GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Karta graficzna nie wraca z gwarancji od ponad dwuch miesięcy - co robić? :/

07.11.2003
15:46
smile
[1]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

Karta graficzna nie wraca z gwarancji od ponad dwuch miesięcy - co robić? :/

Co ożna zrobić w takim wypadku? Miałem FIC ATI Radeon 9500 pro - zepsuł się na niej wentylator i wyraźnie sie przegrzała z tego powodu. Więc wysłałem ją 18 września paczką priorytetową na adres sklepu internetowego w którym ją kupiłem.

I czekam do dzisiaj aż wróci :(

Pisałem do nich maile ale nie dowiedzialem się absolutnie nic na temat tego dlaczego nie przysłano mi jeszcze karty, zresztą w samym sklepie już jest ta karta nie dostępna do kupna (tylko telefonicznie).

Co moge zrobić? Nie chce aby prawie 900 zł poszło w błoto, a jak na razie karte używałem niewiele dłużej niż czekam na jej przysłanie :(

07.11.2003
15:48
[2]

Mark24 [ >>>Martinez751<<< ]

Żadaj zwrotu gotówki. Nie wdawaj się w dyskusje - prawo jest po twojej stronie.

07.11.2003
15:55
smile
[3]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

Mark24 - Jeśli to jedyna możliwość to chyba pomęcze w tej sprawie mojego tate (hej! mam tylko 16 lat i sobie nie poradze!A pozatym karta jest kupiona na jego firme by oszczedzić na vacie).
Jakoś konkretnie to zrobić czy po prostu wysłać maila lub telefonicznie zażądać zwrotu?

07.11.2003
16:14
smile
[4]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

UP, może jakies inne propozycje?
Bo wolał bym zamiast zwrotu pieniędzy dostać w zamian jakąś inną karte albo taką samą (9500pro lub 9700, jak dostane zwrot pieniedzy to nie stać mnie będzie na 9700, a 9500 pro już nie kupie nigdzie :( )

07.11.2003
16:26
[5]

Darek21 [ gupek ]

postaw jasno warunki albo mi (tak mi:D ) oddajecie do piątku albo radka 9700 nowego a jak nie to zagroź im sądem...

07.11.2003
19:05
smile
[6]

ALEX2150 [ Visca el Barça ]

Hamil__Hamster juz dawno powinienes isc do tego sklepu po karte lub gotówke. Oni mają 21 dni na zrobienie tego!!!!!!!Po 21 dniach rządasz swojej karty albo kasy. Serio ci mówie!!!!!

07.11.2003
19:10
smile
[7]

temp2 [ Konsul ]

a ja dzis odebralem z serwisu swoja "ti-4200" ale dostalem ti-4800.Co z tego jak od samego poczatku karta wyswietla pionowe pasy....Spotkal sie ktos z Was z takimi objawami...??

07.11.2003
19:22
[8]

Qba19 [ Junior WRC ]

temp2 ---> qmpel z klatki obok miał dokładnie to samo... pomogło dopiero zmienienie kart na inną :)

07.11.2003
19:24
[9]

Daark [ Konsul ]


temp2 -->Jesli to była karta Gainwarda to trafiłeś tak jak ja na wadliwą serie

07.11.2003
19:34
smile
[10]

temp2 [ Konsul ]

daark -->Nie to Winfast nie Gaiward w moim przypadku...
Jak mnie bede tak dalej w ch. robic to zjebie ich na max'a na wszystkich forach w sieci.Mowie o firmie komputronik.

07.11.2003
19:47
[11]

temp2 [ Konsul ]

Sorry mialo byc z duzej litery Daark ale sam rozumiesz Zdenerwowany jestem i znowu musze czekac nie wiadomo ile i nie wiadomo na co..Kurwa ten ich serwis to gorzej niz Lotto..

07.11.2003
20:04
[12]

FalconTm [ Generaďż˝ ]

Hamil Hamster---> Masz jakis protokol lub potwierdzenie przyjecia karty do serwisu?
Ewentualnie jakies potwierdzenie odbioru?


Temp2---> Dostales karte "zastepcza", aby ulegl okres przedluzenia wymiany poprzedniej
lub zyskania na czasie.Moim zdaniem swiadomie wcisneli inna uszkodzona, zeby cala procedure
zaczynac od poczatku.W sklepach internetowych nie ma zadnej mozliwosci sprawdzenia
dzialania danego sprzetu.

Uwazam, ze kupowanie nawet o 100 taniej w sieci nie warte jest swieczki.
Warto dac troche wiecej u jakiegos lokalnego dystrybutora i miec swiety spokoj,
reszte zalatwia sam dystrybutor.Sa tez inaczej postrzegani niz klienci indywidualni -
- szacunek, prestiz, mozliwosci prawne itp.itd.

Pozdrawiam

07.11.2003
20:06
[13]

FalconTm [ Generaďż˝ ]

BTW takie praktyki sa czesto stosowane w sklepach wysylkowych...

07.11.2003
21:29
smile
[14]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

Dzieki wszystkim za odpowiedź, ale mam jedną watpliwość:

FalconTm zapytał o potwierdzenie odebrania karty...
A co do kupowania w sieci - niestety ale nie znam adresów dobrych sklepów w warszawie, pozatym boje się wozić części komputerowe środkami komunikacji miejskiej (a nóż 3 paski lub inna osobliwość spotkam...)

Gdzie coś takiego w razie czego moge zdobyć? W końcu jakby nie patrzeć każda paczka jest polecona i jej odbiór jest potwierdzany.

temp2 - Skoro już bawimy się w antyreklame to powiem że serwis który mnie wycyckał jest w siriusie , byłem BARDZO wyrozumiały dla czasu realizacji z prostego powodu - karta którą wymieniam nie jest już produkowana, ale chyba już czas na bardziej stanowcze kroki gdyż niedługo mina już dwa miesiące oczekiwań...pociesze Cie, że sam nie dostałem nawet zastępczej karty!

ALEX2150- Chciałbym tak zrobić, oj jakbym chciał..ale sklep jest w wadowicach a ja mieszkam w naszej "pięknej" stolicy...

07.11.2003
22:27
[15]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

Ekhm...to jak z tym potwierdzeniem pdebrania karty? Jeśli potrzebne to jak je zdobyć?

08.11.2003
00:29
[16]

FalconTm [ Generaďż˝ ]

Wystarczylo wyslac przesylka kurierska, mialbys potwierdzenie odbioru...
Teraz to sam nie wiem, chyba ze wysla ci faksem w przyplywie kaprysu.
Przyznaja sie wogole do przyjecia reklamacji?
Na jakim obecnie etapie jest sprawa w/g historii korespondencji?

Rgds

08.11.2003
10:51
[17]

Jam__Lasica [ Generaďż˝ ]

Hamil_Hamster ---> Przede wszystkim trzeba się dowiedzieć czy ta karta w ogóle do nich dotarła. Takie rzeczy zwykle wysyła się kurierem i na dodatek ubezpiecza. Poczta potrafi dla zabawy kopać worki z paczkami, więc wysyłanie czymś takim tak delikatnej rzeczy to szaleństwo (nie mówię już o tym, że takie rzeczy lubią sobie często zniknąć). Poza tym nawet jeśli dotarła, to nie masz od serwisu żadnego potwierdzenia odbiour ani przyjęcia do naprawy. Czyli jednym słowem możesz im skoczyć, bo jakiekolwiek Twoje żądania są po prostu bezpodstawne. Nie masz żadnego dowodu, że serwis otrzymał kartę.
Napisz po prostu czy masz jakieś potwierdzenie na to, czy serwis dostał kartę, bo jeśli nie, to nie chcę Cię martwić, ale tylko od dobrej woli serwisu zależy czy Ci ją naprawią, czy możesz o niej zapomnieć.

08.11.2003
11:43
[18]

dojek [ Pretorianin ]

ja dwie rzeczy reklamowalem dysk ktory dostalem nie niedzialajacy i musialem czekac na kolejne 2 tyg na drugi a ostatnio reklamowalem plyte glowna i procek bo nie wiadomo co bylo zezpsute procek mialem pentium 4 1.4 i plyte na rimmach i ta reklamacje z 2 tyg przedluzyli do miesiaca bo nie mieli juz takiej plyty glownej zeby procek sprawdzic i po tym miesiacu dostalem plyte na ddr i procek 2.0 w sumie spoko ale jesli chodzi o twoja sytuacje to mozesz ich spokojnie straszyc sadem(ten sklep w ktoorym kupiles) bo jesli to bylo kupione na firme to jest jakby byla zawarta umowa miedzy twoma firmami i w tym wypadku jedna sie nie wywiazuje ze umowy.Powiedz (twoj tata) ze potrzebuja ta karte graf dzieki niej jest w stanie zarobic itp rzeczy nie moga ci udowodnic ze ty ja uzywales do gier.Trzeba na nich naciskac bo inaczej sie nie doczekasz na swoje a co do komputronik.pl to olejce ten sklep bo to nie pierwsza sprawa jak uslyszalem ze wysali jakies badziewie

08.11.2003
12:00
smile
[19]

Darek21 [ gupek ]

hehe a ja kupiłem moją karte graf w sklepie internetowym tyle że nie skłądałem zamówiem\nia tylko pojechałem do nich i kupiłem od ręki spoko tak :-) a dużo rzeczy tam już tak kupowałęm polecam najpierw cennik sobie sprawdzam a potem jeśli ceeny mi odp. to kupuje :-) (www.apollo.net)

08.11.2003
14:18
[20]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

Jam_Lasica - Kazda paczka wymaga potwierdzenia odbioru.

Pozatym wyslalem do nich maila i to wyglada tak:

"Witam
Czekamy na realizację przez serwis producenta, powinno się rozwiązać lada dzień
Sirius Serwis
XXXX
Proszę o kontakt e-mailowy
[email protected]
----- Original Message -----
From: Hamil_Hamster
To: [email protected]
Sent: Monday, October 20, 2003 4:25 PM
Subject: Jakiś problem?


Witam

Jakiś czas temu (w okolicach 18 września, paczką priorytetową, więc powinna dotrzeć następnego dnia) wysłałem karte FIC Ati Radeon 9500 pro z powodu niedziałającego wentylatora, mineło sporo czasu i karta nie została do mnie odesłana, więc martwie się czy w ogóle doszedła (na waszej stronie pisze, że termin realizacji wynosi zwykle 14-21 dni roboczych, 21 dni już mineło...)?
Czy też może wystąpiły jakies inne problemy (jak chociarz by brak tej karty - w końcu została wycofana z pordukcji), czy po prostu powinienem jeszcze zaczekać?

XXXX"


Nazwiska wyiksowalem ;)
Dodam tylko, że byłem wyrozumiały i jako dni robocze policzyłem dni od poniedziałku do piątku, a "normalnych" dni mineło dużo wiecej (spójrzcie na date i kiedy wysłałem).

A taka odopowiedź jasno świadczy ze karte DOSTALI.

Kiedy wczoraj napisałem do nich maila już nie odpowiedzieli (najpierw była odpowiedź, ponieważ zapomnialem się "przedstawić", a jak już wyjaśniłem o jaką sprawe chodzi - odpowiedzi nie było).


dojek - Nic mi nie udoodnią ponieważ karta jest jako wyposażenie firmy...

08.11.2003
17:31
[21]

Jam__Lasica [ Generaďż˝ ]

Hamil_Hamster --> NIE KAŻDA!! Każda paczka wymaga pokwitowania odbioru (choć nie zawsze, mi zdarzyło się raz znaleść w skrzynce paczkę, a nic nie kwitowałem), ale nie każda potwierdzenia odbioru. Potwierdzenie odbioru, to nie to samo co pokwitowanie!! Potwierdzierdzenie odbioru jest usługą płatną (chyba 2zł), która pozwala Ci uzyskać informację o odebraniu paczki przez adresata (dostajesz po prostu odpowiednią notkę, że adresat odebrał, tego dnia o tej i o tej godzinie). Poza tym paczka priorytetowa, taka jest tylko z nazwy i zwykle potrafi iść dłużej niż zwykła (wielokrotnie sprawdzone).
A teraz mała ciekawostka. Wentylator na grafice objęty jest tylko 3, albo 5 miesięczną gwarancją (nie pamiętam dokładnie), mimo iż jest intergralną częścią karty. Też się zdziwiłem jak się tego dowiedziałem (mi zepsuł się na GF4Ti4200). W Twoim wypadku może być ciekawa sprawa, bo jeśli to wina wentylatora, to niewykluczone, że odmówią naprawy karty. Na zwrot gotówki raczej bym nie oczekiwał, bo jeśli kupiłeś kartę przed wejściem nowych przepisów konsumenckich, to najpierw musi być kilka napraw, by była podstawa do zwrotu gotówki. Podejrzewam, że zaproponują inną o podobnych parametrach, albo lepszą za dopłatą.
Być może nie wiedzą co robić, bo wentyla nie obejmuje gwarancja, więc wysłali kartę do serwisu ATI w Niemczech i pewnie czekają na odpowiedź, bo nie chcą wziąć na siebie kosztów. Sirius to raczej solidna firma i jak na razie nie słyszałem, by ktoś na nią narzekał.

08.11.2003
17:42
[22]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

Jam_Lasica - 5 msc. powiadasz?
To tak czy inaczej musza mi wymienić, więc raczej nie w tym problem. 5 miesięcy jeszcze nie mineło od jej kupna.

Zreszta powinni wymienić i całą karte (co zasugerowałem w notce dołączonej do karty), bo z związku z wentylatorem przegrzała się (artefakty, osiągi conajmniej mizerne w porównaniu z tym co było wczesniej).

A co do siriusa - solidny czy nie, nie mam zamiaru czekać kolejnego miesiąca aż dostane karte - gdyby przynajmniej wysłali jakąś w zastępstwie...ale nic nie dostałem...

08.11.2003
17:55
smile
[23]

goriusz [ Pretorianin ]

Pouczyć się ortografiii ;-)))

08.11.2003
19:47
[24]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Dla tych co mają pionowe pasy, radzę sprawdzić kartę na lepszym zasilaczu.

09.02.2004
11:26
[25]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

Chce odświeżyć ten prawie trzymiesięczny wątek - nadal nie dostałem zwrotu pieniędzy.
Czy jest sens straszenia, albo nawet skorzystania z UOKiK (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta)?
Czy może z jakiejś innej instytucji trzeba w takich wypadkach skorzystać?

09.02.2004
11:41
[26]

mos_def [ Generaďż˝ ]

LOlolo
no co ty 3 miechy czekasz ?!?! zwariowales czlowieku ?! noz nie moge w to uwierzyc...co ty zimowales te 3 miesiace ?
jest cos takiego jak telefon, dzwonisz i nie dajesz im spokoju poki ci jasno nie odpowiedza to w twojej sprawie zostalo i zostanie zrobione, maile mozesz olac bo na 100% nie podzialaja na nich tak mobilizujaca :) jak rozmowa tel z podniesionym tonem....dzwon tam nawet codziennie poki tego nie wyjasnio..

PS
i modl sie zebys cokolwiek dostal (nawet ta stara karte..)

09.02.2004
11:45
[27]

b212 [ Junior ]

Hamil_Hamster to ten, ktory besztal watek nt. ortografii? Coz za zbieg okolicznosci ;]

09.02.2004
11:46
[28]

b212 [ Junior ]

Wlasie doczytalem "doszedla". Tez bym olewal takiego klienta ;)

09.02.2004
11:47
[29]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

mos_def - To dlatego, że mój tata to załatwia (w końcu karta kupina na niego i faktura wystawiona na jego firme), a jak to załatwia to widać :)

09.02.2004
11:49
[30]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

b212 - Spójrz na date załozenia tego wątku ;)

Jakoś nie przejmowałem się ortografią...

09.02.2004
11:56
[31]

mos_def [ Generaďż˝ ]

No a wlasnie miealem sie ciebie jeszcze zapytac czy rodzice wiedza o tym jak sie ma cala sprawa z karta....ale skoro tak mowisz, no coz ekhhm ;)
Jednym slowem zrobili cie na miekko, nie wyobrazam sobie tylko jak mozna sobie cos takiego tlumaczyc ze to karta juz nie produkowana i moga miec problemy i moze potrzebuja czasu etc...Czlowieku !! warunki gwarancji sa jasne, maja jakis ustalony termin na naprawe/wymiane i reszta niech cie nie interesuje !!! nigfdzie nie jest napisane ze jak nie jest juz produkowana to okres napraw gwaranc. sie wydluza, to juz jest ich problem !
No LOL !
(sroka za te zje** ale przeciez to sie w glowie nie miesci ;) 9 stow tak wyslac poczta i czekac 3 miechy..hahaha

09.02.2004
11:59
smile
[32]

Mark24 [ >>>Martinez751<<< ]

buhahaha

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.