GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Serie HoM&M, AoW i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.XXI)

31.10.2003
20:17
[1]

Atreus [ Senator ]

Serie HoM&M, AoW i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.XXI)

"Heroes of Might & Magic" - niewiele jest osób, które nie spotkały się z tą nazwą. Dla wielu jest to gra przełomowa, wprowadzająca powiew świeżości do świata gier, w którym wszystko już wymyślono. Niewielu wie jednak, że to nie od "Herosów" się zaczęło. Takie tytuły jak "King's Bounty", "Master of magic", czy też "Warlords" powstały znacznie wcześniej. Również obecnie powstają gry o podobnym charakterze dorównujące (dla niektórych nawet przewyższające) grywalnością HoM&M (Age of Wonders, Disciples).

Zapraszam do dyskusji wszystkich fanów wymienionych wyżej gier, jak i tych, którzy nie mieli z nimi do tej pory styczności (są tacy ? ;-))

Poprzednia część:

31.10.2003
20:19
smile
[2]

Atreus [ Senator ]

Sorki za brak obrazka. Dwa tygodnie darmowego przeglądania obrazku już minęły :)

31.10.2003
20:24
[3]

Deser [ neurodeser ]

No to w nowej :)

Owen - oglądałem ten obrazek kilka razy, bo nie mogłem dojść do ładu z tym co widzę :( Kurcze. Mam Radeona 9200 SE, a sterowniki nawet nie wiem jakie. Grałem Również na GForce i takiego cuda jeszcze nie widziałem :( Nie wiem.
Może sterowniki, może DirectX a może cokolwiek innego... ale tak NIE POWINNO BYĆ !!!

31.10.2003
22:22
[4]

Owen [ ]

No to mnie nie pocieszyliście :-( Wygląda na to, że dupa za przeproszeniem. Zainstalowałem sobie najnowsze catalysty, najnowszego DX i nic się nie zmieniło. Ustawienia w grze dawałem od najlepszych po najgorsze wyłączając wszystkie gadżeciarskie dodatki. Efekt? Dalej nic. Chyba gra ląduje na cmentarzu :-/ Jak znajdę ciekawy enchantment to może ją wyjmę :-)

Gambnit ---> Co do do W4 - absolutna prostota zarówno w grafice jak i w treści. O ile w treści niczego się nie spodziwałem o tyle miałem oczekiwania co do grafiki - tu się zawiodłem.

31.10.2003
22:24
[5]

Owen [ ]

Atreus ---> Mogłeś dać mojego screena jako przestrogę :-)

Gambit --> Sorry za speling.

01.11.2003
00:37
smile
[6]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Atreus --> Trzeba być gotowym na wszystko...dlatego zamieszczam obrazek startowy...lepiej zgrajcie go sobie na dysk...

Owen --> Hmmm...jaki Ty masz sprzęt ?? Jutro zerknę jak u mnie wyglądają E2....cholera nawt ich jeszcze nie odpaliłem...

01.11.2003
08:21
[7]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Pograłem trochę w E2 w trybie multiplayer i jestem trochę zawiedziony.. Spodziewałem się systemu, w którym zaczynamy grę bohaterem pierwszopoziomowym, który wygrywając walki zdobywa nowe karty i doświadczenie... a tu się okazuje, że od początku mamy do dyspozycji wszystkie karty i walczymy wedle własnego widzimisie albo bohaterem słabym albo 10 poziomowym:/

Do tego chodzi czynnik losowy, ktory ma ogromny wlpyw na wynik rozgrywki (w MtG zostal on zredukowany do minimum, w serii Etherlords ma niestety ogromny wpyw, nawet w trybie single player). Otoz wczoraj walczylem z jakims francuzem (nie polecam:) i obaj mielismy taka sama talie zawierajaca same beholdery. Bohater ma w takiej talii zdolnosc "Zabojcze spojrzenie", ktore jesli szczescie dopisze, powoduje zabicie kreatury blokujacej twojego atakujacego beholdera, zanim rozpocznie sie rozdzielanie obrazen... Doszlo do starcia, w ktorym zaatakowalem 2 beholderami 5/3, a facet zablokowal oba beholderami 3/3.. i zabil mi ich:/ Wystarczyloby, gdyby umiejetnosci specjalne nie dzialaly, gdy obaj bohaterowie maja takie same, ale tak mamy niestety loterie:(((

Druga sprawa to komputer w trybie single player.. jakos dziwnym trafem jego umiejetnosci specjalne zadzialaja mu zawsze, mimo ze w opisie w napisane jest "niewielka szansa na zadzialanie"... i rzeczywiscie jest niewielka, ale tylko dla moich bohaterow:((

01.11.2003
10:40
[8]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Czy ktoś słyszał coś o polskim patchu 1.01 do E2 ??? Nie pytam o informacje na stronie CDP, bo tam oczywiście nic nie ma..

01.11.2003
11:15
[9]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Mac --> ile w ogóle jest kart w Etherlords2???
Co do spraw, o których piszesz, to w sumie cieszę się, że nie kupiłem tej gry. Lepiej odłożyć te 29.90 i poczekać na nowe kampanie do Disciples2.

01.11.2003
14:58
[10]

Deser [ neurodeser ]

No i wyglada na to, że podałem wcześniej niesprawdzone informacje :/ Tak to jest jak się pochopnie feruje wyroki, a wiedzę zastępuje życzeniami :) Mea culpa!!!

Mac - po co w takim razie są te cyferki przy nickach ? To ilość wygranych walk ? Poziom talii ? czy jeszcze jakieś inne ustrojstwo ?

01.11.2003
15:09
smile
[11]

Nagashimo [ Centurion ]

Ja tam grałem tylko w demo i nie mam pojęcia jak wygląda pełna wersja, ale strasznie zdziwiłem się że zmienili system trochę brakuje zamków i reszty surowców itd. Ale jeśli E2 kosztuje 30 zł to chyba sobie kupie :) bo 1 strasznie mi się podobała, no i pograłbym w MP w E2 ciekawy jestem jak toto wygląda ;P

01.11.2003
15:14
[12]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Mac --> ten system, w ktorym zaczynasz od pierwszego poziomu by sie chyba nie sprawdzil. Poziom bohatera ma po prostu za duze znaczenie w tej grze (dodatkowe kanaly etheru, umiejetnosci itd).

ps. francuzi to istna plaga ;) myslalem, ze w takich grach to zabojadka spotkac nie mozna :]]

ps2. i niestety mialem racje - CDP juz sie spozna z tym patchem :((

01.11.2003
15:25
smile
[13]

Deser [ neurodeser ]

_Luke_ - ja sądzę, że by sie sprawdził :) Grasz albo z równymi albo lubisz ryzyko, masz wiarę w swoją talię lub cokolwiek innego :) Ty decydujesz czy walczyć z silniejszym. Dodawałoby to grze smaczku (na co liczyłem) i mobilizowało do rozgrywania kolejnych potyczek, bo byłyby za to profity, a tak....
Chyba się zarejestruję na cdp i będę ich nękał postami o patcha :DDD

01.11.2003
16:30
[14]

Owen [ ]

Gambit ---> Mój komp to:

AMD +1800XP
Radeon 9000 na najnowszych catalystach (sphire)
Płyta to ECS K7S5A z patchowanym biosem cheebios
512 MB 333 RAM
DX 9.0a

Wracam do HoMM4.

01.11.2003
23:24
[15]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Deser --> nekaj, nekaj :) bedzie nas juz trzech ;P

Owen --> tez mam Radeona 9000 tylko ze stery 3.7 i nie ma problemow (no chyba ze Sapphire robi lewe karty...)

02.11.2003
10:26
[16]

Owen [ ]

_Luke_ ----> Wątpię aby to był Saphire. Pierwszy raz mam z czymś takim do czynienia. Stery mam teraz 6.7. Tak więc to raczej nie to...

02.11.2003
11:04
[17]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Owen --> A może właśnie chodzi o to, że masz zbyt nowe sterowniki... Ja np. mam Geforce'a i na najnowszych sterach chrzani mi się grafika w NWN, dopiero po przeinstalowaniu na znacznie starsze wszystko było w porządku... z Radeonami może być podobnie:)

Baltazar --> Zaklęć jest 330.

Luke --> Teraz wszędzie się ich spotyka... takie czasy;-))

02.11.2003
11:09
[18]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Deser --> To jest chyba po prostu jakiś ranking.. ale nie jestem pewien.

A tak w ogóle na dniach ma wyjść nowa wersja dodatku do HoMMIV "Equilibris".. autorzy twierdzą, że będzie kompatybilna z wszystkimi wersjami:)


03.11.2003
22:12
[19]

Owen [ ]

Mac ---> Chyba to nie stry. Poprzednio walczyłem na sterach sprzed roku i efekt był ten sam... Kupa :-/

05.11.2003
20:22
smile
[20]

Gambit [ le Diable Blanc ]

No i mamy patch 1.01PL do Etherlords II

05.11.2003
20:29
smile
[21]

peners [ SuperNova ]

No jak dla mnie to jak narazie najlepszy to jest Age of Wonders piękna gra przewyzszająca o bardzo wiele Heroes 4

08.11.2003
21:04
[22]

Owen [ ]

Ktoś chętny do HoMM4? na teraz :-)

09.11.2003
00:56
[23]

Cadm [ Pretorianin ]

Trochę późno się zorientowałem, no nie? :-(

Ale jak zawsze chętny.

09.11.2003
03:39
[24]

magex [ Pretorianin ]


"jakos dziwnym trafem jego umiejetnosci specjalne zadzialaja mu zawsze, mimo ze w opisie w napisane jest "niewielka szansa na zadzialanie"... i rzeczywiscie jest niewielka, ale tylko dla moich bohaterow:( "

Mac ----> Szasa na zadziałanie umiejętności zależy w dużej mierze od skilla luck ..jeżeli masz wymaksowane luck to wtedy twoja umiejetność jest uaktywniana bardzo często ..(prawie zawsze przy specjalizacjach takich jak np. "Aviak Cunning" czy "Giberling restless") ..

09.11.2003
08:50
[25]

Mac [ Sentinel of VARN ]

magex --> O ile rzadko rozwijam umiejętność Luck, o tyle nieraz rozwijałem umiejętnośc Supression, a efekt był taki, że komputer trochę rzadziej aktywował swoje specjalne umiejętności, ale nadal robił to zbyt często.. Krótko mówiąc umiejętności Luck i Supression mają wpływ na szansę zadziałania umiejętności, które jednak są u podstaw niezbalansowane (czyli kiedy ani ja, ani komputer nie mamy Rozwiniętych Luck i Supression)... no chyba, że to tylko ja mam takiego pecha:/

09.11.2003
21:29
[26]

Owen [ ]

Cadm ---> O tej porze juz dzielnie spałem :-)

09.11.2003
21:31
smile
[27]

Cadm [ Pretorianin ]

To może dzisiaj?

Będę tu zaglądać co jakis czas, żeby nie przeoczyć Twojej odpowiedzi, Owen.

09.11.2003
21:32
[28]

Cadm [ Pretorianin ]

No, widzę, że nie przeoczę, bo już się znalazłeś.

09.11.2003
22:55
smile
[29]

Cadm [ Pretorianin ]

Chyba się za wcześnie ucieszyłem. :-/

12.11.2003
12:12
[30]

Owen [ ]

Cadm ---> Czołem. Tamtego posta klepałem na prędce. Niestety ostatnimi czasy mam bardzo mało czasu. Praca. Zdaża się spokojniejszy woieczór, kiedy dziecko i żona śpią a ja mam czas nie na pracę a na granie. Ale to sporadycznie. Zapiszę sobie twój numer GG i będę uderzał bezpośrednio jak tylko będę miał czas na małą rozgrywkę sieciową.

Trochę z innej bajki. Właśnie męczę WoW i musze powiedzieć, że bardo się rozczarowałem jakością kampanii. Są przede wszystkim ...krótkie! W momencie kiedy się rozkręcam - kampania kończy się. Skończyłem Moc, Ład i robię Śmierć, ale to idzie w tempie dwie kamapanie na noc :-/ Szkoda... Ktoś wie jak to wygląda The Storm Gathering?

12.11.2003
15:23
smile
[31]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Owen --> W Gathering Storm jest rochę lepiej.. gdzieś tak 1 kampania na noc;-))

13.11.2003
14:47
[32]

Owen [ ]

Mac ---> jakoś mnie nie pocieszyłeś :-)

13.11.2003
17:21
smile
[33]

Cadm [ Pretorianin ]

Owen >>>>
He he dobra, może kiedyś się nam w końcu uda skrzyżować miecze. Nadal sympatyzujesz z Naturą? :-)

W The Gathering Strom jest różnie. Najdłuższa kampania ma aż 5 map. A finałowa to też nie jedna plansza, jak w Winds of War, lecz aż 3. Kampanie są średnio interesujące i wprowadzają (niestety) absolutne minimum nowych rzeczy (nawet drugorzędni bohaterowie, niejednokrotnie towarzyszący graczowi przez wiele etapów danej kampanii, nie mają swoich portretów). Spróbuję pokrótce opisać każdą z nich:

Ład - Kierujemy czarodziejem Bohbem, który od początku kampanii potrafi rzucać zaklęcia wszystkich frakcji. Niestety tylko po jednym, gdyż przez długi czas nie ma gdzie się nauczyć czarów tych szkół, których nie dotyczy bezpośrednio scenariusz (w każdym musimy pokonać przedstawiciela innej frakcji). Map jest aż 5, ale każda, nawet ostatnia, ma bardzo ograniczający limit doświadczenia. Bohater przy odrobinie szczęścia może w czasie kampanii dojść do arcymistrzostwa we wszystkich dziedzinach magii (no prawie, ale jeśli się nie uda, to już na pewno osiągnie ten zaszczyt w ostatniej kampanii). Klucz to szkolić się w tym, czego dotyczy dana mapa, gdyż znajdą się na niej z pewnością stosowne ołtarze i magiczne uniwersytety (każda plansza ma taki "naukowy kącik"). Chociaż na pierwszej mapie są tylko Rezerwaty, później będzie można liczyć na kupowanie sobie umiejętności w Przystaniach i Akademiach, których sporo się pojawi. Ponieważ Bohb nie może się w tej sytuacji szkolić w Walce i jest stosunkowo łatwy do zabicia, 3 pierwsze misje odbędzie pod ochroną swojej przyjaciółki, barbarzyńskiej wojowniczki Violet.

Chaos - Bohaterem jest Kozuss, czarodziej szkolący się w opozycyjnych kanonach magii - Ładzie i Chaosie. 2 pierwsze mapy kampanii upływają wyłącznie pod znakiem Chaosu, w zasadzie nie ma gdzie się uczyć umiejętności, ale trzeba się postarać osiągnąć arcymistrzostwo w magii Chaosu; mnie się zdarzyło tak, że się nie pospieszyłem i potem nie miałem gdzie nauczyć się pięciopoziomowych zaklęć tej frakcji, gdyż w dalszej części kampanii dominują Akademie. W ostatniej planszy kampanii nie ma limitu doświadczenia, ale trudno na niej za wiele naawansować.

Moc - Bohater Mocy, Dogwoggle (zaraz, czy on nie był już kiedyś do wynajęcia w Twierdzy?) ma możliwość osiągnięcia najwyższego poziomu ze wszystkich bohaterów w The Gathering Storm, gdyż ostatnia plansza jego kampanii nie ma limitu doświadczenia i jest tak pomyślana, że można na niej zarobić wiele poziomów. Niestety barbarzyńca od początku posiada wszystkie zdolności niemagiczne, więc jeśli chodzi o czary to musi się zdecydować na jedną konkretną frakcję - zważywszy, że jego kampaniowy ekwipunek zapewni mu stałe przebywanie pod działaniem "Regeneracji" i "Smoczej Siły", najlepszym wyborem będą chyba czary Ładu (z uwagi na "Hipnozę", której częste stosowanie w ostatniej kampanii jest absolutną koniecznością i dobrze, aby jak najwięcej bohaterów władało tym zaklęciem). Na pierwszej planszy można znaleźć kilka Przystani, w których bohater pozna umiejętności, jakie potem będzie rozwijać.

Natura - Krótka kampania druidki Agraynel, wszystkie plansze mają limit doświadczenia i w zasadzie nie dają możliwości nauczenia się niczego bez awansowania. Ciekawostką może być fakt, że w pierwszej planszy zostaniemy w nagrodę za wykonanie misji zdolność Ukrywanie Się na poziomie arcymistrzowskim od ręki i, co za tym idzie, mnóstwo innych umiejętności z rodzaju Zwiadu, więc na pewno nie ma sensu ich rozwijać na własną rękę.

Życie - Bohaterka, kapłanka Alita, cały czas balansuje pomiędzy Życiem a Śmiercią, a liczne seminaria w Przystaniach pomogą ją przyzwoicie wyszkolić. Niestety na pierwszej mapie zdobycie miast tego typu to praktycznie koniec scenariusza, więc zalecam, o ile to możliwe, grę bez bohatera, żeby nie tracić awansów bez sensu. Przez niemal całą kampanię towarzyszy nam rycerz Allenvale - szkoda, że autorzy się nie postarali dla niego o własny portret. W ostatnim scenariuszu nie ma limitu doświadczenia, ale nie spodziewałbym się, jakiegoś wydumanego poziomu na końcu.

Ostatnia kampania - Wszyscy bohaterowie razem przedzierają się przez legiony kreatur służących największemu złu tego świata czyli Hexisowi (skoro nie ma kampanii Śmierci, to pewnie on jest Śmiercią? Zgadza się - jest). Oczywiście na końcu stajemy oko w oko z nim samym (tak! Nawet Hexis nie ma swojego portretu! Co za lenistwo!!!). Aby awansować kilka poziomów, najlepiej nie korzystać z sił wszystkich postaci lecz wybrać 2 lub 3 (przy takich poziomach, jakie tam Cię czekają, to naprawdę sporo pracy, żeby coś więcej zdobyć).

Mam nadzieję, że nie powiedziałem za dużo, ani za mało, a uwagi ode mnie pozwolą Ci stworzyć prawdziwie potężne postacie. Jakkolwiek dodatek nie jest rewolucyjny to chyba nie muszę Cię zachęcać, żebyś zagrał, bo pokazałeś już, że jesteś wiernym sympatykiem HoMM4.

lol... ale tego wyszło dużo.

14.11.2003
11:34
smile
[34]

Owen [ ]

Cadm ---> Szczerze mówiąc nigdy z naturą nie symatyzowałem szczególnie :-) To był kaprys z mojej strony, co zresztą zaznaczyłem. Jak spojrzysz w historię wątków, zawsze faworyzowałem Ład. Tak jest z resztą nadal. Druga w kolejności jest dla mnie Śmierć :-) Potem już wszystko jedno...

20.11.2003
21:50
[35]

Atreus [ Senator ]

Disciples II: Mroczne Proroctwo w Nowej eXtra Klasyce od 4 grudnia za 19,99 zł. Jeszcze w tym samym miesiącu będzie można kupić zestaw Disciples II: Guardians of the Light i Disciples II: Servants of the Dark w eXtra Gra: Premiery za 29,99 zł. Są to samodzielne dodatki, nie potrzebują podstawowej wersji.

Kurde, co wybrać ? Który ma więcej misji i jest ciekawszy ? Logika podpowiada, że zestaw dodatków, ale wiadomo jak to jest z nimi (patrz: Heroes of M&M 4). Ktoś w tym wątku wspomniał, że w którymś dodatku zawarte są podstawowe misje ?

20.11.2003
22:24
smile
[36]

Bogas [ Senator ]

Witam
Atreus- tak jest w dodatkach zawarta podstawowa wersja. Tak piszę w newsie na stronie cd projektu.I takiej udzielił odpowiedzi jedeń z jego pracowników.

21.11.2003
15:56
smile
[37]

Owen [ ]

Atreus,

grę można orzpoczynać bohaterem podajrze minimum 10 lelvelowym. Zatem, albo zrobisz kampanię podstawową, albo jakiś pojedyńczy scenariusz i wyeksportujesz bohatera do kampanii z dodatku. Kampanie są niestety krótkie, ale czasmi ambitne (vide ostatnia walka z kampani Imperium :-)) Mała rada: inwestuj w bohatera maga. Potęga sama w sobie :-)

21.11.2003
15:57
smile
[38]

Owen [ ]

Arghh... Tyle literówek :-/ Sorry, zmęczenie. Staram się nie być niechlujny.

21.11.2003
17:18
smile
[39]

Atreus [ Senator ]

Bogas --> dzięki za informacje

Owen --> z tego Twojego posta zrozumiałem tak: D2 ma kampanie i scenariusze jak w Heroes of M&M 4. I że mam wybrać magię. Tylko od czego zacząć ? Od scenariuszy czy od kampanii ?

21.11.2003
17:51
smile
[40]

bartol1414 [ ignoruj mnie ]

tak sobie czytam ten watek i czytam
jest tu taki skrot z gry jakiejs - WoW - co to za gra?

21.11.2003
18:01
smile
[41]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

bartol1414 --> Winds of War - dodatek do HoM&MIV, bo oczym innym można by tu rozmawiać.

21.11.2003
19:41
[42]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

A na zachodzie pojawil sie wlasnie Disciples II: The Rise of the Elves czyli najnowszy dodatek do D2. Nowa rasa, 8 misji w kampanii (lol), 2cd...

22.11.2003
11:20
[43]

Owen [ ]

Atreus --> Jeżli zamierzasz grać w kampanie z dodatków, to musisz mieć bohatera już doświadczonego. W D2 można exportować bohaterów z zakończonych kampani i scenariuszy. Zatem wyszkol bohatera w kampanii podstawowe jednej z ras (np. Imperium) wyeksportuj go, a następnie importuj do nowej kampanii już z dodatku. Są dwa rodzaje bohaterów. Ja ich nazywam bohaterem głównym i polowym. Główny to włądca królestw i determinuje pewne specjalne zdolności oraz kierunek rozwóju stolicy i dodatkowe zdolności bohaterów polowych. Właśnie. Bohater polowy skolei, to postać, która prowadzi wojska i rozwija się. Właśnie mówiąc o bohaterze polowym miałem na myśli maga. Początkowo wątły, ale im dalej tym potężniejszy i naprawdę groźny.

22.11.2003
12:02
[44]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Owen --> to niedobrze, bo oczywiście nie zostawiełem sobie sav-ów, a nie chce mi się jeszcze raz kończyć kampanii.
Można to jakoś ominąć???

22.11.2003
13:09
smile
[45]

Atreus [ Senator ]

Ee ? Zaraz, zaraz. Czyli jak zrozumiałem, muszę mieć niezłego bohatera, żeby zagrać w kampanie z dodatków. OK, ale skąd go wezmę ? Przecież nie mam podstawowej wersji D2. A kampanie podstawowe chyba są w dodatkach ?

22.11.2003
13:57
[46]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Baltazar, Atreus -->

1. podstawowe kampanie beda wydane razem z dodatkami
2. na plytach jest specjalny katalog z wysokopoziomowymi bohaterami do importu (chyba, ze w polskiej wersji go skasuja ;))

23.11.2003
12:33
smile
[47]

Owen [ ]

Baltazar, Atreus ----> Można rozwiązać to tak jak sugeruje Luke, ale ja lubię postacie rozwinięte tak ja chcę, a nie tak jak ktoś je rozwinął. Można spokojnie skończyć jeden scenariusz spoza kampanii (misje pojedyńcze), wyeksportować herosa i po sprawie. A spokojnie można w jednym scenariuszy wyszkolić się na 15-20 poziom :-) Lepiej niż w kampanii, bo nie ma ograniczeń w poziomach, plus do tego można często znaleźć ciekawsze artefakty.

06.12.2003
09:54
smile
[48]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Pograłem trochę w nowy dodatek do Disciples i mogę go z czystym sumieniem polecić:) W przeciwieństwie do poprzednich dodatków, ten oferuje naprawdę sporo nowości.. Jest to oczywiście nowy zamek elfów, który prezentuje się naprawdę świetnie i jest chyba najładniejszy z dotychczasowych (tego się zresztą można było spodziewać po elfach;-) . Nad czarami autorzy zbyt długo nie posiedzieli, bo są bardzo podobne do tych z innych ras.. tyle, że np. zamiast zwiększać inicjatywe naszej drużynie - zmniejszają wrogiej:) Od teraz w zamkach można usłyszeć w tle muzykę (polecam elfi utwór:), jest też parę nowych na ekranie mapy i w czasie bitew.. Jeśli chodzi o jednostki elfów, to obawiam się, że jest to pod tym względem najsłabsza z ras, bo nie są one specjalnie silnie (za to całkiem ładne)..
Aha.. mo i misji jest osiem, ale jako że zaczynamy od zera, przejście ich nie zajmuje nam jednego dnia, jak to było w poprzednim dodatku:)

09.12.2003
13:59
smile
[49]

Cadm [ Pretorianin ]

Potrzebuję pomocy w HoMM4.

Przechodzę kampanię "Córka Pirata". Jestem w trzecim scenariuszu - celem jest zbudowanie Oka Chaosu w Azylu Rumport i zwyciężenie gracza dowodzącego syrenami. Pokonałem wszystkich graczy i postawiłem budowle Graala, ale nadal nie trafiłem do kolejnego scenariusza. Dlaczego???

11.12.2003
09:24
smile
[50]

Mutant z Krainy OZ [ Legend ]

Uwaga
Mam dla Was propozycje nie do odrzucenia. Otó? jeoli macie talent plastyczny i chcecie sie przys3u?ya narodowi:D to prosze narysujcie jednostki, budynki czy inne rzeczy które chcielibyocie zobaczya w HoMM V. Technika dowolna. Tylko bez przesady;) Zrobione prace wyolijcie na adres [email protected] a ja przeole je do cz3owieka odpowiedzialnego za kontakt z UbiSoftem, który przeole je do ludzi odpowiedzialnych za H5..
Bya mo?e to wlasnie Twoja praca przyczyni sie do powstania jednostki czy budynku w HoMM5!
Potraktujcie sprawe powa?nie.

11.12.2003
18:06
[51]

Mutant z Krainy OZ [ Legend ]

Super wyszedl moj wczesniejszy post przez ten problem z polskimi znakami...
Coz, widze, ze nie ma tu tak napalonych fanow jak ja:(

11.12.2003
23:09
[52]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mutant z Krainy OZ --> Fanów raczej nie brakuje... brakuje natomiast osób ze smykałką do rysownictwa;-))

Ze swojej strony muszę powiedzieć, że szczerze wątpię, by panowie z Ubi Softu przywiązywali do nadesłanych prac jakąś szczególną uwagę... w końcu zapewne mają u siebie cały sztab ludzi odpowiedzialnych za grafike, a z tego co mi wiadomo jedynym kontaktem z Ubi Softem jest Fabrice Cambounet, który jak do tej pory mówi wiele o niczym (a jest w tym rzeczywiście niezły) i nie sądzę żeby zawracał sobie głowę nadesłanymi do niego projektami..

12.12.2003
08:10
[53]

Mutant z Krainy OZ [ Legend ]

Mac---> Ależ nie, Ubi ma kontakt z Jaskinią Behemota i Twierdzą Smoka m. in. poprzez MuadDiba który to właśnie zaproponował rysowanie. Wiadomo, że bezpośrednio rysunek nie zostanie przeniesiony do gry jako jednostka. Ale może posłóżyć jako zapożyczenie do niektórych części jednostek.

12.12.2003
09:56
[54]

Owen [ ]

Cadm ---> Tylko takie małe pytanie. A postawiłeś oko chaosu we właściwym mieście :-) ??? U mnie nie było tego problemu... Jesteś pewein że zlikwidowałeś wszystkich graczy. Sprawdź w tawernie.

12.12.2003
10:51
[55]

Bunia [ Pretorianin ]

Witam czy mozna skads legalnie sciagnac Herosow 2 ? :) Proosze o info tutaj albo na gg <3315789> albo mejl<[email protected]> Z goory dzieki za pomoc :)

12.12.2003
11:01
[56]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Ze sklepu w "tanie granie" cdp za 10zl w pakiecie razem z czescia pierwsza.

12.12.2003
11:08
[57]

Bunia [ Pretorianin ]

hookej a to tak w kazdym porządnym sklepie bedzie?

12.12.2003
11:14
[58]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Powinno byc, szukaj w hipermarketach (tam lubia takie gry pakowac do jednego 'kosza'). A jak nie to zamow wysylkowo (i tak b. tanio wyjdzie).

12.12.2003
11:21
[59]

Bunia [ Pretorianin ]

hihi ok poszukam w hipermarketach... : )

12.12.2003
11:28
smile
[60]

Owen [ ]

Bunia ---> A nie lepiej 4-reczke? Jest juz tania, a IMO, z czym większość stałych tutaj bywalców nie zgodzi się :-), jest drugą po części pierwszej pod względem jakości.

BTW. Warto kupić Powrót Galeana D2 :-)) 29.90 za Servants of the Dark oraz Guardians of the Light. Polecam :-) zwłaszcza ze względu na cenę. Nie potrzeba wersji podstawowej!

12.12.2003
11:33
[61]

Bunia [ Pretorianin ]

hihi czwóreczka jest kijowa ;-) a te inne gry co zapodałes to czo to jest bo sie nieorientuje

12.12.2003
11:50
[62]

Mutant z Krainy OZ [ Legend ]

Bunia---> To dodatki do Disciples 2, świetnej gry turowej osadzonej w mrocznych klimatach. Pomogła mi przeżyć okres rozpaczy po kilkudniowych katuszach które zaserwowała mi czwarta część HoMM.

12.12.2003
15:46
[63]

Bunia [ Pretorianin ]

A warto wydawac kaske na to Disciples 2 ? :) i dokladnie ktore kupic ???????? :)

12.12.2003
15:51
[64]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Tak, "warto wydawac kaske na to Disciples 2". Dokladnie wydanie "extra gry premiery" Disciples 2: powrot Galleana. Dostepne w kiosku/Empiku za 29.90

12.12.2003
15:55
[65]

Bunia [ Pretorianin ]

A warto wydawac cenną kasiorke na to Disciples 2? Jezeli tak to na ktooore?

12.12.2003
15:58
[66]

Bunia [ Pretorianin ]

Sorry za dubla ale mi sie zerrorowal cos ;-)

12.12.2003
16:04
smile
[67]

Cadm [ Pretorianin ]

Owen >>>>
Tak. W chwili, gdy postawiłem Oko w Rumport, cel scenariusza zmienił się z "Zbudowanie Oka Chaosu w mieście Rumport" na "Pokonanie czerwonego gracza". A gdy skończyłem ostatnią bitwę z syrenami i kliknąłem OK w okienku z informacją "Czerwony gracz odpada z gry", warunek zwycięstwa wrócił do postaci "Zbudowanie Oka Chaosu w mieście Rumport "...

12.12.2003
16:06
[68]

Owen [ ]

Cadm ---> Pozostaje NWN Valhalla :-) Szkoda, bo nie dostaniesz punktów za scenariusz :-/

12.12.2003
16:06
smile
[69]

Cadm [ Pretorianin ]

Czemu nie można pisać z polskimi znakami?!

12.12.2003
16:09
[70]

Owen [ ]

Jak to nie można? U mnie wszystko jest OK.

12.12.2003
16:10
[71]

Owen [ ]

Może strona kodowa?

12.12.2003
16:10
[72]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Cadm --> Chyba juz mozna - byly problemy z serwerem GOL'a

12.12.2003
16:13
[73]

Cadm [ Pretorianin ]

Obrazka też nie można było dodać. Od rana próbowałem odpisać na post Owena i dodać do niego screenshot z Okiem... ale za każdym razem widziałem "The page cannot be displayed".

Owen >>>>
A co to jest NWN Valhalla?

12.12.2003
16:17
[74]

Owen [ ]

Kod kończący misję zwycięsko. TAB i podajesz kod: nwnvalhalla

Staraj się nie nadużywać :-) ale w takiej sytuacji chyba nie bardzo masz wyjście jeżli chcesz ciągnąć kampanię...

12.12.2003
16:31
smile
[75]

Cadm [ Pretorianin ]

A co to za punkty za scenariusz, których nie dostanę?

12.12.2003
19:08
[76]

Mutant z Krainy OZ [ Legend ]

NWN? Chyba nwc (to skrót od New World Computing...)
Dokładnie piszę się tak: nwcValhalla. Podczas amatorskich kampanii często musiałem używać tego kodu, ponieważ autorom nie chcialo się sprawdzać, czy daną misję da się przejść..
Cadm---> Za każdy ukończony scenariusz w kampanii otrzymujesz punkty, które są sumowane po przejściu całej. Po wpisaniu któregoś z kodów, punkty przepadają. Po prostu będziesz miał mniej punktów w tabeli High Scores.

13.12.2003
09:02
[77]

Mutant z Krainy OZ [ Legend ]

I jest nowy rysunek z HoMM5. Według mnie jest to kopalnia diamentów. Wygląda to jak kamień, ale za bardzo się świeci. Poza tym, kamienia chyba by z wody nie wydobywali.

14.12.2003
11:42
[78]

Atreus [ Senator ]

Jakoś się nie podniecam tą piątką, choć czwórka zabrała mi szmat czasu :).

Teraz gram w Disciples 2: Powrót Galleana jak opętany. Ale kilka rzeczy mi się nie podoba:
- Żeby grać, trzeba mieć płytkę na CDROM, a mi to się nie podoba. Boję się, że lada chwila płytka pęknie. Chyba zrobię kopię zapasową. A może już jest crack NOCD ? :))
- mało walk wyrównanych. Przeważnie albo ty masz miażdżącą przewagę, albo przeciwnik. Gram na trudnym poziomie, nadal pierwsza misja (ta z podstawowych), a bohater i 3 jednostki już mają 4 poziom.

14.12.2003
17:32
[79]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mutant --> Jest to pierwszy rysunek, który idealnie mi pasuje do HoMMV, pozostałe są po prostu średnie, może poza aniołem, który jest jednak wyraźnie zainspirowany Disciples II i tym samym do HoMM nie pasuje w ogóle..

Tymczasem mocno obawiam się pełnego 3D, który już na 100% ma zostac zastosowany w piątej części..

14.12.2003
17:38
[80]

Mutant z Krainy OZ [ Legend ]

Nie rozumiem jak komuś może pasować tak bardzo mangowy anioł w grze fantasy jaką jest HoMM. Przecież to tak, jakby pokemony wsadzić do Jurasic Parku... A ta "kopalnia" jest tak archaiczna, że szkoda gadać. Już w H1 kopalnie ładniej się prezentowały.

14.12.2003
19:27
smile
[81]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mutant --> To że anioł ma duży miecz, nie oznacza że należy go od razu szufladkować do mangi (bo innych cech mangowych jakoś tam nie widzę)... Spójrz na Disciples II - tam prawie każdy rycerz ma miecz większy od siebie, a w żadnym wypadku nie nazwałbym tego mangą:) I co istotne takie postacie pasują idealnie do gier fantasy (porównanie do pokemonów i jurrasic parku jest zupełnie nie na miejscu), tyle że seria HoMM do tej pory charakteryzowała się pewnym realizmem w kwestii rozmiarów broni i tylko dlatego anioł jest nieodpowiedni...

Kopalnia archaiczna ? No tu już trochę przesadzasz.. co w tym archaicznego?? Imo wygląda o niebo lepiej niż poprzednie kopalnie diamentów.. a nie należy zapominać, że są to dopiero wstępne szkice..

No ale to rzecz gustu, a o gustach sie nie dyskutuje, choć muszę powiedzieć, że twoje opinie na temat tych szkiców są dosyć skrajne i odnoszę wrażenie, że trochę wyolbrzymione:)

14.12.2003
20:22
[82]

Mutant z Krainy OZ [ Legend ]

Doskonale wiem, że wojacy w Disciples 2 mają dużą broń, ale nie AŻ tak jak ten archanioł, czy raczej archanielica. Poza tym, rycerze w D2 są przedstawieni raczej w mrocznym klimacie co wygląda świetnie. A tu ta panienka w halce, dzierży w ręku gigantyczny miecz, na twarzy nie widać w ogóle zmęczenia. Zresztą twarzyczka gładka jak u niemowlęcia. Choć trochę realizmu by się przydało a tu nic. Poza tym, sami autorzy tego artworka przyznali, że jest mangowy. A kopalnie uważam za archaiczną ponieważ w porównaniu do poprzednich kopalni przedstawionych w serii HoMM, ta przedstawia najmniejsze zaawansowanie technologiczne. Ale masz rację, to rzecz gustu, a o tym się nie dyskutuje więc zakończmy to;) Wiem tylko tyle, że grafika będzie przedstawiana w stylu najnowszych komiksów fantasy. Całe szczęście nie tych mangowych. Ale i tak boje się, ze przesadzą, a grafika będzie jeszcze bardziej sterylna niż w HoMM 4.
Grafika z D2 rulez.

14.12.2003
20:33
[83]

Deser [ neurodeser ]

No i doigrałem się :/ Grać w Nwn na serwerze i jednocześnie znów w Disciples II (tym razem po naszemu) to już podpada pod schizofrenię.

14.12.2003
20:51
smile
[84]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mutant --> No to w końcu archanielica więc nie musi być zmęczona;-)) A o jakimkolwiek realiźmie w grach fantasy w ogóle trudno mówić;-)) To że grafika w HoMMV będzie sterylna wynika natomiast nie ze szkiców, a z tego że będzie w 3D.. nie spotkałem się do tej pory z grą w 3D posiadającą grafikę tak szczegółową jak gry w 2D (vide HoMMIII vs HoMMIV) i tym razem będzie zapewne podobnie, o czym dobitnie świadczy fakt, że HoMMV ma mieć rzekomo niskie wymagania sprzętowe...

14.12.2003
20:53
smile
[85]

Deser [ neurodeser ]

A co do rysunków od rzekomej piątki to mam chyba dwie sprawy.
1. Niech juz jej nie robią :( ( i piszę to z żalem). Co za duzo to niezdrowo. jestem z tej grupy która pluje na czwórkę z daleka ;)
2. To są zwykłe rysuneczki. Robiłem podobne w podstawówce. W tej plastycznej juz nie pozwolili :( bo sie kurde nie znali. Sa tak zwykłe, ze aż głowa boli. Do Disciples II to im cholernie daleko, a majac takiego konkurenta (no chyba, ze konkurent też urządzi skok na kasę, a na to wygląda) to moga już się pakować.
Wobec powyzszych głupot, które napisałem uważam, ze powinnismy smiało im napisać... "Panowie... albo robicie cos nowego z sensem albo s... ups spadajcie na drzewo" - oczywiście to moje zdanie i możecie sobie po mnie jechać do bólu :))))

14.12.2003
21:04
[86]

Mutant z Krainy OZ [ Legend ]

Coś mi się zdaje, że niektórzy dalej myślą iż za prace nad H5 jest odpowiedzialne 3DO.. Ale nie ważne.
Mac---> Z tym realizmem chodzi mi o coś w stylu Disciples. Na twarzy wspomnianych już rycerzy widać zmarszczki itp. (wiem, wiem, im wyższy poziom ma rycerz, tym starszy facio siedzi zakuty w zbroje) ale chociaż tyle wystarczy. Na twarzy archanielicy trudno domagać się zmarszczek, ale ona wygląda tak, jak jakis cyborg. Kompletne zero emocji sobą przedstawia. Jak bezduszny morderca, a to przecie przedstawicielka niebios. Ale jak już ktoś wspomniał, to tylko rysunek. Choć nie jest powiedziane, że właśnie tak będzie to w grze wyglądało.

14.12.2003
21:27
smile
[87]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Deser --> Chyba niedługo połączę się z Tobą w tym bólu...NWN i Disciples 2...to będzie bolało...zwłaszcza, że ostatnio zainstalowałem sobie też Majesty Gold...o matko...urlop by sie przydał...i żonę z dzieckiem gdzieś wyekspediować na ten czas, żeby nie przeszkadzały :)

15.12.2003
00:47
smile
[88]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mutant --> Z kolei w Disciples II przegięli w drugą stronę.. tam to zmarszczka leży na zmarszczce pod kolejną zmarszczką.. dobrze, że twórcy przynajmniej kobiety zostawili w spokoju;-))

15.12.2003
01:04
smile
[89]

Atreus [ Senator ]

Mac --> choć dopiero od niedawna gram w Disciples 2, to jednak uważam, że w tej grze kobiety są okropne :). Twórcy przesadzili z szczegółami. Tłusty chochlik to już gruba przesada :)

15.12.2003
09:08
[90]

Mutant z Krainy OZ [ Legend ]

Atreus---> E tam przesada:) Właśnie dobrze, że jest wstrętny. W D2 wszystkie jednostki wyglądają tak jak powinny wyglądać. Brudne, szare, widać na nich trudy walki. A w HoMM 4? Cukierki, Czempion wygląda jakby dopiero co zbroje na karnawale kupił. W H V chciałbym zobaczyć jednostki w stylu Disciples 2. W ogóle H5 mogło by być baaardzo podobne dco D2 :D

15.12.2003
09:35
smile
[91]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Dla mnie Disciples 2 ma niesamowitą grafikę i dźwięk. Cukierkowe HoMM bardzo długo będzie daleko w tyle pod tym względem.
Tak samo podejście do walki jest dużo lepsze. HoMM ma swoje słynne "kupą mości panowie", a w D2 trzeba dbać o swoje jednostki.

15.12.2003
09:45
[92]

Mutant z Krainy OZ [ Legend ]

Jakby w D2 było nieco więcej zamków, np, tak z 6-7 to by był hit nie do przebicia. Tylko nie wiem, czy znalazły by się jednostki potrzebne do stworzenia tych zamków.
Gambit---> Dla mnie dobrze, że w D2 można mieć max 5 jednostek + bohater. Ciekawa alternatywa dla setek smoków w HoMM.
Szkoda, tylko, że walki w późniejszej fazie gry rozgrywają się dość schematycznie, ale i tak jest pięknie. Mimo, że jednostki nie mogą ruszyć się ani o krok, walki są bardziej wciągające niż starcia dziesiątek ton mięsa armatniego w Heroesie. Za pierwszym razem jak grałem, nie mogłem się doczekać awansu jednostki na wyższy poziom. Dlatego grałem w D2 godzinami. Ale po przejściu kampanii wszystkimi rasami, długo nie mogłem wrócić do gry. Czułem się, jakbym już wszystko o tej grze wiedział. Lecz gdy już zdecydowałem się ponownie poprowadzić imperium do walki, to wcale nie żałowałem. Teraz zbieram kasę na dodatki:)

15.12.2003
10:16
smile
[93]

Mac [ Sentinel of VARN ]

No ale właśnie przez tak małą ilośc jednostek w armii D2 jest znacznie gorszy od HoMM w trybie multiplayer.. Sukces rozgrywki zależy od tego kto komu rozwali pierwszy głównego bohatera, co dodatkowo dzięki czarom sprowadza się do tego, kto pierwszy będzie miał możliwość zaatakowania bohatera przeciwnika:)

Poza tym nie należy zapominać o grze, któa jest ponad D2 i HoMM, czyli Age of Wonders:))

15.12.2003
11:25
[94]

Mutant z Krainy OZ [ Legend ]

To fakt, D2 nie nadaję się niestety do multiplaya, ale da się przeżyć. A w AoW nie grałem:(

15.12.2003
11:39
[95]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mutant -->No wiesz.. to grzech być fanem strategi fantasy i nie grać w AoW :)) Jak tylko wyjdzie w Polsce Aow: Shadow Magic, to marsz do sklepu!!! :)

15.12.2003
11:39
[96]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mutant -->No wiesz.. to grzech być fanem strategi fantasy i nie grać w AoW :)) Jak tylko wyjdzie w Polsce Aow: Shadow Magic, to marsz do sklepu!!! :)

15.12.2003
11:45
smile
[97]

Atreus [ Senator ]

Mac --> w czym jest lepszy AoW od D2 i HoM&M 4 ? Grałem w demo AoW i uważam, że jest kiepski! Grafika nienajlepsza, walka to jakaś pomyłka (czyt. niewygodna)...

15.12.2003
11:52
[98]

Mutant z Krainy OZ [ Legend ]

Atreus---> Na screenach widziałem, że grafika faktycznie nie jest najwyższych lotów, ale grafa aż tak ważna nie jest.
Mac --> Jak tylko zbiorę kasę to kupię. Narazie czeka mnie modernizacja kompa:/

15.12.2003
11:54
[99]

Mutant z Krainy OZ [ Legend ]

Aha, mam jeszcze pytanie. Widział ktoś Equilibris (mod do HoMM 4) w akcji? Co on takiego daje itp? Bo ściągnął bym sobie, ale nie bardzo mam czas na ślepe testowanie...

15.12.2003
17:10
[100]

Katane [ Useful Idiot ]

Nowosci nowosicami, klasyke zaliczyc trzeba. Z tym przekonaniem zabralem sie dni pare temu za kampanie w H3: SoD. Dokladniej za pierwsza z nich, gdzie kierujemy poczynaniami Gem i Clancy'ego. W 3 misji, tej w ktorej mamy za zadanie odzyskac amulet grabarza, spotkalo mnie wielkie zaskoczenie - wrog byl za mocny! Zawsze gralem na poziomie Hard i nigdy nie mialem jakichs specjlanych problemow z ukonczeniem misji. Amulet wielkimi nakladami sil i odrobina szczescia pozyskalem, ale to co dzialo sie w misji nastepnej, to po prostu masakra. Nie wiem, moze 4 lata grania w H3 to za malo, ale zostalem doslownie zmiazdzony przez komputer. Na easy jest ok, ale to juz nie to samo. Przeszedl ktos ta kampanie na poziomie hard?

15.12.2003
17:51
[101]

Mutant z Krainy OZ [ Legend ]

Zagraj sobie w kampanię "Pogromca Smoków" z dodatku AB. Tam dopiero jest przerąbane. Jak dla mnie najtrudniejsza kampania z H3.

15.12.2003
21:07
[102]

Owen [ ]

Mutant z Krainy OZ ---> LOL :-))) NWN :-)) Miesz mi się trochę Never Winter Nights :-)))


Właśnie wczoraj skończyłem drugi scenariusz w kampanii Barbarzyńców w The Storm Gathering grając samym barbem. Żadnej dodatkowej armii ofensywnej. Taki bohater trochę psuje klimat :-) ale i tak było fajnie :-)

15.12.2003
21:17
[103]

Mutant z Krainy OZ [ Legend ]

Owen---> Bohater biorący czynny udział w walce był dla mnie jednym z największych minusów w H4.
Gdzie tu sens, gdy jednym bohaterem na wysokim poziomie idzie rozwalić setkę czarnych smoków. Najlepiej jeszcze gdy rzeczy takiej dokonuje się jednym strzałem z łuku. Ja rozumiem, że np. jednym magiem można rozwalić setki wrogów, ale taki wojownik który jednym strzałem kładzie pokotem całe armie jest trochę bez sensu:(

16.12.2003
08:03
[104]

Katane [ Useful Idiot ]

Mutant --> Pogromce smokow zaliczylem jakis czas temu i nie mialem konkretniejszych trudnosci.

Dzisiaj ide po dodatki do Disciples 2 i mam w zwiazku z tym pytanie - czy za 30 zl kupie OBA czy tylko jeden z nich?

16.12.2003
08:52
[105]

Mutant z Krainy OZ [ Legend ]

Katane--> Kupisz dwa dodatki:)

16.12.2003
12:26
smile
[106]

Owen [ ]

Mutant ----> Eeee tam :-) Ja np. jestem zachwycony możliwością walki bohatera. Ale jak to sie mówi de gustibus... Ale powiem Ci, że wybrażam sobie woja walczącego z 100 czarnych smków :-) Z behemotami, przy odpowiednim szczęściu i wyposarzeniu owszem, ale nie z istotami odpornymi na magię.

16.12.2003
17:20
[107]

Mutant z Krainy OZ [ Legend ]

Ok, niech sobie taki wojak walczy, ale zabijanie jednym strzałem z łuku setki wrogów to istny bezsens..

16.12.2003
20:48
smile
[108]

Atreus [ Senator ]

Mutant z Krainy OZ --> przecież to gra fantasy. Magia, czary, dziwy nad dziwy - a ty bolejesz nad tym głupim strzałem z łuku :). Potraktuj to też jako magię :)

16.12.2003
21:01
smile
[109]

Owen [ ]

Oj Mutant, Mutant. W tych kategoriach wszystkie turówki są do kitu. Jaka jednosta będzie czkała aż wróg złoi tyłek ich kumplom? Albo D2. Jaki imbecyl będzie wlaczył tylko w pierwszym albo tylko w drugim szeregu? Nie przesadzajmy. Realizmu to ty w żadnej z tych gier nie znajdziesz na jotę.

21.12.2003
21:47
[110]

Mutant z Krainy OZ [ Legend ]

Wkleje tu mojego posta z innego forum.

Wreszcie ukończyłem pierwszą mapę z nowej kampanii imperium. Najpierw musiałem przejść kampanię z podstawki, bo herosi którzy są dostępni z płyty, są za słabi. Nie ma to jak własny wypasiony hero z super artefaktami:) Na początku ciężko jest cokolwiek zrobić, bo jednostki na mapie są przeważnie na najwyższych poziomach. Czyli przynajmniej 3x mocniejsze niż w podstawce. AI jest chyba poprawione, bo nawet na zwykłym poziomie trudności dosłownie co ture komp kosił mnie czarami. I to nie w momencie zagrożenia. Przez to ciężko jest wygrać walki, bo czarami komp osłabia armie jak się tylko da. A manny na początku jest mało, więc swoimi czarami wiele sobie nie pomogłem. Kasy jest jeszcze mniej. Gdyby co jakiś czas nie trafiały się jakieś drogie rzeczy, to ciężko by było z budowlami w zamku. A jednostki awansują z prędkością światła, więc już w 20 turze miałem prawie wszystkie na najwyższym poziomie, tylko rycerze byli na 4 (gdyby nie te znajdźki, to bym czekał z dwa razy dłużej aż mi się kasa dozbiera). Młucka jest totalna. Ale gdy się już wyjdzie na prostą, to idzie jak z płatka. Misję ukończyłem z herosem na 14 maksymalnym poziomie. Taka armia jest nie do powstrzymania. Jutro zagram w drugą mapę.

21.12.2003
22:16
smile
[111]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mutant --> Ja jakoś nie zauważyłem polepszenia AI przeciwnika.. No może poza tym, że teraz potrafi przywołać jakąś kreaturę, niekoniecznie na swoim terytorium i zaatakować nią mojego zwiadowcę/różdżkarza.. Cała kampania z tego dodatku nie jest specjalnie trudna, szczególnie gdy ma się takiego wypasionego bohatera jak mój mag;> (czy choćby mag Owena;-) Na szczęście najnowszy dodatek nie powtarza błędów swojego poprzenika i oferuje naprawdę ciekawą kampanię o poziomie trudności zbliżonym do tego z podstawki (a nawet trudniejszym, ze względu na to, że nie są zbyt silną rasą)...

21.12.2003
22:18
smile
[112]

Mac [ Sentinel of VARN ]

eratta: że nie są zbyt silną rasą => że elfy nie są zbyt silną rasą

21.12.2003
22:42
[113]

Mindlord [ Konsul ]

Chcialem nawiazac do disciplesow 2 =]
wiec nie wiem czy kiedys wczesniej nie bylo to poruszane ale jak zaczalem w to kiedys grac (zachwycony pierwsza czescia, od razu kupilem oryginal 2 jak wyszla) moja uwage przykula ciekawa rzecz
wiec wyslannicy bogo wras, ktorzy chronia stolic sa jak wiadomo bardzo potezni, jednak swietnie sie na nich robi exp rasa undead
wystarczy miec shade w druzynie, i naladowac butelkami przynajmniej 2 jednostki z druzyny tzn shade + bohater lub jeszcze cos
wtedy dobrze obczarowane jednostki przezyja pierwszy cios, shade paralizuje tego power goscia, bohater zadaje cios, power gosc jest sparalizowany wiec nie robi ruchu itak w kolku =]
kto nie probowal polecam, dziala przeciwko wszystkim rasom =]

btw
jezeli ktos kiedys o tym pisal to prosze mnie nie flamowac tylko poinformowac =]

21.12.2003
23:44
[114]

Atreus [ Senator ]

Parę pytań odnośnie Disciples 2 :). Gram w misje z podstawki.

1. Od czego to zależy, że sojusznik mnie zdradza ? Zauważyłem, że nawet jak sojusznik wszystko co oferuje i to wszystko kupię, to i tak może mnie zdradzić. To jeszcze muszę mu złota dać, sprzedawać przedmioty czy czary i cały czas atakować wspólnych wrogów ?
2. Czy opłacalne są zwoje ? Czy są jednorazowe ?
3. Czy bohater 9 poziomowy w misjach z poziomem średnim już będzie miał tylko max. pkt doświadczenia ?

I to tyle. Co do samej gry, to przy żadnej innej grze jeszcze nigdy tyle nie przeklinałem :). Ciągle Wczytaj, Wczytaj. Każda decyzja cholernie ważna. Ważne jest nawet to, czy pójdziesz armią na lewo czy na prawo. Może dlatego, że gram na Hard :) ? Aż strach mi pomyśleć, jak będę się męczył w kampaniach dodatkowych...

22.12.2003
00:25
[115]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mindlord --> Na wysłannikach bogów jeszcze łatwiej nabija się exp grając skirmishe.. mają wtedy zaledwie 250 HP i nie trzeba się uciekać do takich podstępów:) Ja zresztą w ten sposób nabiłem sobie poziom mojego bohatera:))

Atreus --> 1.Nie jestem do końca pewien, ale chyba po prostu nie należy kręcić się wpobliżu terytorium i jednostek sojusznika... możliwe też że w niektórych misjach zdrada sojusznika jest z góry ustalona.

2. Zwoje są jednorazowe i czasem się przydają przy finałowych walkacj, ale nie warto brać ich pod uwagę przy przenoszeniu przedmiotów do następnej misji..

3. Ja ukończyłem grę na średnim poziomie trudności z bohaterem 12 (+-1) poziomiowym..

22.12.2003
15:35
smile
[116]

Mutant z Krainy OZ [ Legend ]

Gdzie się podział mój długi, jak najbardziej na temat post? Załamałem się ;(

22.12.2003
17:38
[117]

Katane [ Useful Idiot ]

Gram sobie juz w dodatki do Disciples 2... wlasciwie nie w dodatki, a jeszcze raz w podstawke, na poziomie Hard. Albo moje umiejetnosci wyparowaly od czasu, kiedy ostatnio dotykalem "Apostolow", albo... poziom Hard jest naprawde Hard. W jednej z misji nieumarlych siedzialem na wyspie z moja stolica 100 tur, broniac sie przed atakami. Cala misje skonczlem w turze 201, z wielkim bolem. Obecnie jestem w ostatniej misji undeadow, za dodatki biore sie po skonczeniu podstawki. Ale Gorskie Klany bede gral na Normalu, nie mam nerwow do takich wyzwan ;)

22.12.2003
20:14
smile
[118]

Atreus [ Senator ]

Mac --> co do 3 mojego pytania, to nie chodzi o poziom gry, tylko o poziom misji.

Mutant z Krainy Oz --> rzeczywiście zniknął Twój post. Pewnie awaria GOL'a. Pisz od nowa, bo zdaje mi się, że też odpowiadałeś na moje pytania :)

22.12.2003
20:23
[119]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Atreus --> A to w takim razie nie wiem:)

Zapraszam do następnej części:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.