GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

AGP aperture Size?

21.10.2003
17:07
[1]

Tomas87 [ Pretorianin ]

AGP aperture Size?

Jakie praktyczne efekty daje zwieksznie lub zmniejszenie tej wartości (bios)? Czy jeśli mam dużą pamieć na karcie graficznej to tu tez powiniem mić ustawioną dużą wartość czy wrecz przeciwnie?

21.10.2003
17:11
[2]

Saval [ Pretorianin ]

Według mnie wręcz przeciwnie. Jeżeli masz 128MB na karcie to ja dałbym minimalną ilość zwalniając RAM systemowy jak najwięcej dla OS i innych operacji.

21.10.2003
17:14
[3]

Piotrasq [ Seledynowy Słonik ]

Daje się połowę wielkości RAM.

21.10.2003
17:15
[4]

PlatVuz [ Junior ]

--> saval : czy duża wartość tej wartości może zwolnić kompa bo sie robi zaduża komunikacja ram->karta i sie szyna zapycha mimo że masz dużo ramu na system np 512mb albo powiedzmy 1gb?

21.10.2003
17:15
[5]

Siwy4444 [ Senator ]

Tomas87 --> Należy ustawić na połowę ilości całkowitej pamięci RAM. Karta korzysta z tej pamięci tylko wtedy, gdy zabraknie jej własnej.

21.10.2003
17:44
[6]

Saval [ Pretorianin ]

Siwy4444, dokładnie. Skoro karta ma wystarczającą ilość RAM to po co blokować tą systemową? Z tego co pamiętam DOOM3 ma tekstury coś ok. 80MB.
Według mnie przypisywanie połowy systemowego RAMu jest zasadą przestarzałą - pamiętającą karty 8-16MBowe.
PlatVuz, nie sądzę żeby cokolwiek się zapychało, gdyż karta komunikuje się z pamięcią systemową gdy jej zabraknie tej na karcie.
Ja mam starego GF3 64MB i ustawione 4 lub 8MB i gra.

22.10.2003
17:19
smile
[7]

Tomas87 [ Pretorianin ]

Dzięki za odpowiedzi!

22.10.2003
18:23
[8]

Ninja [ Pretorianin ]

Najlepsze efekty daje 256MB Aperture Size pod warunkiem ze przynajmniej masz 512MB RAM'u.
Tej pamieci i tak nie "blokujesz" bo ona nie jest wykorzystywana gdy nie jest potrzebna. Ale trend jest taki że coraz nowsze gry mają coraz wieksze tekstury.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.