GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Gothic 2 (cz. 45)

10.07.2003
16:43
smile
[1]

Yancy [ Senator ]

Gothic 2 (cz. 45)

Została wypuszczona kolejna część wspanialej gry, jaka jest Gothic 2. Tu będziemy rozmawiać o swoich rozterkach w grze jak i problemach, napotkanych podczas podróży po dolinie, której już nie osłaniała bezpieczna bariera, w której grasują Orki ze smokami na czele. My musimy sprostać wyzwaniom i pokonać wysłannika złego boga Beliara, przywracając tym samym spokój i równowagę krainie Myrtany !

=======================================================================

Porady forumowiczów:
SPOILER:

Prośba by Mysia

UPRASZA SIE WSZYSTKICH ZADAJACYCH "CIEKAWE PYTANIA" O GRANIE W GRY CRPG KTORE POLEGAJA NA ZACZEPIANIU NPC I CO WAZNIEJSZE SLUCHANIU CO ONI MOWIA:( BO 75% PYTAN NA TYM FORUM POLEGA NA TYM ZE WIEKSZOSC Z ZADAJCYCH PYTANIA NOTORYCZNIE OLEWA ODPOWIEDZI NPC'OW A RECZE WAM ZE GOTHIC II TO PROSTA GRA I JEDYNA NIESPODZIANKE SPOTKACIE TYLKO W 6 ROZDZIALE :) JEDYNA ZAGADKA W CALEJ GRZE ;) A RESZTE MOZNA SIE DOWIEDZIEC WYPYTUJAC NPC'OW BO OD TEGO MAJA IMIONA BY Z NIMI GADAC, A NIE TYLKO OBYWATEL, CZY STRAZNIK:) DODATKOWO UPRASZA SIE O NIE UZYWANIE W ROZMOWACH Z NPC'AMI KLAWISZA"ESC" ;)

PS. ZEBACZY NIE PYTAJCIE BO WAM ODPOWIEDZA W NIEMILY SPOSOB ;)))



1. GILDIA ZŁODZIEJI
"Jak zostałem złodziejem?" by Silent Otto

Moja ścieżka wyglądała tak:
Na targowisku kupiec Jar skarży się, że skradziono mu sakiewkę. Należy złapać złodzieja i WSADZIĆ GO ZA KRATKI. Po jakimś czasie karczmarz z portowej knajpy powie, ze ktoś czeka na nas za sklepem rybnym. Należy się udać na spotkanie i usiec typa. Zabieramy mu klucz, który otwiera wejście do kanałów. Znajduje się ono po prawej stronie nabrzeża portowego. Trzeba wskoczyć do wody i kawałek popłynąć w prawo. Przeoczyć się nie da. Otwieramy drzwi i zapuszczamy się w głąb kanałów. Tam spotykamy złodzieja, który zaprowadzi nas do głowy gildii. W czasie miłej konwersacji zgadzamy się zostać złodziejem.

"Jak zostać złodziejem?" by Blugkolf
Najpierw należy uzyskać od Lorda Andre questa ze znalezieniem gildii złodziei, potem pójść do Jory, obiecać mu złapanie Rengaru w zamian za info o gildii a nie za kasę, złapać Rengaru, zabrać mu kase i puścić wolno, oddać kasę Jorze mówiąc, że Rengaru uciekł. Poprosić o info o gildii, potem pójść do knajpy portowej. Od oberżysty uzyskać info o specjalnych zleceniach i wziąć zadanie z przesyłką dla Baltrama od Nagura, pójść na farmę Akila odebrać przesyłkę dla Baltrama (tylko jak już pozbędziemy się najemników) i przy okazji załatwić bandytów którzy obrobili Hakona (jaskinia koło drogi z farmy Akila do latarni) w skrzyni w tej jaskini jest śmierdząca ryba, użycie jej powoduje znalezienie wewnątrz niej wiadomości. Teraz należy wrócić i zagadać z handlarzem ryb, dogadać się z nim i pójść do tawerny zagadać z Nagurem, a potem z oberżystą. Spotkać się z Atillą, podziękuje nam za lojalność i da klucz do kanałów. I teraz już tylko dołączyć do gildii.


2. PROBLEMY Z KASĄ by Cainoor
Chodzi o pojedynek z typkiem na tyłach magazynu:
1. Najpierw pokonujesz go (wygrywasz 50 sz - oprócz swoich)
2. Prosi Cię byś odkupił jego miecz
3. Handlarz Jora sprzedaje go nam
4. Wracasz by się znów pojedynkować i teraz:
- Jak tylko pokonasz kolesia, zabierasz z ziemi jego miecz
- Ponownie z nim walczysz (za każdą wygraną zgarniając 50 sz)
Dopóki będziesz podnosił miecz po wygranej walce, dopóty koleś będzie chciał z Tobą walczyć
(sprawdzone parokrotnie)

3. KAPLICZKI by Long & Mysia
Kapliczki: podsumowanie
Kapliczkę możemy odwiedzać tylko raz dziennie, nie ma znaczenia która kapliczkę odwiedzamy (możemy zawsze ta sama) efekty są zależne od wartości datku i klasy postaci (przynależności)
100 sz +5 życia, +4 many, +1 siły
50 sz: +5 życia, +2 many, +1 siły
10 sz: "czujesz się jak nowonarodzony" :)
z czego: mag = mana, najemnik = siła, palladyn = siła lub HP

4.O DOŚWIADCZENIU by mikmac
Generalnie 1% umiejętności kosztuje 1 pkt. nauki. Ale w pewnym momencie drożeje do 2 pkt. nauki.
Twórcy gry doszli do wniosku, ze jeżeli walczysz mieczem jedn. to też poniekąd nabywasz doświadczenia w dwuręcznym - i odwrotnie. Podobnie jest z kuszami i lukami. Ponadto poza procentami w każdej umiejętności są trzy stopnie - zielony, wojownik [kusznik], mistrz
I dlatego, jak podobne umiejętności [luk-kusza; jedno.-dwuręczny] różnią się stopniem, to zawsze uczysz się za 10 pkt nauki i idzie to po 5% na każdą umiejętność. Jest to po to aby nadgonić z druga umiejętnością do tego samego stopnia.
I tak: jak masz luk 35% [łucznik] i kusze 10% [zielony] to zawsze nauka będzie kosztować 10 pkt nauki po 5% na każde - aż do momentu 55% luk, 30% kusza. Teraz są w takim stopniu i możesz uczyć się je oddzielnie - czyli przeznaczać punkty tylko na jedno lub drugie.
Stopnie są: zielony: 0% - 29%, wojownik: 30% - 59%, mistrz: 60% - 100%

5.JAK ZDOBYĆ ZBROJĘ PEŁZACZY by _Luke_
Co do tej zbroi z pełzaczy. Najpierw trzeba pogadać z myśliwym Gestath'em (kolesiem od smoków, o którego pytało tyle osób), później idziemy do Wilka na farmie Omara i przekazujemy mu 10 płyt z pełzaczy. Na następny dzień mamy zbroje:
55/50/20/15 cena - 1500

6. ODŻYWIANIE by _Luke_
Zjedzenie 25 jabłek daje +1 siły, 50 ciemnych grzybów +10 many, specjalne piwo +3HP i +1 many, gulasz Thekli (farma Onara) +1 siły

ŻĄDŁA KRWIOPIJCY I ŻUWACZKI PEŁZACZA: by QrKo
Po odkryciu sposobu na leczenie za pomocą żądeł krwiopijcy nie radzę używać ich za często bo po bodajże 15 żądłach zjedzonych organizm uodparnia się na to i nic już nie daje zjedzenie nawet kolejnych 100, więc jako, że leczą one do fulla to najlepiej używać ich tylko w sytuacjach awaryjnych. To samo się tyczy żuwaczek, z tym że na nie trzeba odkrywać sposobu, aby zadziałały...

7. KRWAWE KIELICHY by Gordek, SilentOtto and _Luke
- Pierwszy kielich znajdziemy w pierwszym domu na prawo zaraz po wejściu do górnego miasta. Znajduje się on w skrzyni (kod do niej PPLPPL)
- Drugi kielich znajdziemy dom dalej. Należy wejść na pierwsze piętro, przekręcić lampę i zejść na dół.
Tam znajdziemy skrzynię do której klucz posiada Valentino (wymagana umiejętność kradzieży kieszonkowej i zręczności na poziomie 40).
- Trzeci kielich umieszczony jest w skrzyni w domu sędziego. Skrzynia ta ukryta jest na parterze w tajnym pomieszczeniu, które otworzymy
przekręcając tarczę obok kominka na pierwszym piętrze. Klucz do niej posiada sędzia (wymagania takie jak powyżej).
- Czwarty kielich znajduje się w domu obok alchemika w górnym mieście (przed wejściem należy się upewnić, że strażnik nie patrzy).
Kielich ten jest w skrzyni do której klucz znajdziemy na kominku w tym samym domu.
- Piąty kielich jest w ratuszu na piętrze w jednym z pokoi, stoi na komodzie
- Szósty znajdziemy u lichwiarza w dzielnicy portowej w jego skrzynce (kod LPPLP)

8. QUEST DLA HARADA (Przynieść broń orka) by Angel_from_kabaty
Otóż na samym początku nie mamy szans w walce z okiem. Są jednak trzy sposoby aby tego questa ukończyć szybko.
1) Można pójść do jaskini w której siedzi ork i wywabić go. Uciekać przed nim aż do miasta a tam strażnicy go zabiją a my bierzemy broń i zanosimy ją do Harada.
2) Nieco prostszy sposób: Pójść do innej jaskini, w której są lenie i tam na ziemi leży orkowy topór. Nie mam niestety mapy żeby zaznaczyć ale po wyjściu bramą(tą przy targowisku) skręcamy w lewo tak jak po roślinki dla alchemika i idziemy wzdłuż ściany. Nie wchodźcie tylko na górę bo ta droga prowadzi do latarni. Szukana jaskinia jest na dole.
3) Najlepszy według mnie sposób: Idziemy pogadać z Bartokiem (dawnym czeladnikiem łuczarza) i proponujemy mu wspólne polowanie. kosztuje nas to 50szt złota ale kożyści są znacznie większe. On zabija potwory my dostajemy expa. Przy okazji zdobywamy skóry dla Łuczarza. Na samym końcu wędrówki atakuje nas Ork. Pomagamy nieco bartokowi( jaśli ork nie padnie od jego strzał) i zabieramy jego broń.
Można również pogadać z Haradem i przekonać go, że Ork to zbyt trudny przeciwnik i dostać questa z pokonaniem bandytów, to jednak nie przynosi tylu korzyści.

9. JAK UŁATWIĆ SOBIE START by Angel_from_kabaty
Na samym początku jest dosyć ciężko. Moja sugestja jest następująca: żeby nie inwestować w siłę(zwłaszcza jak gra się magiem) najlepiej wziąć amulet +15 do siły. Amulet znajduje się w gildii złodziei. Nie będę się rozpisywał jak dostać się do gildii bo to już ktoś opisał. Powiem tylko jak sobie ułatwić zdobycie tego amuletu. Otóż na samym początku naszego pobytu w mieście należy zająć się dostaniem do siedziby gildii złodziei. Pogadać z szefową tej organizacji. Potem odmówić przyłączenia się do nich. Uciekać przed szefową(tylko uważajcie żeby nie przestała was gonić) do wyjścia z kanałów(tego do morza). Tam jest taki spadek, my wyskakujemy a ona utknie. Wtedy wystarczy łuk i trochę strzał(czasem udaje jej się wyskoczyć ale to sporadycznie :P). Analogicznie można postąpić z dwoma pozostałymi członkami gildii(zdobyć exp i trochę przedmiotów). Następnie zabrać im klucze i otworzyć co się da. W zamkniętym dotąd pomieszczeniu jest skrzynia a w niej amulet +15 do siły. To na początek bardzo dużo. I pamiętajcie aby do kanałów iść już z umiejętnością otwierania zamków i z zapasem wytrychów. Jest tam sporo skrzyń które warto otworzyć. Zebrany sprzęt można potem sprzedać albo zachować na później. Przyszłemu magowi jednak przyda się szybko zdobyć 1000szt złota.

10. METODY NA PODWYŻSZENIE STATSÓW NA STAŁE by Astrea
Eliksiry na stałe podnoszące współczynniki (każdy wymaga użycia szczawiu królewskiego):
Poniższych roślin nie zjadać, nie sprzedawać, tylko trzymać, a po zdobyciu umiejętności "alchemia" - warzyć mikstury:
- siły: smoczy korzeń
- zręczności: jagoda goblinia
- magii: ognisty korzeń
- życia: leczniczy korzeń

11. PORADA DLA POCZĄTKUJĄCYCH by Astrea
W I rozdziale, zanim przystąpi się do jakiegoś obozu - powinno się na maxa robić wszystkie zadania. Niektóre z zadań - po przyłączeniu się do którejś z gildii - są nie do wykonania i przepadają bezcenne punkty doświadczenia.

12. ŁUK BOSPERA by Angel_from_kabaty i Cainoor
Skradziony łuk jest w jednej ze skrzyń w kanałach. Wystarczy dostać się do kanałów(siedziby złodziei). Jak się dostać do gildii złodziei jest opisane powyżej. Żeby wziąć łuk ze skrzyni trzeba mieć wytrychy i umiejętność otwierania zamków.

13. MYŚLIWI by Gordek

OKOLICE KORINIS

Grom (niedaleko wieży Dextera)
uczy usuwania:
- rogu cieniostwora, żuwaczek, serc, kłów

Grimbald (niedaleko czarnego Trolla)
uczy usuwania:
- żuwaczek, pazurów, skrzydeł krwiopijcy, żądeł krwiopijcy

Gaan (niedaleko wejścia do górniczej doliny)
uczy usuwania:
- rogu smoczego zębacza, kłów, skrzydeł krwiopijcy, żadeł krwiopijcy

Wilk (na farmie Onara lub na farmie Bengara, jeśli mu znaleźliśmy pracę)
- robi pancerz z płyt pełzaczy (dopiero jeśli pogadaliśmy na ten temat z Gestalhem) by Yancy

GORNICZA DOLINA

Gestalh (niedaleko smoka powietrza, górnicza dolina)
uczy usuwania:
- żuwaczek, języka ognistego jaszczura, rogu smoczego zębacza,
w 4 rozdziale dodatkowo uczy:
- usuwania smoczych łusek, spuszczania smoczej krwi

Talbin (dolina, na prawo od mostu na zamek, przejść się wzdłuż rzeki i 1 wejście w lewo) by zandarus
-serce, róg cieniostwora, pazury

Jergan (w kopalni Fajetha, chyba po otrzymaniu zadania z rudą)
-pazury

14.NAUCZYCIELE by Gordek/wuluk/mysia/zandarus

Strzelanie z łuku: Wilk (farma Onara), max. ??, Bartok (były czeladnik łuczarza Bospera), max. ??, Niclas (jak idziemy pod górkę od latarni Jacka), max. ??
Bronie jednoręczne: Cord (farma Onara), max. 90; Cedrik (obok ratusza - tylko paladyni), max. 90; Wulfgar (koszary), max. 60; Keroloth (zamek w Górniczej Dolinie), max. 60; jeden z łowców smoków w 4 rozdziale (przełęcz Khorinis), max. 100; najemnik w drodze na farmę Onara, max. 30; Arlik (za magazynem w Khorinis), max. 30;
Bronie dwuręczne: Cord (farma Onara), max. 90; Paladyn obok ratusza (tylko paladyni), max. 90, Wulfgar (koszary), max. 60, Keroloth (zamek z Górniczej Dolinie), max. 60; jeden z łowców smoków w 4 rozdziale (przełęcz Khorinis), max. 100; Rod (farma Onara), max. 90; najemnik w drodze na farmę Onara, max. 30; Lee (farma Onara), max. 100 (dopiero 5 rozdział i trzeba mięć przynajmniej 60%);
Otwieranie zamków: Thorben (stolarz w Khornis); Ramirez (w gildii złodzieji)
Skradanie:Jasper z gildii złodziei, Bartok (plac wisielców)
Zręczność: Cassia (w gildii złodziei), max. 90, kusznik w koszarach Khorinis, max. 60; Lares (port Khorinis), max. 90, Fester w zamku w Górniczej Dolinie (dopiero po przyniesieniu miecza), max. 70; Torflof (farma Onara), max. 90 (tylko najemnicy lub bez przydziału);
Siła: Carl (kowal z portu Khorinis), max. 30; Harad (kowal z dolnego miasta), max. 50; Fester w zamku w Górniczej Dolinie (dopiero po przyniesieniu miecza), max. 70; Torflof (farma Onara), max. 80 (tylko najemnicy lub bez przydziału); Mortis (kowal z koszar), max. 60 (tylko straż królewska); Bennet (farma Onara), max. 100 (dopiero w 5 lub 6 rozdziale); Ingrath (ratusz - tylko paladyni), max. 90; Brutus(zamek w Górniczej dolinie) max. 75
Kusze: Uldar (kusznik z zamku w Górniczej Dolinie), max. 30; Dragomir (w obozie przy drodze do magicznego golema), max. 60; Kusznik z koszar w Khorinis, max. 60;Girion (tylko w 6 rozdziale. jeżeli jest w naszej załodze) max.100
Mana: Vatras (mag wody z okolic świątyni Khorinis), max. 60; Sengorath (zamek w Górniczej Dolinie (tylko 2 i 3 rozdział), max. ??, Mag w klasztorze, który stoi przed kościołem, max. ?? (tylko dla magów i paladynów od 3 rozdziału); Pyrokar (klasztor, kościół - tylko dla magów i paladynów od 3 rozdziału, trzeba być zaawansowanym magiem [powyżej 60%]), max. ??; Milten (jak weźmiemy go na pokład w 6 rozdziale), max.200
Kradzież kieszonkowa: Cassia (gildia złodziei - dopiero jak tam wstąpimy);
Zdejmowanie zwierzętom skór: Bosper (łuczarz w Khorinis);
Tworzenie run: magowie, 2 w bibliotece jeden przed kapliczka, jeden na głównym dziedzińcu, 6 krąg Pyrokar (tylko magowie);
Alchemia: Sagita (jaskinia za farmą Onara(QUEST); Constatntino (dolne miasto Khorinis)(musisz znać choć podstawy alchemii); Ignaz (miasto portowe, za kowalem Carlem(QUEST), gostek w klasztorze, w piwnicach (dodatkowo robi on miksturki jeśli mamy składniki)

15.PODWYŻSZENIE O 2% BRONI JEDNORĘCZNYCH I DWURĘCZNYCH by Gordek & mjs27
Jak porozmawiasz z Wulfgarem pomiędzy 5 a 7 rano to nauczy cię 2% broni jednoręcznych.
W klasztorze, Sergio może nauczyć magów 2% do broni dwuręcznej, jeśli pomodlimy się za Paladynów.

16.ZADANIE Z KSIĘGĄ PODATKOWĄ LEHMARA by Gordek
Nie warto księgi podatkowej Lehmara zanosić od razu do Hanny. Najpierw odnieśmy ją Thorbenowi (dostaniem 200 expa), potem kupujemy tą książkę od niego za 100 szt. złota (jest w jego ekwipunku), później zanosimy ją barmanowi Coragonowi w knajpie obok Vatrasa (dostajemy kolejne 200 expa). Znów ją od niego kupujemy i dopiero zanosimy do Hanny. A tam 200 expa, wytrychy i klucz do skrzyni ze skarbem gildii złodziei na wyspie na wprost portu w Khorinis.

17. Miejsce występowania Szczawiu Królewskiego by zandarus

OKOLICE KORINIS

- za kamiennym kręgiem na farmie Lobarta,
- okolice schodów do fosy na prawo od północnej bramy miasta,
- góra na lewo wychodząc z latarni (rośnie przy drzewie, które nie jest świerkiem),
- 2 sztuki przy kamiennym kręgu, tym niedaleko jaskini z kołowrotem (1 rośnie w kręgu, 2 obok przy drzewie),
- za czarnym trollem,
- na cmętarzu za farmą Sekoba,
- w krypcie za farmą Onara,
- za trolami przy wieży Dextera.
- szczyt góry jak idziemy od latarni w kierunku Niclasa włazimy na szczyt i tam rośnie szczaw.
- jaskinia po prawo od czarnego trola (tam gdzie próba ognia dla magów) lewa odnoga (jaskinia przysłonięta przez roślinność)

GÓRNICZA DOLINA

- na skarpie koło kryjówki Diega, trzeba się wspiąć i iść w kierunku zamku)
- koło stada zębaczy koło pierwszej kopalni (losowo szczaw lub eliksir siły lub zręczności)

18. Jak się dostać do obozów by Mysia

MAG/ARCYMAG
- zanieść do klasztoru 1000 szt. i owieczkę (kupić za 100 szt. od Pepe na farmie Onara

STRAŻNIK/PALLADYN
- zostać obywatelem miasta (wykonać zadania dla mistrzów)
lub
- wykończyć gildie złodziei

NAJEMNIK/ŁOWCA SMOKÓW
- wykonać zadanie dla Torlofa (zabić 2 strażników na farmie Bengara)
- przekonać do siebie większość najemników (wygrać z nimi w pojedynkach)

ZOSTAC OBYWATELEM MIASTA
- przekonać do siebie większość mistrzów i wybrać u kogo chce się pracować
a) Harad (kowal) - patrz na początek spoilera
b) Bosper (łuczarz) - przynieść 6 skór wilków
c) Mateo - odzyskać od Grity 100 szt.
d) Constantino (Alchemik) - zebrać dla niego zioła
e) stolarz - zdobyć błogosławieństwo od maga wody i ognia

Można być jednocześnie obywatelem miasta i najemnikiem/strażnikiem/magiem

19. QUEST DLA IGNAZA (CZAR ZAPOMNIENIA)
Żeby wykonać tego questa należy pobić kogoś z miasta (nie z dzielnicy portowej), bez świadków i gdy będzie wstawać rzucić na niego czar Otchłań. Jeśli postać ta będzie nadal z nami normalnie rozmawiać znaczy to, że odnieśliśmy sukces. Najlepiej jest użyć tego czaru na Constantino (miejskim alchemiku).

20. JAK SZYBKO NAUCZYĆ SIĘ ALCHEMII: by Yancy

Można nauczyć się robienia mikstur dodających na stałe statystki już w 1-2 rozdziale nie terminując u Constantina. W tym celu należy udać się do Sagitty, która mieszka w lesie za farmą Sekoba. Sagitta zleci nam quest przyniesienia Słonecznego Aloesu. Ten znajduje się koło Czarnego Trolla (Czarny Troll jest zaznaczony na mapie). Do Trolla można się dość łatwo dostać i aby wziąć Aloes nie trzeba z nim walczyć.

Od teraz Sagitta uczy nas alchemii:

Na początku mamy dostępną naukę najprostszych eliksirów przywracających pkt. życia bądź many. To początek drogi.
Nauka każdego eliksiru kosztuje nas 5 punktów nauki.

Aby poznać mikstury dodające na stałe statystyki należy wyuczyć się trzech stopni eliksiru many, albo trzech stopni eliksiru życia. Zależnie od wybranej ścieżki dostajemy dopiero wówczas dostęp do esencji ducha (dodającej na stałe pkt. many), bądź esencji życia (dodaje na stałe pkt. życia). Dodatkowo równocześnie mamy dostęp do eliksiru zręczności i/lub siły. Jeżeli Sagitta będzie miała eliksir zręczności - nic straconego. Aby wyuczyć się eliksiru siły wystarczy odwiedzić innego alchemika np. Constantina w mieście, który nauczy nas eliksiru siły.

Przykładowy rozwój alchemii u Sagitty:

3 stopnie eliksirów many - 15 PN
Dostęp do esencji ducha i eliksiru zręczności
eliksir zręczności - 5 PN
esencja ducha - 5 PN
Następnie udałem się do Constantina gdzie nauczyłem się eliksiru siły
eliksir siły - 5 PN

Przy takim rozwoju aby wyuczyć się esencji życia trzeba poznać kolejne 3 stopnie eliksirów życia.

21. KORZYŚCI Z PRZYSTĄPIENIA DO GILDII ZŁODZIEI by Yancy

W pierwszym rozdziale można wstąpić do gildii złodziei. W zasadzie jedynym przeciwwskazaniem jest fakt, że przynależność do owej gildii jakoś nie przystoi Magowi czy Paladynowi.
Tylko w gildii można poznać umiejętność kradzieży kieszonkowej. Do jej poznania nie jest jednak wymagana przynależność do niej... Co zyskujemy bawiąc się w złodzieja?

Po wstąpieniu do gildii poznajemy tajny znak gildii, jego pokazanie niektórym osobom sprawia że mają dla nas ciekawe informacje bądź przedmioty.

1. Rengaru (złodziej z Placu Targowego) nauczy nas za darmo +2 Zręczności
2. Sprzedawca ryb z portu będzie skupował od nas srebra po atrakcyjnych cenach
3. Karczmarz z portowej karczmy będzie miał do sprzedania wytrychy
4. Ogrodnik z górnego miasta udzieli nam ciekawych informacji
5. W jednej z wież Korinis uwięziony jest złodziejaszek – po jego uwolnieniu dostajemy 1000exp i kilka wytrychów.
6. Jeden ze Strażników w Górnym mieście da się przekupić, co ułatwi nam okradanie domostw.
7. W Gildii złodziei można załapać się na kilka questów.

A dodatkowo jako złodziej (nie koniecznie w gildii):

- Za kradzieże kieszonkowe dostajemy exp. Od 50pkt w pierwszym rozdziale, 75pkt w drugim, 150, 200 itd. w kolejnych. Co rozdział można próbować okradać ponownie te same osoby za nowe exp.
- Tylko dzięki kradzieży można w sposób bezkrwawy zdobyć wiele kluczy...
- Okradanie ludzi zapewnia całkiem spory przypływ gotówki.
- Poznając dodatkowo skradanie i otwieranie – można wieczorami rabować domy.

Umiejętność kradzieży zależy bezpośrednio od zręczności, im wyższa zręczność, tym trudniejsze wyzwania możemy podejmować

Wysoka zręczność zmniejsza także liczbę połamanych wytrychów.

=======================================================================

Linki do stron związanych z Gothic'iem 2:
https://gamesweb.com/pc/tipps_tricks/gothic2/ <------mapy do Gothic'a 2 i wiele ciekawych rzeczy związanych z grą GERMAN
https://gothic2.binio.com <------porady i mapki POLSKA
=======================================================================

Minimalne Wymagania sprzętowe: PIII 700 Mhz, 256 MB Ram, akcelerator 3D 32 MB
=======================================================================

Link do poprzedniej części:

10.07.2003
16:52
smile
[2]

Yancy [ Senator ]

Jednak i tym razem wątek G2 przetrwał. Jak widać - nadal nie brakuje osób grających w tą znakomitą grę.

We wstępniaku maleńka zmiana. Dodałem dopisek w punkcie szóstym. Oceńcie jego treść. Sam nie dobrnąłem do momentu - gdy żądła już na mnie nie działały...

10.07.2003
17:01
[3]

QrKo [ Enslaved One ]

widocznie nie jadłeś za duzo ja nauczyłem się ich używać poprzez instrukcje na kartce i tam pisało, że organizm z czasem uodparnia się na ten lek a jak sie najedzie na żuwaczkę to pisze, że efekt z czasem przemija...

10.07.2003
17:53
[4]

Yancy [ Senator ]

QrKo ---> To że tak pisze to wiem. Mnie jednak efekt nie przeminął. Swego czasu aries pisał że zjadł tego dużo i nadal działało. No, ale widać żaden z nas nie dobrnął do granicy...

10.07.2003
18:38
[5]

QrKo [ Enslaved One ]

moze mial fuksa :)))
mi przestalo dzialac jak zjadlem ponizej 20
ale nie bedziemys ie przeciez kłócić o głupote

10.07.2003
19:04
[6]

techi [ Legend ]

Okej mniej więcej zrozumiałem(chyba mniej) ale jak się nazywa ten gostek w ratuszu, to mam go zastraszyć i wziąć dziennik??? Jeśli trzeba go ukraść to nie mam kradzieży kieszonkowej.Siłę muszę sam miksturami dopakowac czy jak??. mam tylko Amulet dający 15 do siły . a mam teraz 102 siły. Aha napisaliście żeramirez w G. Złodzieji ma eż mistrzowski miecz. Zabiłem ich wszystkich na początku i tylko Cassia miałe ten miecz, więc po przeczytaniu tego na forum poszedłem i zobaczyłemże Ramirez też mam miecz ale nie mogę go wziąc bo nie mam go w ekwipunku i nie moge na niego najechać tak zeby się napis pokazałon tak jakby trzymał go w ręce. Chyba go nie odzyskam?

10.07.2003
19:17
[7]

QrKo [ Enslaved One ]

o to z tym mieczek to nie wiem o co Ci chodzi
a goscia najlepiej od razu skopaj nic Ci nie zrobią tylko tak żeby nie zdążył uciec
weź i przeczytaj dziennik a potem do hagena.
a siłe to tylko mixturami
w tej chwili nie pamietam kto uczy siły do 100 ale
jak Ci ktos bedzie uczył
to w razie czego zdejmij ten amulet
i powiedzcie mi gdzie jest ten amulet 15 do sily
szukałem po całych kanałach i nie ma zadnych dzwi...

10.07.2003
19:30
[8]

Majkel15 [ Centurion ]

Cześć jestem tu nowy, ale zamierzam czesto to od teraz odwiedzac. Na początku tak. To w gildii złodzieji można rozwiązać calkiem inaczej. Otóż ja postanowiłem robić dla nich wszystkie zadania, ale utknąłem przy sektansie(co jest 3 zadaniem :P) problem w tym że nie wiedzialem gdzie go znaleść więc poszedłem do Lorda Andre i powiedzialem mu o gildii. Jak sie przyjdzie 2 dni pozniej to juz wszystko bedzie gotowe. Możecie isc tam i pozbierac sobie wszystkie fanty z trupów (niestety poza mieczami :() i przy Casii jest klucz wlasnie do tych dzrwi w kanalach a drzwi sa 2 korytarze przed komnata z ludzmi (patrzac od strony wejscia do kanalow)

10.07.2003
19:35
[9]

Majkel15 [ Centurion ]

Aha i jeszcze jedno. Chodzi mi o ta starą krypte za farmą Onara. Wszedłem tam, otworzyłem grób i zszedlem na dol. Wybilem tych trzech straznikow i chce otworzy skrzynie ale po chwili wyskakuje mi taka masa kosciotrupow ze nie mam szansy nawet uciec. Wiecie moze co tam trzeba zrobić ?????????

10.07.2003
19:50
smile
[10]

mruwek [ da ANT ]

majkel15-------------------> wytłuc tych wszystkich kościotrupów, pozabierać gifty z kufrów i cieszyć się!

10.07.2003
19:56
[11]

Johnn [ Ghoul ]

Gdzie dokladnie znajde mysliwego Gestalha? Wiem ze we wstepniaku pisze ze jest obok smoka powietrza, ale gdzie jest ten somok?

10.07.2003
20:05
[12]

Majkel15 [ Centurion ]

mruwek---> Heh, fajnie ci sie gada szkoda tylko ze mam 11 lev i chcalbym tam ich troche obrobic. W koncu po smierci to po co im to :). Jakbyscie mogli to pomóżcie

10.07.2003
20:12
[13]

Johnn [ Ghoul ]

Majkel15 ----> Ja na 14 poziomie w lekkim pancerzu strazy i mieczem Zguba Orkow odpuscilem sobie ich :) Przeciez nie uciekną, przyjde pozniej :)

10.07.2003
20:39
smile
[14]

BriskShoter [ Senator ]

Mam takie pytanko. Jestem w rozdz.1, mój poziom to prawie 12, zwiedziłem wszystko gdzie tylko mogłem przejść cało, nie przyłączyłem sie też do żadnego obozu. No jedynie to do Gildii Złodzieji. I tak. Koło farmy Onara, tam gdzie siedzi Lee jest siedziba Bandytów.
Ja chce ich wybić do nogi tylko pytanie brzmi: Czy nie spowoduje to tego, zę potem utkne gdzieś przez to że wykonam eksterminacje bandytów teraz?
Co prawda tam kupiec i jeden ze Strażnikow mówili o Bandytach i mam taki quest. Ale wole być pewien że bedzie potem ok.

10.07.2003
20:43
[15]

Johnn [ Ghoul ]

BriskShoter ---> Pytalem sie o to samo wczesniej i powiedzieli mi ze mozna ich wybic bez skrupulow i to nie ma zadnego negatywnego pozniej skutku. Ja ich wybilem ale narzie jestem dopiero pod koniec 2 rozdzialu wiec nie zobaczylem tego na wlasnej skurze.

10.07.2003
20:55
smile
[16]

BriskShoter [ Senator ]

John-> fenks :)

All -----> sorry że ładuje pytanie a nie sprawdziłem czy wcześniej któś nie pytał o to :)

10.07.2003
20:55
[17]

Majkel15 [ Centurion ]

Cos mi sie wydaje ze watki o Gothicu nie umroą tak predko. A żeby je troche rozbudzic to moze kazdy tutaj napisze taka mala solucje z wlasnych doswiadczen i sprobowal jakos te gre ocenic. Skala ocen od -1 do +6. Ciekaw jestem wszystkich recenzji.

10.07.2003
20:56
[18]

Majkel15 [ Centurion ]

Sory nie chodzilo mi o solucje tylko o recnzje. Niech kazdy pisze recenzje

10.07.2003
21:39
[19]

blood_x [ Skinhead oi! ]

To znowu ja :D mam 14 lvl i poszedlem do 2 rozdzialu, bodajze gornicza dolina czy jakos tak. No i wszystk jest pieknie :D pojedynczo orka rozwalam, dochodze do zamku :/ i tam jest pelno zielonych :/ z elita niezbyt sobie daje rade, czy to moze chodzi o to ze mam maly lvl czy moze musze pocwiczyc walczyc na klawie. Aha i czy jezeli juz jestem najemnikiem, to chyba nie moge juz byc palladynem?

10.07.2003
21:57
[20]

techi [ Legend ]

Qrko-->Ten mieczyk to Mistrzowski Miecz 65obrażeń przy 65 zręczności wartość 1500. podobno są dwa takie w kanałach al ja mogę zabrac tylko ten od Cassii. Ten amulet znajduje się w skrzynii która znajduje się w komnacie z zamkniętymi dzrzwiami. Klucz do tej komnaty znajduje się u którejś z 3 osób w kanałach. A do kmnaty możesz dotrzec:
Od komnaty z Cassią idziesz w lewo potem w lewo i po prawej stronie są drzwi tam sobie otwierasz skrzynkę kode
PPPLPPPLPLPLPPLLLPPL(chyba najdłuższy kod w grze i tam jest 100 sztuk złota, 4 srebrne puchary, 1 złoty, amulet siły, i mikstura zręczności). Aha miksturami ale ja mam tylko 5 szczawi królewskich=25 siły w sumie z moją siłą to daje mi tylko 132 to gdzie to 18 mam zdobyć??? i to wystarczy do przekonania Xardasa??? A teeen gościu jest w ratuszu nad Hagenem(to en gubernator???)Lester czy jakoś tak???. Jeśli jakiś łaskawca się znajdzie to niech napisze jak się nazywa. Niebędzie mnie teraz bo wyjeżdżam. Życzę wszystkim miłośnikom Gothica miłych słoneznych wakacji.
Ten smok powietrza to jest w górniczej Dolinie na tej lodowej części mapy??? Jeśli tak to mu zakosiłem taki fajny mieczyk dwuręczny Ostrze Burzy i jeedno z jajek. A co do tego grobowca za farmą Onara to ja otworzyłem kryptę walnąłem Silvia on zaczął mnie gonić. wzbiegłem zabiłem strażników i kiedy zabrałem rzeczy ze skrzyń to goniący mnie silvio rozwalał wszystkie szkielety a te nieliczne(jakieś 2) które mnie atakowały sam zabiłem. Wtedy byłem na 10 poziomie. A potem ukryłem się przed Silviem a on przestał mnie gonić. Tamwarto zejść bo jest tam Szczaw królewski koło jenego z trupów. A władca ciemności Inobis(czy jakoś tak) ma fajne rzeczy. Uff długi ten post ;)

10.07.2003
22:03
[21]

DarkStar [ PowerUser ]

mam prosbe. napiszcie mi dokladnie w ktorym miejscu rosnie szczaw kolo farmy Lobarta bo qrwa nie moge znalezc:/

10.07.2003
23:18
smile
[22]

BriskShoter [ Senator ]

Takie małe cóśdla nowogrających :)

BTW SteinGolemów (bo coś kojarze że któś pytał:)----> bardzo proste. Wystarczy bardzo szybko
podbiec i zaraz atakować cały czas i murowane że nawet postaci nie drasną :D

BTW dostania sie do miasta zaraz na poczatku gry. Po razmowie z magiem. Mamy wolną ręke a
dokładnie kierujemy się do miasta. O ile dobrze pamietam to żeby wejść do niego trzeba zapłacic
albo powiedzieć/zostać pomocnikiem farmera. Jest też inny sposób dla osób lubiących
wspinaczke:) Otóż idac drogą od Xardas'a dochodzimy do 2 strażników. Z prawej biegnie rów
a z lewej mamy: zębacze, cieniostwora omijaąxc te potwory docieramy do czarnych goblinów
skrecamy wiec w prawo i wchodzimy miedzy skały odgradzające miejsce gdzie są
ww potwory i morze (na końcu tej dolinki mamy także bandytów). Wchodzimy na skały
w miejscu gdzie spotykają się one. Idziemy wzdłuż po czym na końcu ostrożnie zeskakujemy.
I jezdeśmy w mięscie bez problemów a kombinatorsko :D -------------------------------------------->

ps.Jeżeli coś z tego już było to sorry ale nie mam siły żeby przekopywać się przez 44 części tego tematu :D

10.07.2003
23:19
[23]

Johnn [ Ghoul ]

blood_x ---> Nie mozesz juz zostac palladynem, klase wybiera sie tylko raz. Wedlug mnie nie ma sensu sie z nimi meczyc ja mam juz 19 level i cienki pancerz wiec nie chcialo mi sie z nimi wszystkimi walczyc i jeszcze wyciagac pojedynczo. Tak latwo to oni nie zrezygnuja z tego zamku a ja tam wtedy wroce i dokoncze to co zacczolem :)

techi -----> Tam gdzie jes lod jst lodowy smok, a ten powietrza jest po drugiej stronie mapy. Juz sam go znalazlem :)

10.07.2003
23:21
smile
[24]

BriskShoter [ Senator ]

A to kolejny sposób na miasto ;)

ps.Ja głównie zajmuje się częścią krajoznawczą gry :D

11.07.2003
00:04
[25]

Yemet [ Pretorianin ]

mam problem. gdy modle sie zostawiając 100 złota to nie podnoszą mi sie cechy tylko wyswietla sie komunikat
"dzieki łasce inosa czujesz sie jak nowonarodzony", a mam full życia i many. co jest????!!!!!!

11.07.2003
00:25
[26]

Hary_in da house [ tylko Hary ]

Mam baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaardzo glupie pytanie: O tuż nie gralem nigdy w gothica i zastanawiam sie czy sie nie pokusic ale niewiele o gothicu wiem:( Mozecie mi pokrutsz przedstawic swoją recenzje:)?

11.07.2003
08:28
[27]

Majkel15 [ Centurion ]

Yemet==> Pewnie dlatego że uż wcześniej to zrobiłeś a przy kapliczce można otrzymac premie do statsow tylko raz na dobe.

Hary_in da house==> Ktoś tu ukulał recenzje w którymś z poprzednich wątków. Poszukaj a znajdziesz na pewno.

11.07.2003
08:44
[28]

Yancy [ Senator ]

BriskShoter ---> Może i było - ale sam już o tym bym nie pamiętał ;) Sposób ciekawy - acz na początkowych levelach niezbyt bezpieczny (delikatnie mówiąc) ;)

Yemet ---> Kapliczkę używa się raz dziennie i ograniczona liczbę razy w ciągu gry do podnoszenia cech (poczytaj we wstępniaku). potem już tylko czujesz się jak nowo narodzony :)

Majkel15 ---> Wątek o G2 nie zaginie, bo stale pojawiają się nowi grający. A jako że zanosi się nam na duuży dodatek do G2 (100 nowych NPC) - to wrócą i starzy wyjadacze (których bardzo tu brakuje :)))

11.07.2003
10:10
smile
[29]

999 [ Legionista ]

gdzie jest paczka z bagiennym zielem jestem strażnikiem i mam dostarczyć ją lordowi andre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
proszę o szybką odpowiedź

11.07.2003
10:34
[30]

muhabor [ Konsul ]

paczka jest w porcie
masz szybko ;)

11.07.2003
10:57
[31]

Majkel15 [ Centurion ]

Yancy-->Rzeczywiscie nie ginie ale musicie przyznać że kiedys szybciej sie zapelnialy wątki.

BriskShoter--> Sposób rzeczywiście ryzykowny, ale obiło mi się o uszy że jak wejdzimy do miesta w ten sposób całkowicie omijając strażników przy bramach i zagadamy do Laresa to dostaniemy 500 exp.

11.07.2003
10:58
[32]

Majkel15 [ Centurion ]

Aha i we wstępniaku zauważyłem błąd. Lares w porcie uczy zręczności tylko do 30 (w każdym razie mnie tylko do tylu chcial nauczyc)

11.07.2003
11:02
smile
[33]

Dziobal111 [ Centurion ]

999 ----> paczka jest w magazynie, załatw tego cwela co pilnuje wejścia i bierz

11.07.2003
11:04
smile
[34]

999 [ Legionista ]

ale gdzie dokładnie
i mam jeszcze jedno pytanie czy po wykonaniu tego zadanie będę miał lepszą zbroje dla strażnika
Z GORY DZIĘKI!!!!!!!!!!!!!

11.07.2003
11:27
[35]

techi [ Legend ]

To ile jest tych smoków. Bo znalazłem tylko dwa: Jeden jak mówicie lodowy i tego smoka ognia(no ten czerwony) ale gdzie jest jeszcze 3 i ewentualnie następne??? Jakiego magazynu w porcie, bo też jeszcze nie zrobiłem tego zadania.
999==> nie wiem czy dostaniesz ale w 2 rozdziale w zamku masz możliwośc zakupienia ciężkiego pancerza straży za "jedyne" 2500 złota ja go mam i jest całkiem wporzo choć na ogień i magię nadal marnie.Jego statystyki to Broń-60, Strzały-60, Ogień-10, Magia-10. Aha ktoś znalazł może kuszę Dragomira??? Bo on bredzi że na północy w kręgu kamiennym ale za Demokratyczna Republikę Konga nie mogę znaleźć.Nie musicie się spieszyć do odpowiedzi napiszcie ją w tym wątku albo w 50 wątku bo wtedy wrócę :D

11.07.2003
11:34
smile
[36]

999 [ Legionista ]

od kogo moge dostać lepszą zbroję niż lekki pancerz strażnika

11.07.2003
11:48
smile
[37]

999 [ Legionista ]

techi-jest jeszcze bagienny który jest w drodze do lodowego jak będziesz szedł to spotkasz ciphera czy coś i on zaprowadzi cię do bagiennego a ostatniego znajdziesz tam co było tych harpi od zarombania w gothic 1 to tam znajdziesz ostatniego smoka ziemnego

11.07.2003
12:10
smile
[38]

999 [ Legionista ]

ALE OOODDDD KOOOGOOOOO A NIE CZY MOGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

11.07.2003
12:47
[39]

Gordek [ Generaďż˝ ]

999 - paczka z bagiennym zielem jest w magazynie, nastepny budynek w porcie za stocznią. Żeby zdobyć paczkę musisz rozwalić tego gostka co pilnuje magazynu, zabrać mu klucz i w jednej skrzyni będzie paczka. Lepszą zbroję strażnika kupisz w zamku w Górniczej Dolinie od kupca (nie pamiętam jak się zwał), który będzie przesiadywał w dzień w magazynie, a w nocy spał piętro wyżej.

techi --> Łącznie smoków jest 6, ale na razie znajdziesz 4. Bagienny jest najbliżej zamku. Schodzisz po taranie i idziesz w prawo, mijasz taką bramę orków i schodzisz następnym zejściem. Na wprost zobaczysz chatę, ale masz skrecić w lewo. Wtedy na pewno znajdziesz tego smoka. Smok powietrza jest w fortecy. Żeby do niego dotrzeć idziesz wzdłuż orkowej palisady, a gdy się skończy wchodzisz na górę i na szczyt wieży. Ogniowego znajdziesz, gdy wychodząc z zamku pójdziesz pierwszą ścieżką w prawo jaką zobaczysz, przejdziesz przez taki tunel i nastepnie skierujesz się ścieżką w górę. Smok ognia będzie na końcu tej ścieżki. Natomiast smoka lodu znajdziesz na północy. Nie powinieneś miec problemu z jego odnalezieniem.

11.07.2003
13:07
smile
[40]

Yemet [ Pretorianin ]

ale ja daje raz dziennie. zawsze 1000. znaczy ze juz wiecej mi nie podniesie statsów bo juz wszystkie wykorzystałem??? to beznadziejnie. chciałem se podniesc mane gdzies tak za 2000 zl czyli o 80. znaczy nie da juz wiecej rady???

11.07.2003
13:12
[41]

Yemet [ Pretorianin ]

errata. zawsze 100!!

11.07.2003
13:18
[42]

Hary_in da house [ tylko Hary ]

A moze ktos podac ftp-a na tą gierke bo mulem 3 plyty to troche dlugo

11.07.2003
14:26
[43]

blood_x [ Skinhead oi! ]

Mam problem otoz dostalem zadanie sprawdzenia ile wydobyto rudy w 3 kopalniach.
Odwiedzilem pierwsza jest tam dwoch zyjacych palladynow ale tylko takich zwyklych od nich dowiaduje sie ze koles co ma ta rude (sorry ale nie pamietam jaki) poszedl przez rzeke i tam broni tej rudy, spokojnie go odnalazlem i wrocilem do lorda i powiedzialem ze koles potrzebuje posilkow.

Potem poszlem do 2 i tam musze wybic zebaczow nie stawiaja zebacze oporow ;) i pochwili jestem znow w zamku i melduje ze maja bodajze 2 skrzynie rudy.

Ale jak ide do trzeciej, wydaje mi sie ze to ta na mapie sie przynajmniej zgadza, to tam zabici sa palladyni i robotnicy wszyscy nie zyja, moze jednak ktos przezyl jesli tak to prosze o pomoc, bo wlasnie tam nikogo nie ma :(

11.07.2003
14:40
smile
[44]

BriskShoter [ Senator ]

Majkel15 -> Ja do miasta dostałem sie I sposobem :) Tylko nie pamietam już czy dostałem doświadczenie.

11.07.2003
14:43
[45]

DarkStar [ PowerUser ]

blood_x --->
musisz odnalezc Diega. miejsce jego pobytu wyjawi ci jeden z pracujacych w kopalni z zebaczami.

11.07.2003
14:46
[46]

DarkStar [ PowerUser ]

Yemet --->
alchemia, alchemia i jeszcze raz alchemia:) grajac pierwszy raz najemnikiem olalem sprawe, grajac palem zajalem sie robieniem plynkow dopiero pod koniec gry, a teraz jak przechodze magiem wiem, ze to podstawa

11.07.2003
15:24
[47]

blood_x [ Skinhead oi! ]

DarkStar -=-=-=-> Ale w kopalni wypytalem raczej wszystkich i nic :/ nikt mi nic nie mowi raczej o Diegu, no chyba ze wczesniej zapytalem ale raczej nie, moze powiedz gdzie on jest?

11.07.2003
15:34
[48]

Yancy [ Senator ]

Ależ tu dziś ruch... Niestety ja nadrabiam zaległości w pracy i z wizyt na wątku - nici :(

Majkel15 ---> We wstępniaku jest trochę nieścisłości związanych z nauczycielami. Lares uczy do 30 - to fakt. Jak widzisz jakieś pomyłki - to napisz pogrubioną czcionką o tym. Inaczej trudno będzie pamiętać przy zakładaniu nowego wątku...

Nic, resztę postów przeczytam wieczorem :)

11.07.2003
16:03
[49]

DarkStar [ PowerUser ]

blood_x --->
na 100% jest koles ktory mowi, ze widzial Diega w towarzystwie dwoch palow na polnoc od kopalni. jest tam sciezka odbijajaca w gore przy ktorej leza dwa ciala paladynow. na koncu znajdziesz kotlinke w ktorej siedzi Diego.

11.07.2003
16:17
[50]

Gordek [ Generaďż˝ ]

DarkStar --> Jednak to nie żaden z kopaczy to mówi. Jest o tym napisane w liście Silvestra, który znajdziemy przy jego ciele własnie w tej kopalni.

11.07.2003
16:38
[51]

blood_x [ Skinhead oi! ]

Kurcze jakos nie moge tego diega znalezc :/ moglby ktos zrobic screena mapki i zaznaczyc gdzie on (moze byc w przyblizeniu) sie znajduje. Blagam.

11.07.2003
18:36
[52]

Johnn [ Ghoul ]

Gordek ---> w tym liście Silvestra jest napisane ze wyslal Diega z rycerzami i transportem bo tylko on zna teren i faktycznie jeszze o Diegu mowi jeden z kopaczy ze widzial jak przechodzil obok niego z rycerzami.

ALL----> ma ktos moze screena tej babki co jest na karte jednego z nowicjszy chcialbym se zrobic screena ale wtedy jak tam bylem to nie zrobilem a teraz nie mam juz sava.

11.07.2003
18:41
[53]

Johnn [ Ghoul ]

blood_x ----> o ile sie nie myle to Diego jest tu ------>

11.07.2003
19:43
smile
[54]

gris [ Generaďż˝ ]

Jejq, czy sa lepsze miecze od orkowej zguby!? Bo ta Orkowa Zguba jest piekna i nie wierze w coś lepszego :D( Oczywscie chodzi o jednoreczna ). Dzięki Shhaka i innym też dziekuje co mi powiedzily o tym mieczyku :D Ork pada mi po 4- 6 machnięciu :D To jest piękne! Oczywiscie gry nie skączylem jeszcze :D. Ledwo 2 rozdzial :D ale juz mam zamiar isc. I dajlej będe was obsypywał pytaaaaaniaaaamii :). Dobra dzieki wam wszystkim, zę skączylem 1 rozdzial :D

11.07.2003
20:15
[55]

janek48 [ Legionista ]

gris----->Od orkowej zguby jest lepsza smocza zguba.Hehee.

11.07.2003
21:38
[56]

Yancy [ Senator ]

gris ---> Do znalezienia nie ma nic lepszego od Orkowej Zguby w broniach jednoręcznych. Ale - Paladyn może konsekrować swój miecz 2x i dostanie Gniew Innosa 80/40. Najemnik zaś może wykuć Miecz Łowcy Smoków 90/(chyba 80 siły).

11.07.2003
22:55
[57]

Treft [ Legionista ]

Siema. Jestem nowy i nie dawno zaczalem grac w gothica. Ale gdy przeczytalem wasze posty sie zalamalem. Jestem w 2 rozdziale i mam zaledwie 8 poziom. Na dodatek jestem w zamku. Co mam robic. mam dlugi dobry miecz i zbroje ta ulepszona straznika.

11.07.2003
22:57
[58]

Treft [ Legionista ]

I jeszcze mam jedno pytanie. Jak zostac paladynem?

11.07.2003
23:26
[59]

gris [ Generaďż˝ ]

No to ja juz się nie moge doczekać następnego leppszego mieczyka :D ( jesli jest ) :D

12.07.2003
10:22
smile
[60]

blood_x [ Skinhead oi! ]

Treft -=-=-=-> Z tego co ja wiem to na 8 lvl w drugim rozdziale bedzie ci trudno tam oj bedzie, moze wroc sie do pierwszego i ponabijaj troszke leweli tak do 12-13 lvl i dopiero idz. Palladynem zostaje sie w 2 albo 3 rozdziale :D (gram najemnikiem to sie moge mylic) i to chyba jak wykonasz jakies tam zadanie, nie wiem dokladnie, popytaj bardziej doswiadczonych graczy :D

12.07.2003
11:06
[61]

Majkel15 [ Centurion ]

Słuchajcie mam do was pytanie. Czy wy tak specjalnie straszycie graczy z tą orkową zgubą? Mówicie że są tam jakieś smocze zębacze i jakieś inne głupie potworki. Jedyne co JA tam znalazłem to byly 4 krwiopijcy, 1 jaszczur, 3 czarne gobliny i chyba 2 wlki. Przeraził mnie jednak troche Cieniostwór, akle to dlatego ze szedłem tam w nocy (w grze i na żywo) a on mi wyskoczyl niewiadomo skad przed samą gebe. I specjalnie sie tam ze zdobyciem tego miecza nie namęczyłem.

12.07.2003
12:12
smile
[62]

AnnataR [ Salon des Refusés ]

Hej Drodzy Eksperci,
Przeczytałem info o minimalnych wymaganiach systemowych, ale chciałem się jeszcze dowiedzieć: czy na moim sprzęcie (Athlon 1.4, Geforce 2 Pro 64MB, 512 RAMu) Gothic II będzie chodzić (przynajmniej w miarę) płynnie?

Pozdrawiam

12.07.2003
13:36
[63]

Johnn [ Ghoul ]

AnnataR ----> ja mam sprzet duron1ghz, radeon 9000 64mb , 512mb ddr ram chodzi spoko, poza miastami to na zasiegu widzenia 200% jednak w miescie na 80% lub nawet 60%, ale chodzi plynnie.

12.07.2003
15:26
smile
[64]

TURIN9 [ Pretorianin ]

Treft --->jak dobrze pamietam paladynem zostajesz jak naprawisz oko inosa przed pojsciem na smoki

gris--->najemnikiem jak mialem miecz dwureczny juz ten najlepszy 110/100 to orki bralem na 2 strzaly jedynie elitarne na 3 a tak wogole to czarodziejem mozna elitarnych wziasc na jeden strzal:D

Majkel15 ---> wiesz tam prawie wszytkie stworki mozna ominąć po orkowa zgube ale wiesz pewnie że jest tam jeszcze troll i 3 ogniste jaszczury

12.07.2003
15:37
[65]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

AnnataR -->> bedzie chodzic spox
Treft -->> paladynem zostajesz po wykonaniu questu z nieprawdziwym oskarzeniu benneta - jescze masz troche grania przed soba. ale na pocieszenie powiem ci ze po drodze zostaniesz jeszcze rycerzem. btw w tej chwili nie jestem pewny ale wydaje mi sie ze jest lepszy miecz /bron/ 1h niz orkowa zguba (oprocz gniewu innosa i 1h miecza dla lowcy smokow).

12.07.2003
15:38
[66]

blood_x [ Skinhead oi! ]

Mam pytanie :D gdzie w 1 rozdziale moge jeszcze znalezc brylke rudy znalazlem juz 5 tam gdzie sa pelzacze w kopalni i jedna w porcie. Potrzebuje jeszcze tylko jednej powiedzcie gdzie moge ja znalezc jesli takowa w pierwszym rozdziale sie znajduje tylko jedna mi potrzebna plisss.

12.07.2003
15:44
[67]

Johnn [ Ghoul ]

blood_x ---> po ci 6 rudek?

12.07.2003
15:49
[68]

blood_x [ Skinhead oi! ]

Bo wczesniejsze 4 stracilem :/ i teraz brakuje mi 1 do magicznego ciezkiego miecza dwurecznego ( jestem najemnikiem i moge takowy wyrobic) wiesz moze gdzie znajde?

12.07.2003
15:51
[69]

Johnn [ Ghoul ]

Niestety ale nie wiem gdzie eszcze mozna znalezc. Poszukaj moze ktos ma do sprzedania.

12.07.2003
16:16
[70]

Majkel15 [ Centurion ]

Turin9-->Naprawde? Ja tak tylko słyszałem że tam jest coś strasznego ale nigdy tego na własne oczy nie widziałem.

12.07.2003
16:23
[71]

zandarus [ Generaďż˝ ]

blood_x ---> Bryłkę rudy możesz zdobyć na poczatku 2 rozdziału, jak będziesz wychodził z ratusza (od Hagena, z kluczem do doliny, wtedzy zaczyna się rozdział 2) idź do Vatrasa, da ci zadanie (chyba przesyłka) polegające na zaniesieniu listu do maga ognia przed klasztorem, potem wróć do Vatrasa, będziesz miał do wyboru szczaw królewski, rudę i coś jeszcze. Ja zawsze wybierałem szczaw. Gdzie jeszcze jest ruda w 1 rozdziale to nie wiem.

12.07.2003
17:31
[72]

Majkel15 [ Centurion ]

Mam do was pytanie. Gdzie znajduje się klucz do skrzyni w grobowcu na północy. Przy czarnym trollu skręciłem mostkiem w prawo, doszedłem do takiej zarośniętej kotliny i tam za roślinami była ukryta jaskinia. Wyczyściłem ją z jej mieszkańców i chciałbym zdobyć ten klucz. A przy okazji to co jest w tej skrzyni?
Aha i ktoś się tu pytał o kusze Dragomira. Jest ona na północy w kamiennym kręgu, który jest zaznaczony na mapie. Poznasz to miejsce po takich zielonych smugach które idą z nieba.

12.07.2003
18:17
[73]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Majkel15 ---> Klucza takiego nie znajdziesz :) Jak będziesz grał magiem, to podczas próby ognia (pierwsze zadanie) dostaniesz od Pyrokara kluczyk i zagadkę. Trzeba będzie udać się do tej jaskini i otworzyć skrzynię za pomocą tego klucza. W środku jest ... czysta runa (dostepne tylko dla maga).

12.07.2003
19:06
[74]

blood_x [ Skinhead oi! ]

Mam pytanie gdzie moge znalezc Sekoba ? a dokladnie mam znalezc jakis kufer gdzie sekob trzyma jakas ksiege (wykonuje zadanie z okiem innosa) i mag ognia niechce sie zgodzic zeby isc tam z xardasem i musze mu znalezc dowody (tym dowodem jest bodajze ta ksiega, ale gdzie znalezc Sekoba?)

12.07.2003
19:36
[75]

zandarus [ Generaďż˝ ]

blood_x ---> Farma Secoba jest na lewo od farmy Onara (jak idziesz od południa). W okolicy stoi wiatrak, a na polu jest kamienny krąg.

12.07.2003
19:44
[76]

zandarus [ Generaďż˝ ]

blood _X ---> Ach, na farmie będą "goście" :)

12.07.2003
19:56
[77]

blood_x [ Skinhead oi! ]

zandarus -=-=-> bylem na farmie sekoba jest tam kufer ale nie mam klucza (sekoba musialem juz dawno zabic) a wlasnie jakie dowody mam dostarczyc temu magowi ognia zeby poszedl na ten rytual?

12.07.2003
20:02
[78]

Yancy [ Senator ]

cotton_eye_joe ---> Niestety nie można znaleźć lepszego miecza niż Orkowa Zguba w broniach jednoręcznych. Ale prawdą jest że są inne lepsze od OZ ostrza 1h nie będące Gniewem Innosa i Mieczem Łowcy Smoków :)
Po pierwszej konsekracji miecz Pala też już jest lepszy od OZ - bo ma 70 obrażeń. To samo z Łowcą - już wcześniej można wykuć miecze mocniejsze niż OZ. Są to jednak miecze klasowe. Znaleźć ich nie można.

12.07.2003
20:12
[79]

zandarus [ Generaďż˝ ]

blood_x ---> Klucz do skrzyni powinieneś dostać od Xardasa, jak wchodzisz od północy jest to skrzynia z prawej. W skrzyni jest księga kluczowa dla całej fabuły. Zwie się Dwór Ildorath (nazwe może przekręcilem, dokladnie nie pamiętam). Jest ona kluczem aby wejść w,5 rozdziale, do podziemi klasztoru. No i oczywiście bez niej Pyrokar nie zgodzi sie pujśc na rytuał.

12.07.2003
20:37
[80]

Treft [ Legionista ]

Mam pare pytan:
1.Jak mam znalezc handlarza zielem (paczke juz znalazlem)?
2.Jak mam zrobic zadanie z fellanem (to ten co naprawia dach w dzielnicy portowej)?
3.Gdzie moge znalez Pedra (ten koles co ukradł oko Innosa w 3 rozdziale)?
4.Czy oplaca sie dodawac do umiejetnosci kuszy?
5.Czy paladyn moze tworzyc runy?

12.07.2003
20:46
[81]

Treft [ Legionista ]

I jeszcze jedno: jak otworzyc kraty w jaskini z kolowrotem?

12.07.2003
21:10
[82]

gris [ Generaďż˝ ]


Czy palladyn moze używać runy leczenia, którą znajduje na początku 2 rozdziału? Czy trzeba sie umagicznic jakos, chopć nie wiem jak :D

12.07.2003
21:23
[83]

Yancy [ Senator ]

gris ---> Paladyn dostaje swoje runy leczące od tego samego gościa w zamku co daje runy walki. Ale nie ma sensu ich brać. Najmocniejszą runę bojową znajdziesz przy Orkowym Pułkownku całkiem szybko.

Treft --->
1. Zielem handluje gość u Najemników (chyba Cypher)
2. Fellanowi masz dowalić :)
3. Skocz z mostu koło klasztoru (mówi to przecież gość za mostem!!!) płyń rzeką, a potem idź po śladach (martwi nowicjusze) aż do Słonecznego Kręgu.
4. Kwestia gustu. Ja Paladynem używałem run.
5. Nie może - ale dostaje gotowe runy.
6. Potrzebujesz Łoju Kretoszczura - jest w ładowni statku.

12.07.2003
21:30
[84]

gris [ Generaďż˝ ]

Yancy -- w zamku jakis gosc daje runy? w 2 rozdziale? Powiedz jak sie on nazywa... prosze

12.07.2003
21:45
[85]

Yancy [ Senator ]

gris ---> Nie no, nie w drugim rozdziale. Dopiero jak zostaniesz Paladynem. O ile nim chcesz być. Stoi na lewo od wejścia. Chodzi mi o zamek w górnym Korinis - nie ten w Górniczej Dolinie.

12.07.2003
21:59
smile
[86]

BriskShoter [ Senator ]

Mam pytanie: Czy ktoś ma lub czy w ktorejś ze skrzyń w Klasztorze jest klucz do klasztoru??

Bo do Klasztoru da sie dostać bez przynależności do jakiegokolwiek obozu ale nie da sie z niego potem wydostać :D Przeszukuje skrzynie ale niektórych nie moge bo pilnują. Chce sie więc nauczyc skradania ale najpierw wole wiedzieć czy to coś da i czy ten klucz tam jest.

12.07.2003
22:04
smile
[87]

.kNOT [ Progresor ]

BriskShoter -> Miałem ten sam problem, ale w końcu zrezygnowałem. Wydaje mi się, że jedynym sposobem na opuszczenie zamkniętego klasztoru jest teleportacja, niestety jeszcze wtedy tego nie potrafiłem...

12.07.2003
22:08
[88]

Yancy [ Senator ]

Każda z postaci dostaje klucz do klasztoru w swoim czasie i dopiero posiadając go powinna pakować się do klasztoru. Mag w 1 rozdziale - pozostali jak pamiętam w trzecim.

12.07.2003
22:52
smile
[89]

BriskShoter [ Senator ]

.kNOT----> heh a szkoda
Yancy ------> ja sie ładuje gdzie sie da :D

Jak już pisałem koncentruje się głównie na zwiedzaniu Świata Gothic'a i odnajdywaniu dziwnych rzeczy.
Obecnie zwiedzam łańcuchy górskie. I tak to wygląda ----------------->

biała linia = gdzie byłem.

12.07.2003
22:54
smile
[90]

BriskShoter [ Senator ]

Pomyliłem zdjątka. Tamto miało byc tetraz a do tamtego jest --------->

Jednym z pierwszych screenów niech będzie ten ------------>Wiecie gdzie to? Tak. Dokładnie :D
W prawym dolnym rogu widać "koniec świata". TAk wygląda cały obszar poza mapą. A szkoda bo albo mogli uniemożliwić takie chodzenie po górach albo walnąć tak wyższe góry lub chociaż morze.

Wkrótce wiecej screenów z mojej wyprawy :D

12.07.2003
23:00
smile
[91]

.kNOT [ Progresor ]

BriskShoter -> Jak widze, masz takie same zainteresowania! Ja wyłaziem gdzie tylko się dało. Przestałem co prawda liczyć miejsca już przy piątym prowadzącym na zewnątrz, ale chodziłem nadal. Udało mi się nawet mapę opuścić, tzn. nie było widać już mojej strzałki (nie polecam wywala po chwili wszystko w diabły ;-) A jakie fajne tekstury leżą sobie naokoło Górniczej Doliny ;-)

12.07.2003
23:08
smile
[92]

BriskShoter [ Senator ]

.kNOT -------> no właśnie nie ma jak chodzenie po górach z aparatem foto :D

13.07.2003
00:07
smile
[93]

.kNOT [ Progresor ]

BriskShoter -> Ja się techniką brzydzę!
Żadnych aparatów po górach nie nosiłem ;-)
Ale bardzo chętnie Twoje zdjęcia obejrzę...
BTW, mógłbyś przybliżyć znaczenie tych białych kresek?

13.07.2003
11:11
[94]

gris [ Generaďż˝ ]

Czyy w 2 rozdziale dostane lepsza zrbroje?

13.07.2003
11:12
[95]

gris [ Generaďż˝ ]

^
^
^ Chodzi mi o strażnika :d

13.07.2003
13:29
[96]

Johnn [ Ghoul ]

tak, na zamku w gorniczej dolinie mozesz sobie kupic ciezka zbroje straznika

13.07.2003
13:51
[97]

Johnn [ Ghoul ]

Mam prolem z moimi savami, nie wiem co jest, zadnego sava nie idzie odloadowac bo wyskakuja ten blad ------->
Moze ktos z was wie co z tym zrobic? Juz sprawdzalem ze ten lik co jest podany w bledzie we wszystkich savach ma to samo i jest tego samego rozmiaru. Moze ktos z was wkleji zawartosc swojego pliku tuta na forum, powinno byc tego malo.

13.07.2003
14:29
[98]

Johnn [ Ghoul ]

A i jescze teraz zobaczylem ze nawt jak cos nowego zapisze na jakimkolwiek slocie to gra nie wykrywa ze to sie zapisalo i nie mozna tego odloadowac, jednak sav jest w katalogu z gra. Teraz jestem w trakcie instalowania Gthica2 na nowo :(

13.07.2003
14:33
smile
[99]

Goldi123 [ Junior ]

Pomoc dla początkujących graczy:
Przed przystąpieniem do klasztoru (zostania nowicjuszem) uczcie sie dużo many!
Później kosztuje ona zamiast 5 punktów 10 punktów nauki ( 5many=10 nauki 1many=2 punkty).

13.07.2003
14:40
[100]

Goldi123 [ Junior ]

Dobre przedmioty:
Orkowa Zguba- obr. 65 s.65 (znajdziemy go w piramidzie obok drogi do czarnego trolla)
Dobry miecz nie wiem jak sie nazywa :P obr.85 s.80 (jest w jaskini niedaleko słonecznego kręgu)
Łuk obr.45 z.45 (dobra luk na początek) (znajduje się niedaleko farmy akila trzeba spaśc na skalną pułke)
Miecz mistrzowski obr.65 z.65 (jest w starej wieży Xardasa w Górniczej Dolinie oraz w Gildi Złodzei)
Zbroja paladyna 100 100 60 60 (podziemia klasztoru trzeba zrobić rune teleportacyjną)

13.07.2003
14:56
[101]

Johnn [ Ghoul ]

Niestety reinstalka nie pomaga. Goldi123 --- moze wkleisz zawartosc pliku SAVEHDR.SAV na forum?

13.07.2003
14:58
[102]

Yancy [ Senator ]

Goldi ---> Nic nie kosztuje, bo mana potrzebna tylko magowi - pozostałym wystarczy to co znajdą w buteleczkach. A jak i to będzie mało to zawsze zostaje alchemia.

BriskShoter ---> Widzę że też bawisz się w odkrywcę :)) Fajnie jest, szkoda tylko że poza satysfakcją - nic ciekawego nie znalazłem...

13.07.2003
15:01
[103]

Johnn [ Ghoul ]

Kurde ludzie czy to tak trudno zrobic taka mala rzecz?

13.07.2003
15:04
[104]

Yancy [ Senator ]

Goldi ---> Zbroja Paladyna to 100/100/50/50. Mag po przystąpieniu do klasztoru uczy się many PM za Punk Nauki. A wcześniej każda postać PM za 2 PN. Wniosek? Mag nie powinien się uczyć many przed wstąpieniem do klasztory. Inne postacie wcale nie powinny się jej uczyć. Starczy alechemia i miksturki.

Za to warto przed wstąpieniem do klasztoru podciągnąć inne statsy. Bo potem kosztują maga 2PN za 1 Punkt umiejętności.

13.07.2003
15:08
[105]

Yancy [ Senator ]

Johnn ---> Masz, ciekawe co Ci z tego, przecież plik zawsze jest taki sam.

NEWWORLD\DRAGONISLAND.ZEN

Na końcu jest czarny kwadrat, którego nie da się wkleić, a na początku spacja.

13.07.2003
15:12
[106]

Johnn [ Ghoul ]

Yancy ----> Bardzo dziekuje, tak sie sklada ze u mnie jest troche inna zawartosc tego pliku i myslalem ze skoro tam tak malo jest to w tym tkwi problem, ale widac tak ma byc.

13.07.2003
15:14
[107]

Yancy [ Senator ]

Johnn ---> Jak masz ochotę, to wyślę Ci go na pocztę, plik zawsze jest taki sam w każdym save.

13.07.2003
15:17
[108]

Johnn [ Ghoul ]

Nie dzieki, nie trzeba. Moge go najwyzej se sam zedytowac. Ale on jednak nie jest taki sam :) W miejscu gdzie ty masz DRAGONISLAND.ZEN ma sie nazwe tej lokacji z ktorej pochodzi save.

13.07.2003
15:19
smile
[109]

Yancy [ Senator ]

Johnn ---> Możliwe :) Widać przeglądałem save z tych samych lokacji...

13.07.2003
15:20
smile
[110]

Yancy [ Senator ]

Link do kolejnej części wątku

14.07.2003
11:47
[111]

Fredmen [ Pretorianin ]

Bede wdzieczny jesli powiecie mi jak przejsc ten moment kiedy juz zabiłem czarnego maga to nie wiem jak otworzyc te drzwi

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.