sie w watku
oraz do zamieszczania swoich prac !!!!!



Poprzedni:

09.11.2003
21:53
[2]

ZZar [ Konsul ]


To ja teraz serie dam jaszczurek lecheche ale schize mam :) ->

09.11.2003
21:53
[3]

ZZar [ Konsul ]


I widok z boku-->

09.11.2003
21:54
[4]

ZZar [ Konsul ]


I widok z gory-->

09.11.2003
21:56
[5]

ZZar [ Konsul ]


Tutaj proba z podlozem ale kiszka-->

09.11.2003
21:58
[6]

ZZar [ Konsul ]


Niom tutaj wersja z final gatheringiem w wykonaniu mentalka -->

09.11.2003
21:59
[7]

ZZar [ Konsul ]


Tutaj troche zmieniona kolorystyka-->

09.11.2003
22:00
[8]

ZZar [ Konsul ]


No tutaj zmieniony bump nie wiem czy na lepsze? -->

09.11.2003
22:32
[9]

Bremen [ The Dude ]

ZZar --> hmm...ow jaszurka czy co to jest to teksturke ma calkiem ladna...ja bym bumpa dopracowal :D:D. Co do modelingu to bardzo dziwnie on wyglada, jak dla mnie to gebuche ma zbyt gruba ciala powinno byc dluzsze i chudsze. Dodatkowo zmienil bym ulozenie calego ciala bo tak to ma zbyt statyczna poze i po prostu caly efekt szlak trafil :).
Oglnie to teksturka spoko (bardzo ladnie wyszla), modeling tez niezly ale prosty :D. Poza fatalna, i pysk, za gruby, oczka za male i geba powinna a nie ze widac taki nosek jakby

10.11.2003
19:17
smile
[10]

ZZar [ Konsul ]


O kurde ale susza na tym watku ,jak zawsze moge liczyc na opinie Bremena (z ktorymi nie zawsze sie zgadzam :) ,dobra daje łupdejda :)) dodalem do spot lighta area light osietlenie wyglada lepiej zmienilem bumpa za porada Bremena oto efekt dzisiejszych zmagan hehe-->

Wiem ze oko ma za duzy specular i refleksy ale zapomnialem zmienic a render troche trwa niestety bo kompa mam cienkiego :( .

10.11.2003
19:45
[11]

Reborn [ Konsul ]

hmm

Ja poutrze dostane w łapy 3ds max 5. Przeczytałem tone tutoriali i będę sie starał aktywnie udzielać na forrum w tym wątku.

10.11.2003
19:50
[12]

Qbaa [ Generaďż˝ ]

nie odpowiadam Bremen co zdzialalem, bo nic nie zdzialalem :/
mam wolnego kompa i przy probie wygladzenia kul oraz przy zmianie opcji dot. tego pseudo raytracingu, np. przy powiekszaniu rozdzielczosci tekstury "environment map" i przy blurze tejze, program mi sie sypie po paru minutach renderowania :(
mam kompa pII 266 i grafe ati rage IIc 2mb :/
dlatego tez nawet nie probowalem odpalac u siebie 3d Maxa i bawie sie w Blenderze

10.11.2003
20:21
smile
[13]

Xazer [ Centurion ]

Siemka od niedawna mam 3ds max 5.1. Od czego amm sie zabrac w tym programie ?? sam juz nie wiem troche tych funkcji jest .. a skasowalem program i teraz chcem go wgrac i nie moge kliknac na RUN TO 3d wiecie o co chodzi ...czy zle robie instalacje ?? nie wiem

Jak tem program szybko poznac i zrobic takie cos ja ty ===>ZZar ??
napiszcie swoje porady dla mnie ok ?? nara w gory dzieki
pozdrawiam ;]

10.11.2003
20:32
smile
[14]

Bremen [ The Dude ]

Reborn --> jak chcesz to mozesz tez udzielas sie na tym forum --> https://strefa3d.gry-online.pl/forum/index.php

Qbaa --> nie no na takim sofcie to mozesz spokojnie maksa odpalic :)...proponuje tez zamiast standardowego rendera uzyc np. Brazila albo Vraya

Xazer --> ZZar akurat robi w mai ale proponuje poczytac troche tutoriali zebys cos tam wiedzial :). I przedewszystkim praktyka...praktyka i jeszcze raz praktyka.

ZZar --> na rysunku pokazalem co bym poprawil...badz zmodyfikowal :). No wiec lapki pysk i ogon. Co do teksturki to jest odjazdowa i chce widziec tutka o robieniu takiej teksutrki i nakladaniu go na model :)

10.11.2003
20:45
[15]

Xazer [ Centurion ]

Bremen ==>THX ale czego nie moge zainstalowa 3ds max`a ?? pisz ze musze sie zarejestrowac ... nie mam opcji run to 3ds max ?? co jests tego przyczyna ??

==>tutoriale mowisz czytac i cwiczyc a ja nie bedzie mi wychodzilo to jeszce raz ... ile juz ??==>Bremen zajmuje sie grafa ??

10.11.2003
20:58
[16]

Bremen [ The Dude ]

Xazer --> odpowiedz jest prosta musisz zarejestrowac program :)...co do tej praktyki to po prostu modeluj z tutkow pokazuj pracki na forum a liczne grono bedzie je oceniac :)...komentowac i radzic :P
Co do tego czy Bremen zajmuje sie grafa ?? Ano tak...cos tam staram sie zrobic. Zreszta masz w watku wczesniejszym kilka moich prac :P

10.11.2003
23:51
smile
[17]

ZZar [ Konsul ]

Reborn--> Witam nowego poczatkujacego grafika mam nadzieje ze robienie grafy wciagnie cie tak jak mnie :).
Qbaa--> Ja polecam Vraya jest szybszy od Brazila i ma porownywalne mozliwosci.
Xazer--> Generalnie polecam Maya 4.5 albo 5 z mental ray'em na pokladzie. Moze niedlugo stworze tuta dla super newbie :).Chociaz dla poczatkujacych max moze wydawac sie lepszym wyborem poniewaz jest duzo tutow po polsku. Jednak jesli max nie przypadnie ....albo lepiej sprobuj swoich sil w tych dwoch programach i wybierz ten ktory bardziej ci odpowiada :). Ja juz dokonalem slusznego wyboru hehe.CHociaz pracowalem kiedys w maxie i cos tam wyskrobalem przesiadlem sie na mayke i tak jest dobrze.Cos takiego jak ja zrobilem mozna wykombinowac stosunkowo szybko. Bo poszedlem troche na latwizne w teksturowaniu i modelowaniu . Chociaz po teksturze tego tak nie widac mam nadzieje. Polecam strefe3d.gry-online.pl oraz max3d.pl duzo tutoriali do maxa do mayki www.maya3d.users.pl.
Bremen--> Moze zmienie ten model w sumie przy okazji robienia tutoriala bo nie zapisywalem sceny w kolejnych fazach jej rozwoju ;).

11.11.2003
19:41
smile
[18]

ZZar [ Konsul ]


Mam pytanko czy do grafiki 3d lepsze sa pentiumy IV ze swoim HT ,czy athlony??? Bo ja juz nie moge wytrzymac z tym duronem.

11.11.2003
22:07
[19]

Bremen [ The Dude ]

ZZar --> ja slyszalem ze lepszy bylby PIV a to dlatego ze Athlony za bardzo sie grzeja

11.11.2003
23:43
smile
[20]

ZZar [ Konsul ]


Bremen--> Nie rozumiem jaki wplyw ma temperatura procesora. Temperatura jest tu akurat najmniej istotna. Zalezy mi na wydajnosci!

12.11.2003
13:59
smile
[21]

hotDog [ Outsider ]

ZZar---> no, ale jak procek sie grzeje to staje sie niestabilny i co za tym idzie malo wydajny :)))

Niestety teraz opuscilem sie w nauce 3D Maxa na rzecz nauki PHP :))) ale kiedys tu wroce i wrzuce kilka probek :D

13.11.2003
22:04
[22]

ZZar [ Konsul ]


Hotdog--> No to porzuc nauke PHP i zacznij tworzyc w maya hehe! Tylko zartowalem.

13.11.2003
22:20
smile
[23]

Monther [ Generaďż˝ ]

Panowie moi drodzy,

Pytanie do tych z was, którzy robili model samochodu (z efektem zadowalającym). Z jakiego tutoriala korzystaliście / jakiej metody używaliście? Ja juz poraz n-ty siadam do modelu auta (m.in. bazując na tutku Peugeot 206 WRC ze strony www.max3d.pl) i nigdy mi nie wychodzi :( Tzn. nie potrafię zrobić, żeby ta karosa wyglądała porządnie. Zawsze mi się spline'y zapętlają, albo są nie w tym kierunku co trzeba, albo coś... ehh.. :) Wrzućcie kilka porad! :)))

Dodam, że zacząłem po raz kolejny i zrobiłem siatkę, którą później trzebaby "zaokrąglić" gdzieniegdzie (nadkola choćby). Załączam do postu --->
Nie wiem teraz jak zrobić najlepiej, żeby ją wymodelować tak, jak jest samochód. Patrząc na siatkę może wytkniecie mi jakiś błąd w modelowaniu ;) Byłoby dobrze, wszelkie porady mile widziane.

13.11.2003
22:35
[24]

Loczek [ Senator ]

Mam pytanie... Mozecie polecic jakies lektury dla początkującego!? (najlepiej w necie, bo slabo z funduszami na razie)
Sciagnalem sobie 3dsMax 5, ale chyba tak sam z siebie sie nie naucze, nie? :)

13.11.2003
22:38
[25]

Monther [ Generaďż˝ ]

Loczek ---> na stronie www.max3d.pl jest sporo tutoriali, w dodatku po polsku (co dla początkującego jest jednak ważne). Są w różnym stopniu trudności, można się z nich wiele nauczyć.

14.11.2003
15:29
[26]

Bremen [ The Dude ]

Monther --> ja osobiscie z nadnego tutka tak pelnymi garsciami nie czerpalem :). Raczej do wszystkiego dochodzilem metoda prob i bledow :P. Osobiscie kozystam z metody poly-modeling, praktycznie wystko ta metoda lubie, jak dla mnie to spliny sa za ciezkie, zbyt pracochlonne (ale to kwestia gustu).
Na dzien dzisiejszy moja rada co do modelowania samochodow to staraj sie zeby siatka byla jak najmniej gesta :). Zeby byla czytelna, prosta do ewentualnego zmodyfikowania itp. I tak wszystko potem ladnie sie powyglada pozaokragla jak dodasz meshsmooth'a. Staraj sie tez unikac trojkatow, tzn. zeby siatka skladala sie z czworokatow a jak najmniej trojkatow, oczywiscie nie unikniesz tego bo czasami trzeba zrobic trojkata zeby np. swiatla dodac itp. ale ogolnie to staraj sie unikac.
Chetnie bym pokazal swojego mustanga ktorego robie ale niestety prace musze przerwac bo max mi wysiada kiedy chce rendernac ow samochod :). Dlatego przymierzam sie do zrobienia nowego :P. Peugeot'a 206 Rally

14.11.2003
18:24
smile
[27]

ZZar [ Konsul ]


Ja tez wole poly zwlaszcza z plugiem connect poly shape ,wyszedl jeszcze jakis byrons czy cos takiego podobno swietny ale jeszcze go nie mam. Nurbsy sa doskanale w pewnych okolicznosciach kiedys tworzylem wszystko nurbsami. Swietne tez tworzy sie na subdivision to takie zmutowane poly :) bardzo ciekawe . Trzeba to zobaczyc.

14.11.2003
18:27
[28]

ZZar [ Konsul ]


Co do procow moze sprecyzuje pytanie czy jest jakas strona z czasem renderow jakis skomplikowanych scen?

14.11.2003
20:15
[29]

Bremen [ The Dude ]

hmm takich bardzo skomplikowanych scen to nie urzyli ale takich slabo zaawansowanych...

14.11.2003
20:35
smile
[30]

Reborn [ Konsul ]

Ten porogram jest super ale zarypiście trudny.

Mam do was takie Pytanie jakie macie randery ja Brazila R/S 1.03 zacisnolem to dobrze?? moze sazzac v-raya a jak tak to skond

14.11.2003
22:52
[31]

Bremen [ The Dude ]

Rebon --> ja uzywam tego samego systemu renderujacego co ty :P. Tzn. Brazila 1.0.3 . Co do Vray'a to mozesz go sciagnac z oficjalenj strony jaka jest

15.11.2003
01:23
[32]

Bremen [ The Dude ]

Monther --> tak z ciekawosci :). to jaki samochod modelujesz ??

BTW. ludzie macie moze jakis sprzed do oddania :D:D. Moj kochany zlomiak juz chyba powoli zaczyna wyklada sie :). Odpalam sobie maxa i chce wyrenderowac obiekt ktory ma 4000 polygonow :). Maks pada...mam przed soba pulpit :). Chce wyrenderowac scenke ktora ma 300 polygonow...maks pada :P. Ale oto zaskoczenie, scenka ktora ma 32 scianki renderuje sie bez problemow. tylko co ja kurde za model zrobie przy 32 sciankach. Nie wie ktos moze czemu mnie tak ciagle wyrzuca ??

15.11.2003
14:03
smile
[33]

Monther [ Generaďż˝ ]

Bremen ---> to ma być BMW 3 rocznik '00. Nadal próbuję... teraz usiłuję zrobić to przez mesh tools, ale nie wiem, czy dam radę, bo tu z kolei mam problem z ustawianiem krawędzi ostrych / lagodnych. Nie do konca jesze umiem to kontrolowac :(

15.11.2003
14:40
smile
[34]

ZZar [ Konsul ]


A jaki masz sprzet Bremen ??? Ja dzialam na duronie 800 mhz 256 mb ramu i radeonie 9200 128 mb no i czasami scena ma ponad 100000 poly i mnie jeszcze nie wywalilo dodam ze kiedys mialem rive 16 mb i niewiele sie zmienilo. Teraz chcialbym zmienic procka.

15.11.2003
14:43
smile
[35]

ZZar [ Konsul ]


Bremen polecalbym reinstalke maxa bo to jest niemozliwe co ty piszesz 32 scianki hehehe ;/ dobre.

15.11.2003
20:15
[36]

Monther [ Generaďż˝ ]

I stalo się znowu coś ciekawego. Wymodelowałem w końcu fotel, który potrzebny mi jest do pewnego wnętrza. I teraz włączam radiosity (VIZ 4.2) i oto jak wygląda... Nie dość, że cień się układa absurdalnie (dlaczego w kącie jest tylko na jednej ścianie??), to w dodatku występują tragiczne zakłócenia w reprezentacji poduszek (poly) i ich tekstur. Nie mówię już o drewnianym stelażu, który jest tak naprawdę brązowy, a wyszedł czerwony.... eh... nie mam pojęcia o co w tym chodzi.
Załączam render.

16.11.2003
00:05
[37]

ZZar [ Konsul ]


no musze przyznac wyglada to nieciekawie jakbys to robil w maya to bym ci pomogl(zreszta w maya takie cos sie nie zdarza ;)

16.11.2003
10:32
[38]

Bremen [ The Dude ]

Monther --> VIZ 4.2 to chyba nie max ale powiem jak do maxa :). No wiec pewnie dlatego to masz takie czerwone bo ustawiles zbyt mocna intensywnosc swiatla. Moze jaksbys zmienil polozenie swiatla to ten cien by sie zmienil. Co do teksturek to po prostu trzeba pobawic sie troche UVW Map.

16.11.2003
12:16
[39]

Monther [ Generaďż˝ ]

Bremen ---> VIZ jest jak MAX tylko że ma usprawnioną komunikację z autocadem (obsługuje warstwy, bloki z cada i takie tam... przede wszystkim bezbłędnie importuje z acada). Dodatkowo ma dodane predefiniowane, parametryczne elementy takie jak: ściana, drzwi, okno, schody, zieleń (sympatyczne rzeczy, acz ja i tak używam acad architectural desktop i import do VIZa) :) nieważne...
W każdym razie, dziwne to radiosity jest bardzo. Pomijając już cień... ale dlaczego się zrobiły takie dziwne rzeczy na tych poduszkach? Np. lewy podłokietnik (poduszka). Co to w ogóle jest? Czemu tak śmiesznie wychodzi w renderingu?
Będę jeszcze próbował, ale trafia mnie po prostu szlag jasny...

16.11.2003
12:38
[40]

Yog-Sothoth [ Konsul ]

Ja uzywam w tym momencie Archtiectural Desktop 2004 + 3ds Max 6. Nowa wersja Maxa obsluguje warstwy z ADT2004, dobrze importuje i raczej nie ma problemow, dlatego polecam takie combo :)

16.11.2003
12:53
[41]

Monther [ Generaďż˝ ]

Yog ---> a czy w MAXie 6 jest wreszcie porządny silnik renderujący i przestały być problemy z oświetleniem (np. radiosity)??? Niecierpię pluginów, chcę, żeby program miał "w sobie" podstawowe funkcje na średnim poziomie, wystarczającym dla większości zastosowań (gdyby radiosity max'owe działało poprawnie /kolory itd./, byłoby dla mnie wystarczającym rozwiązaniem).
Wiem, że o wiele lepiej jest użyć plugina typu brazil czy inny vray, ale jakoś nigdy nie udało mi się dotrzeć do kompletnej informacji, czy tutoriala na temat danej wtyczki. Także dlatego chciałbym się oprzeć na mechanizmach wbudowanych w program standardowo.
Chyba że znasz plugin (rendering + światło), do którego jest w sieci dokumentacja po polsku, tak, żeby się w miarę szybko z tym wszystkim połapać.

16.11.2003
13:14
[42]

Bremen [ The Dude ]

Monther --> nie ma sensu uzywac standardowego rendera maxa. Moim zdaniem ostro kuleje i nie ma odpowiednich odpcji, brzydko rederuje itp. a informacji na temat Brazila czy Vraya jest az nadto w necie :)

A teraz cos odmnie :)....zamiast peugota pokazuje new beetle :) ----->

16.11.2003
18:11
[43]

Yog-Sothoth [ Konsul ]

W Maxie 6 jest mental ray 3.2 wiec to juz nie jest standard :)

19.11.2003
23:32
[44]

Bremen [ The Dude ]

Yog --> huh jak jest mantal ray to jest wrecz wysmienice :P

zapraszam rowniez na moj watek o modelowaniu New Beetl'a (adresik ponizej)

22.11.2003
20:48
[45]

Monther [ Generaďż˝ ]

Yog ---> czyli mental jest już w v6 zamiast scanline'a?

22.11.2003
23:19
[46]

ZZar [ Konsul ]


mental ray wystarcza mi w 100% procentach! a scanlinem bym sobie glowy nie zawracal nawet.

22.11.2003
23:41
[47]

Bremen [ The Dude ]

Ok to ja chcialbym pokazac rzut z Viewporta mojego mustanga ktorego nie moge wyrenderowac :( ---->

22.11.2003
23:43
[48]

Monther [ Generaďż˝ ]

Bremen ---> zapowiada się super! nota bene Mustang to super autko... :)))
Czemu nie możesz wyrenderować?

23.11.2003
00:33
smile
[49]

Kapitan KloSs [ Ramzes VII MiĆki ]


Ejj no ludzie :( załamaliście mnie :(((...ściągnełem sobie dzisiaj 3dmaxa 6 i jakby to ująć...złapałem depresje!
Kur** mać jak wy to pięknie robicie...tez tak chce...jutro jadem po płytki i wypalam...Mam Celerona 700 Mhz, GeForc'a 3 ti 128 ddr , 512 mbram, a czytałem że 3dmax ma zajebist* wymagania...
Macie jakies wskazówki dla mnie ? Tutoriale będe patrzył ...

23.11.2003
00:50
[50]

Monther [ Generaďż˝ ]

Kapitan ---> IMO w Twoim zestawie proc jest niestosowny do grafiki 3D :)))) Ale sądzę, że conieco podziałasz. Na pewno pierwsze tutoriale. Proste sceny z małą ilością świateł dasz radę na tym sprzęcie. Nie wiem jak MAX6, ale 4 i 5 na tym sprzęcie pójdzie bez problemu.

23.11.2003
01:57
[51]

Bremen [ The Dude ]

Kapitan KloSs --> hmm...co do tutkow to zapraszam ja Strefe :P. Duzo ich nie ma ale jest jeden fajny a mianowicie ' Podstawy modelowania' - duzo dobrego dla poczatkujacego :P
Co do twojego sprzetu to spokojna twoja rozczochrana, ja pracuje na PIII 450 Mhz i 380 MB ramu i Rivie TNT2 32MB
i jakos mi tam idzie wiec tobie to bedzie smigac :D...(naczy nie wiem ja max 6 ale 4 to spokojnie)

Monther --> wyrenderowac to nie moge bo mi max pada, za slaby sprzet :(. Za bardzo zurzyty i w ogole :(

23.11.2003
20:02
[52]

Kapitan KloSs [ Ramzes VII MiĆki ]


Witam ponownie :)
Dzisiaj próbowałem zrobić piłke nożną z tutoriala z strefy3d chyba...:) wyszło mi cos podobnego do hmmm , pryszcza chyba:/
Heh jakies rady ?? :)

23.11.2003
23:00
[53]

Kapitan KloSs [ Ramzes VII MiĆki ]

Moja pierwsza praca jest to piłka z tutoriala, oświetleniem nie umiem się jeszcze bawić.Dzisiaj zasiadłem do 3dsmax 6 i to zrobiłem z pomocą jednego Pana Bremena :). Dzięki.

23.11.2003
23:48
[54]

Bremen [ The Dude ]

Jak na pierwszy model to bardzo dobrze :)...ale jesli wolno cos rzec to powiem tyle ze cos dziwnie ta pilka wyglada, nie chodzi mi o kolorystyke a raczej o wypuklosci, gdybys je zrobil czarne to moze efekt bylby ciekawszy :)...albo gdybys cala pilke takimi wypuklosciami potraktowal to by bylo jeszcze lepiej...ale jak mowilem jak na pierwszy model i pierwszy kontakt z maxem to bardzo ladnie

24.11.2003
20:54
smile
[55]

ZZar [ Konsul ]


Dopracuj bumpa ,(wypuklosci;) wlacz raytracing sprobuj pobawic sie brazil'em lub vray'em ,praktyka czyni mistrza!
Jak na pierwsza prace niezle, badz uparty a poziom twoich prac sie podniesie.

26.11.2003
19:58
smile
[56]

ZZar [ Konsul ]


Oto co ostatnio chcialem przeniesc w 3d mam nadzieje ze auto rysunku sie nie obrazi (z jakiegos forum to pochodzi)-->

Jakas susza panuje na tym watku i chyba jak ja nie zaczne postowac to nikt sie nie odezwie.

27.11.2003
23:34
smile
[57]

ZZar [ Konsul ]


Update-->
Maluczki

28.11.2003
18:45
smile
[58]

hotDog [ Outsider ]

Ja tutaj czasami zagladam :))

Sorry, ale PHP pochlonelo mnie do reszty i nie chce odpuscic :)

Kupilem sobie ostatnio KS Ekspert i tam jest pelna wersja Maya 5 PLE :DD w pismie jest maly tutek, wiec jak znajde kwilke czasu to sklonie sie na zabawe z Maya :)

Pozdro to all.

28.11.2003
23:41
[59]

Monther [ Generaďż˝ ]

Panowie!
Powiedzcie mi, jaką wersję Mental Raya do VIZa/MAXa 4? I czy Mental jest dobry do symulowania realistycznego oświetlenia dziennego (chodzi mi o wizualkę architektury/wnętrza).

28.11.2003
23:52
smile
[60]

ZZar [ Konsul ]



Myśle że mental ray jest dobry do wszystkiego ma GI i Final Gathering i Area Light czyli wszystko co potrzeba do realistycznego oświetlenia.ŁUPTEJD-->

Ludzie zamieszczajcie swoje pracki hej czy tylko ja tu umieszczam ostatnio jakies rendery?

28.11.2003
23:55
smile
[61]

ZZar [ Konsul ]


Te kikuty to ramiona to WIP wiec prosze nie czepiajcie sie za bardzo, poza tym maya jest dobra jak na poczatki w 3d hotDog ;) Ja wszystko robie w maya i jest cool. Ajt!!!

29.11.2003
16:11
[62]

Bremen [ The Dude ]

ZZar --> ogolnie to bardzo fajnie...zwlaszcza miesnie ramienia bardzo ladnie oddane...ale ten rozwarty pysk to mi sie nie podoba...jakos tak dziwnie wyglada.

Co do zamieszczania pracek to ja wlasnie tlumacze tutoriala i nie mam czasu na modelowanie

29.11.2003
19:03
[63]

ZZar [ Konsul ]


Wiem Bremen, dopiero jak mu kly dorobie to bedzie jakos wygladalo (demonicznie) a teraz wyglada conajmniej dziwnie hehe :)

29.11.2003
19:25
smile
[64]

Regis [ ]

To cos wyglada teraz faktycznie dosc dziwnie :) Zupelnie jakby sobie zlamal szczeke z wielkim przemieszczeniem i nikt mu jej nie zlozyl ;)

30.11.2003
11:42
smile
[65]

ZZar [ Konsul ]

Ehhh, moze zamieszcze szkic nie moj , ale na nim sie wzoruje przy modelowaniu-->

30.11.2003
14:19
smile
[66]

HoWaRaNg [ Konsul ]

Ja tam tez kiedys sie w to bawiłem ale mnie to nie wciągneło mam 3d maxa 5
W sumie to chciał bym umieć jakies cuda w tym wyczynieć ale trzeba mieć talent
Albo !! Dobre zioło ;)

30.11.2003
15:00
[67]

HoWaRaNg [ Konsul ]

ZZar - Ty to sam narysowales WoW

30.11.2003
18:41
smile
[68]

ZZar [ Konsul ]

Howarang --> Przecież napisałem wyżej że szkic nie jest moj, BTW: Ja tam nie mam zbytniego talentu ale mnie to kręci ,w sumie ja w maxie nie moge pracowac wkurza mnie ten program ,spróbuj w maya :) . Ogolnie trzeba miec dobry pomysł reszta to tylko kwestia czasu! i uporu ;)

Ostatnio próbowałem z DOF'em pierwsze kroki------------------------------>

30.11.2003
23:06
[69]

ZZar [ Konsul ]

Podkreślenie szczeki mikro update--->

30.11.2003
23:32
smile
[70]

Kapitan KloSs [ Ramzes VII MiĆki ]

Witam ! Heh Maya znacznie lepiej wygląda tzn. przyjnaźniej :) heh zaraziłęm kumpla grafika 3d jutro będe miał maya 5 i bede się niea bawił 3dmax jest zabradzo skomplikowany i starszny tam bałagan panuje :)

30.11.2003
23:47
[71]

Bremen [ The Dude ]

Kapitan --> uwierz mi ze w maksie nie ma balaganu:)...wrecz jest tam wszystko tak ladnie poukladane ze az szok :). Jak ja pracowalem na Mai (przez jakies 2 dni :P:P) to ciezej mi sie bylo odnalezc anizeli jak zaczynalem prace z maxem

ZZar --> chyba za bardzo wgniotles policzek :)...i wez cos na ta szczene wrzuc bo tak to kiczowato wyglada

01.12.2003
18:25
smile
[72]

ZZar [ Konsul ]

Bremen--> To pewnie dlatego ze szukales czegos tam gdzie tego nie ma, jakies zle nawyki z maxa :P:P (Juz widze jak Bremen sie czerwony ze zlosci robi buahaha). Co do szczeny trzymam sie szkicu poprostu.Ale poprawie to (może).
Policzek to napewno nie ta wgnieciona czesc.
Kapitan KloSs--> Może Maya bardziej przypadnie ci do gustu

01.12.2003
18:33
[73]

ZZar [ Konsul ]

Chociaz na rysunku jest zupelnie inaczej ale coz moze to jeszcze dopracuje pozdrowka for all!

01.12.2003
19:36
[74]

Minas Morgul [ Senator ]

Zzar - jezeli ta pracka bedzie tak dobra jak ten szkic, to gratuluje! :]

Ja tez mam jeden szkic:
a wlasciwie 2
Heh
chyba lepiej wychodza mi szkice, niz to, co ma z nich powstac:

01.12.2003
19:43
[75]

Minas Morgul [ Senator ]

Wiem wiem.. powyzszy szkic jest nieproporcjonalny.. za krotki miecz, za krotka reka, ale nie bylo wiele czasu na jego zrobienie, a to tylko pomoc do modelingu.
Ostatnio jednak narysowalem sobie cos, co chce wymodelowac do konca:
Tez nie jest to szkic perfekcyjny, ale zobaczymy, jak poradze sobie z nim w mayi. Niestety max wydaje mi sie troche trudny, jezeli chodzi o modelowanie takich stworkow. Wydaje mi sie, ze Connect Poly Shape w Maya 5.0 wyjatkowo ulatwia zycie i mozna z nim osiagnac bardzo duzo... szkoda tylko, ze teksturowanie nie jest tak miodne jak w max... ale wszystkiego mozna sie nauczyc... hope :/

01.12.2003
20:42
smile
[76]

ZZar [ Konsul ]

Minas Morgul reaktywacja hyhyhy.
Szkice fajne ,moze sie skusze i to wymodeluje, przydalby sie widok przynajmniej z dwoch perspektyw ...
Probuj z maya, praktyka i jeszcze raz praktyka dude i wymodelowanie takiego czegos to bedzie pikuś!



Dobra poprawilem troche szczeke teraz wyglada zupelnie inaczej lepiej czy gorzej? --->

01.12.2003
20:52
smile
[77]

ZZar [ Konsul ]

Dobra daje linka do pikczera bo z gola sie topornie to laduje

02.12.2003
18:08
[78]

ZZar [ Konsul ]

Dobra daje wersje z normalnym oswietleniem--------------------------------->

03.12.2003
18:36
[79]

ZZar [ Konsul ]

Czy ktoś tu zagląda ekkhmmm?

03.12.2003
22:22
[80]

Bremen [ The Dude ]

Zzar --> nie dlatego lepsze jest forum Strefy 3D :)...tam masz co najmniej 4 osoby do komentowania :P

04.12.2003
18:37
[81]

ZZar [ Konsul ]

Bremen --> Póki co to co najwyżej 4 osoby do komentowania ghyhghy. Zaraz zaraz niech policze Bremen ,Drak'kan ,Regis no i ostanio Sjon a dziasiaj jeszcze Pablo dołączył reszta z powodów jeszcze niewyjaśnionych nie korzysta z forum może nie potrafią albo im się poprostu nie chce!

05.12.2003
00:20
smile
[82]

ZZar [ Konsul ]

Aktualka--------->

06.12.2003
22:44
[83]

Kapitan KloSs [ Ramzes VII MiĆki ]


Ehh widze że uwas "super produkcje" a ja nie mogę sobie poradzić z oświetleniem w renderze :( jest coś takiego, to piłka golfowa :) aha nie mogę też nanieść tekstury na box'a :( help...

07.12.2003
01:49
[84]

Monther [ Generaďż˝ ]

Kapitan ---> prawdopodobnie ustawiłeś światło od dołu niechcący (tzn. poniżej boxa) :)) Spróbuj wejść w selection tool, wybierz wszystkie światła w scenie i wciśnij klawisz DEL :))) Wrócisz przynajmniej do standardu; będzie cokolwiek widać ;)
Teksturę nakładasz zupełnie normalnie - klawisz M (material editor), wybierasz tex. i walisz "assign material to selection" czy jakoś... albo drag'n'drop materiał-obiekt. Chyba, że chodzi Ci o mapowanie.... do tego służy m.in. modyfikator UVW Map. Sprecyzuj problem ;)

07.12.2003
10:19
smile
[85]

ZZar [ Konsul ]

Krzyzowka weza z pterodaktylem :)---------------------------------------->

07.12.2003
10:43
[86]

Bremen [ The Dude ]

Kapitan KloSs --> i jedna taka mala wskazuwka :)...w makse jest cos takiego ze im blizej swiatlo obiektu tym ciemniej a nie jasniej :)...im dalej tym jasniej :P

07.12.2003
13:06
[87]

Kapitan KloSs [ Ramzes VII MiĆki ]


ani jedno ani drugi nie działa :( coś mi się zepsuło :(

07.12.2003
17:41
smile
[88]

ZZar [ Konsul ]

Kapitan KloSs--> Pytaj sie Bremena na gadu-gadu on sie dobrze zna na maxie.


Okej a teraz łuptejd TEXTURING IN PROGRESS :))) ---------------->Wersja bez final gathering'u software render

Czekam na komenty, ludzie komentowac prosze!!!!!!!

07.12.2003
17:42
[89]

ZZar [ Konsul ]


Wersja Mental Ray with Final Gathering--->

07.12.2003
17:45
smile
[90]

ZZar [ Konsul ]


To samo co wyzej zoom na ogon---------------->

07.12.2003
23:10
[91]

Bremen [ The Dude ]

ZZar --> no ogonek bardzo ladny ...tylko chyba kapke przeswietlony jest ten stworek :P

A teraz cos mojego Ford Mustang BOSS --->

07.12.2003
23:19
smile
[92]

ZZar [ Konsul ]


Tak wiem chodzilo mi o ogon tylko (ambient i diffuse nalozony na calkowita biel na reszcie obiektu =efekty uboczne :),widze ze szalejesz na nowym sprzecie, najlepsze ustawienia pewnie w vray'ku, buahahaha czekam na kola i szyby i kupe innych szczegolow nie znam sie na samochodach wiec nie widze bledow zreszta na takim lakierze ciezko ich sie dopatrzyc .Pozdrowionka!.

07.12.2003
23:31
[93]

Bremen [ The Dude ]

Nie ma potrzeby z najwiekszymi ustawieniami :)...a bez lakieru znajduje sie na Strefie 3D :P

10.12.2003
00:37
smile
[94]

ZZar [ Konsul ]


Która Waszym zdaniem teksturka jest najlepsza????????

11.12.2003
13:07
[95]

Immothep [ Errare humanum est. ]

Bremen jakiej metody uzywasz do modelowania tego mustanga??

PS czy tylko mnie nie dzia3a www.max3d.pl??

11.12.2003
17:01
smile
[96]

kamehameha [ Centurion ]

Jaki jest rozmiar kartki A4 w pikselach ? :) Przy standardowej rozdzielczości drukowania, chce zrobić swój nadruk na koszulke i ma on być na kartce A4 a nie wiem jaką wielkość obrazka dać.

12.12.2003
19:46
smile
[97]

Xanthus [ Pretorianin ]

Siema moze mi ktos zdradzic szybki sposób na zrobienie dobrej tekstury chromu w 3dmaxie - bylbym bardzo wdzieczny za pomoc.

12.12.2003
22:24
smile
[98]

Kapitan KloSs [ Ramzes VII MiĆki ]

mialem dzisiaj chwilke czasu, siadlem i zrobilem w 5 minut :)
mam pytanko da sie zrobic cus takiego zeby tlo odbijalo sie na pilce ?

13.12.2003
22:17
[99]

Kapitan KloSs [ Ramzes VII MiĆki ]


ejj ziomki a co powiecie na temat carrara studio ??

14.12.2003
01:09
[100]

Kapitan KloSs [ Ramzes VII MiĆki ]


właśnie skończyłem modelować komórki krwi :) oto co mi wyszło -=-=->>
wydaje mi się, że światła są za mocne ...

14.12.2003
23:24
smile
[101]

Kapitan KloSs [ Ramzes VII MiĆki ]


przed chwilą ukończyłem swoje dzieło :) tadaaa -=-=-=->>
i co powiecie ?

14.12.2003
23:37
[102]

Bremen [ The Dude ]

Kloss --> no wiec tak :)...pileczka bardzo ladna, komurki lekko przeswietlone ale pozatym materialy i wszystko ok za to ostatnia praca :/...kiszka :)...kolorki jakies takie dupowate, nie wiem czy to mgla czy promienie lasera, jesli to niebo to kurcze jakies dziwne :). Taki fajny poziom trzymales dwiema poprzednimi pracami a tu taka kicha ?? No nie przykladaj sie panie przykladaj

15.12.2003
00:21
smile
[103]

Kapitan KloSs [ Ramzes VII MiĆki ]


bremen -=- rzeczywiście ostatnia praca to kicha, sam przyzanje. Ale mam usprawiedliwenie :) Carrara Studio 1.1 robiłęm nią ta pracę a pozostałęm dwie 3dsmaxem :) (carrara ma fajne menu :) opcje poukrywane itp.)
nie ma co wracam do 3dsmaxa

19.12.2003
22:12
[104]

ZZar [ Konsul ]

Ok nakładam teksturke na stwora -->

20.12.2003
00:48
[105]

Bremen [ The Dude ]

Huhuhu...dawno tu nie zagladalem :)...ale jak juz zagladam to z prezencikiem :P...No wiec update samochodzika :) -->

ZZar --> co do stworka to moja opinie juz znasz :P

21.12.2003
12:02
smile
[106]

hotDog [ Outsider ]

Bremen---> super, super pracka, bardzo podoba mi sie lakier :) ale i model tez niczego sobie. Czekam z niecierpliwoscia na efekt koncowy :D

A tutaj podaje wam linka do moich beznadziejnych, tworzonych z nudow i raczej eksperymentalnych obrazkow :) robilem je w przerwach w nauce PHP :)

21.12.2003
13:15
smile
[107]

RedDragonOperations [ Legionista ]

napisalem piekne wypracowanie i mi nie wyslalo :( wiec replay!

Witam! prosze o pomoc i porade. robie projekty w autocadzie 2004, renderingi w AccuRenderze 3.1....projekty to glownie architekturka i wnetrza....no i nie wiem jaki program byl;by dla mnie najlepszy....mam maya5.0, 3ds, gimp, moze jakis inny? ktory jest odpowiedni do tego typu prac? no i ktory nie bedzie robil mi problemow z importem plikow cada? po prostu chce poznac jeden z tych programow na mozliwie profesjonalnym poziomie....maya i 3ds..tutaj mam najwiekszy problem:( pomoozcie bo jak na razie to bawie sie troche 3ds, troche maya, troche gimpem i tak prawde mowiac to nie um,iem zadnego z nich :)

dziekuje.
pozdrawiam

21.12.2003
14:26
[108]

ZZar [ Konsul ]

Ja tam polecam Maya 5 albo Alias Studio Tools poczytaj na stronie głównej Aliasa

21.12.2003
23:49
[109]

Bremen [ The Dude ]

RedDragonOperations --> No ZZar ma dobre intencje polecajac maje ale fakt faktem AutoCad i 3D Studio Max to praktycznie nieodlaczne programy :)...wlasciwie to bardzo duzo architektor robi tak ze modeluje w Cadzie potem eksportuje pliczki do maksa i tam renderuje (bo redery tam sa lepsze)...mozna by rzec ze Max i Cad to zintegrowane programy :).

hotDog --> no niestety modelu nie skoncze...a dlaczego ? Bo nie wiadomo czemu wyrypalo pliczek z owym modelem i za H** nie dalo sie go odzyskac :(

22.12.2003
13:59
smile
[110]

hotDog [ Outsider ]

Bremen---> o fuck! tyle roboty na marne :/ Wiem co to znaczy, ja mialem kiedys podobnie z pewna stronka www. Te pierunskie tajwanskie HDD :PPPPP Pozdro dla all i wesolych swiat :D

05.01.2004
21:34
smile
[111]

ZZar [ Konsul ]


Dobra na kilku forach już to pokazywałem ale co tam.

05.01.2004
21:35
[112]

ZZar [ Konsul ]


I jeszcze jeden pikczer.

05.01.2004
21:36
[113]

ZZar [ Konsul ]


Zabawy ze szkieletem.

05.01.2004
21:37
[114]

ZZar [ Konsul ]


A tu oko dorobiłem-->

05.01.2004
21:39
[115]

ZZar [ Konsul ]


A tutaj otoczenie-->Roślinka bez tekstur-->

05.01.2004
21:40
[116]

ZZar [ Konsul ]


A tu z teksturą-->

05.01.2004
21:42
[117]

ZZar [ Konsul ]


No i ostatni ufff-->

05.01.2004
23:27
smile
[118]

Kapitan KloSs [ Ramzes VII MiĆki ]


ZZar lukam na to i widze fil The Thing :) Serio :)

06.01.2004
20:16
[119]

Qbaa [ Generaďż˝ ]

RedDragonOperations ---> czemu wśród tych programów wymieniłeś gimpa? przecież to zupełnie inna kategoria, gimp jest tylko do grafiki w 2d

06.01.2004
22:10
[120]

ZZar [ Konsul ]

Qbaa-->Każdy grafik 3d używa programu 2d do tworzenia tekstur :).

06.01.2004
23:09
[121]

Qbaa [ Generaďż˝ ]

tak, ale z kontekstu jego pytania można odczytać jakby pytał o wszystkie 3 programy jako programy do 3d

07.01.2004
17:43
smile
[122]

dziku86 [ The Cure ]

witam
jestem nowym (poczatkujacym ) grafikiem ,
chcem sie nauczyc troche tego fachu, wiec mozecie mi dac jakiegos linka do sciagniecia 3dsmax'a

09.01.2004
15:22
smile
[123]

Bremen [ The Dude ]

Witam !

Na Strefie 3D zrobilismy nowy dzial ktory nazywa sie Baza Tutorial, jest to o ile sie nie myle pierwsza w polsce wyszukiwarka tutoriali (cos jak na 3D Buzz.com) tyle ze po polsku.
Pod tym https://strefa3d.gry-online.pl/baza.php?op adresem linkiem mozecie dodac tutka (nie wazne czy angielksa czy polska wersje (lepiej zeby polska !!) wersja tutka

A pod tym https://strefa3d.gry-online.pl/baza.php adresem
jest dosc skromna wyszukiwarka, mam nadzieje ze z wasza pomoca ona sie rozwinie :).

Nie bojcie sie dodawac tutkow, niczym to wam nie szkodzi a moze pomoc innym, bardzo prosimy o zamieszczanie

Z gory wielkie dzieki
Bremen i redakcja Strefy 3D

31.01.2004
10:36
[124]

Hadriel [ Screener's ]

ja chciałem się spytać czy istnieje jakiś program 3d zeby przenieść do niego bryłę stworzoną w innym programi (lub w ktorym można tworzyć bryły 3d) i zeby w tym programi była taka opcja że można własnymi kolorami malować jak pendzelkiem bryłę z kazdej strony zamiast nakładać teksturki(chyba wiecie o co mi chodzi). jeśli istnijee taki program proszę o jego nazwe i linka skąd można ściągnąć jakąś wersję z sejwowaniem :), z gory dzieki wielkie za pomocną dłoń

31.01.2004
12:26
smile
[125]

ZZar [ Konsul ]


Istnieje maya 5 , można malować wszystkie mapy od koloru przez ambient po diplacement.
Ba można nawet pędzelkiem kształt rzeźbić.

02.02.2004
08:39
smile
[126]

Zacker [ Stanley ]

A tu jest nowa część wątku :)

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.