GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: CM walki TCP na czas - sprawdzone w praktyce

03.10.2003
13:32
[1]

radykal [ Konsul ]

Forum CM: CM walki TCP na czas - sprawdzone w praktyce

Wczoraj rozegralem z kolega krótkie stracie ( zarejstrowane jako sparing ) z testowaniem opcji czasu w TCP
Pozdrawiam i dziekuje mojemu przeciwnikowi za test ( Hi Lutek )
MAm takie drobne przemyslenia po fakcie ..
Oczywiscie ustawienie i zakupy byly jako PBEM
PO fazie poczatkowego rozstawienia - pierwsze rozkazy byly juz jako TCP ( ja hostowalem )

Dla ME , CA za 1500 , srednia i dość urozmaicona mapa - ustawilem 5 minut - wydawało sie to wystarczajaća wartościa
Komputer dawał mozliwości ustawienia 2, 3 ,4 ( chyba ) , 5 , 7 , 10 minut - wartosci posrednich nie było

Z testu jestem zadowolony z wyniku sparingu juz mniej ale coz ... poddalem sie bo pora byla poźna a rezultat i tak przesadzony
nie bede opisywal przebiegu starcia bo to nie jest tematem rozważań

Nie uwazam sie za zegarmistra ktory ustawia w PBEM-ie ( lub TCP bez limitu ) rozkazy i komendy przez długi czas wiec sądzielm ze limit wystarczy. ( ustawienie 5 minut to dokładnie 300 sekund które zaczyna sie odliczac po wcisnieciu DONE po pierwszej projekcji filmu
przy takiej ilosci sil 5 minut to nie jest za duzo czasu , przy skomplikowanych operacjach trzeba było sie dobrze spręzać
i nie bylo czasu na sentymenty , specjalne ukladanie trasy dojscia czy obszaru ostrzału ( bo czas byl jak morderca ..)
film ogladalem ustawowo raz - bo nastepna projekcja juz idzie z limitu czasu
Takze w tym przypadku ustalanie kto ostrzeliwal tanka czy moj inny obiekt bylo trudne i malo realne
Generalnie na wydanie kompletu komend poza 1 -3 przypadkami czasu starczało i zostawało 1- 1,5 minuty
2 -3 razy zrobilem to na 10 -30 sek przed koncem czasu
A raz nie zdarzylem wydac wszystkich komend...
Jezlie chcialbym grac szybko i sprawnie( bez wglebiania sie w szcególy stracia ) limit 5 minut wystrcza ( tak na 95 % )
Mniejszego bym nie polecał bo bedzie to orgia szybkiego klikania myszą ...lub z klawiatury
Trasy i koncepcje rozgrywki analizowałem w trakcie rozstawiania PBEM-em bo przypuszczalem ze potem to nie bedzie kiedy.
PO testach przychylalbym sie do ustawienia 7 minut dla takiego secanriusza - raz ze mozna cos poprawic i ryzyko ze sie nie zdązy minimalizuje do 1 % , jest mozliwosć na 1 góra 2 dodatkowe projekcje filmu lub czesci jezeli chce ustalic szczególy ( np. co i skad strzela do mojego obiektu ( dosć ważne przy puszkach )
Przy probie bardziej wnikliwego analizowania 10 minut to juz powinień byc pełen luksus i komfort. ( mozna obejrzec film lub częśc filmu pare razy jak jest konieczność i zdąrzyc wydac wszystkie rozkazy ) choc na lenistwo i kawe to juz czasu nie ma za duzo ...
Osobiscie po takim tescie preferowałbym dla analogicznych warunków - 7 minut
Mniej niz 5 to psuje przyjemnośc z gry ... tak jak jesc na szybko mozna ale to nie jest przyjemne
Przy 5 to juz jest lekki pospiech w niektórych turach ( choć mozna tak grac jak ktos lubi ), a 10 to juz sporo i mozna sie zastanawiac czy jest to jakies ograniczenie ( skoro jest tyle czasu to po co wprowadzac ograniczenie - lepiej dogadac sie z przeciwnikiem ze gramy z zyciem bo szkoda czasu na sentymentalne obrazki )

Opcji zatrzymania upływu czasu ( podobno jest - nie testowałem )

Sugerowane po tescie wartosci dla scenariuszy
do 500 - 3 minuty moze byc ciekawa opcja
1000 - 1250 - 5 minut ( moze 7 góra )
1500 - 7 minut ( góra 10 )
2000 - 10 minut ( wyzszych wartosci nie pamietam ale to chyba 15 minut a to juz duzo czasu )

Jezeli ktos ma wlasne empiryczne doswiadczenia ( przemysleniami bez praktyki lepiej niech sie nie dzieli - bo to wiele nowego nie wniesie ) to zapraszam do dyskusji
Moze moj ostatni przeciwnik podzieli sie swoimi przemysleniami z mechaniki gry z limitem
Zapraszam do dyskusji
Pozdrawiam Radykal

03.10.2003
14:02
[2]

stary [ ZiP ]

dawno dawno temu, w odległej galaktyce, daleko daleko stąd... tzn. jak jeszcze grałem w CMBO...
...zagrałem sparring 1500pkt na czas = 3 minuty z kumplem, fanem Warcrafta.

Do tamtej pory miałem z nim chyba 6 zwycięstw (w tym 5 totali) i 1 remis.
W grze na czas w 90% tur nie byłem w stanie wykonać wszystkich zaplanowanych ruchów, i nie chodzi mi o szczegóły ruchu, tylko wogóle o ZASTANOWIENIE SIĘ i wykonanie JAKIEGOKOLWIEK ruchu wszystkimi jednostkami.
A kumplel warcraftowiec zaznaczał piechotę kompaniami i puszczał na wprost, oczywiście wygrał :(

Nie polecam krótkich czasów, sądzę, że radykał ma dużo racji zakładając, że na 1500 pkt powinno dac się 7 minut - chyba wtedy wystarczy czasu.

03.10.2003
14:17
[3]

NeoBerger [ Generaďż˝ ]

stary --> Podobny bol byl podobno w SMGettysburgu. Jeden koles z PC GamesCD zaznaczyl wszystko co mial i rzucil w jedno miejsce. Wygral. Tego sie nie da uniknac.
Inna rzecz, ze to o czym napisales ukazuje jedynie, ze brakuje samodzielnosci druzyn, tam gdzie byly one w swych naturalnych zachowaniach samodzielne. Wtedy nie musialbys naklikac sie na kazdym glabie w kapuscie zeby wygrac.
Ale to bylaby juz gra o czym innym niz zabawa pioneczkami :-)
PRZEPRASZAM, ze LEKKO OT.

B-)

03.10.2003
17:50
[4]

Kroitzman [ Konsul ]

Gra 1500 pkt 7x 30 tur= 210 min wydawania rozkazów + 30min na kazda ture daje to 240 min max czyli 4 h
jak dla mnie nie jest to wynik jak na rozgrywke z limitem czasu. oczywiscie czesc tur wykona sie krocej niz 7 min
Optowalbym za rozwiazaniem 5 min 5 x 30= 150 + 30 min to 180 min =3h . Mysle ze z tym ustawieniem daloby sie skrocic rozgrywke do 2h co wpelni by mi pasowalo.

03.10.2003
17:58
[5]

Kłosiu [ Senator ]

Ale wlasnie chodzi o to zeby nie wszystko dalo sie ogarnac! Wybacz jaskiniowiec, ale atak calej kompanii (czy nawet calosci sil) bez kierowania szczegolowego w jeden punkt jest baredzo latwy do skontrowania. Wystarczy otoczyc wroga z jednej chocby strony, pokropic arty i juz ucieka ;). To tylko kwestia praktyki. Pare razy mialem taki bitwy, nawet pluton na dalekiej flance wywiera straszliwy wplyw. Problem wielu graczy w BO jest taki ze za wszelka cene daza do walki wrecz, co jest duzym bledem. Wiekszosc moich bitew wygrywalem nie angazujac sie w walki ponizej 70-100m, a jak atakowalem to juz tylko spanikowane resztki wrogich sil.

03.10.2003
18:01
[6]

Kłosiu [ Senator ]

Co juz zaczyna sie ustalanie limitow w walce czasowej? :D Dla mnie sprawa jest prosta - malo czasu - maly limit, duzo czasu - duzy albo brak limitu. Wole zeby odgornych ustalen nie bylo w tej sprawie , tym bardziej, ze o ile sie orientuje, niewielu w ogole gralo z limitem :)

03.10.2003
18:27
[7]

Kroitzman [ Konsul ]

Nie chodzi mi o odgorne ustalenia tylko orealny czas rozgrywki. Po co ustawiac czas 7 min na ture skoro wychodiz to i tak okolo 3,5-4h co jest standartowym czasem bez jakichkolwiek limitow. Jestem za tym by ograniczenie było jak najwieksze, poniewaz dochodzi dodatkowy stres podczas wykonywania rozkazow

04.10.2003
01:34
[8]

jp2 [ Generaďż˝ ]


5 minut na 1500pkt jest aż nadto o.k. i zdania nie zmienie :)

04.10.2003
10:04
smile
[9]

Cisekk [ Pretorianin ]

Ja chyba tez bede musial zastanowic sie nad gra z limitem czasowym. 4h jest to sredni czas rozegrania bitwy TCP na 1500pkt co aktualnie dla mnie jest strata czasu na ktora nie moge sobie pozwolic. Tym bardziej ze zdarzaja sie walki gdzie przeciwnik wydaje rozkazy nawet do 20min!!! przeciez tak nie mozna, czzlowiek idzie sie wykonczyc psychicznie! Wiem bo sam doswiadczylem tego w dwoch walkach ktore trwaly ok 5h
No to jak Kroizman? Kiedy gramy na 5min? ;)

04.10.2003
20:48
[10]

radykal [ Konsul ]

Coz panowie dla mnie przyjemnoscia jest grac a nie klikac mysza na czas
Opisalem swoje odczucia z gry ( Ci co grali ze mna TCP potwierdza ze do zegarmistrzów nie naleze )
MOim zdaniem limit 5 minut dla 1500 jest to ABSOLUTNE MINIMUM a za optymalny czas uwazam 7 minut. Niech kazdy gra jak lubi -nic nikomu nie narzucam jedynie podaje swoja opinie
A limit czasu ma urealnic gre a nie obrzydzic , głownym zadaniem limitu jest ograniczenie mozliwosci planoawnia ruchu co do milimetra i ogladanai kazdego szczególu
Nie przeginjmy w druga strone i zmieniajmy CM w orgie klikania na czas
FAkt zeby wydawanie rozkazów trwało 20 minut ( 1500 pkt ) to przegiecie w TCP ale limit ponizej 3-5 minut gdzie nie mozna obsłuzyc wszystkich jednostek to przegiecie w druga strone
Ale niech azdy gra jak lubi ja podzielilem sie tylio swoimi dkromnymi doswiadczeniami

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.