GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Mam Pytanko.....Gwarancja na sprzet kompiterowy

15.08.2003
22:05
smile
[1]

-=K@kTuUuS=- [ Konsul ]

Mam Pytanko.....Gwarancja na sprzet kompiterowy

Ehh troche mi nie wyszedl temat watku bo jak bym mial napisac o co chodzi to by nie starczylo linijek.
A wiec mam takie pytanie otorz kupilem wczoraj plyte gigabyta ga-7va niestety dzisiaj okazalo sie ze jest ona zepsuta(cos nie tak z pamiecia nie zalzeznie jakie kosci "memory_management") dostalem na nia 24 miesiace gwarancji, ale moje pytanie jest takie czy jadac do sklepu moge domagac sie zwrotu gotowki bo wiecie plyte widac ewidetnie kupilem zepsuta i teraz mial bym czekac 2 czy wiecej tygodni na jej naprawe Bezdzadzieja

15.08.2003
22:06
smile
[2]

-=K@kTuUuS=- [ Konsul ]

UPSSSS "kompiterowy" Ale mi nie pyklo chodzi o Komputerowy :)

15.08.2003
22:08
[3]

tygrysek [ behemot ]

tak możesz

musisz mieć też powód:
- towar nie spełnia Twoich oczekiwań

15.08.2003
22:09
[4]

-=K@kTuUuS=- [ Konsul ]

OO no to wypasik biore money i ide do innego sklpeu tym razem chyba po asusa na kt400 bo sie teraz zrazilem przez ta plyte do gigabyta

15.08.2003
22:12
[5]

Father Michael [ Padre ]

na wszystko oprocz towarow spozywczych, bielizny oraz zlota masz swu tygodniowa rekojmie, znaczy, ze mozesz oddac i zadac zwrotu gotowki. Powolaj sie na to, a jak beda fikac to zagroz federacja konsumenta. Boja sie tego jak ognia, bo to firma placi za rozprawe, nawet jesli ja wygra :)

15.08.2003
22:33
smile
[6]

oksza [ Senator ]

Nieprawda.Niestety możesz żądać tylko naprawy albo wymiany na nową. Dopiero potem możesz żądać zwrotu pieniędzy.

Sorry... No, chyba że w gwarancji jest powiedziane że natychmiast po stwierdzeniu usterek zwracają kasę, ale na to bym nie liczył :)

15.08.2003
22:34
[7]

tygrysek [ behemot ]

oksza --> prawo konsumenta stanowi zupełnie inaczej niż mówisz a karta gwarancyjna ma mniejsze prawa niż prawo konstytucyjne

15.08.2003
22:37
smile
[8]

tygrysek [ behemot ]

ERRATA:
[...]niż prawo konstytucyjne

a powinno być

[...]niż prawo konsumenckie

15.08.2003
22:59
smile
[9]

oksza [ Senator ]

-->> tygrysek

prawo konsumenta stanowi zupełnie inaczej niż mówisz a karta gwarancyjna ma mniejsze prawa niż prawo konstytucyjne

To co powiedziałeś nie ma większego sensu. Przepraszam, że nie będę delikatny ale opowiadasz bzdury i wprowadzasz ludzi w błąd...

Ustawa o szczegółowych warunkach sprzedaży konsumenckiej (Dz. U. 141 poz. 1176)

Art. 8.

1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

Kodeks Cywilny

Art. 579. Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy, niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.

To jest twoja sprawa które uprawnienie wykorzystasz. Ta sprawa była kiedyś już poruszana na forum.

16.08.2003
11:39
[10]

Jam__Lasica [ Generaďż˝ ]

K@kTuUuS=- ---> Mówiąc krótko nie możesz. Nie musiałeś kupić tej płyty zepsutej, mogłeś sam ją zepsuć. W tym wypadku nie udowodnisz, że była zepsuta, sklep zawsze rozstrzygnie to na swoją korzyść. Masz gwarancję, więc Ci ją naprawią.
tygrysek ---> Nie prawda. Gdy towar nie spełnia oczekiwań, można wymienić, to fakt. Ale dotyczy to wyłącznie towaru sprawnego, a nie zepsutego. A i to tylko wtedy gdy te "nie spełnienie oczekiwań" będzie można udowodnić bez żadnej wątpliwości, czyli np. w instrukcji płyty było napisane, że działa z proceszorami XP2400, podczas gdy działa powiedzmy tylko do XP200. Albo np. że pasta do zębów wybieli je w ciągu tygodnia, a tego nie zrobiła. Nie można iść do sklepu powiedzieć, że towar nie spełnił oczekiwań i oddać. Trzeba to jeszcze uzasadnić.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.