GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: mod kampania wrzesniowa do cmbb

13.10.2003
10:46
[1]

klod____ [ Generaďż˝ ]

Forum CM: mod kampania wrzesniowa do cmbb

https://www.kampania.digimer.pl//m_opis.htm

moze wspolnymi silami zrobilibysmy taki wlasnie mod - rozszerzenie

z tym ze trzeba by to jakos uzgodnic z Battlefrontem bo potrzebne beda materialy od nich - moze Berger by mogl zaposredniczyc ? i zostac "wydawca" ???? tzn organizatorem - koordynatorem

jak znam Bamseya - to on sie dolaczy
Scibor - twoje talenty modelarskie zkazuja cie takze na uczestnictwo w tym projekcie

w miare swoich skromnych mozliwosci i ja sie dolacze

kto jeszcze ????

13.10.2003
10:55
[2]

NeoBerger [ Generaďż˝ ]

klod____ --> Napisze dzisiaj do dwoch panow z BTF.
Tylko skonkretyzuj co mamy zamiar zrobic? Czy zmienic tylko mundurki i skorki oraz zrobic scenariusze, czy tez chcemy w jakis sposob zaimplementowac (glebiej) nowy sprzet? Np. TK i TKS-y, 7TP?
Ale jak pamietam CM4 mialo byc o 39 i 40 - ale nie ma co gdybac. Jak sie nie zapytamy to nie bedziemy wiedziec.
B.

13.10.2003
11:03
[3]

klod____ [ Generaďż˝ ]


wiekszosc sprzetu chyba jest

brakujacy - potrzebny historyk sprzetowiec :) - trzeba by dodac

widzialbym to jako mozliwie najlepiej jak sie da zrobiony dodatek,

a) albo zbieramy materialy, chcarakterystyki sprzetu, ilości itd, robimy tekstury, a Battlefront to implementuje do gry
b) albo robimy wszystko sami ale battlefront musi nam udostepnic, zrodlo cmbb :)

wszystko zalezy od tego co z nimi ustalisz
mozliwe ze zaproponuja jakies inne wyjscie
dobrze by bylo zeby mod byl mozliwy do instalowania takze w przyszlych wersjach cm - choc nie wiem czy Battlefront przewiduje taka modulowa budowe gry

13.10.2003
11:57
smile
[4]

RMATYSIAK [ Konsul ]

Klod-> ze strony niemieckiej to jest chyba wszytko co mieli podczas kampani wrzesniowej.
ze strony brakuje czolgow,tankietek i wozow bojowych oraz odpowiedniego wyposazenia piechoty.
Raczej watpie zeby battelfront zgodzilo sie dodac to nowy sprzet ...
Ale jakby co to moge poszperac i poszukac. Szkoda ze w CMBB nie mozna dodawac pociagu pancernego
Moze by tak zapytac sie na temat CMAK ?? tam ma byc dodana obsluga wielu dzial dla jednego pojazdu to i moze pociag pancerny by dodali ...
Poz RM

13.10.2003
11:57
smile
[5]

Dziarmaga [ Konsul ]

klod---> chłopie ty to masz pomysły! :) jeśłi w czym moge pomóc to bardzo chętnie!
pzdr

13.10.2003
12:02
[6]

Ścibor [ Patrycjusz ]

bardzo dobry pomysł - mogę zrobiś bitmapy - po konsultacjach historycznych z Wozu (nie zardzewiałe :) )

13.10.2003
12:04
[7]

Ścibor [ Patrycjusz ]

tak to bedzie wyglądać w BC - ale na pewno nie osiągnie realizmu CM

13.10.2003
12:06
[8]

Ścibor [ Patrycjusz ]

:)

13.10.2003
12:17
[9]

faloxxx [ Generaďż˝ ]

wow ale zajebiste screeny :D

13.10.2003
12:25
[10]

Ścibor [ Patrycjusz ]

:)

13.10.2003
12:35
[11]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Ja sie chetnie do czegos zglosze ;). W sprawie konsultacji historycznych mozna takze zwrocic sie do 7TPsul'a, ktory robil mod o identycznej tematyce dla Close Combat (3 zdaje sie). Najwiekszym problemem sa jednak modele 3D pojazdow i tekstury do nich. Na poczatku wakacji chcialem zabrac sie za modelowanie w trojwymiarze 7TP (dla innej gry co prawda)... i cos wyszlo. Szkoda tylko, ze to co wyszlo nie przyjmowalo 3D Studio - bo w nim nalezalo dokonczyc model. W CM jest o tyle prosciej, ze nalezaloby tu wymodelowac tylko kadlub i wieze, blotniki, kola i gasienice to statyczne tekstury... No chyba, ze obmyslimy cos, aby... kola sie krecily w czasie jazdy ;-).

Oczywiscie do wszystkiego potrzebna jest zgoda BTF, ktorej pewnie nie wydadza... Bo ile jest tak glebokich modow na rynku? Chyba cos w okolicach zera, tak sadze. Pomyslcie... przejrzymy kod, dodamy chocby te krecace sie kola... i co? BTF wyjdzie wtedy na leserow, ktorym nie chcialo sie pobawic z wlasnym kodem. A dlaczego o tym mowie? Bo modele pojazdow spoczywaja w jednym wielkim pliku "Barbarossa to Berlin.exe", a wraz z nim znajduja sie tam takze wszystkie reguly i ustawienia gry.

Ścibor -> Jesli to robia goscie od Sturmovika, to relistyke walk nie trzeba sie martwic, chyba, ze Codemaster bedzie chcialo cos wtracic od siebie... No to wtedy bedziemy miec piekna wybijanke z realizmem Blitzkriegu. A w zasadzie to taki Blitzkrieg 3D powstaje i to z CDV, nazywa sie to Panzers! czy jakos tak. 7TP tez tam byly na screenach.

13.10.2003
12:44
[12]

Ścibor [ Patrycjusz ]

dobre bo polskie
:)

13.10.2003
13:11
[13]

klod____ [ Generaďż˝ ]


ano macie racje - ale moze Battlefront zgodzi dodac sie dane i modele ktore dla nich opracujemy - to mi sie wydaje dosc realistyczne bo nie wymaga z ich strony wielkiej pracy

co do braku wspolpracy z ich strony - nie widze sensu bawic sie w zmiane samych bitmap - sugeruje wtedy rezygnacje :( z pomyslu

13.10.2003
13:22
smile
[14]

NeoBerger [ Generaďż˝ ]

klod dlugi ogon --> od razu to sie nie zalamuj, ale BTF to niesamowici, pelni pomyslow na odganianie much sciemniacze! :-)))

B.

13.10.2003
14:08
[15]

klod____ [ Generaďż˝ ]


bergerze jedyne bez ogoniasty :)------> nie tak latwo mnie zniechcecic zwlaszcza ze tym razem to inni beda sie musieli narobic, ja pozostane raczej inicjatorem :)
licze na Twoje talenty negocjacyjne wkoncu beda mieli zebranie i porzygotowane tak jak rozkarza dane, statystyki modele i teksturki, wszystko za darmo - dzieki temu beda mogi wysmarzyc nowego patcha i bez wielkich nakladow odswierzyc lekko juz wyeksploatowane cmBB a i cmAK moze zechca wzbogacic

gdyby byl jakis kontakt z pepikami mozna by nawet dodac hipotetyczna wojne czesko niemiecka :) w 1938r

13.10.2003
15:15
smile
[16]

NeoBerger [ Generaďż˝ ]

klod______________ --> Pepiki? Sprzet w zasadzie jest :-) Uzyczyli go wszak swoim przyjaciolom z owczesnej tworzacej sie UE :-)
Twoj romach przerazi Amerykow!
Beda musieli cos zrobic, a przynajmniej pomyslec by projekt udupic. Narazasz ich na strach i bol.
Czy ty nie jestes muzulmaninem?

B.

13.10.2003
15:21
[17]

klod____ [ Generaďż˝ ]


berger-->tylko perseweratywnym abnegatem-ateistą

14.10.2003
00:07
smile
[18]

NeoBerger [ Generaďż˝ ]

klod_____ --> zadalem Martinowi trzy pytania:
1. Czy zgadzaja sie zebysmy w ogole zrobili taki mod
2. Jak daleko mozemy posunac sie w robieniu modu
3. Czy mozna dokonac zmian w pliku exe

Nasz CZLOWIEK w BTF odpowiedzial mi nastepujaco (mam nadzieje, ze wybaczy mi upublicznienie tresci maila, ale zapytanie bylo skierowane od wszystkich ze strony CMHQ PL)

"Czesc Dariusz!
Interesting idea. Unfortunately we do not allow any mods beyond graphical
modification of the BMP and WAV files. Decompiling or reverse engineering
the code (that would include making new models) is not allowed under the
license agreement. Secondly, any (graphical/audio) mod has to be distributed
for free. As soon as money is involved, our copyright and trademarks are
infringed. So the answers to your questions would be:
1. Yes, as long as it's free
2. Only change BMP and WAV files
3. No
Anything beyond changing BMP and WAV files would require a proper license
from us, and we ask for money before giving out such licenses.
I know your site well. I am Polish (from Gdansk), though I don't write
Polish very well anymore (I still speak some).
Best,
Marcin Turewicz :-)"

Teraz klod chyba wszystko jasne. Nie da sie raczej nic tu wydrazyc ;-(((

Pzdr

Bergi

14.10.2003
00:33
[19]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Hehehe, no tak, boja sie ze ktos "za bardzo" ulepszy ich kod... Jak na strategie to jest to niewielki plik (6MB), a zawarte jest w nim 70% gry.

14.10.2003
07:10
[20]

klod____ [ Generaďż˝ ]

ciagle jest jeszcze mozliwy wariant z tym ze zbieramy dane, robimy modele its a oni dokonaja implementacji

????

14.10.2003
10:55
[21]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

klod -> Oni sie produkuja teraz nad CMAK (jak tu wsadzic modele do pliku 7MB), chcesz im przyspozyc wiecej roboty nad CM 1939-1940? Oni wtedy na 100% musieliby obracowac nowy silnik. Juz CMBB zostal przez to zjechany, a CMAK zostanie z pewnoscia tak samo potraktowany.

btw, errata, w wersji 1.03 plik .exe ma 7,55MB; 6MB ma zdaje sie w wersji 1.00.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.