Puzis [ Pretorianin ]
Emulator PS2 Istnieje !!!!
Na stronie www.negemu.com są sceeny z emulatora PCSX 2 0.5 Beta . Za sceenach widać że jeszcze dobrze niejest zrobiony ale i to dobrze. Według mnie niedługo już będzie grywalny emulator !!
Warto zajżeć na strone.
Jam__Lasica [ Generaďż˝ ]
Puzis --> Jasne, że istnieje. Tylko co z tego jak nie uruchomisz żadnej gry. Zobaczyć można najwyżej ekran tytułowy i nic więcej. Na działający emulator poczekamy co najmniej 2 lata, jak pojawią się komputery o wystarczającej mocy.
lutus [ Konsul ]
Tu nie chodzi o potrzebna moc obliczeniowa, bo ta terazniejsze komputery juz by wyrobily przy amatorskich programach do emulacji, ale problem w napisaniu samego emulatora - poprostu o wiele bardziej skomplikowane niz psx, ktorego emulatory do dzis sa poprawiane , a i tak nie chodza zgodnie ze wszystkimi grami.
tygrysek [ behemot ]
Jam__Lasica --> tak jak lutus powiedział, problemem nie jest moc, lecz napisanie samego kodu emulatora, żeby poprawnie działał
Neo_s [ Konsul ]
Nie bede wyrazał komentaza na ten temat ale piszcie bo jestem tesh tego ciekaw.
Jam__Lasica [ Generaďż˝ ]
lutus -->Sorry, ale mylisz się, bo moc ma tu podstawowe znaczenie. Do emulacji potrzebny jest sprzęt co najmniej 10-15 razy silniejszy od emulowanej platformy, a takiego jeszcze nie ma. Gdyby było choć ziarno prawdy w Twojej teorii, to dlaczego emulator PSX'a (konsoli o zegarze ledwie 30MHz), potrzeby jest co najmniej Pentium II 300MHz i min. karta z 16MB RAM? Dyskusji na temat mocy potrzebnej do emulowania danej platfomy było wiele i wszyscy doszli do jednego wniosku: na razie nie ma na tyle mocnych komputerów. Zresztą poczytaj archiwum alt.pl.gry.konsole, ktoś kiedyś ładnie wyliczył jaki musi być komputer, żeby pociągnął emulator PS2 (platformy 128bitowej, komputery nadal są 64 bitowe).
Puzis [ Pretorianin ]
Przeciesz gra z ps2 musi pujść na P4 3,06 GHZ, 2GB Ram DDR i Rodeon 9800 Pro z 20 FPS musi na 100% być.
To żeby chodziło idealie musi być P5 6.03 GHZ , 4GB Ram DDR i Radeon 9900 Pro :-D
..ReD.. [ Generaďż˝ ]
jam łasica<-- zeby nie urazic Twojej wiedzy ale procesory jak narazie śa 32bitowe.. 64bitowy bedzie AMD Hamer i P4 operton .. a ps2 posiada 128bitowy rdzeń GRAFICZNY a nie procesor..
Fantazyoosh [ sałatka z pora ]
Jam__Lasica ---> A ty w kołko o jednym. Fakt - moc dziesiejszych kompów nie pozwala zemulować procedur PS2 w full speedzie. Fakt - komp powinien być 10 razy silniejszy niż emulowana maszyna.
Ale dla czego w takim razie nie widzę jeszcze screenów z emulowaną grafą 3D Czarnuli? Patrz na Icarusa (emu DC) - emulacja stoi na wysokim poziomie (powiedzmy... chodzi o to, ze screeny ładnie wyglądają:) a problemem jest tylko prędkość emulacji. Czemu w takim razi jeszcze nie powstał podobnie działający emu PS2? Bo PS2 jest konsolą o cholernie skomplikowanej architekturze. I trudno jest napisać emulator. Koniec, kropka.
..ReD.. [ Generaďż˝ ]
mówie wam to nie jest kwestia sprzetu tylko napisania emulatora pod windowsa.. prosty przykład filmy divix zeby chodziły na windowsie potrzbny jest proccek przynajmniej 400mhz 64mb ram i 8mb karta.. a dzieki programowi pod dos filmy chodza w DOS-iE na 133mhz 32mb i 2mb karta ..... i faktycznie emulator do psx potrzebuje 300mhz i 64mb ram bo tą różnice miedzy moca psx a tym sprzetem zre windows...
Buczo_cm [ Mikado ]
Jam_Łasica --> Zgadzam się z poprzednikami i jeszcze chciałbym zauważyć że PSX nie chodzi wcale na "procesorze" 30 MHz a bodajże 166. A emulatory do niego mają wymagania na poziomie 400 MHz, nie wiem więc gdzie widzisz te 15-20 krotne przewyższenie.
slowik [ Legend ]
...ReD..===>procesory 64 bitowe sa sporego czasu np seria itanium intela juz jest procesor o nazwie itanium 2 :)
pozatym ciekawe kiedy bedzie emulator x boka :)
Fantazyoosh [ sałatka z pora ]
Buczo_cm --> Akurat to prawda, że Szarak miał procek główny taktowany 30 Mhz (z groszami). Jeśli chesz podważyć tezę o 10x mocniejszym sprzęcie emulującym, to lepiej powołać się na N64 - procesor taktowany był zdaje sie coś koło 90 Mhz, a ja grałem spokojnie na emu mając AMD K6-2 350 Mhz ;)) (no dobrze, niektóre gry przycinały - ale Mario 64 mykał płynniutko;)
volve16 [ Konsul ]
slowik--->>Fakt sa 64 bitowe procesory, lecz obecnie sa jedynie stosowane w serwerach, poniewaz nie ma jeszcze tak duzo aplikacji napisanych dla tych ze procesorow.
Mastyl [ Legend ]
Średnio co miesiąc na forum musi byc wałkowany ten sam temat. I znowu trzeba pisac
Zapomnijcie na razie o emulacji jakichkolwiek gier na PS2!
Septi [ Starszy Generał ]
Nie ma sie co łamać.Aż tak dużo na tracicie.
tomirek [ ]
hmmm... Nie kloccie sie z Lasica. Lasica wie wszystko i o wszystkim ;P
gal_vnv [ Pretorianin ]
Ja do Lasicy, co się nie do końca zna:
Widziałeś emulację PPC na x86? Nie - chociaż architektura tych dostępnych od 10lat procesorów nie jest jakąś absolutną tajemnicą - w przeciwieństwie do układów PS2. Widziałeś emulację 3DO - sprzętu też dziesięcioletniego? Albo CDi?
> PS2 (platformy 128bitowej, komputery nadal są 64 bitowe)
Od dawna masz tego 64-bitowego Peceta? A tak BTW, XBOX jest określany jako maszyna 256bitowa - bo układ graficzny tej konsoli taki właśnie jest.
> Do emulacji potrzebny jest sprzęt co najmniej 10-15 razy silniejszy od emulowanej platformy, a takiego jeszcze nie ma.
Owszem, musimy dysponować sprzętem silniejszym, ale nie wiem skąd wziąłeś taki "przelicznik". Widziałeś emulację N64? Widziałeś Amithlona w akcji? Czy soft odpalany pod nim np DivX player działa dużo wolniej, niż np pod Windows (nie chodzi mi o porównanie z Amigą Classic, ale właśnie z Windowsem)? Emulacja może być realizowana na wiele sposobów - wystarczy porównać jej "realizację" np przy UAE-JIT, N64/HLE czy emulatorze Atari 800. Nie będę się zagłębiał - w każdym bądź razie to zupełnie inne podejścia (dynamiczna rekompilacja, wrappery itp). Jasne, że do emulowania jakiegoś sprzętu/oprogramowania powinniśmy dysponować sprzętem o lepszych parametrach ale grypsy o "zegarach" możecie sobie darować. Gdyby chodziło o emulację procesora, to jeszcze - ale tutaj (w wypadku emulacji konsol) emulujemy zwykle kilka złożonych układów.
MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]
xbox w środku:
pentium 3 ok 900Mhz + geforce 3....
Mark24 [ >>>Martinez751<<< ]
10 - 15 razy. Żeby uruchomić grę z PS2 potrzeba maszyny dokładnie tak silnej jak PS2.....
Musimy mieć lepszy bo uruchamiamy najpierw konsole (program a potem grę) i musi to wszystko działać płynnie.
Czyli kod emulatora potrzebuje maszyny 10 - 14 razy szybszej niż PS2???
cotton_eye_joe [ maniaq ]
... 64bitowy bedzie AMD Hamer i P4 operton...
ReD, po pierwsze OPTeron, po 2. jakie P4?!! OPTERON bedzie AMD. a hammer to nazwa kodowa nie wiem czego. jadra sie beda nazywac clawhammer i sledgehammer.
ktos tu mowil, ze caly czas sa problemy z emulatorami psOne. no nie wiem. ja mam epsxe i gralem w naprawde wiele gier z psx (orginlay i piraty) i nie spotkalem zadnego problemu. sadze ze juz naprawde nie ma czego poprawiac w 1. a do emu ps2 jeszcze baardzo dluga droga.
M-Hunter [ The Jester Race ]
Są już emulatory PSX, GBC, GB, PSX i GBA. Na PS2 trzeba będzie jeszcze poczekać. Podobno staruteńki DC wymaga w emu 6 GHZ czyli jakieś pentiu, 5-6 (o ile nie zrobą nowej lini procesórów) o emu x-b ne wem nioc, ale myślę że nie będzie trudności, bo to przecer przeroboiony PC.
..ReD.. [ Generaďż˝ ]
cotton_eye_joe <--- może masz racje(napewno) a nazwy tych procków zmieniano już z 3 razy wiec idzie sie pomylic... płytki niby już są pod nie ale nadal procków nie ma..
cotton_eye_joe [ maniaq ]
..ale maja byc na dniach :-)