GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: Mała lekcja infomatyki

19.07.2003
23:04
smile
[1]

GenLee [ Konsul ]

Forum CM: Mała lekcja infomatyki

Prosba o wytlumaczenie metoda lopatologiczna. Czy korzystajac z uslugi Neostrada plus moge byc hostem gry ???? Sorki za moja ignorancje w tym temacie? No i czego wymaga by tym hostem byc. Z gory dzieki.

19.07.2003
23:07
smile
[2]

merkav [ Aguś ]

Z tego co wiem Neo+ ma dynamiczne ip wiec nie mozesz hostowac.

20.07.2003
09:50
[3]

Siegfried [ Generaďż˝ ]

GenLee---> oczywiście ze mozesz hostowac, IP nie zmienia sie co godzine..musisz po prostu za kazdym razem kiedy chcesz hostowac podawac aktualny ip drugiej stronie....

20.07.2003
10:03
smile
[4]

wolfen3741 [ Herr Oberst ]

A co się dzieje w [rzypadku kiedy jestem podłąoczony do sieci osiedlowej, czy wtedy też mogę być hostem?

20.07.2003
10:13
[5]

Lt Ursus [ Generaďż˝ ]

Gen Lee--> Ja mam Neostradę i mogę hostować. Twó IP jest tylko po prostu inny za każdym razem jak jesteś w sieci. Jak zakładasz Quick Battle przez TCP to na końcu podaje ci twój IP i musisz przekazać go przeciwnikowi np: przez Gadu-Gadu.

Wolfen--> To zależy. Spytaj kogoś nadzorującego sieć czy możesz mieć IP widoczne na zewnątrz sieci osiedlowej.

20.07.2003
10:16
[6]

Siegfried [ Generaďż˝ ]

wolfen3741---> najprawdopodobniej w przypadku sieci osiedlowej masz ip z puli adresow prywatnych a nie publicznych wtedy nie masz szans na hostowanie bo twoj ip jest niewidoczny na zewnatrz.Jezeli twoje ip znajduje sie w grupie adresow prywatnych tzn:
10.xxx.xxx.xxx
172.16.xxx.xxx-172.31.xxx.xxx
192.168.xxx.xxx
to mozesz hostowac w sieci osiedlowej ale nigdzie poza nią

20.07.2003
12:19
[7]

wolfen3741 [ Herr Oberst ]

Siegfried -----> Dzięki za wytłumaczenie

20.07.2003
15:14
smile
[8]

Dogon [ Generaďż˝ ]

Co do neo , ja również nie wiedziałem czy mogę hostowac...ale okazało się że moge , ale zdarzyło mi się że w trakcie gry (w której hostowałem) zaczęła walić się grafa i nie widziałem menu rozgrywki , czyli tego typu rzeczy jak "Ruszaj" , "Gotowe" i w menu rozkazów widziałem tylko literki oznaczające komende...nie da się grać tak jeśli tym bardziej człowiek jest zielony i nie znam na pamięć co do komend...A to okazało się po restarcie kompa że zmieniono mi ip...także po powrocie do gry było ok...Przynajmniej myślę że to od tego miałem zaburzenia grafy,...Ale i tak wole jak ktoś zahostuje sprawnie i szybko ;)

20.07.2003
15:24
smile
[9]

DarkStar [ PowerUser ]

Siegfried --->
wyjasnij mi czemu nie mozna hostowac z tmi adresami?

172.16.xxx.xxx-172.31.xxx.xxx
192.168.xxx.xxx

?

20.07.2003
15:27
[10]

woland_ [ Pretorianin ]

Dogon---> Takie zaburzenia w grafice powstają w momencie kiedy w czasie gry przełączasz się do 'windowsa' (ALt + Tab). CM niedogrywa wtedy częsci tekstur do gry. Wątpie żeby mialo to związek z ip :)

20.07.2003
15:53
smile
[11]

Dogon [ Generaďż˝ ]

Dzięki za info...czyli w razie takich problemów z grafą należy zresetować kompa , czy wystarczy wyjść z gry, załadować save i ponownie grać? Oczywiście wyjść do windowsa ...Żeby wiedzieć na przyszłość...

20.07.2003
16:29
[12]

Siegfried [ Generaďż˝ ]

DarkStar ---> nie napisalem ze nie mozna hostowac ...podane pule adresow prywatnych umozliwiaja stawianie hosta ale tylko w zakresie sieci wewnetrznych, prywatnych np. LAN.... natomiast jesli chesz grac poprzez inet z dowolnym kompem na swiecie wymagane jest posiadanie adresu publicznego.

20.07.2003
16:39
[13]

dw4rf [ Generał ]

Dogon, Woland i inni --> problemy z grafiką (znikanie tekstur z menu) itp mam już u siebie rozpoznane. Na win XP żadnych problemów nie mam, natomiast na win 98 po przejściu do windowsa nieraz zdarza mi się zanik tekstur. Zauważyłem, że robi mi się tak, jeżeli w windowsie mam otwarte GG (listę kontaktów). Przy otwartym okienku rozmowy z graczem problem nie występuje. Inne programy przy jakich sypie sie interface to mi. Pajączek 5.0.2 :)

20.07.2003
16:40
[14]

dw4rf [ Generał ]

Aha... rozwiązaniem jest odpalenie gry z save'a, a jak nie pomaga, to powtórne odpalenie CM.

20.07.2003
16:45
[15]

DarkStar [ PowerUser ]

Siegfried --->
uwazasz, ze np. 192.168.xxx.xxx (w zasadze powinno byc 192.168.112.xxx bo to adres typu C) nie jest adresem publicznym?

20.07.2003
16:48
[16]

Siegfried [ Generaďż˝ ]

DarkStar --->poza zakresem podanym wczesniej wszystkie pozostale adresy sieciowe sa publiczne i podlegaja dzierzawie lub wykupowi

20.07.2003
16:56
[17]

DarkStar [ PowerUser ]

dlaczego akurat poza tym zakresem?

20.07.2003
16:57
smile
[18]

UrwisCo. [ Pretorianin ]

Dogon -> IP zmienilo Ci sie po restarcie kompa a nie przed. W Neo+ otrzymujesz inne IP za kazdym razem gdy logujesz sie do sieci, tak wiec po zresetowaniu otrzymales nowy adres.

woland, dw4rf -> tez mam klopoty z grafa. Po przejsciu z trybu 3D (mapa) do trybu 2D (menu glowne) niektore napisy sa nieczytelne. Na szczescie zauwazylem, ze nalezy przelaczyc sie Windy (ALT-TAB) i wrocic do gry, wtedy wszystko znowu jest jest OK.
Problem z grafa dotyczy tylko (aż!) uzytkownikow kart na chipsecie nVidii, jest to kwestia niedopracowania sterow do karty. Sprawdzilem to kiedys - zainstalowalem najnowsze sterowniki i problem ze znikajacymi teksturami sie rozwiazal. Niestety stery te powodowaly niestabilna prace Windowsa (XP) :[
Z dwojga zlego wole stabilny system i czasem przelaczyc sie do Windy ;)

20.07.2003
17:07
[19]

woland_ [ Pretorianin ]

Ponoć problem ze sterownikami rozwiązują najnowsze detonatory 44.03, ale...... :) nie u wszsytkich działają one poprawnie :/. Na przykład z moim GF2 MX nie chciały wsółpracować więć musiałem wrócić do starszej wersji.
Afafik dużo starsze wersje detonatorów (od bodajże 30.xx) odziwo również usuwają problem ale głowy nie dam ;) [hi! Radzik] :))

20.07.2003
17:17
smile
[20]

Dogon [ Generaďż˝ ]

Czyli wygląda na to ,że uzytkownicy neo spokojnie mogą hostować...A co do błędów w grafie to rzeczywiście dawno nie pobierałem nowych detonatorów do mojej GF (4200 Ti) , ale mam XP SP 1 PL ...i jak widzę ,że może to spowodować niestabilną pracę sytemu...to sam nie wiem...(nie pamiętam którą mam wersję det a teraz nie sprawdzę bo jestem w pracy)...Ale i tak dzięki za informacje , bo te krzaczki z grafa przeszkadzają i widze że nie tylko ja taki problem mam...

20.07.2003
17:43
smile
[21]

Panzer Meyer [ Pretorianin ]

Podpowiem Wam, że problem nie leży po stronie Battlefrontu, ani Microsoftu, tylko nVidii. Wyrzućcie ten złom i będzie spokój. ;)))

Dość tyranii monopolistów!!!

20.07.2003
17:54
[22]

dw4rf [ Generał ]

Zawsze jest na kogo zwalić ;)

20.07.2003
23:03
[23]

Naczelnyk [ Konsul ]

Problem leży po stronie Battlefrontu. Ta gra jest jednym wielkim programistyczmym skansenem napisanym pod directx5.
Problemy są nie tylko na kartach nvidi, ale też na ATI (trzeba przerabiac tekst zeby byl widoczny przy wlaczonym FSAA, brak mgły).

Brak tekstów podczas grania przez tcp wiąże się z otwartym gadu-gadu.
Miałem to na karcie nvidii i dokładnie tak samo się pieprzy na moim ATI.
Receptą jest zamknięcie GG przed grą.

20.07.2003
23:24
smile
[24]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Meyer--->Mam GF2 i nie mam żadnych problemów z CM , więc to może jednak nie nVidia :))

20.07.2003
23:24
[25]

Mryth [ Centurion ]

Hm, a mnie sie wydaje ze nawet bedac w sieci LAN mozna byc hostem/serwerem, tylko na serwerze udostepniajacym net, trzeba zrobic przekierowanie portu na ktorym pracuje serwer danej gry na prywatny adres ip w sieci LAN.

20.07.2003
23:33
smile
[26]

Panzer Meyer [ Pretorianin ]

Szogun ---> Ja mam Radeona i też nie mam żadnych problemów ani z CM, ani z niczym innym. Co prawda mgły też nie mam, ale to inna historia...

21.07.2003
00:03
[27]

bartek [ ]

1. Hostowac mozna tylko trzeba zmieniac IP jak juz Panowie zauwazyli.
2. Aby stawiac serwer bedac w sieci nalezy na ruterze, serwerze czyli ogolnie mowiac bramie wyjsciowej zrobic przekierowanie portu do naszego IP po czym mozna sie z nami laczyc po wpisaniu IP zewnetrznego:tutaj numer portu.
Sam mam tak na Neo i dziala bez zarzutu.

21.07.2003
00:35
[28]

BamSey [ Generaďż˝ ]

Panowie ja mam Win XP Professional i GF 4 MX i nikakich problemów nie zauważyłem tak w grafie jak i przy wychodzeniu do windy przy otwartum GG więc to musi by ć coś innego chyba.

21.07.2003
10:57
smile
[29]

GenLee [ Konsul ]

Dzieki wszystkim za odpowiedz! Tak wiec panowie sprobuje hostowac i zobaczymy co z tego wyniknie ;)

21.07.2003
11:09
[30]

ordonez [ Pretorianin ]

>>>> bartrek

ok. a mozesz łopatologicznie wytłumaczyć, jak dokładnie skonfigurowac przekierowanie, tunelowanie itd.? mniej wiecej wiem o co chopdzi - poprosiłem naszego admina zeby mi na serwerze "zarezerwował" porty tylko dla mnie - czy ten numer (portu) trzeba gdzies jeszcze wpisac w konfiguracji XPeka?
bo próbowałem hostowac i niestetety wychodziła z tego kupa ............

21.07.2003
11:19
smile
[31]

Rah V. Gelert [ Generaďż˝ ]

Jakby ktos chcial poznac przyczyny z powodu ktorych komp/siec nie chodzi to polecam -> https://greybrow.liero.org.pl/POPR/popr_wymowka.php

Jakby ktos byl ciekaw kto to jest POPR -> https://greybrow.liero.org.pl/POPR/

aha i nie: "przetaktowywujcie procesorow na czas letni " ;p

21.07.2003
11:39
[32]

stoletz [ Junior ]

Naczelnyk >> "Ta gra jest jednym wielkim programistyczmym skansenem" - zgadza się, do tego algorytmy graficzne są bajecznie niezoptymalizowane tak jakby autorzy nie liczyli się z prędkością kompów

21.07.2003
15:36
[33]

sturm [ Australopitek ]

BamSey ---> Tez mam Win XP Prof i GF4MX i do tej pory mialem problem ze znikajacym pulpitem w CM.Od kilku dni mam nowe sterowniki i zobaczymy jak bedzie ale na razie nic takiego sie nie zdarzylo.

21.07.2003
16:32
smile
[34]

BamSey [ Generaďż˝ ]

sturm---> I raczej się nie zdarzy bo taki konfig mam od dawna i nic się nie dzieje. Co prawda mam sterownik 2.9.4.2 czyli dość stary ale mnie on wystarcza:))

© 2000-2022 GRY-OnLine S.A.