Llordus [ Generaďż˝ ]
Forum CM: CMBO - mody z siatka terenu
Witam :)
Dla zainteresowanych - zrobilem sobie na wlasny uzytek mody z siatka terenu do CMBO :)
Wrzucilem je tez dzisiaj na stronke www.cmmods.com, wiec chetni moga sobie stamtad pobrac :)
Llordus [ Generaďż˝ ]
i jeszczcze jeden screen z moda 'letniego'
neXus [ Fallen Angel ]
A wogole to jest propozycja (rzucona przez Zajcefa) by potworzyc troche mapek do rozgrywek miedzy graczami. Bo zazwyczaj mapki generowane komputerowo sa lekko mowiac od czapy. Przydaly by sie takie patenty jak szpaler drzew i row przy drodze, przecinka w lesie zrobiona z rzadszych drzew w gestrzych (a nie jakies dziury z trawy), tory kolejowe na nasypie, itp. Po prostu taki prawdziwy teren...
woland_ [ Pretorianin ]
Pomysł jak najbardziej uzasadniony ale ile można grać na tych samych mapach??? Musiałyby ich być setki :(
Llordus [ Generaďż˝ ]
a to mod 'zmiowy'
Llordus [ Generaďż˝ ]
i jeszcze raz mod 'zimowy'
Lt Ursus [ Generaďż˝ ]
Jeżeli chociaż 25% graczy zrobiłoby po jednej mapce, a zapaleńcy może po 2-3, to można grać na nich przez 2 lata bo byłoby pewnie ze 200 map. Widziałem np taką dużą mapę zrobioną przez PiotraMX do BB i trzeba przyznać że na czymś takim grałoby się o klasę lepiej niż na mapach komputerowych. Nareszcie miasta i wsie mogłyby mieć jakiś sensowny wygląd.
Proponuję powołać dział zatytułowany Mapy lub też zrobić katalog map i u którego gracza można je dostać, to będzie można się wymieniać, oszczędzajc trochę kłopotliwego ściągania z sieci
JOY [ Generaďż˝ ]
woland z 2 strony fani Quake grają ciągle w te same mapy i im sie nie nudzi :) Wiesz niby ta sama mapa ale inny przeciwnik. No i stwarza to szanse na równe szanse :). Ale i tak ja wole generowane mapy lubie odrobine niepewnosci .
Da real Odi [ Konsul ]
neXus, zajcef ----> dobry pomysl! Sam kilka zrobie w wolnej chwili. Na poczatku wszystkich mapek bedzie pewnie malo, ale to jest idea z ktorej skorzystaja przyszle pokolenia! ;)
neXus [ Fallen Angel ]
JOY -> ale sam zobatrz jak sa generowane - najpierw stawia domki a potem ustawie teren pod nie...
A mnie sie marzy np. skok do nasypu kolejowego piechota przy ataku miasteczka, Albo atak na kolumne shermanow jadacych droga przez szpaler drzew z rowem z woda z boku. Takie sytuacje dosyc czesto zdazaly sie w rzeczywistosci...
Z reszta proponuje podzielic mapy na kategorie jak scenariusze: spotkanie, atak, szturm itp
neXus [ Fallen Angel ]
JOY - spojz na mape wygenerowana przez Lordusa - na moje ulubione murki, ktore musial stawiac pijany farmer na ciezkim kacu... ;)))
JOY [ Generaďż˝ ]
Niestem tego przeciwnikiem!! Pomysł fajny tyle że ja wole ryzyko ;), Z drugiej strony troche mnie wkurza że przed bitwą nie znam terenu na którym będe walczy, chyba każdy dowódca 2 WŚ znał chociaż w przyblieniu teren walki !! Szkoda. Ale tym sposobem można też coś na to poradzić a wiec do dzieła @ll zainteresowani
neXus [ Fallen Angel ]
Mam pomysl na wezel kolejowy - maly horror dla czolgow :))))) Szkoda, ze nie mozna stawiac takich elementow jak wypalone wraki itp ;))
jiser [ generał-major Zajcef ]
Jak usłyszałem od Nexa, że puścił pomysł na forum, to znając go pomyślałem sobie, że go sobie przywłaszczył ... a tu takie zaskoczenie :D :P ~~> Nexus
woland ~~~> ja sprecyzuję .. chodziło mi o znalezienie trzeciej osoby (do nas dwóch), która stworzyłaby dla nas mapkę na zadany temat ;] to znaczy, wiemy w jakim klimacie chcielibyśmy sobie pograć, niech ktoś trzeci nam coś takiego, wedle własnej fantazji, zmajstruje .. w rewanżu ja miałbym zmajstrować dla Nexusa i tego kogoś, i tak dalej ...
Dlaczego tak a nie inaczej? Bo nie widziałem (myślę, że nie ma, ale może jestem ślepy) możliwości tworzenia samych mapek .. ktoś musi dopisać do niej sprzęt zamówiony przez obie strony na bitwę (wedle zasady własnego doboru jednostek dla siebie), a tego nie da się zrobić bez użycia trzeciej osoby. Bez tej trzeciej osoby jedyna możliwość to są scenriusze, ale tak nie możnaby już dobierać sprzętu pod siebie.
lt ursus ~~~> możnaby zrobić katalog z mapami (po uprzednim zmolestowaniu dw4rfa :D ), ale to wymagałoby pewnie osoby opiniującej mapy .. aby nie okazało się, że wszysktie mapy na serwerze to są wysokie, zarośnięte pagórki z wijąca się między nimi rzeczułką (khem, a swoją drogą, fajny pomysł) .. no i pozostaje powyższy problem -- albo mapy są tworzone przez kogoś dla kogoś, albo nie ma wyboru jednostek
jiser [ generał-major Zajcef ]
JOY ~~~> jak przed chwilą próbowałem wytłumaczyć, miało chodzić o to, aby gracze nie znali (!) terenu przed bitwą (zdecydowanie się z Tobą zgadzam), a jednocześnie mapy były ciekawsze.
jiser [ generał-major Zajcef ]
Tu rozgłośnia radia 'zajcef' ...
To jak już jesteśmy w temacie, zaproponuję coś jeszcze (wybacz Llordusie za zaśmiecanie Ci wątku .. miałem podwiesić nowy, ale Nex mnie uprzedził) ...
Seria CM, jak widzę, nie tylko na mnie zrobiła pozytywne wrażenie, alleee ... to czego brakuje "normalnym" rozgrywkom (sparingów i ligi) to fabularyzacja. Znalezienie sobie "trzeceigo do brydża" :D miało być pierwszym krokiem na drodze do prowadzenia ciekawych rozgrywek z żywymi graczami korzystając z CM jako narzędzia symulacji pola bitwy.
Nie wiem czy ktoś pamieta (pewnie całkiem dużo osób, choć - kto wie) cykl kącików strategicznych w piśmie "Magia i Miecz" (zajmującym się, skąd innąd, RPG). Publikowali się w latach 93-96 (nie mam możliwości sprawdzić bo ktoś mi gwizdnął moje pisemka), propagując system reguł planszowej gry strategicznej "Battle '43"
O co mi chodzi? Chodzi mi o to, że mieli rewelacyjny pomysł na silnie fabularyzowane zadania dla czytelników. Przy bynajmniej niezrównoważonyc siłach, ciekawym terenie, oraz niepewności co do rezultatów swoich zamierzeń, trzeba było opracować sposób na możliwie najefektywniejsze wykonanie zadancyh celów (niekoniecznie terenowych) -- na dodatek nigdy nie można było osiągnąć wszystkich.
Brakuje mi tego, a CM jest świetnym narzędziem do rozstrzygania efektów działań na niskim poziomie (poziomie mapy taktycznej). Niby na CMHQ są wielkie bitwy, alleee .. po pierwsze, nie widzę specjalnego ruchu dookoła tych pomysłów; po drugie, nie każdy się załapał; po trzecie, niektórzy dopiero zaczynają grać w CM :]
Wielkie bitwy są wysoce czasochłonne, a mnie na myśl ciągle wracają tamte małe zadania z "Battle '43" (małe tzn. walczyło się tam najdalej 10 jednostkami, najczęściej 5) .. oraz liga najlepszych rozwiązywaczy zadań :]
Nawet bez takiej ligi, można by coś ciekawego ukręcić z tego pomysłu ... tylko jedno kłuje w bok ... radykalny brak fabularności na polu walki. Jeśli coś na nim stoi, to na pewno budynek mieszkalny. Monotoniaa krajobrazu, aż chce się wyć do księżyca.
Mówiąc te słowa późno w noc, żegam wszystkich radiosłuchaczy.
Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]
Tak a propos mapek do QB , to 3 gotowe leżą już na mojej stronce ( jest w Linkach ) a następne tworzę
A jeśli są też inni bawiący się w to , to mogę zamieszczać mapy u siebie ( przynajmniej do czasu wynaleznienia lepszego rozwiązania )
faloxxx [ Generaďż˝ ]
bardzo sensowny pomysl chetnie zagram na takiej mapie jak tez sam chetnie zrobie mapke
nawet jedna mam na dysku, kiedys sie bawilem w robienie mapek :)
neXus [ Fallen Angel ]
jizer -> zlosliwcze jeden, a dlaczegoz myslales ze przywlaszcze twoj pomysl? No tak, zmija na wlasnej piersi wychodowana... Ech, i ja go zarazilem starategiami...
jiser [ generał-major Zajcef ]
Nex .. no, no! bez takich! Ty robiłeś tak samo, tzn. jak Ci nie szło w planszowej grze strategicznej, to przestawało Ci się chcieć grać <wrr> Poza tym, w gry strategiczne wciągnął mnie właśnie ów kącik stratega w "Magii i Mieczu" ... ależ to miało urok :]
neXus [ Fallen Angel ]
jizer -> o nie - ja tylko jak uznawalem sytyuacje za beznadziejna - poddawalem sie. W CM masz to samo. Nie mam zwyczaju grac w takim przypadku do wyrzniecia ostatniego zolnierza
A co do gier strategicznych - mysle ze wczesniej od M&M bylo "History Line" i "Battle Isle" :P
jiser [ generał-major Zajcef ]
Nno nie .. to nie ten rodzaj gier .. seria Blue Byte'a to nie były gry strategiczne - chyba przede wszystkim z powodu bardzo słabego AI .. pamiętasz jak się tam "walczyło"? to były pewnego rodzaju gry planszowe, ale co im było do strategii?
neXus [ Fallen Angel ]
Och, nie kombinuj... Wtedy nie bylo lepszej gry tego typu. To bylu czasy przec CM'owe ;)))
jiser [ generał-major Zajcef ]
Drogi neXusie .. nawet 8 lat temu można było zrealizować projekt gry podobnej do CM (na trochę mniejszą skalę mocy obliczeniowej) .. a słabą stroną gier strategicznych od zawsze były:
1. słabe modele (w sensie: maszyny matematyczne) pola bitwy
2. słabe AI
obie te sprawy są w niewielkim stopniu zależne od obecnego postępu elektroniki .. dobre gry strategiczne czy taktyczne można było konstruować i wtedy i teraz .. jest ich dotąd nie za dużo .. dlaczego? a po co wkładać dużo wysiłku i pieniędzy w prace rozwojowe nad takimi, skoro i tak zyski są w grach serii C&C oraz podobnych?
Zresztą, dotąd nawet kochane Wojsko Polskie nie ma systemu wspomagania dowodzenia z prawdziwego zdarzenia, to o czym my mówimy...
neXus [ Fallen Angel ]
No jak to nie ma? A CM HQ ? ;))))))))
Nawet swojego agenta do jednostek liniowych wysylamy by zdal relacje :)))
Z drugiej strony co do AI - zawsze o wiele przyjemniejsza byla gra z zywym przeciwnikiem (o ile nie podchodzil do gry z podejsciem "i tak przegram" ;)))
Ale po tem jakie miales podejscie zaciete do "Alamo"
(ale zrobilismy off topic;)))
jiser [ generał-major Zajcef ]
właśnie .. grał ktoś kiedyś w "Alamo" ?
Caldur [ Konsul ]
NeXus ---> Widzę, że wrobienie mnie w tworzenie mapek do CM było "częścią wiekszego planu" :))
jiser [ generał-major Zajcef ]
caldur ~~~> tiaa .. szatańskiego planu przejęcia kontroli nad światem .. dr. No ? ;]
neXus [ Fallen Angel ]
Caldur -> hihihi ty byles elementem testowym :))
jizer -> Ta gra dzialala na mnie dolujaco :)))
jiser [ generał-major Zajcef ]
Nex ~~~> która gra ?? nasza bitwa o Bastogne ??
a może to siedzenie w robocie tak na Ciebie działa ? :D
neXus [ Fallen Angel ]
jiset -> mowilem o "Alamo"
Co do Bastogne to juz wiem dlaczego jest zastrzezenie o kalibrze altylerii w przepisach...
A i tak rozgrywka jest ciekawa...
Co do roboty - nie mam czasu sie dolowac :))) Choc mam chec juz stad uciec wybijajac dziure w dzwiach...