GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (cz. 123)

18.09.2003
07:05
smile
[1]

Adamus [ Gladiator ]

Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (cz. 123)

Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI". Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Dlatego postanowiłem trochę rozszerzyć jego temat i zapraszam do dyskusji o tych właśnie tytułach (i nie tylko ;-)).

Link do poprzedniej części:

18.09.2003
07:08
smile
[2]

Adamus [ Gladiator ]

Zeby byl porzadek :-))

draco666 --> Wyglada na to, ze wszedles tam za wczesnie :-) Najpiew oblec NEW SORPIGAL, MISTY ISLAND i CASTLE IRONFIST.

18.09.2003
08:05
smile
[3]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

A ja cały czas pocinam w Max Payna i co mnie cieszy w perspektywie przyszłorocznego (mam nadzieję) wydania Dungeon Lords D.W.Bradleya, to fakt, że już trochę przekonałem się do trybu TPP. Więcej - zaczął wydawać mi się sensowny.
Jednak nadal nie jestem w stanie grać w Gothica. Za sprawą debilnego sterowania, oczywiście

18.09.2003
09:39
[4]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Draco --> Nie powinieneś wchodzić jescze do lochów we Free Haven. To miasto warto odwiedzić na początku ze względu na quest awansu na Cavaliera, który jest w zasadzie najprostszym zadaniem grze:) Potem najlepiej udać się do Bootleg Bay i wyczyścić go z kanibalów (można tam znaleźć leżące na ziemi kości, które można sprzedać w wiosce Rockham znajdującej się we Free Haven po 1000 zł sztuka) lub ewentualnie popłynąć do Silver Cove i wykonać kolejny dosyć prosty quest awansu na druida (wymaga on posiada nia czaru water walk, który można kupić w Mist i być może we Free Haven)...

18.09.2003
17:28
smile
[5]

Raf [ Pretorianin ]

Dzisiaj natrafiłem na bardzo ciekawą informację dotyczącą The Temple of Elemental Evil, a mianowicie gra jest udostępniana przez dystrybutora do pobrania z Kazy i legalnego użytku przez 6 godzin, następnie należy zapłacić 50$, aby owy limit czasowy został usunięty.

Dla zainteresowanych podaję link:

18.09.2003
18:19
[6]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Raf --> faktycznie, interesujace. Ciekawe ile osob im to zarejestruje w ten sposob? Bo placic 50$ + koszty lacza + cdr i nie dostac papierowego manuala, kartonowego pudelka i tloczonych plyt to wg mnie troche glupie :) Lepiej normalnie kupic w sklepie, choc z drugiej strony jakby nie bylo to oryginalna wersja jezykowa ;)

18.09.2003
18:30
[7]

Raf [ Pretorianin ]

_Luke_ --> Fakt, cena jest lekko wygórowana. Jednak z drugiej strony może być to dobry sposób dla osób chcących nabyć oryginalną wersję językową, zaraz po premierze gry.

20.09.2003
13:57
[8]

Mastyl [ Legend ]

Witam, dzis mniej RPG-owo, a bardzij RTS-owo.

Mialem wczoraj okazje porownac dwa nowe, trójwymiarowe RTS-y : Polan 2 i Empires: dawn of the modern world. Ta pierwsza, z pewnoscia nie bedzie tak popularna, jak ta druga. Ale musze powiedziec, ze polska produkcja zaskoczyła mnie bardzo miło, w przeciwienstwie do glosnego Empires... szkoda ze zwyciezy nie klasa produktu, tylko marketing.

Powiem wiecej, Polanie 2 podobaja mi sie tak bardzo, ze moim skromnym zdaniem sa o klase lepsze niz Warcraft 3. Zobaczymy jak to bedzie z trybem multiplayer - jesli okaze sie grywalny, Polanie 2 beda moim ulubionym RTS-em.

A wspominam o tej grze w tym watku, bo w Polanach II jest bardzo sympatycznie zrobiony tryb RPG - w skrocie przypom,ina on Dungeon Siege, choc na mniejsza skale.


A drugi news to "ozłocenie" Greyhawka...

21.09.2003
12:15
[9]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Pograłem trochę w Temple of Elemental Evil i na pierwszy rzut oka jest to kawał naprawdę solidnego cRPG'a:) Na razie przeszedłem tylko obszernego tutoriala, stworzyłem drużynę (co zajęło mi okrągłą godzinkę) i połaziłem po mieście.. Kreacja drużyny jest rozwiązana mniej więcej tak samo jak w Newerwinter Nights, stymże tutaj dochodzi jeszcze wybór wzrostu, fryzury oraz bóstwa (dla każdej klasy, nie tylko dla kapłanów). Więcej powiem, gdy trochę w to pogram, czyli wieczorem:)

21.09.2003
12:45
[10]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Mac --> jak już rozpoczniesz właściwą rozgrywkę to napisz coś na temat walki. Słyszałem, że wreszcie mamy tryb turowy - czyli zapowiada sie ciekawie, bo te wszystkie pauzy i inne wynalazki, jakos mi nie podeszły, więc może się na ową produkcje skuszę.

21.09.2003
14:32
[11]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Baltazar --> System walki jest naprawdę świetnie rozwiązany. Po napotkaniu wroga gra zatrzymuje się, a w lewym górnym rogu ekranu ukazują się obrazki wszystkich postaci i wrogow bioracych udzial w walce zaczynając od tego który ma najwięcej inicjatywy. Jeśli jest to twoja postać, to możesz wykonać nią ruch. Po lewej pojawia się pasek ruchu podzielony na dwa pola (zielony i zolty). Wskazując kursorem miejsce, w które chcesz się ruszyć postacią można odczytać na tym pasku ile ruchu ci zostanie po wykonaniu akcji. Jeśli po ruszeniu się postacią zostanie ci do dyspozycji cała żółta część paska ruchu, to możesz wykonać dodatkową akcję (atak, rzucenie czaru, dalszy ruch, itp.), jeśli zaś żółte pole zostanie naruszone, to jedyną akcją jaką możesz wykonać jest ruch...

21.09.2003
14:50
smile
[12]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Hrhr... czulem w kosciach, ze ToEE to bedzie hicior :]

21.09.2003
15:10
[13]

Mastyl [ Legend ]

A moim zdaniem nie - skończy tak jak Pool of Radiance.
Szczerze mowiac slabo mi sie widzi aplikowanie we wspolczesnych grach systemu turowego. Strasznie to gre ogranicza - lepiej pomyslec o rozsadnym real-time z pauzą...

Kiedys w Secret Service Pejotl i Berger napisali bardzo dobry artykul porownujacy tryb turowy z czasem rzeczywistym, i choc artykul odnosil sie do startegii, zgadzam sie z nim takze jesli chodzi o gry cRPG.

21.09.2003
15:22
[14]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Mastyl --> ok, hicior dla starych, niereformowalnych maniakow cRPG (takich jak ja :)) btw. PoR byl calkiem fajny (wiem, jestem chyba w tej opinii sam razem z tworcami, albo i nie :)). Szczerze - bardzo nie lubie trybu walki w czasie rzeczywistym (nie licze tu EoB, LoL czy Stonekeep - bo tam walka wygladala kto szybciej kliknie na ikonce, zero skomplikowania). Popatrz na porazke pt Lionheart, niby perki z Fallouta a walka w realtime - wyszla kupa :( W Bg2 tez system walki byl wg mnie ulomny.

21.09.2003
15:26
[15]

Mastyl [ Legend ]

Co do Lionhearta, to nieudany, ale nie wiem czy akurat z powodu walki... cały jakis taki dziwny. A walka w Baldur's Gate czy Morrowindzie - nie mam nic do zarzucenia :) A to i tak dwa rozne systemy... pauza powinna ukoic ból wszystkich milosnikow tur - pauza taka jak w BG2.

A jesli juz przy walce w BG2 - po odpwoiednim skonfigurowaniu opcji mozna bylo zrobic z walki w BG2 cos na ksztalt systemu turowego...

21.09.2003
15:26
[16]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Artykułu w SS na temat systemów walki albo nie czytałem (jeśli dotyczył strategii to bardzo możliwe), bądź nie pamiętam. Nimniej dyskwalfikowanie jakiegoś systemu a'priori jest głupotą - trzeba to odnieść do konkretnej gry... z tego co wiem Pool of Radiance skończył, jak skończył bo poprostu był potwornie nudny, i system losowego generowania poziomów też nie wypalił. Tyle słyszałem, bo póki co nie grałem, choć pewnie niebawem spróbuje, bo w Empiku PoR jest już po 24.90.

Dla mnie tryb turowy w cRPG w którym kierujemy więcej niż jedną postacią to jedyne sensowne rozwiązanie - z walki w takich Baldursach, czy Icewindach robiły mi się RTS-y których nie jestem w stanie strawić. A z opisu Mac-a wynika, że system walki w ToEE jest całkiem rozsądny.

21.09.2003
16:24
smile
[17]

Katane [ Useful Idiot ]

Ja jestem za trybem turowym. Dlaczego? Bo ostatnio duzo gram w Warcrafta 3 na Hard :)
A tak na powaznie, to walka w czasie rzeczywistym moze i dobrze sprawdza sie w Gothicu, Morrowindzie czy Diablo, ale to sa cRPGi bez druzyny. Oczywiscie, bardzo chetnie zagralbym w cRPGa solowego z systemem walki jak w Jedi Knight 2 (w 3 jeszcze nie gralem :]), ale jesli mamy kierowac wiecej niz jednym hiro - tury,ewentualnie system jak w FFach lub BG2 (BTW: jeden z lepszych systemow bitwneych, nie rozumiem zarzutow wobec niego panowie :]).

22.09.2003
15:03
smile
[18]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Kupilem dzis w szczecinskim Empiku Settlersy 3 w extra grze (29.90), po powrocie do domku siadam przed kompem, instaluje, odpalam i przy probie odpalenia kampanii gra prosi o cd-key'a. Mysle sobie - ok, obadam pudelko... Badam, badam, pudelko, instrukcje, gazetke i nie ma... az tu nagle patrze na plastikowe opakowanie po plytach a tam na jednym z nich slady kleju a numerka brak, WTF?? #$%(&%$# sie wkurzylem :[ Wyslalem juz maila do CDP ale nie wiem czy wysla mi inny klucz :( Teraz nie wiem, czy to przy produkcji ktos dal ciala i nie nakleili tego klucza czy ktos w szczecinskim empiku okazal sie totalnym sqrw****em i zaj***l klucz do gry kosztujacej 30zl... Teraz nie wiem co zrobic :[ Mam nadzieje, ze CDP nie zawiedzie (bo Torment z nowej EK dziala...).

22.09.2003
15:38
[19]

kiowas [ Legend ]

Ja pare dni temu nabylem w Empiku PoR2 za dwie dyszki, ale jeszcze nie zdazylem zainstalowac. Czy to prawda ze do prawidlowego dzialania potrzebny jest patch?

I mam jeszcze dosc glupie pytanie (tylko prosze sie nie smiac:)
Gdzie w Diablo 2 jest przejscie do City of the Damned? Rozpracowalem dwie wczesniejsze lokacje (outer steps oraz plains of despair), ale nie moge znalezc zadnej drogi do tego miasta. Przy pierwszym razie z ta gra nie mialem chyba takiego problemu. Pomozecie? :)

22.09.2003
15:38
[20]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

_Luke_ --> ja bym poszedł z tym do Empiku, dał im cały zestaw i poprosił o znalezienie owego cd-keya. Jak nie ma, to niech wymienią na kompletny egzemplarz.

22.09.2003
15:42
[21]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]

masz ten sam problem co moj kolega, straszna lama. obejdz teren po graniucach, kliknij TAB, sprawdz na mapce beda 3 wejscia jedno do tego 2 do tego i 3 do tego

22.09.2003
15:46
[22]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

kiowas --> w Szczecinie w Empiku nie bylo PoR'a :( A co do patcha to zainstaluj (jesli znajdziesz bo wydaje mi sie ze polska wersja jest upgrade'owana do wersji 1.3). Gierka w poczatkowej fazie rozwoju (1.0) byla prawie niegrywalna, straszne bugi

Baltazar --> i pewnie tak zrobie, i tak mialem jechac do miasta, ale co za przygoda... :(

ps. magisterke napisalem i oddalem do sprawdzenia, dzis cala noc nie spalem bo sleczalem nad tymi wypocinami ;) mam nadzieje, ze promotor nie bedzie robil problemow i obrona bedzie za tydzien ;)

22.09.2003
15:57
[23]

kiowas [ Legend ]

Soldamn ---> taba umiem uzywac, az takim lama nie jestem :) Przeszukalem baaardzo dokladnie caly i pierwszy i drugi obszar i nigdzie nie ma zadnego wejscia, a juz na pewno nie ma go na mapie. Czy to mozliwe by byl to jakis bug??

22.09.2003
19:01
smile
[24]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Kurcze, jestem pod wrazeniem obslugi technicznej CDP :) Odpowiedzieli mi na maila i wyslali inny numer, twierdzac, ze na instrukcji powinien byc moj (ale nie ma...). W kazdym badz razie obsluga jak na zachodzie :)
<--

22.09.2003
22:01
smile
[25]

brzeszczot [ Generał ]

Pierwsze recenzje Temple of Evil - 3,5 na 5

23.09.2003
02:38
smile
[26]

draco666 [ Konsul ]

hmm ocene mocno zanizaja liczne bugi---mysle ze po wyjsciu patcha moze byc naprawde super!

23.09.2003
09:25
[27]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Eeee jakie bugi:) Na razie udało mi się zauważyć tylko jeden, mianowicie pojawianie się potworów za ścianą podczas snu, a to można najzwyczajniej zignorowac i albo spać dalej albo sobie gdzieś iść...

Z kolei na www.izonews.com dali bardzo pochlebną recenzję w dziale firstlook:)

23.09.2003
10:21
[28]

brzeszczot [ Generał ]

Mac - a jak ty oceniasz gre, podoba ci sie, li tylko nawalanka z watla linie fabularna, czy moze na odwrot - porywajaca historia, a moze i to i to niczego sobie ?

23.09.2003
10:35
[29]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> Na razie ledwie musnąłem fabułe, bo walk jest mniej więcej tyle ile w Baldur's Gate, z tą różnicą, że są one znacznie dłuższe i trudniejsze (zabicie jednego hill ogra z misiem zajęło mi około godziny, chyba ze 100 podejść robiłem:) Historia na pewno jest porywająca, jako że Temple of Elemental Evil jest jednym z najpopularniejszych scenariuszy AD&D. Siłą rzeczy nie może być to więc zwykła nawalanka:)

Gra mi się bardzo podoba. Świadczy o tym sam fakt, że siedzę przy niej od paru dni, a od jakiegoś czasu żadna gra nie wciągnęła mnie na dłużej niż parę godzin ;(

Tak przy okazji wszędzie piszą, że grę zaczyna się pięcioosobowym składem, natomiast podczas gry można przyłączyć do drużyny bardzo wielu NPC (drużyna może liczyć do 6 osób), także można śmiało zacząć jedną postacią:)

23.09.2003
10:51
[30]

brzeszczot [ Generał ]

Brzmi zachecajaco, ja chyba jeszcze poczekam - czy wyjdzie wersja PL ?, choc nie wiem czy ktos to wogole wyda, nie mowiac o spolszczeniu

23.09.2003
12:03
[31]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

brzeszczot ---> pewnie wyjdzie :)

Acz nie wiem jeszcze kiedy.

23.09.2003
12:12
smile
[32]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

brzeszczot --> mamy kolejny tytuł cieszący się zainteresowaniem graczy i zarazem kolejny przegapiony przez polskich wydawców. Obawiam się, że ToEE skończy jak Arx Fatalis...

23.09.2003
12:17
smile
[33]

Raf [ Pretorianin ]

Ryslaw -> Czyżbyś miał jakiś cynk, od pewnej firmy ?

23.09.2003
12:21
[34]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Baltazar --> tytul nie jest przegapiony.

Raf --> mozna tak powiedziec :)

23.09.2003
18:00
[35]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Ryslaw --> nawet jeśli ktoś (CDP jak sądzę) ToEE wyda, to i tak opóźnienie będzie dość duże. Nie znam się na polityce wydawniczej gier komputerowych, ale cały czas trudno mi zrozumieć dlaczego nie można zainteresować się grą już na etapie produkcji. W paru krajach już grają, a u nas oficjalnie nie wiadomo czy będzie, a jeżeli nawet to kiedy - IMO taka sytuacja niekomu nie służy. Ja tam mogę poczekać, z wiekiem przestało mi się spieszyć, ale ilu nie poczeka ???

24.09.2003
15:34
smile
[36]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Witam,
wiem ze Arx Fatalis bylo walkowane dawno temu, ale mam pytanie - warto wydac na nia 60 zl?

24.09.2003
15:49
[37]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

sliva --> jesli to oryginal to tak. Mozesz powiedziec gdzie to znalazles?

24.09.2003
15:50
[38]

kiowas [ Legend ]

Drodzy diablomaniacy, czy nikt nie wspomoze odpowiedzia biednego misia? Wiem, problem wrecz smiesznie banalny, ale ja utknalem i nic na to nie poradze. Zajrzyjcie pare postow wyrzej i pomozcie bracia !!!

24.09.2003
15:50
smile
[39]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

W Edynburgu. Cena &#163; 9.99

24.09.2003
15:53
smile
[40]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

hehe, nie wyswietlilo znaczka funta i wyszly krzaki...

kiowas -- to jest w drugiej (pustynnej) czy trzeciej (lesnej) lokacji?

24.09.2003
15:56
smile
[41]

Baltazar [ Howl from Beyond ]


sliva --> kupuj. Naprawdę warto. Choćby dla goblinów - tak mistrzowsko podlożone głosy spotyka się bardzo rzadko.

24.09.2003
15:57
[42]

kiowas [ Legend ]

sliva ---> w czwartej ostatniej. Najbardziej przydalby sie screen z mapka, ale nigdzie nie moge znalezc.

24.09.2003
16:03
smile
[43]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

kiowas - mapy sa generowane losowo, wiec musisz polazic i poszukac. obejdz wszystkie lokacje dookola i gdzies przejscie powinno byc, w kazdym badz razie nie pamietam dokladnie. tez czasem mialem glupie problemy z D2 :-)

co do arx fatalis, to dwa glosy "za" wystarcza :-)

ogolnie to tu duzo fajnych gierek mozna po dobrej cenie kupic - juz nabylem Vietcong, Ultima 9 i Homeworld, oryginaly oczywiscie, w cenie... 1 funt :-))

24.09.2003
16:08
smile
[44]

kiowas [ Legend ]

sliva ---> generowane losowo sa potwory i przedmioty, ale rozklad plansz niczym sie nie zmienia. Przeszukalem obie dostepne lokacje po klika razy wzdluz i wszerz i nigdzie nie moge znalezc przejscia do miasta.

24.09.2003
16:12
[45]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

kiowas - racja, mapy sa generowane przy rozpoczeciu gry :-) ale i tak na nic mapka, bo kazdy moze miec inna (tak mi sie wydaje)

wydaje mi sie to chyba takie schodki gdzies wewnatrz lokacji, nie na brzegach, byly... ale nie jestem pewien

24.09.2003
17:49
smile
[46]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mac --> Mam w koncu te Neostrade :(( Przebojow co nie miara przy przejsciu z SDI, najpierw skladnie zamowienia (tyddzien lub 2) potem umowa podpisana i otrzymanie modemu bylo to w piatek. No i mimo ze go otrzymalem nie moglem z niego skorzystac, dobrze ze chodzi mi SDI nie wylaczyl (hmmm to tak kupienie samochodu i postawienie przed domem ale nie otrzymujac do niego kluczykow :(( ), w koncu w poniedzialek po zarejestrowaniu sie na ich stronie nadal nie moge z niej korzystac, dwonie wiec do nich na infolinie, po krotkiej rozmowie okazuje sie ze musza mnie wpiac do szkieletu OK, mowie mam przeciez jeszcze SDI, hmmm co sie okazalo ze po rozmowie juz nie moglem korzystac z SDI :(( Ale cierpliwosc mam dosc dobra bo w koncu elektronik ze mnie, wiec poczekalem jeszcze dzien w sumie we wtorek wieczorkiem mialem dopiero Neo+ ooof !!! Co za przeboje, dla mnie to oczywiscie CHORE podejscie, bo powinno byc tak jak przy SDI po podpisaniu umowy dostaje SDI, ktore juz po zainstalowaniu dziala, hmmm im dalej w las tym ciemniej :/ To tyle odnosnie przygod z Neo Good Luck wszystkim, ktorzy zamierzaja ja zalozyc :))

24.09.2003
18:30
[47]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Bodziu --> podejrzanie dużo głosów niezadowolenia słyszę od osób decydujących się na skorzystanie z usług naszego "wiekiegopókicomonopolisty". Nawet tu na forum czytałem sporo takich wypowiedzi. Jak mi zakładali Chello to przyjachała ekipa i cała sprawa została załatwiona, zgodnie z umową, praktycznie co do minuty.

BTW. to mam nadzieję częściej będziesz tu zaglądał :-)))

24.09.2003
19:39
[48]

kiowas [ Legend ]

Wlasnie zainstalowalem sobie nowonabytego PoR-a, pogralem ze dwie godzinki i musze powiedziec, ze mimo pewnych trudnosci w przyzwyczajeniu sie do zupelnie innego interfejsu w porownaniu do baldursow to gra sie calkiem przyjemnie.
Mam jednak pare pytan. Gdzie mozna zobaczyc takie statystyki jak wynikajacy z noszonej broni damage zadawany potworom, a takze jakie umiejetnosci w broniach posiadaja postacie.
No i jak wykorzystywac umiejetnosc leczenia. Nie bralem kaplana, ale pomyslalem, ze paladyn moze leczyc rownie dobrze. Jednak mimo napisow, ze umiejetnosc zostala wykorzystana, nic ze straconych punktow zycia nie przybywa.
I jeszcze jedno. Po osiagnieciu drugiego poziomu jedyna zmiana to wiecej HP. Czy nie ma zadnych nowych mozliwosci (a jesli tak to jak je aktywowac)?

24.09.2003
20:15
smile
[49]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Baltazar --> Ja tu systematycznie zagladam i czytam tak tez spokojnie ;))) Natomiast nie pisze bo nie mam o czym jak narazie :))) W wolnych chwilach w D2 pogrywam a jako ostatnio mam malo czasu to i nie gram zbyt wiele, w D2 zawsze moge zagraz 10minut, 5 godzinke itp natomiast w cRPG to trzeba jednak troche przysiasc nad nim stad brak czasu :))

Mac --> Jak bedziesz to daj sygnal na GG :)) THX !

24.09.2003
21:40
[50]

kiowas [ Legend ]

Bodziu ---> nie masz o czym pisac? Skoro grasz w diabla to moze bys mi pomogl bo nikt tu mi nie moze nic poradzic. Chyba sie na mnie nie wypiales co? :)

24.09.2003
22:03
smile
[51]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

kiowas --> No nie nic nie wiedzialem ! :(( OK np pisz co tam to pomoge jak tylko bede mogl :)) Z mojej strony zawsze otrzymasz pomoc :))SPoko :)) Odezwij sie na GG, poza tym jest tu watek o Diablo2 w nim mnie zazwyczaj znajdziesz :)) (Diablomania) Jakby co to wal smialo :)) Jest jeszcze Lowi on tez siedzi na BN tak tez ludzi troche jest, ale pisz nawet tu,bo ja czytam obydwa watki jak i inne ale nie zawsze pisze, zgodnie z mottem J. Slowackiego: "... Aby językgiętki powiedział wszystko co pomyśli głowa ... ;)))

24.09.2003
22:09
smile
[52]

kiowas [ Legend ]

Bodziu ---> to przeczytaj prosze moje trzy ostatnie posty bo po raz kolejny tego samego nie bardzo chce mi sie pisac ok?

25.09.2003
02:16
smile
[53]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

kiowas --> Sorki ale nie zauwazylem tego postu, no coz bylo to jakies okolo 30 postow temu ;DD OK nie powiem ci dokladnie gdzie owe miejsce sie znajduje, gdyz mapka jest generowana losowo za kazdym razem, w single tez jest generowana losowo ale tylko za pierwszym razem wiec jesli wyjdziesz i wejdziesz spowrotem to bedzie ta sama mapka :)) OK ale owe przejscie do 3 lokacji city of damned(cod) jest napewno z plains of despairs (pod), caly ten obszar zuwaz, ze jest w ksztalcie kwadratu (nie bierz tego doslownie) wejscie znajduje sie na jednym z trzech pozostalych boków, a jesli bedziesz sie trzymal krawedzi tej lokacji to na pewno znajdziesz schody do cod :))) Masz mapke akurat mojej lokacji :)) Good Luck !

25.09.2003
08:20
smile
[54]

Lowi [ Generał ]

Kiowas-->>Ewentualnie spytaj na watku Diablomania zawsze sie znajdzie ktos kto ci tam odpowie na pytanie ;)
Tam by cie Bodziu napewno zauwazyl ;DD

25.09.2003
17:20
smile
[55]

brzeszczot [ Generał ]

Cos na czasie - The Temple of Elemental Evil

25.09.2003
17:25
[56]

kiowas [ Legend ]

Nikt nie pogrywal dluzej w PoR-a ??? Przydaloby mi sie pare odpowiedzi.
Adamusie, odezwij sie !!! :)))

25.09.2003
17:26
[57]

Mastyl [ Legend ]

Ja na razie Templowi powiedzialem dziekuje, za to testuje pelna wersje Polan II. Swietne, jedna tylko rzecz martwi: wymagania sprzetowe sa duzo wieksze dla pelnej wersji, niz byly dla dema.
W demo gralo sie na sprzecie 1 Ghz, 256 Ram, GF3 Ti bardzo plynnie w 1024x768x32 z wiekszoscia detali na max i z pixel shaderem.
Pelna wersja Polan 2 na tych samych ustawieniach straszliwie mi skakala, bylem zmuszony obnizyc detale dosyc znacznie. Bez dobrego sprzetu sie nie obejdzie tym razem. Ale gra jest tego warta.

Swietny humor, zabawne intro, i czasami smieszne od bolu odzywki w grze ( choc czasami tez zenujace... ). Ogolnie gra, zarowno w trybie RTS jak i RPG dostaje wielkiego plusa.

25.09.2003
17:47
[58]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

kiowas --> ja gralem w PoR'a, nawet skonczylem ale bylo to dosc dawno i za cholere nie moge sobie nic przypomniec, zeby Ci cos odpowiedziec :/

25.09.2003
17:50
[59]

kiowas [ Legend ]

Luke ---> hehe, to musiales czerpac duza przyjemnosc z gry skoro nic juz nie pamietasz :)))

25.09.2003
18:05
smile
[60]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

kiowas --> Gra bardzo mi sie podobala, gralem w nia z miesiac. Ale mam wytlumaczenie dlaczego nie pamietam takich szczegolow: po prostu nie mialem z nimi zadnego problemu :] A tak btw. nie ma nic na ten temat w instrukcji?

25.09.2003
18:10
[61]

kiowas [ Legend ]

Co do leczenia to znalazlem juz rozwiazanie.
Ale ni w zab nie kapuje dlaczego nie moge poprawiac sobie statystyk postaci po osiagnieciu kolejnego poziomu. Zaluje teraz, ze wzialem na lidera paladyna. Myslalem, ze bede spokojnie odganiac truposzy tymczasem nawet nie mam takiej umiejetnosci (to juz totalne zdziwienie). Trzeba bylo wziac jakiegos woja za niego zwlaszcza ze wywalilem punkty w madrosc i charyzme co na niewiele mi sie na razie przydalo.
Co mnie jeszcze denerwuje w grze to slamazarne wrecz poruszanie sie postaci - najwiecej czasu schodzi mi nie na walkach, ale na lazeniu po lochach. No i te wieczne powroty do fontanny zeby podreperowac zdroie - to sie robi juz meczace.

25.09.2003
18:23
[62]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

kiowas --> Paladyn na bank ma umiejetnosc "turn undead", zdobywa ja pozniej - 3 level, leczenie (w ogole uzywanie czarow) jest dla niego od 4 poziomu. Co do identyfikacji przedmiotow to czy nie ma jej w sklepie? A na pewno nauczysz sie pozniej czaru identyfikacji. Jesli chodzi o statystyki postaci to ich nie poprawisz - gra dziala w systemie Dungeons & Dragons 3. W EoB tez nie mogles poprawiac statstow. Slamazarne lazenie postaci poprawia pewien cheat ale nie wiem czy dziala z polska wersja (jest tylko do ang. wersji - 1.02 i 1.03), ja gralem bez niego.

25.09.2003
18:27
[63]

kiowas [ Legend ]

Luke ---> dzieki za wyjasnienia, czemu klamales ze nic nie pamietasz? :)))
Co prawda nie pytalem o identyfikacje, ale przyda sie:)
Co do 3 edycji - czy ID2 tez nie bylo o to oparte (tam przeciez byla mozliwosc poprawy statsow)?

Btw - jaka ekipa grales? Ja mam pala, woja, lotrzyka i maga (w sumie standard). czy brak kaplana nie da mi sie we znaki pozniej?

25.09.2003
18:32
smile
[64]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

kiowas --> wcale nie klamalem, po prostu zajrzalem przed chwila do podrecznika D&D3 :> O identyfikacje pytales - " Gdzie mozna zobaczyc takie statystyki jak wynikajacy z noszonej broni damage zadawany potworom"... Co do ID2 i podnoszenia statow - nie gralem w ta gre :) Skladu mojej ekipy nie pamietam, wiem, ze na bank byl tam mag, kleryk i zlodziej (pewnie tez jakis miesniak, chyba barb)

25.09.2003
18:56
smile
[65]

Bogas [ Senator ]

Kiowas- co 4 poziomy mozna dodać 1 punkt do statystyk a EoB był w AD&D 2 dtatego tego nie było.

25.09.2003
19:00
smile
[66]

Bogas [ Senator ]

Możesz złamać paladyna z kapłanem ale zanim pal. otrzyma 3 poziom (minusy do exp.) kapłan chyba bardziej ci się przyda.

25.09.2003
19:44
smile
[67]

kiowas [ Legend ]

KUR........!!!!!!!!!!! Przekleta gra!!!
Gralem sobie spokojnie, chialem otworzyc jedne z drzwi do pomieszczen, gdy pojawil sie komunikat MG, ze cos zatrzasnelo mi drzwi przed nosem. Nie zrazony tym zrobilem sejw... gdy okazalo sie, ze moja pieprzona glowna postac zaklinowala sie w zamknietych drzwiach i nie chce sie ruszyc!!! Wywalenie tego sejwa oznacza zmarnowane wiele godzin gry czego chyba nie zniose.
Please help me, nie pamieta ktos czty istnieje sposob na otwarcie tych drzwi???

25.09.2003
19:49
smile
[68]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

kiowas -> trzeba robic save'y w roznych slotach :) Jak rozumiem masz oryginal - wiec na wiekszosc pytan znajdziesz odpowiedz w instrukcji jesli jeszcze chcesz w nia grac... :P Co do tych drzwi to nie mam pojecia...

Bogas --> masz racje co do tych statystyk, mowilem ze dawno w to gralem :)

Adamus --> jesli jeszcze nie kupiles tej "przekletej gry" :) to w Media M. jest znowu za 15zl :) (wlasnie ja dostalem...)

25.09.2003
19:59
[69]

kiowas [ Legend ]

Luke ---> wlasnie sie zastanawiam, troche glupio wywalic gre juz na poczatku, nawet jesli wydalem na nia cale 20 zl :)

Holender, ale jak pomysle ile bede musial od nowa przejsc.......:(

25.09.2003
20:46
[70]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

kiowas --> daruj sobie POR2, bo gra nie jest warta zachodu. Oprocz roznorakich bugow (najgrozniejszy to ten, ktory moze sformatowac Ci partycje systemowa przy odinstalowywaniu), gra jest przede wszystkim przerazajaco monotonna i nudna.

Temple of Elemental Evil robi znacznie lepsze wrazenie.

25.09.2003
21:00
smile
[71]

Bogas [ Senator ]

Rysław- wiesz może w przybliżeniu kiedy wyjdzie i ile będzie kosztować?

25.09.2003
21:09
[72]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Ryslaw --> tylko zauwaz, ze oryginalu ToEE w Polsce nie idzie zdobyc, w przeciwienstwie do PoR za 15zl...

25.09.2003
21:22
[73]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Bogas --> pewnie dopiero po nowym roku. A co do ceny, to nie mam pojecia niestety.

Luke --> prawda, sam ubolewam, ale co zrobic.

25.09.2003
21:57
[74]

Mac [ Sentinel of VARN ]

To ja rzucę obrazek, coby się niektózy zorientowali z kim przyjdzie im walczyć w ToEE. Tutaj widać jednego z "groźniejszych" przecwiników w grze - Żelatynowy Śześcian ;-)) -->

26.09.2003
00:48
[75]

kiowas [ Legend ]

Ryslaw ---> nawet mnie nie strasz w ten sposob :) A poza tym jesli ma sie to stac to wole juz przed tym troche pograc zeby tak za darmoche mi formata nie robilo.
A w ogole to jak na razie gra mi sie bardzo przyjamnie (mimo ze musialem zaczac od wczesniejszego sejwu).

26.09.2003
08:54
[76]

brzeszczot [ Generał ]

Mac - grafa przyjemna dla oko, a ten szescian... Musze powiedziec ze takie cuda mnie wkurzaja, normalnie drzaznia, po co takie ustrojstwo, nie wystarczylby zwykly zywiolak czegoklwiek, chcoazby Geometrii ;-))
I jak tam satysfakcja - rosnie, konstans, czy doluje ?
co rozczarowuje w grze, a co jest jej najwieksza zaleta ? (na ten level jak masz w tej chwili rzecz jasna)
Zastanawiam sie czy nie sparwic sobie wczesniej TToEE

26.09.2003
11:06
[77]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> Satysfakcja jak na razie constans:)) Mnie szczerze mówiąc takie kreatury bawią.. najlepszy był jak do tej pory zabójczy sześcian w Wizardry 8, a z tego co wiem w Bestiariuszu AD&D takich cudaków jest od grona :D

Co mnie rozczarowuje w grze.. chyba interfejs ekwipunku. Opisy przedmiotów nie są zbyt szczegółowe, często nie wiadomo nawet czy dany przedmiot jest zidentyfikowany dopóki nie pódzie się z nim do sklepu lub nie potraktuje czarem identyfilkacji... Nawiększą zaletą jest natomiast system walki, który momentami daje po prostu niesamowitą radochę (to czego nie było w baldurze - "sposobność ataku" oraz zdolność "Greater Cleave" umożliwiająca ponowny atak po zbiciu kreatury, ostatnio dała mojemu krasnoludowi możliwość zabicia 6 szkieletów w jednej turze i to podczas ich ruchu:))

26.09.2003
11:43
smile
[78]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mac --> zasysam ale ten eMule to cieniutki :(((( Ale ta gierka z opisu na tothegame i tamtejszych screenow mnie oczywiscie zaciekawila, wiec czekam ...
btw owych wynalzkow typu szescian, mi tam osobiscie wlasnie takie cudactwa sie podobaja, jakos to cos innego niz ciagle gobliny czy koboldy itp ;))

26.09.2003
13:39
[79]

brzeszczot [ Generał ]

ten interfejs z tego co mozna zobaczyc na zdjeciach rzeczywiscie wyglada dosc spartansko, przedmioty sa dosc niecakawie rysowane. Jakby brakuje im ...zycia ;-)

26.09.2003
15:24
smile
[80]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

witam,

od wczoraj jestem szczesliwym posiadaczem laptopa :-) nie jest najnowszy sprzet - p3 450 + ati rage 8mb + 128 mb ram - ale na moje skromne potrzeby wystarczajacy. tutaj mam do Was mala prosbe - podpowiedzcie mi jakies starsze tytuly, w ktore warto zagrac.
wiem juz ze na wiekowa ultime 9 sprzet jest za slaby (gra chodzi, ale szkoda nerwow), a swiezo nabytego arx fatalis nawet nie intaluje.
wiem tez, ze wreszcie zagram w Fallout tactics, skoncze w koncu (wstyd sie przyznac) thiefa 2 i Icewind dale 2.
i to tyle...

co jeszcze jest warte zainteresowania? niekoniecznie musza to byc crpgi...

aby utrudnic podpowiem, ze pokonczylem (nowych tytulow nie wyliczam): m&m 6,7, BG 1&2, Icewind dale, tormenta, deus ex, sshock2, oba fallouty, thiefa, diablosy, jagged alliance 2

licze na wasza pomoc, bo mozna tu kupic prawie wszystko, a po powrocie moze bede chcial sie pozbyc oryginalow :-)

26.09.2003
15:26
[81]

kiowas [ Legend ]

Luke ---> mam pytanko - uzyskalem juz trzeci poziom moim palem, w karcie postaci faktycznie pojawila sie umiejetnosc odpedzanie umarlych, ale dlaczego nie moge jej uzyc podczas walki (nie mam jej aktywnej w wyswietlanym podrecznym okienku umiejetnosci)?

26.09.2003
23:01
smile
[82]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

kiowas --> sprawdz @

26.09.2003
23:07
[83]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

sliva --> Mysle, ze mozna Ci polecic Disciples 2, strategia turowa z elementami cRPG (tak jak Heroes of Might & Magic) bardzo miodna :) Mozesz tez obadac Etherlords 1 (i 2 - od 15 pazdziernika dostepne w kiosku za 30zl) - polaczenie Homm z karcianka. Ze starszych gierek - Warhammer: Shadow of the HorneD Rat i Dark Omen (Win98 only. No i Arcanum jesli nie grales (ale moze wooolno chodzic)

27.09.2003
03:35
[84]

draco666 [ Konsul ]

eee ten zelatynowy szescian to jakis zart??? o_O

Mac--->wczoraj bylem we wroclawiu i juz bylem bliski podjecia decyzji o najechaniu twojego domu w celu zarekwirowania toee,ale uratowal cie moj napiety terminarz ;) Na szczescie co sie odwlecze,to nie uciecze-zaatakuje w przyszym tygodniu :]

27.09.2003
15:44
smile
[85]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

_Luke_ -> Super! Przypomniales mi o HoMM3. W to mozna grac i grac :-)

Disciples 2 i Etherlords - kiedys nawet przymierzalem sie do ich zakupu, ale jakos tak umknely mi - teraz warto to nadrobic :-)

Dark Omen skonczylem, a Arcanum mnie troche nudzila, poza tym raczej nie daloby sie grac na tym sprzecie...

Dzieki!!!

27.09.2003
15:54
smile
[86]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Jeszcze jedno pytanie - jak Divine Divinity bedzie dzialac na takiej konfiguracji?

27.09.2003
16:41
[87]

kiowas [ Legend ]

Luke ---> dzieki za przesylke. Niestety patch nie dziala jak powinien (a najpewniej ja go nie potrafie wykorzystac prawidlowo). Po rozpakowaniu pojawia sie plik instalspeed.bat, ktorego nastepnie wsadzilem do glownego foldera gry. Jesli o to chodzilo to niestey nie wiem co dalej bo zmian w grze nie zauwazylem (a przyciskow 7 i 8 to w jaki sposob mam uzywac - po prsotu klikac w nie w czie gry?).

27.09.2003
18:30
[88]

kiowas [ Legend ]

Luke ---> jednak przekimanie sie nie pomoglo. Dalej odpedzanie truposzy mam niedostepne. W zasadzie jedyne umiejetnosci jakie moj pal ma dostepne to leczenie i nakladanie rak czyli nie za wiele. Niedlugo dobiegac juz bede 4 poziomu, wiec pewnie i czary tez bede mial niedostepne :( Nie wiem co jest grane, bo charyzme ma na 14, a madrosc na 17 a wiec dosc wysoko.
I mam jeszcze pytanie - czy poza pierwszym handlarzem nie ma innych w grze? Sprzedaje mu towar, zbieram kase, ale zupelnie nie ma co z nia robic.

27.09.2003
18:38
smile
[89]

Bogas [ Senator ]

Witam
Kiowas- odpędzanie powinło być dostępne jak spotkasz jakiegoś nieumarłego.

27.09.2003
19:25
[90]

kiowas [ Legend ]

Bogas ---> no popatrz, nie podejrzewalbym tego :))) Gdyby to bylo takie proste to nie mialbym tego problemu. nbiestety, niezaleznie czy jestem w trybie walki (nawet z nieumarlymi) czy tez nie, odpedzania nieumarlych nie mam dostepnego. Juz naprawde nie wiem o co chodzi.....

27.09.2003
19:28
[91]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

kiowas ---> rozpakowujesz cala zawartosc zipa do katalogu z gra i odpalasz plik
installspeed.bat
Dzieki czemu podczas gry 7ka i 8ka (NIE z klawiatury numerycznej) przyspieszasz/zwalniasz gre - wystarczy wcisnac guzik (pare razy). Co do handlarzy to jeszcze pozniej ktos tam jest. A te odpedzanie umarlych... nie wiem co jest nie tak :/ (ja mialem kaplana)

27.09.2003
20:04
[92]

kiowas [ Legend ]

Luke ---> dzieki, zrobie jak mowisz. A to odpedzanie - moze da sie tylko kaplanem bo nawet przy tej umiejetnosci jest napisane, ze to cecha specjalna kaplanow. Tylko dlaczego do licha akurat w tej grze paladyn nie mialby uzywac zdolnosci dostepnej dla niego w kazdej innej grze???

29.09.2003
15:54
smile
[93]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

sliva --> nie wymieniłeś Wizards&Warriors, a jeśli nie grałeś, to warto się zainteresować. Bardzo dobry erpeg.
Czy w tym pięknym kraju, w którym aktualnie przebywasz, można jeszcze znaleźć Betrayal in Antara? Postawiłem sobie za punkt honoru znalezienie tej gry, a ponieważ niektórzy moi znajomi jeżdzą po świecie, może mógłbym im zlecić małe zakupy...

29.09.2003
16:27
smile
[94]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Baltazar -> Rzeczywiscie, w W&W nie gralem, wiec poszukam. A za takimi perelkami jak Betrayal in Antara tez sie rozgladam, ale tych trzeba ich szukac we wszelakich "second hand'ach". Kiedys nawet znalazlem Albion, tyle ze ktos mnie ubiegl, gdy wrocilem drugiego dnia.

Pochwale sie jeszcze moim nabytkiem - za 10 funtow kupilem sobie kompilacje zawierajaca Arx Fatalis, Gorasul i jeszcze jeden crpg (nazwy nie pamietam, a wczesniej o nim nawet nie slyszalem) - wszystko na jednej plycie dvd.

I ponawiam pytanie - gral ktos w Divine Divinity na takim slabym kompie? Grafika jest 2d wiec chyba nie ma zbyt duzych wymagan?

29.09.2003
17:33
[95]

Mastyl [ Legend ]

sliva - trudno powiedziec. Odpalalem DD na P2 300 64 MB - grac sie nie dało. Potem przeszedłem całą na 1 Ghz 256 ramu i było ok, tylko czas ladowania sejwow byl bardzo dlugi. Jak poobnizasz detale, jest szansa ze da sie pograc, chociaz karta graficzna slabiutka, ale to akurat wielkiego znaczenia nie ma.

30.09.2003
10:34
[96]

Adamus [ Gladiator ]

_Luke_ --> Dzieki za informacje :-))). Nabylem i gram, mozesz i mnie wrzucic na skrzynke ten programik do PoR2? Z góry dziekuje: [email protected]

Kiowas --> Troche chory ostatnio byłem i nie zagladalem na forum.

Silva --> Moze tak zagrasz w Rage of Mages 1 i 2, naprawde fajne gry i jest kupa starych dobrych cRPGów które Ci pojda na tym sprzecie jak: Dungeon Master2, Stonekeep, Anvil of Down czy w koncu M&M VI :-))))

30.09.2003
12:18
[97]

Katane [ Useful Idiot ]

Sliva --> Jesli nie grales - Starcraft wraz z dodatkiem, wciaga jak wir, spedzilem przy nim caly poprzedni weekend.

30.09.2003
12:32
smile
[98]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Adamus --> poszlo

Btw. jak widze ludzie w tym watku graja w gry Blizza (SC, Diablo no i W3 :)), pozwole sobie wleic pewnego posta :]

StarCraft, Diablo II, and Warcraft III Accounts Closed

A number of additional accounts and CD Keys have been tied to the use of a hack or cheat program while playing StarCraft, Diablo II, or Warcraft III on Battle.net. In keeping with our aggressive stance against cheating, we have permanently closed 276,000 StarCraft accounts, 86,000 Diablo II accounts, and 41,000 Warcraft III accounts. We have documented all of the CD Keys that were used with these accounts. 14,000 Warcraft III CD Keys have been banned from ladder play for one month and 2,000 CD Keys are banned from ladder play permanently. Repeat offenders risk having their CD Keys disabled, which will result in the permanent removal of the respective copy of StarCraft, Diablo II, or Warcraft III from Battle.net.

30.09.2003
13:50
smile
[99]

Adamus [ Gladiator ]

_Luke_ --> Wielkie dzieki :-))). DZIAŁA :-)

30.09.2003
16:46
[100]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Adamus -> Z Twoich typow tylko Anvil of down ukonczylem, wiec moja lista crpgow sie powieksza. Poza tym rzeczywiscie moge jeszcze raz zagrac w M&M 6 :-)

Katane -> Skoro tak chwalisz to moze kupie i zagram w tego Starcrafta. Kiedys nawet przeszedlem pare misji, ale jakos tak nie urzekla mnie. Po prostu dawno przejadly mi sie te wszystkie rts'y. A wiem co mowie, bo probowalem wczoraj grac w Homeworlda i jedyne co mi sie spodobalo to... muzyka ;-)

30.09.2003
18:56
smile
[101]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

_Luke_ ---> He he !!! No ja na szczescie nie uzywam programow rodzaju trzeciego :))) Tak tez mi nie zblokowali :D

No zaczalem grac w Lionhearta, hmmm jak narazie mi sie podoba, zobaczymy jak dalej :)))

30.09.2003
19:22
[102]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

_Luke_ --> tak a'propos - za jakiś czas Diablo I z jakimś dodatkiem ma pojawić się w Extra Klasyce (czy czymś takim z serii taniech erepegów wydawanych przez CDP) - da się w to jeszcze grać po sieci, czy wszyscy grają w "dwójkę"?

BTW. Bardzi nam się rozmażają :-)))

30.09.2003
19:25
smile
[103]

Baltazar [ Howl from Beyond ]


Zapraszam do kolejnej części:

© 2000-2021 GRY-OnLine S.A.