GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

a moze 3dfx ?

04.08.2003
01:07
smile
[1]

Mryth [ Centurion ]

a moze 3dfx ?

Tego chyba nikt się nie spodziewał. Minęło już ponad dwa lata kiedy 3dfx został przejęty przez NVIDIA. Jednak jeszcze przed upadkiem głośno było o VooDoo5 6000, który został wyprodukowany w liczbie poniżej 100sztuk. Od czasu do czasu można znaleźć na światowych aukcjach ową kartę. Te pierwsze sztuki zostały rozesłane do ludzi z prasy i partnerów. Później miała nastąpić produkcja - jednak nie stało się tak.
W tym czasie pojawiły się informacje o tym, że 3dfx nie spieszy się z produkcją VooDoo5 6000 - powodem ma być chipset o nazwie Rampage, który jest szybszy a zarazem wyprodukowanie karty jest tańsze.
Jednak Rampage'a nikt nigdy nie widział - nie było nawet dokładnych oficjalnych specyfikacji!
I tutaj nagle po tym czasie redaktorzy z serwisu NextHardware zaprezentowali zdjęcia karty 3dfx Rampage 2000 (!!!). Wkrótce mają ukazać się też pierwsze wyniki testów.
Jak donosi ów serwis obecne sterowniki nie są jeszcze dopracowane i wkróce zostaną zoptymalizowane. Jednak nie wiadomo kto stoi za całym przedsięwzięciem i co najważniejsze skąd karta się nagle wzięła (?!?!?).

04.08.2003
01:10
smile
[2]

bone_man [ Powered by ATI ]

Ciekaw jestem wyniku pierwszego testu... Moze kosmici ja zrobili?

04.08.2003
01:13
[3]

Siwy4444 [ Senator ]

Mryth --> zarzuć linka do tego materiału

04.08.2003
01:14
[4]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

Ja pamiętam jak czekałem na wieloprocesorowego 3d FX, który miał zmiażdżyć n vidie...nawet nie pamiętam ile miał mieć procków ale robił wrażenie! :)

04.08.2003
01:20
[5]

Mryth [ Centurion ]

OKi, troche linkow ....

Tekst ktory wkleilem wczesniej z : https://www.nvidia.com.pl

Tutaj wiecej informacji ale niestety po wlosku : https://www.nexthardware.com/news3.php?artID=588&numpag=1

A tutaj dane dot. rampage

Rampage

Next Generation Rendering Engine (VTA)
Next Generation Video Engine
16M tri/sec, 800MP/sec, Single textured.
Programmable Shading
Higher quality filtering
T-buffer based AA
AA With 2 textures and Anisotropic with no performance hit.
AA With 4 textures with no performance hit
Scalable Architecture
Integrated Bridge functionality
Full AGP Support in SLI
Two recursion modes
Before and after W divide
Applicable for bump mapping and procedural textures
Risc-like address op instruction model
Cubic Environment Mapping
Texture Compression
DirectX/DXT ,FXT1 compressed textures
YUV Texture formats
Massive Multitexturing: 8 textures each with different
filtering: point, bilinear, trilinear, anisotropic (up to 128-tap).
Massive Iterators: 8 ARGBSTW iterators: one per texture.
Texture Recursion (Address ops) : recursion in parallel or series on up to 4 textures
Any combination of 4 recursions on the 8 available textures Recursion allows one texture to perturb the values of another texture
Texture Computer (Pixel Shader)
Massive flexible math capability
texture combine unit: (a+b)*c+d feeding...
...color combine unit: (A+B)*C+D where each abcd and ABCD can be:
from any of iterator, texture, previous, registered and constant values.
manipulated independently with: x, -x, 1-x and x-0.5.
Compare based multiplexing:
texture and color: combine unit: (a-b)? c:d and
texture combine unit output summing
R+G+B may feed
color combine unit: .(a+b)*c+d, alpha and/or color channels Useful for intensity ops, dot products.
Register based combiners
Larger color component precision
13 bits per component
Precision maintained through alpha blenders.
Alpha Blender Logic Ops
Quad pixel pipeline
4 pixels-per-clock single textured (per chip)
4/N pixels per clock for N textures (per chip)
Scalable rendering: Up to four chips ganged together. No bridge chip required.
Optimized Geometry Pipeline.
Viewport Transforms and efficient host/graphics IO yield optimum performance
Works with (or without) Sage geometry co-processor
Larger color component precision
13 bits per component
Precision maintained through alpha blenders.
Alpha Blender Logic Ops
Quad pixel pipeline
4 pixels-per-clock single textured (per chip)
4/N pixels per clock for N textures (per chip)
Scalable rendering: Up to four chips ganged together. No bridge chip required.
Optimized Geometry Pipeline.
Viewport Transforms and efficient host/graphics IO yield optimum performance
Works with (or without) Sage geometry co-processor


Ponadto zlaczam na obrazku 3DFX Spectre 1000: experimental board. Innowacyjnosc tego rozwiazania polega na tym ze procesor graficzny jest na autetycznym socket - czyli teoretycznie mozna wymieniac procesor na innym (np. nowszy) model.

04.08.2003
01:22
[6]

Mryth [ Centurion ]

A tutaj specjalnie dla Hamil_Hamster'a ;)

04.08.2003
01:33
smile
[7]

Siwy4444 [ Senator ]

Mryth --> thx
Zastanawiam się w jaką płytę główną wejdzie ta karta (Rampage). Płytka jest tak długa że będzie zawadzała o kondensatory i inne głupoty.

04.08.2003
01:33
smile
[8]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

Mryth --> To chyba nie całkiem to bo tam byly ułożone w 2 rzedach..zdjątko było w którymś CDA...
Ale i tak wyglada ciekawie :) , z tego co pamiętam 2 chipowa karta nawet była w produkcji.

A te materiały to wygląda na to że ktoś wypuścił stare eksperymenty 3DFX'a których prototypy zalęgły sie na półkach po przejęciu firmy...

Dziwi mnie czemu n'vidia prawie w cale nie korzysta z patentów 3dfx z których niektóre (gdyby nie upadek firmy) maiły by na prawde przysżłosć...

Przyznam szzerze - zawsze maiłem nadzieje zobaczyć wielo procesorowego Ge-Forca po przejęciu 3dfx :)

04.08.2003
01:35
smile
[9]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

Siwy444 ---> Są spore obódowy, ale u mnie na przykąłd taka karta z nic by sie nie zmieściła....
A jedyne o co moze zachaczać na płycie głównej to kable do HDD...ale i te są tak umiejscowieone że da się to ominąc...

04.08.2003
10:26
[10]

xor [ Pretorianin ]

Na tym zdjeciu zapodanym przez Mryth-a, jest Rampage (ta mniejsza) i voodoo5 6000 (da dluuga). Voodoo5 6000 bylo kila roznych wersji - roznily sie PCB - przykladowo jedna nie miala wszystkich 4 procesorow w linii, tylko miala je ulozone 2x2 - karta byla mniejsza - choc ciagle duza :)

W tym linku ponizej jest pierwszy z serii 3 art. o 3dfx - polecam. Juz jest tez druga czesc - a w niej porownanie wydajnosci voodoo5 6000 do kart z tamtego czasu (w niektorych testach bije geforce3 !). Ale generalni nie jest rewelacja. Ciekawe jak z wydajnoscia Rampage... :).

04.08.2003
10:29
[11]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

xor --> "tam byly ułożone w 2 rzedach" własnie o tej akrcie pisąłem, masz może jakieś zdjątko?

04.08.2003
13:01
[12]

xor [ Pretorianin ]

Hamil_Hamster --> ta seria art. na www.sudhian.com jest naprawde niezla, jest tam tez zdjecie tego 2x2. I juz jest tez 3 czesc :) Bedzie jeszcze 4 - porownanie jakosci obrazu voodoo5 6000 vs reszta swiata...
A bezposredni link do tego zdjecia :

04.08.2003
16:44
smile
[13]

MAN5ON [ Konsul ]

Hamil_Hamster ->2 procesorowa wersja był jak najbardziej w sprzedaży...Sam ją miałem w domu (jeszcze do nie dawna) nazywała sie Voodoo 5 5500 AGP/PCI. Nie wierze żebyś nie słyszał o tej karcie :) Zwłaszacza że do czasów GFX była to podobno najmocniej reklamowana karta (a dokładniej - nie sama karta ale cała rodzina VSA-100)


Siwy4444-> spokojnie by weszła....z tego co widze na tym zdjeciu to Rampage nie jest dluższy od V5 5500 a ta bez problemu sie miesciła u mnie w zwykłej obudowie

Voodoo 5 6000 nigdy nie miał wejść do masowej sprzedaży, z 2 przyczyn:
po pierwsze, karta była zbyt długa aby zmiescic sie w standartowych obudowach...
po drugie, V 5 6000 wymagał podlączenia osobnego zasilacza (tzw. "VoodooVolt"). Sprawiało to spro klopotow gdyz zasilacz ten musial byc podłączony do gniazdga z pradem(tak wiec trzeba było miec zdjętą obudowe)

a o Rampage zaczelo sie mowic juz pod koniec 2000, gdy 3dfx sprzedał swoje fabryki kart podobno skupił sie na produkcji rewelacyjnego (a jakze) chipsetu - VSA-200...pierwsze plotki mówiły ze będą DDR,T&L,i w pełni wykorzystany AGP 4x, co w połączeniu z tym co oferowały karty z serii V5 (czyli rewelacyjny AA, T-Buffor, VSA itd) miało przywrocic 3dfxa na tron....jak sie skonczylo wszyscy wiemy...nVidia suxxx!


a oto zdjecie Vodoo AALchemy produkowanej przez Quantum 3D "karty" wyposażonej do 16 procesory VSA-100 i 1GB ramu :) a na linku specyfikacja tego MONSTRUM

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.