GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Saga Baldur's Gate (BG I część 91, BG II część 74)

23.09.2003
15:05
[1]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Saga Baldur's Gate (BG I część 91, BG II część 74)

Twoja Historia zaczyna się wśród tych rozległych sal pełnych wiedzy. Pod opieką mędrca Goriona upłynęło Ci bez mała dwadzieścia lat. Wychował Cię jak ojciec, karmiąc niezliczonymi opowieściami o bohaterach, potworach, kochankach, bitwach i tragediach. Jednej wszakże nigdy Ci nie opowiedział: historii dotyczącej twojego pochodzenia i dziedzictwa. Wiadomo Ci jedynie, że jesteś sierotą o nieznanej przeszłości...

....

Wszystko potoczyć się miało całkiem normalnie, lecz los spłatał ci figla. Nic nie zapowiadało tylu przygód - szczęśliwe dzieciństwo u boku Goriona, Imoen, Tethorila i innych mieszkańców wiecznie spokojnego Candlekeep. Gdybyś wiedział, gdybyś choć raz przeczytał listy adresowane do Goriona... Odwracasz wzrok i widzisz spojrzenia twych towarzyszy, których ufny wzrok przywraca ci spokój i koncentrację. Tak, poznałeś wielu i wielu jeszcze poznasz...

This is beginning of a new story... Shadows of Amn now appears!

...

Gawędzą i zabijają problemy :

- Aschman, lubi wino, wódkę i mroczne elfki...;))
- Attyla, wódz Hunów, dzielny przewodnik ku świetlanej przyszłości wątku
- mgr Aurelinus, strażnik moralności, znający tajniki tworzenia dodatków, jak i rzeczy z tym związanych
- Ayertienna, piękna elfia czarodziejka wabiąca mężczyzn do swej wieży, acz niezwykle pomocna i skora do dawania rad (zwłaszcza, gdy nie ma pojęcia, o czym mówi)
- BarD, rymiarz i prześmiewca - jak to bard, jest nieco nawiedzony (i dziwny) ale zawsze skory do śmiechu
- Belt, przewodniczący przyjacielskiego nam wątku o BG II, raczy mawiać; hehe i tak do mnie wtraficie!
- Bullzeye_NEO, fan wywaru z rzepy, należy do NATF - Nadętych Amatorów Tupania Fenomalnego
- Carrignarone, zawsze dobrze poinformowany, prześciga często "starych wyjadaczy"
- Dwalin, mężny krasnolud, zakochany w swoim toporze, mieszkający na dalekiej północy
- Earina, znana w świecie zabójczyni ogrów-magów. Strzeżcie się!
- Gofer, stary jak świat (zgrzybiały), widocznie po praniu mózgu, bo wiele rzeczy zapomniał,założyciel wątku o BG
- Grjgori, podobnie jak Aurelinus, znawca IE; chcesz dobrać się do gry – on ci poradzi, jak to zrobić
- Hathor, pani Zapomnianej Wyspy na mroźnej północy, biegła w manipulacji materią świata BG, autorka Xięgi
- Hayabusa, Saki vazaki zarąbali mi mazaki-ot jego dewiza, bardzo rozmowny, a najbardziej ze sobą:)
- Ines, wiecznie pomykająca, szczęśliwa, wchodząca i wychodząca
- Krees, zmagający się z nieprawościami Wybrzeża Mieczy, zwyciezca w boju o Magiczny Glejt Rycerski
- M'Rek, mozolnie wykrywający wszelkie paradoksy na Wybrzeżu Mieczy
- Mr. Kalgan rzadko wpadający, ale jak już to hucznie i z okrzykiem: Dawać dodatek!!!
- Raistlinek, pelen magii i wiedzy, bajarz prosto z dalekiego Krynnu
- Regis, to takie niewiadomo co, czasem zapyta, czasem odpowie, nikt nie wie, jakie myśli ma na głowie
- n2n, ciężkokapujący, ale łopata i powtarzanie w kółko robi swoje
- Sakhar, zgłębiający tajniki aurelinusowego dodatku, władca Otchłani
- Valencis, chodząca encyklopedia świata BG, w quizie rzuć wyzwanie i wygraj - to dopiero zdanie!
- Zawisza Czarny, dawny Yossarian, ale dla alkoholu trza się poświęcać!
- Zed Nocear, twórca map i pięknych, stylowych ikonek
- Xelloss, tajemniczy mag o ogromnej sile, ciągle się o coś pyta, ciągle dostaje odpowiedź, ale i tak je zapomina
- @@@, znany też jako Kapucyn/Nostradamus powrócił i ma się dobrze..
- Bogas
- Bregan D'aerthe
- Edwin
- Eliash
- Korgan
- Lesaonar
- ~Łupieżca~Umysłów~
- Mastyl
- Minas Morgul
- Olo_M
- Tal_Rascha

Wejdź na szlak przygody, czekamy na Ciebie – uważaj, ogrzy mag ostrzy sobie na Ciebie zęby, hordy gibberlingów kryją się wśród drzew, martwi wstają z grobów, a syreny zwodzą wędrowców na manowce... Piękne wojowniczki przemierzają leśne ścieżki wespół z dzielnymi swymi towarzyszami, a bardowie snują swe pieśni...


UWAGA!

Wszystkim miłośnikom sagi BG polecamy NTotSC (Opowieści z Północy Wybrzeża Mieczy) - polski mod Aurelinusa do BG1 + OzWM (zawiera poprawioną wersję Dark Side of the Sword Coast autorstwa Team BG). NTotSC to 13 nowych lokacji (i 2 twierdze), 8 nowych NPC do przyłączenia, trzydzieści nowych questów, nowe potwory, bronie, czary...

NTotSC i patche do niego mozna pobrac na Zapomnianej Wyspie (www.isle.px.pl/download.htm). Dodatkowe patche sa na Niezapisanych Kronikach Wybrzeza Mieczy (https://strony.wp.pl/wp/zed_nocear)

Lista modów do Sagi Baldur's Gate znajduje sie tutaj - https://www.isle.px.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=71

Link do poprzedniej części:

23.09.2003
16:49
[2]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Witam wszystkich!!!


Chciałem tylko poinformować, że swojej stronie zamieściłem najnowszą wersję moda PD za pułapki 2.01. Pasuje do każdej wersji BG1, także tej zupełnie bez dodatków jak i z NTotSC 1.53. Trochę to trwało, ale mam nadzieję, że to będzie już ostateczna wersja modka.

Podmieniłem też pierwszą wersję patcha do NTotSC 1.53 na najnowszą (1.53B)
Aurelinus --> Mam nadzieję, że się nie obrażasz, i że nie muszę przy każdej kolkejnej wersji patcha pytać Ciebie o zgodę?

Już znikam (z braku czasu) ;-))

24.09.2003
17:12
[3]

Bregan D'aerthe [ Konsul ]

Aurelinus----> chce po prostu przesłac ci całą gotową lokacje, a dialogi w pliku tekstowym a ty sam sobie je skompilujesz ;)

24.09.2003
17:51
[4]

Bregan D'aerthe [ Konsul ]

Ten kto zakładal kolejny watek mial dodac mi moj podpis, ale dobrze biore nowy: "tr00grimnecrokvlt" ;)

24.09.2003
19:48
[5]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Bregan---------> może wkleiłbyś jakiegoś screena? możesz mi to wysłać, ale plik TIS pomiń (za wielki), przekonwertuj go do BMP i podziel na małe kawałki, chyba, że zawiera drzwi, to gorsza sprawa, ale wtedy same bitmapy drzwi też możesz załączyć, to je wkleję sam.

24.09.2003
20:03
[6]

Bregan D'aerthe [ Konsul ]

Aurelinus----> zobacze co da się zrobić ;)

25.09.2003
18:12
[7]

M'Rek [ Konsul ]

Witam wszystkich po krótkiej nieobecności...
Co się dzieje? Ten biedny wątek ledwo zipie. Wszyscy się rozjechali (jak Hathor), ciężko pracują i nie mają czasu, by coś pisać, czy tez zaczynają powoli zapadać w sen zimowy?

25.09.2003
18:16
[8]

sakhar [ Animus Mundi ]

Aurelinus ---> mam do Ciebie pytanko: czy masz zamiar kiedyś przetłumaczyć swego moda NTotSC? Jeżeli nie, to czy nie miałbyś nic przeciwko by zrobił to kto inny a potem przysła Ci wyniki do wzglądu?

25.09.2003
18:19
[9]

sakhar [ Animus Mundi ]

M'Rek ---> staram się namiętnie znależć jakichś dostawców internetu w moich rewirach bo rachunki za modem mnie wykańczają:) Bywam na forum ale nie widzę tematu na jaki mógłbym zabrać głos:)

25.09.2003
20:57
smile
[10]

Bregan D'aerthe [ Konsul ]

Kto jest zainteresowany prowadzeniem forum phpBB (rpg/crpg/fantasy) to niech wali na gg...

Sakhar---> jest juz tak watek, zalozylem :)

26.09.2003
09:08
[11]

M'Rek [ Konsul ]

sakhar --> rachunki za modem... Znam ten ból. Też muszę się załapać na coś stałego... I nie za drogiego...

Bregan D'aerthe ---> Jeśli ten wątek jest taki ciekawy, to czemu trzymasz w tajemnicy jego adres? :)

26.09.2003
10:10
[12]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Sakhar-------> nic nie mam przeciwko temu, nawet sam sie przymierzałem, ale szkoda mi czasu... Skoro, jak rozumiem, sam się przymierzasz, to pamietaj, że:
>Część DSotSC wymaga tłumaczenia od nowa, wersja znajdująca się w NTotSC jest bardzo zmieniona (ze znanych powodów - masa błędów w dialogach)
> sporo linijek textu z oryginalnej gry też wymaga ponownego tłumaczenia - chodzi o dialogi postaci, które mają dodatkowe kwestie w NTotSC (Eltan, archeolog, postacie z questu w Północnej Cytadeli)
Z tłumaczenia zrezygnowałem świadomie, bo już nie jestem w stanie przypomnieć sobie wszystkich poprawek, których dokonałem w oryginalnym texcie. Trzebaby przeanalizować wszystkie dialogi z dodatku - pomocna tu może być wersja 1.00, gdyż pliki są w Override i w miarę łatwo zlokalizować, które to są. Niestety, w późniejszych wersjach tez były robione poprawki... To był błąd trzeba było pisać nowe strrefy, a nie poprawiać oryginalne...

26.09.2003
13:22
[13]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Aurelinus --> Nic nie komentujesz mojego postu, więc rozumiem, że wszystko O.K.

Sakhar --> Gratuluje ambitnego planu, zwłaszcza, że chodzi o tłumaczenie z polskiego na język obcy a nie odwrotnie. Pomysł tłumaczenia planowanego MotSC na angielski nie ma sensu bez przetłumaczenia NTotSC.

Mam radę, której jeśli jeszcze nie znasz, bardzo ułatwi Ci życie. WeiDU potrafi wyłapać wszystkie różnice między dwoma Dialog.TLK i zapisać te różnice do nowego pliku. W szczegółach na pewno pomoże Ci Welwerin. To powinno ułatwić wybranie strrefów do tłumaczenia na angielski. Porównanie Dialog.TLK z łatki polonizującej Aurelinusa do DSotSC 1.03B i NTotSC da Ci, co się zmieniło w NTotSC w stosunku do DSotSC, także w obszarze streffów oryginalnej gry. Potem tłumaczysz tylko te strrefy, a resztę bierzesz z angielskiego Dialog.TLK do DSotSC.

Pomysł ma tylko potencjalne 2 słabe punkty, więc dobrze gdyby Aurelinus sie na ten temat wypowiedział:

1/ Jeśli Aurelinus zmieniał już niektóre teksty w trakcie tłumaczenia DSotSC, to sprawa się komplikuje,
2/ Czy Dialog.TLK z NTotSC 1.53 nie zmieni się w finalnej wersji NTotSC 2.00, bo j/w.

Aurelinus --> Może jeszcze za wcześnie na zabranie się do tłumaczenia NTotSC. Czy mógłbyś pomóc w powyższych kwestiach?

26.09.2003
13:44
[14]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Oczywiście, że sens ma tłumaczenie dopiero wersji 2.00... Na szczęście istnieje tylko jedna wersja plików TLK zwanej "łatką polonizującą" i nawet wersja 1.00 ma własny dialog.tlk, niezgodny z DSotSC, więc jeśli WEiDU radzi sobie z tym, to rzeczywiście może to pomóc.
Właśnie testuję zgodność wersji 2.00 z BG1tutu - wygląda na to, że nie ma problemu...

Słyszałem, że ktoś konwertuje DSotSC do wersji WEiDU - to będzie musiał być koszmar, bo na pliki DSotSC wystarczy kliknąć, a już są uszkodzone... Ktoś powinien uprzedzić twórcę, bo inaczej spotka go wydanie modu w wersji totalnie skopanej...

26.09.2003
20:29
[15]

sakhar [ Animus Mundi ]

Bregan D'aerthe ---> a o jaki wątek chodzi bo nie wyłapałem:) Muzyczny, diabelski czy o fantasy?:)))
Aurelinus ----> naturalnie poczekam na ver. 2.00 - robienie czegoś na wersji wcześniejszej jest pozbawione sensu. Tak czy owak mam taki zamiar - nie wiem czy starczy mi czasu i cierpliwości by tego dokonać ale spóbować warto - chociazby dla satysfakcji własnej czy też by typasom z Zachodu Polska nie kojarzyła się wyłącznie z białymi misami a fajnymi modzikami do BG:)))))) Na razie tłumaczę materiały ze strony Hathor (nic jeszcze biedulka o tym nie wie:)))) dotyczące NTotSC. Z moim modem jestem na bierząco. I jeszcze jedna rzecz - czy mogę naskrobać do Ciebie czasami maila z pytaniem dotyczącym technicznej strony robienia moda (chodzi mi głównie o te cholerne skrypty i o to jak powinen wygladać w IWD poprawny dialog z towaszącymi mu wydarzeniami)?
M'Rek ---- dramat polega na tym że wszędzie mozna załozyć a w mojej (nie tak małej) miejscowości nie - k**** człowiek chce zapłacić a oni nie chcą brać i zakładać:))))) Czy zgadzasz się abym przetłumaczył Twoją solucję z e strony Hathor?

28.09.2003
23:03
[16]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

sakhar--------> oczywiście, służę pomocą.

Hathor powinna zaktualizować faetsy z NTotSC, zmieniły się portrety, kilka postaci ma nowe Statsy (te oryginalne były naprawdę przegięte)

Zacząłem grać w Temple of Elemental Evil - jak dla mnie dno, walka w turach to koszmar, którego nie rozumiem: dokładność przełożenia zasad D&D 3,5 jest aptekarska i powoduje, że zamiast grać mam przed oczami tony zmiennych, które niewiele mi mówią, tzw. dynamika tragiczna, jak to w grach turowych, co w połączeniu z jakimś tragicznym przewijaniem ekranu powoduje, że odechciewa sie grać... mógłbym tak godzinami, bo gra mnie po prostu znużyła po 10 minutach - dlaczego twórcy Fallouta (bo to oni stoją za tą grą) skoro już uparli sie na tury, nie zastosowali turówki z Fallout?

Jeśli jeszcze w to pogram, to tylko z powodu świetnej grafiki i świetnych modeli postaci, które mają ruchy jak w grach 3D - pod tym względem cudo.

Wbrew pozorom jest to gra o przewadze hack'n'slash, ale daleko jej choćby do IWD...

28.09.2003
23:27
[17]

HopkinZ [ Senator ]

witam, o czym sie aktualni gawedzi :)?
male pytanioe, oplaca sie instlowac ten mod co to na wstepniaku jest reklamowany?, naprawde az tkai dobry?

29.09.2003
08:17
[18]

M'Rek [ Konsul ]

HopkinZ ---> NTotSC jest świetny (to moje zdanie, z którym zgadza się wiele osób).

29.09.2003
12:51
[19]

M'Rek [ Konsul ]

sakhar ---> watek Bregana dotyczył NET'u w małym mieście (na wsi) - "jak uwolnić się od TPSA"

29.09.2003
14:56
[20]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

Aurelinus: Nie myslales nad wykozystaniem teł (tak sie odmienia "Tło"?:) z ToEE? Wygladaja swietnie a sposub przedstawiania swiata bardzo podobny do gier infinity... Nie wiesz moze czy istnieje program pozwalajacy wyciagac grafiki z tej gry?

29.09.2003
15:45
[21]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Aurelinus --> Kiedy planujesz wypuszczenie wersji 2.00, bo już wspominałeś, że ją testujesz? Jest już jakaś przybliżona data?

Do wszystkich twórców TWM --> Czy widzieliście listę błędów w BG1 na stronie https://www.dudleyville.com/. Lista jest imponująca, choć większość z nich zupełnie nieistotna dla przyjemności rozgrywki, jakby autor strony czepiał się na siłę. Do niektórych załączone są gotowe poprawki, w intencji autora instalowane po Baldurdashu 1.1. Są po angielsku i nie pasują do NTotSC, ale może warto skorzystać z niektórych przynajmniej pomysłów w TWM?

29.09.2003
21:24
[22]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Luremaster --------> nie, ale za to znalazłem prosty sposób na wyciągnięcie całej (pojedynczo) grafiki z Lionheart, też jest niezła, do ToEE nie ma (na razie) edytora, ale gra wygląda na taką, która wkrótce się go doczeka, być może nawet oficjalnego...

Zed--------> może połowa października, nie wcześniej. Widziałem te poprawki czy listę błędów już wcześniej, większość jest nieprawdziwa lub, co gorsza po ich wdrożeniu gra się zwiesza... lepiej to zostaw autorowi, błędy które wskazuje można częściowo poprawić na platformie BG 2, bo BG 1 po prostu nie spełnia swoimi możliwościami założeń, stąd pozostały "jakby" niepoprawione, a w rzeczywistości tak po prostu musi być... Wersja 2.00 zawiera ok. 5000 szt takich poprawek, wcześniej je ignorowałem, ale najnowsze wydanie NI pozwala je jednoznacznie zidentyfikować i poprawić, choć oczywiście ich wpływ na grę jest żaden, może raz na 100 godzin opóźnia 1 klatkę wyświetlania...

30.09.2003
16:04
smile
[23]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Aurelinus --> Czemu jeszcze tak długo? Nie moge się doczekać i chyba nie ja jeden . Czy jeszcze coś przerabiasz, czy jesteś w fazie końcowych testów?

Co do poprawek z Dudleyville, to jakbyśmy rozmawiali o zupełnie różnych rzeczach. Poza kilkoma ingerującymi w 2DA lub IDS reszta to zupełnie niewinne poprawki nazwy lub jakiegoś parametru w CRE lub ITM. Dlaczego miałyby zawieszać grę?

Zresztą czort z poprawkami, bo są nudne. Bardziej interesują mnie przedstawione tam "BG1 Custom Tweaks". Większość z nich używa zawarte w grze ale niewykorzystane pliki. Wiem, że reaktywowałeś niektóre zaniechane przez autorów questy w NTotSC (np. ten ze świecą Ordolatha, czy jak mu tam).

Dlatego mam pytanie do Ciebie, czy przypadkiem nie zrobiłeś własnej wersji do NTotSC niektórych z prezentowanych tam dodatków, a jeśli tak, to których?

30.09.2003
23:55
smile
[24]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

NtotSC uruchamia wszystkie "martwe" questy, jakie znalazłem na podstawie analizy istniejących plików oraz Dialog.TLK, które dały sie zidentyfikować, oczywiście "reaktywacja" nie mogła sie obejść bez pewnych ingerencji w tło, ponieważ nie ma żadnych możliwości stwierdzenia co powinno być mając do dyspozycji tylko pliki DLG gdzie wszystkie polecenia mają puste rubryki lub trigger >false()<. Tym niemniej starałem się przywracać z duchem gry i ew. nie pojawiają sie tylko pewne opcje w dialogach, których nijak nie mogłem przypiąć do questu. Natomiast quest w Północnej Cytadeli, o czym już pisałem wymagał poważnych zmian, ponieważ:
oryginalnie był prawdopodobnie przeznaczony do grywalnej wersji demo, która nigdy sie nie ukazała, jej głównym bohaterem był Ajantis,
pewne powiązane z nim poboczne "historie" np. przepowiednia (są do niej nawet głosy po polsku) nie dała się rozsądnie powiązać z fabułą gry i dodatku - inna wersja tej przepowiedni znajduje sie oficjalnie w BG 2 - na początku ToB rozmawiamy z "głowami", potem jest walka z Ilsarą, tym nie mniej wrócę do tego, kiedy dostanę TWM do finałowego przejrzenia i umieszczenia mojej części udziału.

Wersja 2.00 uruchamia wszystkie pominięte questy (z wyjątkiem w/w przepowiedni oraz historii z kurczakiem, która jest w BG 2), poprzednie wersje nie mają tego kompletu, krótko mówiąc brakuje 2 szt (nie mylić z innymi, które jeszcze dodałem).

Wersja 2.00 czeka, aż ktoś skończy grę w 1.53, (wszystko wskazuje na to, że będę pierwszy), ponieważ ma to być tak naprawdę wersja 1.53 bez patchy. Moje dotychczasowe próby wydania dodatku bez patcha spełzały na niczym, bo nie miałem takiej wersji jak 1.53, czyli umożliwiającej poprawianie tylko nowych rzeczy lub dotychczas niezauważonych, a nie podwajanie i potrajanie starych poprawek. Wersja 1.53 ma wreszcie stabilny plik worldmap.wmp i baldur.gam, co jest podstawą pewności, że nie wywołują się krytyczne błędy związane z instalacją - kto zgłasza takie problemy, to jest pewne, że ma problem albo z kompem, albo z samym plikiem dodatku, czyli akcelerator źle ściągnął.

01.10.2003
10:20
[25]

M'Rek [ Konsul ]

Aurelinus ---> Tak jak wszyscy, czekam z niecierpliwością. Gram 1.53, ale (z braku czasu) nie mogę się spieszyć, więc chyba skończysz jako pierwszy... Może w weekend trochę podgonię... Z chwilą, gdy ukaże się 2.0 znów ruszę na szlak

01.10.2003
20:57
[26]

sakhar [ Animus Mundi ]

Co tu takie pustki:)?
M'Rek ---> ja się uwolniłem od tepsy i mam netię ale cholera jest lipa ze stałką:)
Co do moda przyznaję się bez bicia, że szaleją po lasach Galii wraz z legionami w Praetorians. Ale co sie odwlecze to nie uciecze.

01.10.2003
22:34
[27]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

DLACZEGO!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????
Dlaczego pobieranie NToSC odbywa się z szybkością 1kb/sek???????????
Z akceleratorem, na neostradzie ?????//

02.10.2003
08:21
smile
[28]

Viator [ Pretorianin ]

Jest taki młot do rzucania ( po zabiciu zleceniodawców na twoją głowę na planszy z osadą niziołków ) przy próbie rzucenia nim wywala błąd i skos do windy , w v1.52 tego nie było , pojawiło si ew v1.53. Czy ktoś to też może sprawdzić?

02.10.2003
12:07
[29]

M'Rek [ Konsul ]

sakhar ---> Co tu takie pustki:)? Bo niektórzy są na rozjazdach, a inni szaleją w lasach Galii, zamiast odwiedzać nasz ukochany watek :)

Viator ---> Jest taki młot do rzucania Nigdy go nie używam... Nie doszedłem tak daleko, ale możesz przesłać save...

02.10.2003
21:50
[30]

sakhar [ Animus Mundi ]

Aurelinus ---> masz może instrukcję w pdf. do Praetorians?

03.10.2003
00:49
[31]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Sakhar-------> A co potrzebujesz? może pomogę online? Nie mam teraz zainstalowanego, ale instrukcja tam była...

O tym młocie słyszałem, też jeszcze nie dotarłem by go zbadać...

03.10.2003
01:48
[32]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Ah, jo, młot już naprawiony, niestety na patch trzeba poszczekać aż Hathor wróci. Jeśli ktoś ma wystarczające zdolności, może użyć edytora (najlepiej NI), we właściwościach jest "Ranged", a wewnątrz parametr "charges", wystarczy zamiast 0 wpisac 1.

03.10.2003
20:30
[33]

sakhar [ Animus Mundi ]

Aurelinus ---> tnę właśnie w Praetorians i po prostu z instrukcją jest łatwiej:))) Chocby dane nt. szybkości, wytrzymałości, szyków jednostek czy na kogo są one najlepsze:) Poza tym o co biega z punktami chwały? Również info dotyczące balist i katapult - jak i czym strzelać - ci jelenie strzelają po moich ludziach!!!!!!!!!!!
Inna sprawa że odechciewa mi się grać jak widzę u Galów czy Germanów katapulty, tarany i balisty szturmujące moje forty i jednostki - przecież to k********* totalna farsa!!!!!!!!!!!!!!!
Tak sobie myslałem że jeżeli niesprawiłoby to Tobie problemu, czy nie mógłbyś mi wysłać tej instrukcji na skrzynkę? (nie zapcha się - serwer jest prywatny:)))

03.10.2003
22:24
[34]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Jak mówiłem, nie mam teraz instalki, ani miejsca.

Punkty chwały służą do rekrutacji jednostek "wyzszej klasy", za konnych jest chyba 1, procarzy też, a za strzelców konnych 2, pretorianie kosztują 4, ale pojawiają się w późniejszych misjach...

Obrona fortu (ta pierwsza) wydaje sie dość trudna, ale po paru próbach na hardzie miałem 0 strat... Balisty i katapulty najlepiej podpalać z murów i czekać aż się same rozsypią, podczas obrony rekrutuj zawsze najpierw strzelców na maxa (i steruj ogniem - w pierwszej kolejności likwiduj drabiniarzy i właśnie "armatki"), potem z dwa oddziały legionów i jak starczy to konnicę. Konnice oszczędzaj najdłużej jak się da i wysyłaj ich tylko w sytuacji, gdy w krzakach nie ma łuczników, sprawnie likwidują wszystkich o ile nie ma ostrzału. Do jednostek podłączaj centurionów (ale oszczędzaj bohaterów), bo podczas walki podnoszą siłę i wytrzymałość jednostek, zdobywają też doświadczenie za każdego zabitego wroga, centurionz 4000 Expa to potężny dodatek do każdego oddziału. Włączaj ich w strukturę lub użyj funkcji "podążaj" Tworzenie struktury (np. konnica i strzelcy konni - 2x2 oddziały + centurion - piękna sprawa w otwartym pulu) - zaznacz myszą oddziały i wciśnij shift + nr od 1 do 7 będziesz miał do nich skrót u góry - na początku upierdliwe, ale jak przywykniesz, bardzo przydatne. Jak trafisz germańską konnicę - bajka - taki oddział jest nie do wy***** - miażdzy wszystko i śmiga po lesie - dodaj mu strzelców konnych i masz "czarny koszmar wrogów", choć strzelcy do lasu nie wjadą. Konnica (każda formacja) ogólnie nie lubi łuczników i pikinierów - paru gnojków potrafi zmasakrować każdy oddział, a na pikinierów, konnicy bez wsparcia z tyłu nie wysyłaj... Ekwici ogólnie sa w stanie rozpieprzyć nawet cały oddział legionów albo kazdy inny. który ma mniej PŻ niz oni. Czarna rozpacz w grze, to Łowcy - siedzą w lesie i ani pies ani sokól ich nie dojrzy, za to jak się na nich wchrzanisz, to po oddziale... a klienci za chwilę znowu znikają... Jedyny sposób to zlokalizować ich i zmusić inny oddział wroga, by przeszedł "po nich" i odkrył ich pozycję. Świetna sprawa to procarze - szybko likwidują łuczników a "armatki" idą w rozsypkę po paru seriach kamieni. Później dostaniesz dostęp do Pretorian - prawie do zera PŻ wytrzymują ostrzał i każdy inny rodzaj boju bez strat własnych co umozliwia likwidowanie np. najpirw piechoty, a potem jeszcze łuczników... Jeśli grasz w wersję bez patcha, to na Łowcach zwiesi ci się wilk lub sokół (ale ich wykryje) i pozostanie zwieszony dopóki ich nie załatwisz. Wszystkich nigdy nie wywabisz, więc albo ich olewaj (z uwagą) albo rekrutuj centurionów na wiabia i zanim zginie zacznij ich ostrzeliwać, lepsza strata szt 1 niż pół jednostki na raz... W pożniej szych misjach będziesz jeszcze miał wodza - kradnie PŻ wrogim jednostkom (co z reguły kończy się ich atakiem, więc uważaj) i kapitana (wygląda jak Faraon) syryjskiego - ten potrafi tworzyć miraże - świetna sprawa na zwabianie w pułapki i macanie siły wroga.

03.10.2003
22:46
[35]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Aha, jak trafisz jakieś niebieskie odziały (można je przyłączyć) to zostaw je i najpierw zdobądź jakąś wiochę - zrekrutuj wojsko na maxa i dopiero idź po nich - w ten sposób bedziesz miał nadstan ( możesz teoretycznie zrekrutować połowę posiadanych punktów jednostek ( liczba nad punktami chwały) - jeden punkt to jeden oddział ( pełny lub nie pełny, więc łącz uszkodzone jednostki, a najlepiej nie daj się zabijać). Ciekawostką jest to, że jak wróg spali ci katapultę lub balistę zaliczone ci będzie to jako trup... - można je gasić - użyj piechoty pomocniczej (auxiliary infantry) funkją "napraw". Przy obronie wykorzystaj część piechoty i buduj katapulty - mozna nimi sypać z wewnątrz murów, a wrodzy łucznicy bardzo tego nie lubią..., naprawiaj też uszkodzoną bramę lub gaś jeśli się zapali. W zasdzie każdy układ jednostek o ile masz podłączonych łuczników albo procarzy wiele potrafi, jeśli atakują w połączeniu, a jesli jeszcze masz w ekipie (atakującej) medyka i centuriona, to rozwalisz każdego. Najgorsza jednostka i mimo wszystko mało przydatna to włócznicy (lub pikinierzy), więc raczej odpuszczaj sobie ich rekrutację. Dobry pomysł to budowanie wież - dwa szeregi - w pierwszym wsadzasz legiony lub piechotę , w drugim łuczników/procarzy - młotki atakują tych pierwszych, a strzelcy z tyłu robią swoje, na dodatek ci w pierwszym szeregu rzucają głazy, majtki, makaron i co tam mają, po chwili zalega błoga cisza... i zero strat! Warto też upatrzyć sobie jakies trudno dostępne wzgórze i posadzić tam strzelców, a dojścia zablokować innymi oddziałami, po czym wabić wroga do ataku, z reguły nawet nie dochodzi do starcia wręcz... W paru misjach ( ale z Trainerem) miałe wynik typu 5600 : 0 - ten tariner nie jest taki zbawny - daje MOC tobie, ale wrogom też... więc nie zdziw się wtedy, gdy wysypie się na ciebie hołota, że końca nie widać... dobrze, że nie trzeba iść do sklepu po strzały...

Może przy okazji partyjka na necie?

05.10.2003
01:39
[36]

sakhar [ Animus Mundi ]

Aurelinus ---> dzięki za wyczerpujące info:)))))) Co do sieci to chętnie ale by modem:))? Raczej nie da rady bo za długi wsadzili by mnie do mamra:)))) Ale jak bedę miał dostep do "darmoej sieci" to z miłą chęcią:)
Właśnie, jak się przyłącza niebieskie oddziały? łaziłem po nich, obok i nic - jakieś zaklecie?:))) Z centurionów nie korzystałem bo szkoda mi człowieka w jednosce, ale jak są tacy dobrzy to może bedę ich robił z piechoty pomocniczej:))) Zastanawia mnie, że bohaterowie nawet dołączeni do zgrupowania które rzeza wrogów ma często wciąz zadanych strat 0 - jakoś wrećz sami nie chcą waliczyć a muszę ich przymuszać - czy tak jest z centuirionami?
Z procarzami to własnie się zetknałem - misja ochrony mostu na Renie:)) A co sądzisz o gladiatorach? Dobrzy są?
W końcu jakaś gierka, gdzie wzniesienia robią róznicę - bardzo mi się to podoba:))) No i czemu ci debile od balist strzelają przez moje oddziały?
Z inej beczki - u kumpla widziałem i grałem w demo Call on Duty - całkiem miodnie wydgląda - nocna rozpierducha, wokół wybuchy, biegają zołnierze wokół ciebie, gdzieś zza winkla nap******* MG42 - totalny chaos!:)) mimoi że nie cierpię FTP to gra mi się spodobała:))) Może pogram:))
Jeżeli lubisz strategie to na pewno słyszałeś o nadchodzącym Rome: Total War? Zapowiada się totalny wypas i wiele nie przespanych nocy:))))))))))
Wróciłem własnie z samczej biby : bronxy, wóda, zielone dobrociem pornosy na kompiei zgieta ambientowa muza do tego:)))) Prócz fazy przyniosłem sobie film Piraci z Karaibów. Widziałeś może? Jak dla mnie całkiem sympatyczny film - byłem na tym w kinie ale obejrzeć jeszcze raz nie zaszkodzi:))

05.10.2003
01:40
[37]

sakhar [ Animus Mundi ]

Ale sobie zrobiliśmy off topic:)))))))
Na marginesie to jeszcze obecnie sobie pogrywam w Port Royale - całkiem sympatyczna - przypominają się czasy Pirates na Amidze:)))))

05.10.2003
21:17
[38]

sakhar [ Animus Mundi ]

A, i jeszcze jedno pytanko:) - mam misję w Brytani, spotykam wysłannika Atrebatów który oferuje pomoc ich wojsk - są on zaznaczone na zielono - moge je jakoś ruszyć, przyłączyć czy komp. wykonuje to automatycznie?

05.10.2003
21:47
[39]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Sakhar--------> jeśli R:TW ma przypominać Medievala, to raczej się nie skuszę, nędza... Dla mnie Praetorians jest wyjątkowe, bo gry w stylu "Kozaków" albo inne "zbieraj chrust i kamyki" jakoś tak nie bardzo... nuuuda... Szkoda tylko, że twórcy tak schrzanili edytor, chętnie sam bym sobie stworzył jakieś kampanie, bo te w grze (takie odnoszę wrażenie) kończą się właśnie wtedy, gdy człowiek jest gotów na porządną jatkę..., ale kilka jest rzeczywiście extraklasa i trzeba naprawdę dobrze się spocić, by ją rozegrać. Niektóre niebieskie oddziały się nie przyłączają - ani te podczas obrony (odsiecz), ani konwój, ani podczas obrony Pirenejów (sąsiednia wiocha), niektóre jak podjedziesz bohaterem, a niektóre w pewnym momencie ( np. te w misjach na wschodzie). Centurion w pojedynkę strat nie zadaje, bo jak - jest jeden - a pojedynczy robi kuku na poziomie 2-3 pnktów na "rundę", ale miałem jednego co miał zadanych strat szt. 1!, jakoś wpadł mi w trakcie bójki i dobił tam kogoś, hehe... Gladiatorzy są nieźli jako forpoczta, szczególnie gdy atakuje jakaś mocna jednostka, sieć robi z nich bezbronnych mośków... Za mierną jednostkę zawsze uważałem piechotę pomocniczą, ta rzymska jest wyjątkowo cienka, ale jak zaatakowali mnie w większej grupie, to zmieniłem o nich zdanie... Galdiatorzy do spółki z pretorianami, to jedyny sposób (znany mi) obrony Pirenejów (oczywiście wzmocnieni łucznikami i procarzami), za którymś podejściem udało mi się nawet rozpieprzyć te wiochy z których się wysypują wrogowie...
Miałem też jednostki (najcześciej łuczników, albo konnicę Germanos) co miały straty na poziomie 2000 szt....

Na misję w Brytanii są dwa sposoby: śmieszny i naturany. W pierwszy olewasz Atrebatów i kierujesz się na wioskę "pomarańczowych" na wprost, śmieszny polega na tym, że do lasku na górce obok nich wpuszczasz oddział łuczników - salwa i do tyłu i tak w kółko, aż ich wytniesz, oni po kazdej salwie idą w kierunku lasku, ale wracają gdy przerwiesz ostrzał, wykanczasz odziały tak, by został w kady jeden - 2, bo inaczej wioska produkuje nowy... potem dobijasz resztki i wchodzisz do wioski, a tam kwiatki, mowa powitalna i ogólnie balanga... Dzięki temu możesz doprodukowac jednostki i ruszyć na wioske Atrebatów, która z reguły w tym czasie ulega inwazji takich "brązowych" i masz dwie wiochy. W lewym górnym rogu czeka ekipa, która przyłącza się na czas oblężenia, ale droga do nich wyboista... Drugi sposób to najpierw wioska Atrebatów, ale jeśli zajmiesz ją zanim upadnie, czyli będzie tam ich wódz, to nie masz gdzie się rozmonożyć... i tak najpierw wypada zająć tamtą, choć scenariusz został wymyślony - Atrebaci - pomocnicy w rogu - oblężenie i powrót ew. exterminacja tamtej wioski...

Z innych RTs-ów to nawet Robin Hood jest niezły, Desperados byłby, gdyby nie koszmarna lokalizacja PL i nieco skomplikowane zasady... taka zbędna liniowość, której nie ma już w Robinie. Próbowałem właśnie Medievala, Kozaków i Twierdzę, ale zmarłem z nudów... Nie lubuję się też w temacie wojen światowych...

06.10.2003
10:30
[40]

Zed Nocear [ Pretorianin ]

Aurelinus --> Jakbyś przesłał poprawiony plik, to mogę wrzucić na stronę.

06.10.2003
19:02
[41]

sakhar [ Animus Mundi ]

Aurelinus ---> święte słowa z tym zbieraniem chrustu, źab i kamyków:))) Dlatego nie gram w RTS'y (za wyjatkiem Starcrafta - ale on był jeden i wielki:)))
W Praetorians racuje mnie klimat - jak widzę już pierwsze napisy nowej misji to już mi po nogach ciecze:)))))) A i grafa map jest fajna - tylko te żołnierzyki takie drewniane:))) No i k**** machiny u Barbarzńców - widział ktoś by Galowie używali masowo wież oblężniczych, balist i katapult (zdazyło się jedynie raz pod koniec wojny w galii)!?
Właśnie siedzę i męczę misję w Brytani by mieć zerowe straty - niestety władowałem się w sposób ochrony wiochy Atrebatów a dopiero potem maszeruję wyrzynać w drugiej wiosce - kiedy już wszyscy bedą martwi zzatakuję zamek:))))!!
Co do Medievala - gra ma spier******* ekonomię i zasady ale bitewki sobie mozna urządzić takie, jakich brakuje w Praetorians czyli masowa rzeź i jatka:))))!!!!!

07.10.2003
14:27
[42]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Och, jeśli chodzi o wieksze jatki i bardziej pieprzne wyrzynki, to jeszcze są przed tobą, w zasadzie dopiero od misji w Brytani zaczyna sie ostra jazda (z małymi wyjątkami - 3 misje sa głupie). Twierdzę można zdobyć też bez straty wojaka (albo machiny - sic!)- ale za to po uratowaniu księcia zaliczony ci będzie 1 trup... po przyłączeniu go... jakiś głupi bug, a psuje statsy... Wynik ze stratami własnymi miałem tylko przy obronie mostu - w pierwszej fazie zawsze mi paru zatłukli... i misji "na czas" bez strat się nie przejdzie...

Może w przyszłym tygodniu pojawią się pierwsze screeny z A New World...

07.10.2003
19:36
[43]

sakhar [ Animus Mundi ]

Aurelinus --> właśnie pykłem przygłupawą misję w Syrii:) A tą misję w Brytani z Twierdsą to przeszedłem właśnie ze strata jednego klienta:) Trochę się nad tym pierdzieliłem by zgrać machiny i zołnierzy:) Teraz przedemną kolejna misja w Brytani - zapowiada się całkiem krwawo:)))

08.10.2003
08:27
[44]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Misja w Syrii? Zapewne ta, w której bezkarnie można eksterminować pewien pechowy (no, bez przesady) naród i kilka jego wersji "mieszanych"...

09.10.2003
16:57
[45]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Panowie! Moze zalozycie sobie topic o Pretorianach? Ciekawe rzeczy, ale... Albo inaczej - by byl wilk syty i owca cala proponuje pisac na gorze posta info na temat, a o Pretorianach na dole, by nie szukac miedzy balistami info o modzie.

Aurelinus --> Juz jestem, mozesz poslac patch. Jak sie wyciaga grafe z Lionheart'a? Z dema tez sie da???
Czekam niecierpliwie na screeny z BG II - A N W :)))

09.10.2003
17:38
[46]

Carrignarone [ Konsul ]

Dzień dobry. Pamiętacie mnie jeszcze?
Chłopaki, fajnie się tu bawicie. :))) To może pogadamy też o Icewindzie? Właśnie skończyłem Heart of Winter (sakhar ---> dzięki). Jako że gram solo, przed wyruszeniem do Głębi Dorna udało mi się osiągnąć taki poziom, że nie przewiduję juz większych trudności. A jak na razie największym problemem okazali się widmowi bohaterowie & Mistrz Wabienia z "Trials of the Luremaster"
Ja też chętnie sobie ściągnę wersję 2.00, choć BG pozostaje dość daleko w kolejce gier, które chciałbym przejść.

09.10.2003
19:00
[47]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Tyyyyyyyyyyyy, Hathor, jak jesteś taka aptekarka co do tematów, to spytaj mnie o grafę na topicu o Lionhearcie...

A tak poważnie - temat przekracza możliwość opisu, musiałabyś mnie odwiedzić.

Screeny pojawią się, gdy tylko wymienię komputer, czeka na mnie już (no, prawie już) nowy PIV + pełen wypas...

09.10.2003
19:09
[48]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Aurelinus --> Tyyyyyyyyyyyy, Hathor, jak jesteś taka aptekarka co do tematów, to spytaj mnie o grafę na topicu o Lionhearcie... Nie prawda, bo to na potrzeby MotSC ;P

A, skoro to tak duzo roboty, to rzeczywiscie kiedys sie wybiore. Poki co nie bede miec kiedy.

09.10.2003
19:56
[49]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Dużo roboty? ależ skąd, tylko trudno mi to opisać... Każdy element grafy z Lionhearta, to samodzielny model - to nie są gotowe bitmapy, ale obrazki tworzone metodą "na tej mapie wstawiamy to i tamto, tu i tu", co najważniejsze w pełni edytowalne pliki, które można dość swobodnie modelować i ustawiać na mapie. możesz wręcz stworzyć własne mapy z istniejących modeli domków, drzew itp, jak w Fallout, ale nie jest potrzebny edytor!...

09.10.2003
21:08
[50]

sakhar [ Animus Mundi ]

Aurelinus ---> tylko Hathor przyjechała, a już zaprowadza tu swoje porządki - do wideł kmiecie:)))!!!!! Taa, to była ta misja:)) Jutro wymorduję resztę Brytów i zobaczymy co będzie dalej:)))
Carrignarone ---> czołem brachu - gdybym wiedział że przez tego IWD nie będzie Cię na sieci to bym Ci go nie przegrywał:)))))))))) Co tam słychać, dawno się nie udzielałeś?:)
Ja również czekam na wer. 2.0 by na niej budować (mam nadzieję że ostani raz:))) dialogi do moda:))

09.10.2003
21:30
[51]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Sakhar------. myslałem, że jedziesz dialogi w WEiDU, jeśli chcesz wyślę ci TXT pliki do TLK, i możesz jechac dalej... Bo wersja 2.00 jeszcze poczeka kilka tygodni.
W tej misji z "arabami inaczej" byłem wredny - utłukłem wszystkich... Druga wizyta u Brytów kończy się niezłą jatką, chyba, że wcześniej przetrzebisz szeregi wroga metodą opisaną wyżej tj. seria z automatu i chodu... (eee... z łuków = strzelcy konni)

10.10.2003
09:37
[52]

Carrignarone [ Konsul ]

sakhar ---> Nie, to nie tak. Wrzesień to u mnie tradycyjny okres totalnego zachrzanu w pracy, dlatego mnie tu nie było. A w Icewinda pogrywałem tylko sporadycznie. Moimi jedynymi rozrywkami była właśnie godzinka ID-HoW tak raz w tygodniu (może dwa) i lektura "Koła czasu" Roberta Jordana w drodze do/z pracy.

10.10.2003
12:24
smile
[53]

scorpion [ Centurion ]

Witam,

właśnie pogrywam sobie w dodatek w wersji 1.50 i mam mały problem z Leśnym Smokiem:
- albo sięnie rusza i wtedy go ubijam z łatwością,
- albo się czasami rusza a czasami nie rusza - efekt jak powyżej,
ale pomimo jego zabicia nigdzie nie mogę znaleźć tego artefaktu o którym mówił mag/kapłoan w Beregoście - gdzie on jest? Czy nie powinien zostać po smoku?
A, jak dotąd nie udało mi sięubić smoka jak normalnie reagował - jest szybki skubaniec.
Pozdrawiam,

Scorpion

10.10.2003
12:50
[54]

Carrignarone [ Konsul ]

A czy ten artefakt nie leży przypadkiem w pomieszczeniu w skałach obok smoka?

10.10.2003
13:01
[55]

scorpion [ Centurion ]

A tam jest jakieś pomieszczenie? Niezauważyłem.
Hmmm, sprawdzę.
Dzięki

10.10.2003
13:12
[56]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Yeee, weee, leży tam.

10.10.2003
16:57
[57]

sakhar [ Animus Mundi ]

Aurelinus ---> ja tam pejsów oszczędziłem:))) A tych Brytów to wywabiam kawlerią pod moje katapulty i łuczników - i ci debili tak się dają:) Nie wiem jak to jeszcze będzie z ich wozami bojowymi:)))))
Przy dialogach korzystam z IWD i tlkeditor2.2- Weidu nie czaję:))) Chciałbym wiedzieć po prostu jaki sref jest w Twoim modzie ostatni:))))

10.10.2003
19:35
[58]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Pierwszy wolny ma nr 28064. I przysięgam już nic nie dodać.

Stworzyłem na potrzeby wersji 2.00 kilka przedmiotów, które dają Zdolności specjalne (jeden jest w wersji 1.53). Problem w tym, że BG 1 olewa funkcję "raz dziennie" i w efekcie ściągając go i zakładając można doprowadzić do tego, że ma się kilkaset takich Zdolności na raz. Nie wiem sam, czy to jednak wypieprzyć, czy już się nie przejmować... W oryginalnym DSotSC były też takie przedmioty, ale one miały "wieczną zdolność", nawet nie trzeba było ich ściągać...

Na wozy najlepszy jest konny łucznik, albo procarz ukryty w lesie...

10.10.2003
19:39
smile
[59]

Bogas [ Senator ]

Witam
Aurelinus- a może dać na te przedmioty klątwe zeby nie dało się ich zdejmować co chwilę?

10.10.2003
19:59
[60]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

No, to jakaś myśl, ale nie każdy da się uzasadnić, jeden np. to coś takiego co ma Eldoth (ten ma stworzenie zatrutych strzał")

10.10.2003
20:06
smile
[61]

Bogas [ Senator ]

W koncu to są chyba dość poteżne przedmioty wieć własciciel mógł na nie rzucić klątwe która nie pozwala ich zdejmować aby przypadkiem ich nie stracił albo nie został z nich okradziony.

10.10.2003
20:24
[62]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Ale ponieważ to jest broń, uniemożliwiałoby to korzystanie z innej broni, nie, nie tędy droga...


Czy ktoś ma pomysł, dlaczego Cuchoinenneach w nojnowszej wersji "na dzień dobry" traci profesję łowcy? Taki komunikat wywala zaraz po wejściu na lokację, gdzie się skrywa (zanim stanie się aktywny). Próbowałem coś z tym począć, ale bezskutecznie... O ile wiem jest to z reguły spowodowane Reputacją, ale on nie ma Reputacji, bo nie jest w drużynie...

10.10.2003
20:51
smile
[63]

Bogas [ Senator ]

?? To ty chcześ premię z bronii a jej nie używać? Przecież jak korzysatm z umiejętności specjalnej bronii to powinienłem nią walczyć.

10.10.2003
20:58
[64]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Ale chyba od czasu do czasu można użyć by innej...?

10.10.2003
21:08
smile
[65]

Bogas [ Senator ]

No tak, ale wtedy nie powinno być bonusu za broń. I jak na razie jest to chyba najlepsze rozwiązanie, więc jak nie będzie lepszego to, dlaczego nie zostawić klątwy. Oczywiście sam wybierzesz co chcesz bo to twój dodatek :)

12.10.2003
23:46
smile
[66]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Ale sie naszukalam naszego tematu...

Wszystko sprzysiaga sie przeciwko mnie - jesli chodzi o TWM... Juz skladalismy 2 komputery (nowy procek i pamieci + plyta dla taty, stare czesci dla mnie, napedy do podzialu), wszystko szlo pieknie, juz widzialam oczami wyobrazni, jak instaluje BG i co tez nie bede od razu robic - moze mapy, a moze test dodatku? I... przy wlaczaniu spalila sie plyta glowna w moim sprzecie :/ I znowu nie mam swojego komputera... :( Ten, z ktorego teraz pisze jest swietny, ale nie moj i wiecznie zjety czym innym... Znowu sie bede przemykac od czasu do czasu, by sprawdzic poczte ;)
Ech, moze sie jakos stara plyte naprawi, zobaczymy. W koncu, poszedl *tylko* port kalawiatury (prawdopodobnie).

13.10.2003
00:46
smile
[67]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Dobre wiesci - Wyspa dziala, mozecie pobrac łatkę!

13.10.2003
10:54
[68]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Nowy "bohater" w pełnej wersji nazywa się WillScarlet O'Hara, i zmienił nazwisko, bo wcześniej nazywał się Will Tell Helm, "jeśli łapiecie o co chodzi..."

13.10.2003
14:01
smile
[69]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

sorry za off topic :)

Jest ktos chetny do gry w necie w IWD/IWD2??? fajnie tak by bylo przejsc sobie w pare osob kampanie :)

14.10.2003
10:32
smile
[70]

M'Rek [ Konsul ]

Hathor ---> Dobre wiesci - Wyspa dziala, mozecie pobrac łatkę! Wyspa nie działa... (przynajmniej dla mnie)

14.10.2003
12:20
[71]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

M'Rek --> A co dokladniej nie dziala, bo strona i forum sa online... jak masz pojemna skrzynke, to Ci wysle te latke?

Kolejna probka - poprawiam obszar BSS ->

14.10.2003
12:46
[72]

M'Rek [ Konsul ]

Hathor ---> Wreszcie się udało... Ściągnąłem poprawki. Może znajdę trochę czasu, by pograć

14.10.2003
14:56
smile
[73]

Krees [ Generaďż˝ ]

Uaaaaa, a ja odinstalowując BG przez pomyłke wrzuciłem do kosza wszystkie screeny (ponad 200) z OzPWM i do tego potem opróżniłem kosz!!!!
A były tam kompletne screeny wszystkich znalezionych przeze mnie przedmiotów.
Chciałem to opracować, opisać i opublikować...chlip, chlip...

Unrease Wizard z pakietu Norton System Works nie potrafi tego odzyskać, właśnie ściągam z netu inne programy...
Czy ktoś mógłby mi jakoś pomóc?
Pleeezzz...

14.10.2003
18:49
[74]

Bregan D'aerthe [ Konsul ]

Kress----> pozostaje program do odzyskiwania danych, to działa na 100% sam sprawdzalem, więc nie ma sie co załamywać.

Luremaster----> w końcu niedługo bede miał stałe łącze 128 kbps/s :D więc dam Ci znać kiedy mogę zacząc grac w IWD 2 po sieci, tak w ogole to bede czesciej sie pojawiał na forum :D

Hathor----> mapka wygląda fajnie, tylko szkoda ze jest to zlepek istniejących juz elementów z BG :/ to jest ten ból autorzy BG powinni sprawic jakis edytor grafy ;)

14.10.2003
21:31
[75]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Bregan D'aerthe --> Ano niestety, ale poki co tylko to mam do dyspozycji - zielen i podest z miasta elfow, fontanna z Targowa, budynki z Czarowiezow i Sherincal z IwD2, wszystko pokombinowane i zmiksowane. jak na BGI to i tak niezle bedzie :) A z czasem GMaxa pomecze.

14.10.2003
21:45
[76]

Bregan D'aerthe [ Konsul ]

Hathor---> tylko ja ciagle nie wiem co to jest GMax :? moze chodzi o 3DS Max? ;) Bo ten drugi jest chyba bardziej profesjonalny.

14.10.2003
21:45
[77]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

Hathor: Mam zrobione dwa obszary (metoda mixowania:) ktore teraz leza odlogiem (mialem robic swoj mod ale ani czas ani checi nie pozwalaja :) wiec jezeli chcecie moge wam wyslac..moze wykozystacie je w swoim modzie?:)

14.10.2003
22:36
[78]

Krees [ Generaďż˝ ]

Bregan D'aerthe ---> Rzecz w tym, że próbowałem już Recover4all Professional (ściągnąłem specjalnie z netu) ale on nie może znaleźć niczego na partycji NTFS (na FAT 32 znajduje bez problemu, i to dużo). W pomocy do programu jest
napisane tylko to:
"Windows NT/2000/XP, only NTFS drives, only files that were in the recycle bin:
- In Recover4all look for a folder called "Recycler" in the drive`s
root directory. Your deleted files can be in that folder."

Myślałem, że to rozwiąże problem, ale wyszukiwarka XP nie znalazła żadnego Recycler :/.
Może ktoś z Was mi pomoże?
Tak przy okazji, to jakiego programu do odzyskiwania Ty używasz i skąd (ewentualnie) można go ściągnąć?

Hathor ---> Bardzo zgrabnie wychodzi Ci wmontowywanie tych elementów w mapki z BG1. Oby tak dalej, bo od strony graficznej mod prezentuje się bardzo interesująca.
Jeśli potrzebujesz/potrzebujecie betatestera z dużym doświadczeniem w BG1, to chętnie się zgłaszam :).

14.10.2003
23:23
[79]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Witam; dwa problemy:
1. Mam rozdzielczość 1024x768 i w tym trybie męczę grafikę, czy kiedy BG 2 "przełącza się" na 800x600 oznacza to, że mapy automatycznie "powiększają się"? Qrde, już zgłupiałem, bo w grze jakoś nie moge dojrzeć jak to jest, ale jak rozumiem, nie muszę w trybie mojej grafy powiększać obiektów do skali 800x600 (tzn że nie trzeba robić "resample")?

Hathor----> jaka funkcją miksujesz te obiekty i czy masz jakieś tilesy typu drzewka itp...? Musze się zaopatrzyć w aparat cyfrowy i chyba po prostu popstrykać trochę ciekawych obiektów, bo wciąż mam za mało grafik, by zacząć produkcję map.

15.10.2003
01:58
[80]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Bregan --> Jak wejdziesz na strone producenta 3DSmax, to mozesz pobrac z niej GMax - wersje "treningowa" programu - za darmo. Sa do tego tutoriale, mozna sie uczyc. Tylko nie ma gotowych tekstur.

Luremaster --> Gotowe obszary zawsze sie przydadza, wyslij wersje mini na moj adres ([email protected]), moze akurat masz gotowe cos, co potrzebujemy?

Krees --> Na razie mam tylko niedokonczone grafiki, ale jak juz bedzie cos do testow, to na pewno dam znac. Mamy juz paru upatrzonych betatesteriow na tym forum ;)

Aurelinus --> Ja to przeklejam w Photoshopie z gotowych grafik (i podmieniam, powielam, z centymetra lisci robie 5 itd). Powielam cale warstwy, albo stempluje - jak to Karwal radzi na swojej www z portretami. Drzewka z tili, ktore mi wyslales ciezko zastosowac, bo nie wiem, jak zlikwidowac tlo (tak, jak to sie robi w IETME). Pewnie jest taka opcja, by wybrany kolor byl przezroczysty, ale jej nie znam... Tez myslalam o pozyczeniu cyfrowki wiosna/latem, jak drzewka wygladaly w sloncu identyko, jak w Baldurach.

15.10.2003
08:26
smile
[81]

Viator [ Pretorianin ]

Krees--> Na razie nie znalazłem innego sposobu, więc może poprostu trzeba się zapytać bywalców GOLa czy kogoś takiego nie znają, a więc pytam: czy ktoś zna osobę z III LO Spolecznego Wroclawskiego, która tam chodzi lub chodziła.

15.10.2003
08:29
[82]

Viator [ Pretorianin ]

I bywała na forum o BG.

15.10.2003
11:16
[83]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Aurelinus --> Z tego co wiem, to nie trzeba nic robic z rozdzielczoscia, ja w kazdym razie nic nie robie. Aczkolwiek obiekty w BG2 sa wieksze od tych z BG1, dlatego je pomniejszam, by np. drzwi byly podobnej wielkosci. W razie co warto porownac z wielkoscia animacji postaci (eksport z BAM). Animacje sa mniejsze niz w BG, bo tak jak reszta w BG sa wyswietlane w 800x600 lub 400x600 (480 czy jak tam, nie pamietam).

15.10.2003
11:44
[84]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Zly obrazek ;) Dalabym cos z BG, ale nie mam aktulanie nic w jpg poza Sherincal.

15.10.2003
11:50
[85]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Animacje sa mniejsze niz w BG, bo tak jak reszta w BG sa wyswietlane... Tzn. w windows sa mniejsze, zaleznie od rozdzielczosc. Ale ja pokretnie tlumacze, eh. Ale mi sie spieszy.

15.10.2003
13:24
[86]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

Hathor: wyslalem wszystko (spakowane 3,9 mb) skonwertowane do obslugi bg1. Szczegoly w mailu.

15.10.2003
13:43
[87]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Male porownanie wygladu obszarow w BG I i BG II. Wielkosc budynkow jest ta sama. W sumie, najbezpieczniej by bylo robic to w rozdzielczosci gry, ale to nic nie zmieni, a ciezko bedzie zobaczyc caly obszar ;)

15.10.2003
13:46
[88]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Luremaster --> Przesylka doszla, ale nie moge rozpakowac, bo nie mam winrara w systemie... Pozniej zainstaluje co trzeba i sprawdze. Mam nadzieje, ze ruszy na minimalnej instalacji BG?

15.10.2003
14:23
[89]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

Szanse oceniam na 95 % :) Jaa sie spieszy moge wyslac jeszcze raz w zipie..

15.10.2003
19:17
[90]

Bregan D'aerthe [ Konsul ]

Kress----> zapytam brata (bo to juz on sie tym zajmował :)) i Ci odpowiem...

15.10.2003
19:34
smile
[91]

Zawisza Czarny [ Sulimczyk ]

Viator --> ...czy ktoś zna osobę z III LO Spolecznego Wroclawskiego, która tam chodzi lub chodziła Może grjgori ?

16.10.2003
01:39
[92]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Luremaster --> Jakiejs istoty tam brakuje. Musisz doslac pliki cre.

16.10.2003
09:44
[93]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

Pewnie chodzi ci o blad z wejsciem do namiotu...zostaw go tam nic ciekawego niema.

16.10.2003
09:46
[94]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

o wiele bardziej interesujaca jest jaskinia i to co po drugiej strony portalu

16.10.2003
10:18
[95]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

Zreszta wyslalem poprawiona wersje:)

16.10.2003
10:39
[96]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Luremaster --> Nie chodzi mi o namiot - w ogole test02 mi sie nie wgralo, tylko wyrzucilo do windy z komunikatem o braku "pacjenta" ;) Minimod musi byc dopasowany do NTotSC 1.53, ktore od wczoraj mam w koncu na dysku. Poczta sie odbiera, zobaczymy czy bedzie lepiej :) A podziemia sa calkiem ciekawe (juz sobie widoczki obejrzalam w IETME).

16.10.2003
11:48
[97]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Luremaster --> Usunales pacjenta i sie wgrywa, ale dalej nie udalo mi sie przejsc (blad z namiotem aktywny). Pozniej bede miec chwile, to zobacze czemu z portal prowadzi do Windy, moze cos jest nie tak z mapka. Juz zapomnialam, jak te programy dzialaja, czas odswiezyc wiadomosci.

16.10.2003
12:18
[98]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

Dziwne, bo dokladnie sprawdzilem w grze i wszystkie przejscia byly aktywne i dalo sie nimi przechodzic w obie strony. Upewnij sie czy podmienilas wszystkie pliki w override i ze zaczelas gre od nowa.

16.10.2003
13:43
[99]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Luremaster --> Podmienilam i zaczelam od nowa. Ale spoko, to sie zdarza. Pozniej sprawdze.

16.10.2003
14:19
[100]

M'Rek [ Konsul ]

Hathor ---> Jeśli jesteś "na linii", to wrzuć nowy wątek... Podziwiam obrazki :)

16.10.2003
15:36
[101]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

mapka z obrazka trzy posty wyżej, została już wykorzystana w NTotSC (zresztą to ta sama mapka) i może coś by trzeba zmienić...? W NTotSC ma numer AR81PB, jeśli się nie mylę...

16.10.2003
17:11
[102]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Aurelinus --> A wydawala mi sie znajoma :) Duzy obszar z tego minimoda tez wykorzystales?

M'rek --> Juz jestem online i sie biore za nowy watek. A potem zrobie nowe obrazki ;)

16.10.2003
17:24
[103]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Kolejna część Sagi Wrót Baldura znajduje się tutaj (Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę)

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.