GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (cz. 125)

12.10.2003
19:48
smile
[1]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (cz. 125)

Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI". Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Dlatego postanowiłem trochę rozszerzyć jego temat i zapraszam do dyskusji o tych właśnie tytułach (i nie tylko ;-)).

Link do poprzedniej części:

12.10.2003
19:52
smile
[2]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

A tak na marginesie zaczalem grac w PT normalnie po raz wtory jestem pod wrazeniem, klimat boski :DDD no a na pewno nieziemski !

12.10.2003
20:12
[3]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

ehh m&m po rosyjsku tylko tego mi brakuje, gdzie tam jest demko ?? dajcie konkretny link !!!
rosyjskiego nie znam niesety :(
aha mozecie mi tez przypomniec stronke do M&M tribute?? tez zapomnialem :D

bodziu---> PT zawsze z calego serca nienawidzilem, gdyz klimat nigdy mi nie przypadl a i fabula nie jest moim idealem

12.10.2003
20:24
[4]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

wysuplalem prolog Might & Magic Tribute

The Seers of Serenity, high in the southern mountains that separate Karigor from Jadame, are troubled. A prophet of their Guild has gone renegade, and is spreading the word that an apocalypse, caused by devilish horrors, is nearing and that Ceth himself, the Creator, will come to Karigor in a final effort to battle this evil and prevent the collapse. The prophet, who calls himself Thelmes, calls for the followers of Sun and Moon to unite and prepare a great sacrifice. As he follows the river Ebony downstream, more people believe his words every day.
What bothers the Seers even more, is that with all their foretelling powers combined, they cannot see if this prophecy has merit or not. Therefore, they cannot interfere. But there may be a way to discover the truth. Scattered over the land, are chapters of the Book of Ceth. Long ago, the book was cut up and the chapters hidden to the eyes of the common people because their contents were thought to be too dangerous for anyone in this age to know in its entirety. Now, so many centuries later, nobody even knows the location of the chapters. If the Book could be found and made whole again, the truth would surely be revealed.
So they called a conference with the leaders of the Clerics and the Necromancers - and found out, much to their dismay, that neither side was interested. Obviously, both churches did not believe the prophecy, but each saw in the coming Sacrifice their chance to rule the world.

Now the Seers of Serenity are going to play a desperate gambit. Against all odds, a party of adventurers will be sent forth to gather the lost chapters of the Book of Ceth. They will have to go in stealth, yet they need to gain the favour of all the lords of Karigor in order to be able to search the sacred, guarded and perhaps even haunted places that might hold the chapters.
Because of the necessary low profile, none of the great and famous can be asked to join in this venture. Instead, the Seers put all their hopes in the young and inexperienced. All they can do to prepare them is to set a short test of promise and loyalty, and any that will pass this test will simply have to do.

Still, the Seers are not without resources, and the party will find friends that can help them along the way. Often, these will be followers of the Stars, the third path that - in Karigor and about everywhere else - has been suppressed by the Sun and the Moon alike for as long as one can remember.
The chance that the party will succeed in time before the Sacrifice takes place seems slim. Eventually the prophet Thelmes will reach the city of Terrax in the north, where the river Ebony flows into the ocean. It may be vital that the party is present at every major speech that Thelmes is going to make, because they may learn some important clues from his words ..

12.10.2003
20:27
[5]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

jedyne co mnie zdiwilo to to ze bedzie to prequel m&m 6 dziejacy sie 81 lat przed tym, kiedy churches of sun & moon nadal sa potezne, oraz dynastia ironfists "has not' yet been estabilished" hmmm nie moge sie tego doczekac

12.10.2003
20:51
smile
[6]

.kNOT [ Progresor ]

Soldamn -> Pierwszy link od góry, biała czcionka, zaczyna się od 5 ;-)

13.10.2003
08:10
smile
[7]

Gilmar [ Easy Rider ]

Witajcie!
Pytanie dotyczy M&M 8. Pozostawiłem nieopacznie na ulicy Sarkofag Korbu i jak sie domyślacie zniknął. Czy Sarkofag jest jeszcze do odzyskania, czy też ten quest jest już położony...???
Co za ludzie, nawet sarkofagi kradną....heheheh.

13.10.2003
08:16
[8]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Gilmar --> w M&M z tego co pamiętam, biuro rzeczy zgubionych mieści się u jasnowidza. W jednej z części tak udało mi się odzyskać jakiś "quest item".

13.10.2003
08:35
smile
[9]

Gilmar [ Easy Rider ]

Baltazar --------------> dzięki, spróbuję, całkiem o prorokach zapomniałem.....

15.10.2003
08:47
smile
[10]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Co tu taka posucha ? Nikt w nic nie gra ??
To ja Wam opowiem jak juz dochodze do konca PT, normalnie ta gra mniewciagla niesamowicie, jednak ktos dobrze powiedzial ze gra ma wymiar ponadczasowy, mozna w nia grac po dlugiej przerwie i wynosi sie podobne odczucia jak za pierwszym razem :)))
pozdrawiam

15.10.2003
13:18
[11]

kiowas [ Legend ]

Jak to nikt? Ja caly czas tluke diabelka, bo w koncu zainstalowalem dodatek i jest faaajnie :)))

15.10.2003
13:49
smile
[12]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Po zmianie sprzetu (na Athlon 2500+, 512 DDR, 120Gb hdd chwalipieta ze mnie :)) mecze Unreal'a 2... wstyd sie przyznac ;) Ale gierka taka sobie - gram tylko zeby przejsc i wywalic...

15.10.2003
14:26
[13]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

Ja natomiast mecze H&d Deluxe oraz Gun metal

15.10.2003
15:36
smile
[14]

Bogas [ Senator ]

Witam
Nie wiecie może z skąd można sciągnoć starsze części M&M? To znaczy od trójki do piątki.

15.10.2003
16:33
smile
[15]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

_Luke_ --> na taki sprzęt napewno znajdziesz lepszą grą:-) Mnie po skończeniu Max Payna polecano Hitmana2 - podobno wygląda ślicznie. Na moim kompie niestety nie pójdzie... zresztą coraz mniej czasu znajduję na granie.

15.10.2003
16:34
[16]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

na underdogsach jest 4 quest of avatar VGA, a reszte zaraz ci znajde

15.10.2003
16:46
[17]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Baltazar --> mnie jakos Hitman 1 nie rajcowal wiec sobie daruje :) Co do sprzetu karta graficzna moglabyc lepsza (Radeon 9000Pro) ale na razie daje rade. Jak wyjdzie za pol roku HL2 to zmienie ;)

ps. Max Payne 2 wlasnie wyszedl...

15.10.2003
16:46
smile
[18]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Pamieta ktos na ilu plytach jest Lands of Lore 3?
Kupilem ten antyk, w pudelku sa trzy plyty, ale jest jedno puste miejsce. Zastanawiam sie wiec, czy nie powinnien byc tam jeszcze jeden cd?

15.10.2003
16:54
smile
[19]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Zdaje sie ze powinna tam byc jeszcze jedna plyta :-(
Wlasnie zajrzalem do encyklopedii gola...
Dobrze ze dalem za nia grosze...

16.10.2003
13:32
[20]

Mastyl [ Legend ]

sliva - ale da sie zainstalowac? Grałem w LOL ( dobre ) , LOL 2 ( srednie ) i musze powiedziec, że z chcecią zagralbym w LOL3, ktore podobno uzupełniało niedostatki dwojki...

17.10.2003
16:46
[21]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Zainstalowac sie da, nawet da sie zaczac grac. Pewnie dopiero pod koniec gry bedzie ona potrzebna.

Chyba ze byla tam np sciezka dzwiekowa, w co szczerze watpie :-(

17.10.2003
17:36
[22]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

sliva --> obawiam się z trzema płytkami długo nie pograsz. Wprawdzie LoL3, podobnie jak cześć druga jest liniowa, to jednak podczas gry wykonuje się dość chaotyczną żonglerkę kompaktami - takie informacje znalazłem w sieci. Osobiście w "trójkę" nie grałem, a chciałbym, mimo niepochlebnych recenzji. Zawsze możesz spróbować.
BTW. nie możesz złożyć reklamacji???

20.10.2003
17:16
smile
[23]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Baltazar - > Moglbym ja oddac, ale nie chce mi sie tam jechac, bo to dosc daleko. Poza tym nie mam juz paragonu. Mowi sie trudno...


20.10.2003
17:19
[24]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

silva-> jak masz pirata to sie nie martw, po polsce krążył LOL 3 na 1Cd. a ja narazie jestem bez kompa(modernizacja) do konca tygodnia powinno się ustabilizować, i bede miał kompa i net, a jutro zdobywam TOEE i nareszcie bede mial w co grac

20.10.2003
17:24
smile
[25]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Soldamn -> To oryginal, kupilem go w komisie.

Ja pogrywam w Divine Divinity i Age of Wnders 2

20.10.2003
20:04
smile
[26]

birkut_k [ Centurion ]

Wizardry 8 wersja polska - co trzeba odpowiedzieć duchowi Martena na pytanie czego szukamy??????????

20.10.2003
20:22
smile
[27]

.kNOT [ Progresor ]

birkut_k -> Powiedz mu 'patrz', tzn. 'patch' ;-))
Bez tego, o ile pamiętam, nie przejdziesz dalej...

20.10.2003
23:11
smile
[28]

Gilmar [ Easy Rider ]


Witajcie!
Mam pytanie z M&M8...???
Gdzie mogę kupić ksiegi czarów poziomu mistrzowskiego i arcymistrzowskiego - ognia, wody, powietrza i ziemi...???
Chodzi mi o nazwe miejscowości, bo coś nie mogę trafić dobrej.... hehehe...księgarni.

21.10.2003
08:41
[29]

Katane [ Useful Idiot ]

Gilmar --> Miejscowosc gdzie jest budynek rady kupcow, nie pamietam nazwy. Alavar?

21.10.2003
08:42
[30]

Katane [ Useful Idiot ]

Aha, ja z koli gram w Temple of Elemental Evil ;) Calkiem fajna giera (tryb turowy, jej :) ), szkoda ze z ograniczeniem do 10 poziomu.

21.10.2003
15:06
[31]

ivo [ Pretorianin ]

Katane -> żeby wspiąć się na 11 poziom musiałbyś mieć powyżej 55 tys. XP - ja, skończywszy grę i rżnąc co się pod miecz nawinęło (grając 5-osobową drużyną) miałem 49 tys - tak więc poziom 11 jest w zasadzie niepotrzebny.

21.10.2003
15:24
smile
[32]

kiowas [ Legend ]

A ja wlasnie zrobile sobie przerwe od Diabelka i ostro pocinam w Dungeon Siege'a.
Gierka jest zaj... miodna !!!!!!!!

21.10.2003
16:08
[33]

draco666 [ Konsul ]

Ja wlasnie dorwalem toee - zaraz zaczynam tworzyc druzynke i ruszam do boju :]

23.10.2003
18:04
[34]

draco666 [ Konsul ]

pogralem troche i musze powiedziec,ze gra jest naprawde fajna-gdyby nie bugi mozna by powiedziec ze jest genialna :] ,walki sa trudne i dlugie,nareszcie nawet ze zwyklym kosciotrupem trzeba sie troche nameczyc(chociaz oczywiscie zdarza sie ze pada po pierwszym ciosie :) ),tryb turowy sprawdza sie dobrze,grafika i animacje strasznie przypadly mi do gustu-ogolnie dla mnie to odwrotnosc arcanum-o ile do tamtej gry nie moglem sie przemoc,toee wciagnelo mnie po same uszy :>

moja druzynka raczej typowa:wojownik,mnich,kleryk,zlodziejka,mag oraz pomagajacy w pierwszych krokach npc-wojownik

na moim duronku 600 chodzi raczej topornie,ale ze wzgledu na tryb turowy da sie bez problemu pograc :]

26.10.2003
11:17
smile
[35]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Ale pustki :((

No to czas na powiew tzw. Fresh Meat ! ;)) A wiec przeszedl w gold dodatek do DS o nazwie Legends of Aranna (w Pł Ameryce wydana bedzie w 12.11.2003), spore zmiayn nas czekaja poza nowym watkiem fabularnym to jeszcze pare ciekawych rozwiazan nas czeka :)) jak np. Teleportacja :) Polecam poczytac na stronce:

26.10.2003
15:46
[36]

draco666 [ Konsul ]

no faktycznie pustawo :(

a ja zmodyfikowalem swoja druzynke w toee,teraz w jej sklad wchodza:
paladyn,wojownik,rouge i scoccerer-moze jeszcze jakis npc dobiore

26.10.2003
16:10
[37]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

a ja nareszcie wrocilem z nowym kompem :D
i pykam w morrowinda nareszcie chodzi mi bez scinania sie :D
mam pytanko gdzie mozna kupic na poczatku gry jakies dobre rzeczy ?? chodzi mi glownie o katany??

26.10.2003
22:47
smile
[38]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Soldamn --> Nie kupuj tylko pojdz do jaiejs swiatyni i ubij Daedre :)) Czesto pozostawiaja po sobie Ebony lub Daedric Katana lub Hammer :)))

26.10.2003
22:59
[39]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

a do czego najlepiej zaczac nalezec ?? od jakiego stowarzyszenia zaczac?? jestem magiem bojowym :D

26.10.2003
23:45
[40]

Mac [ Sentinel of VARN ]

SOldamn ---> IMO najciekawsze zadania daje gildia złodziei oraz Morag Tong, a szczególnie ta pierwsza.. stymże jeśli zacząłeś grę magiem bitewnym, możesz mieć spore problemy z wykonaniem niektórych misji wymagących jakiegoś minimum w umiejętnościach złodziejskich...

27.10.2003
08:02
smile
[41]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Soldamn --> Jak juz jestes Magiem to rob zadania dla gildii Magów a potem obok w Balmorze masz G. Wojownikow i dla nich takze, potem lec glowny watek :)

29.10.2003
01:01
smile
[42]

Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]

RATUNKU !!! :)

Dręczę to biedne Wizardry 8 PL i jedna z postaci dostała bańki od Nietoperza Vampira - cały czas mi się świeci "osłabiony" - za jasną cholerę nie moge tego zlikwidować. Odpoczynek, rozmaite czary, napoje, eliksiry i doopa :(((

Aha - mam z "magicznych" tylko psionika :) I troszke bardziej "kapłańsko" Walkirię.
Może jakiś Eliksir to likwiduje ? Ale mam ich taką ilość, że nie wiem z czego wybierać :)))

29.10.2003
01:08
[43]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Hellmaker --> Ja jak tylko dostanę taką bańkę to od razu daję load, bo pozbycie się tego jest trochę kłopotliwe.. Najłatwiej po prostu pójśc do górnych jaskiń góry gigas i napić się z leczniczej fontanny... można się też wykurować napojem (chyba przywróćenia ale nie jestem pewien)...

29.10.2003
01:10
smile
[44]

Mac [ Sentinel of VARN ]

A ja właśnie gram w prawdziwe cudo o nazwie Legend of Dragoon... jak dla mnie po prostu rewelacja i pewnie niektórzy uznają to za herezję, ale po kilku godzinach grania podoba mi się bardziej niż Final Fantasy VII :-))

29.10.2003
09:54
smile
[45]

Raf [ Pretorianin ]

Mac-> Czy to przypadkiem nie wyszło na SNES’a? A jeśli nie, to na co?

29.10.2003
10:03
[46]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Raf --> Wyszło na PSX - 4 płyty, choć można by było to chyba zmieścić na dwóch...

29.10.2003
11:15
[47]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

hmm wykonuje juz dla hlaalu

29.10.2003
14:50
smile
[48]

Raf [ Pretorianin ]

Mac-> Najwidoczniej pomyliłem z inną grą, a tak z ciekawości, kto jest producentem Legend of Dragoon

29.10.2003
14:53
[49]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Raf -->

31.10.2003
19:03
smile
[50]

Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]

Mac ---> Ja po walce dałem standartowo Save ... a ze mam tylko jednego na bieżąco, to ... no cóż ... Ale przetestowałem wszystkie flachy, które miałem przy sobie i chyba to właśnie Przywrócenie zadziałało. Albo Odnowa. Już nie pamiętam :D

31.10.2003
19:16
[51]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Hellmaker --> Warto używać często quicksave:) Zapisuje się bardzo szybko i robi backup poprzednich quicksave'ów, co zresztą jest świetnym patentem nie stosowanym niestety w innych grach...

31.10.2003
19:47
smile
[52]

birkut_k [ Centurion ]

Hellmaker ---->WIZARDRY 8 ___> tego typu dolegliwość można bez problemu wyleczyć Eliksirem Odnowy (wąska fioletowa flaszka) - jest to chyba najdroższy specyfik i rzadko znajdowany (w sklepach kosztuje chyba 5000) - jak już go kupisz/znajdziesz - warto przed zażyciem nagrać stan gry - czasem nie zadziała a specyfiku szkoda!!. Możesz go też bez problemu samemu wykonać przez zmieszanie dużego eliksiru leczenia i eliksiru leczenia chorób - ale wtedy musisz mieć w ekipie kogoś, który ma umiejętność Alchemii (na dość wysokim bo chyba 50 poziomie) - nawiasem mówiąc mażna na takim mieszniu specyfików nieźle zarobić - nawet kupując składniki w sklepie można zarobić w przyp. Eliksiru Odnowy 2800 na jednej sztuce.

31.10.2003
20:09
[53]

birkut_k [ Centurion ]

WIZARDRY 8 ----> A tak wogóle napiszcie jakimi postaciami gracie w tej przyjemnej (choć wiekowej) gierce??

02.11.2003
14:38
smile
[54]

birkut_k [ Centurion ]

Wszyscy na Zaduszkach??? :-)

02.11.2003
16:43
[55]

Sinic [ ]

Pewien czas temu znow odkurzylem Wizardry 8 :)

Dla mnie w kazdej druzynie musi byc majsterek i bard. Nie ma od tego odstepstw. :) Ich czary obronne i ofensywne podtrzymuja cala druzyne. A pod koniec gry dzieki wysysarce moj wynalazca praktycznie sam prowadzi walki. reszta to tylko uzupelnienie do niego ;)
Brakuje mi tylko lowcy. Przed uzyskaniem czaru wykrycia sekretow znajdowanie przedmiotow jest maksymalnie utrudnione.

A teraz gram 4-osobowa druzyna, oczywiscie jak zwykle bez NPC :), i idzie swietnie. Jest rownie silna jak 6-osobowa. W skladzie wojownik-jaszczur, biskup-czlowiek, bard-czlowiek i wynalazca-czlowiek. Przy tworzeniu postaci najwiekszy nacisk klade zawsze na ilosc dostepnych pkt. Dlatego niemal zawsze biore ludzi. Wlasciwie jedynym wyjatkiem jest postac wojownika-jaszczura. Taka druzyna wymiata niesamowicie. Od poczatku wojownik dawal oslone reszcie druzyny. A teraz instrumenty i gadzety robia masakre z przeciwnikow. Biskup dodaje swoje czary i wojownik jest juz tylko na doczepke. ;)

W przyszlosci chyba jeszcze sie pobawie dalej i zejde do mniejszej ilosci osob w druzynie. Chociaz te 4 zawieraja w sobie wszystko co potrzebne. Zmniejszenie nawet o 1 postac czyni druzyne o wiele slabsza. I wtedy zacznie sie mordega. ;)

02.11.2003
16:58
[56]

Sinic [ ]

A co do M&M VII. Niedawno zostalem jej posiadaczem. I tak jakby mnie na razie nie zachwycila. Chociaz spedzilem przy niej baardzo malo czasu i jeszcze bede probowal. :)

Jak druzyna jest najlepsza? Zaczalem gre z ta startowa.
I jak wyglada walka? Czy chodzi o to by nacisnac enter na widok wroga dla trybu turowego i pozniej klikac na wroga? Czlonkowie druzyny sami uderzaja w swojej kolejnosci i po ostatnim konczy sie tura? Czy mozna tam zrobic cos wiecej?

02.11.2003
18:05
[57]

Baltazar [ Howl from Beyond ]


Taki deficyt erpegów w trybie FPP, że chyba też niebawem zacznę grać w Wizardry:-)))

birkut_k --> grałem składem: wojownik (jaszczurolud), samuraj (hobbit), majster (hobbit) , łowca (człowiek), mag (duszek) i kapłan )krasnolud). To bardzo dobry zestaw, aczkolwiek można poddawać go różnym modyfiacjom. Jak rzeczywiście zagram jeszcze raz, to przetestuję inne profesje. Póki co, niestety nie mam za bardzo czasu na granie.

Sinic -->w zasadzie walka wygląda tak, jak napisałeś. Jednak czasem warto powalczyć w trybie rzeczywistym - magom ustawić ofensywne zaklęcia pod "quick spell", reszcie dać łuki i można o wiele szybciej przejść przez niektóre lokacje. O ile pamiętam w siódmej części dodano również możlwość przemieszczania się drużyny do przodu i do tyłu w trybie turowym... a może pojawiło się to dopiero w M&MVIII - w sumie grałem bardzo dawno.
Drużnę stworzyłem własną - na pewno był tam mag i złodziej. Tego ostatniego dobrze pamiętam, bo mam wersję firmy Mirage - zaciąłem się podczas wykonywania questu mającego dać mu awans - potem się okazało, że jego rozwiązaniem było poprostu dogranie patcha, który umieszczał jakąś wazę we właściwym miejscu. Co do reszty składu - to chyba miałem jeszcze rycerza i kapłana.

02.11.2003
19:32
smile
[58]

birkut_k [ Centurion ]

Sinic ----> Gram bardzo podobną ekipą (tylko u mnie biskup jest Duszkiem - co prawda są bardzo duże kłopoty ze skompletowaniem dla niego ekwipunku - dopiero w zamku rapaksów można sporo na niego założyć - ale jego czary są powalające. Również mam barda (jego Piekielny Róg to prawie przegięcie), oraz Wynalazcę (oprócz Wysysarki super skuteczny i widowiskowy jest Młot Pneumatyczny !!!!). Chadzam często z dołaczonymi dodatkowymi postaciami - bawi mnie jak narzekają jeżeli ich zmuszę do odwiedzania tych miejsc, których nie tolerują (Zwłaszcza Vi z Arniki potrafi być wyjątkowo marudna -:) ). Przygody jeszcze nie skończyłem ale pewnie już niedługo (bo przymierzam się do zestrzelenia statku Savanta)

03.11.2003
12:27
[59]

Sinic [ ]

Ja nawet kiedys gralem z NPC. Prowadzilem druzyne 8-osobowa. Ale nie biore ich poniewaz zabieraja exp innym. Co prawda sami sie rozwijaja bedac czlonkami druzyny. Ale dla mnie w cRPG najwazniejszy jest rozwoj postaci. A im wiecej w druzynie tym slabiej sie rozwijaja. Moze druzyna jest silniejsza ale za to nie moge zobaczyc jak dalej sie rozwija. Teraz w tej 4-osobowej mam zamiar rozwinac, poki wytrzymam ;), maksymalnie majsterka. Chce zobaczyc co on zrobi z tej swojej maszyny smierci. Jakie smiercionosne dodatki w niej zainstaluje. ;)A mlot pneumatyczny jest swietna zabawka. Tak jak pompa wodna. Ale wysysarka to jest to. Nawet na Schodach ladnie dusi wrogow. I nie trzeba dla barda i majstra uzywac zadnych eliksirow. Na poczatku kkolejnej tury ma dosc staminy by byc przytomnym. Wiec co ture dusi przeciwnikow i wlasciwie nikt inny nie musi mu pomagac. Jedynie biskup moze nalozyc tarcze zywiolow a bard duszy i leczenie co ture. Wiecej pomocy juz nie potrzebuje ;)

03.11.2003
14:08
smile
[60]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Ostatnio w Wizardry 8 grałem jednym Mookiem Samurajem i jest to naprawdę ciężki orzech do zgryzienia... grając w ten sposób unikanie walk można doprowadzić do perfekcji:))

A obecnie nadal tłukę w Legend of Dragoon.. Przed chwilą zabiłem siedmiookiego i siedmioskrzydłego smoka :) -->

03.11.2003
15:11
[61]

Sinic [ ]

No ja sie zastanawiam nad zagraniem wynalazca lub biskupem. I z cala pewnoscia na poczatku najwazniejsza bedzie umiejetnosc unikania walk. ;)

I ruszylem ponownie M&M VII. I w zwiazku z tym pare pytan. Co to jest Dzien Bogow. Uzylem tego postumentu i taki czar lezy na druzynie. W sumie jest on pozytywny wiec mniejsza o to co daje ;). Z jaka czestotliwoscia mozna natomiast uzywac tych wszystkich fontann, studni itp?

I co daje odpoczynek? Mialem troche poraniona druzyne. Jednak odoczynek nic mi nie zrerenerowal. Dalej najpierw po godzinie, pozniej do rana. A pkt magii> Jak to wszystko sie uzupelnia?

03.11.2003
15:31
[62]

Sinic [ ]

A startowa druzyna w M&M VII jest wlasnie wojownik, zlodziej, kleryk i mag. I raczej tego zmieniac nie ma co. Chodzilo mi bardziej o wybor ras i umiejetnosci, cech. Np. wojownik jest goblinem. I tak go zostawilem.

Ponadto wyszlo mi ze najwazniejsza jest tutaj kasa. Mozna uczyc sie wszystkiego i poprawiac kazde bieglosci majac pieniadze. Ale wlasnie...majac pieniadze. Jak to z nimi jest? ;) Da sie rozwinac jakas duza ilosc bieglosci? Czy lepiej maga, kleryka koncentrowac na wybranych ksiegach?

03.11.2003
15:51
[63]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Sinic --> jeśli chodzi o grę w Wizardry 8 jedną postacią to najważniejszą umiejętnością jest żywotność, ponieważ podczas walk bardzo szybko zaczyna brakować staminy, co w końcu prowadzi do nieprzytomności i niechybnej zguby:)
Przejście W8 zaczynając klasą niewojowniczą na chiwlę obecną uważam za niemożliwe, nawet na poziomie easy.. Już samurajem miałem naprawdę duże problemy z wygraniem pierwszej walki (3 kraby koło wraku statku lub 3 galarety w swiatyni - obie walki są ekstremalnie trudne:).

W MMVII kasy brakować ci będzie na początku, później ma się jej pod dostatkiem, dzięki czarowi enchant item. Kupuje się wtedy jakiś niemagiczny przedmiot, umagicznia się go i sprzedaje drożej:) Nie polecam brać do drużyny wojownika, bo w drugiej połowie gry jest w zasadzie bezużyteczny.. lepiej wziąć paladyna. Złodzieja nie brać za żadne skarby.. lepiej zamiast niego dać już jakąkolwiek inną klasę postaci (jeśli zależy ci na rozbrajaniu pułapek, może to być mnich)..

Fontanny przy nadmierym używaniu w końcu się wyczerpują aż do momentu kiedy nastąpi respawn krainy (od 6 do 24 miesięcy).. Dzień Bogów rzuca na twoją drużynę czary - Moc, Precyzja, Medytacja,Prędkośc, Szczęśliwy Dzień oraz Anioł Stróż.. tego typu postumantów możesz używać ile chcesz:)

03.11.2003
16:58
[64]

Sinic [ ]

Mac -->
Dzieki za odpowiedzi. W takim razie zaczne grac od poczatku. NAwet mi sie to zaczelo podobac. ;)
Wezme wiec paladyna ... i mnicha. ;) Jakos cRPG mnie przyzwyczailo do rozbrajania pulapek wiec przy tym pozostane. :)

A w Wizardry rzeczywisice bez walczacej postaci moze byc trudno. Gralem kiedys 2 postaciami. Wzialem moich ulubionych barda i wynalazce. Po 3 krabach przy skrzyni zawsze ide na sciezke do gory po tamtejsze przedmioty. Ale dojscia broni 5 krabow. I tam juz dalem sobie spokoj. ;)

03.11.2003
22:51
smile
[65]

birkut_k [ Centurion ]

Sinic---> Muszę przyznać, że mnie u Barda i Wynalazcy dość często brakuje wytrzymałości - zwłaszcza przy dłuższych walkach - pewnie dlatego, że rozwijałem przede wszystkim te cechy na których mi zależało - chociaż w sumie i tak nie używam żadnych eliksirów - aktualnie wyrzynam co się da na Schodach

03.11.2003
23:32
[66]

Sinic [ ]

Czasem sie zdarzy ze im braknie staminy. Musi przybyc 10 pkt staminy by odzyskali przytomnosc. Wtedy moga uzyc sprzetu. Czasem dostana mniej. Wtedy 1 runde trzeba odczekac ;)

04.11.2003
08:20
[67]

Katane [ Useful Idiot ]

Pamietam ta walke z 5 krabami kiedy gralem samotnym Ninja :) Udalo mi sie chyba za 8 razem. Dalem sobie spokoj przy bandzie Spiked Modais (tak sie te potworki nazywaly) kolo Arniki.

05.11.2003
00:10
[68]

Sinic [ ]

Ja sobie ta walke z krabami wczesniej odpusilem. Stwierdzilem ze nie ma co sie meczyc dalej. ;)
Chociaz chyba nie uzywalem wtedy snu bardem i dlatego tez mialem wieksze problemy. Ale teraz mam wielka ochote na jakas ekstremalna zabawe. ;P

I wracajac do M&M VII. Zrobilem levelek druzynka i troche sie zmartwilem. Wychodzi mi ze bieglosci mozna kupic na 1-szym poziomie. Pozniej pkt do ich poprawy dostaje sie na levelach. Wiec nie za bardzo da sie np rozwijac wszystkie ksiegi magiczne. Mam nadzieje ze nie mam racji... ;)

05.11.2003
00:30
[69]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Sinic --> Spokojnie starczy ci punktów na osiągnięcie mistrzostwa we wszystkich szkołach magii... Oczywiście dobrze jest skupić się bardziej na jednej szkole, ale wcale nie trzeba przy tym ignorowac pozostałych:)

10.11.2003
23:21
[70]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

hej chlopacy co tam uwas ?? dawno tu nikt nie zagladal, ja nadal pykam w morka, i udzielam sie w ich watku, a co u was??

10.11.2003
23:46
smile
[71]

Raf [ Pretorianin ]

Jak widać, wątek całkowicie stracił na znaczeniu, ciekawy jestem, z czym to jest związane, czy z brakiem dobrych cRPG’ów (moja teoria) czy z brakiem czasu?

10.11.2003
23:55
smile
[72]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Ja obecnie gram w zakuwanie na kolokwium;( A że brakuje dobrych nowych crpgów to osobna sprawa...

11.11.2003
00:10
smile
[73]

Raf [ Pretorianin ]

Mac -> To bardzo ciekawe:), ja też w nią właśnie pogrywam:) i nawet w ten czwartek będę miał sprawdzenie moich postępów:) (czyt. kolokwium)

11.11.2003
00:16
smile
[74]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Raf --> U mnie sprawdzenie postępów będzie w piątek.. ale jeśli do tego czasu nie wyjdzie żaden patch do wykładowcy, to może być ciężko;-))

11.11.2003
00:22
[75]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Ano bieda z czasem i z nowymi cRPG. Btw. na stronie cdp pojawil sie news o wydaniu Toee na przelomie stycznia i lutego 2004, na razie nie ma mowy o cenie.

11.11.2003
16:59
[76]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Oj macie panowie rację - nie ma w co grać:(((


_Luke_ --> (troszkę spóźnione i nie z tego wątku): pod tym DOSBOXem DM2 faktycznie nie działa. M&M WoX raczej też nie. Zresztą miałem dziwne problemy z tym programem - chyba przez ten proces emulacji, wymagający sprzętu, którego nie posiadam.

11.11.2003
18:26
[77]

kiowas [ Legend ]

Ja tam nie ma takich problemow.
Wlasnie koncze Dungeon Siege. potem przyjdzie czas na Morka, dodatki do niego, Gothic 2, ToEE...i pewnie cos jeszcze by sie znalazlo :))))

11.11.2003
18:36
[78]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Witam
Gram ostatnio w M&M IX. Mam pewien problemik, mianowicie chciałem awansować na maga. Gość odpowiedzialny za promocję kazał znależć pamiętnik maga który spowodowal Kataklizm. Pamiętnik znalazłem w ruinach na wyspie popiołów. Po przynieśieniu go gość mówi, że to nie ta książka. Tylko, że jest w niej napisane iż jest on gdzieś w domu pod podłogą w Drangheim. Dostałem kluczyk do otwierania magicznych ksiąg. I właściwe pytanie, gdzie jest ta chatka? Czy to ten dom Kluso? (ja nie zauważyłem w nim wejścia w podłodze).

11.11.2003
18:39
[79]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

kiowas --> to masz szczęście. Ja niestety nie mam na horyzoncie gry w którą tak naprawdę chciałbym zagrać - zaglądam czasem do Empiku i zastanawiam się: może Heroes IV, może coś innego... ale jakoś tak bez przekonania... jesienny spleen, katar i dużo pracy...

11.11.2003
19:05
[80]

Baltazar [ Howl from Beyond ]


zandarus --> przjerzałem z ciekawości solucję i wynika z niej, że odpowiednią książkę znajdziesz na Wyspie Popiołów, w północnej części ruin, w pomieszczeniu które otworzysz właśnie owym kluczem. Przynajmniej tak zrozumiałem opis, bo osobiście na maga nigdy nie awansowałem (starałem się zostać lichem).

11.11.2003
23:29
[81]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Baltazar --> na DosBox'ie w wersji 0.58 (ktora dziala szybciej niz 0.60...) WoX powinien smigac na czyms wiekszym niz Duron 700. Tylko karte dzwiekowa trzeba ustawic jako Disney Sound Source (chyba tak to sie zwie) bo na SB sie wiesza.

Btw. czy ktos orientuje sie w cenie, ew. lokalizacji oraz dacie premiery PC'towej wersji KotoR w Polsce?? Bo nie wiem czy bedzie moim prezentem gwiazdkowym czy nie ;)

12.11.2003
15:11
[82]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Baltazar ---> Dzięki, ale ta książka jest nie dobra (choć trzeba ją mieć, wtedy dostaniemy nowy kluczyk). Właściwą już znalazłem. Jest w Drangheim, ale nie w mieście tylko w chatce obok wiatraka, trzeba strzelić w róg podłogi. A kluczyk jest do tej chaty.
Lisza tez mam zamiar zrobić :) ale trzeba jeszcze trochę doświdczenia aby wybrać się do tej otchłani. Mam już gladiatora i maga, czeka łowca i lisz.

12.11.2003
17:35
[83]

Baltazar [ Howl from Beyond ]


_Luke_ --> w encyklopedii GOL-a jest napisane, że premiera tej gry w Polsce będzie w styczniu. Znając polskich dystrybutorów można oczekiwać jedynie opóźnienia.

12.11.2003
18:04
[84]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Baltazar --> myslalem, ze ktos wie cos wiecej ale dzieki :) Niestety chyba pod choinka tego tytulu nie znajde :( Przezyje to opoznienie ale jesli to zlokalizuja to od razu mowie, ze nie kupie :/

ps. kotor PC ma byc na 4cd

12.11.2003
18:20
[85]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

Ja klepie morka, i przygotowuje sie do MMT tribute :D, jak wyjdzie tp sie zabawie w tlumacza :D

12.11.2003
21:01
[86]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Soldamn --> Ja też ciągle łudzę się Że MM Tribute wyjdzie lada dzień:) Ale nie ma się co oszukiwać.. będzie dobrze jeśli wyjdzie za rok;/

12.11.2003
21:27
[87]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

moze sie dolacze do projektu?? co by nie mowic ciekawa fabula, ale oparta na 6 w ktora nie gralem :(

13.11.2003
20:59
[88]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

hmm morek mi sie znudzil, poleccie cos innego ?? w trybie fpp dosyc latwe do zdobycia ?? zaliczylem:
M&M 8,9
Morrowind
Arx fatalis
i wiele starszych


co jeszcze warte ?? wylaczajac serie might&magic

13.11.2003
21:04
smile
[89]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Soldamn --> Arx Fatalis

13.11.2003
21:05
[90]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

zaliczylem!!

13.11.2003
21:14
[91]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Soldamn -> ups... zawsze mozna jeszcze raz ;) A co do cRPG w fpp - Wizardry 8; M&M 6,7; _Wizards & Warriors_? Ale to pewnie juz przeszedles. Moze stare M&M 3,4,5, Lands of Lore, Betrayal at Krondor, Dungeon Master 1,2, Eye of the Beholder 1,2,3, Wizardry 7, Realms of Arkania 1,2,3, Ultima Underworld 1,2... Nowych cRPG w tym stylu niestety nie ma :( Szkoda, ze musza byc w fpp... (bo taki Temple of Elemental Evil jest IMO dobry)

14.11.2003
17:08
[92]

Katane [ Useful Idiot ]

Soldman --> Deus Ex

14.11.2003
17:20
[93]

bartol1414 [ ignoruj mnie ]

witam
w tytule watku pisze ze gada sie tu o grach crpg w trypie FPP?
skoro tak to czy tu gada sie o morrowindzie (tez jest Fpp)???

Bartloo

14.11.2003
17:30
[94]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Soldamn --> zajrzyj na stronę JRK - napewno coś wybierzesz.

bartol1414 --> O Morrowindzie generalnie gada się w innym wątku dotyczącym tylko tej gry, choć tu też można.

14.11.2003
17:55
smile
[95]

Raf [ Pretorianin ]

Co do Jrk, to ciekaw co się z nim dzieje? Już od dłuższego czasu nie ma żadnych nowości na Jego stronie, ani też w tym wątku się nie udziela, może ktoś coś wie?

14.11.2003
18:18
[96]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

katane--> zaliczone :)mialem formata i stracilem gg JRK
nie wiem gdzie jest i co sie z nim dzieje, mogl by ktos mi podoac again jego gg??

14.11.2003
18:21
[97]

bartol1414 [ ignoruj mnie ]

Baltazar ===> no to żeby nie zasmiecac wam watku juz tu nie bede pisal...
no chyba ze bedzie to cas waznego ale raczej watpie.

14.11.2003
19:09
[98]

Mastyl [ Legend ]

Raf - JRK szuka nowego hosta dla swojej strony niestety. I dlatego przestoj...

16.11.2003
12:03
[99]

Mac [ Sentinel of VARN ]

^up:)

Na screenie obok wstępny projekt map poszczególnych regionów w M&M Tribute:)

16.11.2003
13:27
[100]

piniusz [ Generaďż˝ ]

Witam.
Odkurzylem i moje wspominki a propos FPP RPG. Po przeczytaniu waszych zaczynam M&MIX. NIgdy nie moglem przejsc poza wyspe poczatkową. Jakos brakowalo mi samozaparcia. Spróbuje jeszcze raz <-- dzieki Wam.
Pozdrawiam.

16.11.2003
13:46
[101]

piniusz [ Generaďż˝ ]

Niestety nie zagram. No i pierwsza krew mnie zalewa...Na Radeonie 9800Pro moge sobie pomazyc o grze:(( Czyzby za mocny sprzet? Czy moze DirectX 9.0 nie jest rozpoznawany? Nie moge uruchomic gry. Oczywiscie oryginal w wersji pl. Chodzi o M&M VIII. Postanowilem spróbowac od niej.

16.11.2003
14:12
[102]

Mac [ Sentinel of VARN ]

piniusz --> To raczej nie jest wina sprzętum bo na takiej samej karcie u mojego znajomego gra śmiga bez najmniejszych problemów.. niektórzy mają kłopoty z uruchomieniem jej pod windowsem 2000 lub XP.. U mnie wystarczyło uruchomić grę w trybie zgodności z win98 i tylko czasami gra wyjdzie mi znienacka do windowsa:)

16.11.2003
15:36
[103]

piniusz [ Generaďż˝ ]

Mac --> Faktycznie. Uruchomilem w trybie 98\ME. Chodzi. Jednak znowu feler...Podczas rozgladania sie robi to tak szybko, ze zanim zdejme palec z kursora mam juz półtora okrążenia. Jakos nie widze na to sposobu. Brak regulacji szybkosci myszy...Moze w opcjach sprzetowych w systemie...

16.11.2003
15:40
[104]

Baltazar [ Howl from Beyond ]


piniusz --> a ta szybkość dotyczy tylko ruchów myszą, czy w ogóle poruszania się???

16.11.2003
15:42
smile
[105]

Baltazar [ Howl from Beyond ]


Zapraszam do kolejnej części:

16.11.2003
16:35
[106]

_Michal_Wisniewski_ [ Centurion ]

hmmmm

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.