GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

The Elder Scrools III Morrowind cz.008

17.08.2003
17:58
smile
[1]

Nord ze Skrim [ Centurion ]

The Elder Scrools III Morrowind cz.008

Witam w wątku poświęconemu najlepszemu eRPeGowi wszechczasów!.
Po modyfikacjach i zamieszaniu z numeracją - zmieniliśmy numerację :)

---------------------------------
LINKI
Link do polskiego konweretera modów:
ftp://ftp.cdprojekt.info/pub/morrowind/dodatki/Konwerter_v2.rar
https://www.morrowind.now.pl/pafiledb3/pliki/Konwerter_v2.rar

Link do strony made by TROLLF: https://realms.proterians.pl/morrowind/

Link do b. dobrej strony: www.morrowindlore.prv.pl

Polskie forum o morku: https://www.linuxpl.com/~gry/forum/

I dwa linki do stron polskich, znalezione przez DarkStar'a:
https://morrowindgame.w.interia.pl/ oraz https://www.morrowind.now.pl/

Patche można znaleźć pod adresem:
https://www.bethsoft.com/downloads/patches/Morrowind_v1.1.0605.exe
https://www.bethsoft.com/downloads/patches/Morrowind_v1.2.0722.exe

Linki do map:
https://www.angelfire.com/empire/morrowind1/ (MAPA - wersja 612KB)
https://morrowind.kamrad.ru/polygraphy/polygraphy_map_medium.jpg (MAPA - wersja 3MB)
https://morrowind.kamrad.ru/polygraphy/polygraphy_map_large.jpg (MAPA - wersja 8MB)

Interaktywna mapa z lokacjami niezaznaczonymi na mapie dołączonej do gry:
https://www.m0use.net/~uesp/file.shtml?morrow/files/mim_hi.zip
https://www.morrowind.now.pl/pafiledb3/pliki/tesmap_hi.exe

Strona (chyba najbardziej przejrzysta) o wszystkich częściach TES:
https://www.m0use.net/~uesp/morrow/espmor.shtml

Strona z modami i nie tylko: https://www.rpgplanet.com/morrowind/
Strona z modami, bardzo dobrze zorganizowana: https://www.morrowindfiles.com

Alchemia i tworzenie potionów:
https://www.m0use.net/~uesp/morrow/hints/mwalchemy.shtml

Zadanie dla Redoran:
https://strony.wp.pl/wp/kaczor_donald1/pliki.html

Inne: https://www11.brinkster.com/morrowind/

---------------------------------
KOMENDY KONSOLI
Jako, że było mnóstwo pytań dotyczących zaginionego/sprzedanego sprzętu questowego oraz postaci, które zostały ubite "z rozpędu" a potem okazywały się potrzebne, poniżej PROUDLY PRESENTS ;) odpowiednie komendy do konsoli :

player->PlaceAtPC "identyfikator/imię" 1 10 1 - komenda "stawia" NPC-a o danym identyfikatorze (w większości wypadków jest identyczny z imieniem i nazwiskiem) w ilości szt. 1 w odległości (tylko teoretycznie) 10 stóp.

player->AddItem "identyfikator" X - gdzie "X" to ilość sztuk, a identyfikator to ... identyfikator :D Do znalezienia w edytorze. Komenda dodaje do inventory przedmiot w ilości podanej. Np. (niczego nie sugeruję :>):
player->AddItem "Gold_100" 10000 - dodaje 10 tys. złota :)
UWAGA: identyfikator należy wpisywać w "" dlatego, że część identyfikatorów jest bez _ a tego nie przyjmuje konsola ! np. jeżeli wpiszemy adamantium war axe - to nam powie żebyśmy spadali na drzewo.

---------------------------------
LISTA NAUCZYCIELI
Acrobatics: Senyndie, Fighters Quaters, Vivec's Arena // Alchemy: Abelle Chriditte, Propylon Chamber, stronghold Valenvaryon // Alteration: Seryne Relas, Tel Branora, Seryne Relas' House // Athletics: Adibael Hainnabibi, Kaushtabibi Camp // Axe: Alfhedil Elf-Hewer, Falensarano // Block: Shardie, Buckmoth Legion Fort, Ald'ruhn // Blunt Weapon: Ernse Llervu, Vivec, The Abbey of St. Delyn the Wise // Conjuration: Methal Seran, Ald-Ruhn, Temple // Destruction: Leles Birian, Ascadian Isles Region // Enchantment: Qorwyn, Indoranyon // Hand to Hand: Taren Omothan, Holamayan Monastery // Heavy Armor: Seanwen, Vivec, Arena Fighters Training // Illusion: Erer Darothril, Sadrith Mora, Dirty Muriel's Cornerclub // Light Armor: Aerin, Maar Gan, Andus Tradehouse // Long blade: Ulms Drathan, Armigers Stronghold, Molag Maar // Marksman: Missun Akin, Falasmaryon, Missun Akin's Hut // Mercantile: Ababael Timsar-Dadisun, Zainab Ashlander camp // Mysticism: Ardarume, Sadrith Mora, Gateway Inn Western Wing // Restoration: Yakin Bael, Vos, Vos Chapel // Security: Hecerinde, Balmora, Hecerinde's House // Short Blade: Todwendy, Balmora, Lucky Lockup // Sneak: Khajiit Ri'Shajirr, Shenk's Shovel, Caldera // Spear: Mertis Falandas, Ghostgate, Tower of Dusk // Speechcraft: Skink-In-Tree's-Shade, Sadrith Mora, Wolverine Hall Mages Guild // Unarmored: Khargol Gro-Boguk, Dagon Fel, Vacant Tower

---------------------------------
LISTA ARTEFAKTÓW

Broń:
Goldbrand (katana): Khartag Point – zadanie dla Boethiaha – zatopione ruiny daedryczne (NW od Hla Oad)
Młotek jednoręczny: Skull Crusher, Omaren Ancestral Tomb
Miecz dwuręczny: Charysamere, Abanabi cave
Kieł Haynekhtnameta (krotkie ostrze) Mamaca, Kaplica Pogrążonych Snów

Zbroje:
Lord's Mail (cursair, heavy armor), Podziemia Grand Council Chambers - Ebonheart
Dragonbone Cursair (heavy armor), Mudan Grotto
Ebony Mail (medium armor)(=Lords Mail), Mount Assarnibibi
Super light armor (nie pamietam nazwy)------>szafa w wiezy Tel Fyr
Boots of the Apostle(najlepsze buty, light)------->Berandas stronghold
Helm of Oreyn Bearclaw, Heavy Armour-------> misja w daedric shrine w Vivek dla Malacatha

Szaty: Robe of Drake's Pride, Tel Naga, Sadrith Mora

Tarcze: Eleidon's Ward, Ibar - Dad

Gemy: Azura's Star, Shrine of Azura

---------------------------------
DWEMEROWA ŁAMIGŁÓWKA
Łamigłówka(kostka) znajduje sie w ruinach na wschód od Fortu Ksieżycowego. Idziemy przed fortem drogą na Calderę a na najbliższym rozstaju skręcamy w prawo. Dochodzimy do mostu, dalej do dwemerowych ruin. Dźwignia otwierająca drzwi jest przed nimi. Jesteśmy w ruinach. Idziemy prosto, obracamy sie w lewo i powiniśmy zobaczyć kamienie, po których możemy sie dostać na wyższe piętro. Po dotarciu na pięterko obracamy sie znów w lewo i widzimy drzwi prowadzące do komnaty Pustej Dłoni. Jesteśmy w komnacie i po rozglądnięciu się po pomieszczeniu zauważamy regał. Na tym regale jest upragniona kostka.

---------------------------------
ŁAPANIE DUSZ I ZAKLINANIE PRZEDMIOTÓW
Gdy spotkasz ofiarę, rzuć na nią zaklęcie SoulTrap (pojawia się mgiełka spowijająca ofiarę. Ważne jest to, abyś rzucił czar w czasie walki, a nie po zabiciu wroga. Teraz zabijasz potwora. Jeśli posiadasz odpowiedni kamień w ekwipunku to napełni się on jego duszą.

Po kliknięciu opcji 'Zaklinanie' w oknie dialogowym podczas rozmowy z Zaklinaczem przystępujemy do tworzenia przedmiotu. W okienko 'Nazwa' wpisujemy nazwę przedmiotu. Z sekcji „Zaklęcia” wybieramy czar, który chcemy dodać – musimy go mieć w liście swoich czarów). Na dole mamy opcję, która pozwoli nam wybrać sposób działania czaru – „Przy użyciu” oznacza, że zaklęcie zadziała wtedy, gdy je rzucimy z menu magii. „Przy trafieniu” - opcja dostępna tylko dla broni, oznacza że gdy uderzysz z tej broni to ona zada magiczne obrażenia wrogowi. Dostępna jest także kolejna opcja „Stale”, ale tylko wtedy, gdy kamień z duszą jest warty więcej niż 60000. Najlepiej schwytać Złotą Świętą lub Lunatyka. Opcja ta zapewnia stałe działanie przedmiotu - np. zwiększenie siły o 20 pkt. dla ulepszonej zbroi. Linia „Koszt” pokazuje nam, ile kosztuje dany przedmiot. W głównym oknie możemy wybrać zasięg, moc i czas trwania danego zaklęcia. Po kliknięciu opcji „Twórz” w naszym ekwipunku wyląduje magiczny przedmiot ...
Jako, że zaklinanie przedmiotów u Zaklinacza jest BARDZO drogie, poniżej sposób na zaklinanie samemu by Trollf:
---------------------------------
Zaklinanie (Umagicznianie, ang. Enchanting)

Zaklinanie zalezy od 3 atrybutów:
- poziomu inteligencji,
- poziomu umiejętnosci Zaklinania,
- szczęścia.

Szcześciem nie warto sobie głowy zawracać bo ma marginalny wpływ, natomiast umiejetność zaklinania jest bardzo trudno rozwinąć - pozostaje więc inteligencja...

- załóżmy, ze postać ma bazowe INT oraz Enchant na poziomie 100,
- bardzo łatwo jest stworzyć pierścienie bądź amulety dodające np. 100 do INT na 10 sekund każdy... o ile bonusy z tego samego pierścienia sie nie sumują, to z pierścieni różnych już tak...
- dalej przychodzi z pomocą Alchemia, która także zależy od INT (im wyższa INT tym lepsze flaszki... oczywiście cały komplet sprzętu Grand-Master mile widziany...).

dalej juz prosto:
- bazowe 100 INT
- rzucam czary z pierścieni i amuletów - tutaj dalsze +600 INT
- zaczynam tworzyć flaszki... tworzę 2 sztuki i od razu je wypijam, co podbija INT, a to powoduje, że kolejne flaszki będą lepsze... i tak dalej...

(Tu macie spis ingrediencji wraz z efektami w wersji PL. format Excel ---> https://home.autocom.pl/hellmaker/files/ingredients.zip)

pytanie:
dlaczego alchemia? ponieważ nigdzie nie zdobędziemy i nigdy nie zrobimy przedmiotu, który by nam nawet tymczasowo dał tak wysoki bonus do czegokolwiek jak napoje stworzone przy pomocy alchemii...

xanat0s: tu podpisuje sie wszystkimi nogami i rękami! Z początku nie "alchemikowałem" (w umiejętnościach głównych albo pobocznych ją mam), ale odkryłem, jakie to przydatne! dlatego alchemikujcie :) Kiedy jesteście na zadupiu, zero sprzedawców i zero butelek np. wyleczenie z zarazy, a jestescie zarażeni, chorujesz czy alchemikujesz? :)

efekt:
majac 3000 INT byłem w stanie stworzyć samodzielnie praktycznie za pierwszym razem jakikolwiek przedmiot za pomoca Zaklinania - nawet daedryczną tarczę + 30 do siły na stale...
(taki przypisek od Hellmakera: przy Zaklinaniu na poziomie 100 nie trzeba już tak kombinować :) Poza tym uzupełnianie przedmiotów magicznych przy pomocy słabiutkich kamieni dusz wypełnionych szczurami, czy innym chłamem też podnosi umiejętność.)
(I drugi przypisek od Hayabusy: skutecznosć zaklinania zależy też od umiejętności od jakiej zależy tworzony efekt. Przykładowo, gdy nakręciłem Zniszczenie na 100 to całkem łatwo zaklinałem potężne obrażenia różnego rodzaju, za to mając przywołanie na 40 miałem bardzo duże kłopoty ze stworzeniem przedmiotu który przywoływał cokolwiek na dłużej niż 5 sekund. Wygląda na to, że wpływ umiejętności z jakiej pochodzi dodawany czar jest nie mniejszy niż inteligencji.)

--> Kostka i łapanie dusz by @d@m, Enchant by Trollf.

---------------------------------
DODAWANIE I URUCHAMIANIE PLUGINÓW

1. Przegrywasz pliki z plug-ina do miejsc wskazanych w readme (powinien być jakiś txt w zipie :>)
2. Jeżeli masz wersję Morro PL to uruchamiasz Konwerter i wskazujesz plik, który ma być przetworzony - jeżeli masz wersję angielską Morro - to ten pkt jest nieważny :) Pojawi Ci się w Morrowind/Data Files plik z nazwą taką samą jak zmieniany, tylko z "_" z przodu. Usuń stary, zmień nazwę na poprzednią.
3. Odpal Edytor i wejdź w File/Data Files - zaznacz dwuklikiem na kwadraciku po lewej od nazwy Morrowind, Tribunal, BloodMoon (te dwa ostatnie jeżeli je posiadasz), oraz plugina. Z tym, że plugina w ten sposób, że po prostu klikasz na niego, a potem na dole po lewej jest "Set as Active File"(zmieni Ci się status plugina na „Active”. Klikasz na OK.
4. Czekasz, aż Ci się wszystko otworzy
5. Klikasz na Gameplay/Edit Scripts - otworzy Ci się nowe okienko.
6. Klikasz na "Recompile All"
7. Czekasz aż się skończy przetwarzać - na dole okienka masz postęp kompilacji.
8. Zamykasz okienko Edytora Skryptów
9. Klikasz na File/Save
10. Zamykasz wszystko i odpalasz grę - otworzy Ci się ten pierwszy screen , gdzie drugie od góry to "Pliki". Wejdź w to. Zaznacz znanym już nam dwulikiem tegoż plugina. Kliknij OK.
11. A teraz kliknij spokojnie na Uruchom Grę i ciesz się pluginem :D

-->by Hellmaker
---------------------------------
Zapraszam do dyskusji i zadawania pytań :-D. Jeżeli macie jakieś propozycje ulepszenia wstępu lub jakieś ciekawe linki to informujcie. Postaramy się uaktualnić wstęp.

Przypominam abyście nie zapomnieli kliknąć na tą czerwoną kropkę po prawej stronie poprzedniego wątku i kliknęli na szarą przy nowym :-)

Link do poprzedniej części:


» https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1568330&N=1


PS.Chyba Hellmaker sie nie obrazi :).Wybaczcie nie moglem sie doczekac nastepnej czesci watko o Morro wiec stworzylem sam :).

17.08.2003
18:11
[2]

Hary_in da house [ tylko Hary ]

Czlowieku poprzedni wątek ma 6 postow!!!!!!!!!!!!!!1 po co nastepny, tylko robisz bałagan

17.08.2003
18:13
smile
[3]

Nord ze Skrim [ Centurion ]

Hary_in da house------->Bo lubie ten watek i gre:).

17.08.2003
18:25
[4]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Nord ze Skrim --> To jak lubisz ten wątek to się wpisuj w poprzedniej części, a nie tylko niepotrzebnie zaśmiecasz forum. Po prostu jesteś w gorącej wodzie kąpany.

17.08.2003
18:28
smile
[5]

Nord ze Skrim [ Centurion ]

Gordek----->Dobra dobra...

18.08.2003
21:52
[6]

zefirrr [ Centurion ]

Nord-->wyglada na to ze wszyscy zlali twoj watek

20.08.2003
19:07
smile
[7]

Hacker X [ Pretorianin ]

Poco zakładać wątek jak niewpisujesz sie do niego ....
Gordek-----> Dokładnie ...

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.