Raziel [ Action Boy ]
Emulacja PS2 - kiedy w końcu coś powstanie?
Od powstania pierwszych prostych "emulatorow ps2" minelo już trochę czasu. Wtedy zakladano że emulatory odpalające komercyjne gry powstaną w przeciągu 2 lat. Ten okres czasu już dawno minął jednak emulacja tejże konsoli jest nadal w "fazie pierwszej" (emulacja prostych dem, odpalanie komerycjnych gier "przez sekunde" itp. itd.)
Stąd moje pytanie, czy da się określić kiedy taki prawdziwy emulator ma szanse powstać? żyjemy przecież w XXI wieku i przy obecnej zaawansowanej technoligii zrobienie takiego emulatora wydaje się być rzeczą prostą, a jednak tak nie jest, czemu?
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
najszybciej z next genow, bedziemy mieli emulator GC, on jest juz przygotowany nawet teraz tyko dostosowuja gry., a na ps 2 no coz trzeba jeszcze troszke poczekac
Miloszek_16 [ Kiślawa ]
TA Soldamn to ty fajnie masz. Najszybciej z nex genów to bedzie emu DC. który już jest tyle ze jeszcze potzreban mu optymalizacja. A przd gcn będzie emu ps2 bo jest on już przygotoywany ale i tak poczekamy co najmniej 2 lata. A i widze że masz bardzo duże wiadomosci na temat emu.
Raziel [ Action Boy ]
emulacja GC? ale jak Ty to sobie wyobrażasz? przecież jak narazie nawet niema piratow na GC...
Miloszek_16 [ Kiślawa ]
Raziel piraty są ale nie da się ich odpalić na gc ponieważ płyta nie dojśc że jest to mini dvd to jeszcze posiada odwróconą spirale nagrania co umie możliwaia praktycznie jej nagranie tak żeby ją gc odtworzył.
Fantazyoosh [ sałatka z pora ]
Raziel --->
"przy obecnej zaawansowanej technoligii zrobienie takiego emulatora wydaje się być rzeczą prostą"
Niestety, to nie jest takie proste, a wydajność komputerów to naprawdę najmniejszy problem (bo mimo wszystko - nadal jest to problem). Sęk tkwi w skomplikowanej (bardzo skomplikowanej) architektórze PS2, znacznie bardziej złożonej niż w przypadku Xboxa czy GC. Skoro nawet wielu developerów narzekało, że kodowanie na PS2 jest czynnością trudną i pracochłonną, to co dopiero mówić dokładnym zemulowaniu bebechów konsoli. Tym bardziej, że przecież Sony nie udostępni żadnej szczegółowej dokumentacji swojej zabawki ludziom, którzy chcą ją zemulować. Pisanie emulatora opiera się więc na ciągłych eksperymentach, tudzież korzystania ze strzępków informacji dostępnych tu i ówdzie. I dlatego to tyle trwa.
Może za 3 lata.
Viti [ Capo Di Tutti Capi ]
Raziel - A od kiedy to cię interesują konsole? Przecież ty jesteś wrogiem nr.1 konsol i gier konsolowych; "grafika w grach konsolowych sux".
Jam_Łasica [ Generaďż˝ ]
Fantazyoosh ---> Sorry, ale właśnie moc komputerów jest tu najpoważniejszym problemem. Po prostu na razie nie istnieją tak mocne pecety, które by uciągnęły emulowane gry. Weźmy np. emulator PSX'a. Do poprawnego działania trzeba procesor min. P2 350, czyli kilkanaście razy silniejszy niż ten z PSX"a. A teraz Dreamcast. Mimo iż konsola ma 10 lat nadal nie ma dobrego emulatora gier. Tzn. jakieś są ale jako, że pecety są na razie za słabe, skaczą żabką. Tu chodzi o to, że pecet traci przynajmniej połowę swojej mocy na duperele w stylu directx, sterowników, kompatybilności sprzętu, itp. Czyli by emulować PS2, posiadająca 300Mhz zegar, trzeba byłoby min. 6GHz procesorów. Oczywiście to bardzo uproszczone porównanie, ale w dość dobry sposób pokazujące zależność.
buba [ Cuckoo For Caca ]
Jam_Łasica ---> 10 lat temu to jeszcze nawet psx-a nie było. A ty mówisz, że Dreamcast ma 10 lat.
Fantazyoosh [ sałatka z pora ]
Jam_Łasica ---> Czy tobie aby nie chodziło o Saturna (który chyba też jeszcze dyszki nie dobił)? Wiem, że obecne kompy nie pociągną emulacji w 50 lub 60 fps. Ba! 15 tez nie uciągną. Ale przeciez to wszystko i tak byłoby na nic - zobacz jak wygląda stan emulacji PS2 na dzień dzisiejszy - odpala sie skaszanione menu kilku gier (naturalnie 2D), no i bios podobno dało sie odpalić ostatnio. A przyczyną jest cholernie skomplikowany proces emulacji PS2. Gdyby nie to, to juz teraz mielibyśmy emulator sprawny PS2, tyle że śmigający z prędkością np. 2 fps. Wtedy faktycznie powiedziałbym, że głowną przeszkodą jest niska wydajność PC. A skoro jest jak jest, to najpierw należy napisać emu, a dopiero pozniej martwić się o osiągi.
Dreamcast jest konsolą o prostszej architektórze niźli PS2 i rzeczywiście - Icarus na screenach daje rade, tyle tylko że z prędkością zółwia. A taki PCSX2 nie może się poszczycić nawet ładnyi screenami. Stąd moje przekonanie, że zanim powstanie sprawny emu PS2, pecety zdążą nabrać odpowiedniej mocy. I dlatego wydajność kompów uważam za mniejszy problem.
Jam_Łasica [ Generaďż˝ ]
buba ---> PSX był już nawet 12 lat temu. Z tego co pamiętam, to Dreamcast miał premierę w 95, czy 96, więc jakby nie było to 8 lat. PSX wyszedł wcześniej, jakoś w 93r, a Saturn nieco później, coś koło 93, czy 94.
So-pel [ Pretorianin ]
Jam_Łasica-->
psx pojawił się w Japonii w 1994, w USA rok później.
dreamcast, z tego co pamiętam, miał premierę w USA w 1999.
Raziel [ Action Boy ]
Viti --> no niestety, przyciągają mnie nie same konsole a gry... sam przecież wiesz że większość tych najlepszych japońskich adventure i rpg jest wydawane na PS2:(( Emulacja GC tez mnie interesuje z powodu takich gier jak seria Resident Evil (odgrzewana) oraz Naruto:)
chociaż z tego co slyszalem GameCube jest systemem najtrudniejszym do zemlulowania, czy to prawda?
Raziel [ Action Boy ]
Dreamcast 10 lat? ktoś tu sie zagalopowal... DC powstal jakies 2 lata temu przed PS2 (pamiętam że wtedy zakladano że DC będzie podchodzil pod kategorie "Next-Gen" i że będzie stawial czola PS2...hehe)
Lrypz [ Generaďż˝ ]
Raziel ---> nie wiem jak trudna jest emulacja GC, ale wiem ze niedawno zachwycano sie mozliwosciami szybkiej emulacji X-boxa, z powodu jego architektury bardzo zblizonej do pecetowskiej. No co mamy z tego dzisiaj? Ja jeszcze nie slyszalem e jakims emulatorze X-boxa, jest z tym chyba gorzej niz z emulacja PS2
bartek [ ]
Lrypz, to wyglada mniej wiecej tak:
PS2:
Architektura - 8 lat
Wydajnosc - za 8 lat PC uciagnie gry z PS2
Xbox:
Architektura - 3/6 miesiecy
Wydajnosc - ~10 lat(?)
(No moze troszke przesadzilem ;))
Mam X-kloca i moj Athlon XP 1700+ z Radkiem 8500 Pro Deluxe przy 768 Mb Ram DDR w polowie gier moglby menu odpalac... i nic wiecej :)
Jam_Łasica [ Generaďż˝ ]
So-pel ---> Być może, ale powstał coś w 96, czy 97.