GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Problem z Czymś :-) powiazane z Ramem, Pamiecia Wirtualna, lub Battleield 1942

04.09.2003
16:10
[1]

gregoriusek [ Pretorianin ]

Problem z Czymś :-) powiazane z Ramem, Pamiecia Wirtualna, lub Battleield 1942

Powoli trace nerwy, moj komputer, z pozoru dobry (p4 2,4 ghz itp itd ) nie moze sobie poradzic z gra battlefield 1942. Kazda inna gra dziala ladnie, ta jednak - przerazliwie wolno, co jakis czas zamraza sie obraz itp. Gdy klikam juz exit game, komp z trudem wylacza ja po jakiejs minucie. Na dole paska ( mam xp ) pojawia sie wykrzyknik z napisem zbyt mala wartosc pamieci wirtualnej czy cos takiego. Kiedys probowalem pojac co to pamiec wirtualna, kiedys chyba nawet mi sie udalo :-) ( z tego forum ). Jednak teraz jest mi tu bardziej potrzebne niz zwykle. Na Boga, wydalem 100 zl i chcialbym sobie pograc ! :D Nie wiem, czy to mozliwe ze jest tu jakis zwizek z pamiecia Ram ? Bo jak dla mnie to wydaje sie oczywiste ze tak, ale tylko dla mnie :-) Mam 256 MB ram ( nie wiem jaki rodzaj ). Kuzyn ma 2 x wiecej i jego 1 ghz jest 100 x szybszy od mmojego 2.4. Jednak mam szczera nadzieje ze nie trzeba zakupowac nowych kosci, nie jestem na tyle bogaty by kupowac pamiec ram i gre batlefield i jeszcze kino domowe Panasonic jednoczesnie :) ). Czekam na wasze rady i porady, moze znacie jakis program ktory mowi cos o naszym ramie, jego typie wydajnosci itp itd. Bede zobowiazany. Cya spce cowboys

04.09.2003
16:15
smile
[2]

milys [ spamer ]

hehehe...bratnia dusza (komputerowa)... tez mam p4 2.4, radeona 9700pro, tez 256 ram rambusa i tez ta gra jako jedyna kiepsko mi chodzi. musze ustawic graf tylko na 800x600, tez mam po wyjsciu taki sam komunikat o pamieci wirtualnej... niedlugo dokupie troche pamieci wiec sie przekonam czy to jest wina ramu

04.09.2003
16:24
smile
[3]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

Jak uważacie że Battlefield wymaga dużo ramu to zagrjcie w Planetside z tymi swoimi śmiesznymi 256 mb :)))

04.09.2003
16:29
[4]

milys [ spamer ]

ojjj hamil... wszystko jak do tej pory dziala mi wysmienicie przy najlepszych ustawieniach oraz przy ustawieniach karty na max jakos... nie przecze ze 256 ramu to smieszna ilosc :), dlatego mam zamiar dokupic wiecej, problem w tym, ze tylko battlefield dziala kiepsko

04.09.2003
16:39
smile
[5]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

No dobrze...

Zamiast was wyśmiewać (a sam mam gorszy sprzęt niż wy :) spróbuje coś doradzidź, chociarz na moim aktualnym konfingu nie grałem nawet w demko BF 1942...

A więc kwestia 1 - zły format partycji systemowej, jeśli obydwaj macie XP a partycja systemowa jest w formacie nie NTFS a FAT 32 to jest źródłem problemów.

2 - Mało miejsca na partycji systemowej - ja sobie trzymam mimo partycji 2.42 gb około 1 gb wolnego na partycji systemowej - co wg. mnie jest osiągnięciem sporym :)
Jak macie mało pamieci to wykorzystywany jest dysk, ale jak nie ma nawet miejsca na dysku to wiadomy efekt..

3- Wolny dysk twardy - możliwe że macie stare powolne dyski twarde które się nie wyrabiają podczas robienia za pamieć RAM :)


Oczywiście połączenie tych 3 czynników w ramo-żernych grach jest jeszcze gorsze niż pojedyńczo...

Z tego co pisze gregoriusek wynika ze on ma problem z punktem 2, co do reszty punktów to podaliście za skąpe informacje (milys prawie żadnych...)

Może pomoże :))

04.09.2003
16:40
[6]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

ech...ppomyłka - milys też ma ten sam problem :)

04.09.2003
16:43
smile
[7]

milys [ spamer ]

ja sobie z problemem battlefielda poradzilem w taki sposob... dalem ta gre kumplowi (moze mi kiedys odda) :)

04.09.2003
16:44
smile
[8]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

Problemy z ramem pojawią się tez w końcu w innych grach, wiec moje porady można uznać za ogólne a nie dotyczące tylko BF :)

04.09.2003
16:54
[9]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Mozna powiedziec, ze BF1942 jest bardzo ramozerny (raczej nie ma co sie ludzic o zwiekszeniu wartosci pamieci wirtualnej), zwlaszcza, jesli dziala na Win XP. Jeszcze miesiac temu mialem 256MB@266MHz i mapki ladowaly mi sie od 1,5 do 2 minut (slowo honoru!). Przez pol roku to nawet i sie przyzwyczailem ;). Miesiac temu kupilem nowa plyte i pamieci, takze teraz mam 3x256MB@333MHz. Skok szybkosci dzialania programu - niewiarygodny. Poprawilo sie dzialnie nie tylko w zakresie ladowania map (do 30 sek.), ale takze calego menu. Co ciekawe, gdy chce chce w trakcie gry przejsc na pulpit, trwa to kilka sekund, wobec prawie minuty w przypadku poprzedniej konfiguracji kompa. Poza tym lekko moglem sobi podniesc szczegoly grafiki, komputer jeszcze to potrafil zniesc.
Ponoc 256MB RAM starcza bezproblemowo, ale dla... Windows 98, przy Win XP BF1942 potrzebuje conajmniej 512MB RAM.

Poza tym cala reszta, rownie wazna przy tego typu grach, czyli procesor (AMD 2200+) i karta graficzna (Radeon 8500LE) pozostala bez zmian.

04.09.2003
16:59
[10]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

Wozu -- Włąśnie nie, Win 98 się gorzej wyrabiał przy takich samych ilościach pamieci...

04.09.2003
17:00
[11]

milys [ spamer ]

wiec wszystko jasne... trzeba wydac troszke grosza na dodatkowy ram :)

04.09.2003
17:07
smile
[12]

vien [ łowca pip ]

ja przy A1800+ 2x256@266 RAM radeonie 8500LE 128 mb prawie 2GB pamieci wirtualnej i maxtorze ata 133 7200 rpm(tak, tak w tej grze dysk sie takze liczy) gram w 1153x864@32 bit detale wszystkie max oprucz cieni a przejscie do windy zajmuje mi cos kolo 10 sekund przy normalnym wylączaniu (po wpisaniu quit w konsoli mniej niz 5 sekund)

moja rada sprobojcie zwolnic miejsce na dysku systemowym i zwiekszyc rozmiar pamieci wirtualnej

04.09.2003
17:15
[13]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Hamil_Hamster -> Dlatego napisalem "ponoc". Ja sam nie mam Windy 98/Me od... bardzo dawna (2 lata?). Takie opinie tylko slyszalem.

U mnie zmiane na lepsze spowodowala tylko obecnosc nowych megabajtow RAMu. Posrednio takze, zmiana taktowania pamieci z 266 na 333 MHz.

04.09.2003
18:22
[14]

pawel020 [ Carnivale ]

ja tez mam 256 Mb ramu i juz sie przyzwyczailem do tych komunikatow po wyjsciu z battlefielda :-) chyba mimo wszystko mamy za malo pamieci do tej gry ,pamiec nie jest taka droga a wiec proponuje dokupic jej troche :-)

04.09.2003
18:37
[15]

red_baron [ pVd ]

a moze masz za duzo uruchomionych programow (ctrl alt delete i zobacz ile masz - ja mam 5..... ale ma w98 i wogle baardzo stary komp wiec....)

04.09.2003
19:20
smile
[16]

Prezes_Krzychu [ PREZES ]

pamiec pamiec pamiec... ;]
za malo ... 512 do plynnej gry lub wiecej... 256 nawet na szybkim sprzecie szarpie...

04.09.2003
21:30
[17]

Jam__Lasica [ Generaďż˝ ]

gregoriusek ---> Z 256MB RAM nie masz nawet co podchodzić do tej gry. Nawet 512MB jest mało, jeśli włączysz więcej botów. Optymakna wielkość pamięci to 768MB, a jeszcze lepiej to 1GB RAM.

04.09.2003
22:07
[18]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Nie przesadzajcie. 512MB zupelnie wystarczy, jesli bedzie grac on-line. Gdy gra sie z botami, to tak naprawde okalecza sie tylko BFa :(

05.09.2003
10:35
[19]

Jam__Lasica [ Generaďż˝ ]

Wozu ---> Wiem, że do gry online 512 wystarczy, bo sam tyle mam, ale z tego co można zaobserowować to wiele osób ma niestety piraty i grają offline.

05.09.2003
15:05
[20]

gregoriusek [ Pretorianin ]

Nie bede ukrywal, ciesze sie ze macie te same problemy co ja :-)
Hamil Hamster ---> mam 2 dyski po 60 gb, na kazdym ponad 50 wolnego, wiec mam miejsca na 100% duzo.
Teraz jednak jestem przekonany ze chodzi tu o ram, bf 1942 bod tym wzgledem smierdzi :P zrobie tak jak milys i dam koledze co ma gb ramu :P ( z tym ze ja nie za darmo :P ).
Thnx za zainteresowanie watkiem :)

ps. spodobalo mi sie okreslenie "ramozerny" :-) jest tak rozkoszne jak <tuptup> w gg :-)

05.09.2003
16:28
[21]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Jam__Lasica -> No i na offline jest taki problem, ze o ile sprawnosc dzialania map i wyswietlania grafiki zalezy w duzym stopniu od RAMu, to wydawalo mi sie, ze poziom AI i ilosc kontrolowanych botow zalezec juz bedzie od procka...

06.09.2003
11:27
[22]

Jam__Lasica [ Generaďż˝ ]

Wozu ---> Owszem, od procka też, ale i od ilości pamięci. W końcu one w niej siedzą, a im jest ich więcej, tym więcej zajmują.

06.09.2003
12:31
[23]

gregoriusek [ Pretorianin ]

na pewno wiecej zalezy od ramu niz od procka. na Boga, w koncu mam 2,4 ghz a po nastawianiu na min. szczegoly i rozdzielczosc 640 gra chodzi wrecz identycznie :)

06.09.2003
12:49
[24]

Mastyl [ Legend ]

Nie wiem dlczego tak sie dzieje, radze sciagac najnowsze patche z netu, moze pomoze. Własnie wyszedl najnowszy, zdaje sie 1.5.
Natomiast nieprawdą jest, ze BF1942 wymaga strasznych ilosci ramu. Gram na 256 i jest OK, a nawet bardziej niz OK. W 1024 i z wiekszoscia detali nie dzieje sie nic złego.

06.09.2003
15:07
[25]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Bo zmiana rozdzielczosci w Bfie obciaza karte grafiki, a nie komp tak naprawde. Gram w 1024x768 bo tak lubie, ale wiem, ze na wyzszych rozdzielczosciach spadek FPSow nie jest tak duzy, natomiast szczegoly tekstur itp. to juz czysto zalezy od grafiki. Ja wspominalem tylko o AI i ilosci botow, poniewaz juz mam to przetestowane na swoim kompie. Wiecej botow i wieksze AI - komp sie wiecej razy przycina, moze mniej na 512MB RAM, ale zawsze. Poza tym chyba Dice w instrukcji otwarcie wspomina, ze te czynniki zaleza glownie od mocy obliczeniowej procesora. RAM jest odpowiedzialny za caloksztalt, czyli wlasnie za tempo ladowania map, oraz oczywiscie za zajmowanie i oproznianie pamieci (wchodzeni i wychodzenie z gry, przeskakiwanie alt-tab), jesli zaladuje sie czesc jego instrukcji na dysk do pamieci wirtualnej, to czas dostepu do jego zasobow bedzie wydluzal sie w cholere.

06.09.2003
17:07
[26]

Jam__Lasica [ Generaďż˝ ]

Mastyl --> NIe 1.5, tylko 1.45. Waży chyba z 50MB.

07.09.2003
11:25
[27]

gregoriusek [ Pretorianin ]

wiecie co, wlasnie sobie przypomnialem ze do zakupu gry naklonilo mnie demo, ktore o dziwo chodzilo PRZERAZLIWIE plynnie :) To czemu demo dzialalo a full ver nie ? W takich chwilach zaczynam doceniac kazaa. ...

07.09.2003
12:05
[28]

Jam__Lasica [ Generaďż˝ ]

gregoriusek ---> Dziwne, bo ja nie zauważyłem żadnych różnic w płynności między demem, a wersją pełną. Poza tym demo to zazwczaj tylko jedna mapa, mniej pojazdów i dlatego może chodzić płynniej.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.