Wiewioor [ Junior ]
Awansowanie postaci w BG I i BG II
Ahoy!
Mój problem dotyczy BG i BGII, a mianowicie mam kłopoty z awansowaniem postaci. W instrukcji do BGII, na str. 43 znajduje się tytuł Doświadczenie i awansowanie postaci – o doświadczeniu to owszem napisali, ale o awansowaniu to raczej nie. Zaglądam więc do znajdujących się na końcu tabel i oczom moim ukazują się informacje typ, np. dla maga z 15-ego poziomu: Kostki (K4) : 10+5. Jak to interpretować? Problem mam też z awansowaniem dwu i wieloklasowców w BG, pewnie w BGII rozwiązane jest to podobnie – dopiero zacząłem grać i nie orientuję się jeszcze dokładnie.
PS. A tak na marginesie, czy te informacje nie powinny być zawarte w instrukcji? Zamiast tego dali opisy czarów, które i tak są dostępne z poziomu gry. Uwaga ta dotyczy obydwu gier.
soso [ Centurion ]
Przyznac musze ze przeczytawszy pierwszy raz twojego posta niebardzo wiedzialem o co Ci chodzi. Jednak doszedlem do wniosku ze nie wiesz poprostu gdzie jest opcja do awansowania postaci. Gdzi zbierzesz juz dostatecznie duzo doswiadczenia i wyskoczy Ci napis "level up", lub cos w tym rodzaju, otworz okno (Tam grzie znajduje sie informacja o danym czlonku druzyny, np, jego charakter, skrypty, historia. Jedna z tych opcji powinna sie uaktywnic po osiagnieciu poziomu, wybierasz ja i to juz wszystko. Jednak niejestem pewien czy o to dokladnie Ci chodzilo wiec jesli nie to, a tam juz palce mnie bola...
Ashen [ Centurion ]
Ja sproboje to wyjasnic w ten sposob. Zaczynasz gre z jedna postacia, ale szybko zbierasz druzyne i juz jest 6 osob. Teraz wszelkie doswiadczenie jakie zdobysz (zabijajac potworki lub wykonujac zadania) jest dzielone przez ilosc bohaterow. Stad, jezeli potrzebujesz 100 tys expa do awansowania postaci, to musisz zdobyc 600 tys expa. "Zaglądam więc do znajdujących się na końcu tabel i oczom moim ukazują się informacje typ, np. dla maga z 15-ego poziomu: Kostki (K4) : 10+5. Jak to interpretować? " To proste. Jezeli tworzysz wg systemu AD&D bohatera, maga na 15 lvl to wyliczasz jego pkt zycia wg tego schematu. Kostki (k4) - 10 +5. Oznacza to 10 krotny rzuk koskta k4 (czteroscienna) i do wyniku dodajesz 5 pkt. Do tego dochodzi ew bonus z wysokiej kondycji bohatera. Przez pierwsze 10 lvl mag dostaje bonus k4 pkt zycia, a od lvl 11 wzwyz juz tylko 1 pkt co lvl.Wojownik to samo, tylko od 1-10 lvl ma kostki k10, a od 11 lvl bonus 3 pkt (wiec na 15 lvl bedzie mial 10 * k10 +15 pkt)
Wiewioor [ Junior ]
Dzięki chłopaki za wytłumaczenie! W końcu ktoś mi to dokładnie wytłumaczył. Pozostaje tylko jedno ale. Mianowicie jezeli mam doczynienia z postacia wieloklasową, to widać, iż wymagane exp do awansu w poszczególnych klasach jest różne. I tu pojawia się pytanie: czy wtwdy postac ma liczone punkty tylko dla klasy w której awansuje? A co w przypadku jenoczesnego awansu w obu klasach? Jeszcze raz dziękuję:)
Ashen [ Centurion ]
Hmm, wiec sprobojmy jakos na to odpowiedziec. Zakladajac, ze masz bohatera wojownika/maga - to jest wieloklasowiec. Dostajac 1000 pkt exp - doswiadczenie dzielone jest pomiedzy obie klasy, tak ze dostajesz 2 * 500 expa. Teraz, jezeli awansujesz obiema klasami naraz na kolejny lvl to pkt zycia masz liczone osobno, ale nie dostajesz pelnych kostek. Jak to sie odbywa dokladnie to juz nie pamieam. Inna sprawa jezeli grasz postacia dual-class. Czyli zaczales grac wojem, ale przerobiles go na maga. W tym momencie wojownik pozostaje juz do konca gry na lvl na ktorym zakonczyl kariere, a rozwija sie (czyt. awansuje) tylko mag.