GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Giełda Papierów Wartościowych --> Gdzie można się dowiedzieć jak grać ?

22.08.2003
09:15
smile
[1]

LFB [ Generał ]

Giełda Papierów Wartościowych --> Gdzie można się dowiedzieć jak grać ?

Witam. Czy ktoś z was zna może jakieś strony bądź fora gdzie można by dowiedzieć się podstaw związanych z giełdą. Od jakiegoś czasu zamierzam wejść w ten temat ale nie wiem jak go ugryść. Obecnie nazwy tych różnych wskaźników indexów i wszelkich innych rzeczy brzmią dla mnie jak czarna magia. Sam nawet nie bardzo wiem czego szukać i od czego zacząć, jeśli jest tu jakiś makler hobbysta to bardzo proszę o jakieś wskazówki i użyteczne linki.
Serdzeczne Dzięki.

22.08.2003
09:28
[2]

trustno1 [ Born Again ]

www.gpw.pl -----> tam najszybciej znajdziesz:
- opis instrumentow
- charakterystyke indeksow
- charakterystyke strategii inwestycyjnych w zaleznosci od akceptowanego ryzyka
- podstawy inwestowania w akcje
- podstawy kontaktow terminowych i innych instrumentow pochodnych
- akty prawne - szczegolnie ustawe o publiczym obrocie papierami wartosciowymi
- szkole gieldowa, czyli krok po kroku jak i co

polecam tez www.kpwig.gov.pl

22.08.2003
09:37
[3]

trustno1 [ Born Again ]

i jeszcze - jak chcesz jakies txty (ktore robilem na zlecenie gpw, takie podstawy dla inwestora) w formacie pdf, to daj znac na maila
p

22.08.2003
10:03
[4]

LFB [ Generał ]

Dzięki zaraz wysyłam :D

25.08.2003
07:05
smile
[5]

LFB [ Generał ]

Nikt już nic nie doda ?

25.08.2003
08:42
[6]

trustno1 [ Born Again ]

dostales przesylke?
p

25.08.2003
09:39
[7]

DM [ Pretorianin ]

na giełdzie sie nie gra tylko inwestuje...no chyba ze ma sie zbędnych kilkaset tysięcy które mozna sobie ot tak wydac...

25.08.2003
09:41
[8]

Dieter [ Chorąży ]

Marsz racje, pakuj sie w gielde, latwa kaska. Kupujesz tanio, sprzedajesz drogo. Siedze w tym od por roku i juz jade jutro wybierac bmk-e. Po co ci jakies wskazniki, kupujesz akcje i liczysz kase.

Pozdro

25.08.2003
09:42
[9]

trustno1 [ Born Again ]

gra sie. gra.
znam kolesi, ktorzy kase traktuja jak malo istotne zetony:) i tak po kilkadziesiat, kilkaset tysiecy zetonow traca w jeden dzien, by po tygodniu je odzyskac i pomnozyc.

chcialbym traktowac kase w ten sposob...
p

25.08.2003
09:48
[10]

FAJEK [ CD Projekt ]

trustno1 ------>

tez widzialem w jeden dzien zyskuja w drugi traca.

jest tylko jeden maly problem.... o ile gdy uda ci sie pomnozyc kase to jest lux, bo masz kapital na dalsze inwestycje , o tyle gdy jas stracisz to mozesz miec problem z jej odzyskaniem, gdyz kapitalem rownym 0 ciezkowypracowuje sie zyski.

co do gieldy (szczegulnie futuresów) to mialem okazje dosiwadczyc w ostatnim czasie paru ciekawych momentow na gpw .

25.08.2003
09:51
[11]

Youmak [ Konsul ]

tutaj serwis giełdowy - różne wykresy itp. Mój tato w tym siedzi, codziennie analizuje wykresy itp, też się na tym znam, ale na żywo nie mogłem tego wyprubować gdyż nie jestem pełnoletni :)

25.08.2003
09:57
[12]

trustno1 [ Born Again ]

ale kiedys bedziesz mogl...
ja ma zakaz:( szkoda, bo czasami mozna bylo zrobic taaaaka kase w trzy godziny...
p

25.08.2003
10:02
[13]

FAJEK [ CD Projekt ]

trustno1 ---> pewnie ze mozna...

np. pod koniec ubieglego tygodnia na futach byl wyskok o 85pkt co przeklada sie na ponad 100% zysk w ciagu jednego dnia.

25.08.2003
10:08
[14]

Dieter [ Chorąży ]

Jakich futach Fajek? nie wiem o czym mowisz? mowimy tu o gieldzie, akcjach.

25.08.2003
10:10
smile
[15]

FAJEK [ CD Projekt ]

Dieter --> bardzo smieszne

25.08.2003
12:41
[16]

LFB [ Generał ]

trustno1 ---> dostałem, dzięki :)

Co do grania to narazie ucze się mechanizmów giełdowych i dowiaduje jak najwięcej. Zaczołem grać na onecie (taka symulacja giełdy) od piątku mam 12 % zysku może to nie dużo ale jak na zieleń całkowitą :D.

Mam jedno wielkie pytanko, gdzie mogę znaleść coś o analizie technicznej, jakie wskaźniki są najważniejsze i jak je czytać ?

Raz jeszcze serdecznie dziękuje za porady :)

25.08.2003
12:52
[17]

LFB [ Generał ]

Dieter --> mówisz serjo czy jaja sobie robisz ? Ile procentowo w stosunku do kapitału można zarobić przeciętnie w miesiącu ??

25.08.2003
13:06
[18]

FAJEK [ CD Projekt ]

LFB ---> Dieter sobie robi z ciebie jaja... niech ci powie jakie ostatnio zaliczyl operacje finansowe.

a co do zarobkow... grajac na kontraktach krotkoterminowch, od zamkniecia w miniony czwartek do zamkniecia w miniony piatek (jeden dzien) mozna bylo zarobic ponad 100% wlozonego kapitalu (85pk przy wartosci jednego kontraktu 800 PLN a kazdy punkt to 10 PLN).

25.08.2003
13:37
[19]

LFB [ Generał ]

FAJEK ---> A co to są te kontrakty kródkoterminowe ??

25.08.2003
14:26
[20]

moussad [ la kretino maximale ]

nie rozumiem jednego:
jeżeli ktoś kupił taniej, a potem może to sprzedać drożej to gdzie się znajdzie taki frajer co mu to kupi po takim podrożeniu???

25.08.2003
14:55
[21]

FAJEK [ CD Projekt ]

moussad ---> zazwyczaj z tym problemu nie ma z prostej przyczyny - ten co sprzedaje mysli ze kurs akcji juz nie wzrosnie i sprzedaje na maxie, a ten co kupuje, mysli ze wzrost sie dopiero zaczal i chce sie jeszcze zalapac na niego.
zazwyczaj tylko jeden ma racje.

inna sprawa to popyt na akcje. coż z tego ze kupiles bardzo tanio akcje danej spolki a teraz te akcje sa bardzo drogie, skoro popyt na nie moze byc w danej chwili bardzo maly i po rpstu nie da sie ich sprzedac (przyklad: masz 100,000 akcji spolki xxx, ale chec zakupu zgloszono jedynie na 2,000 akcji - wtedy pojawia sie problem bo kurs moze nagle spasc a ty nie masz co zrobic z 98,000 akcji, ktore np. leca na leb na szyje po chwilawym wzroscie.

zaleta akcji jest to, ze nie mozna stracic wiecej niz sie zainwestowalo. przykladowo inwestujac 100,000 PLN mozna zjechac prawie do zera, ale nie ponizej.

natomiast zupelnie inna sytuacja ma sie w przypadku kontraktow krotkoterminowych (futures), ktore nie maja zadnych limitow kupno/sprzedaz. na nich zarabia sie rowniez gdy kurs spada (o ile zlozylismy odpowiednie zlecenie).
minusem kontraktow jest to, ze mozna stracic wiecej niz sie zainwestowalo (przykladowo jednego dnia mamy 100,000 a drugiego juz -20,000. musimy te brakujace pieniadze "doplacic")

25.08.2003
14:57
[22]

reik [ Pretorianin ]

Zacznij grać na giełdzie a potem zerknij w lusterko, a zobaczysz tego gościa.
A prawda jest taka, że raz wygrywasz, raz przegrywasz. Ważne by częściej wygrywać.

25.08.2003
14:59
smile
[23]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Wiecie co mnie najbardziej denerwuje ?

Jakieś oszołomy, co dają zlecenia na 1 (słownie: JEDNĄ) akcje po lipnej cenie i jak człowiek zapomni o limicie (co teraz już mi się nie zdarza;) to traci trochę grosza. Nie mówie o dużych pieniądzach, ale dla studenta każdy grosz dobry :)

Może ktoś się pochwali najlepszą inwestycją ?

25.08.2003
15:01
smile
[24]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

FAJEK ---> Heh, "fiuczersy na fiuczersach" już sobie odpuściłem, bo miałem na nich w sumie 2 tyśki w plecy :)

25.08.2003
15:08
[25]

FAJEK [ CD Projekt ]

Cainoor ---> no ja tez narazie musze wyluzowac z fjuczersami bo jestem w plecy "troche" wiecej....

25.08.2003
15:13
[26]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

FAJEK ---> Ja to grałem na tym jeszcze jak nie miałem dostępy do i-netu w domu. Wiesz: telegazeta raz na 15 minut się uaktualnia ;) Raz mialem już nawet 4 tyś do dprzodu, by niedługo potem wtopić właśnie na 2 tś. Od tego momentu powiedziałem sobie STOP i gram spokojnie na giełdzie. Może kasa mniejsza, ale bardziej pewniejsza (co nie znaczy, że pewna;)

Życzę powodzonka!

25.08.2003
21:24
[27]

Dieter [ Chorąży ]

Juz w grudniu wszyscy staniecie elegancko w kolejkach przed domami maklerskimi zebym zmienil sobie moja siodemke na Bentleya.

© 2000-2021 GRY-OnLine S.A.