GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Od 1 stycznia Słowacy bedą płacic podatek liniowy - a u nas??

20.08.2003
20:54
[1]

Joanna [ Kerowyn ]

Od 1 stycznia Słowacy bedą płacic podatek liniowy - a u nas??

Cóż mam tylko 100km do granicy słowackiej. Ponieważ wiekszośc moich klientów to wydawnictwa rozrzucone po całej Polski, 100km nie czyni rożnicy. Więc choc chyba sie nie przeniosę, to jednak zlecę analizę opłacalności przeniesienia firmy....

Pytanie czy nasze kochane (nie przezemnie) władze pójda po rozum do głowy i zdecysuja sie wreszcie na podatek liniowy, czy będziemy obserwowac migracje na słowację?

20.08.2003
20:56
smile
[2]

wysiu [ ]

Podatek liniowy jest niesprawiedliwy. Spolecznie. W naszym pieknym kraju to nie przejdzie.. Socjalizm albo smierc, jak mawial chyba Fiedel Castro..

20.08.2003
20:59
smile
[3]

potrzebna_pomoc [ Pretorianin ]

Joanna - tez myslimy o tym zeby przerejestrowac nasza dzialalnosc gdzies za granice, ale w sumie nie wiem czy ma to sens. Wanszym przypadku byloby to trudne - siec restaruracji i hoteli i tu lezy problem, ale jak mowia ksiegowi - mozliwe. Tylko czy warto?

20.08.2003
21:01
[4]

Banita_bb [ bo był za miły ]

pewnie podatek liniowy- zeby kilkadziesiat tysiecy ludzi ktorzy zarabiaja krocie zarobilo jeszzce wiecej ,a kilkanascie milionow ludzi na tym straci .

dziekuje - nie wchodze w to .

20.08.2003
21:02
smile
[5]

tomirek [ ]

a u nas?? u nas nie...

20.08.2003
21:03
[6]

Lukulus [ Konsul ]

CIT wynosi w Polsce od nowego roku chyba 19%... To mniej niz na slowacji chyba????

20.08.2003
21:03
smile
[7]

potrzebna_pomoc [ Pretorianin ]

Banita - jednak wolalbym placic chociazby liniowy 20% niz te przeklete 40% :/ Z kazdym trzeba sie liczyc, moze za te pieniadze ktore bym zaoszczedzil, moglbym zrobic cos dobrego dla ludzi?

20.08.2003
21:04
[8]

potrzebna_pomoc [ Pretorianin ]

Lukulus - tyle bedzie jesli przejdzie...

20.08.2003
21:07
[9]

Banita_bb [ bo był za miły ]

PP---------->napisalem powyzej skorzysta na tym maly odsetek ludzi , a straci grubo ponad polowa polakow- pewnie ze jak placisz 40 % to wolalbys placic mniej- to chyba nie dziwne.

20.08.2003
21:07
smile
[10]

Buczo_cm [ Mikado ]

Od 1 stycznia Słowacy bedą płacic podatek liniowy - a u nas?? ...

....a u nas na szczęście NIE....

20.08.2003
21:08
smile
[11]

potrzebna_pomoc [ Pretorianin ]

Banita - gdybym placil dwa razy mniej moglbym zainwestowac to w ludzi...

20.08.2003
21:09
[12]

Lukulus [ Konsul ]

Przejdzie, przejdzie... a wg. wyliczen, po wprowadzeniu podatku liniowego straci 90% podatnikow w pierwszej stawce, Ci co teraz placa 30% zyskaja... 100 zl rocznie, a 1% tych co sa w 40% stawce zyskaja 20.000 rocznie:)

Dlatego podatku liniowemy mowimy niet!!

20.08.2003
21:09
[13]

Joanna [ Kerowyn ]

Lukulus --> tak na szczęście tyle ma wynosić, gdyby pozostawał na poziomie obecnym decyzja była by jednoznaczna. Trzeba by firmę przenieść. Jednak jest jeszcze jeden haczyk w moim przypadku. Prawdopodobnie od 1 stycznia ksiązki drukowane w Polsce będą obłozone 22% VAT, drukowane za granicą będą zwolnione z VAT. Moze to oznaczac drastyczny spadek zamówien na korzyśc wlasnie drukarni w Słowacji i Czechach....

Banita_bb --> szkoda gadać. Żyjesz w świecie mitów

20.08.2003
21:11
smile
[14]

potrzebna_pomoc [ Pretorianin ]

Lukulus... szkoda slow waszemu podejsciu...

20.08.2003
21:12
[15]

Banita_bb [ bo był za miły ]

Joanna--------> wybacz ale mowie tylko o faktach , a Ty patrzysz tylko przez pryzmat swojej kieszeni.

20.08.2003
21:15
[16]

Lukulus [ Konsul ]

Trzeba skonczyc z mitem, ze PIT ma jakies znaczenie w gospodarce i ze jego zmniejszenie spowoduje jakis znaczacy wzrost inwestycji. Najwiecej podatkow panstwo otrzymuje z roznych podatkow posrednich, ktore w wiekszosci moga tamowac rozwoj. Dodatkowo firmy sa opodatkowane CITem (mowie o tych wiekszych firmach) i robia wszystko tak, by wykazac zero zysku, by zaplacic panstwu jak najmniej. PIT to sa pensje, nawet potezni biznesmeni swoja pensje ani mysla przeznaczac na inwestycje, od tego sa ich firmy:)

20.08.2003
21:16
[17]

wysiu [ ]

Banita --> Zapoznaj sie z efektami, jakie przyniosl podatek liniowy, wszedzie gdzie zostal wprowadzony, zamiast sadzic madrosci rodem z Akademii Moskiewskiej (chociaz i w Rosji jest juz podatek liniowy..)

20.08.2003
21:16
smile
[18]

potrzebna_pomoc [ Pretorianin ]

Jaki madry wywod Lukulusie... Tylko niezbyt duzo w nim prawdy...

20.08.2003
21:18
[19]

Banita_bb [ bo był za miły ]

Wysiu-------> w ilu krajach jest podatek liniowy ? z tego co pamietam w kilku na swiecie , czy sie myle ?a w rosji przyniosl takie efekty madry panie kolego , bo wczesniej byla kilkunastomilionowa czarna strefa zarobkow- i po wprowadzeniu podatku liniowego ludzie wola placic taki podatek , niz ryzykowac tak jak wczesniej prace na czarno

20.08.2003
21:19
[20]

VinEze [ Hasta la victoria siempre! ]

Joanna--> jakiś miesiąć temu był artykuł na ten temat na onecie (konkretnie o Słowacji) i to trzeba brać kompleksowo bo podatek PIT czy CIT to nie wszytko. Np. Luxemburg ma 15 % VAT (Skandynawia 25%), BV z Holandii nie mają podatku od dywidendy.Są koszty ukryte np. korespondencja w dziwnym języku vs. tłumaczenia, dojazdy itp.. A może lepiej założyć w cywilizowanym kraju np. w Niemczech (VAT niski, socjal dla pracodawcy, lepsza pozycja w UE, dochodowy przy pieniądzach niewielki). Niedawno był boom na zakładanie firm na Węgrzech przez Polaków. U nas jak dobrze pójdzie to CIT zejdzie na 19 % to i tak duży postęp.
Reasumując to nie jest takie proste i zależy od skali działania.

20.08.2003
21:45
smile
[21]

Joanna [ Kerowyn ]

Banita_bb ---> moja kieszenią zajmuje się - skutecznie, choć za spore pieniądze - kancelaria specjalistów od podatków, wiec Ty się nie musisz nią martwić. Natomiast kiedy dojdzie to Ciebie, ze niskie podatki to:
- nowe miejsca pracy
- nowi inwestorzy
- zmniejszenie powszechnego zjawiska wyprowadzania pieniedzy za granicę
- zmniejszenie szarej strefy i przestępczości gospodarczej
- zmniejszenie przekleństwa urzędniczego ;P

No cóz dla ciebie to mity - najlepiej wprowadzić kartki na wszystko - przeciez mamy wszyscy takie same żołądki - 1 kostka masła na miesiąc 1kg cukru 1,5kg mięsa, 1 para butów na pół roku i będzie sprawiedliwie..... przerabialiśmy to już. A, jeszcze wyroby czekoladopodobne 100g miesięcznie

Ponadto pomysl o jednym - jesli wszyscy tworzący miejsca pracy przeniosą się do krajów sąsiednich to i tych 19% od ich dochodów nie będziesz miał... Moze Ci się to nie podobać, ale konkurencja istnieje też między państwami, i decyzja Słowacji postawiła Polskę pod murem, jeśli nie wprowadzi takim samych lub lepszych warunków dla inwestorów przegra.

20.08.2003
21:45
[22]

Lukulus [ Konsul ]

No i co takiego stalo sie w Rosji???? Przeciez wzrost gospodarczy z tamtejszym PITem ma tam tyle wspolnego co ja z fizyka atomowa. Tam wzrost n wysoki byl przez dwa lata dzieki wzrostowi dochodow z ropy naftowej, na ten rok Rosja ma zanotowac ok. 4% wzrost gospodarczy, ktore tez sie utrzymuje dzieki wysokim cenom ropy.... A zeby bylo smieszniej rosyjskie ministerstwo finansow rozwaza propozycje wprowadzenia znow progresywnego podatku...

20.08.2003
21:47
[23]

Lukulus [ Konsul ]

Moge sie zalozyc ze zaden powazny inwestor nie przeniesie sie z Polski na Slowacje:) I ze to o czym mowisz Joanna to nic innego niz liberalna odmiana populizmu

20.08.2003
21:48
[24]

el f [ RONIN-SARMATA ]

wysiu

Nie mawiał tylko mawia - mała ale jakże istotna różnica szczególnie z punktu widzenia szczęśliwego i opływającego w dostatki i swobody kubańskiego społeczeństwa.

Joanna

"... władze pójda po rozum do głowy i..." - nie pójdą , żeby pójść po rozum do głowy trzeba go w tej głowie mieć...:-)

Zresztą dotyczy to głównie wyborców a nie polityków - poczytaj nawet wypowiedzi z tego wątku , większość Polaków miałaby stracić na rozwoju gospodarczym kraju, zmniejszeniu bezrobocia, zmniejszeniu biurokracji...
Wysiu ma racje cytując Fidela - u nas niestety też wciąż rządzi mentalność janosikowa...

20.08.2003
21:50
[25]

Banita_bb [ bo był za miły ]

Joanna------> oczywiscie podatek liniowy to sam cud miod i orzeszki, dziwne ze tow miller nie zdecydowal sie na wprowadzenie go - nie wiesz czasem czemu? bo wie ze jak wprowadzi podatek liniowy to nie ma szans w nastepnych wyborach bo ludzie mu tego nie podaruja?bo podatek ten kloci sie z ideą sld ktora miala zapisane pomoc biednym w programie wyborczym ? itd...

i znowu te smieszne gadki o miejscach pracy nowych , o tym o tamtym-okej gadajcie sobie dalej mi sie nie chce.

20.08.2003
21:51
smile
[26]

potrzebna_pomoc [ Pretorianin ]

No tak... To mzoe ktos mi jeszcze wyjasni dlaczego ktos ma placic nizsze podatki ode mnie? Moze niech wszyscy dostana 40%? Bedzie ta wasza zafajdana sprawiedliwosc...

20.08.2003
21:55
smile
[27]

Joanna [ Kerowyn ]

VinEze ---> tak oczywiście masz rację, ale dlatego własnie słowacja może być tak atrakcyjna dla Polaków, ze bariera językowa jest mała i odległosc niewielka.
A co do tego ze CIT i PIT to tylko część problemów - dlatego zapewne zlecę analizę pełnej sytuacji prawnej i podatkowej na Słowacji.

Dla nie zorientowanych to w tej chwili w Polsce obowiązuje podatek liniowy, tyle że horendalny.
Płace CIT 28% i następnie 15 procent PIT (bez wzgledu na kwotę) czyli mam podatek liniowy 39%. Po zmianie CIT na 19% bedzie to 31,1% - czyli też złodziejstwo

20.08.2003
21:58
[28]

LooZ^ [ be free like a bird ]

Ja mam propozycje. Dla tych najbogatszych podatek 99%, a dla najbiedniejszych sierotek wykorzystywanych przez tych wstretnych kapitalistow cale 2% Niech te swinie cierpia za to ze dorobili sie na nieszczesciu prostych ludzi!

...

20.08.2003
21:59
[29]

kiowas [ Legend ]

pp ---> mam propozycje - oddawaj czesc dochodow na biednych, zjedziesz na 30% a moze nawet na 19% wiec nie bedziesz sie musial martwic o wysokie podatki (a i pozycja filantropa nie mozna pogardzic:)

20.08.2003
21:59
[30]

Lukulus [ Konsul ]

Joanna jesli tyle placisz to albo jestes malo rozgarnieta, albo.... nie wiem co... W kazdym badz razie mam jakies dziwne przeczucie ze placisz znacznie mniej...

20.08.2003
22:01
[31]

kiowas [ Legend ]

Joanna ---> tak z ciekawosci - z jakiej dzialalnosci placisz ten 'fizyczny' podatek? Bo ze stawka 15% to powiem szczerze nie spotkalem sie jeszcze.

20.08.2003
22:04
[32]

wysiu [ ]

Drobny offtopic (bo dotyczy ogolnie podatkow, nie konkretnie podatku liniowego czy nie), bez komentarza.

20.08.2003
22:10
smile
[33]

Monther [ Generaďż˝ ]

Nie wiem skąd komukolwiek przychodzi do głowy, że liniowy PIT ma poruszyć gospodarkę, stworzyć miejsca pracy itd.??? Przecież to jest nielogiczne. Przykład: facet zarabia 50 tys. PLN miesięcznie. I teraz oddaje z tego 20 tys. fiskusowi. Przy liniowym np. 19% oddawałby 9500. I co? I te 40500 które mu zostaną rzekomo zainwestuje on w nowe miejsca pracy itd.? A jaka miałaby być przepraszam logiczna podstawa takiego działania? Facet będzie wolał włożyć kasę w obligację, na lokaty, kupić sobie dom, Mercedesa itd. Dlaczego miałby ze SWOICH pieniędzy rozwijać gospodarkę?
Owszem, podatek liniowy jest korzystny ewentualnie z jednego powodu. Mianowicie napędza konsumpcję ze strony lepiej zarabiających. Więcej po prostu wydają na różnego rodzaju dobra, a zatem w jakimśtam stopniu poruszają gospodarkę ;)
Najważniejszy, jeśli chodzi o podatki jest CIT. Poza tym VAT, akcyzy i te inne. A PIT jest akurat najmniej istotny.
Natomiast liniowy podatek jest rzeczywiście niesprawiedliwy, bo obdziera tak samo prezesa banku (który i tak ma góry kasy) jak i biedną babinkę z 8 dzieci. Akurat mnie osobiście wisi baba z 8 dzieci, ale z punktu widzenia bezpieczeństwa wewnętrznego państwa i takich tam różnych ta baba jest ważna. Ważne, żeby nie miała poczucia skrajnej niesprawiedliwości, bo to się zawsze źle kończy.
Cóż, z drugiej strony nikt (poza Chrystusem) nie mówił, że świat jest sprawiedliwy... :)

20.08.2003
22:11
[34]

VinEze [ Hasta la victoria siempre! ]

Joanna --> Dobry exell tu jest też potrzebny:)
Płacisz 27 % CIT (od tego roku) i chyba 15 % podatku od dywidendy. A może faktury Ci ktoś ze Słowacji wystawi i wyjdzie taniej:))

20.08.2003
22:14
smile
[35]

Monther [ Generaďż˝ ]

Joanna ---> z całym szacunkiem, po pierwsze skąd wzięłaś stawkę 15%? Ja się nie spotkałem z takową w Polsce.
Po drugie, zastanawiam się, czy aby na pewno rozumiesz, czym jest podatek liniowy i co to w ogóle znaczy. Bo z Twojego ostatniego posta wynika, że chyba raczej nie :)

20.08.2003
22:17
smile
[36]

wysiu [ ]

Monther --> A na jakiej podstawie twierdzisz, ze zabieranie jednym dwa razy wiecej (procentowo - kwotowo to bedzie jeszcez wieksza roznica) niz innym jest wlasnie sprawiedliwe? I to wlasnie tym najzaradniejszym i najbardziej produktywnym? Karanie za przedsiebiorczosc jest wg Ciebie sprawiedliwe?

20.08.2003
22:22
smile
[37]

Monther [ Generaďż˝ ]

wysiu ---> nie twierdzę, że podatek progresywny jest sprawiedliwy. Sam bym chciał, żeby był liniowy, bo MNIE OSOBIŚCIE byłoby lepiej. Ale zastanawiam się, jakie to mogłoby mieć skutki społeczne. Zawsze znajdzie się demagog, który rozstrząśnie sprawę i zacznie uświadamiać biedotę, że bogaci są coraz bogatsi dzięki podatkowi liniowemu. A biedny i ciemny tłum niezwykle łatwo podburzyć....

20.08.2003
22:27
smile
[38]

Ths [ Konsul ]

no a my jak zwykle w tyle!!!!!!!11

20.08.2003
22:31
[39]

Joanna [ Kerowyn ]

Lukulus, kiowas ---> Niestety nie da się wiele zrobić. Najpierw jest podatek CIT od spółki z o.o. - tu nie ma zmiłuj się, kontrola skabowa prawie co miesiąc, biegły rewident co rok. To te pierwsze 28%
Jeśli spólka wypłaca dywidendę to dywidenda jest opodatkowana 15% podatkiem. Stąd masz te 39% procent

Przypis:
,,wszelkie dochody, których podstawą uzyskania jest tytuł prawny w postaci udziałów wniesionych do kapitału osób prawnych i których źródłem finansowania jest pośrednio lub bezpośrednio zysk netto tychże osób"( wyrok NSA z dn. 22.09.93r. SA/Ka 565/93 )

Zgodnie z art.10 ustawy jest nim dochód faktycznie otrzymany z tego udziału m.in. :
dywidenda
dochód z umorzenia udziału / akcji
wartość majątku otrzymanego w związku z likwidacją osoby prawnej
dochód przeznaczony na podwyższenie kapitału akcyjnego / zakładowego
dochód będący równowartością kwot przekazanych na kapitał akcyjny / zakładowy z innych funduszy (zapasowy, rezerwowy)
Powyższy katalog nie jest oczywiście zamknięty, a co za tym idzie jest ciągle uzupełniany przez doktrynę.
Dochodów ww. nie łączy się z dochodami z innych źródeł i opodatkowuje się je według stawki 15%

20.08.2003
22:31
[40]

el f [ RONIN-SARMATA ]

Monther

Podatek liniowy jest podatkiem progresywnym - im więcej zarabiasz tym więcej płacisz... tyle że stawka podatku jest jedna.

Pozwól że Cię zacytuję - pasuje jak ulał :

"Po drugie, zastanawiam się, czy aby na pewno rozumiesz, czym jest podatek liniowy i co to w ogóle znaczy. Bo z Twojego ostatniego posta wynika, że chyba raczej nie :) " :-)D

20.08.2003
22:37
[41]

Garbizaur [ CLS ]

Polski rząd nie jest w stanie przeprowadzić takiej reformy. Jest za głupi i boi się o własny tyłek.

20.08.2003
22:40
[42]

VinEze [ Hasta la victoria siempre! ]

Joanna-->CIT od tego roku jest 27%.

20.08.2003
22:41
smile
[43]

Deser [ neurodeser ]

- nowe miejsca pracy
- nowi inwestorzy
- zmniejszenie powszechnego zjawiska wyprowadzania pieniedzy za granicę
- zmniejszenie szarej strefy i przestępczości gospodarczej
- zmniejszenie przekleństwa urzędniczego ;P

Okłamujmy się dalej :))))

- Słyszaleś? szef zmarł...
- Tak... i cały czas się zastanawiam kto jeszcze...
- Jak to "kto jeszcze"?
- No tak, w nekrologu było: "wraz z nim odszedł jeden z naszych
najlepszych pracowników"...

20.08.2003
22:42
[44]

Joanna [ Kerowyn ]

VinEze ---> a chyba masz rację, ja staram się być jak najdalej od księgowości:)

20.08.2003
22:42
smile
[45]

Deser [ neurodeser ]

- Obiecał mi pan podwyżkę, jeśli będzie pan ze mnie
zadowolony...
- Tak, ale nie mogę być zadowolony z kogoś kto chce więcej
pieniędzy...

20.08.2003
22:44
smile
[46]

Monther [ Generaďż˝ ]

el f ---> nie no, to pan chyba nie mówi tego poważnie ;)

encyklopedia:
"W Polsce podatek dochodowy od osób fizycznych jest podatkiem progresywnym, o trójstopniowej skali podatkowej, wyznaczonej przez waloryzowane co roku z powodu inflacji progi podatkowe, ze stawkami podatkowymi 19, 30 i 40%."

i chyba więcej nie żartujmy :)))

20.08.2003
22:46
[47]

LooZ^ [ be free like a bird ]

Deser : Alez oczywiscie, podatk liniowy to tylko nowa forma wykorzystywania ludu pracujacego przez kapitalistow :)

20.08.2003
22:47
smile
[48]

Deser [ neurodeser ]

LooZ - idź juz do pracy :)))

21.08.2003
11:50
smile
[49]

PIL [ Konsul ]

Wiwat Socjalizm !!!

Gratuluje wszystkim, którzy nie chcą sami decydować o swoich pieniądzach i wolą żeby robiło to za nich Państwo. A, że przy okazji Państwo trochę ukradnie, a resztę roztrwoni to nic. Na koniec mały cytat z Janusza Korwin - Mikkego - "Sprawiedliwość społeczna ma tyle wspólnego ze sprawiedliwością co krzesło z krzesłem elektrycznym".

21.08.2003
11:55
[50]

VinEze [ Hasta la victoria siempre! ]

PIL---> To nie jest tekst JKM, ale któregoś z kabaretów z lat 70. A znaczenie jego jest chyba inne niż myślisz.
Socjalizm miał sprawiedliwość społeczną. Teraz te określenie może być używanie np. na Kubie.

21.08.2003
12:01
smile
[51]

gladius [ Óglaigh na hÉireann ]

Co to za kretynskie, komunistyczne myslenie, ze jak ktos dobrze zarabia, to ma placic wieksze podatki? I tak w przypadku liniowego wiekszy podatek zaplaci od 1 000 000 PLN niz od 10 000.
Ale oczywiscie polaczki, wychowane w bolszewizmie, uznaja, ze sprawiedliwe jest dopieprzenie lepiej zarabiajacym 40% podatku.

21.08.2003
12:07
smile
[52]

Ths [ Konsul ]

gladius---->to jest tak zwana sprawiedliwość społeczna z którą ja chce mieć jak najmniej wspólnego ,pozatym 50 lat komuny zrobiło swoje

21.08.2003
12:10
smile
[53]

Dibbler [ Gardło Sobie Podrzynam ]

Jak Kołodko znów zostanie Ministrem Finansów, Lub Ministrem będzie ktoś z Unii Pracy, to tez będziemy płacic podatek liniowy... 50% ... ech żyć się odechciewa.

21.08.2003
12:21
[54]

Mastyl [ Legend ]

Joanno, pytanie postawione w tytule brzmi tak pretensjonalnie, ze podatek liniowy wydaje sie lekiem na cale zło.

I co z tego ze Słowacy wprowadzają? Mysle ze gdyby Polacy wprowadzili, wcale a wcale nie ruszyłoby to gospodarki. Do wprowadzenia takiego podatku potrzebny jest grunt i caly pakiet reform, dopiero po wprowadzeniu których podatek liniowy moze skutecznie przyciagac inwestorów i pobudzac przedsiebiorczosc. Szereg tych rozwiazan to akurat temat na inną, dosc obszerną dyskusje.

Zauwaz tez np ze podatek liniowy oznaczalby opodatkowanie dotychczasowych swietych krow - rolnikow. Kto ruszy - i tak biednych - rolnikow, ten w Polsce nie ma przyszlosci politycznej na kolejne 10 lat, wiec cos nie widze zeby zrobila to duze masowa partie jak SLD.

A wiec na pytanie "A my co?" moge powiedziec tylko : JAJCO. Nie bedzie u nas podatku liniowego zanim nie zrefromujemy wielu galezi gospodarki kraju.

Natomiast Słowakom zycze powodzenia.

21.08.2003
12:26
[55]

Attyla [ Legend ]

VinEze:
art. 2 konstytucji RP:
Rzeczpospolita polska jest demokratycznym państwem prawnym, urzeczywistniającym zasady sprawiedliwości społecznej.

Zatem chyba nie tylko na Kubie?

21.08.2003
12:27
[56]

el f [ RONIN-SARMATA ]

Monther

Jak byś nie zauważył to rozmawiamy o podatku liniowym czyli takim który ma jedną stawkę podatkową ale procentową, jest więc on siłą rzeczy również progresywny...

Chyba że dla Ciebie 20 % od 100.000,- i 20% od 30.000,- to jedno i to samo...

21.08.2003
12:38
[57]

diuk [ Konsul ]

Na początek cytat z obowiązującej Konstytucji RP: "Rzeczpospolita Polska jest demokratycznym państwem prawnym, urzeczywistniającym zasady sprawiedliwości społecznej."
Z czego wynika, że system podatkowy nie powinien być sprawiedliwy, tylko "sprawiedliwy społecznie", cokolwiek by to oznaczało (bo w samej konstytucji definicji tegoż zwrotu nie ma). Czyli możemy pod to podciągnąć dowolną bzdurę, wedle własnego widzimisię.

Monther --> jeżeli gostek z Twojeo przykładu nie odda fiskusowi 40.500 zł, to je WYDA, a jak je wyda (na cokolwiek) to stworzy nowe miejsca pracy (bo to coś trzeba wyprodukować/dowieźć/sprzedać/naprawiać). Skutki społeczne podatku liniowego (oczywiście NISKIEGO i bez żadnych ulg!)? Oto one:
1. Zmniejszenie szarej strefy - bo nie bedzie jak zakombinować z ulgami, bo urzędasy z US będa się mogli zająć kontrolą firm a nie liczeniem słupków, bo nie bedzie uznaniowości w interpretacji przepisów itp.
2. Pojawienie się większej ilości pieniądza na wolnym rynku - a ten pieniądz COŚ musi uruchomić, bo pieniądz nie lubi leżeć
3. Może nawet (ach, marzenia!) zmiana garnituru polityków i urzędników - mniej do nachapania i podziału = mniej chętnych na te intratne posadki, może zaczną się mylić za swoje i na swoim...
4. Jeżeli podatek liniowy będzie odpowiednio NISKI (plus oczywiście zmiany w innych przepisach o działalności gospodarczej), to przyciągnięcie inwestycji zagranicznych (tak się tworzy raje podatkowe....)

21.08.2003
12:40
[58]

diuk [ Konsul ]

O! Attyla ubiegł mnie z cytatem ... :-)

21.08.2003
12:51
smile
[59]

massca [ ]

hehehe
ciekawe co by przeciwnicy podatku liniowego powiedzieli jakby z tzw. paska wynikalo ze dostaja polowe tego co maja w umowie o prace, a jeszcze nie weszli w zajebisty prog podatkowy 40% , tylko na razie 30%.... nagle z miesiaca na miesiac tysiączek albo dwa mniej na konto.

tylko sie zajebać - sorry za wyrazenie.

21.08.2003
12:58
[60]

diuk [ Konsul ]

Aha, i dalej się upieram, że możemy śmiało zrezygnować z podatku dochodowego w ogóle, rezygnując w zamian z dopłat do ZUS i KRUS, dodatkowo deficyt budżetowy zmniejszy się o jakieś 23 mld PLN ...

21.08.2003
13:05
[61]

Ths [ Konsul ]

Mastyl----->już samo uproszczenie podatku i obniżenie go zacheci inwestorów

21.08.2003
14:00
smile
[62]

Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]

Nie wtrącam się wdyskusję, tylko chciałem się dowiedzieć jak to jest liczone - chociażby w przybliżeniu ....

Joanna podała 28% i 15% i że to jest 39% .... jakbym nie liczył, to mi razem wychodzi 43% ... ale moze to jakoś się przelicza ? Nie znam sie na podatkach, więc proszę o wyjaśnienie :)))

21.08.2003
14:16
smile
[63]

Monther [ Generaďż˝ ]

el f ---> ehh.. no dobra, niech będzie tak jak mówisz, tylko, że po co wprowadzać jakieś pomieszanie myślowe? Przecież każdy wie co oznacza podatek progresywny, a co liniowy. A to, że w podatku liniowym istnieje progresja związana z ilością zarabianych pieniędzy, to chyba oczywiste??? Przecież nie mówimy o ryczałcie!
Progresja, w określeniu, dotyczy zarówno stawek procentowych jak i ilości pieniędzy odprowadzanych do budżetu, dlatego podatek, który mamy obecnie, nazwano progresywnym. To chyba logiczne, nie?
A jeśli koniecznie chcesz się uprzeć, że liniowy jest progresywny, to proszę bardzo, tylko po co??? Po co wprowadzać zbędne zamieszanie?

A w ogóle, to podatki są chu***wem w każdej postaci i w każdym kraju. U nas szczególnie, bo połowa (jak nie więcej!) jest rozkradana lub/i leci w czarną dziurę nierentownego przemysłu, przestarzałego rolnictwa itp.

Massca ---> nie jestem przeciwnikiem ani zwolennikiem liniowego, a z pasków niezmiennie mi wynika, że kupę kasy oddaję fiskusowi... i cóż? Trzeba się z tym pogodzić niestety.... szkoda tylko, że te pieniądze nie są jakoś w widoczny sposób pożytkowane z korzyścią dla kraju.

21.08.2003
14:24
[64]

Michmax [ ------ ]

Myślę że jest on potrzebny, bo ludzie wreszcie przestaną kombinować jak oszukać państwo i zaczną płacić podatki. Obecne podatki dobijają polskie firmy.

21.08.2003
14:51
smile
[65]

potrzebna_pomoc [ Pretorianin ]

W sumie i tak i tak podatki malo juz mnie beda za rok obchodzic bo wlasnie negocjuje odsprzedanie swoich udzialow w firmie i przestane niedlugo pobierac swoja naturalna pensje :) W koncu zasluzona, wczesniejsza emeryturka ;) Ale i tak i tak, podatek liniowy winien byc wprowadzony, chocby ze wzgledu na ta "sprawiedliwosc spoleczna".

21.08.2003
16:09
[66]

Vader [ Senator ]

Powiem tylko tyle, nie potrzeba robic habilitacji w ekonomi, socjologi i politologi by wiedziec, ze w kapialistycznym swiecie dba sie wylacznie o elity finansowe, ktore zawsze bedac indoktrynowac i wywierac wplyw na elity rzadzace w sposob taki by zarzadzenia byly przychylna ich interesom.
Banita ma sporo racji, jestem troszke za stary by wierzyc w bajki ze te pieniadze zostana spozytkowane na tworzenie nowych miejsc pracy i inne takie. Idealizm i kreatywne myslenie dawno juz mumarly. narodzila sie biernosc stagnacja i czysty gloryfikowany, doprowadzony niemalze do perfekcji materializm.
Dlatego, to oczym piszecie to Science Fiction, moze nakrecac o tym kolejny odcinek Star Treka, ale w praktyce poglebi to tylko i tak stale zwiekszajaca sie stratyfikacje.

21.08.2003
19:46
[67]

twostupiddogs [ Generaďż˝ ]

==>diuk
nie ma chyba dużego znaczenia w jaki sposób pieniądze zostaną przeznaczone na konsumpcję. Bo niby co za różnica w wydawaniu pieniędzy przez bogatego czy redystrybucją tych samych funduszy i konsumpcją albo przez państwo albo obywateli gdy np. pieniądze te są przeznaczane na pomoc społeczną, czyli zazwyczaj od razu na konsumpcję i to towarów nisko przetworzonych zazwyczaj, które najczęściej prod. się jednak w naszym kraju w przeciwieństwie do towarów luksusowych.
Sprawa PIT-u akurat jest tutaj najmnijeszym problemem, O wiele poważniejszy to reforma górnictwa, KRUS i renty i emerytury. A podatek liniowy to po prostu wymysł PO, która usiłuje bardzo uchodzić za partię liberalną(co to za partia liberalna, która ma w programie wpisaną ochronę życia poczętego - to chyba ewenement na skalę światową!) i opozycję, która coś robi, a Millerowi nie jest w stanie podskoczyć co było widać w sprawie wotum zaufania dla rządu kiedy to bezdradnie się dąsała do Kwacha jakby to on miał za nich wykonać czarną robotę obalenia Millera, a potem oni może łaskawie stworzą rząd.

22.08.2003
08:47
smile
[68]

Joanna [ Kerowyn ]

Hellmaker ---> to proste te podatki pobierane są kolejno więc się nie sumują. Najpierw płaci się 27/100, następnie 15/100 ale nie z całej sumy tylko od pozostałych 73%

22.08.2003
09:02
[69]

diuk [ Konsul ]

twostupiddogs --> róznica jest zasadnicza: człowiek wydaje swoje własne pieniądze RACJONALNIE, peiniążki z państwowej kasy wydawane są wg celów politycznych, co z racjonalnością ma niewiele wspólnego (od transformacji ustrojowej ponoć 270 mld PLN utopione zostało na próby podtrzymania upadających nierentownych zakładów, które i tak w końcu padły - gdyby tą samą kasę wydali na dowolne zachcianki jej pierowtni właściciele - ile osób musiało by te zachcianki obsługiwać, czyli ile osób znalazło by przy tym SENSOWNĄ pracę?
A co do towarów luksusowych produkowanych za granicą - Państwo pobiera od nich cło, akcyzę i VAT, choć palcem przy ich produkcji i redystrybucji nie kiwnie, więc to też nie jest źle, jak ci wredni bogacze taplają sie w luksusie...

22.08.2003
13:21
smile
[70]

Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]

Joanna --> tak właśnie myślałem, ale wolałem się upewnić :)

22.08.2003
14:19
smile
[71]

Joanna [ Kerowyn ]

Bomba poszła w górę! Ogłoszono obnizkę CIT w Polsce na 19% od przyszłego roku.
Cieszymy się jej zapowiedzią od dłuższego czasu

Dzis podano, ze razem z obniżką CIT podwyższono podatek od dywidend z 15 na 19 %

Cieszmy się! mogli przecież podwyzszyc np do 40%
W efekcie realna obniżka podatków dla firm wynosi niecałe 4% zamiast spodziewanych 8%

© 2000-2022 GRY-OnLine S.A.