GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Czy samochody stanieja jak wejdziemy do Unii?

12.10.2003
14:25
smile
[1]

Hiacynt [ Pretorianin ]

Czy samochody stanieja jak wejdziemy do Unii?

Czy w maju po wejsciu Polski do UE moze zmienic sie cos w sprawie sprowadzania uzywanych samochodow np z Niemiec?

Z tego co wiem to Unia reguluje tylko sprawy zwiazane z clem a akcyze pozostawia do swobodnego ustalania... U nas cla na uzywane samochody nie ma od dawna, jednakze mamy akcyze i vat co daje ponad 100% wartosci (i to jeszcze zwykle ustalanej zgodnie z polska wartoscia rynkowa...).

Jak myslicie czy jest szansa ze zmniejsza ta akcyze po wejsciu do UE? Moze Uniia bedzie naciskala na Polske, bo chyba przepisow zadnych nie ma... Choc akcyza na tym poziomie nie powinna byc zezwolona.

Jesli ktos ma jakies konkretne opinie, linki czy tez wiadomosci to zapraszam...

Troche sie zastanawiam czy kupowac teraz samochod... Moze poczekac te troche ponad pol roku i miec duzo lepsza bryke za podobne pieniadze?

12.10.2003
15:12
[2]

Neo_s [ Konsul ]

Dobre Pytanie :))).
czy stanieją ???

12.10.2003
15:15
[3]

kiowas [ Legend ]

Na pewno stanieja od razu po wejsciu japonce bo bedziemy musili zmniejszyc clo na samochody importowane spoza UE.
Co do europejczykow to chyab raczej obnizka mozliwa jest po wejsciu do unni celnej a wiec zueplnym otwarciu granic (czyli z tego co sie mowi to ok. 2009).

12.10.2003
15:23
[4]

red_baron [ pVd ]

tak, stanieja, ale tylko te uzywane sprowadzane spoza Polski

12.10.2003
15:24
[5]

Hiacynt [ Pretorianin ]

Podaje link do wywiadu z prawnikiem... Daje on nadzieje... Jednakze czy sie spelni?

W calej dyskusji jest straszny dwuglos: jedni mowia ze zmieni sie calkowicie, inni ze wogole :/

A ja nie wiem czy kupowac teraz czy czekac...

12.10.2003
15:25
[6]

vcarter [ Koszykarz ]

Poczytaj sobie to co nizej zapodalem ...

12.10.2003
15:30
[7]

kiowas [ Legend ]

Azzie ---> tak jak napisalem - jesli chcesz kupowac nowego japonca to warto zaczekac bo cla bankowo pojda w dol jako ze mamy je zbyt wysokie w stosunku do Unii.
Co do uzywanych autek to chyba raczej bedzie to zalezne od polityki rzadu i ogolnej koniunktury gospodarczej niz jakichs odgornych ustalen.

12.10.2003
15:46
[8]

Hiacynt [ Pretorianin ]

Na pewno nie chce kupic nowego samochodu... Nie mam tyle kasy...

Kuszace sa ceny uzywanych samochodow w niemczech...

Trafia do mnie argument ze nie moga byc inne podatki na towary spoza polski niz na rodzime produkty. Czyli albo dadza akcyze na uzywane samochody z polski albo musza obnizyc akcyze na samochody z UE.

12.10.2003
15:57
smile
[9]

xKx [ CLINIC ]

Zależy dla kogo stanieją a dla kogo podrożeją...dla POLAKÓW napewno bedzie za drogo...no ale obym sie mylił :)



PS. ... KOCHANA POLSKO ,DZIEKI ZA WOLNOŚC ... :)

12.10.2003
15:58
[10]

kiowas [ Legend ]

Jedno jest pewne - drozej niz jest juz nie bedzie.

12.10.2003
16:49
smile
[11]

kul3r [ Legionista ]

hmmmmmmmm......... a skad polacy wezmą kasę ? więcej niż 30 % bezrobotnych wtym więcej niż 50% mają długi i jeszcze podwyższenie rachunków po wejściu do UE .

12.10.2003
16:52
[12]

Hiacynt [ Pretorianin ]

Nie martw sie. Kasa byla jest i bedzie. A wskaznik bezrobocia ma sie tak do rzeczywistosci jak piesc do oka...

12.10.2003
17:03
smile
[13]

Piterus_123 [ Konsul ]

Japonczyki napewno potanieja bo odpadnie 35% clo

12.10.2003
17:06
[14]

Hiacynt [ Pretorianin ]

A co do tych japonczykow to sie moze okazac ze wcale nie stanieja tak bardzo jakby sie wydawalo. Dzisiaj buszujac w internecie szukajac artykulow znalazlem ciekawa informacje:

Stawki celne na samochody produkowane w krajach nienależących do Unii wynoszą obecnie w Polsce 35 proc. Z chwilą naszego stowarzyszenia zostaną one dostosowane do unijnych, czyli obniżone do 10 proc. Powinni więc zyskać między innymi zwolennicy aut japońskich i amerykańskich. Ale czy ceny aut tych koncernów w Polsce spadną automatycznie o 25 proc. jest rzeczą względną i zależną jedynie od polityki cenowej producentów. Honda na przykład, której najnowszy accord jest produkowany w Japonii, dała na ten samochód bardzo atrakcyjną cenę w Polsce, która na pewno nie uwzględnia w całości aż 35-procentowej bariery celnej. Należy przypuszczać, że niską cenę accorda Honda rekompensuje sobie wyższymi cenami bardzo popularnych, modnych i i produkowanych w Europie modelami civic.

12.10.2003
17:26
smile
[15]

a.i.n... [ Kenya believe it? ]

używane potanieją, bo będziesz mógł pojechać sobie do dowolnego kraju UE i kupić tam samochód, sprowadzić go i nie zapłacisz cła

nowe - jeśli w jakimś kraju UE znajdziesz nówke, która kosztuje mniej niż u nas, możesz tam pojechać i także sobie ją przywieźć - i imo nie zapłacisz VATu - bo zapłacisz go przecież w kraju gdzie kupiłeś samochód (a tam może wynosić np. 18%, a nie 22% :)
Chyba, że chciałbyś wyjeżdżając stamtąd domagać się zwroru VATu, ale wtedy to bezsensu, bo musiałbyś zapłacić nasz...

Japończyki - w teorii potanieją, ale... dealerzy mogą podnieść sobie marże i realnie ceny nie spadną o 10% ale np. o 5%...

© 2000-2021 GRY-OnLine S.A.