GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: Coś dziwnego.

12.09.2003
09:40
smile
[1]

Anoneem [ Melodramatic Fool ]

Forum CM: Coś dziwnego.

Witam.
Gram obecnie pbema z pewną osobą. jesteśmy po fazie rozstawiania, a przed pierwszą turą. I tu pojawił się (nie)wielki problem - mianowicie npl "widzi" że jego wojo ma na starcie 92% morale a ja mam 13% zwycięstwa. Co jeszcze dziwniejsze u mnie nic podobnego nie ma. Gramy zwykły ME,plik tworzył przeciwnik. Czy ktoś wie o co tu chodzi ?

12.09.2003
10:09
[2]

Da real Odi [ Konsul ]

Moze npl podzielil squady? Wtedy obniza sie morale (to taki bug)

12.09.2003
11:00
[3]

woland_ [ Pretorianin ]

Tak npl musiał podzielić trochę piechoty na hsq. To nie żaden bug imho :)

12.09.2003
11:16
[4]

Rah V. Gelert [ Generaďż˝ ]

Woland - a czemu nie bug ? Czy to jest normalne ze spada morale ??

12.09.2003
12:24
[5]

Kłosiu [ Senator ]

Rah --> na poczatku Barbarossy Rosjanie zauwazyli, ze piechota podzielona na male oddzialki i okopana w rowach strzeleckich i foxholach szybciej sie zalamuje pod ogniem. M. in. dlatego pozniej zaczeto uzywac systemow transzei, gdzie mogly sie bronic wieksze oddzialy. Moim zdaniem spadek morale przy dzieleniu druzyn to oddaje.

12.09.2003
12:35
[6]

Rah V. Gelert [ Generaďż˝ ]

Fakt, w duzej grupie razniej :)

12.09.2003
12:50
[7]

Da real Odi [ Konsul ]

alll -----> fakt ze "halfsquady" szybciej panikuja nie jest bugiem i jest zgodny z realizmem, ale mysle ze podzial druzyn nie powinien miec wplywu na PROCENT MORALE na poczatku gry (i w ogole).

12.09.2003
14:31
smile
[8]

NeoBerger [ Generaďż˝ ]

All --> o czym wy tu prawicie braciszkowie? Przeciez ten problem jako BUG zostal juz ponoc zlikwidowany dzieki patchowi 1.02 i 1.03 (czyzby ta powtarzalnosc w kolejnych patchach wskazywala, ze nie udalo sie tego wyeliminowac?)
Sluze cytata o modyfikacjach:

* Split squads don't have direct negative effects on global morale or
victory points.

* Split squads don't cause large miscounts of casualties at end of battle.

Wiec rozwazania o realnosci sa niepotrzebne. To bug.
A doswiadczenia radzieckie z poczatkow wojny polegaly na tym, ze zolnierze kopali dolki strzeleckie i nie widzieli nikogo poza soba :-) W transzei jest juz razniej. Takze Klosiu ma tu racje, ale tym niemniej byl to bug. Generalnie komputer traktowal polowe druzyny jako pelna i tak jej zadawal straty, obliczal jej zuzycie i morale.
Morale w dolkach powinno byc obnizane tak jak obniza sie morale w palacym sie domu. I wtedy to zalatwia sprawe.
A o jakosci okopow w grze nie mowmy bo to skandal.
Po pierwsze byly rozne rodzaje okopow, po drugie okop pelny dawal naprawde dobra oslone, a straty i ucieczka spowodowane ogniem strzeleckim byly marginalne. Nie ma tego w grze. Czolg piechocie w okopie nie mogl nic zrobic poza ewentualnym zasypaniem jej. Ale dobry uklad i rowy lacznikowe zapewnialy mozliwosc przechodzenia w inne miejsce. Jest o tym zdaje sie u Piekalkiewicza, ktory opisywal kilkugodzinna walke KW-1 bodajze z okopana piechota niemiecka. Po kilku godzinach czolgi radzieckie odjechaly. Po to bylo wsparcie piechoty.
W CMBB byle smiec niemiecki ubrany w blaszke podjezdza do okopu i wybija jego zaloge. Taaa

Berger

12.09.2003
14:36
[9]

Caldur [ Konsul ]

Tylko my (znaczy Anoneem i ja) gramy w CM:BO, oczywiście ver. 1.12. Mam tą najnowszą wersję z niby poprawionym dzwiękiem itp. i scenariuszami.

12.09.2003
15:12
[10]

Kłosiu [ Senator ]

Berger --> czy aby naprawde? Gralem wczoraj jeden ze scenariuszy Stalingrad Pack, gdzie niemcy i rumuni okopani w stepie bronia sie przed atakiem kolo 30 t34. I co sie okazuje? Czolgi rosyjskie nie mogly przelamac tej pozycji mimo zmasowanego ognia. 3 sztuki broni ppanc (50mm, rumunska 47mm i 37mm) zniszczyly 5 T34, przy stracie 2 dzial, a piechota dalszych 5. Zaden z oddzialow osi nie zostal zniszczony, zaden tez nie uciekl, a czolgi, ktore wjechaly na okopy zostaly zniszczone zwyklymi granatami, bo nie byly w stanie przydusic piechoty ktora w nich siedziala. Dodam, ze oddzialy niemieckie byly wszystkie "bez kondycji" i meczyly sie po przebiegnieciu 30 metrow :). Umocnienia w tej bitwie to byl doskonale zbudowany system transzei i od tej pory zaczalem doceniac dobrze zbudowane okopy :) Jak zobaczylem te wszystkie ruskie czolgi to myslaem ze w 3 tury bedzie po mnie, a tu niespodzianka.

12.09.2003
15:14
[11]

Kłosiu [ Senator ]

Acha Caldur :) To wyjasnia sprawe, bo w BO tego buga nie usunieto :).

12.09.2003
15:16
smile
[12]

Caldur [ Konsul ]

Czyli nie ma jak robić wznowienia gier zostawiając stare błędy.

12.09.2003
15:23
[13]

Kłosiu [ Senator ]

Generalnie to nie przeszkadza imho za bardzo. Przeciwnik nie wie ze podzieliles squady, a ze ty masz mniejsze morale... To i tak bedzie mialo wplyw na gre dopiero jak zaczniesz przegrywac :)

12.09.2003
21:22
smile
[14]

woland_ [ Pretorianin ]

Właśnie skończyłem gre z roko i prawdę mówiąc zdarzyło się w niej coś czego jeszcze nigdy nie widziałem :/ Komp przerwał walke wykręcając się CF za zgodą obu stron na dwie tury przed końcem..... niby nic dziwnego ale obaj mieliśmy morale >60%. Co to ma być?

13.09.2003
17:27
[15]

BamSey [ Generaďż˝ ]

woland_----------> Czy to było "Probe"?

13.09.2003
18:02
[16]

woland_ [ Pretorianin ]

BamSey--->nie, zwykły ME.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.