===Elvis=== [ Powrót Króla ]
Forum CM: Mesershmit ME 109--->Znaleziono w Odrze:)
Dzis rano ogladając wiadomosci regionalne na Tvp3 natrafiłem na krótka relacje o odnalezinym i wyławianym!!!Mesershmicie ME 109, samolot został prawdopodobnie zestrzelony przez rosjan w trakcie marszu na Berlin, samolot jest w cięzkim stanie ale jest plan odrestarowania go, moze to nie Panthera czy Tygrys ale czemu by niepolatac polatac takim cackiem :)Ciekawostką jest to że nad teren wyławiania lata niemiecki helikopter ze strazy granicznej i obserwóje czy nurkowie nieprzekraczają granicy(tak powiedzieli w TV), pewnie ich krew zalewa ze to nie po ich stronie:)
===Elvis=== [ Powrót Króla ]
Messerschmitt Bf 109 E-4.
[:]
Produkcja od lata 1940, uzbrojenie - 2 km MG 17 (w kadłubie), 2 działka MG FF (w skrzydłach), konstrukcja - pancerz chroniący pilota.
[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s.222:]
Messerschmitt Bf 109E-1 do E-4. Kraj produkcji Niemcy, typ (Bf 109E-4) jednomiejscowy samolot myśliwski, napęd - dwunastocylindrowy odwrócony silnik widlasty Daimler-Benz DB 601 Aa o mocy 876 kW (1175 KM), osiągi - prędkość maksymalna 560 km/h, czas wznoszenia na wysokość 6000 m - 7 min 45 s, pułap praktyczny 10 500 m, zasięg 660 km, masa własna 2125 kg, normalna masa startowa 2510 kg, maksymalna masa startowa 2665 kg, wymiary - rozpiętość skrzydeł 9,87 m, długość 8,64 m, wysokość 2,50 m, uzbrojenie - dwa działka 20 mm w krawędziach natarcia skrzydeł, dwa karabiny maszynowe 7,92 mm w przedniej górnej części kadłuba.
[Gazety Wojenne. Nr 15. s.291:]
Messerschmitt Bf 190E-4 / Me-109. Najbardziej rozpowszechniony z samolotów myśliwskich III Rzeszy. Wprowadzenie w użytek tej maszyny było wielki technicznym sukcesem w dziedzinie aerodynamiki, napędu i uzbrojenia. Z wspólczesnych mu samolotów mógł z nim rywalizować jedynie brytyjski Spitfire.
Typ - myśliwiec jednomiejscowy, długość 8,19 m, rozpiętość skrzydeł 9,87 m, pułap 11 000 m, napęd - silnik DB.601 A o mocy 1 100 KM, szybkość 567 km/godz. na wysokości 3 750 m, maksymalna masa startowa 2 500 kg, uzbrojenie - 3 działka MG.FF kal. 20 mm, 2 k.m. MG 17 kal. 7,9 mm.
===Elvis=== [ Powrót Króla ]
Messerschmitt Bf 109 F-2.
[:]
Wymiary - rozpiętość: 9,90 m wymiary - długość: 8,85 m wymiary - wysokość: 2,67 m powierzchnia nośna: 16,20 m2 masa - własna: 2 353 kg masa - maksymalna: 2 800 kg prędkość maksymalna: 600 km/h na wysokości 6 000 m prędkość przelotowa: 571 km/h prędkość lądowania: - km/h prędkość wznoszenia: 19,6 m/s czas wznoszenia: 5,2 min na wysokość 5 000 m pułap: 11 000 m zasięg: 850 km uzbrojenie: 2 km MG 17, 1 km MG 151/15 15 mm mocowany na silniku o większej szybkostrzelności.
[Chant Chris: Samoloty II wojny światowej. Warszawa 2000. s.224:]
Messerschmitt Bf 109F. Kraj produkcji Niemcy, typ (Bf 109F-2) jednomiejscowy samolot myśliwski, napęd - dwunastocylindrowy odwrócony silnik widlasty Daimler-Benz DB 601 N o mocy 895 kW (1200 KM), osiągi - prędkość maksymalna 600 km/h, czas wznoszenia na wysokość 5000 m - 5 min 12 s, pułap praktyczny 11 000 m, zasięg 880 km, masa własna 2353 kg, maksymalna masa startowa 3066 kg, wymiary - rozpiętość skrzydeł 9,92 m, długość 8,94 m, wysokość 2,60 m, uzbrojenie - 15 mm działko wbudowane w silnik i dwa karabiny maszynowe 7,92 mm w przedniej, górnej części kadłuba.
[Gazety Wojenne. Nr 29. s.570:]
MESSERSCHMITT Bf 109 F2. Wersja F2 była kolejnym ulepszeniam modelu 109. Dobrze pilotowany, mógł on stawić czoło wszystkim ówczesnym przeciwnikom. Na wyposażeniu m.in. 9. Eskadry 54. Grupy Myśliwskiej na froncie wschodnim.
Typ - myśliwiec jednomiejscowy, długość 8,74 m, wysokość 3,40 m, rozpiętość skrzydeł 9,86 m, napęd - silnik Daimler Benz DB 601N o mocy 1 200 KM, szybkość maksymalna 628 km/godz., pułap 11 000 m, zasięg 1 095 km, maksymalna masa startowa 2 767 kg, masa całkowita na pusto 2 014 kg, uzbrojenie - 1 działko MG-151 kal. 15 mm i k.m. MG 17 kal. 7,9 mm.
gen. płk H. Guderian [ Generaďż˝ ]
jak na obozie w ińsku uczyłem się nurkować to około 30 metrów od brzegu znaleźliśmy panzerfausta i 5 pocisków - chyba 105 mm. panzerfaust wyciągneli panowie instruktorowie i zaczeli go obzkrobywać ze rdzy. mieli nawet plany zawiesić go za pomocą liny na gałęzi i z dużej wysokości spuścić na asfaltową droge :) niestety całą zabawe popsół szef obozu który panzerfausta wzią i do bagna wrzucił. pocisków nikt nie próbował wyciągnąć.
Holmes__ [ Konsul ]
Witam!
---> Elvis
Ciekawe w jakim będzie stanie. Zapewne, jeżeli ten Emil, był postrzelany to raczej w zaawansowanym stanie rozkładu. Prawdziwym rodzynkiem był 109 G6 wyłowiony z jeziora i odrestaurowany - teraz stoi w Krakowie w Muzeum Lotnictwa. Zaraz za nim stoi Spitfire XVI - i o ile Spit wygląda pięknie, prawie arystokratycznie, to 109 G6 (ze swoimi kantami i topornymi kształtami) jak nie przymierzając typ spod ciemnej gwiazdy ;-)
Z tym, że to raczej na 100% nie jest 109 E. Emile były wycofywane ze służby zaraz po rozpoczęciu Barbarossy. Jeżeli zestrzelili go na przełomie 44/45 to najpradopodobniej G2 lub G6.
Poza tym, Pantera czy Tygrys nigdy nie będą miały w sobie tyle finezji co nawet postrzelany 109 ;o)
Holmes__ [ Konsul ]
A tutaj ilustracja nr 1 do powyższego tekstu. Ja na tle rzeczonego Bf109 G6. Zwracam uwagę na wylot lufy w łożu śmigła. To 30mm Mk 108 - beuty&beast :-)
Holmes__ [ Konsul ]
Oraz ilustracja nr 2. Ja w kabinie Spitfire XVI - w tym ciasnawym kokpicie czuć jeszcze wiatr z północnej Francji...
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
Jesli mialby to byc Messerschmitt z okresu marszu na Berlin to pewnie jedna z ostatnich wersji. Calkiem sporo latalo jeszcze Bf 109G-6, ale takze G-10, G-14 no i K-4 :-)))
Panzer Meyer [ Pretorianin ]
Ja osobiście wolałbym polatać jakimś Me 262...
BamSey [ Generaďż˝ ]
Panzer Meyer---->ŁaGG-5 to jest to co mnie satysfakcjonuje;)
Panzer Meyer [ Pretorianin ]
BamSey ---> No nie rozumiem kolegi... Prawdziwe przeżycia to tylko w Kukuruźniku!
BamSey [ Generaďż˝ ]
Panzer Meyer----> Przeżycia to ja już miałem jak się przeleciałem Jakiem-40 a co tu dopiero mówić o Kukuryżniku:)
Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]
No cóż... gdybym mógł polatać którąś z maszyn II Wojny, to wybrałbym Ki - 43 albo Zero A6m2 model 21 :) ale to tylko moja prywatna opinia :)
Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]
BTW Holmes_ --> to zdjęcie zostało może zrobione w Duxford ?
BamSey [ Generaďż˝ ]
Hayabusa---->" w Krakowie w Muzeum Lotnictwa"
Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]
aacha.
Holmes__ [ Konsul ]
----> Wozu
Widzisz, tu jest problem "czasoprzestrzenny". Gdyż kufajmani wędrowali na ten Berlin gdzieś tak od połowy '43 :-))
Jerryzzz [ Senator ]
spooooooko
Panzer Meyer [ Pretorianin ]
Holmes ---> Twierdzisz, że to samolot trafiony nad Orłem (albo innym Charkowem) wpadł do Odry?? A może został zestrzelony przez samolot ze Specjalnego Dywizjonu Myśliwców wysłany póltora tysiąca kilometrów za linię frontu??
merkav [ Aguś ]
A skad wiecie ze go jakis sowieta upolowal ?? Moze wpadl na jakas Latajaca Fortece co znad Berlina wracala:D
Panzer Meyer [ Pretorianin ]
Może spadł na skutek "problemów technicznych" jak śmigłowce "Apache" w Zatoce...
coMUCH [ Pretorianin ]
A moze pilot byl pijany :)
Dziki Łoś [ Konsul ]
Meserka to już mieliśmy - niedawno był artykuł w "Dzienniku Bałtyckim". W trakcie wydobycia ciała pilota "wydobywcy" rąbneli cały samolot... I nikt się tym nie przejął. O szczątkach maszyny słuch wszelki zaginął. Jak tak dalej pojdzie to do polskich muzeów nie trafi kompletnie nic...
Lt Ursus [ Generaďż˝ ]
Od dwóch lat w Góraszce można oglądać stopniowo restaurowanego Me 109 G ( nie pamiętam wersji) który został wycignięty z jeziora. Wpadł tam krótko po starcie na skutek awarii silnika.Był bardzo mało uszkodzony ze względu na niski pułap zaraz po starcie i lądowanie na wodzie.Prawdopodobnie ten ze zdjęcia z Krakowa to właśnie on wypożyczony do muzeum bo ma podobny typ kamuflażu i z tego co wiem to jedyny kompletny Me 109 w Polsce i jeden z kilku na świecie.. Samolot wydobyło chyba i odrestaurowało stowarzyszenie Polskie Orły założone przez Niemczyckiego który jest właścicielem lotniska w Góraszce. Docelowo samolot prawdopodobnie będzie latał i będzie to jeden z nielicznych na świecie w tak dobrym stanie.
Ten w Odrze to raczej ,jak mówi Wozu musi być typ G bo nawet jeżeli zestrzelony by został przez aliantów zachodnich to raczej po 43 roku a wtedy Emile już nie latały bojowo. Na początku Barbarossy bardziej używano ich już jako mysliwców bombarduujących i zastępowano odnmianą F.
Ostatnio słyszałem że na skutek działań hobbystów w Anglii lata obecnie więcej Hurricanów i Spitfierów niż przed 30 laty i wciż są gdzieś wynajdywane i remontowane nowe.
Na koniec pytanko Hayabusa--> czy nick to tez pochodzi od sympatii do japońskich samolotów?
Czy nikt nie miałby ochoty polatać kiedyś zespołowo w IL2 Sturmovik?
Holmes__ [ Konsul ]
---> Lt Ursus: tak, to jest ten 109 G6, ale raczej latać to on nie będzie - cała konstrukcja jest o dość problematycznej wytrzymałości i nikt nie da takiemu płatowcowi resursu.
Nie mówiąc już o liczbie Mustangów :-) Nawet jakaś firma chciała wypuścić do sprzedaży wierną replikę Me-262 (z innymi silnikami) ale się rozbił przy lądowaniu (pilotowi nic się nie stało).
Ił2 - bardzo chętnie, czasem latam. A jeszcze częściej ma FreeHost WarBirds --> www.wlkp.f15.pl
JOY [ Generaďż˝ ]
Holmes --- pozwalają wsiadać do maszyn w tym muzeum?? Mozesz podać dokładny adres? Akurat sie wybieram do Krakowa i z checia bym zwiedził.
Jest do tego jakaś strona internetowa?
JOY [ Generaďż˝ ]
OKI ADRES stronki juz mam
TheMaster [ Konsul ]
Wiecie gdzie w Ma lopolsce są jakieś muzea lotnictwa albo wogóle sił zrojnych?
Holmes__ [ Konsul ]
Witam,
---> JOY no cóż, nie pozwalają przekraczać linii odgradzającej eksponaty od zwiedzających ;-) Ale my byliśmy grupą tak zatwardziałych maniaków latania (prawie sami piloci, a na dodatek także w sieci ganiający się po niebie w kokpitach maszyn z WarBirds), że Pan Jan Hoffman zrobił wyjątek i pozwolił nam wleźć do Spita. Jeżeli ktoś naprawdę kocha te maszyny, to nikt nie robi specjalnych problemów - o czym zaświadcza niżej podpisany posiadający w swej kolekcji również zdjęcia w P.11 ;-)
Garść zdjęć jest tutaj: https://wlkp.f15.pl/zlots.htm