milys [ spamer ]
Jakie są dobre filmy z mrocznym klimatem, nietuzinkową fabułą w stylu "12 Małp" czy "Fight Club"???????
Proszę o propozycje :)
LooZ^ [ be free like a bird ]
Requiem for a dream ?
Pi ?
miasto [ Pretorianin ]
Usual Suspects,Mothman Prophecies,Wioska przeklętych(chyba,lata 50-te),ONI
Mazio [ Mr.Offtopic ]
"29 dni" (mam nadzieje, ze nie myle tytulu bo to mi sie zdarza..) niedawno byl w kinach - dobre SF - w stylu ksiazki "Dzien Tryfidow" Wyndhama...
miasto [ Pretorianin ]
tak,dobry film Wyndhaama
miasto [ Pretorianin ]
na podstawie jego książki,sorry miesza mi się!
Neo_s [ Konsul ]
House Of 1000 Corps.
Mazio [ Mr.Offtopic ]
@miasto ---> pod ogon mu nie zagladalem :P
ale dzieki ;)
LooZ^ [ be free like a bird ]
Mazio : 28 dni :)
Mazio [ Mr.Offtopic ]
@LooZ^ --> no tak ja chyba jeden dzien potem w kinie ze strachu przesiedzialem.. :P
:)
a swoja droga film nie jest ekranizacja Wyndhaama tylko raczej scenarzysta musial to czytac... fabula jest zgola inna..
ale film i ksiazka - na 6 z +
miasto [ Pretorianin ]
Blade Runner jest fajny jeszcze!
Mysza [ ]
Mazio --> Chyba chodziło Ci o "28 days later..."?
Milys --> Spróbuj może "Dark City", "eXistenZ", czy "Thirteen floor"... albo "Brazil"? A może takie "Delicatessen"?
Mazio [ Mr.Offtopic ]
fakt.. Blade Runner..
jeszcze Kompania Braci, Szeregowiec Ryan i Helikopter w ogniu - najlepsze filmy wojenne jakie znam - co prawda nie o malpach ale za to jakie krwawe.. :P :[ :) ;)
milys [ spamer ]
Miasto -> BLade Runner jest extra
milys [ spamer ]
Mazio ---> jeszczeCzas Apokalipsy i Łowca Jeleni
Mazio [ Mr.Offtopic ]
@Mysza --> tak wlasnie! o ten mi chodzilo! 28 dni! ale czemu sie odrazu zegnasz skoro dopiero wpadlas... (later) ;)
thanks :D
tc_ [ Centurion ]
1. Das Experiment (do pewnego momentu na faktach)
2. American History X
3. The Ring
wrazenia gwarantowane :D
miasto [ Pretorianin ]
Fackt,ale tu nie o filmach wojennych,tylko o takich które SĄ Sci-Scfi
miasto [ Pretorianin ]
Ring jest dziadowski
Mazio [ Mr.Offtopic ]
to jak z Sci-Fi to jeszcze Colargol w kosmosie :P
milys [ spamer ]
hahaha mazio :)
tc_ [ Centurion ]
miasto --> mogl Ci sie nie podobac, ale napewno ma nietuzinkowa fabule :P
4. Mroczne Miasto (Sci-Fi)
miasto [ Pretorianin ]
Mi się podoba,tylko że oryginalna wersja.
Mazio [ Mr.Offtopic ]
miasto --> nie daj sie! :P co Cie bedzie od mrocznych wyzywal!... :P
jeszcze dodam "Atak Zabojczych Pomidorow"
Mysza [ ]
Mazio --> Jestem Mysza [ który zjadł Popiela ]... to tak gwoli ścisłości...
Mazio [ Mr.Offtopic ]
Mysza ---> fakt... sorka... ale mam nadzieje, ze byl swiezy ten Popiel i brzuszek Cie nie bolal.. :P
;)
milys [ spamer ]
mogliby zekranizowac Fallouta :)
miasto [ Pretorianin ]
Tack,Rotten Tomatos-ale to nienajciekawsze jest!
tc_ [ Centurion ]
miasto --> mowisz o japonskiej - orginalnej (chyba) wersji? ktorej zreszta nie ogladalem :P :) a czytalem gdzies ze wlasnie ona byla kiepska...?
5. Cube
miasto [ Pretorianin ]
tak własnie myślę!O japońskim Ringu
tc_ [ Centurion ]
No to respect dla Ciebie :) chcialbym go zobaczyc zeby cos wiecej powiedziec :D
legrooch [ Legend ]
Porównywać amerykańską wersję Kręgu do japońskiej, to tak jak porównywać odpadającą przetartą podeszwę do nowiusienkiego buta. Krąg japoński trzeba zrozumieć. To jest wschodnie kino, a nie chała made in USA. Na tym polegają filmy z innych części świata. Ludzie wyzywaja je od najgorszych chłamów, ale nierozumieją, że w takim regionie filmy są przekazywane w taki sposób.
BTW Dla osób które kręgu niewidziały, to polecam. Ringu 0, Ringu 1, Ringu 2.
JihaaD [ Loża Szyderców ]
1.The Ring
2.Frequency (moze nie do konca mroczny klimat ,ale kickass)
3.Jeepers Creepers
4.Taki jeden film z W.Rider o ludziach nawiedzonych przez szatana,ale nie pamietam tytułu.
Jak sobie cos przypomne to dopisze
Bucha [ Hashish Air Kahn ]
Mała Syrenka Disneya:)
Bucha [ Hashish Air Kahn ]
-->JihaaD
A jeepers creepers to niezla komedia czyt. PORAZKA:)
Antharis [ Inbred Dunedain ]
Ja proponuję:
1. Armia Boga
2. Armia Boga 2
3. Donnie Darko (tu się nie zabijają, ale wykręcony jest)
4. Fight Club
5. Mroczne Miasto (staroć, ale ma swój klimat)
6. Pi
Negocjator [ * ]
milys --> Moim zdaniem Gra Davida Finchera.
bartushan [ Cham z Wyboru ]
Polecam to co neo swietny film
Jaelle [ Konsul ]
ale i tak Fight Club jest najlepszy ........
i ten Brad Pitt ..... :P:P:P
Clayman_ [ Pretorianin ]
to ja moze najpierw podsumuje podane juz tytuly i potem podams woje typy
Requiem for a dream ?
Pi ?obydwa mozna w sumie uznac za nietuzinkowe(chociaz requiem w duzo mniejszym stopniu,przewidywalne jak diabli) to jednak mrocznego klimatu tam nie ma
Usual Suspectsjak najbardziej
Wioska przeklętychchodzi o film z bylym supermanem?czy byla jakas wczesniejsza wersja?bo ta byla troche zbyt tandetna
ONI
to nie jest ani nietuzinkowe ani tym bardziej mroczne,ale film fajny:)
28 days laterpoza kolorowa,optymistyczna happy endowa koncowka moze byc,szczegolnie sposob ukazania zombie mi sie spodobal,u romero i nasladowcow zombiaki ledwo co chodzily a tutaj sa chyba zwinniejsze niz przed choroba
Blade Runnernie jest zbyt mroczny,i znowu nie taki nietuzinkowy,ale jak na film sf daje rade
Dark City
dobra rzecz,troche komiksowa(mimo ze lubie komiksy to jednak troche to mnie razilo),
eXistenZznowu raczej malo mroku ale jak najbardziej nietuzinkowy i niezle zakrecony
Braziljak najbardziej,w sumei gilliam rezyserowal 12 malp
Delicatessenrownierz polecam
Kompania Braci, Szeregowiec Ryan i Helikopter w ogniu
ani to mroczne ani nietuzinkowe,o wiele bardziej polecam:
Czas Apokalipsy i Łowca Jeleni
American History X taka nijaka poprawnie politycznie historyjka i amerykanskich skinheadach
The Ring lub ringu,od biedy ujdzie,zalezy co kto lubi,fani mangi bardzo bronia oryginalnej wersji bluzgajac na remake mimo ze oba filmy sa na podobnym poziomie,
Cube jak najbardziej,oraz nielubiany przez wiele osob hypercube,jest to wprawdzie niemal dokladne powtorzenie schematu z jedynki ale dobre sie oglada,no chyba ze ktos podchodzi do tego filmu z fanatycznym uwielbieniem
Armia Boga dwojki i kolejnej nie widzialem,ale fajna sprawa,ogolnie lubie filmy sf sprzed czasow jurrasic park,
Grao taaak:)
od siebie dodaje
harry angel
obcy 1
obcy 3
memento(tak wiem,malo mroku)
siedem
zaginiona autostrada
blue velvet
ogniu krocz za mna
mulholland drive(chociaz co za duzo lyncha to niezdrowo,ja juz przesyt jego podobnych do siebie filmow)
JihaaD [ Loża Szyderców ]
Bucha ->Jeepers Creepers moze i porazka (tez tak uwazam) ,ale do momentu w ktorym sie wyjasnia kto to zabija -film jest mroczny,emocjonujacy,straszny...
ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]
Może Battle Royale?? czyli chinska czy japonska (nie pamietam) wersja wladcy much
ciemek [ Senator ]
Czas Apoklipsy ... wersja reżyserska (raczej dla koneserów, lub jeśli lubisz wyciągać z tego typu filmów inne wnioski niż krew i flaki).
milys [ spamer ]
widzialem, ale nie wersje rezyserska, a slyszalem ze jest baaardzo dluga
JihaaD [ Loża Szyderców ]
Ta 2 plytki zajmuje :D Nie moge przez to przebrnac bo troche nudne momentami :)
ZARA [ Generaďż˝ ]
Wiekszosc filmów Lyncha,Gilliama,Finchera a z nowszych to moze Insomnia.
Stellincia [ Generaďż˝ ]
zobacz sobie Milion dolar hotel albo muholland drive Dawida Lincza :-) daje głowe że nie zajerzysz filmu za pierwszym razem mroczny klimacić i zakręcony jak kapsel :-), mniej mroczny ale niezły filmik "Samotari" Czeski filma ale niezły no i odtatnio oglądałem coś takiego ciekawego Das Experyment niezłe naprawde
Werter [ 1488 ]
legrooch -->
Ringu 0 jest trzecią częścią cyklu, wbrew pozorom;)
jeżeli komuś podobały się oryginalne Ringi (wersja szmaterykańska się nie umywa;), to polecam Dark Water, podobnie jak Ring 1 i 2 film wyreżyserował Hideo Nakata. film miejscami podobny do Ringu, ale sprawia wrażenie bardziej kompletnego, jest spokojniejszy, wręcz wolny. ale robi nie mniejsze wrażenie niż Ringi:)
paciorus [ Annius Verus ]
ja dorzucam "la confidential"
i jak ktos lubi lagodniejsze "snow falling on cedars"
Qba19 [ Junior WRC ]
Ręka Boga ---> wg. mnie bardzo zakręcony ale dobry, fajne zakończenie
Insomnia ---> też bardo dobry :]
Rekrut ---> czy ja wiem czy mroczne, w każdym razie super :)
Formuła ----> może to i jest komedia ale co tam :)
nope [ Huggy Bear ]
"A Man Apart" bardzo klimatyczny film.
:)
ciemek [ Senator ]
acha... i jeszcze Intacto.... film naprawdę świetny i dający do myślenia. Produkcja hiszpańska, ale napisy można dostać bez problemu.
Xanthus [ Pretorianin ]
The Ring, Od zmierzchu do świtu, 13 duchów, Dracula 2000 czy jakos tak, Long time dead, Jepers Creepers, IT- to jest wbrew pozorom adaptacja ksiazki Stevena Kinga tyle ze nie gwarantuje poprawnosci nazwy, Milczeie Owiec i Red dragon- Hanibala bym sobie juz darowal bo nie jest taki fajny, List z piekla, wiecej sobie nie moge przypomniec :)
milego sciagania :):)
Lutz [ Konsul ]
wszystko finchera - the game, se7en no i alien 3
japonskie kino to gowno - obejrzalem tego troche i niestety autorytatywnie stwierdzam ze musilabym sie tam urodzic zebyu zajarzyc te wznioslosci i glebokie przeslania filmow - nie kumam tego i koniec - zobaczcie sobie ishi the killer albo visitor q, i jeszcze kilka - mam wrazenie ze europejczycy daja temu wysokie noty bo glupio im powiedziec ze fabula moze byc az tak infantylna.
blade runner to klasa sama w sobie - nic nie moze sie z nim rownac jezeli chodzi o aktualnosc - zaden z efektow, elementow scenografii nie razi mniedo dzisiejszego dnia - a film byl realizowany 20 lat temu !
Pi - niesztampowa realizacja, fabula taka sobie
Memento, Phone booth - rewelacyjny scenariusz i wykonanie
no i oczywiscie niezapomniany Snatch
tyle na dzis
p.s.
identity to cos z ostatnich nowosci - klimaty seven, ray liotta i john cusack - godne polecenia..... no i amanda peet :)
zxcvbn [ Chor��y ]
identity - wlasnie ogladalem, swietny film