Mac [ Sentinel of VARN ]
Serie HoM&M, AoW i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.XX)
"Heroes of Might & Magic" - niewiele jest osób, które nie spotkały się z tą nazwą. Dla wielu jest to gra przełomowa, wprowadzająca powiew świeżości do świata gier, w którym wszystko już wymyślono. Niewielu wie jednak, że to nie od "Herosów" się zaczęło. Takie tytuły jak "King's Bounty", "Master of magic", czy też "Warlords" powstały znacznie wcześniej. Również obecnie powstają gry o podobnym charakterze dorównujące (dla niektórych nawet przewyższające) grywalnością HoM&M (Age of Wonders, Disciples).
Zapraszam do dyskusji wszystkich fanów wymienionych wyżej gier, jak i tych, którzy nie mieli z nimi do tej pory styczności (są tacy?;-))
Poprzednia część:
Cainoor [ Mów mi wuju ]
Proste pytanie:
Jestem właśnie po skończeniu The Gathering Storm. Czy opłaca się kupić Winds of War ? (czy ma fajne kampanie, coś nowego itp rzeczy) ?
Mac [ Sentinel of VARN ]
Do starego wątku nie można się dopisać więc zakładam nowy:)
Jak widać mamy mały jubileusz i z tej okazji panowie z Infinite Interactive wypuścili kilka dni temu specjalnie dla nas demo Warlords IV!! Wszystko pod tym linkiem:
Cainoor [ Mów mi wuju ]
Mac ---> Już mam to demko od jakiegoś czasu. Fajne, ale jeszcze troszkę pracy by się przydało ;-)
a graliście w demko Etherlords 2 ?? Jest bardzo przyjemne...
Mac [ Sentinel of VARN ]
Cainoor --> No cóż w zasadzie jest to druga porcja kampanii, takich jak w gathering storm, a więc fabuła znowu nie jest zbyt skomplikowana i znowu brakuje tekstowych wstawek podczaas gry, w które tak obfitowała podstawka HoMMIV... Jest parę nowych jednostek i budowle umożliwiające rekrutację nowych jednostek z Gathering Storm... krótko mówiąc nic szczególnego.. Jeśli jestes fanatykiem serii to i tak ci się spodoba:))
Cainoor [ Mów mi wuju ]
Można powiedzieć, że jestem fanatykiem. Trochę za mało jednak tego... Powinni dodać jakiś zamek. Ech. Ciężkie jest życie gracza :-)
Mac [ Sentinel of VARN ]
Cainoor --> Mi się w demo E2 całkiem przyjemnie grało (niestety tylko przez godzinkę bo potem zawiało nudą), nie zmienia to jednak faktu, że w stosunku do E1 zmiany są prawie żadne. Interfejs ten sam, grafika ta sama i karty te same.. Całkiem ciekawy jest teraz tryb rozgrywki na ekranie mapy.. teraz to taki bardziej crpg niż strategia.
Kanon [ Mag Dyżurny ]
Witajcie :o)
Potrzebna pomoc !
Mac [ Sentinel of VARN ]
Kanon --> Próbowaliśmy już grać po sieci i ja niestety mam złą wersję HoMMIII (Im Gorup). W poniedziałek będę miał wersję Cd Projektu (bez dodatku Shadows of Death niestety) i wtedy będę mógł grać:)
Ja nie miałem żadnych problemów ze znalezieniem IP. Po prostu w rozgrywce wieloosobowej przez TCP/Ip wpisywałem adres hosta i wszystko grało..
Mac [ Sentinel of VARN ]
Z drugiej strony nie próbowałem jeszcze grać na spatchowanej wersji Im Gorup z dodatkiem Shadows of Death.. także mógłbym spróbować nawet dzisiaj:)
Cadm [ Pretorianin ]
Cainoor >>>>
Jeśli przeszkadzało Ci, że HoMM4 zawsze było takie proste, koniecznie kup "Winds of War". Kampanie może i średnie, ale żeby wygrać trzeba się nieźle namęczyć - oddziały przeciwnika są niejednokrotnie niesamowicie liczebne i cała zabawa to zdobywanie doświadczenia na słabszych oddziałach potężnego królestwa, żeby doszkalać dodatkowych bohaterów, którzy zapewnią bohaterowi kampanii kilka tur bezpieczeństwa podczas walki z potężniejszym przeciwnikiem. W jednej z kampanii trzeba było nawet pokonać grupę pięciu wysokopoziomowych bohaterów, z których każdy posiadał arcymistrzostwo w jednym z rodzajów magii, a wspierani byli przez dużą grupę jednostek czwartego poziomu.
Cainoor [ Mów mi wuju ]
Cadm ---> Heh. Miło to słyszeć. I tak bym kupił :)
Gdy kończyłem tGS to miałem bohaterów na 35 poziomie (zachaczali chyba nawet o 40;). Arcymistrzostwo w każdej dziedzinie magii (tzn nie jednym;) plus super Barbarzyńcę. Każda walka była identyczna. Te same potwory, te same czary. Hypnotyze rządzi ! :P <odnośnie ostatniej kampanii> Jednak po tym co napisałeś liczę na trochę więcej :)
Cadm [ Pretorianin ]
W "Winds of War" bohaterowie mogą w swoich kampaniach osiągnąć co najwyżej 28. poziom. W ostatniej zaś moja postać zdobyła poziom 35. Pamiętam, że w "Gathering storm" 40. poziomu chyba u nikogo nie miałem (za to u Bohba miałem arcymistrzostwo we wszystkim z wyj. umiejętności typu "Urok", "Przywołanie" itp.), ale za to miałem 40.-poziomowe postacie na końcu scenariusza "Wyzwanie Zanfasa". Na szczęście w scenariuszach Ładu i Śmierci z "Winds of War" od razu w pierwszej kampanii jest na mapie pełno Przystani i Akademii, w których można sobie kupić rozmaite umiejętności, żeby potem nie tracić awansów bez sensu.
Cadm [ Pretorianin ]
Co chciałem napisać; :-) W "Winds of War" możesz mieć nawet 70. poziom, i tak zobaczysz, że niejednokrotnie Cię rozwalą zanim rzucisz swoją "Hipnozę".
Ale, oczywiście, magia Ładu nadal rządzi! :-)
Cainoor [ Mów mi wuju ]
Cadm ---> Magia ładu rządzi, ale magia natury też niczego sobie ;-) Najgorsza dla mnie jest magia śmierci. Chociaż czar Vampire Touch (czy jakoś tak;) rzucany na mojego Barba czynil z niego jednostkę prawie nieśmiertleną (razem z Guarding Angel i Dragon Strangh;)
ps. Nazwy moge przekrecac - sorry :)
70 lvl ? Hoho... sporo :)
Czy jak robisz Arcymaga (bo zakłądam, że się zdarzy) to szkolisz go w umiejętnościach Walki, czy nie ?
Cadm [ Pretorianin ]
70. poziom to po prostu maksimum w HoMM4. Nigdy nie miałem do czynienia z taką postacią. Za magią Natury nie przepadam, przywołam 5 modliszek, nim mrugnę okiem nic z nic nie zostanie. :-)))
preferuję taką postać:
Magia Ładu - arcymistrzostwo;
Magia Śmierci - mistrzostwo, dla czaru "Wampiryczne dotknięcie";
Magia Życia - ekspert, dla zaklęcia "Regeneracja";
Walka - Walka na poziomie arcymistrzowskim, oraz rozwój w kierunku Łucznictwa, a następnie Walki Wręcz.
Jestem sympatykiem Ładu i wielkim wrogiem Chaosu, dlatego także magia pomarańczowej frakcji mi raczej nie odpowiada. Sądzę, że najważniejsze jest grać tak, aby ponieść minimalne straty, a nie zadać maksymalne obrażenia - choć czar "Koci refleks" jest niczego sobie. :-)
ps. Ile jest rodzajów błędów wyskakujących przy publikowaniu postów na Gry-OnLine?! Widziałem już błąd 400 i 500.
Cainoor [ Mów mi wuju ]
Cadm ---> Co do błędów - jest ich mnóstwo :)
Ja lubie Chaos - właśnie za Koci Refleks i na początku Conflusion. Jednak później czary chodź potężne, to i tak niewystarczające.
Magia Natury mi się bardzo podoba - wraz z silnymi bohaterami, przywołanie 5 Modliszek (i znowu 5... i znowu...;) powoduje u mnie radość, gdyż nie tracę własnych jednostek. Albo na przeciwnika odpornego na Magie (Ładu;) wysyłam Feniksy by przyblokowały ture. Do tego dochodzi coś takiego jak Mass First Strike (jak w Chaosie) i Dragon Strenght.
Ja swojego bohatera staram sie rozwijac tak (zeleznie czy mag, czy wój):
Arcymagia - Ład, Życie, Natura
Mistrz - Śmierć, Chaos
Jednak bardzo przydaje sie posiadania Arcy Walki i Ochrony przed Magią.
Cadm [ Pretorianin ]
A co to "Conflusion"? Nie znam się angielskich Heroesach, jak to się po naszemu będzie nazywać?
Rzadko szkolę bohaterów w Odpornoci na Magię. Nie oznacza to, że nigdy mi jej nie brakuje (np. gdy walczę z żywiołakami wody lub złymi czarownicami bardzo się przydaje), ale wolę rozwijać bardziej praktyczne zdolności. A gdy patrzę na iluzję 50 smoczych golemów odczuwam podobną przyjemność co Ty, gdy przywołujesz modliszki.
Cainoor [ Mów mi wuju ]
Cadm ---> Conflusion to "Zmieszanie" ? (przeciwnik traci ture w każdym razie:)
Odporność na Magie przydaje się bardzo, gdy walczysz z innymi bohaterami. Jak jej nie ma to wtedy nawet słaby Lightning (Błyskawica) powoduje smierc Twego herosa.
Cadm [ Pretorianin ]
A, już wiem, w wersji PL to "Conflusion" to "Zamęt". Tak czy inaczej, w "Winds of War" tym, z kim będziesz musiał się zmierzyć we wszystkich kampaniach, jest królestwo należące do frakcji Życia. A po co Odporność na Magię przeciw siłom Życia?
gzegzolka [ Legionista ]
Mam kłopot z dodatkami do Disciples2. Właśnie sobie zainstalowałem jeden z nich, próbuję odpalić kampanię i... klapa. Do rozpoczęcia kampanii niezbędny jest bohater na poziomie min. 10. Jak rozumiem ma on pochodzić z podstawowej wersji Apostołów Drugich. Kłopot polega na tym, że czas jakiś temu padł mi dysk na którym miałem wszystkich wyeksportowanych bohaterów z 4 kampanii wersji podstawowej.
Czy jest jakaś możliwość grania w dodatek bez ponownego przechodzenia wersji podstawowej, aby wychodować heroesów na poz. 10?
Mac [ Sentinel of VARN ]
gzegzolka --> Niestety trzeba miec eksportowanego bohatera 10 poziomu.. możliwe że można takiego ściągnąć gdzieś z sieci...
I parę screenów z nadchodzącego dodatku Disciples 2: Rise of the Elves. Dostępna będzie w nim nowa rasa - tytułowe elfy:)
Mac [ Sentinel of VARN ]
Bardzo ładnie prezentuje się twierdza nowej rasy -->
Mac [ Sentinel of VARN ]
Jeden z elfich bohaterów -->
_Luke_ [ Death Incarnate ]
gzegzolka --> poszukaj dobrze na plytach z dodatkiem :) W jakims katalogu sa juz gotowi bohaterowie
Mac --> kolejny atak na portfele graczy :( z zapowiedzi wynika, ze bedzie tylko 1 nowa kampania (elfow)
Owen [ ]
Mac ---> To już jest? Nic o tym nie wiedziałem... Napisz coś więcej o tyej rasie. Cechy bohaterów, jednostki, czary... No wiesz :-)))
Mac [ Sentinel of VARN ]
Owen --> Na razie niewiele wiadomo o tym dodatku..
Będzie tylko jedna elfia kampania z 8 misjami, 5-10 map do rozgrywki wieloosobowej, 20 nowych czarów, 8 neutralnych jednostek i bossów, nowe rodzaje terenu, nowe artefakty, nowe utwory muzyczne dla kazdej twierdzy, nowe rodzaje zdarzeń i modyfikacji do edytora map i "wiele" innych ulepszeń :)
Natomiast dzisiaj szperając po sieci znalazłem balansujący mod do HoMMIV o nazwie "Equilibris". Zmienia on bardzo wiele w cechach czarów, kreatur i bohaterów, ale również dodaje nowe czary, a w przyszłości mają też dojść nowe budowle i kampanie:) Link podaję na dole.
Luke --> I tak jest to znaczna poprawa w stosunku do poprzednich dodatków. Stymże skoro panowie z SSG tak wiernie naśladują 3DO (tym razem kalka z armageddons Blade) to zapewne niebawem uświadczymy jeszcze Disciples Chronicles ;-))
A tak poza tym właśnie strzeliłem 5000 posta:))
Owen [ ]
Mac ---> Ty statsiarzu :-))) Ja mam jedyne 2871 :-)
Ps. Dzięki za linka
gzegzolka [ Legionista ]
_Luke_ --> dzięki za informację o heroesach na 12 levelu na plycie:) to wiele ułatwia, męczarnie z gołym 1-poziomowym bohaterem na lev. hard były naprawdę nie do pozazdroszczenia:)
a swoją drogą jak już pchają coś takiego na płytę to na wierzch gdzieś by dawali:) np. żeby prezgrywało się samo (albo po zapytaniu) do katalogu exports:)
w przerwach pomiędzy męczarniami:) w GotL odpaliłęm AoW:Shadow Magic i... powaliło mnie
nie grałem w żadną z poprzednich części AoW ale jak dziś pamiętam czasy Master of Magic - te czasy ożyły w nowej, lepszej formie:)
na razie jestem na poz. 3, ale muszę przyznać, że fabula jak na strategię jest niezwykle rozbudowana i wciągająca, a na tym poziomie występuje aż 10 różnych stron konfliktu...
jeśli chodzi o strategie to od HoMM3 nie miałem takiej dobrej zabawy
Owen [ ]
Mam pytanbie do tych którzy skończyli kampanię chaosu (Tawni Bulfor) w HoMM4. Otóż nie jestem w stanie dostać się do zamku królowej morza. Gdzie on jest? Rozbijam w puch potwory głębin (stojące przy wejściu do wylęgarni jak sądzę? i gdzi mogę znleźć królową mam na to niespełna 5 dni. Gdzie to jest?
Owen [ ]
Ok. Już znalazłem :-)
gzegzolka [ Legionista ]
czy ktos juz gral w AOW: Shadow Magic?
bo, musze przyznac, pierwszy raz od dawien dawna zacialem sie troche w strategii:)
tkwie na 3 poziomie kampanii dobrych:) cel misji jest sformulowany raczej niejasno - wykaz ze Phobius (Mr Evil:) jest oszustem...
myslalem ze w trakcie misji sie cos wyjasni, dostane jakies questy czy cos ... a tu nic
Phobiusa wycialem ale chyba nie o to chodzilo
mam niejasne poczucie ze trza bylo uzyskac z wszystkimi rasami oprocz Phobiusa uzyskac pokoj albo przymierze...
ale moze ktos to wie bo przeszedl te misje
nie wierze ze nikt nie gra w takiego hita:)
Mac [ Sentinel of VARN ]
gzegzolka --> Oczywiście, że ktoś grał:)) W końcu z jakiegoś powodu logo tego wątku jest jakie jest:PP Nie pamiętam dokładnie która to misja.. ale jeśli jest to ta misja w której w lewym górnym rogu jest Arctica, niżej Anon, w lewym dolnym rogu Phobius a w prawym dolnym Kalissa, to musisz po prostu wyrżnąć wszystkich w pień:)) Zresztą zazwyczaj o to właśnie chodzi w większości misji tej gry.. w kampanii dobrych nie spotkałem sie z innymi...
Owen [ ]
Kampania dobrych - cel: wyrżnąć wszystkich ... Ciekawe :-))) Mac, i ty mówisz, że D2 jest nudne ;-PPP
gzegzolka [ Legionista ]
mac ---> to ta misja:)
wyrznac wszystkich? a chcialem pochwalic gre za niebanalnosc zadan w kolejnych misjach:)
poczytalem sobie jakies obszerne wstepy etc gdzie jest mowa ze dobrzy maja dzialac pokojowo, walczyc raczej za pomoca dyplomacji a tu taki kwiatek...
swoja droga to troche dziwne bo z niektorymi (arachna, fangir) mam alliance - jak rozumiem trza go zerwac i gwalcic, mordowac, pladrowac:)
niech im bedzie, ale wlasnie gierka zaliczyla pierwszego minusa
gzegzolka [ Legionista ]
aha, jeszcze jedno:)
pytalem czy ktos gral w AOW:SW bo cos o tej grze cicho, a gra swiezutka (przynajmniej tak mi sie wydaje) i duzo duzo lepsza od HoMM4 i dodatkow do Drugich Apostolow, ktore sa praktycznie kalką podstawki
ale rozumiem, ze jak gra sie pojawi w polskich sklepach w atrakcyjnej cenie, to bedzie sie w temacie wiecej dzialo:)
Mac [ Sentinel of VARN ]
gzegzolka --> Akurat Fangira nie musiałem zabijać, ale pozostałych juz tak:) Kampania Eandora będzie już bardziej urozmaicona i cele misji będą ciekawsze...
Owen --> Bo jest:)) Ale bynajmniej nie z powodu wtórności celów misji, ale chociażby małej różnorodności budowli na mapie i w ogóle (z naciskiem na "w ogóle" ;-)
draco666 [ Konsul ]
Mac--->odnalazla sie moja paczka z homm3,jak tylko przywioze kompa do wrocka to pogramy :]
gzegzolka [ Legionista ]
Mac--> no niestety cos nie zadzialalo:(( wycialem wszystkich oprocz fangira z ktorym mam przymierze i...nic
gra toczy sie dalej...
cos tak podejrzewalem, ze to nie takie proste, moze chodzi o to, zeby spowodowac, ze phobius ma ze wszystkimi wojne? ale chyba bys cos takiego pamietal skoro przeszedles ten poziom... dziwne
a swoja droga to pierwszy raz spotykam sie ze strategia, gdzie nie jest jasno sprecyzowany cel misji...
bede cos kombinowal, ale srednio mi sie chce zaczynac ta misje od nowa, bo niezwykle dluga jest:)
Mac [ Sentinel of VARN ]
gzegzolka --> Poszperałem na innym forum i jak się okazuje sporo ludzi ma z tą misją proble... i wszyscy odpisują na to, że trzeba wszystkich wyrżnąć lub doprowadzić do tego że wszyscy twoi alianci mają alians również ze sobą (a pozostałych wyrżnąć)... A instalowałes patcha do Aow:SM???
Owen [ ]
Witam! Nabrałem ochoty na małą sieciwą rozgrywkę w HoMMIV. Weresja podstawowa bez dodatków, wydana przez CDP ze wszystkimi patchami. Ktoś chętny? Dzisiaj od 21-22? Mapa dowolna, rezerwuję sobie naturę ;-) Ot, taki kaprys...
Cadm [ Pretorianin ]
Owen >>>>
Mam wersję polską z tGS i WoW, ale fakt zainstalowania dodatków chyba niczemu nie szkodzi, jeśli także masz wersję 3.0.
ps. To ja zaklepuję Ład!
Owen [ ]
Czekamy na dalsze zgłoszenia :-)
Owen [ ]
Nikt więcej?
Owen [ ]
Jedno trzeba przyznać Worlords IV. Zrobili piękną wodę w grze. Reszta graficznie jest paskudna. Szkoda gadać. Na szczęście resztki klimatu jeszcze zostały...
Owen [ ]
Cadm?
Owen [ ]
No cóż zatem innym razem... :-/
Cadm [ Pretorianin ]
Jestem! Jestem, jestem. Już wróciłem. :-)
Cadm [ Pretorianin ]
Dopiero przekroczyłem próg domu! Zrobię szybko kilka rzeczy i zaraz możemy spróbować się połączyć.
Cadm [ Pretorianin ]
??????????????????
gzegzolka [ Legionista ]
Mac--> tez dotarlem gdzie do jakiegos walkthrough i jest to samo - wyrznac wszystkich lub alliance
sek w tym ze ja wyrznalem wszystkich oprocz fangira z ktorym mam alliance i... nic
ale poszukam patcha, o ktorym wspomniales bo zadnego nie mam
Owen [ ]
Cadm ----> Sorry ;-) Zatopiłem się w świecie Bloodmoon i już na forum nie zajrzałem. Jeżeli dogadam się z żoną to może dzisiaj...
gzegzolka [ Legionista ]
Mac--> przeszedłem:) widać był jakiś błąd w grze, cofnąłem się kilkanaście tur w tył, pokonałem ponownie Arachnę i...victory:) dzięki za pomoc:)
Cadm [ Pretorianin ]
Wczoraj nie miałem możliwości usiąść przed monitorem. Ale dzisiaj - co Ty na to Owen?
Owen [ ]
Czołem Cadm,
niestety dzisiaj muszę intensywnie popracować i jeszcze spakować się. Jutro wyjeżdżam w delegację, a wracam w piątek w nocy. Zatem może uda się coś ustawić na sobotę. Do tej pory poćwicz i przygotuj się na rozprawę ;-))) Natura vs. Ład...
Baltazar [ Howl from Beyond ]
Witam.
Widziałem wczoraj Etherlords II w sprzedaży. Czy ktoś kupił i może podzielić się pierwszymi wrażeniami?
Mnie część pierwsza skutecznie zniechęciła, więc póki co nie zamierzam inwestować w "dwójkę" mimo, że została wydana w taniej serii.
Mac [ Sentinel of VARN ]
Baltazar --> Na razie kgram w kampanię i rózni się od prequela tym, że na ekranie mapy nie ma trybu turowego oraz zamku, tylko poruszamu się w czasie rzeczywistym jednym bohaterem. Reszta jest taka sama jak E1. Ten sam interfejs, grafika, jednostki i karty niestety też te same:(
Baltazar [ Howl from Beyond ]
Mac --> to mnie do kupienia nie zachęciłeś. Na szczęscie:-)
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Mac --> cos sciemniasz, karty te same? Chyba nie wszystkie?
ps. i tak zaraz kupie :]
Mac [ Sentinel of VARN ]
Szer. Luke --> Całej kampanii jeszcze nie przeszedłem, ale jak do tej pory karty są te same.. :)
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Mac --> ;) Wlasnie doczytalem, w zapowiedziach byla mowa o 30 nowych czarach, za bardzo sie nie postarali :)
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Ok... pogralem troche w nowych Etherlords'ow i musze przyznac, ze jest calkiem niezle. A moze nawet dobrze :) Podoba mi sie odejscie od "podrabianych Homm" na rzecz niby cRPG. W pierwszej czesci draznilo mnie okrutnie kasowanie wszystkich dostepnych punktow ruchu po wizycie w kopalni, naparzance z potworkiem itd. Teraz tego nie ma bo ruch jest w niby czasie rzeczywistym. Nie trzeba rowniez oszczedzac lepszych czarow - kosztuja nas tylko podczas zakupu, ich uzywanie jest darmowe. Nie ma chyba ograniczenia w ilosci noszonych kart - talie mozna ulozyc w kazdej chwili ze wszystkich zdobytych przez nas wczesniej kart. W sumie zostala sama esencja tego co najlepsze z pierwszej czesci. Walki a'la M:TG, rozwoj bohatera, zdobywanie bardziej poteznych kart. Wszystko w bardzo ladniej oprawie graficznej i niezlej muzycznej.
ps. nie moge sie przestawic na tlumaczenie z CDP... w pierwszej czesci lokalizowanej przez Lemon byli np. Syntetycy teraz sa Synteci, tlumaczenie roznych zdolnosci i nazw wlasnych potworkow jest rowniez inne... (btw. moze ktos mi wyjasni czym rozni sie szal od szybkosci??)
gzegzolka [ Legionista ]
ja grałem tylko chwilkę (tak z godzinkę, bo się dzieciak obudził:), ale najbardziej spodobała mi się zmiana polegająca na tym, że nowe karty się zdobywa na przeciwnkach i można ich sporo nosić (czy jest limit to nie wiem), a przed walką spokojnie złożyć odpowiednią na danego przeciwnika talię. Jak mnie to wkurzało w jedynce, że brakowało mi w złożonej talii jakiejś karty, która byłąby idealna na danego przeciwnika i trza była albo za nią chodzić albo (jesli miało sie odp. ilość surowców i many) "zdalnie ściagac" i łądowac daną kartę.
I to wszystko tylko dla jednej walki. Teraz jest o wiele lepiej. I gra poszła znacznie w stronę rpg odchodząc od czystej strategii.
Trochę mnie zdziwił ten ruch w czasie rzeczywistym, nie wiem jeszcze jak to wygląda z ruchem przeciwników (gonienie się po całej mapie jak w rts???).
Aha, _Luke_ - jak się przesuwa (nie obraca) mapę? Przez tą chwilę jak grałem nie wyczaiłem tej kwestii a bardzo utrudniało mi to orientowanie się w którą stronę pójść...
_Luke_ [ Death Incarnate ]
gzegzolka --> przesuwania mapy IMO nie ma, trzeba sie wpatrywac w minimapke zeby nie zabladzic. Ale... za 30zl uwazam, ze ta gra jest warta kupna. Jesli ktos lubi MTG i nie kupi E2 to jest zgredem :]
Baltazar [ Howl from Beyond ]
_Luke_ --> przesadzasz - właśnie dlatego, że lubię MtG nie byłem w stanie przekonać się do pierwszej części Etherlords. Głównie dlatego, że w zamian za ogromną ilość możliwości oferowanych przez oryginalnego Magica, dostałem w Lordsach ładnie animowane potworki. IMHO nawet komputerowa wersje Magica biła o kilka klas Lordsów.
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Baltazar --> wcale nie przesadzam. Oczywiscie - w Etherlordsach jest mniej czarow ale szukanie odpowiedniej kombinacji to wykonczenia przeciwnika jest rownie pasjonujace i pochlania duzo czasu. W Etherlordsach dochodza rowniez bohaterowie, ktorych umiejetnosci powinny wspolpracowac z talia. Owszem, grafika jest bardzo ladna ale IMO wartosc "merytoryczna" w tej grze jest rownie wazna. A dlaczego Etherlords 2 > Etherlords 1 napisalem wyzej.
gzegzolka [ Legionista ]
przyznam szczerze, ze nie rozumiem w ogole takiego postepowania
powazna firma pakuje kupe kasy, czasu, wysilku ludzi i powstaje naprawde dobra gra jaka jest etherlords 2
i taka wpadka - nie zrobic przesuwania mapy!!! mala rzecz a strasznie wkurza! a to chyba zadna filozofia wstawic cosik takiego... eh
mimo wszystko gra sie fajnie - ale ktos za ten brak przesuwania mapy powinien wyleciec z roboty...
Baltazar [ Howl from Beyond ]
_Luke_ --> cóż jestem zgredem w takim razie, bo jako fan MtG już od wielu lat, każdą grę która korzysta z jego pomysłów będę oceniał przez pryzmat tej karcianki. A Etheroldsi - nie kwestionując ich zawartości merytorycznej, jak napisałeś - oferowali mi na tyle mało, że nie byłem w stanie nie traktować tej gry, jako jakieś karłowatej mutacji oryginalnego Magica. Kilku moich znajomych - absolutnych maniaków MtG (setki kart w posiadaniu, własne niesłychanie mocne decki - wręcz turniejowe), miało podobne odczucia co do lordsów, do których zresztą sam ich zachęcałem.
Nie wydam 30 zł. na Etherlords - właśnie wymyśliłem, że wolę dołożyć jeszcze z 20 i w końcu kupić HoM&M IV.
Mac [ Sentinel of VARN ]
No cóż..w kwestii MtG w pełni zgadzam się z Baltazarem. System walk w Etherlords jest tylko marną kalką MtG, w dodatku niezbalansowaną, co pozwala często wygrać z silniejszym przeciwnikiem, bądź pregrać ze słabszym. Niemniej gra jest warta uwagi.. tak samo jak to było z Etherlords 1 - mozna pograć przez tydzień, a potem trzeba już sobie zrobić miesięczną przerwę, żeby trochę od tego odpocząć:)
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Baltazar, Mac --> marudy jestescie i tyle :) Wcale nie mam zamiaru Was zmuszac do gry, nie to nie, pobawie sie sam :)
ps. nie szkoda Ci Baltazar 50zl na kaszanke pod tytulem "Homm4"? Ta gra jest tragiczna :(
Deser [ neurodeser ]
Właśnie nabyłem sobie Etherlordsów II i... dzieci mi zabrały :)
Może odzyskam wieczorem to też się jakoś bardziej lub mniej zjadliwie wypowiem ;)))
Baltazar [ Howl from Beyond ]
_Luke_ --> cena osiągnęła przyzwoity poziom, w zestawie są cztery płyty, wszystkie konieczne patche dawno się ukazały - to trzeba w końcu w Herosów zagrać :-) Szczególnie, że Disciples 2 wyraźnie mnie zmęczyło - po przejściu jednej misji w kampanii musiałem robić minimum tydzień przerwy przed podejściem do kolejnej. Jakaś toporność zaczęła wyłazić z tej gry. Ciekawe czy rozgrywka uległa jakiejś zmianie w tych dodatkach, co się ukażą wiosną (u nas).
Cadm [ Pretorianin ]
Owen!
Coś się nie odzywasz. A ja wciąż mam ochotę pokazać Naturze gdzie jej miejsce. :-)
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Baltazar --> homm4 nawet patche nie pomogly :) A dodatkami do Disciples 2 mozna sie rozczarowac :/ w sumie nic nowego tam nie ma :( Moze to sie zmieni po wydaniu 3go rozszerzenia - kampanii elfow (ale CDP na razie o niej milczy).
ps. Mac -> te dodatkowe misje do AoW2 ukazaly sie w Polsce? (i ile ew. kosztuja)
Mac [ Sentinel of VARN ]
Baltazar --> Najlepiej kup Age of Wonders 2 w wydaniu Play-It.. Gra była wydawana za 69 zł, tak więc teraz powinna być znacznie tańsza..
Luke --> Aow Shadow Magic ma być wydane przez Cenegę:( Mam tylko nadzieję, że tego nie spolszczą, bo ich spolszczenia to katastrofa (vide Might & Magic 8 oraz Ufo: Aftermath)...
Baltazar [ Howl from Beyond ]
Mac --> póki co celuję w Herosów, ale o AoW2 cały czas pamiętam. Za chwilę będziemy jeszcze mieli WarlordsówIV. Żeby jeszcze mieć czas na granie w to wszystko...
Deser [ neurodeser ]
Baltazar - no to bedę kolejnym który czwórkę Heroesów odradza :) Z patchami, czy bez i tak daleko mu do trójki :) Wszystko tam takie "drewnianie" ale nie o tym miałem...
Etherlords II - rewolucji nie było i nawet się nie spodziewałem. Zaczłąłem sobie kilka godzin temu jak wyrwałem płyty i... i grałem do tej pory. Sam nie wiem czemu :) Wszystko znane i ograne, błędy różnorakie już wymienialiście ale i tak gra mi się nieźle. Wkurza faktycznie kamera, która nie można pojechać kawałek dalej. Rozumiem, że pole widzenia bohatera ale... niech chociaż ciemność widzę, a nie tak sztucznie mnie ograniczać, fe :/ Karty pamiętam więc i z grą nie było kłopotów. Przejście na bardziej przygodowy tryb przypadło mi do gustu :) (zastanawiam się kto to nazwał w reklamach rpg :) Puchar bym mu dał. Tylko wcześniej sam bym wypił :) Co do MtG. Grywałem jeszcze zanim wydali trzecią edycję dość dużo. Nawet jakieś turnieje się trafiały :) Nie wiem czemu widzicie tu tyle z Magica, ja jakoś niedostrzegłem. Chyba każda gra fantasy z kartami bedzie kojarzyć się z MtG i nawet wymyslanie sztucznych udziwnień tu nie pomoże. Chwała więc za to, że udziwnień brak :) Co do ograniczenia ilości czarów/kart też jestem zadowolony (no, poczekajmy, bo jak zobaczę pierwszy dodatek pt. 30 nowych czarów do Etherlords II za 19,90 to wypiernicze tę grę do śmieci :) Żadnych dodatków z kartami/czarami !!! :))) Żadnego drenowania mojej kieszeni :)
Za tę cenę mam grę w którą trochę pogram. Skończę albo i nie ale przynajmniej nie bedę żałował :)))
Atreus [ Senator ]
Baltazar --> jeśli nie grałeś w poprzednie części Herosów, to kup HoM&M 4 w ciemno :). Jej poprzedniczki są w tej chwili jakby "nieświeże" (szczególnie, jeśli chodzi o grafikę), ale mają swój unikalny klimat i dużą grywalność. Czwórka może nie ma tak dobrego klimatu, ale też wciąga :) (no i grafika ujdzie)...
Cadm [ Pretorianin ]
I co Owen? Znów się rozminiemy? :-(
Baltazar [ Howl from Beyond ]
Atreus --> właśnie dlatego, że grałem w poprzednie części HoM&M tak długo zwlekam z kupieniem czwartej części. Przygodę z Herosami zacząłem od King's Bounty (czy ktoś to pamięta), a najlepiej wspominam "dwójkę", której poświęciłem 2 - 3 lata grania (oczywiście z małymi przerwami). Trzecia część już nie za bardzo mi się podobała.
Atreus [ Senator ]
Baltazar --> no to jest ryzyko, że zmarnujesz 50 złotych :). Może poczekaj, aż znajdzie się w eXtra Klasyka za 19,90 zł :)
Owen [ ]
Czołem Cadm. Dopiero pozbierałem się. Wróciłem z delegacji i nie miałęm od tego czasu nawet zasiąść do komputera. \teraz nadrabiam zaległości rodzinne. Jak będę mogł zagrać odezwę się.
Atreus ---> Marudzisz :-) Ja gram w HoMM podobnie długo jak Baltazar i powiem szczerze, że jest to dla mnie najlepsza w gra w cyklu. Może faktycznie na początku zmiany były dla mnie lekkim szokeim, ale IMO po wszystkich patchach jest to gra bardzo dobra. Może po prostu zbyt wiele oczekujesz :-)
Atreus [ Senator ]
Owen --> naprawdę ? To jesteś pierwszym fanem Heroes, któremu najbardziej się spodobała czwórka :).
Ja grałem najpierw w czwórkę, spodobała mi się (w kilka miesięcy w nią pograłem :)), potem zagrałem w trójkę i byłem w szoku negatywnym. Najmniej mi się spodobało to, że herosem nie walczysz.
Teraz gram w demo Disciples 2. Bardzo mi się podoba ta gra i zamierzam ją kupić. Tylko się zastanawiam, czy kupić ją teraz za 49,90zł bez dodatków czy poczekać do następnego roku, gdy spolszczone Disciples 2 wraz z dodatkiem będzie w cenie 29,90zł (eXtra Klasyka). Lepiej poczekam :)
Baltazar [ Howl from Beyond ]
Atreus --> Discples 2 polecam. Mnie ta gra bardzo się podoba, głównie z tego względu, że jest pewną odwrotnoscią HoM&M III pod względem wielu istotnych elementów rozgrywki, a trzecia odsłona Herosów była (dla mnie) pełna różnych mniej lub bardziej (z reguły bardziej) idiotycznych pomysłów.
Co do wydania D2, to wersja CDP jest w pełni po Polsku, a dodatki, mające ukazać się wiosną mają być w pełni samodzielne tzn. działać bez podstawowej wersji gry, która z tego co wiem, nie będzie razem z nimi sprzedawana.
Nie zastanawiaj się - kupuj !!!
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Baltazar --> dziwne pomysly to sa w Homm4 :) Co do Disciples 2 to Atreus ma racje - wiosna maja byc wydane dodatki (a w dodatkach sa zawarte kampanie z podstawki - cos jak Homm3: Shadow of the dead)
_Luke_ [ Death Incarnate ]
ups. Shadow of the Death oczywiscie... no i polecam KONIECZNIE zakup Disciples 2 - z dodatkami lub bez :)
Atreus [ Senator ]
Ach, właśnie przypomniałem, że dodatki (które podobnie jak dodatki do Heroes 4 są skroooomne) do Disciples 2 są samodzielne :). Ale poczekam do następnego roku z zakupem, teraz kończę misję w demie D2 i zacznę grać w Age of Mythology :P. Nie lubię takich sytuacji, gdy mam kilka gier na dysku i nie wiem, w którą pograć :)
Gambit [ le Diable Blanc ]
Atreus --> Jasne...nie warto kupować podstawki i dodatków, bo w dodatkach masz zawarte misje podstawowe...
Panowie, czy mogę prosić o jak najbardziej obiektywną ocenę Etherlords II?
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Gambit --> chyba nikt z tutaj obecnych nie pracuje w Nival wiec kazda opnia bedzie obiektywna ;) Moje zdanie na ten temat jest wyzej.
Baltazar [ Howl from Beyond ]
Jeśli dodatki do Disciples2 mają być razem z podstawową wersją to rzeczywiście lepiej poczekać.
Deser [ neurodeser ]
Gambit - mnie sie podoba :) (nie to, że zaraz rewelacja ale... gram sobie :) Mój starszy syn twierdzi, że jest bardzo dobra, a to maniak heroesów i jak widze to ostatnio gra tylko w Etherlords II (bo mu Disciples II nie pokazałem [śmieje się]
Pytanie - graliście po sieci ? Może popróbujemy ? :)))
Atreus [ Senator ]
Heh gdy gram w Disciples 2, wydaje mi się, że gram w Heroes 4 (mapa) i w Etherlords (walka). W Etherlords też sobie pograłem, ale nie na długo (trochę mnie irytował ten przymusowy system walki). A w dwójce niewiele jest zmian, choć podobno pozytywnych...
Podobno Age of Wonders 2 też niezłe, ale kiedyś zagrałem w demo i o dziwo zupełnie nie przypadł mi do gustu...
Gambit [ le Diable Blanc ]
Chętnie bym zagrał w sieci, ale boję się, że efekt będzie taki sam jak w przypadku Disciples 2. Owen wie o co chodzi :(
Deser [ neurodeser ]
Gambit - hm, mam polska wersje kioskową. Wlazłem dziś na serwer przeznaczony do Etherlords II i stoczylem kilka walk, niestety wszystkie kończyły się rozłączeniem przeciwnika pod koniec, a ja punktów nie dostawałem :( Ot taki mały zwód, a jakże przydatny :/ Niezbyt podobało mi się to bo normalni ludzie mają tam jakieś 7-8 poziom, a taki słabiak jak ja mógł pograć jedynie z 1 poziomowymi, a ci... no cóż, zaczynali grę od standardowego "k....a" i od razu wiedziałem, że gram ze swoimi ;) Zachowywałem wobec powyższego wyniosłe milczenie i pracowicie pozbawiałem ich punktów aby w końcówce zostać wystawionym do wiatru :/
Można postawić grę samemu i podać IP, wtedy dołączy się kolejny gracz. Plus tego jest taki, że grasz dla zabawy z kimś, z kim masz ochotę pograć, a gra jest miłym treningiem i rozrywką, a nie czytaniem wulgaryzmów.
Będę miał czas ok 22 i jak ktoś ma ochotę i możliwość postawić grę (ja mogęsięz modemem dołączyć - chodziło mi dobrze) to proszę pukać na gg 2596979 nawet jak będę nieaktywny.
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Btw. do Etherlords 2 wyszedl patch 1.01 a CDP milczy :( zeby nie bylo tak jak z Etherlords 1 i Lemon'em :(
Deser [ neurodeser ]
_Luke_ - tak źle chyba nie będzie. Lemon to meteor, który już pod różnymi nazwami występował :) Pogubiłem się już nawet pod jaką ukrywa się obecnie. CDP to chyba nieco inna bajka i pewnie musimy się uzbroić w cierpliwość (byle nie za dużą, bo ta też ma swoje granice).
Owen [ ]
Atreus ---> Może i pierwszym, ale przypuszczam jednak że nie jedynym. Im dłużej grałem w HoMM4 tym bardziej mi się podobali. Potem miałem roczną przerwę na Morrowind i D2, ale teraz w oczekiwaniu na dodaki do D2 wróciłem do HoMM4 i jestem bardzo zadowolony. Przytmierzając się do gry z Mac'em zainstalowałem sobie HoMM3 i po kilku minutach odinstalowałem. To jednak nie jet już to samo. Pomysł walczącego herosa jest IMO fenomenalny :-)))
_Luke_ ---> Narzekasz :-)))
Gambit ---> Oj wiem, wiem :-)))
Baltazar ---> Tak czy inaczej HoMM4 trzeba mieć i zagrać. Inaczej nie wypada. Słuchanie o tym czysię komuś podoba cy nie nie oddaje własnych doświadczeń. Warto i tyle :-)
Gambit [ le Diable Blanc ]
Deser --> Hmmm...czy mógłbyś mnie oświecić na czym polegają pojedynki multiplayerowe, bo zaciekawiłeś mnie tym stwierdzeniem o zdobywaniu punktów...
Baltazar [ Howl from Beyond ]
Owen --> pewnie niebawem Herosów IV kupię i wtedy okaże się, czy było warto. Niemniej czytanie opinii innych osób jest niezwykle interesujące, bo może dostarczyć wielu istotnych informacji o grze. I przyznam się, że często zamiast recenzji danej produkcji, wolę zapoznać się z tym co gracze piszą na jej temat. Takie teskty są: krótsze, ciekawsze i IMHO całościowo bardziej wiarygodne.
Deser [ neurodeser ]
Chyba cofnę swoje słowa jakie pisałem do _Luka_ :( Dzisiejsza wizyta na serwerze Etherlords II skończyla się informacją, ze sobie nie pogram bez patcha. Na stronie Etherlordsów II patch oczywiscie jest ale z informacją english version :( (ktos próbował czy działa z naszą ?). No to teraz czekam.....
aha, nie bywam na forum cdp więc jak ktoś bedzie miał jakieś informacje to proszę dać znać.
Gambit - za wygrane pojedynki zdobywasz doświadczenie (jak w singlu) i możesz rozbudowywać swoją postać. Trybów gry jest kilka ale jako kompletny amator wpakowałem sie od razu na pojedynki i tylko tam grałem. O reszcie nic nie napisze bo nie wiem jak działa.
W statystykach na pojedynkach najlepszy gracz ma 12 poziom, sporo jest 7-8 i oczywiście mnóstwo z 1 :))))
Deser [ neurodeser ]
Aaaach i jeszcze jedno :) Tak byłem przejęty ;) jak wczoraj wpadłem na ten serwer, że grałem talią gotową (Pszczółki) i... była niezła :) Osobiscie w singlu preferuję szybki dopływ eteru, duzo dopakowań i pół na pół pszczólki + drzewce. Strasznie upierdliwa talia :)))
Gambit [ le Diable Blanc ]
Cholera...może się skuszę na tych E2. Mam nadzieję, że nie będzie to koljna gra z cyklu "Kupił i leży w kącie" tak jak na przykład HoMM IV albo Hegemonia :)
Deser [ neurodeser ]
Gambit - żeby na mnie nie było ;) Ja sobie gram i jestem zadowolony, a mój starszy syn wniebowziety :))) Bijemy sie o płytki bo o kompa juz nie musimy :)
Tak sobie myślę co by połaczyc te dwa kompy ale... koleżanka może się wściec.
Owen [ ]
Stało się! Dzisiaj kupiłem Etherlords II w wydaniu CDP. Zobaczymy ile to to warte. Deser, obyś miał dobry gust :-))) Na szczeście 30 PLN to nie majątek.
Gambit [ le Diable Blanc ]
Owen --> Czekam na opinię....
Deser --> Nie, żebym Ci nie ufał, ale co dwie opinie to nie jedna :)
Deser [ neurodeser ]
Ja też poczekam na opinię :) A jak się spodoba (niech się spodoba, niech się spodoba:))))) To może sobie pogramy multi :) Trzeba gdzieś w końcu potrenować.
W singlu zaczynam mieć schody i już trzeci raz próbuję dołożyć jednemu Aviakowi z 8 poziomem, sam mając dziewiąty :)
Gambit - tak jeszcze wnioskuję, że statystyka walk prowadzona jest tylko na tym specjalnym serwerze Etherlords II. I nie mogę tego zweryfikować (wygrywając z kimś) bo mnie nie puszcza bez patcha :(
Więc wszystkie moje dywagacje na temat awansowania wynikają jedynie z tego co widziałem jak udało mi się raz pograć... sa wobec tego nie potwierdzone empirycznie.
Owen [ ]
Testy odbędą się dzisiaj wieczorem. Niestety wczoraj płytki zostawiłem w pracy. Od razu uprzedzam - nie grałem w cz. I a zatem moje opinie mągą nie brać pod uwagę wtórności cz. II.
Gambit [ le Diable Blanc ]
Well...w plecaczku leżą Etherlords II...zobaczę dzisiaj co tam jest grane...
Jak ktoś chce mogę próbować swych sił od razu w Multiplayerze...tyle tylko, że nei mogę stawiać serwera...nie mam routowalnego IP.
Deser [ neurodeser ]
Ja na modemie też nie postawię :/ Poczekamy, moze ktoś inny da radę :)
Atreus [ Senator ]
W grudniowym wydaniu eXtra Gry ukażą się w pełni samodzielne dodatki do Disciples 2: Guardians of the Light i Servants of the Dark. W polskiej wersji językowej za 29,99 zł.
Hm, spodziewałem się raczej podstawowej wersji Disciples 2, ale skoro dodatki jej nie potrzebują, to spróbuję wytrzymać miesiąc :)
Gambit [ le Diable Blanc ]
Deser --> Dzisiaj jednak odpadam...Rogue poprosiła o seans Aniołków Charliego...uległem :)
Atreus --> Jeśli się nie mylę, to w dodatkach są też zawarte misje podstawowe...ale może to tylko dlatego, że miałem zainstalowaną podstawkę i dodatki...ale poczekaj. Nie stracisz wiele...a dużo możesz zyskać.
Negocjator [ * ]
Witam wszystkich.
Mam kuzyna i chcę mu kupić w prezencie
Age of Wonders 2 lub Disciples 2.
Znacie się, podpowiedzie, z której będzie bardziej zadowolony.
Ma 25 lat i grywa w JA, Fallouta, Cywilizację.
Deser [ neurodeser ]
Negocjator - ciężki wybór. Obie mi się podobały. Wywiad mi podszepnął, że wczoraj jeszcze Play-it miał w cenniku Age of Wonders 2 w cenie ok. 34 zł (dziś nie ma już wcale :( albo cały naklad trafił do marketów albo to skutek przejścia Take2 pod Cenegę. Wydaje mi się, że jednak trafisz gdzieś w tej cenie. Disciples 2 jak widać posty wyżej będzie równie tanie :) a z tego samego wywiadu wiem, że podstawka Disciples 2 ma kosztować już niedługo 19,90 jako nowa extra klasyka :)))) Jest więc w czym wybierać. Pytanie tylko czy on lubi fantasy ?
Moze spytaj go zwyczajnie co chce ?
Negocjator [ * ]
Deser --> Cena nie gra decydującej roli.
Zależy mi, żeby gra nie była przeznaczona dla małolata.
Ważne żyby nie miała zbytnich uproszczeń i nie znudziła
się po dwuch dniach grania.
Ma być złożona i żywotna.
Fanem Fantasy specjalnym nie jest ale w Heroes 2 kiedyś grał.
Deser [ neurodeser ]
Negocjator - nie potrafię wybrać :) Disciples 2 mam, w Age of Wonders 2 grałem długo lecz musiałem oddać. To jednak dwie dość różne gry.
Baltazar [ Howl from Beyond ]
Powróciłem do grania w Discpiles2, ruszyłem nie zaczętą jeszcze kampanię Imperium i po raz kolejny dochodzę do wniosku, że mimo paru denerwujących elementów, jest to jednak wielka gra:-)
I dlatego Negocjatorze polecam zakupienie właśnie jej.
Owen [ ]
Witam,
Zagrałem w Etherlords II. Trwało to co prawda krótko bo po delegacji (nie lubię niespodzianek) niestety byłem wyczerpany. Ale zagrałem :-) Moje pierwsze wrażenia jako absolutnego newbe:
- wspaniałe (i krótkie) intro – ujęło mnie jestem jedną z tych osób które przywiązują do intr sporą wagę.
- całkiem ładna grafika, akcelerowana. Niestety mam mieszane uczucia. Proszę powiedzcie mi jedną rzecz. Podczas pojedynku postać przeciwnika oraz potwory jakie przywołuje są widoczne. Moje bestyja oraz ja sam jesteśmy przeźroczyści a widoczne są tylko nasze cienie. Tak ma to być? Nie podoba mi się :-/
- Praca kamery trochę niedopracowana, zbyt mało płaszczyzn ruchu, brak swobody jaka był dostępna np. w Myth.
- Niezły tutorial. Dobrze wprowadzający laika w arkana gry.
- Mapa przygody jakaś taka nijaka. Pusta. Znowu zamiast budynków widzę często ich cienie... Inne są OK.
- Ciekawa koncepcja pojedynków. Niestety nie umiem się ustosunkować jeszcze do stopnia zrównoważenia talii. Zbyt mało grałem. Jako żywo wyjęte z MtG. W rezultacie podoba mi się. Graficznie ciekawiej rozwiązane niż w komputerowym MtG. Btw. zawsze chciałem ZOBACZYĆ w MtG np. szarże jakichś bestii z zielonej natury z tratowaniem... Ehhh...
Krótko podsumowując. Będę jeszcze w to grał. Na pewno nie odłożę jej na półkę po tych kilkudziesięciu minutach. Ale wygląda na to, że niezastąpione są duele... Ale i tak czekam na tanie wydanie dodatków do D2 :-) i więcej HoMM :-))
Owen [ ]
Negocjator ---> Tylko D2!!! Ale jak pojawiś się tu Mac, to powie, że tylko AoW2 :-)))
Mac [ Sentinel of VARN ]
Negocjator --> Tylko AoW2!!! Powinna bardziej spodobać się kuzynowi, bo walki są podobne do tych z JA2, a sama gra jest klonem Master of Magic, który to z kolei jest pochodną Cywilizacji ;-PP
Owen --> Nie powinieneś miec żadnych cieni.. no chyba że są jakieś ustawienia w opcjach, o których nie wiem:))
Owen [ ]
Mac ---> Zasmuciłeś mnie. Powininem siebie widzieć na polu walki? Mam Radeona 9000 na driverach 3.8 cośtam.
Deser [ neurodeser ]
Owen - żadnych cieni. Normalnie widać twoją postac i potworki.
Owen [ ]
Oto widok pola bitwy. Walczę z drzewcem :-(
gzegzolka [ Legionista ]
Owen ---> nie zazdorszcze widokow, i tak jestes wytrwaly ze przy takim problemi nie rzuciles od razu gry w kat... a to pewnie kwestia sterownikow do karty graficznej...
Negocjator ---> porownanie aow2 i d2 jednak na korzysc wieku cudow:)
na "papierze" aow2 bije d2 o kilka dlugosci - wieksze mozliwosci rozbudowy krolestwa, rozwoju bohaterow (duzo specjalnosci), o wiele wiekszy wybor jednostek sojuszniczych, wieksze (jesli chodzi o ilosc jednostek) i ciekawsze (np. zdobywanie zamkow, wezlow energii) bitwy, system wynajdowania czarow, rozbudowa miast etc...
jednakze d2 swietnie sie broni tzw playability, mimo (a moze wlasnie dlatego) ze gra wydaje sie w swych zalozeniach b. prosta, niezwykle wciaga, do konca nie wiadomo dlaczego:) do tego klimat gry i fabula kampanii na plus dla d2
mimo wszystko ja bym bral aow2, chyba ze ktos nie lubi w ogole watku "ekonomicznego" w strategiach - wtedy raczej d2, gdzie walka to 90% gry:) a rozbudowa zamku to tylko kilka klikniec na misje:)
gzegzolka [ Legionista ]
aha, jeszcze jedna kwestia, ktora mnie denerwuje w obu grach (ale w aow2 bardziej:) - doswiadczenie
idea w aow2 jest taka, iz calosc doswiadczenia za zabitego przeciwnika dostaje postac (bohater, jednostka), ktora zada decydujacy, usmiercajacy cios
prowadzi to czesto do sytuacji, ze jedna jednostka doprowadzila wroga do 1-2hp zycia (np. z 25hp), a druga zabila pozbawiajac tych "resztek zycia" i cale exp trafia do tej drugiej, ktorej wklad w zabicie wroga byl niewspolmiernie mniejszy:((
z drugiej strony system z apostolow (wszyscy, ktorzy przezyli bitwe dostaja po rowno exp) tez nie jest dobry, bowiem premiuje jednostki pasywne. ten system jest jednak o tyle zrozumialy, ze w d2 bardzo istotny jest rozwoj wszystkich jednostek (bo jest ich malo) i przy innym rozwiazaniu jednostki pomocnicze (leczace, paralizujace, wzmacniajace obrazenia etc) w ogole by sie nie rozwijaly...
natomiast nie ma dla mnie sensowengo wytlumaczenia (poza wygoda programistow) systemu aow2 - dlaczego nie dzieliic exp proporcjonalnie na wszystkie jednostki, ktore uszczknely zycia wrogowi...
Baltazar [ Howl from Beyond ]
gzegzolka -->ująłbym to inaczej: Disciples 2 broni się przez duże podobieństwo do gier cRPG. Decyduje o tym nie tylko ciekawa fabuła, odkrywana podczas gry w poszczególne kampanie, ale także związana z różnymi niespodziankami eksploracja świata. Wędrowanie przez należące często do neutralnych ras tereny, napotykanie postaci zlecających poboczne zadania, liczne nieprzewidziane zdarzenia - dla mnie właśnie to decyduje o unikalności tej gry. Przykład z kampanii Imperium, którą aktualnie rozgrywam - najpierw dostałem komunikat o zwiększonej aktywności pająków, a potem po mapie rozlazła się spora ilość dość nie przyjemnych i często niezbyt życzliwie nastawionych stworów. Zmieniło to w dużym stopniu mój sposób rozgrywania, wydawać by się mogło, łatwej misji.
Nie porównuję D2 z AoW, bo w tą drugą grę praktycznie (poza demem) nie grałem, ale uważam, że jeśli ktoś woli strategię bliską cRPG to Disciples jest dla niego. A jeśli woli bawić się w budowanie, odkrywanie, dyplomację i inne takie, to rzeczywiście powienien poszukać innej gry, bo D2 za wiele tu nie oferuje.
Gambit [ le Diable Blanc ]
No cóż...ja po raz kolejny opowiem się całkowicie po stronie Disciples 2. Gra jest niesamowita, prezentuje ciekawe podejście do tematu. Tu juz nie wystarczy zalać przeciwnika masą swoich najlepszych jednostek. Tu już trzeba pomyśleć przy doborze oddziału (i bohatera).
W Age of Wonders 2 zirytował mnie (to łagodnie powiedziane) fakt, że nasz bohater przechodząc do kolejnej kampanii, traci wszystkie umiejętności nabyte w trakcie kampanii poprzedniej...Co to ma znaczyć...amnezja jakaś czy co???
Etherlords 2 zainstalowane...jednak brak czasu na grę...
BTW...czy są już jakieś opinie na temat Warlords 4?
Mac [ Sentinel of VARN ]
Gambit --> W AoW: Shadow Magic tego problemu już nie ma..
Btw. Może ktoś założyć następną część wątku?? Ja od paru dni próbowałem x razy i niestety gol chodzi mi tak tragicznie, że ciągle widzę tylko biały ekran:((
Atreus [ Senator ]
Następna część...