GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Pytanie do tych , którzy w pracy prowadzą korespondencję z interesantami .

24.09.2003
19:31
smile
[1]

Lupus [ starszy general sztabowy ]

Pytanie do tych , którzy w pracy prowadzą korespondencję z interesantami .

Czy w koresponencji pisząc do kogoś o kimś innym , lecz wyróżniając go określeniem pan/pani pisze się te wyrazy dużymi literami ? Kierjąc zdania bezpośrednio do adresata używa się Pan/Pani z dużej litery . A słowo te dotyczące trzeciej osoby pisze się z dużej czy z małej litery ?

Wersje :
1.
np. W odpowiedzi na Pani pismo , uprzemie informujemy , że o sposobie załatwienia Pani sprawy poinformowano również pana Kowalskiego .

2.
np. W odpowiedzi na Pani pismo , uprzemie informujemy , że o sposobie załatwienia Pani sprawy poinformowano również Pana Kowalskiego .


Ja do tej pory stosowałem z małej , ale staremu cos dzisiaj odbiło i poprawił mi wszystkie pany i panie na duże litery .

24.09.2003
20:01
[2]

gladius [ Óglaigh na hÉireann ]

Nie macie innych problemów w firmie?

24.09.2003
20:03
[3]

gereg [ zajebisty stopień ]

Lupus -> fkors, ze ver 1st

;-)

24.09.2003
20:08
[4]

Lupus [ starszy general sztabowy ]

gladius ===> problemy mamy i owszem , ale to nie ja je stwarzam .

24.09.2003
20:12
[5]

TeadyBeeR [ Legend ]

A Pan Kowalski to niby dlaczego gorszy ? :)
Ja jestem za ver 2.

24.09.2003
20:19
[6]

gereg [ zajebisty stopień ]

Teady - zapweniam Cie, ze wersja pierwsza jest poprawna. mam w tej mierze duuuze doswiadczenie ;-)

24.09.2003
21:16
smile
[7]

massca [ ]

w pierwszym mailu pisze Pan i imie z duzej, potem juz normalnie czyli wszystko z malej :)))

24.09.2003
21:19
smile
[8]

gereg [ zajebisty stopień ]

to dziwnie Pan pisze ;-)

24.09.2003
21:24
smile
[9]

Deser [ neurodeser ]

stosuję wersję pierwszą :)

24.09.2003
21:27
[10]

hetman [ Generał ]

Po pierwsze nie "z malej" a małą po drugie nie z "wielkiej" a wielką- podstawy
Nastepnie zawsze "Pan" wielką literą ponieważ jest to zwrot grzecznościowy

24.09.2003
21:38
[11]

gereg [ zajebisty stopień ]

hetman -

1st linijka masz racje bracie
2nd tu niestety racji nie masz ;-)

24.09.2003
21:41
smile
[12]

massca [ ]

Po pierwsze nie "z malej" a małą po drugie nie z "wielkiej" a wielką- podstawy

a to ciekawe, nie widzialem. musze zapamietac !!

24.09.2003
21:56
[13]

hetman [ Generał ]

No massca przyda Ci sie ;) Potraktuj to jako wskazowke od "kolegi" zza sciany hehe:))))

Gereg- nie zawsze ? Mysle , ze powinno sie pisac wielka ze wzgledu na szacunek i grzecznosc, w koncu zwarcamy sie do kogos:) Np. w jezyku niemieckim tez uzywamy formy grzecznosciowej Herr, Sie - ale moge sie mylic :)

24.09.2003
22:01
[14]

Lupus [ starszy general sztabowy ]

hetman === > dzięki za zwrócenie uwagi . Możesz jeszcze mnie pouczyć kiedy mówi się pośladki , a kiedy półdupki ? To wbrew pozorom bardzo istotne :)

Zgadzam się , że Pan /Pani dużą literą ( niech Ci będzie ) bo grzecznościowo , ale jeżeli piszę o innej osobie ?

24.09.2003
22:05
[15]

hetman [ Generał ]

Oj no istotne bo stanowi błąd ;)

24.09.2003
22:11
[16]

gereg [ zajebisty stopień ]

hetman ->

w tym zdaniu zawarles sedno sprawy

"? Mysle , ze powinno sie pisac wielka ze wzgledu na szacunek i grzecznosc, w koncu zwarcamy sie do kogos"

wielka litera piszemy tego typu slowa (pan, pani etc) gdy chodzi nam o osobe do ktorej bezposrednio sie zwracamy. czyli w przypadku Lupusa poprawna jest wersja 1st


hm..... jesli jestes "kolega zza sciany" massci, to znaczy ze ja tez poniekad jestem Twoim "kolega zza sciany" ;-) a mass nawet nie wie jakie tlumy golasow szwendaja sie w oop ;-)

24.09.2003
22:23
[17]

hetman [ Generał ]

Tzn z wypowiedzi jego w innym watku stwierdzilem ze jest "zza sciany"- jezeli Ty tez jestes "zza sciany" to pozdrawiam hehe :)

24.09.2003
23:03
[18]

gereg [ zajebisty stopień ]

hetman -> ja na podstawie tego, gdzie robi stwierdzilem ze jest z za sciany ;-)
jezeli literki oop cos Ci mowia, to znaczy, ze jak wroce z L4, to znowu bedziemy "zza sciany" ;-)

24.09.2003
23:37
[19]

hetman [ Generał ]

oop i od tego samego wujka A. :)

24.09.2003
23:45
[20]

gereg [ zajebisty stopień ]

moj wujek jest inny... a w zasadzie to jest ciocia P


;-)))

25.09.2003
20:36
[21]

Lupus [ starszy general sztabowy ]

Sprawa jest jasna . Dotarłem do książki opisującej savuarvivre ( czy jakoś tak ) Nie mam jej przy sobie bo zostawiłem w robocie , żeby pokazać jutro szefowi .

Pisząc o osobie trzeciej można użyć określenia pan/pani poprzez napisanie p. przed jej nazwiskiem lub imieniem np.

Szanowna Pani, rozmawiałem o tym z p. Stanisławem oraz p. Kowalską .

© 2000-2021 GRY-OnLine S.A.