GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Gothic 2 (cz. 46)

13.07.2003
15:17
smile
[1]

Yancy [ Senator ]

Gothic 2 (cz. 46)

Została wypuszczona kolejna część wspanialej gry, jaka jest Gothic 2. Tu będziemy rozmawiać o swoich rozterkach w grze jak i problemach, napotkanych podczas podróży po dolinie, której już nie osłaniała bezpieczna bariera, w której grasują Orki ze smokami na czele. My musimy sprostać wyzwaniom i pokonać wysłannika złego boga Beliara, przywracając tym samym spokój i równowagę krainie Myrtany !

=======================================================================

Porady forumowiczów:
SPOILER:

Prośba by Mysia

UPRASZA SIE WSZYSTKICH ZADAJACYCH "CIEKAWE PYTANIA" O GRANIE W GRY CRPG KTORE POLEGAJA NA ZACZEPIANIU NPC I CO WAZNIEJSZE SLUCHANIU CO ONI MOWIA:( BO 75% PYTAN NA TYM FORUM POLEGA NA TYM ZE WIEKSZOSC Z ZADAJCYCH PYTANIA NOTORYCZNIE OLEWA ODPOWIEDZI NPC'OW A RECZE WAM ZE GOTHIC II TO PROSTA GRA I JEDYNA NIESPODZIANKE SPOTKACIE TYLKO W 6 ROZDZIALE :) JEDYNA ZAGADKA W CALEJ GRZE ;) A RESZTE MOZNA SIE DOWIEDZIEC WYPYTUJAC NPC'OW BO OD TEGO MAJA IMIONA BY Z NIMI GADAC, A NIE TYLKO OBYWATEL, CZY STRAZNIK:) DODATKOWO UPRASZA SIE O NIE UZYWANIE W ROZMOWACH Z NPC'AMI KLAWISZA"ESC" ;)

PS. ZEBACZY NIE PYTAJCIE BO WAM ODPOWIEDZA W NIEMILY SPOSOB ;)))



1. GILDIA ZŁODZIEJI
"Jak zostałem złodziejem?" by Silent Otto

Moja ścieżka wyglądała tak:
Na targowisku kupiec Jar skarży się, że skradziono mu sakiewkę. Należy złapać złodzieja i WSADZIĆ GO ZA KRATKI. Po jakimś czasie karczmarz z portowej knajpy powie, ze ktoś czeka na nas za sklepem rybnym. Należy się udać na spotkanie i usiec typa. Zabieramy mu klucz, który otwiera wejście do kanałów. Znajduje się ono po prawej stronie nabrzeża portowego. Trzeba wskoczyć do wody i kawałek popłynąć w prawo. Przeoczyć się nie da. Otwieramy drzwi i zapuszczamy się w głąb kanałów. Tam spotykamy złodzieja, który zaprowadzi nas do głowy gildii. W czasie miłej konwersacji zgadzamy się zostać złodziejem.

"Jak zostać złodziejem?" by Blugkolf
Najpierw należy uzyskać od Lorda Andre questa ze znalezieniem gildii złodziei, potem pójść do Jory, obiecać mu złapanie Rengaru w zamian za info o gildii a nie za kasę, złapać Rengaru, zabrać mu kase i puścić wolno, oddać kasę Jorze mówiąc, że Rengaru uciekł. Poprosić o info o gildii, potem pójść do knajpy portowej. Od oberżysty uzyskać info o specjalnych zleceniach i wziąć zadanie z przesyłką dla Baltrama od Nagura, pójść na farmę Akila odebrać przesyłkę dla Baltrama (tylko jak już pozbędziemy się najemników) i przy okazji załatwić bandytów którzy obrobili Hakona (jaskinia koło drogi z farmy Akila do latarni) w skrzyni w tej jaskini jest śmierdząca ryba, użycie jej powoduje znalezienie wewnątrz niej wiadomości. Teraz należy wrócić i zagadać z handlarzem ryb, dogadać się z nim i pójść do tawerny zagadać z Nagurem, a potem z oberżystą. Spotkać się z Atillą, podziękuje nam za lojalność i da klucz do kanałów. I teraz już tylko dołączyć do gildii.


2. PROBLEMY Z KASĄ by Cainoor
Chodzi o pojedynek z typkiem na tyłach magazynu:
1. Najpierw pokonujesz go (wygrywasz 50 sz - oprócz swoich)
2. Prosi Cię byś odkupił jego miecz
3. Handlarz Jora sprzedaje go nam
4. Wracasz by się znów pojedynkować i teraz:
- Jak tylko pokonasz kolesia, zabierasz z ziemi jego miecz
- Ponownie z nim walczysz (za każdą wygraną zgarniając 50 sz)
Dopóki będziesz podnosił miecz po wygranej walce, dopóty koleś będzie chciał z Tobą walczyć
(sprawdzone parokrotnie)

3. KAPLICZKI by Long & Mysia
Kapliczki: podsumowanie
Kapliczkę możemy odwiedzać tylko raz dziennie, nie ma znaczenia która kapliczkę odwiedzamy (możemy zawsze ta sama) efekty są zależne od wartości datku i klasy postaci (przynależności)
100 sz +5 życia, +4 many, +1 siły
50 sz: +5 życia, +2 many, +1 siły
10 sz: "czujesz się jak nowonarodzony" :)
z czego: mag = mana, najemnik = siła, palladyn = siła lub HP

4.O DOŚWIADCZENIU by mikmac
Generalnie 1% umiejętności kosztuje 1 pkt. nauki. Ale w pewnym momencie drożeje do 2 pkt. nauki.
Twórcy gry doszli do wniosku, ze jeżeli walczysz mieczem jedn. to też poniekąd nabywasz doświadczenia w dwuręcznym - i odwrotnie. Podobnie jest z kuszami i lukami. Ponadto poza procentami w każdej umiejętności są trzy stopnie - zielony, wojownik [kusznik], mistrz
I dlatego, jak podobne umiejętności [luk-kusza; jedno.-dwuręczny] różnią się stopniem, to zawsze uczysz się za 10 pkt nauki i idzie to po 5% na każdą umiejętność. Jest to po to aby nadgonić z druga umiejętnością do tego samego stopnia.
I tak: jak masz luk 35% [łucznik] i kusze 10% [zielony] to zawsze nauka będzie kosztować 10 pkt nauki po 5% na każde - aż do momentu 55% luk, 30% kusza. Teraz są w takim stopniu i możesz uczyć się je oddzielnie - czyli przeznaczać punkty tylko na jedno lub drugie.
Stopnie są: zielony: 0% - 29%, wojownik: 30% - 59%, mistrz: 60% - 100%

5.JAK ZDOBYĆ ZBROJĘ PEŁZACZY by _Luke_
Co do tej zbroi z pełzaczy. Najpierw trzeba pogadać z myśliwym Gestath'em (kolesiem od smoków, o którego pytało tyle osób), później idziemy do Wilka na farmie Omara i przekazujemy mu 10 płyt z pełzaczy. Na następny dzień mamy zbroje:
55/50/20/15 cena - 1500

6. ODŻYWIANIE by _Luke_
Zjedzenie 25 jabłek daje +1 siły, 50 ciemnych grzybów +10 many, specjalne piwo +3HP i +1 many, gulasz Thekli (farma Onara) +1 siły

ŻĄDŁA KRWIOPIJCY I ŻUWACZKI PEŁZACZA: by QrKo
Po odkryciu sposobu na leczenie za pomocą żądeł krwiopijcy nie radzę używać ich za często bo po bodajże 15 żądłach zjedzonych organizm uodparnia się na to i nic już nie daje zjedzenie nawet kolejnych 100, więc jako, że leczą one do fulla to najlepiej używać ich tylko w sytuacjach awaryjnych. To samo się tyczy żuwaczek, z tym że na nie trzeba odkrywać sposobu, aby zadziałały...

7. KRWAWE KIELICHY by Gordek, SilentOtto and _Luke
- Pierwszy kielich znajdziemy w pierwszym domu na prawo zaraz po wejściu do górnego miasta. Znajduje się on w skrzyni (kod do niej PPLPPL)
- Drugi kielich znajdziemy dom dalej. Należy wejść na pierwsze piętro, przekręcić lampę i zejść na dół.
Tam znajdziemy skrzynię do której klucz posiada Valentino (wymagana umiejętność kradzieży kieszonkowej i zręczności na poziomie 40).
- Trzeci kielich umieszczony jest w skrzyni w domu sędziego. Skrzynia ta ukryta jest na parterze w tajnym pomieszczeniu, które otworzymy
przekręcając tarczę obok kominka na pierwszym piętrze. Klucz do niej posiada sędzia (wymagania takie jak powyżej).
- Czwarty kielich znajduje się w domu obok alchemika w górnym mieście (przed wejściem należy się upewnić, że strażnik nie patrzy).
Kielich ten jest w skrzyni do której klucz znajdziemy na kominku w tym samym domu.
- Piąty kielich jest w ratuszu na piętrze w jednym z pokoi, stoi na komodzie
- Szósty znajdziemy u lichwiarza w dzielnicy portowej w jego skrzynce (kod LPPLP)

8. QUEST DLA HARADA (Przynieść broń orka) by Angel_from_kabaty
Otóż na samym początku nie mamy szans w walce z okiem. Są jednak trzy sposoby aby tego questa ukończyć szybko.
1) Można pójść do jaskini w której siedzi ork i wywabić go. Uciekać przed nim aż do miasta a tam strażnicy go zabiją a my bierzemy broń i zanosimy ją do Harada.
2) Nieco prostszy sposób: Pójść do innej jaskini, w której są lenie i tam na ziemi leży orkowy topór. Nie mam niestety mapy żeby zaznaczyć ale po wyjściu bramą(tą przy targowisku) skręcamy w lewo tak jak po roślinki dla alchemika i idziemy wzdłuż ściany. Nie wchodźcie tylko na górę bo ta droga prowadzi do latarni. Szukana jaskinia jest na dole.
3) Najlepszy według mnie sposób: Idziemy pogadać z Bartokiem (dawnym czeladnikiem łuczarza) i proponujemy mu wspólne polowanie. kosztuje nas to 50szt złota ale kożyści są znacznie większe. On zabija potwory my dostajemy expa. Przy okazji zdobywamy skóry dla Łuczarza. Na samym końcu wędrówki atakuje nas Ork. Pomagamy nieco bartokowi( jaśli ork nie padnie od jego strzał) i zabieramy jego broń.
Można również pogadać z Haradem i przekonać go, że Ork to zbyt trudny przeciwnik i dostać questa z pokonaniem bandytów, to jednak nie przynosi tylu korzyści.

9. JAK UŁATWIĆ SOBIE START by Angel_from_kabaty
Na samym początku jest dosyć ciężko. Moja sugestja jest następująca: żeby nie inwestować w siłę(zwłaszcza jak gra się magiem) najlepiej wziąć amulet +15 do siły. Amulet znajduje się w gildii złodziei. Nie będę się rozpisywał jak dostać się do gildii bo to już ktoś opisał. Powiem tylko jak sobie ułatwić zdobycie tego amuletu. Otóż na samym początku naszego pobytu w mieście należy zająć się dostaniem do siedziby gildii złodziei. Pogadać z szefową tej organizacji. Potem odmówić przyłączenia się do nich. Uciekać przed szefową(tylko uważajcie żeby nie przestała was gonić) do wyjścia z kanałów(tego do morza). Tam jest taki spadek, my wyskakujemy a ona utknie. Wtedy wystarczy łuk i trochę strzał(czasem udaje jej się wyskoczyć ale to sporadycznie :P). Analogicznie można postąpić z dwoma pozostałymi członkami gildii(zdobyć exp i trochę przedmiotów). Następnie zabrać im klucze i otworzyć co się da. W zamkniętym dotąd pomieszczeniu jest skrzynia a w niej amulet +15 do siły. To na początek bardzo dużo. I pamiętajcie aby do kanałów iść już z umiejętnością otwierania zamków i z zapasem wytrychów. Jest tam sporo skrzyń które warto otworzyć. Zebrany sprzęt można potem sprzedać albo zachować na później. Przyszłemu magowi jednak przyda się szybko zdobyć 1000szt złota.

10. METODY NA PODWYŻSZENIE STATSÓW NA STAŁE by Astrea
Eliksiry na stałe podnoszące współczynniki (każdy wymaga użycia szczawiu królewskiego):
Poniższych roślin nie zjadać, nie sprzedawać, tylko trzymać, a po zdobyciu umiejętności "alchemia" - warzyć mikstury:
- siły: smoczy korzeń
- zręczności: jagoda goblinia
- magii: ognisty korzeń
- życia: leczniczy korzeń

11. PORADA DLA POCZĄTKUJĄCYCH by Astrea
W I rozdziale, zanim przystąpi się do jakiegoś obozu - powinno się na maxa robić wszystkie zadania. Niektóre z zadań - po przyłączeniu się do którejś z gildii - są nie do wykonania i przepadają bezcenne punkty doświadczenia.

12. ŁUK BOSPERA by Angel_from_kabaty i Cainoor
Skradziony łuk jest w jednej ze skrzyń w kanałach. Wystarczy dostać się do kanałów(siedziby złodziei). Jak się dostać do gildii złodziei jest opisane powyżej. Żeby wziąć łuk ze skrzyni trzeba mieć wytrychy i umiejętność otwierania zamków.

13. MYŚLIWI by Gordek

OKOLICE KORINIS

Grom (niedaleko wieży Dextera)
uczy usuwania:
- rogu cieniostwora, żuwaczek, serc, kłów

Grimbald (niedaleko czarnego Trolla)
uczy usuwania:
- żuwaczek, pazurów, skrzydeł krwiopijcy, żądeł krwiopijcy

Gaan (niedaleko wejścia do górniczej doliny)
uczy usuwania:
- rogu smoczego zębacza, kłów, skrzydeł krwiopijcy, żadeł krwiopijcy

Wilk (na farmie Onara lub na farmie Bengara, jeśli mu znaleźliśmy pracę)
- robi pancerz z płyt pełzaczy (dopiero jeśli pogadaliśmy na ten temat z Gestalhem) by Yancy

GORNICZA DOLINA

Gestalh (niedaleko smoka powietrza, górnicza dolina)
uczy usuwania:
- żuwaczek, języka ognistego jaszczura, rogu smoczego zębacza,
w 4 rozdziale dodatkowo uczy:
- usuwania smoczych łusek, spuszczania smoczej krwi

Talbin (dolina, na prawo od mostu na zamek, przejść się wzdłuż rzeki i 1 wejście w lewo) by zandarus
-serce, róg cieniostwora, pazury

Jergan (w kopalni Fajetha, chyba po otrzymaniu zadania z rudą)
-pazury

14.NAUCZYCIELE by Gordek/wuluk/mysia/zandarus

Strzelanie z łuku: Wilk (farma Onara), max. ??, Bartok (były czeladnik łuczarza Bospera), max. ??, Niclas (jak idziemy pod górkę od latarni Jacka), max. ??
Bronie jednoręczne: Cord (farma Onara), max. 90; Cedrik (obok ratusza - tylko paladyni), max. 90; Wulfgar (koszary), max. 60; Keroloth (zamek w Górniczej Dolinie), max. 60; jeden z łowców smoków w 4 rozdziale (przełęcz Khorinis), max. 100; najemnik w drodze na farmę Onara, max. 30; Arlik (za magazynem w Khorinis), max. 30;
Bronie dwuręczne: Cord (farma Onara), max. 90; Paladyn obok ratusza (tylko paladyni), max. 90, Wulfgar (koszary), max. 60, Keroloth (zamek z Górniczej Dolinie), max. 60; jeden z łowców smoków w 4 rozdziale (przełęcz Khorinis), max. 100; Rod (farma Onara), max. 90; najemnik w drodze na farmę Onara, max. 30; Lee (farma Onara), max. 100 (dopiero 5 rozdział i trzeba mięć przynajmniej 60%);
Otwieranie zamków: Thorben (stolarz w Khornis); Ramirez (w gildii złodzieji)
Skradanie:Jasper z gildii złodziei, Bartok (plac wisielców)
Zręczność: Cassia (w gildii złodziei), max. 90, kusznik w koszarach Khorinis, max. 60; Lares (port Khorinis), max. 30, Fester w zamku w Górniczej Dolinie (dopiero po przyniesieniu miecza), max. 70; Torflof (farma Onara), max. 90 (tylko najemnicy lub bez przydziału);
Siła: Carl (kowal z portu Khorinis), max. 30; Harad (kowal z dolnego miasta), max. 50; Fester w zamku w Górniczej Dolinie (dopiero po przyniesieniu miecza), max. 70; Torflof (farma Onara), max. 80 (tylko najemnicy lub bez przydziału); Mortis (kowal z koszar), max. 60 (tylko straż królewska); Bennet (farma Onara), max. 100 (dopiero w 5 lub 6 rozdziale); Ingrath (ratusz - tylko paladyni), max. 90; Brutus(zamek w Górniczej dolinie) max. 75
Kusze: Uldar (kusznik z zamku w Górniczej Dolinie), max. 30; Dragomir (w obozie przy drodze do magicznego golema), max. 60; Kusznik z koszar w Khorinis, max. 60;Girion (tylko w 6 rozdziale. jeżeli jest w naszej załodze) max.100
Mana: Vatras (mag wody z okolic świątyni Khorinis), max. 60; Sengorath (zamek w Górniczej Dolinie (tylko 2 i 3 rozdział), max. ??, Mag w klasztorze, który stoi przed kościołem, max. ?? (tylko dla magów i paladynów od 3 rozdziału); Pyrokar (klasztor, kościół - tylko dla magów i paladynów od 3 rozdziału, trzeba być zaawansowanym magiem [powyżej 60%]), max. ??; Milten (jak weźmiemy go na pokład w 6 rozdziale), max.200
Kradzież kieszonkowa: Cassia (gildia złodziei - dopiero jak tam wstąpimy);
Zdejmowanie zwierzętom skór: Bosper (łuczarz w Khorinis);
Tworzenie run: magowie, 2 w bibliotece jeden przed kapliczka, jeden na głównym dziedzińcu, 6 krąg Pyrokar (tylko magowie);
Alchemia: Sagita (jaskinia za farmą Onara(QUEST); Constatntino (dolne miasto Khorinis)(musisz znać choć podstawy alchemii); Ignaz (miasto portowe, za kowalem Carlem(QUEST), gostek w klasztorze, w piwnicach (dodatkowo robi on miksturki jeśli mamy składniki)

15.PODWYŻSZENIE O 2% BRONI JEDNORĘCZNYCH I DWURĘCZNYCH by Gordek & mjs27
Jak porozmawiasz z Wulfgarem pomiędzy 5 a 7 rano to nauczy cię 2% broni jednoręcznych.
W klasztorze, Sergio może nauczyć magów 2% do broni dwuręcznej, jeśli pomodlimy się za Paladynów.

16.ZADANIE Z KSIĘGĄ PODATKOWĄ LEHMARA by Gordek
Nie warto księgi podatkowej Lehmara zanosić od razu do Hanny. Najpierw odnieśmy ją Thorbenowi (dostaniem 200 expa), potem kupujemy tą książkę od niego za 100 szt. złota (jest w jego ekwipunku), później zanosimy ją barmanowi Coragonowi w knajpie obok Vatrasa (dostajemy kolejne 200 expa). Znów ją od niego kupujemy i dopiero zanosimy do Hanny. A tam 200 expa, wytrychy i klucz do skrzyni ze skarbem gildii złodziei na wyspie na wprost portu w Khorinis.

17. Miejsce występowania Szczawiu Królewskiego by zandarus

OKOLICE KORINIS

- za kamiennym kręgiem na farmie Lobarta,
- okolice schodów do fosy na prawo od północnej bramy miasta,
- góra na lewo wychodząc z latarni (rośnie przy drzewie, które nie jest świerkiem),
- 2 sztuki przy kamiennym kręgu, tym niedaleko jaskini z kołowrotem (1 rośnie w kręgu, 2 obok przy drzewie),
- za czarnym trollem,
- na cmętarzu za farmą Sekoba,
- w krypcie za farmą Onara,
- za trolami przy wieży Dextera.
- szczyt góry jak idziemy od latarni w kierunku Niclasa włazimy na szczyt i tam rośnie szczaw.
- jaskinia po prawo od czarnego trola (tam gdzie próba ognia dla magów) lewa odnoga (jaskinia przysłonięta przez roślinność)

GÓRNICZA DOLINA

- na skarpie koło kryjówki Diega, trzeba się wspiąć i iść w kierunku zamku)
- koło stada zębaczy koło pierwszej kopalni (losowo szczaw lub eliksir siły lub zręczności)

18. Jak się dostać do obozów by Mysia

MAG/ARCYMAG
- zanieść do klasztoru 1000 szt. i owieczkę (kupić za 100 szt. od Pepe na farmie Onara

STRAŻNIK/PALLADYN
- zostać obywatelem miasta (wykonać zadania dla mistrzów)
lub
- wykończyć gildie złodziei

NAJEMNIK/ŁOWCA SMOKÓW
- wykonać zadanie dla Torlofa (zabić 2 strażników na farmie Bengara)
- przekonać do siebie większość najemników (wygrać z nimi w pojedynkach)

ZOSTAC OBYWATELEM MIASTA
- przekonać do siebie większość mistrzów i wybrać u kogo chce się pracować
a) Harad (kowal) - patrz na początek spoilera
b) Bosper (łuczarz) - przynieść 6 skór wilków
c) Mateo - odzyskać od Grity 100 szt.
d) Constantino (Alchemik) - zebrać dla niego zioła
e) stolarz - zdobyć błogosławieństwo od maga wody i ognia

Można być jednocześnie obywatelem miasta i najemnikiem/strażnikiem/magiem

19. QUEST DLA IGNAZA (CZAR ZAPOMNIENIA)
Żeby wykonać tego questa należy pobić kogoś z miasta (nie z dzielnicy portowej), bez świadków i gdy będzie wstawać rzucić na niego czar Otchłań. Jeśli postać ta będzie nadal z nami normalnie rozmawiać znaczy to, że odnieśliśmy sukces. Najlepiej jest użyć tego czaru na Constantino (miejskim alchemiku).

20. JAK SZYBKO NAUCZYĆ SIĘ ALCHEMII: by Yancy

Można nauczyć się robienia mikstur dodających na stałe statystki już w 1-2 rozdziale nie terminując u Constantina. W tym celu należy udać się do Sagitty, która mieszka w lesie za farmą Sekoba. Sagitta zleci nam quest przyniesienia Słonecznego Aloesu. Ten znajduje się koło Czarnego Trolla (Czarny Troll jest zaznaczony na mapie). Do Trolla można się dość łatwo dostać i aby wziąć Aloes nie trzeba z nim walczyć.

Od teraz Sagitta uczy nas alchemii:

Na początku mamy dostępną naukę najprostszych eliksirów przywracających pkt. życia bądź many. To początek drogi.
Nauka każdego eliksiru kosztuje nas 5 punktów nauki.

Aby poznać mikstury dodające na stałe statystyki należy wyuczyć się trzech stopni eliksiru many, albo trzech stopni eliksiru życia. Zależnie od wybranej ścieżki dostajemy dopiero wówczas dostęp do esencji ducha (dodającej na stałe pkt. many), bądź esencji życia (dodaje na stałe pkt. życia). Dodatkowo równocześnie mamy dostęp do eliksiru zręczności i/lub siły. Jeżeli Sagitta będzie miała eliksir zręczności - nic straconego. Aby wyuczyć się eliksiru siły wystarczy odwiedzić innego alchemika np. Constantina w mieście, który nauczy nas eliksiru siły.

Przykładowy rozwój alchemii u Sagitty:

3 stopnie eliksirów many - 15 PN
Dostęp do esencji ducha i eliksiru zręczności
eliksir zręczności - 5 PN
esencja ducha - 5 PN
Następnie udałem się do Constantina gdzie nauczyłem się eliksiru siły
eliksir siły - 5 PN

Przy takim rozwoju aby wyuczyć się esencji życia trzeba poznać kolejne 3 stopnie eliksirów życia.

21. KORZYŚCI Z PRZYSTĄPIENIA DO GILDII ZŁODZIEI by Yancy

W pierwszym rozdziale można wstąpić do gildii złodziei. W zasadzie jedynym przeciwwskazaniem jest fakt, że przynależność do owej gildii jakoś nie przystoi Magowi czy Paladynowi.
Tylko w gildii można poznać umiejętność kradzieży kieszonkowej. Do jej poznania nie jest jednak wymagana przynależność do niej... Co zyskujemy bawiąc się w złodzieja?

Po wstąpieniu do gildii poznajemy tajny znak gildii, jego pokazanie niektórym osobom sprawia że mają dla nas ciekawe informacje bądź przedmioty.

1. Rengaru (złodziej z Placu Targowego) nauczy nas za darmo +2 Zręczności
2. Sprzedawca ryb z portu będzie skupował od nas srebra po atrakcyjnych cenach
3. Karczmarz z portowej karczmy będzie miał do sprzedania wytrychy
4. Ogrodnik z górnego miasta udzieli nam ciekawych informacji
5. W jednej z wież Korinis uwięziony jest złodziejaszek – po jego uwolnieniu dostajemy 1000exp i kilka wytrychów.
6. Jeden ze Strażników w Górnym mieście da się przekupić, co ułatwi nam okradanie domostw.
7. W Gildii złodziei można załapać się na kilka questów.

A dodatkowo jako złodziej (nie koniecznie w gildii):

- Za kradzieże kieszonkowe dostajemy exp. Od 50pkt w pierwszym rozdziale, 75pkt w drugim, 150, 200 itd. w kolejnych. Co rozdział można próbować okradać ponownie te same osoby za nowe exp.
- Tylko dzięki kradzieży można w sposób bezkrwawy zdobyć wiele kluczy...
- Okradanie ludzi zapewnia całkiem spory przypływ gotówki.
- Poznając dodatkowo skradanie i otwieranie – można wieczorami rabować domy.

Umiejętność kradzieży zależy bezpośrednio od zręczności, im wyższa zręczność, tym trudniejsze wyzwania możemy podejmować

Wysoka zręczność zmniejsza także liczbę połamanych wytrychów.

=======================================================================

Linki do stron związanych z Gothic'iem 2:
https://gamesweb.com/pc/tipps_tricks/gothic2/ <------mapy do Gothic'a 2 i wiele ciekawych rzeczy związanych z grą GERMAN
https://gothic2.binio.com <------porady i mapki POLSKA
=======================================================================

Minimalne Wymagania sprzętowe: PIII 700 Mhz, 256 MB Ram, akcelerator 3D 32 MB
=======================================================================

Link do poprzedniej części:

13.07.2003
15:24
smile
[2]

Yancy [ Senator ]

Jak widać - wątek nadal świetnie się rozwija. Nie ma mowy o rychłym końcu. Tym bardziej że premiera dodatku już tuż tuż!!!! Niestety nie mówię o polskiej premierze. O tej nic nie wiadomo...

Twórcy intensywnie pracują nad G3. Jedyne co znalazłem na ten temat - to fakt, że jego akcja będzie się toczyła po przegranej przez Króla wojnie z Orkami. No, nie ma lekko nasz bohater...

13.07.2003
15:31
[3]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

Mam nadzieję że w Polsce dodatek pojawi się szybko.........oby dystrybutor się postarał...... pod koniec roku wyjdzie HL2 i Doom3 i wtedy dodatek do gothica2 nie sprzeda się w takiej ilości co jak by wyszedł np we wrześniu......

13.07.2003
15:38
[4]

Yancy [ Senator ]

Angel ---> Z Dooma3 i HL2 to mogę sobie obejrzeć na moim kompie efektowny slideshow :)))

Na Doom3 nie czekam specjalnie, ale HL2 mnie rozwalił... Tele że to zupełnie inne gry niż Gothic - będący przecież cRPG.

13.07.2003
15:46
[5]

Johnn [ Ghoul ]

Bez sensu. Zainstalowalem 2 razy Gothica w inne miejsce i nic to nie daje, a najgosze jest to, ze jak zapisze nowy save i wyjde z gry a pozniej wroce zeby go odloadowac to nie ma go. Oczywiscie w katalogu z savami jest tylko jakims sposobem gra go nie widzi.

13.07.2003
15:47
[6]

Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]

Yancy---> wiadomo że te gry to różne gatunki ale generalnie bardziej znanymi tytułami są Doom i HL.....i jak już ktoś ma kupić oryginalne gry to chyba na Święta wybierze HL2 i Doom3 a nie dodatek do Gothica.....dlatego mam nadizeje że dodatek do G2 wyjdzie dużo przed Świętami

13.07.2003
16:00
[7]

Johnn [ Ghoul ]

uff :) Nie uwiezycie co bylo problemem :) Nie wiem jak, ale data w kompie przestawila mi sie na 2165 rok i to spowodowalo cale zamieszanie, po przestawieniu daty na 2003 wszystko jest soko :)

13.07.2003
16:01
[8]

Aemilius [ Centurion ]

Czy po osiągnięciu poziomu mistrzowskiego w posługiwaniu się mieczem - 60% - opłaca się dobijać w tej umiejętności do 100% ? (czy da to jakiś efekt)
Drugie pytanie - co mogę zrobić ze smoczą krwią i łuskami smoka?

13.07.2003
17:35
[9]

DarkStar [ PowerUser ]

da i to zajebiscie duzo bo teraz masz tylko 60% na zadanie krytyka czyli dodanie do mocy miecza swojej sily

13.07.2003
17:36
[10]

DarkStar [ PowerUser ]

i jeszcze:) jak grasz lowca to ze smoczych lusek zrobisz zbroje, a z krwi bron

13.07.2003
17:43
[11]

Aemilius [ Centurion ]

A jak gram paladynem? Nie chcę niepotrzebnie punktów marnować na naukę :)

13.07.2003
17:46
[12]

DarkStar [ PowerUser ]

to luski i krew sa zbedne

13.07.2003
20:25
[13]

Johnn [ Ghoul ]

Aemilius ---> Smocza krew mozesz sprzedac Janowi na zamku w górniczej dolinie.

13.07.2003
23:54
[14]

Johnn [ Ghoul ]

Mam taka sytuacje, jestem w 4 akcie i gdy podchodze do miejsca gdzie byli palladyni z gornikami i wydobywali rude zaczyna sie walka, ale orkowie wycinaja ich w pien, bardzo trudno jest kogos uratowac. Czy moge pozwolic zeby zgineli czy nie? Pozniej beda do czegos potrzebni?

14.07.2003
07:09
[15]

Kyahn [ Kibic ]

Johnn------------>możesz i olać.

14.07.2003
08:50
[16]

Yancy [ Senator ]

Johnn ---> Możesz ich olać, albo spróbować uratować. Jest to jak najbardziej możliwe. Oczywiście nie wszystkich... Ale kluczowe postacie - jak najbardziej. U mnie prawie nikt nie zginął.

Porada - jak widzisz że z kimś krucho, to sam go dobij - program potraktuje to jako zwykłą potyczkę i po chwili ta osoba się podniesie :)) Oczywiście przed walką trzeba sobie golnąć napój szybkości (ale tego nie trzeba chyba nikomu przypominać).

14.07.2003
09:13
smile
[17]

o^scar^^ [ GRWD ]

Gdzies okolo 2 tygodni temu bylem u kuzyna i kuzyn mial orginala . Ta gra jest super . niektorzy nie wiedza cio to praqwdziwa gra co to trzymac orginala w rekach , to jest niesamowite uczucie . Gothic2 tio przepiekna gra. 60 % ludzi ma piraty (ja oczywiscie tesh dla ciekawych nie mam zadnej orginalnych gier- poniewaz nie mam tyle kasy na wydawanie) .

14.07.2003
10:04
[18]

Yancy [ Senator ]

oscar ---> Nie ma się czym chwalić. W każdym razie - nie na forum. Gry to nie artykuły pierwszej potrzeby...

14.07.2003
11:19
[19]

Marti77 [ Legionista ]

Proszę, pomóżcie.To pewnie banalne ale nie mogę znaleźć złota które ukrył Diego.Prosiłbym o jakiś dokładny opis a jeszcze lepiej jakiść screenshot.

14.07.2003
11:26
[20]

Yancy [ Senator ]

Marti77 ---> Jak idziesz do Zamku w Górniczej Dolinie trudniejszą droga (czyli nie przez kopalnie - a przebijając się przez Orków) - to dochodzisz do dolinki z jeziorkiem. Czyli do miejsca gdzie zaczynała się jedynka. W tamtym rejonie po prawej jest ognisko. A na ławeczce leży sobie sakwa Diego :))

14.07.2003
12:01
[21]

Fredmen [ Pretorianin ]

Co trzeba zrobic gdy po zabici czarnego maga nie wiem jak otworzyc te wielki drzwi które zanim stoja

14.07.2003
12:38
[22]

Johnn [ Ghoul ]

Znalazlem Skórzaną sakwę Gorna tylko jak ide do niego to nie mam z nim zadnej rozmowki. Bedzie ona do czegos potrzebna, albo kiedy bede mogl mu ja oddac?

14.07.2003
12:44
[23]

Stoigniew [ Centurion ]

Fredmen---> musisz stanac naprzeciw dzwri i zalozyc Oko - wtedy bohater pomodli sie a drzwi otworza , ale czasmai nie chce tego zrobic wiec probuj do skutku

14.07.2003
14:05
[24]

Yancy [ Senator ]

Johnn ---> Do niczego się sakwa Gorna nie przydaje...

14.07.2003
14:45
[25]

Marti77 [ Legionista ]

Yancy ---> czyli mam szukać już na terenie Górniczej Doliny po wczytaniu nowego obszaru?Albo jestem ślepy albo mam jakiegoś buga.Najlepiej jakbyś wrzucił jakiegoś screena bo korzystałem z solucji i też nie mogę znaleźć.

14.07.2003
14:56
smile
[26]

.kNOT [ Progresor ]

Tutaj!

14.07.2003
15:00
[27]

Johnn [ Ghoul ]

Dzieki za odpowiedz, jednak to troche dziwne ze do niczego sie nie przydaje. Mam natomiast nastepne pytanie gdzie jest amulat Angora, podobno mial byc na poludniu i on tam tez podobno poszedl go szukac jednak nie umiem ani go ani amulatu znalezc.

14.07.2003
16:04
smile
[28]

hank [ Pretorianin ]

Kończę właśnie Gothic 2 i zaciąłem się w sali , w której trzeba nacisną 3 przyciski i powinien z podłogo wyjść kolejny przycisk. Mi za każdym razem wychodzą wojownicy cienia (czy coś takiego) i trochę nudzi mnie ich zabijanie . Próbowałem różnych kombinacji i nic .
Help

14.07.2003
16:22
smile
[29]

.kNOT [ Progresor ]

Proszę...

14.07.2003
16:30
[30]

Johnn [ Ghoul ]

.kNOT -----> z jakiej strony masz te obrazki? Podaj adres moze tez bedzie tam to gdzie jest ten Angor lub jego amulet.

14.07.2003
16:33
smile
[31]

.kNOT [ Progresor ]

Angar...

14.07.2003
16:34
smile
[32]

.kNOT [ Progresor ]

Angar...

14.07.2003
16:35
[33]

Yancy [ Senator ]

hank ---> Bo naciskasz złą kombinację. Tych jest "aż 9".

14.07.2003
16:35
[34]

Johnn [ Ghoul ]

Dzieki, kurde ale to nawet na poludniu za bardzo nie jest :) Nawet tam nie szukalem.

14.07.2003
16:36
[35]

.kNOT [ Progresor ]

Johnn -> Szukaj na oficjalnym anglojęzycznym forum JoWooD w wątku 'The Map-Summary in english (more or less)'. Są tam zebrane wszystkie takie obrazki...

14.07.2003
18:11
[36]

BriskShoter [ Senator ]

Hehe zwiedzania mam dosć. Takie cós ----------->

I takie pytanko: w tle widać "mgłe". Ustawienia mam: all max, 1024x768. Sprzęt:1700+, 512DDR, G264MB czy ta mgła to wina grafy słabej czy wszyscy tak mają? czy też to sie da gdzieś w ustawieniach wyłączyć??

14.07.2003
18:21
[37]

Yancy [ Senator ]

BriskShoter ---> Ta mgła to wina tego że masz ustawioną słabo widoczność. Ustaw na 300% :)) A zanikanie to już jak chcesz - pokombinuj. Zresztą skróty klawiszowe to, jeśli mnie pamięć nie myli dla widoczności, od F1-F4.

14.07.2003
18:26
smile
[38]

.kNOT [ Progresor ]

Mgły się chyba nie da całkowicie usunąć...
Chyba że się potrafi (czyli tak jak obok ;-)

14.07.2003
19:10
[39]

Johnn [ Ghoul ]

Mgle mozna wylaczyc w opcjach, ale wtedy zasieg widzenia konczy sie jak by go ktos nozem uciol, z mgla wyglada to ajkos znosnie.

14.07.2003
19:11
[40]

BriskShoter [ Senator ]

Yancy ---------> ten screen jest na ustawieniach:wszystko ustawione na 300% i 1024x768 :) Z innymi ustawieniami tez próbowałem i dalej "mleko" mam :/

14.07.2003
20:50
[41]

Yancy [ Senator ]

BriskShoter ---> No to mocno mnie zaskoczyłeś, bo wygląda to jak jakieś 100% widoczności. Może wybrałeś jakieś niefortunne miejsce... Wiesz, kolega ma podobne problemy z ustawieniem widoczności. Ciągle ma mgłę. Ale uznaliśmy że to wina radeona... Teraz Ty zgłaszasz podony problem na GF... Po prostu nie wiem.

14.07.2003
20:52
[42]

Yancy [ Senator ]

Brisk ---> Ustaw jeszcze zanikanie na więcej i zobacz czy to coś da. Ale to na mgłę raczej nie wpłynie.

14.07.2003
21:22
[43]

Johnn [ Ghoul ]

Mam zadanie z Talbinem, facet spieprzyl pod przelecz, ale sam sie boi wejsc do jaskini bo ciemno :) Jak mowie ze pojde przodem to niby fajne, ale on dalej stoi w miejscu jak by sie zaciol. Po drugiej stronie go nie ma, co z tym zrobic?

14.07.2003
22:26
smile
[44]

BriskShoter [ Senator ]

Yancy -------> takie mleko jest wszędzie jak patrze z góry lub z daleka, ale chromolić ważne że gra cool :D A wina pewnie G2...

14.07.2003
22:40
[45]

Yancy [ Senator ]

Johnn ---> Tak już jest z tym zadaniem. To samo z Bilgotem. Doprowadzam ich obu i tyle. Tyle że zadanie Bilgota chociaż zostaje zaliczone...

BriskShoter ---> Po prostu wyobraź sobie że ta mgła dodaje grze aurę tajemniczości. Postaraj się ją polubić ;)

14.07.2003
22:58
smile
[46]

Todd Rusell [ WOLVERINE ]

[14.07.2003] 18:11

BriskShoter [ Generał ] Gadu-Gadu: 4905431
=====================================
ja bym ci radzil pobawic sie w gothic.ini .
tam masz wiele obcji ukrytych.
tam masz komente dotyczca mgly
[...]
zFogDisabled=0 ->1
; ... diables fog. set this to 1 if you have any problem with fogging

zFogRadial=0 ->1
; ... enables radial fog. this could be somehow slower on some grafic cards, but looks smoother. set to "0" if you have any problems with it
; some cards without T&L don't support radial fog. On these cards, (although they are unsupported) it may be wise to deactivate radial fog.
[...]
ja sie w to bawie juz dosc dlugo ale niemoge rozgrysc komenty dotyczcej ukrytego menu. jak je zminenicz wartosc z 0=1 to powinno byc ukryte menu ale gdzie ??

14.07.2003
23:27
[47]

gris [ Generaďż˝ ]

Z jakim poziomem wyszliscie z 2 rozdzialu?

15.07.2003
05:31
smile
[48]

blood_x [ Skinhead oi! ]

Ja sie kur** zalamie wlaczam gre i jest wszytko ok ale gdy jest ten obrazek smoka i kolesia z mieczem to wszystko juz wisi. Sprobuje przeinstalowac mam nadzieje ze pomoze bo jestem w 5 akcie :((((

15.07.2003
12:27
[49]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Kurde, co tak pusto?
gris ---> 24 lub 25 poziom.

15.07.2003
13:03
[50]

Yemet [ Pretorianin ]

kiedy bede mogł uczyc sie czrów 5 kręgu?? od czego to zalezy od poziomu postaci czy od rozdziału???

15.07.2003
13:16
[51]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Yemet ---> Raczej od rozdziału, poziom postaci na to nie wpływa (oczywiście będąc w dalszych rozdzialach masz wyższy poziom). jak dobrze pamietam w 5 rozdziale mozna nauczyć się 5 i 6 kręgu.

15.07.2003
13:46
[52]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Jeszcze 2 dni i w kioskach pojawi się Gothic I.
Jeszcze 4 wątki i będzie jubileusz. Wątek 50, hip, hip, huraaa.
Z tej okazji już teraz życzę nastepnych 50 watków.

15.07.2003
14:31
smile
[53]

BriskShoter [ Senator ]

MISJA Z KIELICHAMI PROSZE O POMOC :D

ZNALAZŁEM wszystkie oprócz drugiego:
- Drugi kielich znajdziemy dom dalej. Należy wejść na pierwsze piętro, przekręcić lampę i zejść na dół. Tam znajdziemy skrzynię do której klucz posiada Valentino (wymagana umiejętność kradzieży kieszonkowej i zręczności na poziomie 40).

Fakty:
- mam klucz od Valentino
- jest dom
- jest piętro
- jest lampa

- lampy NIE do się przekręcić! Co je grane?? hę??


I jeszcze jedno na koncu tych domów na pietrze jest kwatera Rycerzy i w pomieszczeniu obok którego oni śpią jest przycisk. Co on otwiera i gdzie??

15.07.2003
15:00
[54]

Kyahn [ Kibic ]

BriskShoter-------> lampę da się przekręcić, tylko że czasami trzeba dosyć długo próbować.

15.07.2003
15:15
[55]

zandarus [ Generaďż˝ ]

BriskShoter ---> Da się przesunąć tą lampę, trzeba tylko dobrą odleglość. Co do tego 2 domu (jeśli chodzi ci ostatni dom z prawe strony) to po uruchomieniu dźwigni przesuwa się szafa a za nią na scianie jest jakiś zwój.

15.07.2003
15:51
smile
[56]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Johnn >>>> to zadanie z Talbinem da sie wykonać możliwe ze to jakis bug w grze że sie nie rusza u mnie zresztą tak samo było ,ale jest ono jak najbardziej do wykonania. Jak juz z nim zagadasz idz na drugą strone znajdziesz go przed bramą tam gdzie stoją dwaj palladyni pilnujący wejscia do GD bedzie zaraz przy wodospadach. Grają magiem dostajesz od niego pusty kamien runiczny plus doswiadczenie, najemnikiem dostajesz bryłke rudy plus doswiadczenie, a palladynem napewno doswiadczenie tylko nie pamietam czy cos jeszcze ale chyba tez brylke rudy :)

15.07.2003
16:11
[57]

Majkel15 [ Centurion ]

Mam problem. Jestem w zamku i chce dodać sobie troche do sily. Problem w tym ze nie mogę znaleźć Brutusa, a jest mi jak najbardziej potrzebny.

15.07.2003
16:23
[58]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Majkel15 ---> Jak wchodzisz od taranu, idź prosto do końca placu. Skręca on w lewo, idziesz tam, jest to ostatni budynek, ten za więzieniem. Brutus uczy do 75 siły. Jak go pierwszy raz spotkasz da ci zadanko. Trzeba także zaplacić chyba 200 sztuk złota. Jeśli masz siłę wyższą od 75 to nic z nauki :)

15.07.2003
16:50
[59]

gris [ Generaďż˝ ]

Własnie sobie przypomniałem coś o kręgach magii.
Kiedy będe mogł się nauczyć pierwszego kręgu, znaczy w którym rozdziale?

15.07.2003
16:58
[60]

Treft [ Legionista ]

Mam pare pytań dotyczących 4 rozdzialu:
1.Gdzie znajduje sie zloto Diega?
2.Gdzie lezy amulet Angara (jakos tak)?
3.Gdzie znajde sengratha (ten koles co handluje zwojami w zamku, uciekl bo zabrali mu kusze)?
4.Gdzie lezy miecz Ferosa?
Jak mozna to prosilbym na ukazanie tych rzeczy na mapce.

15.07.2003
17:08
smile
[61]

.kNOT [ Progresor ]

Treft ->
1. javascript:OpenS055forum('1523960')
2. javascript:OpenS055forum('1524135')
3. i 4. obok

15.07.2003
17:51
smile
[62]

BriskShoter [ Senator ]

Zandarus & Kyahn -------> fenks :)


OK. Kielichy załatwione. Teraz pobiegałem sobie z tą xięgą lichwiarza. Od hanny dostałem klucz. Ponoć do skarbu złodzieji i ponoć jest on na wyspie.Taaaaaa zwiedziłem wyspe wzdłuż i wszerz i nic o,0, jajo ;) Gdzie jest ta skrzynia? No chyba że to jest jakiś quest odnośnie tego klucza.

2sprawa. W jednej z wież ponoć jest zamknięty złodziej. To też jest quest czy też mam szukać frajera którey ma klucz od tej wieży aż do skutku?

3.Sprawa. Czy od Gildii Złodzieji dostane jeszcze jakiś/ieś quest/y? Bo chciałbym im już "podziękować" za współprace a nie wiem czy mi będą potrzebni :D

15.07.2003
18:06
smile
[63]

999 [ Legionista ]

Od kogo moge się nauczyć spuszczania krwi dla smoków i gdzie go
znajde prosze o szybką odpowiedż.

15.07.2003
18:07
smile
[64]

.kNOT [ Progresor ]

BriskShoter -> Gdzie jest ta skrzynia? -> Schatzinsel

15.07.2003
18:24
[65]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Brisk >>>> z zamknietym zlodziejem nie ma questu ale jest doswiadczenie i darmowe wytrychy zlodziej jest w wiezy obok Thorbena . Co do gildii to dostaniesz jeszcze zadanie odnalezienia sekstansu zleci je Ramirez.

999 >>>> jezeli jestes lowca smokow to nauczy Cie tego jeden z lowcow smokow Godar ale bedziesz musial mu zaplacic natomiast za darmo uczy tego Gestath spotkasz go po drodze do kamiennego smoka

15.07.2003
19:16
smile
[66]

BriskShoter [ Senator ]

.kNOT------> fenks poszukam jesczze raz bom tą wyspe zwiedził za wszystkie czasy

Shakka ------> aha ok, Dzięki. W takim razie póki co oszczędze ich :D

15.07.2003
22:56
[67]

Yancy [ Senator ]

zandarus ---> Faktem jest że wielkimi krokami nadchodzi część jubileuszowa wątku :))) Nie sądzę że chodź jedna osoba z pierwotnych bywalców przypuszczała że będzie 50 wątków o Gothic2. No, ja nie :))
A będzie z całą pewnością - bo wciąż pojawiają się nowe osoby grające. Do tego w kiosku Gothic1 za 30zł - a niemiecka wersja dodatku do G2 pewnie już we wrześniu. Cały czas pilnuję informacji o polskiej wersji owego dodatku - ale oficjalnie - nic.

Shakka ---> Czołem. Znowe postujesz :))) Coś ten wątek w sobie jednak ma :))

15.07.2003
22:59
[68]

Yancy [ Senator ]

gris ---> Pierwszego kręgu uczysz się w pierwszym rozdziale. Drugiego na samiutkim początku drugiego. Trzeci i czwarty w trzecim rozdziale. Piąty i szósty w piątym rozdziale.

15.07.2003
23:14
smile
[69]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Yancy >>>> a witam !!! :) no staram sie jak tylko jestem cos napisać :) No wkoncu nie ma to jak zagrac w G2 i se pogadac o nim na wątku lub w miare mozliwosci pomoc komuś :D

16.07.2003
00:16
[70]

gris [ Generaďż˝ ]

Yancy -- > E no bez jaj! W pierwszym rozdziale!? gdzie!? Ja siię nie uczylem w pierwszym choć jestem w 2 :DD i jestem strażnikiem. A w 2 gdzie sie moge nauczyć i w pierwszym?

16.07.2003
00:21
[71]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

gris >>>> pierwszego kregu uczy Cie Parlan to jest niezbedne do skończenia próby ognia ponieważ musisz stworzyc miedzy innymi rune aby go przejśc :D Drugiego kregu również uczy Parlan tylko juz w drugim rozdziale

16.07.2003
00:30
[72]

gris [ Generaďż˝ ]

No to super :? ja juz 2 rozdzial i sie dowiaduje ze moge sie juz kregow uczyc :(( A gdzie spotkam w 2 tego Parlana?

16.07.2003
00:35
smile
[73]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

gris >>>> ja tylko chcialbym zauwazyc ze coś wpomniałeś o strażniku że niby nim jesteś a to oznacza ze o kregach magi mozesz zapomnieć :D ale jak jesteś magiem to co innego a Parlan jest w klasztorze stoi na wprost bramy wejsciowej zaraz przy wejsciu do kościoła czy co to tam jest :D

16.07.2003
00:39
[74]

gris [ Generaďż˝ ]

shakka --> Ale jako palladyn on sie nie uczy kregow? Czy np., jako palladayn bede mgl uywać runy leczenia?

16.07.2003
00:42
smile
[75]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

gris >>>> paladyn nie uczy sie kregów magii on dostaje wlasne runy. Runy lecznicze i bojowe czy jak to sie tam zwało :D I jego sa innego koloru sa bardziej jasne napisane na nich jest Paladin Zauber i tylko takich run moze uzywac palladyn :D

16.07.2003
00:47
[76]

gris [ Generaďż˝ ]

shakka --> A kiedy dostane taka pierwsaza rune dla palladyna? :D

16.07.2003
00:51
smile
[77]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

gris >>>> jak zostaniesz palladynem czyli w 3 rozdziale :) Dostaniesz od Albrechta w ratuszu stoi zaraz przy wejsciu :D tylko na każdą rune musisz poświęcić 5 PN :D

16.07.2003
01:08
[78]

gris [ Generaďż˝ ]

Dobra a teraz inne pytanie. Jak wyjde z 2 rozdzialu, to jak pojde do hagena to mnie pasuja na plladyna odrazu?

16.07.2003
08:20
[79]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

nie

16.07.2003
08:46
[80]

Majkel15 [ Centurion ]

Gris--> Pierwszą rune dla siebie zdobyłem jeszcze zanim zostałem palladynem. Zaraz po tym gdy wylądujesz w GD to idziesz troche na prosto. Tam smoczy zębacz zjada sobie resztki palladyna. Zabijasz go a z palladynowi zwędzisz rune. W tym rozdziale są jeszcze 2. Jedna z tego co pamiętam to w zamku od Miltena chyba będzie, a druga jest przy skale na wprost i na prawo od taranu gdzie są wilki. Ta ostatnia to runa teleportacyjna do zamku

16.07.2003
09:06
smile
[81]

slowik [ Legend ]

no dobra to po kolei :)
1.gdzie znajde tego ignaza w dzielnicy portowej ale dokladniej :)
2.jak mam znalesc ten szczaw krolewki?? :> bo przerylem 2 kamienne kregi i niczego nie znalzlem :/
3. do wstepniaka dopiszcie jeszcze jeden sposob dostania broni orka :) - kupienie jej od najemnika sprzedajacego bagienne ziele :) za 10 sztuk zlota :)

16.07.2003
10:20
[82]

zandarus [ Generaďż˝ ]

slowik ---> Jak wchodzisz do dzielnicy portowej skręć w lewo, idź ciągle wzdłuż móru az dojdziesz do kowala. Dom Ignaza jest następny (w samym rogu). Gdziue jest szczaw krolewski masz napisane we wstępniaku.

16.07.2003
10:32
[83]

zandarus [ Generaďż˝ ]

BriskShoter ---> Jeśli chodzi o jaskinię złodzieji to jest ona na wyspie na 100%. Jej wejście znajduje się od strony zachodniej. Jak mijasz wyspę od północy kieruje się na południe wzdłuż jej zachodniego brzegu. Będzie tam kilka jaszczurów. Pod koiec jest polanka (kotlinka, za nią skały schodzą bespośrednio do morza). Jaskinia jest ukryta za krzakami dlatego jej nie widać.

16.07.2003
14:07
[84]

zandarus [ Generaďż˝ ]

MAM, JEST JUŻ W KIOSKACH, PRZED CHWILĄ KUPIŁEM. OCZYWIŚCIE GOTHIC I.
No i mam dylemat w co grać (???), bowiem jestem gdzieś w połowie Morrowinda.

16.07.2003
14:09
[85]

Treft [ Legionista ]

Kolejne pytania:
1.Jak konsekrowac miecz po raz drugi9jestem w 5 rozdzile)?
2.Czy zaraz bedzie koniec(troche glpie pytanie ale jestem ciekaw)
3.Czy moge paladynem wytrenowac miecze dwureczne ponad 60%?
4.I czy poziom 30 na ten moment gry nie jest za niski?

16.07.2003
14:17
[86]

Johnn [ Ghoul ]

Treft---->
1. Trzeba pojsc do Klasztoru pogadac z Parlanem porobic co kaze a pozniej juz sam bedziesz wiedzial.
2. Nie wiem jestem tylko troche przed toba, ale chyba tak :)
3.Tak, Paladyn obok ratusza (tylko paladyni), max. 90, jeden z łowców smoków w 4 rozdziale (przełęcz Khorinis,pozniej pod zamarznietym wodospadem), max. 100
4. Chyba nie ja mam 33 i rozwalam wszystko bez zadnych problemow :)


A teraz moje pytania:
1.Jetsem w trakcie kompletowania zalogi i nie wim kogo zabrac, moze cos doradzicie?
2. Jorgena z klasztoru trzeba brac na kapitana czy mozna kogos innego?

16.07.2003
14:44
[87]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Treft --->
1. W podziemiach klasztoru jest wolumin, jak go przeczytasz dowiesz się jak należy konsekrowc miecz po raz 2 za pomocą łez Inosa, dowiesz się jak zrobić runę teleportacyjną do pomieszczenia gdzie jest zbroja palladyna.
2. Ddatkowo powinieneś skompletować załogę, (ważne: jak jesteś w podziemiach i znajdujesz mapę trzeba ją obejrzeć). Poem popłyniesz na wyspę (rozdział 6) zabić głownego bossa. Czyli jeszcze kilka godzin przed tobą, można zakończyć w jeden dzień.
3. Możesz a nawet powinieneś wytrenować go do 100% (każdy cios jest krytyczny, czyli twoja siła plus atak broni).
Idź do palladyna przed ratuszem (lewej strony) wytrenuje ciebie do 90%. Jeśli dalej chcesz trenować u niego powie, że potrzebny jest ci mistrz miecz a takim jest .... Lord Hagen. Robimy kilka kroków i jesteśmy u Hagena.
4. Ważne jest jakie są parametry postaci (siła, zdolność władania bronią, mana). Ja osobiście miałem wtedy 34-35 poziom, siła ok. 170, 100% 2h, 120 many.

16.07.2003
14:56
[88]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Johnn ---> Co do kapitanów to masz jeszcze do wyboru: Jacka (tego w latarni, trzeba znaleźć zastępcę na jego miejsce), Torlof z farmy Onara (trzeba ukraść klucz do bramy w zamku w Górniczej Dolinie i ją otworzyć, wpadną orki).
Załoga składa się z 5-9 osób. Polecam Lee (miecze 100%), Gorna, Diego, Lestera, Miltena (mana chyba 250), Vatrasa (magowie mają szczawie krolewskie Vatras, maga mogą uczyć 6 kręgu, Milten) jeszcze Benneta (uczy do 100 siły). Można jeszcze zabrać Wilka, Angora. Jeśli jesteśmy magami to tego gościa z dzielnicy portowej (nie pamiętam imienia) zatakuje nas a my rozwiążemy sprawę z almanachami potępionych. Dodatkowo wprosi się na statek palladyn (chyba kusza 100%)

16.07.2003
15:30
[89]

Loczek [ Senator ]

Moze mi ktos powiedziec jak odnowic moc oka innosa??? Rozwalilem smoka na bangach, zabralem mu serducho, ale za cholere nie wiem co z nim zrobic. Pewnie przeoczylem jakas wazna kwestie w grze...


z gory dziekuje i przepraszam jesli ktos juz o to pytal (przeszukalem kilka czesci i nie znalazlem)

16.07.2003
15:40
[90]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Loczek ---> Jak masz serce smoka, podejdź do stołu alchemika, powinna pojawić się linia dialogowa "napełnienie (naładowanie) oka Inosa". klikamy w nie i oko znowu pulsuje energią a z plecaka ubyło nam serce smoka. Mówił o tym Pyrokar po rytuale odnowienia oka Inosa. Dodatkowo powinieneś mieć to wpisane w dzienniku.

16.07.2003
17:02
[91]

Johnn [ Ghoul ]

I jeszcze dwa pytanka:
1. Czy wybur kapitana wplywa jakos na pozniejsza gre?
2. Co Palladyn moze zrobic ze smoczym jajem oprucz zrobienia miksturki w klasztorze ktora dodaje 5 do sily?

16.07.2003
17:11
[92]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Johnn ---> Jakiego kapitana wybierzesz to jest obojętne. Sprzedać, ale ja wolę miksturę. Na wyspie można jeszcze zrobić miksturę (15 do siły) z 11 jaj i czegoś tam jeszcze, potrzebny jest zwoj z receptą.

16.07.2003
18:06
[93]

Loczek [ Senator ]

zandarus: dzieki!
Mam jeszcze jedno pytanko... Za pierwszym razem udalo mi sie naladowac oko, a za drugim slysze: "CZYM?" :P... Cos jeszcze jest potrzebne? Moze menzurka tak jak do mikstur? (BTW... skad moge zalatwic wiecej menzurek, bo na razie wszystkie co znalazlem zuzylem!)

16.07.2003
20:28
[94]

Johnn [ Ghoul ]

Kurde, to gdzie niby mam znalezc te 11 jaj? Narazie znalazlem jedno podlozone przez jaszczury czyzby bylo ich az tak duzo?

16.07.2003
20:44
smile
[95]

slowik [ Legend ]

no dobra przyszedl czas na probe ognia :)
1. skad moge wziasc pustego runa ?? (moze byc podpowiedz mala ;-) )
2. to cos przywolane i i niezywe czy jakos tam domyslam sie ze to kamienny golem ale gdzie go znajde ?? (w G1 wiem gdzie byl ale w czesci 2 raczej go nie bedzie ;-) )
3.dostalem jakis klucz do otwarcia czegos po zejsciu ze scieki znokow innosa mam szukac poszczegolnych kapliczek czy cos ?? :>

16.07.2003
21:03
smile
[96]

FramZeta [ Konsul ]

Witam.
Wreszcie o jakiejs naprawdę fajnej gierce gadacie. Gothica II przeszedlem juz jakis czas temu. Mimo, ze niestety nie gralem w jej pierwsza część, to jednak druga osdsłona bardzo mi się podobała. Grałem najemnikiem. Możnaby rzec, że wszystko przeszedłem i wszystko znalazłem, ale to nie prawda. Ponieważ nie mam czasu na czystanie wszystkich 46-ciu części waszego wątku zadam pytania, na które może komuś zechce się kiedyś odpowiedzieć:

!. Niedaleko farmy Akila i gospody znajuduje się kamienny most, a pod nim jaskinia, w której jest skrzynka. Nigdy nie udało mi się zdobyć do niej klucza - ciekawe gdzie był?

2. W jednej z jaskiń w okolicach Słonecznego Kręgu(ten tam na górze mapy) jest jaskinia, w której zaa dwoma kamiennymi posągami znajduje się płaki kamienny krąg, a na jego środku skrzynka. Z kręgu wychądzą również błękitne słupki światła. Do tej skrzynki również klucza nie znalazłem, ale - doszły mnie słuch, że klucz się znajdzie, gdy gra się paladynem

3. Na zamku w Górniczej Dolinie po jakimś czasie pojawia się Łowca Smoków(imię chyba na F), który zgubił swój miecz podczas ucieczki przed orkami. Mimo, że wytłukłem WSZYSTKIE orki w całej tej krainie - miecza nie znalazłem, ciekawe, gdzie leży?

4. Właściwie pod koniec gry, gdy już miałem pakować się na statek, coś mnie tknęło i postanowiłem jeszcze raz(oj, nie wiem już nawet który) przejść się po całej kraince, w poszukiwaniu jakichś dodatkowych questów itp. No i znalazłe jeden - farmer Sekob stwierdził, że gdzieś mu przepadła żona. Postanowiłem ją odnaleźć. Od jednej z farmerek dowiedziałem sioę, że poszła "w kierunku lasów, napółnoc". Mimo strań - babki nie znalazłem, ciekawe gdzie ją zawiało?

5. Tuż nad miastem Khorinis, w pólnocno-zachodniej części mapy, niedaleko morskiego wybrzeża jest jaskinia, a w niej ogromna krata i obok kołowrót. Problem w tym, że czegoś mi brakowało(jakiegoś przedmiotu), żeby z kołowrotu skorzystać. Przedmiotu tego nigdy nie znalazłem - ciekawe gdzie był?

No to tyle, innych problemów w grze nie napotkałem

P.S. Najtrudniejszy jest czarny Troll - smoki to pikusie d;)

16.07.2003
21:04
[97]

Treft [ Legionista ]

Jak mam wyplynac tym statkiem. Mam ekipe 9 osób. Mape którą juz obejrzalem i tyle rozwalilem hersztów orków ze hagen powiedzial ze namiesszalem juz wystarczająco w szykach orków ale moge mu jeszcze przynosic pierscienie, ale ja nie wiem skad bo juz chyba wszystkich zabilem (korzystalem z mapy która wypadła z orka-pułkownika)

16.07.2003
21:28
smile
[98]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

FramZeta >>>>

1. Ta skrzynie otworzysz grajac magiem :)
2. patrz punkt pierwszy :D
3. miecz Feroesa lezy obok namiotu Hosh-Paka :)
4. jest ona calkiem niedaleko Sagity a raczej w tych terenach lub idąc od strony gospody znajdujacej sie miedzy farma onara a miastem tą drogą prosto gdzie spotykasz Dragomira :)
5. potrzebujesz łoju kretoszczura ktory znajdziesz na statku palladynów :D

Nom chyba wszystko :DD

16.07.2003
21:30
smile
[99]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Treft >>>> mozesz plynac na wiecej raczej juz w Kohrinis nie znajdziesz :)) dopiero jak dopłyniesz do dworu to jeszcze kilka znajdziesz (hmmm a moze jeden :D) i oddaj go/je Girionowi :)

16.07.2003
21:30
smile
[100]

.kNOT [ Progresor ]

FramZeta ->
1. Sam chętnie się dowiem ;-)
2. Zgadza się, trzeba być paladynem.
3. Poszukam odpowiedniego screena...
4. Poszła w kierunku jaskini zielarki, jest trochę dalej.
5. Quest z Vinem, do otwarcia potrzebujesz łoju kretoszczura.
PS, Czarny Troll to pikuś, wystarczy odpowiednie miejsce i nawet nie draśnie ;-)

16.07.2003
21:32
smile
[101]

.kNOT [ Progresor ]

Widzę, że już nie muszę szukać...
To tylko dodam, że pozostałe Trolle też są banalne do zabicia ;-)

16.07.2003
21:36
[102]

Treft [ Legionista ]

.kNOT -- >
2. Zgadza się, trzeba być paladynem.

Ja jestem paladynem i nie mam pojecia skad wziac klucz do tej skrzyni a koncze juz 5 rozdzial

16.07.2003
21:38
smile
[103]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

.kNOT >>>>>

Nie paladynem tylko w tym momencie jak ją otwierasz to jesteś jeszcze nowicjuszem ta skrzynia to proba ognia dla maga takze ani paladyna ani lowca jej nie otworzą :)

16.07.2003
21:39
smile
[104]

gris [ Generaďż˝ ]

Kolejna seria pytań ( z ciekawości )

1. Jakie runy dostaje palladyn w 3 rozdziale gry? Czy dostaje jekieś ine oprócz teleportacyjnych?
2. Na którym lvl pokonywaliście Orka - Elite ?
3. Na którym lvl pokonywaliście Ognistego jaszczura?
4. Jakie palladyn ma minusy i plusy? (wady i zalety)
5. Ile ataku ma miecz który dostaje/kupuje palladyn (chodzi o ten co go się konsekruje i o jednoręczny )

Dziękuje, o wszelkie niejasności porszę mnie nie wyśmiewać:P ( Można tylko się uśmiechnąć :D )

16.07.2003
21:45
smile
[105]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

gris >>>>

1. masz do wyboru dwie drogi walki i leczenia i do kazdej sa odpowiednie runy a jakie to nie wiem bo sie w to nie zagłębiałem grają palladynem za bardzo :D
2. 11-12 :D
3. podobnie co orka elite :D
4. hehehe a bo ja wiem plusem napewno jest to ze ma najmocniejszy pancerz w grze oraz w miare przyzwoite runy z tego co ktos mówił bo jak mówiłem sie zabardzo nie zagłęniałem w te runy :) wolałem walke na miecze :D
5. po pierwszej konsekracji 70 obrazen po drugiej 80 obrazen oczywiscie mowie tu o jednorecznym :D

16.07.2003
21:45
smile
[106]

.kNOT [ Progresor ]

gris -> Jedynke przechodziłem z łukiem/kuszą i podobnie zrobiłem w dwójce. Wystarczy włazić na namioty i level przestaje być tak istotny ;-))
A co do paladyna, chodziło mi jedynie o kierunek (są tylko trzy) a nie o czasookres ;-)
W dodatku jeszcze nim nie grałem i nie znam szczegółów ;-)

16.07.2003
21:49
smile
[107]

slowik [ Legend ]

wy tutaj gadu gadu a o moim poscie nawet nie wiecie :] tak spojrzcie na niego ;-)
jesli odpowiedzia na moje pytanie jest skrzynka zapodana przez Framzete to jej niestety nie dam rady otworzyc tym co dostalem kluczem :/

16.07.2003
21:49
[108]

Treft [ Legionista ]

Mam jeszcze pare pytań:
1.Nie moge odplynac tym statkiem (czegos brakuje)?
2.CZy oploaca sie drugi raz przechodzic gothica najemnikiem?
3.Jesli tak to co potrafi najemnik i jaka jest dla niego najlepsza bron i czy potrafi uzywac magii(chodzi mi o to czy dostanie jakies runy)

16.07.2003
21:55
[109]

gris [ Generaďż˝ ]

>>>> runa walki? czyli? bo leczenia to znam :DDD

16.07.2003
21:56
smile
[110]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

slowik >>>>

1. pusta runa jest wlasnie w tej skrzyni co wspominal Framzeta i ten klucz ktory dostales jest wlasnie do niej :D
2. chodzi o magicznego golema ale zabic go mozna tylko jedna bronia w grze i jest ona w klasztorze :D gdzie spotkasz napewno po drodze :D najwyzej moge zarzucic mape :) lub moze ktos to zrobi zaraz albo lepiej wytlumaczy
3. odp w punkcie pierwszym :D

16.07.2003
21:58
smile
[111]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

gris >>>> no walki wiesz taka co robi krzywde przeciwnikom hjehjehje :D najlepsza to podobno jakas swieta strzala czy cos takiego zadaje 300 obrażeń :D

16.07.2003
22:01
[112]

gris [ Generaďż˝ ]

Shakka ---> No wiem ze robi krzywde: DD Ale czy rzcucam to na siebie i na iles sekund podwyzsza mi statsy? CZy na kogos i zycia mu odbiera :D ???

16.07.2003
22:01
smile
[113]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Treft >>>>

1. hmmm a poszles do kajuty kapitana tak jak mowil to ten ktorego obrales kapitanem :D ??
2. ja przeszlem Gothica wszystkimi postaciami najemnikiem nawet 2 razy i nie załuje wrecz polecam :D
3. taaaaaa najemnik a raczej potem lowca smokow ma najlepsze bronie w grze ktore sam wykuwa :D Co do magii to nie, ale podobno moze uzywac ktorejs runy palladyna ale czy to prawda to nie wiem bo nie uzywalem :))

16.07.2003
22:03
smile
[114]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

gris >>>> zadaje 300 obrazen no chyba nie Tobie :D oczywiscie ze rzucasz na przeciwnikow a ile trwa nie wiem bo mowilem ze sie w runy palladyna nie zaglebialem :D ale napewno krótko a moze nawet odrazu :D

16.07.2003
22:03
[115]

Treft [ Legionista ]

Shakka -- >

W tym problem ze ta moja zaloga nawet na statek jeszcze nie weszla.

16.07.2003
22:05
[116]

Treft [ Legionista ]

qris -- > Moim zdaniem ta runa jest genialna kazdego orka jakiego spotkalem zabijalem jednym strzalem zreszta demony tesz a kosztuje cie tylko 15 many.

16.07.2003
22:05
smile
[117]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Treft >>>>

zagadaj z kapitanem statku pewnie albo Jack ,albo Jorgen albo Torlof zalezy kogo wziąłes jeżeli masz mape no i zezwolenie na wejscie na statek od sedziego to nie powinno byc zadnych problemów :D


gris >>>> ooooo zapomnialem wylaczyc italica :D oczywiscie mialem na mysli czas rzucania a nie jak długo trwa czar :D

16.07.2003
22:06
smile
[118]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Treft >>> upss Ty grasz palladynem to zezwolenie nie jest potrzebne :D

16.07.2003
22:08
smile
[119]

gris [ Generaďż˝ ]

Shakka ---> Dzięęękii :) A ty grasz ponownie w Gothica 2?

16.07.2003
22:10
[120]

Treft [ Legionista ]

Tylko ze na tym statku sa nawet jeszcze straznicy i nawet mnie nie chca wpuscic.

16.07.2003
22:11
smile
[121]

slowik [ Legend ]

Shakka===>kiedy mi ten pie*** kuferek nie chce sie otworzyc :/ a pozatym podaj przyblizonom lokalizacje tego golema a mlotka to tam se buchne :) zaden problem :D

16.07.2003
22:14
smile
[122]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

gris >>>> nie narazie zrobilem przerwe :D

Treft >>>> jak jestes palladynem to musza Cie wpuscic zagadaj z nimi bedzie opcja dialogowa ze jestes niby starszy stopniem czy cos takiego to Cie wpuszczą. Hmmm dziwne ze tam siedzą ,a jak nie pomaga to wytłucz wszystkich i już :D

16.07.2003
22:20
smile
[123]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

slowik >>>> hmmm czy my mówimy o tym samym kufrze ???? :D nie chodzi o ten przy gospodzie tylko o ten w jaskini na prawo od czarnego trola ten ze słupami światła :D Co do golema >>>>>

16.07.2003
22:26
smile
[124]

slowik [ Legend ]

hymm a no to raczej nie ;-) eh trzeba buchnac mlotka tego ;-) zanim sie rusze troche leveli po drodze se nabije.. :) teraz mam 8 lvl i zabilem zielonego trola :) ale w G2 jest fajniej :) nizeli z 1 wiecej troli :D

17.07.2003
09:04
[125]

Treft [ Legionista ]

Jestem juz przed nieumarlym smokiem a tu nagle pomyślalem sobie po co mi ta runa teleportacji. Ktos cos wspominal o jakiejs zbroi paladyna ale nie wiem gdzie uzyc tej runy zreszta wydaje mi sie ze juz za pozno bo ta rune trzeba chyba bylo uzyc w podziemiach klasztoru. Wiecie moze gdzie trzeba jej uzyc?

17.07.2003
09:26
smile
[126]

Yancy [ Senator ]

Link do nowego wątku

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.