GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

The Temple of Elemental Evil - wątek oficjalny

26.09.2003
11:24
[1]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

The Temple of Elemental Evil - wątek oficjalny

Wypadało by zacząć wątek o grze, bądź co bądź niebagatelnej, która miejmy nadzieję, dostarczy nam mnóstwo pozytywnych wrażeń

więc zaczynamy

26.09.2003
11:26
[2]

_Szakal_ [ Żółta Żyrafa ]

Wiem ze podales linka, ale napisz cos na temat tej gry.
Z chęcia poczytam po polsku :)

26.09.2003
11:28
[3]

busy [ Pretorianin ]

Sabathius ----> watek o tej grze juz jest. pozdr

26.09.2003
11:31
[4]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

busy -->> super, ale to jest wątek a ściąganiu pirackiej kopii ToEE, nie wspominając o formie

26.09.2003
11:38
[5]

busy [ Pretorianin ]

zasadniczo ;) masz racje w tym watku nie piszmy wiec o tym w jaki sposob i skad mamy gre tylko o samej grze. btw czy gierka jest mozliwa do osiagniecia u nas?

26.09.2003
11:38
[6]

garrett [ realny nie realny ]

grałem już trochę ale mam pytanko o drużynę, max 5 osób powoduje że bardzo się wahałem czy oprócz wojownika, paladyna/barbarzyncy, maga i kleryka wziąść z sobą Rogue czy Rangera, którą postać będzie bardizej przydatna ? Czy można by stworzyć Rangera z umiejętnościami złodzieja ?
I drugie pytanko, czy rozmawiając z NPc ma znaczenie czy rozmawia z nim osoba o najwyższej charyzmie w drużynei czy też gra automatycznie zakłada że w drużynie ejst osoba o wysokiej charyzmiei i opcje dialogów są bardziej rozbudowane bez znaczenia kto rozmawia (chyab niezbyt jasno się wyrażam z tym drugim pytaniem :)

26.09.2003
11:47
smile
[7]

garrett [ realny nie realny ]

poprawie się , pisząc o drużynei miało być : palladyna lub barbarzyńcy :)

26.09.2003
11:49
[8]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

_Szakal_ -->> od czego zacząć?
Pierwsze co rzuca się w oczy to niezwykle szczegółowo przełożony system D&D v.3.5 (stosowny link poniżej), ilość możliwych do wykonania akcji, featów i umiejętności jest porażająca. To co mnie najbardzie ujęło to powrót do źródeł w kwestii walki - system turowy i na szczęście nie uproszczony (vide Pool of Radiance 2), pięknie rysowane lokacje (jak oba Icewind Dale), figurki postaci całkowicie w 3D, genialnie animowane (osobne animacje do trafień krytycznych - miód) z widocznymi wszystkimi detalami ekwipunku (czyli postać w płytówce z Cloak of Protection wygląda dokładnie tak jak powinna - pod spodem zbroja a na wierzchu pelerynka)

Fabuła? Gry jeszcze nie skończyłem, jak na razie jestem bardzo zadowolony oby tak dalej.

I dla przykładu taki smaczek - walcząc z Giant Frog, żabka próbuje wykanać atak "grapple" językiem, jeżeli się jej uda nasza postać zostaje tymże językiem spętana i w następnej rundzie może próbować się uwolnić, a gdy uwolninie się nie powiedzie zostaje połknięta i trawiona do momentu śmierci lub uwolnienia przez towarzyszy. Nie muszę chyba dodawać że wizualnie widać dokładnie wszystkie z opisywanych tu detali.

pytaj dalej

26.09.2003
11:55
[9]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

garret -->> pomieszaj sobie rangera z rougem (najlepiej człowieka), choć ja osobiście wolę wstrząśnięte nie mieszane - czyli sam rogue z dobrze skonfigurowanymi featami - na codzień działający jak strzelec

dialogi różnią się w zależności od inteligencji i charyzmy rozmawiającego

28.09.2003
09:53
smile
[10]

elfik [ mesmerized by the sirens ]

Mam potworny problem. Za pierwszym razem gra odpalila sie bez problemu. Natomiast.. kazda nastepna proba skazana jest na niepowodzenie. Obraz staje sie na sekunde czarny, cos tam blyska i gra wychodzi do windowsa. Nie mam pojecia co jest :( Help..

28.09.2003
10:11
[11]

tmk13 [ Pretorianin ]

Z tego co czytalem na oficjalnym forum gry, jest ona strasznei zabugowana, wiec dlatego tak jest u ciebie. Ja naszczescie nie uswiadczylem jeszcze zadnego buga, ale chyba przed zaczeciem dluzszej(moat house dopiero przechodze) gry poczekam na patcha. Tak na wszelki wypadek.

29.09.2003
10:05
[12]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

z bugami to niestety prawda, jest ich zatrzęsienie, nie mogę doczekać się patcha bo zdałem już kilka poziomów i jestem grą zachwycony

30.09.2003
09:34
smile
[13]

kanold [ Legionista ]

Pomocy!

Gierka naprawdę dobra. Wreszcie porządny cRPG z walką turową i dobrze zaimplementowanym systemem D&D. Tylko mam mały problem z zadaniami. Wg mnie troszkę przesadzili, że jedno zadanie jest łańcuszkiem połączone z co najmniej czterema innymi zadaniami. W jednym utkniesz i wszystkie pozostałe masz zablokowane. Do d...
A mianowicie problem mam taki:
Jestem w pierwszej wiosce i muszę załatwić konwersję ze starej wiary na nową jednego gostka (chyba kaletnika), bo inaczej nie pomogę w konwersji innego faceta z nowej na starą (cieśli), a ten znowu nie zrobi szopy i itd..... (strasznie porąbane). Kaletnik wymyślił, że przejdzie na nową wiarę pod warunkiem, że Kapłan nowej wiary wykona full heal dla jego bratanicy. Ale kapłan nie chce tego zrobić, bo nie umie. I co teraz, jestem w kropce. Jeden mój bohater ma skilla dyplomacji na 8 i nic mi to nie dało. Dalej kapłan twierdzi że tego nie zrobi i nie ma innej opcji dialogu z nim.
Jak wam się udało rozwiązać to zadanie?
Próbowałem też od razu pójść do ruin, ale z ekipą na 1 lvlu to raczej marna szansa na sukces. Dają mi takie baty że aż miło.

30.09.2003
09:44
[14]

ivo [ Pretorianin ]

Kanold -> podaje linka do powstającego właśnie opisu questów - może ci pomóc w tym zadaniu

https://www.gamefaqs.com/computer/doswin/game/35015.html

Ja mam duże problemy z leczeniem drużyny - mam kleryka ale jego umiejętności (2 poziom) w leczeniu są więcej niż marne. Czy ktoś mógłby dać wskazówki co do prawidłowego rozwoju kleryka - tak, by jego umiejętności lecznicze były przydatne ?

30.09.2003
09:58
[15]

.Jacek 99. [ Senator ]

Ja to mozliwe ze przegapilem te gre? I mowicie ze to dzielo Troiki? Dzieki za info, graRytas widze sie szykuje.

30.09.2003
10:12
[16]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

ivo -->> mam w drużynie jednego kleryka, (w tej chwili 6 lvl), żadnych featów związanych z czarowaniem, koleś leczy tym co ma i jakoś to idzie (powoli ale do przodu)

przyznaję że początek może być trudny, ale nie aż tak aby było o co kopie kruszyć

i jeszcze co do kleryka zwłaszcza na początku gry - "sound burst" ratuje życie czasami lepiej niż "sleep" maga

30.09.2003
11:55
[17]

ivo [ Pretorianin ]

sabathius -> ja dopiero wczoraj zacząłem, na razie jestem gierką zachwycony, w końcu normalny RPG (ostatni w który grałem to Arx Fatalis - tyż dobry). Poziom trudności bynajmniej mnie nie zniechęca, natomiast męczy trochę, że po każdej większej bijatyce muszę iść do gospody co by się zregenerować. Mam nadzieją, że kleryk się trochę podszkoli i leczenie będą mógł załatwić na miejscu.

30.09.2003
12:41
smile
[18]

Owen [ ]

Sabathius ---> Nie żadnej pirackiej a udostępnionej przez Atari. Tak a nie inaczej to dystrybuują. Przeczytaj newsy Na GOL'u a nie mi tu zaraz z piraceniem wyskakujesz ;-)))

30.09.2003
14:53
smile
[19]

zarith [ ]

o boże przed chwilą skasowało mi elaborat który pisałem do Was przez 10 minut chyba :-( Szokująco-wstrząsające :-). A napisałem do Was o multiclassach, których warto mieć i nie słuchajcie Sabathiusa bo to znany indywidualista i wszystko robi na opak :-). Otóż przykładowa dobra drużyna pięcioosobowa może wyglądać tak:
1. fighter
2. mage
3. fighter/thief (czy tam rogue, piszę z pamięci)
4. fighter/cleric
5. fighter/mage lub fighter/bard

wszystkich złamałem przez fightera bo a. lubię mieć dużo hp i b. dostaje się w cholerę featów oraz nie mniej ważne c. fighter od 2-4 levelu jest w miarę trudny do zabicia, więc jak ktoś odetnie go od drużyny to się utrzyma przez te kilka rund jakie zajmie drużynie przebicie się do niego.

bierzemy niepołamanego fightera żeby stanowił trzon fizyczny drużyny (z jego ilością featów jest naprawdę przystosowany do wielu ról - ale to zależy od tego jakie featy dostanie) i niepołamanego mage'a żeby jak najszybciej położyć łapy na wysokopoziomowych zaklęciach - szczególnie te wzmacniające drużyne są cenne, no a oczywiście rzucenie fireballa też jest przyjemne:-). Zamiast nru 5 możemy wziąć paladyna czy rangera czy co tam chcemy - każdemu wg potrzeb :-). Z mojego wieloletniego doświadczenia w ad&d wynika że taka drużyna jest naprawdę mocna - nie mówię że inne mocne nie są, ale początqjącym polecam jednak moją wersję. Aha, tylko jedna ważna rzecz: multiclassami najpierw zdajemy fighterem a dopier potem drugą profesją - hp nigdy nie za dużo:-)

30.09.2003
15:12
smile
[20]

ivo [ Pretorianin ]

Zarith -. co kto lubi, ja tam wole czyste "postacie" i łamaniec typu fighter/bard budzi we mnie sprzeczne uczucia. Lepiej napisz coś o szczególnie cennych i godnych polecenia skilach i spellach oraz kierunku rozwoju poszczególnych profesji.

30.09.2003
15:34
smile
[21]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

zarith -->> prawda jest jak dupa - każdy ma własną (i każda śmierdzi) - ale z przyjemnością przy okazji najbliższego sieciowania wykażę ci w multiplayerze luki w twojej teorii - ogniem i mieczem oczywiście...

30.09.2003
15:47
smile
[22]

Owen [ ]

To toto ma mulitiplayera? No to bosko :-)))

30.09.2003
16:06
[23]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

Owen -->> nie ma multiplayera w ToEE, moje dowody będę wyprowadzał jak będzie (ma kiedyś być)

30.09.2003
20:29
smile
[24]

zarith [ ]

Sab --> pogramy, zobaczymy :-) Aczkolwiek jakbyś dokładnie przeczytał co napisałem, to wiedziałbyś że moja przykładowa drużyna nie jest najlepsza na świecie tylko po prostu mocna :-). A apropos sieciowania, to może chciałbyś dostać w dupę w jedi academy? Dobra kończę bo piję wódkę, narra

01.10.2003
10:01
[25]

ivo [ Pretorianin ]

zarith-> mógłbyś mi przybliżyć wcześniejszy proces przygotowywania czarów (podobno to możliwe) i tworzenia scroli ?
Wczoraj awansowałem mojego kleryka na 3 poziom, a jego możliwości lecznicze ni cholery nie wzrosły - ma możliwość żucenia 1 czaru leczniczego dziennie które powoduje przywrócenie 1HP - to ciut mało na mój gust. Może należy leczyć inaczej - help !!!

01.10.2003
10:19
[26]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

ivo -->> coś mię tu nie gra - kleryk 3 poziomu ma dostępne dwa poziomy czarów (nie licząc zerowego)na pierwszym między innymi masz Cure Light Wounds, na drugim Cure Moderate Wounds, musisz sobie te czary zapamiętać, służy do tego trzecia ikonka (z prawej) nad zawartością plecaka

01.10.2003
10:27
[27]

ivo [ Pretorianin ]

Dobra, mam do nich dąstęp tylko załamuje mnie ich skuteczność (a raczej nieskuteczność) - tych czarów można użyć raz dziennie a ich skuteczniość (przywracanie 1-2 HP) wydaje mi się cienka. Trzeba było zamiast kapłana wziąć drugiego wizarda.

01.10.2003
10:32
[28]

garrett [ realny nie realny ]

ivo --> jak dobrze pamiętam podczas tworzenia kleryka można było wybrac feata odpowiedzialnego za max uzdrawianie

01.10.2003
10:43
[29]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

ivo -->> bzdura, Cure Light Wounds Leczy 1D8 +1/lvl kapłana, a Cure Moderate Wounds 2D8 +1/lvl kapłana, więc jakie 1-2 HP???

możesz przecież zapamiętać po kilka tych czarów na poziom, rzucasz i się wysypiasz, w czym problem?

a właśnie, ile Wisdom ma twój kapłan?

01.10.2003
10:55
[30]

ivo [ Pretorianin ]

garrett -> skorzystałem z gotowej postaci, nie miałem siły przebijać się przez poradnik a bałem się, że stworzę źle zbalansowaną postać. Zasady tworzenia postaci w Temple są dosyć zawiłe - ci, którzy to w polsce wydadzą będą musieli się nieźle nagimnastykować przy tłumaczeniu.
sabathius -> jestem w robocie, sprawdzę w domu. Ale jak wyżej zaznaczłem korzystałem z gotowej postaci więc chyba jest powyżej 10 (mam taką nadzieję).

01.10.2003
16:33
smile
[31]

Mysza [ ]

Dla zainteresowanych... lista bugów z forum Atari (w 1 poście)... praktycznie codziennie aktualizowana... a ja zastanawiam się czy grać dalej, czy czekać na patcha? Bo lista baboli jest przytłaczjąca... :((((

01.10.2003
16:48
[32]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Heh... lista bledow jest faktycznie imponujaca... A sa to glownie bledy "w grze" a nie ma w tym poscie mowy o bledach technicznych - jak niemoznosc odpalenia gry przy uzyciu programow do ustawiania sztywno odswierzania (to jest po prostu przesada...), problemy z SecureRom'em, zwalnianie filmikow itd, itp. Dawno juz nie widzialem cRPG tak zapluskwionego... ale jak pokazuje historia to i tak pozniej nie wplywa zbytnio na przyjemosc z gry, ani na "kultowosc" tytulu (np Daggerfall czy Fallout 2...). Ja poczekam na poprawke...

01.10.2003
17:03
smile
[33]

dakota12 [ Ponury Milczek ]

Gra zapowada się naprawdę super. Wprawdzie nie jestem specem od ad&d i czuję się troszkę zagubiony w statystykach postaci, featsach i całej reszcie z tym związanej....ale cóż .. na naukę nigdy nie jest za późno :)

z innej beczki:
nie wiem czy zauważyliście (nie doczytałem calego wątku) że jesli wystartujesz jedną tylko postacią gra zaczyna się zupełnie inaczej? Narazie grałem klasycznie 5-cio osobową druzyną (fighter, barbarian, rouge, cleric i wizzard) ale wcozraj gierką zainteresował się moja żona. Zacząłem jej pokazywać na czym polega tworzenie postaci itd. stworzyłem druida i rozpocząłem nim grę (tylko ta jedna postacią) i jakież było moje zdziwienie gdy okazało się że gra zaczyna się zupełnie inaczej ... wprawdzie nie mialem za dużo czasu aby zobaczyć jak przebiega dalszy scenariusz i nie wiem co będzie dalej ... ale .. miłe ..
_______________________________

i pytanie na koniec: obrażenia boni, 1d8 itp wiem co znaczy (chyba ;)) 1 rzut kostką 8-mio scienną ... ale dodakowy dopisek np. 20x3 nie mam już pojęcia co oznacza ... mógłby mnie ktoś oświecic?



zdrówka

01.10.2003
17:09
[34]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

np 2k8 + 3 oznacza rzut kostka 8 scienna, wynik pomnozony przez 2 i do wyniku mnozenia dodane jest 3 :) czyli mozliwy jest rezultat od 5 do 19

01.10.2003
17:16
smile
[35]

Mysza [ ]

Luke --> A mnie wydaje sie, że 2k8 oznacza DWA osobne rzuty kością 8-scienną, których wynik jest do siebie dodoawany...

Dakota --> dalsze dopiski w charakterystykach broni: np 19-20 oznaczają szansę na trafienie krytyczne... rzut na atak jest wykonywany k20... normalny krytyk jest na 20... niektóre bronie i featy zwiekszają tą szansę... ale ponoć bug w grze sprawia, że i tak zawsze wynosi ona tylko 20... a mnoznik np. x3 oznacza pzrez ile mnożone są obrażenia w razie trafienia krytyka...

01.10.2003
17:24
[36]

dakota12 [ Ponury Milczek ]

Mysza --> dzięki, właśnie o takie wyjaśnienie mi chodziło .... a co do innych początków to chyba nie zależy od ilości postaci ale ich charakteru ...

01.10.2003
17:24
[37]

Johnn [ Ghoul ]

dakota12---> Rozpoczecia zalzey od charakteru druzyny lub postaci ktora akurat stworzyles a nie od ilosci postaci

_Luke_--> wedlug mnie to Mysza ma racje że 2k8 oznacza DWA osobne rzuty kością 8-scienną, których wynik jest do siebie dodoawany...

01.10.2003
17:34
smile
[38]

Bajt [ ]

Mysza i Johnn maja racje. 2k8 sa to dwa rzuty kostka osmioscienna i wyniki sa sumowane.

Mysza --> 20/x3 nie oznacza potrojenia wyniku tylko rzucenia na obrazenia 3 razy. Czyli jak masz miecz zadajacy k8, to przy krytyku zadajesz 3k8. Mnozy sie natomiast bonus za sile, specjalizacje itp.

A ja czekam na polska wersje, o ile kiedys w ogole wyjdzie...

01.10.2003
17:43
[39]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Sorry moj blad, macie racje :)

01.10.2003
21:13
smile
[40]

Mysza [ ]

Bajt --> Racja z tymi krytykami!! Mój błąd...

A ja mam pytanie... chodzi mi o identyfikację scrolli i mikstur... czy zawsze trzeba robić to czarem (rzucenie Identify zabiera z kiesy 100gp; tyle samo kosztuje to w "sklepach")? Czy może jest jakiś inny sposób ich rozpoznawania? Mniej kosztowny? Np. odbywa się to automatycznie i jeśli tak od jakiego współczynnika, czy skilla or feata to zależy? Bo się ten interes niepołacalny robi powoli...

01.10.2003
23:07
smile
[41]

-=SET=- [ Centurion ]

Czy ma jakies zalety zalozenie w swiatyni tych ciuchuw od ruznych domen ? to znaczy wiem ze nietakuja konkretne stwory ale czy morzna od niech cos kupic albo dostaxc questa czy tylko sie traci expa ktury w nich siedzi ? :-)

02.10.2003
09:53
smile
[42]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

-=SET=- -->> można podejść do niczego nie spodziewających się potworów i skoczyć na nie z NIE-NAC-KA! :D

02.10.2003
11:17
[43]

dakota12 [ Ponury Milczek ]

Mysza --> ja indefikuje scrole poprzez czar "Read magic", nie zauważyłem aby podczas tego znikała mi kasa. Co do eliksirów to nie wiem.

jeszcze raz dziekuję za rozwianie wątpliwości z "krytykami".

a teraz troszkę dłużej.

Chiałbym poradzić się fachowców od D&D, jak według was wygląda przedstawiony poniżej skład. Grałem nim wczoraj troszkę i wydaje mi się że jest okej ale ... opinia fachowca była by mile widziana. Moim podstawowym problem jest niechęć do "łamania" klas, a co za tym idzie delikanie mówiąc znikoma wiedza na ten temat, nie wiem skąd mi się to wzięło ale jakoś tak mam ... i właśnie w związku z tym chciałbym się poradzić "kogo na co i kiedy ewentualnie mógłbym złamać" ?

Człowiek - wojownik
praworządny neutralny
wyznanie: Heironeus
Feats: statndartowe przynależne klasie+
Combat expertise
Improoved initiative
Weapon focus (longsword)

Człowiek - wojownik/???
neutralny zły
wyznanie: Erythnul
Feats: statndartowe przynależne klasie+
Combat expertise
Improoved initiative
Weapon focus (morningstar)

Krasnolud - wojownik, pózniej chę go złamać na rouge
neutralny dobry
wyznanie: Heironeus
Feats: statndartowe przynależne klasie+
Combat expertise
Improoved initiative

Elf - sorcerer/???
praworządny neutralny
wyznanie: Wee Jas
Feats: statndartowe przynależne klasie+
Empower spell

Elf - cleric/???
praworządny neutralny
wyznanie: Wee Jas
Feats: statndartowe przynależne klasie+
Empower spell
Rebuke undead
Domain power

ps.
jak narazie gierka wciągnęła mniejak bagno....

02.10.2003
11:30
[44]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

dakota12 -->> nieźle, nieźle, co prawda zamieniłbym rasami twojego przyszłego rougea z klerykiem, ale... gusta i guściki

polecam zresztą rouge od 1 lvl, szkoda leveli na fightera, mój rouge od samego początku w trakcie walki zabiega kolesi (lub "zaskrada") od tyłu - i SRU! w plecy - sneak attack - działa aż miło

pierwszego ogra pokonałem bezboleśnie właśnie dzięki rougeowi

02.10.2003
11:34
[45]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

aha -->> mimo że nigdy nie pasował mi do D&D polecam mnicha - animacje w walce są zabójcze

02.10.2003
12:08
[46]

ivo [ Pretorianin ]

sabathius -> HAU HAU odszczekuje co wcześniej pisałem o moim kleryku.Wczoraj wydrukowałem sobie manual (przeszło 90 stron) i dopiero pewne sprawy się wyjaśniły. Gra niesamowicie wciąga - wczoraj żona zrobiła straszną awanturę, bo tak się zagrałem, że nie zauważyłem że już wpół do piątej rano (a do pracusi niestety też trzeba chodzić). chyba sobie wezmę na jutro urlop, coby w spokoju popykać.

02.10.2003
12:19
smile
[47]

garrett [ realny nie realny ]

ivo --> jutro się zamykam w pokoju i nie wychodzę do rana :) Też chciałem wziąść urlop na dziś by pograć ale coś wyskoczyło :)

02.10.2003
12:27
smile
[48]

tygrysek [ behemot ]

cudowna gra :)
dopiero zacząłem

ale po 3 godzinach postacie stworzone :)
chaotic evil team :)

02.10.2003
13:15
[49]

dakota12 [ Ponury Milczek ]

Sabathius --> ...czyli pomijając kwestię rasy dla rouge radziłbyś mi żebym krasnoluda wojownika juz teraz "złamał "(mam nim 2 lvl)?
W pierwszej drużynie którą zmontowałem miałem rouge ale jakoś zupełnie mi nie pasił, był mało przydanty ale to chyba akurat nieprawidłowo dobranych featsów i nieprawidłowego wykorzystania i prowadzenia postaci bo widzę że większość ludków raczej chwali sobie tą klasę .....

A co z pozostałymi? łamać czy nie łamać, oto jest pytanie ;)

02.10.2003
13:35
[50]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

dakota12 -->> są dwie szkoły (zasadniczo), moja mówi: "nie łamać wcale", zwłaszcza jeśli gramy drużyną a nie jedną postacią

02.10.2003
14:04
[51]

dakota12 [ Ponury Milczek ]

czyli ja, mozna powiedzieć, zaliczam się do wyznawców "Twojej szkoły" :)

oka, wielkie dzieki za pomoc

02.10.2003
14:32
[52]

_Astaroth_ [ Legionista ]

Ściągam tę gre już chyba od tygodnia (kijowe transfery) i już jutro powinienem ją mieć. Aż się nie moge doczekać aż położe na niej łapy :] , bo jest na pewno interesująca, zresztą jako fan RPG, D&D, FR i wszystkich rzeczy z tym związanych to jest dla mnie pozycja obowiązkowa. Dużo oczekuje od tej gry i mam nadzieje że sie nie zawiode. Jak zagram to podziele sie moimi spostrzeżeniami na forum

02.10.2003
15:29
[53]

ivo [ Pretorianin ]

_Astaroth_ -> powodzenia i nie przejmuj się drobnymi bugami, bo która z wielkich gier ich nie miała. I przed grą radzę ci dokładnie zapoznać się z manualem - strasznie duży, ale warto.

02.10.2003
16:04
smile
[54]

Bajt [ ]

Witam i mam pytanie: czy w ToEE sa klasy prestizowe?

PS. W moim poscie walnalem glupote: miecz nie moze miec przeciez krytyka x3 :P

02.10.2003
16:13
[55]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

Bajt -->> nie, poza tym jest ograniczenie do 10lvl doświadczenia więc miejsca na prestiżów byłoby niewiele

03.10.2003
16:45
smile
[56]

zarith [ ]

fajnie działaja featy 'craft wondorous item' i 'craft magical arms and armor'. Właśnie na postoju czarodziej wyprodukował greatsworda +3 a kapłanka gauntlets of ogre strenght i wcale tak dużo xp nie stracili, szczególnie kapłanka :-) Tylko dużo kasy poszło (na miecz chyba z 10000 gp). Teraz planuję broń +3 z jakimis obrażeniami elementalnymi (chyba ogień) bo dużo trolli jest na 2 levelu świątyni :-). Wogóle jest nieżle, bo nie wiem jak wyjść - na 1 levelu zauważyłem jakieś ukryte drzwi, wyszedłem na 2 levelu ale nie mogę wrócić, i teraz się błąkam :-).

03.10.2003
18:36
[57]

.Jacek 99. [ Senator ]

niestety nie przypadla mi do gustu gra. Nie czuje pelnej kontroli nad moimi postaciami i ich wlasciwosciami. Nie podoba mi sie walka (lubie walke turowa ale ta mi nie przypadla). No i wymagania wysokie, ale to akurat moge przebolec. Na tworzeniu postaci spedzilem kilka godzin, na grze kwadrans :) i nie mam ochoty na wiecej. Kurcze a wiazalem z ta gra duze nadzieje. Na szczescie sa inne niezawodne rpgi.

04.10.2003
10:53
[58]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

ja gram 3 x fighter (halfork, 2 x dwarf), sorceror, cleric, teraz jeszcze dolaczyl sie do mnie hillgiant fighter (ale wymiata - pancerz 40, 200 hp i chyba z 30 sily :). problem tylko jest taki, ze mi wszystko zabiera (zloto, magiczne bronie). jest jakis sposob zeby NPC tak nie kradl, albo zeby mu to odebrac (bez zabijania i zloszczenia go :). po 2. co uwazacie jest lepsze sorceror czy wizard (znam roznice, chce wiedziec jak sadzicie). jestem teraz w swiatyni na poziomie z planami ognia, wody itd. daleko jeszcze do konca? i wreszcie na koniec - nie uwazacie ze gierka jest za latwa? znaczy moze troszke na poczatku, ale teraz juz idzie jak po masle. po prostu exp idzie za szybko (za jedna walke dostalem 12000 na postac, to chore). jestem moze w 1/3 gry a mam max poziom wszystkimi (moze procz giganta - on ma 8).

04.10.2003
12:59
smile
[59]

Lotar20 [ Pretorianin ]

Cześć, dziś będę miał ten świetny tytuł więc dopiszę się do listy szanownych forumowiczów. Sam nie preferuję łamanych klas, więc mój team prawie zawsze wygląda następująco - krasnal wojownik, elf łowca, halfling złodziej, człowiek kapłan, elf mag. To chyba najbardziej wszechstronna drużynka ;) Co do krytyków */x3 to chyba dwóręczne zazwyczaj mają, z tego co pamiętam jest coś mocniejszego - kosa */x4 :) Ja natomiast bardzo lubię rapierka, na wstępie ma 18-20/x2, a po zogniskowaniu, zwiększa się szansa krytyka jeszcze podwójnie czyli zdaje się 16-20/x2. Jeśli się mylę to proszę o korektę, bo pisze z pamięci...

05.10.2003
11:10
[60]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

byliscie na plaszczyznie ognia? jak zabic balora? dziad ma z 200 hp i jest kurde niewrazliwy na wszystkie uderzenia (caly czas wchodzi 0, nawet broniami +2). i do tego odp. na magie i b. wysokie AC. jak go zatłuc?

06.10.2003
09:59
[61]

ivo [ Pretorianin ]

Wow - wczoraj opanowałem 4 poziom i zabiłem najwyższego kapłana. Dla mnie ta gierka wymiata, spędziłem nad nią grając non stop 4 dni.
Lotar -> postać złodzieja wydaje się zbędna w tej grze, na pułapki prawie się nie natknąłem, a wszystkie skrzynki i drzwi otwieram magią. Mój złodziej na poziomie 9 nie potrafił otworzyć rzadnej skrzynki, pomimo że ma feat do otwierania zamków. Lepiej dodatkowego wojownika albo maga, bo ostatnia walka nie jest betką.

06.10.2003
10:16
smile
[62]

falkon [ Pretorianin ]

cotton_eye_joe - z tego co wiem Balor to demon a na neiktóre demony diala bron +3, a na magie jest odporny czy niewrazliwy ? bo to zasadnicza roznica. Jezeli odporny w ilus tam procentach to poprostu zapodaj mu kilka razy obnizenie odpornosci (czar)

Czy ktos sie orientuje czy gra zostanie wydana w Polsce ? oczywiscie PL ? Bo niewidze w zadnych zapowiediach :(. A jak wychodzi jakis total shit typu ENter The Matrix to lokalizuja odrazu a jak taka extra gra to nawet niema w zapowiediach :(:(

06.10.2003
10:30
[63]

ivo [ Pretorianin ]

Na CDProjekt dają info o tej grze, więc prawdopodobnie będą ją robili. Aczkolwiek w zapowiedziach gra nie figuruje. Na 3 poziomie jest "lustro", które w ramach pomocy oferuje podwyższenie statów broni. Czy komuś to się udało ? Jak zostawiłem broń to w jednym przypadku nic się nie stało a w drugim broń zniknęła - czy błąd gry czy ja coś źle robię ?

07.10.2003
16:18
[64]

ivo [ Pretorianin ]

A jednak z lustrem to nie buk, przestrzegam - to lustro weneckie, a po drugiej stronie siedzą dwa warewolfy i szukają naiwnych do pozbycia się ekwipunku. Twórcy TEE nie byli jednak pozbawieni poczucia humoru, i oprócz mrocznego klimatu lochów jest parę całkiem zabawnych momentów.

07.10.2003
17:03
smile
[65]

Liczyrzepa [ Pretorianin ]

gra byłaby super ALE z tym, że jedynym miejscem na świecie gdzie mozna restować jest karczma to przesadzili. no gdyby jeszcze Heal przywracało choć 1 HP. idzie ocipieć jak się tak krąży w kółko: karczma - lochy

08.10.2003
09:42
[66]

ivo [ Pretorianin ]

W Nulb można sobie kupić chałupę - tam można odpoczywać + masz do dyspozycji 2 skrzynie na przechowywanie ekwipunku. Jeśli masz w drużynie kapłana to przy jego pomocy powinienaeś utrzymać zdrowie na zadawalającym poziomie. Heal nie nadaje się do przywracania zdrowia, potrzebne ci Cure Light Wounds.

08.10.2003
10:29
[67]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

Liczyrzepa -->> marudny jesteś, ja wysypaiam się tam gdzie stoję i nie narzekam, a że czasami troszkę przy tym pocombatuję to tylko dodatkowe EXPki

08.10.2003
12:32
[68]

Liczyrzepa [ Pretorianin ]

Sabathius --> nie żartuj sobie. jak mozna próbowac spać mając w drużenie z dwiema ledwo zywymi postaciami jak co chwila cie cos budzi, a do tego czasami jakas ekipa złożona z potwórów, z których jeden ma więcej HP niż cała moja drużyna razem wzięta

08.10.2003
13:05
smile
[69]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

Liczyrzepa -->> bynajmniej nie żartuję, encountery w trakcie snu rzadko kiedy są ciężkie, no i zawsze możesz się poratować czarem "quicksave"

08.10.2003
13:12
[70]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

Liczyrzepa -->> i zapomniałem dodać: spanie "until healed" w ogóle nie wchodzi w rachubę, ja np. śpię 12 h rzucam wszystkie czary leczące klerykiem i śpię raz jeszcze 12 h

10.10.2003
00:01
smile
[71]

Martinus [ Konsul ]

Na GOL-u jest informacja, że dystrybutorem w Polsce będzie Cd-Projekt

10.10.2003
08:51
[72]

Liczyrzepa [ Pretorianin ]

ha! mój błąd polegał na tym, że grałem 4-osobową drużyną. teraz zacząłem od nowa 5-osobową. Gra się duuużo łatwiej. Przy czym nie chodzi mi o to, że w 5 osób jest dużo łatwiej (trochę też) ale o to, że gra jest znacznie łatwiejsza. Nie wiem, czy to kwestia losowa, czy tak to zaprojektowali, że w 4 jest trudniej (to byłoby bez sensu, ale wiele rzeczy zrobili bez sensu). W każdym bądź razie w 5 osoób jest znacznie mniej (nawet 1/2) potworów losowych w lokacjach, prawie nigdy nie napadają mnie w drodze (w 4 osoby za każdym (no może 90%) przejściem lochy - wioska). Mimo wszystko wkurza mnie, że w wiosce nie można klikając na mapie przejść do tawerny (tak jak się to robi na world map).
Sabathius --> dzięki za informację. ja próbowałem 'until healed', stąd te złe wspomnienia. poza tym do czego w ogóle jest heal skoro nie do leczenia?

10.10.2003
08:51
[73]

draco666 [ Konsul ]

hej-mam male pytanko odnosnie wymagan toee:da sie grac na kompie spelniajacym minimalne wymagania sprzetowe(konkretnie chodzi o procek)???

10.10.2003
11:16
[74]

ivo [ Pretorianin ]

U monie na Atlon 2000XP + GF 4200 gra chodziła płynnie, do momentu kiedy nie zszedłem do świątyń żywiołów. W Temple Fire praktycznie co chwila gra mi się chaczyła i to ostro, nie mam pojęcia dlaczego. W innych lokacjach nie było takich problemów.

10.10.2003
14:42
[75]

picuś [ Generaďż˝ ]

Na tym filmiku ściągniętym z głównej strony gry ukazującym rozgrywkę program tez troche zwalnia od czasu do czasu a wiec ..
Niedopracowany kod ?

14.10.2003
11:48
[76]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

Liczyrzepa -->> "heal" służy choćby do opatrzenia wykrwawiającej się postaci, żeby nie zjechała na -10 HP i nie zeszła

18.10.2003
14:28
smile
[77]

Lotar20 [ Pretorianin ]

cześć, mam jedno pytanko...Jak wywołać walkę? Choćby z neutralną postacią...bo częst pojawia się taka sytuacja że napotykam przeciwnika po drodze do jakiejś lokacji na mapie i nie mogę z nim walczyć bo nie jest na "czerwono". Proszę o szybką odpowiedź.

18.10.2003
15:29
[78]

Lotar20 [ Pretorianin ]

już nieaktualne. Wyczytałem w manualu :P

24.10.2003
02:37
[79]

draco666 [ Konsul ]

jak myslicie,jak bedzie sie sprawowac taka druzyna:wojownik,paladyn,zlodziej,mag oraz ewentualnie tych dwoch npc z tawerny(mnich i barbarzynca)

24.10.2003
09:01
[80]

jackaroo [ Legionista ]

Jesli chodzi o tych dwoch gosci tzn mnicha i barbarzynce w knajpie to podejrzewam ze nie zgodzi sie z nimi paladyn bo oni sa zli. Jak zaczalem zla druzyna to u mnicha mialem pierwszy quest znalesc miecz chyba ten z intra bo nie gralem dalej. Tak tylko z ciekawosci zeby zobaczyc rozne poczatki tworzylem postacie o roznych charakterach.

24.10.2003
10:16
[81]

ivo [ Pretorianin ]

draco666 -> wywal złodzieja, do niczego nie przydatny. Weź w jego miejsce kogoś dobrze władającego bronią albo drugiego maga.

24.10.2003
10:25
[82]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

ivo -->> taka bzdura że aż włosy wypadają, złodziej genialnie sprawdza się w walce wręcz (sneak attack) - np. pierwsze ogry zabijałem zupelnie bezboleśnie właśnie dzięki złodziejowi. Mój ma prawie tyle killsów co fighter i Elmo

jako NPCta (na początku gry) polecam Elmo (ten pijany koleś na drodze) - dobry fighter, startuje na 4lvl z magicznymi toporem i kolczugą, no i największa zaleta - jest cudownie napruty cały czas, świetnie to wygląda jak jest w zbroi płytowej. Aha, Elmo jest jednym z niewielu NPCtów którzy jako swój udział w łupach biorą tylko trochę kasy a nigdy przedmioty.

24.10.2003
10:30
[83]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

co do złodzieja jeszcze - jeżeli będzie to elf będzie mógł od razu władać długim mieczem (a jest w grze kilka niechudych), dobrze żeby zaczął z wysoką siłą (najlepiej 18) do tego tylko pozostaje dodać Bull's Strength, Barkskin, z featów Dodge, Mobility, Spring Attack, Combat Reflexes i mamy cichą maszynkę zarówno do otwartej walki jak i do assassiństwa

24.10.2003
10:32
[84]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

kto nie doczytał manuala - pamiętajcie że tak jak w prawdziwym D&D tu też obowiązuje "flanking" - czyli jeżeli staniemy dwoma naszymi bijącymi po obu stronach wroga, to obydwaj mają +2 do trafienia jegomościa

24.10.2003
10:48
[85]

ivo [ Pretorianin ]

sabathius-> może złodziej w walce z pojedyńczym wrogiem się sprawdza, ale na 3 i 4 poziomie mamy do czynienia raczej z hordami nieprzyjaciół. Ponadto dla mnie złodziej powinien przydawać się głównie do otwierania zamków (to można załatwić magią) i usuwaniem pułapek - prawie ich nie ma. Dlatego uważam, że lepiej zamiast złodzieja mieć jakiś dodatkową postać woja lub maga.

24.10.2003
11:22
[86]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

ivo -->> wciąż nieprawda, złodziej sneak attackiem zadaje dużo większe (często kilkakrotnie - vide moja złodziejka 8 lvl) od fightera czy barbarzyńcy, a że wystaczy, bez żadnego krycia się, obiec wroga i walnąć go w plery, lub kiedy jest "flatfooted", lub kiedy leży (trip attack), - okazji jest móstwo, praktycznie nie ma rundy, zwłaszcza w dużych "ściepach", bez sneak attacka

reasumująć - jak dla mnie wyrzucając złodzieja "okulawiamy drużynę"

24.10.2003
11:28
smile
[87]

Oriongry [ Legionista ]

Help me friends in sword!!!
gierka całkiem fajna, ale brak postepów zmusza mnie do zasięgnięcia porady. Mam 8000 tys expa to chyba 4 lvl, drużyna 5 osób. Troche questów zrobiłem ale nie rusze pozostałych. Nie mogę rozkwasić tego bodajze wzgórzowego olbrzyma w Emeridy Meadows (zadania dla kapłana od cubertha).Nie wim jak go załatwić. Podobnie sprawa z zadankiem z ryba w Nulb - dla pirata - rozwala mnie gigażabka behemot.
I pytanie - jak sobie poradzić z nimi, czy dopakować sie do awansu i wtedy iść czy może nająć jakiegoś NPC (i którego najlepiej - Elmo?) i wtedy huzia na józia.
Ale nie wiem jak sie uwolnić od przyłączonego gostka, dlatego jeszcze nie przyłączałem nikogo.
Czy po przyłączeniu mamy nowe questy albo czy pomagaja wykonć istniejące.
W szczególności quest z konewrsją religijną od Old Fith Do Cubertha i powiązane z nimi inne.
Jeżeli wiecei pomóżcie, jezeli nie - nie piszcie.

24.10.2003
11:38
[88]

ivo [ Pretorianin ]

Oriongry -> olbrzyma na twoim poziomie powinieneś załatwić bez pomocy. Rzuć czar sieci, zmiękcz gostka strzałami i magią , a jak już będzie słabował to go dobij mieczykiem.

24.10.2003
11:43
[89]

ivo [ Pretorianin ]

sabathius -> zobacz na końcowe statystyki, u mnie najwięcej załatwił barbarzyńca i mag. Przy ciasnych pomieszczeniach z wieloma wrogami raczej złodziej się nie sprawdza. Ale jest to kwestia gustu - ja się na złodzieju zawiodłem. Tylko że tworzylem go raczej z myślą o otwieraniu zamków i usuwaniu płapek , a dopiero w drugiej kolejności do walki.

24.10.2003
11:48
[90]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

Oriongry -->> no to jedziemy

1. ogra da się załatwić spokojnie drużyną 2lvl + Elmo, trzeba, po pierwsze, osobno tłuc ogra a osobno jego niedźwiedzia. Wystarczy podejść od strony ogra (tak żeby był na krawędzi pola widzenia) i samemu zacząć walkę (klawisz "c"). Elmo z przodu bo ma 4 lvl i jest w stanie (przy dobrym wietrze) przeżyć kilka rund, cała drużyna zBless-owana (zakładam że masz kleryka), bardzo pomocny jest "magic missile" (mało zadaje, ale są to w 100% trafione obrażenia - zawsze coś), jak masz złodzieja (to najlepszy sposób) to gdy ogr zaatakuje Elmo - obchodzimy go od tyłu i w plecy. Jeżeli obstawisz ogra po bokach fighterami (najlepiej przy pomocy "5 foot step" już w trakcie walki) - będą mieć +2 do trafienia.

2. jak chcesz kogoś wyrzucić z drużyny pogadaj z nim - opcja "talk" z "okrągłego" menu

3. quest z konwersją religijną jest mocno rozbudowany (łączą się z nim dwa śluby, a nawet trzeci jak sam będziesz chciał się ożenić z córką Filikena) i wymaga między innymi podróży do Nulb - więcej nie podpowiem

24.10.2003
12:04
smile
[91]

Oriongry [ Legionista ]

Dzięki chłopaki, natchnęliście mnie wiarą w zwycięstwo ;-)))
Spróbuję jeszcze raz i niech całe Homlet zadrży!!!
A jeszcze o przyłączeniach, kogo warto oprócz Elma?

24.10.2003
12:08
[92]

Oriongry [ Legionista ]

aha i jeszcze jedno - może by tak nowy watek, zeby mniej przewijac i ożywic forum nt. ToEE - bo gierka (powtórzę się) wcale a wcale....

24.10.2003
12:41
smile
[93]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

jak się uda za (jakieś dwa tygodnie) dobić do setki postów to założymy nowy

24.10.2003
12:52
[94]

draco666 [ Konsul ]

hmm to ja mam jeszcze pytanko:brac na npc elmo czy duet mnich&barbarzynca(udalo mi sie ich przylaczyc do druzyny mimo sprzeciwu paladyna :] )???

28.10.2003
14:31
[95]

Lotar20 [ Pretorianin ]

cześć, mam pytanko co do chowańca. Jak go wyciągnąć z ekwipunku, bo mi tam siedzi i nie mam z niego żadnego porzytku... Jeszcze jedno..czy jest jakiś inny sposób na identyfickację przedmiotów? Niedawno zdobyłem po jednej walce kilkanaście mikstór i jestem przekonany że są to mikstury lecznicze...ale muszę czekać aż mój mag rzuci czar...czy jesy może inna metoda? Nie mówię o identyfikacji w sklepie...;)

28.10.2003
15:06
[96]

ivo [ Pretorianin ]

Nie wchodząc do postaci rozwiń potiony, kliknij na literkę H. Powinien ci się przy wskaźniku myszy pokaza znak zapytania. Kliknij tym na nieznaną miksturę i już - ale za każdym razem musisz to powturzyć, bo jak wejdziesz do inventory to dalej nie wiesz co jest co.

29.10.2003
09:34
[97]

Lotar20 [ Pretorianin ]

ivo--> rzeczywiście, nezły bajer...szkoda że tylko miksturki można w ten sposób identyfikować...jednakże czy mogłbyś mi pomóc w pierwszej części mojego pytania..czyli chowaniec??

29.10.2003
10:41
[98]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

Lotar20 -->> to nie NWN (na szczęście) - familiar wizarda/sorcerera to małe sworzonko a nie maszyna do zabijania (od tego są zwierzaki druida). Familiary zawsze pozostaną w ekwipunku i dają różne bonusy np. +2 Reflex Saves, +2 Will Saves itp, itd

29.10.2003
15:41
[99]

Lotar20 [ Pretorianin ]

aha, to wiele wyjaśnia...choc miło by było popatrzeć jak lata sobie koło mnie jakiś sokołek...dzięki za wyjaśnienie istoty sprawy

29.10.2003
18:00
smile
[100]

zarith [ ]

będę pisał z pamięci więc proszę nie krzyczeć tylko grzecznie poprawiać, ale

sab --> zapomniałeś o familiarach rangera, które normalnie chodzą po labiryncie a i familiary wizarda pewnie tez można wyciągnąć z ekwipunq (tylko nie ma rzeczywiście po co bo są kiepskie).

10.11.2003
16:53
[101]

dakota12 [ Ponury Milczek ]

może ktoś z sznownych forumowiczy mógłby mi pomóc .... Emeridy Meadows i artefakt ale Terjona .... gdzie ja to mogę do cholery znaleźć ... zlazłem całe pole, wykończyłem wszystkich łącznie z tym gigantem na dole ... zabrałem wszystko co miał przy sobie i wszystko co wałało sięna ziemi a rzeczonego "artefaktu" nie widu ni słychu .... jakaś sugestia ... cokolwiek ....

ps.
gra jest super (zresztą pisałem o tym wczesniej ;) ) ale ilość błędzów po prostu powala .... no i zcięcia na niektórych poziomach rozwalają ....

10.11.2003
17:27
[102]

elfik [ mesmerized by the sirens ]

Orientuje sie ktos moze, czy patch jest juz dostepny ? Podobno na serwerach ftp supportu Atari byl podejrzany plik, ktory jednak okazal sie fake'm. Moze ktos ma uaktualnione informacje dotyczace patcha ? Podobno wprowadza morze zmian.

12.11.2003
11:50
[103]

dakota12 [ Ponury Milczek ]

elfik ---> jak narazie jest tylko fan patch, oficjany ma wyjść niebawem ....

link do fan patcha poniżej:

12.11.2003
11:50
[104]

dakota12 [ Ponury Milczek ]

elfik ---> jak narazie jest tylko fan patch, oficjany ma wyjść niebawem ....

link do fan patcha poniżej:

12.11.2003
11:50
[105]

dakota12 [ Ponury Milczek ]

elfik ---> jak narazie jest tylko fan patch, oficjany ma wyjść niebawem ....

link do fan patcha poniżej:
https://www.co8.org/forum/showthread.php?threadid=282

12.11.2003
11:51
[106]

dakota12 [ Ponury Milczek ]

kurde, sorki z "tripla" coś sie sypnęło z exploderem

12.11.2003
12:20
[107]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

dakota12 --> jesli nie ma oficialnego patcha to co to do diabla jest?

12.11.2003
18:38
[108]

dakota12 [ Ponury Milczek ]

_Luke_ ---> no nie wiem, link, który podałeś coś niebardzo chce działac, to po pierwsze, po drugie na oficjalnej stronie gry nie ma nic na temat patcha .... oprócz info na temat "Upcoming Patch " ... więc jak to jest ??

13.11.2003
08:55
smile
[109]

dakota12 [ Ponury Milczek ]

oka, zwracam honor, link dzisiaj zadziałał, patch jest ...

17.11.2003
12:17
[110]

ormats [ Pretorianin ]

Witam mam pytanko. Jak otwieracie zamkniete drzwi i skrzynie. Nie posiadam zlodzieja a czar Open/Lock nie dziala mimo ze juz mam Czarodziejke na 9 poziomie.

17.11.2003
12:47
smile
[111]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

ormats - nie ma takiego czaru jak "Open Lock" - czar nazywa się "Knock"
Open Lock - to skill, a jak widać w twojej drużynie nikt się go dobrze nie nauczył

17.11.2003
13:17
[112]

ormats [ Pretorianin ]

Pomylilem sie w pisowni mialo byc close bo taki jest czar na 0 poziomie. Nie wiem jak ja czytalem opisy czarow ze knock'a nie rozkminilem.
Open Lock to wiem ze to skill i fakt nie rozwijam go u zadnej postaci.
Moja druzyna to -Druid , Czrodziejka, Fajter , Barbarzynca + 3 NPC (Elmo , Otis , i taki duzy Ogr co w Swiatyni jest jakos chyba na E sie nazywa)

17.11.2003
14:00
[113]

ormats [ Pretorianin ]

Nie podziekowalem w poscie wczesniejszym. Dzieki Sabathius. Mam jeszcze 1 pytanko - jak unicestwic trolle tak zeby juz nie wstawaly jak sie bedzie kolo nich przechodzic?
a ten ogr to jakis tam na E tylko Sorocco :) .

17.11.2003
14:03
smile
[114]

zarith [ ]

ormats --> zaklęciami z pierwiastkiem elementarnym najlepiej (ogień, kwas itp)

17.11.2003
14:19
[115]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

ormats -->> tak jak mówi zarith + "Coup de Grace"

17.11.2003
15:15
smile
[116]

Bogas [ Senator ]

Witam
Zarith- nie kwas, ogień itp. tylko samym kwasem i ogniem. Niczym więcej bo wodą to możesz je co najwyzej umyć :)

17.11.2003
15:19
smile
[117]

zarith [ ]

bogas --> tak na dobrą sprawę to kwas też nie jest żywiołem:) źle się wyraziłem, chciałem podać przykład bo przecież trolle można załatwiac też innymi zaklęciami (dezintegracja:P)

17.11.2003
15:23
smile
[118]

Bogas [ Senator ]

No ale najcięsciej rozwala się własnie tym. Bo raczej jak pójdziesz na bagna troli to nie zucisz dezintegracji na wrzystkich.

17.11.2003
15:24
smile
[119]

zarith [ ]

JA NIE RZUCĘ??? :PP

17.11.2003
15:31
[120]

ormats [ Pretorianin ]

Dzieki. Widze ze sie wreszcie temat ozywil. Nik t nic wczesniej nie pisal bo chyba wszyscy grali e ta wysmienita gre.

Mam jeszcze pytanie . niedluga zaczne grac odpoczatku i chce to przejsc bez NPC -ow .Czy druid moze rowniez uzdrawiac jak to czyni cleryk (po raz 1 docenilem ta klase , w innych grach nigdy jej nie uzywalem) i czy rowniez ma ciekawe czary niszczace. Cleryka mialem (nie wiem jak to powiedziec) od slonca i uzdrawiania.

Z gory dziaki

17.11.2003
15:53
smile
[121]

Bogas [ Senator ]

Tak może leczyć ale nie ma domen kapłanskich nie może rzucać leczenia za inne czary, nie może odpędzać martwiaków, nie może nosić metalowych pancerzy i tarcz oraz włada innymi bronmi niż kapłan :)

18.11.2003
21:14
smile
[122]

Drackula [ Bloody Rider ]

Wyczyscilem pierwszy poziom podziemi swiatyni i mam dwie niewiadome. Jedno to male drzwi w lewym dolnym rogu mapki. Nie mam do nich klucza. Czy bedzie on gdzies dalej? Dwa to dwoje duzych drzwi kolo altaru Ziemi. Czy aby sie otworzyly to musze cos wlozyc do altaru czy moze pozniej to sie wyjasni. Mam Zapiski maga z tego poziomu ale tam nic na ten temat nie ma.
Teraz ide na 2 poziom.

19.11.2003
01:22
[123]

ormats [ Pretorianin ]


Dostaniesz pozniej questa zwizanego z tym alterem (choc wcale nie musisz - bo mozesz unicestwic dawce questa :) )
(nie chce ci mowic co, kiedy i dlaczego - bo sam sie dowiesz grajac)
Mozliwe ze jest jeszcze cos o czym nie wiem.

19.11.2003
14:41
smile
[124]

kiowas [ Legend ]

Ludziska, pomocy !!!
W koncu udalo mi sie zassac ToEE do konca, zaczalem wiec sobie radosnie instalacje gdy mniej wiecej po 2/3 calosci pojawil mi sie taki komunikat ---------->
Plytke mialem oczywiscie wlozona instalacyjna wiec nie wiem co jest grane. Czyby jakis plik byl niedograny??
Help!!!

19.11.2003
14:42
[125]

kiowas [ Legend ]

Zalaczam jeszcze obrazek zawartosci plyty instalacyjnej - jesli ktos ma cos innego niech napisze.

19.11.2003
14:46
smile
[126]

zarith [ ]

wygląda na to że masz walnięta instalkę.

19.11.2003
15:58
[127]

ormats [ Pretorianin ]

Mam pytanko.
Zalecanie lamac barbarzynce na fajtera???

Mam 3 level i teraz bede ich rasowal na 4 i nie wiem czy lamac czy nie. Fajter bedzie mial dodatkowego feata natomias barbarzynce nie.
Co zalecacie??

19.11.2003
16:01
[128]

kiowas [ Legend ]

zarith ---> tez na to wpadlem, liczylem jednak na troche wieksza pomoc

19.11.2003
16:08
smile
[129]

zarith [ ]

kiowas --> ściągnij jeszcze raz :P

19.11.2003
16:11
[130]

kiowas [ Legend ]

zarith ---> latwo ci powiedziec - ostatnio sciagalem jedna plyte ponad tydzien :(

19.11.2003
16:13
[131]

sasquath_ [ Pretorianin ]

czy znany jest juz termin wydania gry po polsku?? chociaz sam tekst bez dialogow???

19.11.2003
16:21
[132]

ormats [ Pretorianin ]

Termin to " niby" luty .

19.11.2003
17:54
[133]

ormats [ Pretorianin ]

Powtarzam zapytanie bo moze wam jakos umknelo :D

Zalecanie lamac barbarzynce na fajtera???

Mam 3 level i teraz bede ich rasowal na 4 i nie wiem czy lamac czy nie. Fajter bedzie mial dodatkowego feata natomias barbarzynce nie.
Co zalecacie??

19.11.2003
18:07
smile
[134]

zarith [ ]

ormats --> nie łamać, bez sensu. głupotą jest łamać profesje z tej samej grupy, więcej stracisz niż zyskasz.

21.11.2003
13:40
[135]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

jako że wątek pęka w szwach zakładam dla porządku drugą jego część

21.11.2003
13:50
smile
[136]

zarith [ ]

a ja podaję do niej linka:)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.