GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Programowanie, C++, Asembler

11.07.2003
20:38
smile
[1]

masterofpain [ Centurion ]

Programowanie, C++, Asembler

Zna ktos jakies dobre ksiazki z ktorych mozna sie latwo nauczyc asemblera, modelowania postaci w Maxie oraz Opengl i DirectX???

11.07.2003
22:35
smile
[2]

Prezes_Krzychu [ PREZES ]

asemblera nie mozna sie nauczyc od tak o......wymaga to dlugiego nakladu czasu....duzo praktyki(pisanie programow)...jest to jezyk bardzo ciezki(niskiego poziomu)...przydaje sie znajomosc architektury procesora na ktorym sie programuje...a to nastepna ciezka sprawa...
OpenGL i DirextX no w C++ mozna oczywiscie......najpierw dlugotrwala nauka c++ a pozniej poznawanie bibliotek (graficznych)...jednym slowem ciezki kawalek chleba :>

ps...nie polecam wszystkich ksiazek typu...Asembler w 24 godziny :)...

na poczatek male programy w C lub C++...pozniej grafika(OpenGL i DirectX)...
w sieci pelno jest darmowych kursow i innych tego typu rzeczy...do C ci moge polecic na poczatek ksiazke:
"Szkoła programowania Jezyk C" autorstwa Stephena Prata

11.07.2003
22:39
smile
[3]

MiC266 [ Pretorianin ]

ja ci mogę polecić książkę Jerzego Gębrosza pt. "Symfonia C++" 3tomy - oczywiście o programowaniu w C++!

11.07.2003
22:57
[4]

TzymischePL [ Senator ]

Prezes_Krzychu ===> spokojnie.

TO nie jest az takie trudne. Ani Assembler ani DX ani C++ ani Java czy delphi czy inne cuda. Wszystko sprowadza sie tak naprawde do jednego. Do CZASU. Bierzesz ksiazki siadasz i cwiczysz i cwiczysz i na to potrzebujesz czasu. JEsli chodzi o C++ i Jave to najlepsze co jest to Thinking in C++/Java. Oczywiscie po angielsku. Adres ponizej. Na poczatek naucz sie jednego a pozniej nastepnego. Nie nauczysz sie jendoczesnie Maxa, Assemblera, DX, itp. Nie bedziesz mial tyle czasu naraz.

15.07.2003
21:21
[5]

masterofpain [ Centurion ]

=>TzymischePL nie znasz moich mozliwosci:)a czasu teraz troszke mam(wakacje)...poza tym nie biore sie za proste rzeczy, po prostu stawiam sobie jakies zadanie i szukam roznych materialow i staram sie je wykonac:)
Dla wiadomosci wszystkich chcialbym podac ze C++ juz troche zanm przeczytalem ksiazke proponowana przez MiC266 (Symfonie)a watek ten stworzylem, bo chcialem sie dowiedziec od ludzi ktorzy maja wieksze doswiadczenie niz ja...
Mam pare pytan:
Co wybrac do nauki DirectX(nie znosze microsoftu) czy Opengl? jezeli zna ktos jakies dobre strony to poprosze:)(dodam jeszcze ze w WinAPI tez sie troche orientuje)...ewentualnie jakies ksiazki to tez(ale niestety polskie ksiazki wychodza z duzym opoznieniem wiec sa nieaktualne:(
O Maxie mam tez ksiazke ale jeszcze sie nim za duzo nie bawilem ale interesuje mnie temat modelowania postaci wiec tez bylbym wdzieczny za wszelkiego rodzaju materialy(tyt. ksiazek, strony...)
A czy z tym asemblerem naprawde jest tak ciezko???proboalem sie uczyc z jakiegos tutora ale niestety duzym minusem tutorow jest to ze nie opisuja tematu wyczerpujaco:(dlatego gdy pojawieja sie jakies watpliwosci to nie wiem co robic:(
P.S. Dzieki wszystkim za odpowiedzi!!!!

15.07.2003
21:37
smile
[6]

Regis [ ]

Do C++ polecam to samo co MiC226. Natomiast jak chcesz robic fajna grafe, to koniecznie OpenGL - DirectX, choc nie da sie ukryc ze jest niezly, jest moim zdaniem:
a) trudny
b) nieprzejrzysty
c) generalnie malo przyjazny (dla piszacego)
Za to Open GL jest swietny - po tygodniu intensywnej nauki bedziesz w stanie juz cos ladnie narysowac, oteksturowac i wyrenderowac. Moim zdaniem absolutnie i bezapelacyjnie najlepsze tutki sa TU:

15.07.2003
21:47
smile
[7]

masterofpain [ Centurion ]

=>Regis
OpenGL-DirectX tzn. oba razem??? jest mozliwe uzywanie obu bibliotek razem??

15.07.2003
21:56
smile
[8]

Regis [ ]

Nie, nie. Zle to napisalem - powinno byc tak:

(...) to koniecznie OpenG , BO DirectX, choc nie (...)

Zle sie wyslowilem :)

15.07.2003
22:27
smile
[9]

masterofpain [ Centurion ]

=>Regis

A wiesz jak pliki Max'a ladowac do opengl'a?? znasz jakies tutory czy ksiazki w ktorych jest to dokladnie opisane??

15.07.2003
22:43
[10]

Zenedon [ Oi! Boots&Braces Oi! ]

masterofpain---> Ty się najpierw naucz pisać programy "Hello World" czy inne prościzny a dopiero potem coś graficznego. Dobra biblioteka graficzna dla początkującyczh to allegro:

15.07.2003
23:47
smile
[11]

torgal13 [ Centurion ]

a wedlug mnie:
- najpierw programowanie obiektowe w C++
- pozniej Java (jest latwa jesli sie zna obiktowke z C++)
- grafika w Javie (jak juz umie sie Jave), bo tu jest najprosciej (oczywiscie takie jest moje zdanie nie wiem jak inni)

15.07.2003
23:56
[12]

Quetzalcoatl [ Konsul ]

REGIS - co do DirectX sie nie zgodze. jezeli ktos zna 3ds, albo ma zamiar poznac, to moim zdaniem dla niego DirectX i jego zasady beda latwiejsze.. no pod warunkiem ze sie nie zakreca na samo slowo klasa czy interfejs :P bo tu przyznam racje - w d3d jest tego od zarabania. ale od czego sa tutoriale na poczatek? klejasz kod, troche modyfikujesz, analizujesz efekt itd. 3 dni i podstawy znasz bez zadnej ksiazki hehehe. no dobra, moze nie 3 dni :P

16.07.2003
14:53
smile
[13]

RMATYSIAK [ Konsul ]

master-> jezeli idzie o c++ to musisz poznac API, potem jak sie robi grafike trujwymiarowa a na koncu wziasci sie za DirX lub OpenGl.
Jak jestes zainteresowany DirX napisz do mnei to ci podesle fajny link do strony z kursem.
Poz RM

16.07.2003
20:13
smile
[14]

masterofpain [ Centurion ]

A na modelowaniu postaci zna sie ktos??Jakies dobre tutory...ksiazki???

=>Zenedon
programy typu "Hallo World" juz dawno robilem:)a za linka dzieki przegladne ta biblioteke jak zaczne grafe:)

16.07.2003
20:20
[15]

Zenedon [ Oi! Boots&Braces Oi! ]

Prosze:

22.07.2003
20:49
[16]

tomek4 [ Centurion ]

Zamiast pirackigo 3DS MAX lepij sciagnij sobie darmowego Blendera (www.blender.org, www.blender.pl)
Ja za jego pomoca robie profesjonalne gry i jest super - stabilny, zzera malo pamieci (kilkanascie megsow, a max na poczatek sobie rezerwuje 300...)

No i bedziesz legalny!

22.07.2003
20:58
[17]

Zenedon [ Oi! Boots&Braces Oi! ]

A w jakim formacie pliki zapisuje?

22.07.2003
21:01
[18]

Zenedon [ Oi! Boots&Braces Oi! ]

A wracając do książek to polecam "Opengl programowanie gier" z wydawnictwa Helion.

22.07.2003
21:20
[19]

mORfeOoSH [ NULL ]

pod linkiem na dole jest od cholery tutoriali do C++ (+directX, openGL, winAPi) co najmniej na miesiac analizowania
masa przykladow, kodow zrodlowych, np. wczytywanie modeli Quake 1, 2, 3,
cudowne! zawsze tam zagladam przed snem:)

22.07.2003
21:47
[20]

Zenedon [ Oi! Boots&Braces Oi! ]

Morfeoosh-> Ale programowanie 3d trudno jest się nauczyć z tutoriala bo trzeba znać dużo teorii i matmy.

22.07.2003
22:37
[21]

masterofpain [ Centurion ]

Oplaca sie kupic VC++ Standard jezeli chcialbym go uzywac do Opengl'a?Wystarczy??

22.07.2003
23:34
[22]

mORfeOoSH [ NULL ]

Zenedon ==> ale tutoriale zawsze sie przydaja

22.07.2003
23:52
[23]

Zenedon [ Oi! Boots&Braces Oi! ]

Masterofpain --> Ściągnij se kompilator Bloodshed c++ a nie kupuj MSVC++ które jest 20x trudniejsze w użytku.

23.07.2003
08:10
smile
[24]

_Robo_ [ Generaďż˝ ]

Do wybpru do koloru naprawde dobra strona z naciskiem na robienie gier

23.07.2003
08:12
[25]

TzymischePL [ Senator ]

Ja moze jestem glupi :)
Ale nie warto by bylo... Przed robieniem Quake V Polish Edition
Nauczyc sie troche programowania, matmy, algorytmow.....
I takich tam...

23.07.2003
08:24
[26]

_Robo_ [ Generaďż˝ ]

Nie jestes a do programowania grafiki 3d jest potrzebna znajomosc wyzszej algebry (m.in. dobre operowanie macierzami)

23.07.2003
08:31
[27]

Eliash [ Generaďż˝ ]

_Robo_ -> Eeee, nie wiem jak jest w DirectX ale w OpenGL wystarczy podstawowa znajomość matematyki, trochę pojęcia o przestrzeni. Przekształcenia macierzowe robione są automatycznie i programista wcale nie musi o tym wiedzieć.
Takie na przykład ustawienie bryły obcinania to dla OpenGL spora ilość operacji na macierzach
a programista załawia to jedną funkcją.

23.07.2003
09:01
smile
[28]

Regis [ ]

Operacje na macierzach trzeba bylo robic kiedys (ja i tak musialem sie nauczyc, bo pisalem prog z infy na koniec roku :) ) ale teraz jak jest OpenGL na przyklad, to on odwala brudna robote :) Ale za to polecam poczytanie nieco o grafach i algorytmice grafow, jak to sie hyba profesjonalnie nazywa - bardzo fajna i przydatna rzecz :)

23.07.2003
09:31
[29]

Eliash [ Generaďż˝ ]

I jeszcze jedno chciałem napisać, jakiś rok temu wykosztowałem się 400 zł i kupiłem
Microsoft Visual C++ .NET. 4 płytki z MSDN-em. Próbowałem wielu środowisk programowania
ale to jest najlepsze, zajebisty edytor, debugger nie ma sobie równych, wreszcie zgodność
z ANSI.
Doszło do tego że pisząć program na Linuxa niektóre klasy tworzę w VC++ na windzie
i dopiero przetestowany i działający kod źródłowy przenoszę na Linuxa.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.