GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

--= Router =--

08.12.2001
12:28
smile
[1]

Bdx [ Senator ]

--= Router =--

Witam!

Mam pytanie dotyczące routerów.
Po pierwsze:
Jakie są korzyści?
Po drugie:
Jaki wybrać??
-Asmax ISDN Router IAS-660 (zdj obok) (koszt 617 pln), czy
-D-Link ISDN Router DP-602 1LAN + 2WAN asyn. (co to jest WAN???) (koszt 610 pln)
Po trzecie:
- Czy jak podłączę któryś z nich to czy nadal będę musiał mieć włączony komputer w celu udostępniania połączenia internetowego??
Po czwarte:
- czy jakoś konfiguruje się takie routery??

PS
Jak macie jakieś praktyczne doświadczenia związane z użytkowaniem routerów - bardzo proszę podzielcie się nimi.

aVe


08.12.2001
15:52
[2]

Bdx [ Senator ]

no cóż - HOP, na górę... aVe

08.12.2001
16:15
[3]

n0grav [ Konsul ]

router sprzetowy dostaje swoj adres ip, i zazwyczaj konfigurowalny jest przez www, nie wiem jak te modele, musisz sprawdzic w dostepnej dokumentacji (wpisujesz w adresie adres routera i tak po zalogowaniu sie masz opcje zazwyczaj) WAN: wide area network - sieci rozlegle router zajmuje sie rozdzielaniem lacza, jesli do niego masz podpiete bezposrednio "zrodlo sieci" - kabel od dostawcy, whatever, to nic wiecej nie musi byc wlaczone co do firm, to nie sa to leaderzy rynku, do asmax'a nic nie mam, natomiast d-linka nie lubie, ale to sa moje prywatne odczucia, co do doswiadczen, to nie ma zadnych, raz ustawisz i masz z glowy na zawsze (chyba ze chcesz cos zmienic:) napisz maila do Fajka, on ma w domu jakis sprzetowy router, to Ci moze bedzie mogl bardziej cos opisac z punktu widzenia uzytkownika

08.12.2001
16:18
[4]

dzihad [ Pretorianin ]

nie kupuj ... stwiaj na jakims wiekowym kompie ... oszczedzisz kasy ;-))))

08.12.2001
16:20
smile
[5]

n0grav [ Konsul ]

nieprawda, jak tylko stac cie na router sprzetowy -> KUPUJ !

08.12.2001
16:58
smile
[6]

Bdx [ Senator ]

Właśnie liczyłem na Fajka, że się odezwie :-) jeszcze jest nadzieja :-) router`a kupię na pewno - ale najpierw chcę dowiedzieć się jakichś informacji od ew. użytkowników.. na razie dzięki aVe

09.12.2001
15:32
[7]

dzihad [ Pretorianin ]

router Cisco moze wszystko .... :))

09.12.2001
18:21
[8]

FAJEK [ CD Projekt ]

Witam Postaram sie odpowiedizec na pytnia i doradzic. "Jaki wybrać?? " Zdecydowanie biez ASMAX'a. Jak ja kupowalem swoj (jakies 2 lata temu) to tez wszyscy doradzali ASMAX'a. latwiejszy w konfiguracji i podobno nie sprawia ZADNYCH problemow, co moge potwierdzic ze jak 2 lata temu go podlaczylem to onim zapomnialem :-) Ja wprawdzie mam model IS-670 ale rozni sie jedynie tym ze mozna do niego podpiac dwie linie ISDN/SDI. Dla Ciebie chyba nie przydatne. " Czy jak podłączę któryś z nich to czy nadal będę musiał mieć włączony komputer w celu udostępniania połączenia internetowego?? " Oczywiscie NIE. Do tego wlasnie służy sprzetowy router. Nie musisz miec kompa. Router rozdzila sygna i on dziala caly czas. Na jego korzysc przemawiaja rozmiary, pobor produ oraz to ze nie wydziela zadnego halasu (jak to jest w przypadku jakiegos komputera/serwera). Dodatkowo sam sie laczy jak tylko zerwie sie polaczenie, itp, itd. "czy jakoś konfiguruje się takie routery??" Oczywiści. Muszi ustawic numer na ktory ma zadzwonic (np SDI), jakim komputerom udostepnisz Internet, przydzilesz im IP, pasmo, priorytety, itp. Jest to wszystko ladnie opisane w instrukcji ktora zreszta jest po polsku. "Jak macie jakieś praktyczne doświadczenia związane z użytkowaniem routerów - bardzo proszę podzielcie się nimi. " w dwoch słowach: ja jestem BAAAAAARDZO ZADOWOLONY A zalety? 1. maly, cichy, zgrabny, niwidoczny, bierze malo produ, robi WSZYSTKO sam, praktycznie niepodatny na awarie i w pełni konfigutrowalny. 2. Z kompem w roli routera mozesz miec klopot bo gdzies tam stoi i szumi w pokoju, moze mu pasc zasilacz jak chodzi nonstop, moze siez awiesic (choc 486+WinGate nie powinien tego zrobic). 3. Mozesz podpiac tyle ile chcesz komputerow, zalezy to tylko od HUB'a. Router jest tez w pełni konfigurowalny z dowolnego komputera w sieci (pod warunkiem ze masz zainstalowany programik dolaczany do routera. JEDYNA wada jest CENA. koszt 700PLN (ja tyle dalem) to dosc sporo, bo za 200-300 PLN mozna zmontowac jakies 486 bez HDD i tez bedzie chodzil. ale o wadach tego rozwiazaia pisalem. Router kupujesz podpinasz, konfigurujesz i zapominasz. :-))

09.12.2001
18:51
smile
[9]

Bdx [ Senator ]

Dziękuję serdecznie Fajek. W zasadzie to wystarczyły by tylko te DWA słowa ;-) aVe

09.12.2001
20:07
[10]

n0grav [ Konsul ]

z postu FAJKA moznaby wywnioskowac, ze ci co maja softwareowe routery to naiwniacy :) za sprzetowym przemawa wiele, ale coz, prawda jest taka, ze sluzy on tylko do rozdzielania sygalu, a na programowym mozemy sobie postawic serwer www, ftp, etc, wiec w zastosowaniach domowych jesli interesuje nas cos wiecej niz udostepnianie lacza, warto sie zastanowic (co do zasilaczy - bo to jest najwiekszy problem ,to mozna kupic przyzwoita dwuzasilaczowa obudowe za 400zl)

09.12.2001
20:09
smile
[11]

Joanna [ Kerowyn ]

Fajek-->tylko jedno pytanie w nazwie tych routerów jest ISDN - czy nie ogranicza to w żaden sposób zastosowanie tych modeli (np. maksymalna szybkość) ???

09.12.2001
20:21
smile
[12]

Joanna [ Kerowyn ]

n0grav-->ale za takim sprzetowym routerem lub lepiej firewallem/routerem możemy przecież postawić serwer www itp? Jeśli tak to dodatkowa zaleta - można dłubać z serwerem nie odcinając innych od sieci

09.12.2001
22:33
[13]

FAJEK [ CD Projekt ]

n0grav --> absolytnie tak nie twierdze. wrecz przeciwnie. ludzie ktorzy stosuja software'owe routery moim zdaniem moga sie wiele nauczyc przy okazji ich "stawiania" i konfiguracji. ja jestem z natury osoba wygodna i starajaca maksymalnie ulatwic sobie wszystko i wszedzie, dlatego tez zdecydowalem sie na zakup routera sprzetowego. natomiast co do twoich opini na temat stawiani serwera www, ftp to owszem, mozna, ale wtedy do ceny takowego dolicz sobie HDD, pewnie lepszy procesor i wiecej pamieci (www i ftp tez maja potrzeby). wtedy nasz programowy router nie jest juz taki tani. joanna --> troszke mnie zaskoczylaś pytanie, ale przewertowałem instrukcje i nic znalazlem o ograniczeniu predkości. inna sprawa ze port LPT nie przepusci wiecej anizeli jego specyfikacja. poza tym nie podepniesz zadnego mocnego lacza przez takowy port. po porstu konstrukcja tego routera jest swoistego rodzaju ograniczeniem (ISDN/SDI). nie da sie tam wpiac klasycznego kabla sieciowego na wejsciu, jedynie na wyjsciu.

09.12.2001
23:40
[14]

strohs [ Centurion ]

Fajek --> jeżeli dobrze pamiętam to z asmaxa wejście jest na Com (szeroki) a nie na LPT(jestem tego pewien bo musiałem dorabiać przejściówkę na wąskie złącze). Ograniczeniem jest więc max. przepustowość portu szeregowego. Asmax był projektowany do współdzielenia połączenia modemowego (modem zewnętrzny typu ISDN, SDI, analog) przez wiele komputerów. Stawiałem 2 asmax"y, jeden u siebie w pracy drugi u kumpla który prowadził "Internet Cafe" - poprzednio pracował na programowych routerach (efekt co 2-3 dni dzwonił do mnie bym mu ustawił na nowo program routujący - zazwyczaj razem z systemem) po instalacji asmaxa zapomniałem o jakichkolwiek problemach.

09.12.2001
23:56
[15]

FAJEK [ CD Projekt ]

strohs--> oczywiscie ze chodzi o COM a nie LPT. cos mi na mozg padlo :-))))

© 2000-2022 GRY-OnLine S.A.