GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

-------- Cywilizacja - część 8 --------

05.12.2001
12:23
[1]

Joanna [ Kerowyn ]

-------- Cywilizacja - część 8 --------

Przepraszam praca :-(((
poprzedni wątek:

05.12.2001
12:37
[2]

Joanna [ Kerowyn ]

Po kolei :-))) Kalgan --> z ambasadami masz ok. By miasto się nie buntowało daje po 2-3 jednostki (najgorsze nawet wojowników jak się trafia - upgreadowanie jest czasem kosztowniejsze niz produkcja) na mieszkańca i często wygładzam do 1 - 2 obywateli Saurus-->Babilończycy mają premie w budowie obiektów dających kulturę, jesli pod przyciskiem H zobaczysz, że ich poziom kulturalny -szerokość paska - jako państwa jet np: 2 razy większy to pozostaje tylko militarne rozwiązanie lub budowa obok wszystkiego co daje nutki. Ponadto a może on wykorzystał szpiega i zastosował propagandę? jaki był poziom szczęśliwości u nich i u ciebie? Kush --> dawać budki!!! dawać!!!!

05.12.2001
13:28
[3]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

No to refleksji cd. Powracam do "sztywnego" generowania przez program rozstrzygnięć walk. Im dłuzej gram, tym bardziej tak to widzę. Przykład: na pikiniera regular w szczerym polu napadam knight elite. Przegrywam. S/L do upojenia, wynik identyczny. Inna jednostką jak wyzej. Pauzuję walkę, przechodzę w inne miejsce do walk - znów pikinier i znów to samo. No więc robię tak, poswięcam na jakiegoś pikiniera mało znaczącą jednostke (np. swordsman regular) i następnie atakuję właściwą - wynik jest już często inny, chociaż w pierwszym starciu pikinier nie odniósł żadnej rany, albo napadam na jednostkę słabszą - np. łucznika, wygrywam i powracam do pierwszej walki - ta sama jednostka która przegrywała pomimo S/L, teraz odnosi zwycięstwo bez zadraśnięcia. Pewne jest jedno - wynik walk nie jest w pełni zależny od stosunku siły do obrony, ale są jakies parametry programowe - "teraz kolej na straty". Surowce strategiczne, szary kolor, wartość zero - są niehandlowe, mało czasem podejrzewam, że są to złoża istniejące, a nie eksploatowane. Jednak, bywa inaczej, pomimo tej wartosci przy saletrze jeden z oponentów nigdzie nie produkował muszkieterów, a drugi tak. Podglądanie mapy - proste, choc częściowe - zakładamy qambasadę w oddalonym państwie, sprawdzamy gdzie jest stolica, podglądamy miasta, jakie chcemy, S/L i wieddzę mamy, a pieniedzy nie wydaliśmy - tyle, że musimy pamietać, bo znów nic nie widać - ale przydaje się, żeby oszacować kiedy wybudują cud świata, albo co mają w miastach..

05.12.2001
13:44
smile
[4]

Visus Augustus [ Konsul ]

noooo Kalgan, to dopiero jest szpiegostwo :-))) kurcze, czytam iczytam a tu juz 8 watek, jestem pelen podziwu, i przepraszam ze wlasciwie niepotrzebnie zajmuje miejsce

05.12.2001
13:49
[5]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Visus Augustus ----->>>> Jeżeli uważasz, że piszę truizmy, to bardzo przepraszam, ale nikt nie donosił o tym.

05.12.2001
13:51
[6]

Visus Augustus [ Konsul ]

Kalgan no co ty, codziennie sledze z zapartym tchem, naprawde!!!! sam namietnie gram( co prawda bez specjalnego powodzenia) a tu mam podrecznik ze ho ho, pisz nadal !!!

05.12.2001
14:13
[7]

Joanna [ Kerowyn ]

Mam pytanie od dłuższego czasu walcze wojownikiem elite z nadzieją na bohatera - stoczył juz kilkadziesiąt walk - w tym ze trzy w jednej turze i nic. Czy ktoś miał bohatera w tak wczesnym stadium? i w wyniku walki z barbarzyńcami? Kalgan -->tez mam wrażenie, że walki są "ustawiane" bo logiki żadnej - podawałam przykład w chyba pierwszym wątku. Teraz też: dwa razy zaczynałam ta samą grę - z konkursu apolytona, link w wątku 7 - i za pierwszym razem moje galery topiły piratów jak chciały, teraz są topione mimo weterana kontra "pospolitaki" (2 kreski). (w obu przypadkach po ok. 10 walk - więc nie przypadek)

05.12.2001
14:16
[8]

gorash [ Legionista ]

Jeśli chodzi o handel złożami to zauważyłem u siebie że nie mogę nimi handlować gdy nie ma połączenia łądowego, morskiego lub lotniczego ze stolicą danej nacji.Wtedy w dyplomacji surowce są zaznaczone na szaro. Gdy mam jakieś połączenie to mogę handlować wszystkim czym dysponuje komputer.

05.12.2001
14:21
[9]

Visus Augustus [ Konsul ]

lidera tak wczesnie sie chyba nieda, wojownik chyba tego nie oferuje, trzeba miec kogos bardziej zaawansowanego technologicznie, aha i dostawalem lidera tylko w miastach po "niesamowitych" obronach, nigdy za atak, a wtedy w nooogi :-))) bo go buce zaraz utluka !!

05.12.2001
14:42
[10]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Lider w walkach z barbarzyńcami - brak doświadczeń, Lider wojownikiem - brak doswiadczeń, lider we wczesnym etapie gry - jak najbardziej w tym i jednostkami takimi jak swordsman, lider w ataku - u mnie prawie wyłącznie (ale bywało i w obronie - to dopiero pech, bo zawse go usiekli), miasto, pole bez różnicy (absolutnie jestem pewien) gorash ----->>> Zgadza sie handel tylko wtedy możliwy, ale szary kolor nie ma z tym nic wspólnego - mam porty, on też, a saletrę ma szare 0.

05.12.2001
15:20
[11]

Joanna [ Kerowyn ]

Saurus--> na twój problem tak odpowiada jeden z twórców gry, głównego twórcy AI: [Soren_Johnson_Firaxis] defections measure the culture of the two civs in the city itself and as a nation overall - (zdrada) miasta jest określana poprzez pomiar kultury dwóch cywilizacji w mieście i ogólnego poziomu kultury [Soren_Johnson_Firaxis] the chance of city defections can be lessened by a) troops b) no civil disorder c) we love the king day d) culture and e) distance to respective capitals. e) is especially important. - szansa na zdradę jest zmniejszana poprzez wojsko, brak zamieszek, "parady", kulturę i najważniejsze odległość od stolic [Soren_Johnson_Firaxis] however, troops are very effective...as a rule of thumb, one troops disuades one citizen from thinking of defecting - jednakze wojsko jest bardzo efektywne, jako zasada jeden oddział odwodzi jednego obywatela od mysli o zdradzie (ja sprawdziłam, że czasem dwa nie starczają JK) Kalgan-jeśli szara saletra to znaczy jest jedno złoże lub przehandlował juz z kimś innym

05.12.2001
15:53
[12]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Joanna ---->>> Hmmm, to jak w tym kontekście wygląda problem ze zdradą mojego(zdobycznego) miasta - patrz koniec części 7? Poziom kultury, odległóść od stolicy nie zmieniła się, zmienił sie tylko stan dyplomacji i to na gorszy (wojna zamiast pokoju).

05.12.2001
16:03
[13]

Joanna [ Kerowyn ]

Mr.Kalgan-->skoro wybuchła wojna pogorszyły sie nastroje, miasto znalazło się na skraju "cyvil disorder" - i zwiało. Przypominam także o działaniach "propagandowych" szpiegów. Pozyskałam tak raz miasto (za drugim podejściem)

05.12.2001
17:42
smile
[14]

RavenMK [ Chor��y ]

UWAGA na tej stronie są zapisane zmiany jakie wprowadzi najnowszy patch

05.12.2001
17:43
smile
[15]

RavenMK [ Chor��y ]

Podpunktów jest z 40

05.12.2001
17:47
[16]

RavenMK [ Chor��y ]

Napiszcie co o ttym patchu sądzicie

05.12.2001
17:49
[17]

Joanna [ Kerowyn ]

No to zgodnie z obietnicą przetłumaczę najważniejsze fragmenty :-) Czekać grzecznie! :-)

05.12.2001
18:09
smile
[18]

RavenMK [ Chor��y ]

A pod tym adresem jeden z lepszych często aktualizowany mod do gry https://forums.civfanatics.com/showthread.php?s=&threadid=10852

05.12.2001
18:30
smile
[19]

Joanna [ Kerowyn ]

Dodatki: 1. Wprowadzą mozliwość zmiany częstotliwości odswieżania ekranu 2. Będzie informacja o końcu działania cudów 3. Będzie tekst przypominający o kolejkowaniu produkcji w miastach Zmiany w edytorze pomijam - i tak trzeba znać angielski by w nim dłubać 4. Możność zmiany kolorów podpisów pod miastami w preferencjach 5. Będzie zawsze zapytanie po wybudowaniu konstrucji o decyzję 6. Mozność ustawienia na STAŁE PRODUKCJI danej jednostki 7. Dodatkowe okienko w przypadku niepokojów 8. Dodano "kulturalne połączenia lokalizacji startowych" co coś oznacza? 9. Zwiększono możliwości wyłączania animacji w preferencjach Zmiany: 1. Koszt budowy Pałacu uzalezniono od ilości miast 2. Ikona słońca w okienku informacyjnym reprezentuje stopien zanieczyszczeń, gdy go nie ma OK, im jest jaśniejsze tym gorzej 3. Nieco ułatwiono przejmowanie miast przez kulturę 4. Lasy posadzone w tundrze zawsze będa wyswietlane jako iglaste 5. Zmieniono trochę kolejność irygacji?? 6. Goody hut console popup display times increased. Tu nie bardzo rozumiem 7. W okienku Spraw Zagranicznych informacje o sojuszach itp. będą wyświetlane tylko wówczas, gdy ma sie kontakty ze wszystkimi zainteresowanymi 8. KORUPCJA będzie zmniejszona 9. Kultura spadnie na liście priorytetów AI 10. Podwyższono efektywność łodzi podwodnych do 8 11. Zasięg spadochroniarzy wyniesie 6 12. Privateer będzie mieć atak 2 13. Korupcja w komuniźmie będzie liniowo związana z ilością miast 14. Granice w dżungli i lasach będą widoczne 15. Bonus tarcz z wyciecia lasu tylko raz z danego pola 16. Pałac i części do statku kosmicznego będą mogły byc produkowane tylko w jednym mieście 17. Poprawiono działanie gubernatorów w miastach 18. Ustalono na max. 512 ilość miast 19. Dodano informacje o uzdrawianiu? oddziałów? do civilopedii 20. Wyjaśniono wpływ kolej na produkcję w cywilopedii 21. Podniesiono maksymalną ilośc tur na wynalazek do 40 22. Policja zmniejsza równiez korupcję Poprawiono m.in.: 1. Precyzyjne bombardowanie 2. AI nie widzi łodzi podwodnych na swoim terenie, jeśli ich nie zobaczy :-) PODSUMOWUJĄC - jak dla mnie dwie istotne zmiany - korupcja i brak samowoli w produkcji. UFF trochę mało

05.12.2001
18:36
[20]

Joanna [ Kerowyn ]

RavenMK-->napisz cos więcej o tych modach Mr.Kalgan-->jak daleko idzie programowanie przez komputer wydarzeń. na miasto napadaja mi barbarzyńcy. pestka -40 konnych :-(. Cofam sie kilka tur, by przysłać posiłki - napad jest o dwie tury wcześniej. Juz się z takimi ilościami napastników spotkałam, ale to lekka przesada.

05.12.2001
20:04
[21]

RavenMK [ Chor��y ]

Mod ten zmienia statystyki jednostek (i dodaje pare nowych +umiejetności) ,rządu (np.nowy faszyzm ,konfederacja) dodaje nowe budynki ,usprawnia stare Główne zadanie tego moda to usprawnieni militarnej strony cywilizacj 3 jeśli ktoś się zdecyduje to niech napisze o wrażeniach na forum (link poniżej )można znależć wiele modów usprawniających gre przynajmniej do czasu az firaxis wyda patche poprawiające problemy w grze a pewnie będzieich dużo (patchy)

05.12.2001
20:08
[22]

RavenMK [ Chor��y ]

Czy myślicie że ta poprawka "kulturowych miejsc startowych" umożliwi w końcu granie panstwami we własnych krajach

05.12.2001
20:15
[23]

RavenMK [ Chor��y ]

A co do sprawy patcha to ma się ukazać około niedzieli i pewnie nie będzie działał z wersją piracką więc trzeba będzie poczekać aż pojawi się "wersja przystosowana" na

05.12.2001
20:40
[24]

Joanna [ Kerowyn ]

RavenMK --> Hmm, są pewne zasady - posty z linkami do cracków moga zostać wycięte, jeśli tu jakis moderator zajrzy. Zresztą w środę gra będzie dostępna i część z nas może kupi orginał - wypadałoby - nie tyle z powodu zachwytu nad grą, co "wierszówki" wyklepanej na jej temat i straconych nocy :-), więc będzie bez problemu. Co do gry modami - jest tu pewien problem - grasz "pod moda", później będzie multiplayer i okaże się, że każdy grał w grę o innych zasadach - więc może lepiej pozostać przy "wspólnych błędach"

05.12.2001
21:02
[25]

RavenMK [ Chor��y ]

Sorki nie wiedziałem a co do modów to najczęściej da się je potem odinstalować

06.12.2001
08:58
smile
[26]

Visus Augustus [ Konsul ]

jestem zdruzgotany to juz koniec... zaczalem niemcami, spotkalem rosjan, wypowiedzieli wojne... na de mna 2 metry piachu... nawet niepoznalem innych narodow... a propo lidera, faktycznie mozna go szybko dostac i zaraz stracic :-((((

06.12.2001
09:11
[27]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Z wprowadzanych poprawek podoba mi się podniesienie ataku privatera i oczywiscie zmniejszenie korupcji, natomiast zwiekszenie maksymalnej ilości tur na odkrycie z 32 na 40 wydaje sie krokiem w tył. Jeżeli programiści Firaxis upierają się, aby AI nadal bezczelnie oszukiwała (miała preferencje produkcyjne), a nie widzę tendencji do zmian, to należałoby zrezygnowac z zabezpieczeń przeciw S/L - bo tylko tym tłumacze sobie "sztywne" wyniki rozgrywek. Joanna --->>> Z tymi buntami było odwrotnie, PO WYPOWIEDZENIU WOJNY MIASTO ZOSTAWAŁO, podczas POKOJU UCIEKAŁO. To właśnie jest dziwne (patrz cz. 7). Co do sekwencyjności - niestety, aż tak dogłębnie tego nie zbadałem, generalnie na najazdy barbarzyńców ma wpływ ekspansywność, im bardziej sie rozprzestrzeniasz, tym mniejsze z ich strony zagrożenie. Może po cofnięciu sekwencji zrezygnowałaś z założenia jakiegos miasta? Nie wiem. Generalnie są mało szkodliwi, jeżeli pojawiają sie hordą (też tak miewałem) to wydaje wszystkie pieniądze, uciekam z zagrożonego miasta, i niech tam włażą 40 razy. Spróbowałem ustawic ich na maksa - spekulowałem tak, gram amerykanami, dla mnie są mało szkodliwi, za to zatrują życie AI - w CIV II należało grac tylko tak na deity - prawda? - no i zdażyło sie tak, obok mojego miasta urodziło się 30 barbarzyńskich horsemanów, obok stał łucznik obcej cywilizacji (tu i tu mieli po jednym polu, ale w odwrotnym kierunku). 25 barbarzyńców napadło na łucznika i strąciło mu kreseczkę, 2 kolejnych zniszczyło mi pikemanów w miescie a 3 ostatnich splądrowało miasto, dobrze, że ocalały łucznik go nie zajął. Acha, najpierw zajeli się łucznikiem, długo próbowali i zniechęcili się. O sekwencjach wiem tyle jeszcze -- powiedzmy, że jest wioska do której mam wejść w roku X i otrzymać technologię y. Jeżeli cofnę sekwencję i wejdę do tejże wioski w ruchu x-1, to technologii x tam nie będzie, ale jeśli odczekam turę, to się pojawi. Jeżeli natomiast w innej wiosce w miedzyczasie uzyskam cokolwiek, to w wiosce nr 1 ustawione zostaną przez program zupełnie nowe parametry zarówno pod x jak i x-1. Pewnie niewiele Ci to pomoże. Przykro mi. Pytanie, co to za przyciski "H" i "D" i przy jakich jednostkach sie znajdują - wspominałas o tym kilkakrotnie.

06.12.2001
09:16
[28]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Hej... miło mi was widzieć :)) Serdeczne dzięki Joasiu za przetłumaczenie listy zmian. :)) Nie wszystkie błędy które wychwyciliśmy będą zniwelowane ale zawsze to lepsze niż nic... Najbardziej cieszy mnie zmniejszenie korupcji. Ale boję się czy z tym ułatwieniem przejmowania miast przez kulturę to nie przesadzili. Jak niektórzy z was pisali, to i tak zdobywali tą metodą kupę miast. A jak jeszcze to ułatwią? Także modyfikacja łodzi podwodnych jest miła (szczególnie jak wejdzie multi w dodatku). Jeszcze raz serdecznie dziękuję w imieniu własnym i innych, którzy nie kumaci są zbytnio w engliszu. :)))) PS. Co do liderów... stawiam tak na 90%, że wojownikiem zdobyć go nie można (wczoraj prawie to przetestowałem - kupę czasu walczyłem wariorem i nic, unowocześnienie gostka i po trzech walkach :)) jest lider - co prawda mógł to być przypadek ale mam wrażenie, że jednak nie). Nie zaobserwowałem także nigdy abym zdobyć lidera jednostą o poziomie niższym niż elita. Czy w obronie, czy w ataku? Bez różnicy... co prawda częściej zdarzało mi się to jednak w ataku. Budujcie HEROTIC EPIC, naprawdę zwiększa prawdopodobieństwo zdobycia tego pakera :). I takie małe spostrzeżenie (nie wiem czy prawdziwe ale...) - wydaje mi się, że szansa na przyjście lidera rośnie proporcjonalnie do zaawansowania przeciwnika, inaczej mówiąc im wroga jednostka jest bardziej zrównoważona siłowo (lub przerastająca) z naszą tym pewniejsze, że GO otrzymamy. W zasadzie to nawet by było logiczne (bo co to za geniusz wojskowy rozjechać czołgami bandę jaskiniowców). W każdym bądź razie JA otrzymywałem tego gostka tylko w walkach z lepszymi lub porównywalnymi jednostakami przeciwnika. A... i oczywistym jest, że państwa o uzdolnieniach militarystycznych mają większe szczeście w zdobyciu tego pana.

06.12.2001
09:32
smile
[29]

Joanna [ Kerowyn ]

Mr.Kalgan-->1.w takim razie nic nie rozumiem z tym miastem 2. Sorensen przysięga, że walki nie są ustawiane w żaden sposób - są uczciwe AI jest tak samo traktowana jak gracz. TO U JASNEJ cholery wyjaśnij mi jak mógł łucznik przetrwać 25 ataków w jednej turze, gdy moich dwóch włóczników (elite) za murami w żadnej kombinacji tego nie przezywa - góra 8-12 na jednego. I jak u Ciebie 2 konnych zniszczyło twoich pikemanów w mieście??? 3. Chodzi mi o przyciski przy ekraniku informacyjnym w prawym dolnym rogu - dostęp do historii, dyplomacji, szpiegostwa, staku kosmicznego i jeszcze czegoś 4. Ja na ogół nie posiadam scoutów - a bez nich szansa na pozyskanie czegokolwiek sensownego z wiosek jest praktycznie nie możliwe: 25 gold lub bandyci. Raz zdarzył się settler i raz pottery. I jak pisałam - żadne podchody mi nie zmieniały wyniku - może tylko u scouta?

06.12.2001
09:36
[30]

Joanna [ Kerowyn ]

Saurus-->lider moze byc tylko w wyniku walki oddziału elite i chyba najprawdopodobniejszy gdy walka jest też z elite. Heroic Epic - chętnie - tylko trzeba mieć na to tego pierwszego :-)(((

06.12.2001
09:51
[31]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Posuwam gre bardzo powoli, gęsto cofająć, nie wiem na jaki rok się zdecydować 1380, 1375 czy może 1360. Z Aztekami dalsza wojna wyglądała tak, zagarnąłem tamte 2 czy 3 miasta i znów zawarłem pokój (dostałem technologię Artystyczną), w następnym ruchu, część buntów ucichła, ale znów przy pokoju miasto ucieka, więć ponownie, natychmiast po zawarciu pokoju, na jego ruchu wypowiedziałem mu wojnę, i znów uniknąłem zdrady miasta, zdobyłem kolejne (tylko jedno) miasto (dekoncentracja sił, ponadto sporo jednostek wymagało leczenia) i sytuacja powrórzyła się (zarobiłem kasę, mapę terytorium - nic mi nie dała) i znów zaistniała konieczność wypowiedzenia wojny z uwagi na możliwość zdrady podczas pokoju - śmieszne to było co ruch przyjmuje danine, nastepnie on wzywa mnie do wycofania jednostek (jest furious) i ja wtedy "za Twą bezczelnośc zostaniesz ukarany - wojna) Po kolejnym zdobyciu 2 miast, w trakcie rundy odmówił negocjacji pokojowych, więć podciągnąłem żałosne resztki mojej armii oberwańców pod kolejne miasto, niech siedzieje co chce i ponownie spróbowałem negocjacji - zgodziłł sie, kontrybucja 28 szt złota na ruch, 30 gotówką - więcej nie miał i 5 workerów. No i wreszcie zapanował pokój, miasta podczas tego pokoju przestały sie do niego garnąć, nie musiałem zdradzać. Ale właśnie po 40 latach idylii znów sie porobiło i miasto graniczne "deposed", próba cofnięcia o ruch i wypowiedzenia wojny zakończyła się katastrofą (3 miasta deposed i to takie w których kupiłem temple i catedral, troche to kosztowało!!!), forsy wiecej nie miałem. Problem rozwiązałem odpompowując zagrożone miasto (produkcja workera). Wiele to już Aztekowi nie zostało, ale na warlordzie w analogicznym czasie, to dożynałem drugą cywilizację. Kurne, w kulturze jest na końcu, buntuje mi sie miast o wielkosci 7 z 7 jednostkami wewnątrz i posiadające temple, jak zaglądam do jego miast, to tu i ówdzie ma port, albo targowisko, naturalnie wszędzie temple, ale niewiele wiecej (Szekspir, Latarnia, biblioteka i koloseum w aktualnej, czwartej z rzędu jego stolicy, acha jeszcze harbor i targ)

06.12.2001
09:55
[32]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Joanna ---->>> Sama widzisz, że gość kłamie w żywe oczy, to jakiś producencki infantylizm. Upewniam się, prawy dolny róg pod F1 ?

06.12.2001
09:56
[33]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Mr.Kalgan, Joanna --> Na wynik parametrów bojowych ma bardzo duży wpływ teren (np.: góry zwiększają obronę a osłabiają atak). Więc jeśli jakaś jednostka broni się w korzystnym dla obrony miejscu ma szanse przetwać dłużej niż jednostka w terenie o słabszym znaczeniu obronnym. A ponieważ miasta najczęściej stawia się na terenach nizinnych więc do obrony dochodzi tylko jego wpływ (który bez wsparcia murami obronnymi nie jest aż taki duży). Weźcie pod uwagę, że jednostki o większej mobilności w takim terenie mają bonus do ataku. Co prawda może być strasznie wnerwiające, że łucznik wytrzymuje dłuższe ataki niż pikinier w mieście... ale jeśli to co mówią twórcy jest prawdą (odnośnie uczciwości walki) to muszę stwierdzić,że trochę im ten algorytm nie zabardzo chodzi - bo jak wyjaśnić zaskakujące wyniki walki na morzu? Przecież woda ma neutralny charakter na modyfikatory atak/obrona.

06.12.2001
10:13
[34]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Saurus ----->>>> Zgadza się, ponadto łucznik stał w lesie, ale to amerykanie mają bonus w walce z barbarzyńcami, pikeman ma wartość obrony 3 (+bonus cywilizacyjny+miasto) łucznik 1 (+ teren) a barbarzyński jeździec atakuje za 1(?). Więc....

06.12.2001
10:48
[35]

Joanna [ Kerowyn ]

Mr.Kalgan-->nie główny ekran pewnie z nich często korzystasz - tylko ja niejasno piszę - przy ekraniku gdzie jest jednostka. Saurus-->oczywiście pamietam o współczynnikach, ale to był chyba Robin Hood, nasi pikinierzy zaś musieli tęgo pić i widzieli każdego przeciwnika podwójnie

06.12.2001
10:51
[36]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Mr.Kalgan --> Zapomniałeś dodać -1 do ataku w lesie... ale to nie zmienia postaci rzeczy. Nie chce mi się wierzyć w tą "całkowicie uczciwą walkę". Jestem skłonny twierdzić, że skopali ten argorytm - zapewnie dodali jakiś parametr losowy aby stworzyć realniejsze bitwy (przecież nie zawsze wygrywa ten co ma matematycznie pewne zwycięstwo) i nie do końca to dopracowali... tak przypuszczam, bo nie chcę zarzucać kłamstwa twórcom odnośnie tego, że nie dawli forów komputerowi.

06.12.2001
10:55
[37]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Joanna ---->>> Przepraszam, ze dręczę - ekranik z jednostką?: produkowaną?, zgarnizonowaną? specjalną? A może screenik?

06.12.2001
10:58
[38]

Joanna [ Kerowyn ]

Chyba, ze barbarzyńca ma atak 1 i z powodu lasu -1 więc razem atak 0, tyle tylko, ze byłby to bug - nie powinien atakować. Musze sprawdzic w cywilopedii

06.12.2001
11:07
[39]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Upss... sorki. -1 jest dla jednostek mających atak powyżej jednego. Mr.Kalgan --> Na ekranie głównym masz dwa okna: - lewy dolny róg - mapa świata - prawy dolny róg - okno jednostki... i przy tym oknie są te przyciski. Dokładnie przy prawej krawędzi tego okna. Są dosyć małe, więc trudno jest na początku zorientować się, że istnieją... Pierwszy raz też ich nie dojrzałem :)))

06.12.2001
11:19
[40]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Nie pamiętam gdzie... ale gdzieś wyczytałem, że atak pojedyńczej jednostki nie może być mniejszy od 1. Stanowi to bodajże min. W sumie logiczne. Z tym, że w tej sytuacji teren nie ma żadnego wpływu (przynajmiej z tego tak wynika) na jednostki najbardziej primitywne. Pogrzebię dziś wieczorkiem i zobaczę jeszcze jak to jest z tymi modyfikatorami... ale mam wrażenie (może niesłuszne), że jedynka modyfikatora nie jest równa jedynce w parametrach jednostki :)))

06.12.2001
11:48
[41]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Tak z nudów podrzuce jeszcze jeden Tips, ale być może, to okaże sie oczywistoscią. Kupowanie Cudów, przed przystąpieniem do produkcji, kupujemy w miescie, które ma go produkowac, to co najtańsze w danej chwili (byle nie workersa), nastepnie to co najdroższe i zmieniamy produkcję na Cud. Dużo, to się zazwyczaj nie zyska - ja mam większośc improwments - ale zawsze.

06.12.2001
12:01
[42]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Zdobywanie pieniedzy na to co powyżej - na 3,4 rundy przerzucamy dystrybucję comerce z nauki (10%) na skarb, kiedy powrócimy do odkrywania, często okazuje się, że tak naprawdę stracilismy 1 ruch (nie zawsze!!).

06.12.2001
14:23
[43]

gorash [ Legionista ]

Nie wiecie czy w pathu bedzie tryb multiplayer? Podobno miał być ale nigdzie o nim nie piszą. A co do wprowadzonych zmian to podoba mi się zmniejszenie korupcji i zmniejszenie kosztów działań dyplomatycznych.

06.12.2001
14:28
smile
[44]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Multiplayer ma wyjść (oficjalnie) na dodatku a nie patch'u. Więc przypuszczam, że nie masz co liczyć po zpatchowaniu na ten tryb (tak 99,9%).

06.12.2001
14:54
[45]

PELLAEON [ Wielki Admirał ]

A ja jeszcze dodam do obronności kraju i wpływu terenu na walkę. Warto pomyśleć przy rozwoju państwa o czymś w rodzaju Linii Maginota, na wypadek ewentualnej napaści. Jeżeli nie jesteśmy jeszcze z innym państwem zetknięci granicami, a gdzieś pomiędzy jest pasmo górskie, to najlepiej rozwinąć się jak najszybciej tylko do tego pasma. Właśnie pasmo górskie stanowi najlepszą naturalną barierę - góry dają +100% do Defense. Do tego jeszcze budujemy łańcuch Fortressów, najlepiej oddalonych od siebie o 2 pola (ukośnie też) - to ze względu na Zone of control którą daje Fortress. Do budowania takiej Linii Maginota dobre są też wzgórza i ewentualnie lasy/dżungla. W każdej Fortecy najlepiej umieścić 1 lub 2 jednostki obronne, czasami warto dać jeszcze jednostkę artyleryjską. Jednostki defensywne od Musketmana poczynając nadają się też do kontry, ale warto pomyśleć o kilku typowo ofensywnych jednostkach "szybkiego reagowania". Niestety AI też bierze (praktycznie zawsze) pod uwagę obronność terenu. Gdy np robi desant na wyspę, zawsze wysadza jednostki na obszarze o największyb bonusie do obrony (spodziewając się wrogiej inwazji warto ustawiś na takich polach brzegowych jakąś jednostkę/buildnąć Fortecę). Kiedyś przy napaści wroga jego jednostki wparowały mi do państwa i zaraz usadowiły się na pobliskich kilku polach niezabezpieczonych gór (nawet nie przylegających do miasta) - trochę się namęczyłem zanim wyplewiłem te chwasty stamtąd i wtedy zacząłem budować te łańcuchy Fortec. Krótko mówiąc: Góry + Forteca = 150% bonus przy obronie. Ten układ rządzi :-)

06.12.2001
15:40
[46]

Visus Augustus [ Konsul ]

PELLAEON --> masz jeszcze inne opracowane taktyki ??

06.12.2001
15:44
smile
[47]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Visus Augustus --> Najlepszą taktyką jest atak!!! Bij i nie daj się zabić!! Taka banalna w swej prostocie a jaka skuteczna :)))

06.12.2001
15:53
[48]

Visus Augustus [ Konsul ]

ale ja jestem zbyt malo wojowniczy :-(((

06.12.2001
16:15
[49]

Joanna [ Kerowyn ]

Pellaeon-->ale znasz los linii Maginota - a państwo na 40 miast jest nie do obrony ta metodą - zabrakło by wojska. Nie wiedziałam, ze zostawili przy twierdzach "strefę kontroli". Dziękuje może się przydać. Co do jednostek na górce - to mnie specjalnie nie przeszkadzają - samoloty i artyleria likwidują je do 1-2 kresek, a wówczas wysyłam wojsko, i zwykle jest to pewna droga awansu na elite, a czasem na pozyskanie lidera. Visus -->ja też w miarę możliwości - choc niestety czasem trzeba dobic sąsiada, by konkurencja zanadto się nie napasła

06.12.2001
16:25
[50]

Visus Augustus [ Konsul ]

tiaa, szczegolnie lubie rozbiory... trzech na jednego i pamiec o narodzie niedlugo zamieni sie w legende

06.12.2001
17:19
[51]

PELLAEON [ Wielki Admirał ]

Visus -> Byćmoże wypracowałem więcej jakichś taktyk, choć jeszcze tego nie wiem :-) Co do obrony to jeszcze zauważyłem, że AI żadko kiedy atakuje na całej rozciągłości frontu. Zwykle posyła całą armię w jedno miejsce. A niekiedy wszystko na jedno pole - wymarzony cel do bombardowań i ostrzału (bombnąć czym jest po ręką, po kilka razy) a potem poprawka jednostek ofensywnych - w ten sposób praktycznie w 3 tury rozwaliłem wszystkie atakujące jednostki Hindusa - ustawił swoje jednostki na jednym polu i to koło miasta - a wydaje mi się że kontry przeprowadzone z miasta są silniejsze. Joasiu -> No niestety na dłuższą metę taka linia traci na wartości. Obecnie moje państwo jest dosyć rozciągnięte, a na zdobytych terenach graniczących z wrogiem trza budować nowe fortyfikacje. Jednak linia jest cały czas obsadzona i skutecznie odgradza moje główne miasta od wroga (stolica jest blisko granicy). A z tymi jednostkami w górach, to później rzeczywiście nie są problemem. Ale jak się jeszcze nie ma kolei (brak możliwości szybkiego podprowadzenia artylerii) i lotnictwa, to trza się troszkę pomęczyć.

06.12.2001
17:28
[52]

Joanna [ Kerowyn ]

Twierdze maja jeszcze jedno - bardzo pozyteczne zastosowanie - skupiają na sobie - nawet nie obsadzone - lotnictwo i artylerię nieprzyjaciela - więc zamiast stracić tory, drogi i co tam jeszcze najwyżej uszkodzą - dość odporny bunkier

07.12.2001
04:55
[53]

sas [ Pretorianin ]

Joanna, Kalgan, Saurus ---->>> W mieście na wzgórzu miałem ufortyfikowanego Spearmana (może nawet Pikemana ale to nie ważne) 16 barbarzyńców - Horsemanów napadło to miasto 12 zniszczył obrońcę (który w międzyczasie awansował na elitę). S/L ściągnąłem posiłki dodatkowe 2 jednostki takie same jak ten co się bronił. Wtedy 6 pokonał pierwszego, 10 drugiego, a 13 lub 14 ostatniego (wszyscy awansowali na elitę). S/L zawsze tak samo, co ciekawsze obrońca ginął od ataku jednej jednostki (ostatnie 3 kreski życia), zrozumiałbym żeby każdy atakujący odbierał mu po jednej ale nie zjawia się jeden niepokonany (tak jakby miał przykazane –Ta potyczka musi się zakończyć zwycięsko) i załatwiał sprawę. Kalgan ---->>> Miałem podobny przypadek, podbite miasto wracało do byłego właściciela – chyba że wypowiedzenie wojny w kolejkę lub 2 po zawarciu rozejmu. Czasem pomagało wygłodzenie (strata 2-3 mieszkańców), zamiana wszystkich na szczęśliwych i parę jednostek wojska na miasto 10 np.: 2 Infantry, Artillery, 4 Cavalry, a wiec niekoniecznie 1 mieszkaniec –1 jednostka.

07.12.2001
08:20
smile
[54]

Visus Augustus [ Konsul ]

dzien dobry. no co jest? ja tu przychodze na ciag dalszy "Straszliwych przygod nieustraszonego Imperatora" a tu cisza. Co tam panie i panowie na lini frontu ?

07.12.2001
08:36
[55]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Co do przechodzenia miast, to może jednak da sie racjonalnie wytłumaczyć - chodzi o ten soecyficzny przypadek, opisywany wyżej - świeżo zagarniete miasta, mają stosunkowo niski poziom kultury, często resisting lub są na granicy niepokoju. Dopóki jest wojna, ujemne modyfikacje z jej tytułu się znoszą i liczy sie ogólna "masa kultury", więc jeżeli kulturowo jesesmy lepsi od przeciwnika, miast pokornie trwa przy nas. Po zawarciu pokoju, obie strony otrzymują premię za pokój no i albo najpierw program rozpatruje premię przeciwnika - miast ucieka, albo zaczynają się liczyć lokalne modyfikatory (lokalna przewaga kultury wroga). Jestem w stanie uznać taką logikę (zwłaszcza, ze sam wymyśliłem hłe, hłe). Sas Twój przypadek jest kolejnym potwierdzeniem niezrównoważenia gry i oparcia AI na prostych oszustwach. Z mojego placu boju. U mnie rok 1410 - znamienna data i jak na nią przystało w tym roku padnie ostatnie miasto Azteckie na kontynencie (ma gdzieś 2 miastową kolonię - chyba?). Mam ładną długą granicę z Irokezami, wzdłuż której leży ok 14 jego miast, a ja mam ok. 60 Knight (połowa to elite) + jedną armię (armia regular, ale z Knight elite). Tiaaaa, mniam, mniam.

07.12.2001
08:38
[56]

Joanna [ Kerowyn ]

Visus -->masz rację Mr.Kalgan się opuszcza. Ja się zastanawiam kupić - nie kupić, więc nie gram, bo wówczas pewnie by było nie kupić. Pellaeon się okopał. Sas - sąsiad za Odry za to opisuje dokładniej. Sas-->mam podobne obserwację, s-l i zwiększenie ilości obrońców zwykle nie skutkuje, spróbuje podrzucić w takiej sytuacji np 5 obrońców i zobaczymy czy da to efekt. Wygłodzenie miast (nawet do 1) to dobry sposób - przyrost ludności jest dość szybki, a nowa ludność to swoi.

07.12.2001
08:47
[57]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

I jeszcze pokajanie się ---- moja informacja, że w czasie wojny ambasady się ewakuują i trzeba zakładać je na nowo jest fałszywa, ambasady zawieszają działalnosć, podczas pokoju wznawiają prace automatycznie i bez kosztów. Podczas akcelracji Cudu Świata mozna naturalnie kupić workersa, jeżeli natychmiast przestawimy budowę na cos innego i znów kupimy. PRZEPRASZAM.

07.12.2001
08:49
[58]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

O!!!!, widzę, że pora porannej kawy i już sporo obecnych.

07.12.2001
08:54
[59]

Sky [ Centurion ]

Na civfanatics jest nowy ciekawy wątek o oszustwach komputera na wyższych pooziomach trudności. Facet zbudował super mini mapę i AI na wyższych poziomach trudności dostaje BONUSOWE JEDNOSTKI po założeniu nowego miasta (3950). Na deity dostał tylko 4-5 jednostek w tym jednego workera i jednego archera. Tak......

07.12.2001
09:34
smile
[60]

Visus Augustus [ Konsul ]

mam zamiar zaczac dzisiaj jeszcze raz od nowa, a co mi tam, najwyzej odwioza mnie na Srebrzysko, :-))), mam do was pytanie, jakim narodem ?

07.12.2001
09:44
[61]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Visus Augustus ----->>> Baprawdę, to chyba sprawa gustu, ale, jeżeli będziesz grał na wyspach to nie bierz militarystów. No i mam wątpliwosci co do słuszności wyboru cywilizacji komercyjnych (Smith i Wall Steet w znacznej mierze pokrywają sie w działaniu z preferencjami cywilizacyjnymi, a chyba nie można miec podwójnego bonusa). Polecam, naturalnie, amerykanów, ale i cywilizacje religijne wudają się ponentne (te szybkie zmiany ustrojów, ja chciałbym przeskoczyc na demokrację, ale ile to miast przeszłoby do Irokezów podczas Anarchii?). Czy ktos widział u AI lidera?????

07.12.2001
09:46
smile
[62]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

TWÓRCY Civ kłamią!!! Walki są optymalizowane pod komputer :((( Wczoraj chinczyk "okopał" swego pikiniera na moich irygacjach (równina wię nie ma modyfikatorów do obrony). Mysle sobię, no to pogonie kota ptaszynie... wyruszył w bój mój rycerz (zwykły) i poległ. Nic myślę posyłam drugiego (tym razem elita) i także poległ. Idzie następny i... replay. Straciłem OSMIU rycerzy a on tylko JEDNĄ kreskę energii!!! Jeśli ktoś mi powie, że wszystko jest ok. to osobiście się do niego przejdę i niech mi to wytłumaczy "prosto w oczy"!!! Dobra... poklełem na kompa, oberwało się z otwartej monitorowi, ochłonełem, load... i ściągam z drugiego końca państwa moją jedyną armię, którą posiadam. Ona wygrywa... tylko że zostaje jej po tej walce zaledwie kilka czerwonych kreseczek :(((. Po tej akcji straciłem chęć do dalszego grania i grzecznie wyłączyłem kompa. Wolałem poczytać sobie wieczorkiem zamiast stresować się przy durnej gierce :((( PS. A tak odnośnie samej gry... Trafiła mi się interesująca sytuacja taktyczna. Kontynent jest kształtem zbliżony trochę do trefla karcianego a moje państwo znajduje się dokładne w części łączącej wszystkie półwyspy (?). I co jakaś wojna wybuchnie między kompami to całe tłumy armi ciągną przez moje ziemie. Raz w jedna, raz w drugą stronę :))). Początkowo starałem się utrudniać te wędrówki ludów ale za często z tego powodu wybuchały wojny ze mną :)) Między innymi sytuacja z chinczykiem zaistniała po zakazie przejścia przez moje ziemie. Tak więc od dłuższego czasu moi workersi, w czasie pracy, muszą manewrować między wrogimy wojskami. Kilka razy byłem świadkiem wielkich bitew toczonych na moich ziemiach. Ta sytuacja ma jedna zaletę... mogę śmiało powiedzieć, że w III komputer nie bawi się w półśrodki w czasie wojny. ZAWSZE gdy toczy wojnę rzuca do boju duże ilości wojsk. Nieraz przez moje ziemie ciągneły armie o wiele bardziej liczne niż mam w sumie wszystkich wojsk w państwie (a ze względu na położenie geograficzne mam ich całkiem sporo - o wiele więcej niż zwykle utrzymuję). Przy okazji kilka, pewnie wam już znanych informacji i spostrzeżeń (ale jednak może komuś się to przyda): -Wiadomo, że na ziemiach poza obszarem własnego państwa jednostki poruszają się wolniej. Jeśli jednak podpisany jest pakt pozwalający na przemarsz, na terenie państwa z którym jest zawarta ta umowa jednostki poruszają się z normalną szybkością. -Gdy podpisany jest tylko pokój, prędkość jednostki jest zmniejszona. -W czasie pokoju wrogie jednostki poruszające na terenie twego państwa nie blokują prac na polu na którym stoją (chodzi mi o pola okołomiejskie na kórych ustalamy przydział pracy dla mieszkańców) - mam nadzieje, że jest zrozumiałe o co mi w tym chodzi :))) -W czasie pokoju czy sojuszu komputer nigdy nie fortyfikuje swoich jednostek na twoim terytorium (co było zmorą Call to Power)

07.12.2001
10:09
[63]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Joanna, Saurus ----->>> Znalazłem te 4 przyciski, pokrywają się z klawiszami F, ale zawsze łatwiej. Dziekuję. Czy jest sposób zmiany Hisoriografu na jakąś czytelniejszą formę - np. paskową, albo słupkową, tego pomazańca nie trawię. ponawiam pytanie - widział ktoś Lidera u AI???

07.12.2001
10:19
[64]

Joanna [ Kerowyn ]

Saurus--->Grałam na podobnej mapie, wyrzucanie nic nie daje, bo w następnej turze wracają. Problem w tym, że z przemarszu bez ostrzeżenia przechodzą do ataku na mnie. Taktyka (przy lekkiej przewadze militarnej) jak się biją - to bardzo dobrze - ja się wzmacniam, jak jeden wyraźnie przegrywa wyprosic drugiego, co pozwoli przegrywającemu na podreperowanie się przez kilka tur. Jak wojska zaczynają sie szwendać bez celu - to wyprosić bo będzie atak od środka. Z reguły, prośba o usunięcie wojsk co pewien czas nie wywołuje wojny. PS po dłuuugim czasie komputer przypomniał sobie o desancie i przewiózł wojska z jednego końca podkowy na drugi, ale dopiero w ramach przygotowań do ataku na mnie Visus-->ja popieram wybór religijnych nacji - jak dotąd najlepiej mi szło Babilonem. Mozność szybkiej zmiany ustroju i przejmowanie miast dzięki rozwjowi kultury.

07.12.2001
10:24
[65]

Joanna [ Kerowyn ]

Mr.Kalgan-->niestety nie ma możliwości zmiany wykresu, zreszta mi się bardzo nie podoba grafika tych wszystkich ekranów - pasowałoby coś bardziej "klasycznego". Co do liderów, to widziłam pełno armii - u Persów było ich z 6 na raz, ponadto te szybkie budowanie cudów przez AI mozna wytłumaczyć właśnie nadmiarem liderów

07.12.2001
10:38
[66]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Mr.Kalgan --> Nie widziałe nigdy u AI lidera... mało tego, nie widziałem nigdy u niego armii!! Joanna --> Jak narazie jeszcze ciosu od środka nie dostałem. Jesli chodzi o taktykę walki na takiej mapie to przyjełem podobną :)). Ale chyba zrezygnuję z tej gry :((. Wszystkie złoża żelaza są poza moim zasięgiem, więc długo w takim układzie nie pociągne. A i ciągło przemarsze komputerowych wojsk zaczynają mnie męczyć. Nie napisałem tego wcześniej, więc teraz uzupełnię... Tych państw AI jest pieć a moje państwo szóstym. Więc w zasadzie ciągle ktoś gdzieś maszeruje... nie pamiętam ani jednej! tury bez wrogich wojsk na moim terenie. Próbowałem początkowo zniszczyć babilończyków - ale tylko go zaatakowałem dwie inne nacjie odrazu wypowiedziały mi wojnę. Później eksperymentowałem z rozpoczęciem wojny z innymi. I za każdym razem ktoś się do tego dołączał (oczywiście przeciw mnie)... Więc szacuję, że na dłuższą metę to i tak nie przetwam.

07.12.2001
10:41
[67]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

joanna ---->>> Chodziło mi właśnie o zracjonalizowanie tego fenomenu "cudowego" - wkrótce przystąpię do Teorii Ewolucji, jak na razie nie widzę zagrozeń (technologicznie nadal jestem the bestia", ale depczą po piętach - no zdążę wybudować Heroic Eposa, więc może na Irokezach zarobię liderów - mam nadzieję, że Akademia Wojskowa, którą też mam zaawansowaną, nie likwiduje opcji pojawiania sie liderów?. No jeżeli AI buduje Cuda liderami, to już tylko pretensje można mieć do wyników walk (tego zracjonalizować nie można) i do prezentów produkcyjno jednostkowych na wyższych poziomach (odnoszę wrażenie, że i na regencie coś nie tak). Naprawdę, opracowali świetny algorytm dla AI, po cholerę im te infantylne oszustwa? To mogłaby być gra super genialna, a jest gniot. No i to zabezpieczenie (bo niechybnie jest) antysave'owe - które powoduje usztywnienie wyników walk i zdażeń losowych. Co to za głupia tendencja, w Diablo II też nie chce mi się grac z tegoż powodu - tam to już nie chodzi o niemożliwość robiena S/L, ale o konsekwencje w postaci odradzania sie potworów.

07.12.2001
10:50
[68]

Joanna [ Kerowyn ]

Saurus - możesz wypowiedzieć wojne pośrednio - podpisz "mutal" pakt z kimś równiez zainteresowanym zniszczeniem danego przeciwnika - najlepiej państwem średniej wielkości, i pewnie niedługo będziesz miec wojne z całym światem - ale nie samotną

07.12.2001
10:51
[69]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Mr.Kalgan --> Wybudowanie Akademi Wojskowej nie wyłącza powstawania nowych liderów (na 100%).

07.12.2001
10:53
[70]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Joanna --->>. Przepraszam, za małą literę w nicku.

07.12.2001
10:54
[71]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Joanna --->>. Przepraszam, za małą literę w nicku.

07.12.2001
10:54
[72]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Joanna --->>. Przepraszam, za małą literę w nicku.

07.12.2001
10:58
[73]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Joasiu, serdeczne dzięki... ale raz już przyczyniłem się do powstania konfliktu światowego i niestety nie przetrwałem go... a miałem wtedy wyborną sytuację w porównaniu z obecną :((. Pamietaj, że lubię grać bez loadów (bardziej emocjonujące), więc nawet przymus stosowania w tej grze load'ów mnie wnerwia (a muszę to stosować bo już pne bym był tylko historią).

07.12.2001
11:17
[74]

Visus Augustus [ Konsul ]

Kalgan--> spotkalem lidera u AI tylko raz, co prawda zobaczylem go dopiero jak umieral :-))), wiec nie wiem czy mial go wczesniej czy dostal go w czasie walki, ale podejrzewam ze byla to armia stworzona przy pomocy lidera, dlugo sie z tym oddzialem meczylem

07.12.2001
11:24
[75]

Visus Augustus [ Konsul ]

nooo tak chyba faktycznie trzeba nonstop uzywac S/L ,ja uparcie probowalem tego nierobic, ale od dzisiaj zaczne, chcialbym chociaz raz byc silnym imperium :-))), i chyba zdecyduje sie na US :-)), czy amerykanie maja cos znaczacego, innego niz inne narody ??

07.12.2001
11:42
[76]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Visus Augustus ----->>> Strategię dla amerykanów szkicowałem gdzies powyżej. Bezwzglednie należy dążyć do tego, aby mieć produkcyjne, portowe miasto i zoptymalizować go pod kątem produkcji - dodmuchac workersami jak trzeba - priorytetem jest bowiem wybudowanie Kolosusa - wprowadzi w Golden Age - a właśnie, to we wstępnym okresie rozwoju, moim zdaniem, należy zaliczyc ten wiek - nie da Ci to przewagi nad AI, ale przynajmniej dorównasz kroku. Twoją siłą są scouci - eksploruj i zaliczaj wioski (będą baaardzo lukratywne - pamiętaj, aby czasem odczekac ruch, aby uzyskać coś więcej - NIGDY nie miałem przypadku wyłonienia sie barbarzyńcy z wioski. Nie musisz bać się samych barbarzyńców - jeżeli bedziesz szybko tworzył miasta, zostawią Cie w spokoju na dłuuugo, walki z nimi teoretycznie powinienes wygrywać, ale...patrz refleksje powyżej. Nie masz bonusa w comerce, science ani w religii - ale masz bonus w produkcji!!! Dzieki temu wszystkie budowle powstają szybciej, a nie tylko te z profilu cywilizacyjnego (niestety, utrzymanie kosztuje). Z tego względu buduj miasta na terenie BEZ TARCZY - uzyskasz ją gratis. Bardzo odpowiedzialnie decyduj się na ustrój - ustrój demokratyczny powinien być "torpedą" ale, nigdy na nim nie byłem - wojny.

07.12.2001
11:58
[77]

Visus Augustus [ Konsul ]

wielkie dzieki Kalgan, szkoda ze musze siedziec w firmie az do 16 :-(((

07.12.2001
12:57
[78]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Visus Augustus ---->>> Prawie na pewno, jako sąsiadów będziesz miał Irokezów i Azteków (ewentualnie Zulusów), po rozpoznaniu terenu i restarcie (bardzo zalecana opcja, również i przez Joannę), pędź scoutami pod ich teren, tamte wioski wyczyść jako pierwsze, a co ważne, wymień sie technologiami z nimi (nie musisz wynajdować , warior code, ceremonial burial, no i dopiero teraz wioski, bo w nich głównie technologie, więc zamiast np. cer.bur. otrzymasz w wiosce np. writing, mało tego, jeśli wymiana nastąpi przed wejsciem do wioski, to wymienisz sie na masonry i pottery, a zatem na mniej zaawansowane technologie. Warto wypróbować radę Kusha i NIE WCHODZIĆ do wioski przy stolicy - prawie na pewno, będzie tam warrior code - tak uzyskasz z wymiany, a settlers to nowe miasto, ale ja tak nie grałem.

07.12.2001
13:24
[79]

Joanna [ Kerowyn ]

Mr.Kalgan-->niema za co przepraszać i to az trzy razy, może byc z małej :-))))))) Visus-->jeśli lider dowodzi armią to widać to w boju - pokrzykuje na swoich, a i słupek życia jest bardzo wysoki. Liderzy masowo się pojawiają na etapie czołgów, ja miałam ich w pewnym momencie tylu, że panowało bezrobocie wśród nich - z powodu pojedyńczego uderzenia armia nie zawsze się opłaca w ataku, natomiast zawsze w obronie. W przypadku scouta nie mogą się pojawić barbarzyńcy - Kalgan ma rację. Saurus-->odpowiednio manewrując sojuszami masz szansę na uniknięcie wojny światowej, trzeba analizować ekran dyplomacji - kto z kim i dlaczego

07.12.2001
13:33
[80]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Joanna --> Niby masz rację. Zresztą mam już nauczkę przed nierostropnymi sojuszami tworzonymi na łapu capu. Ale wolę i tak rozegrać tę grę od nowa i bez tych ciągłych load. Zostawie sobie co prawda save tej - może kiedyś do niej wrócę... jeszcze nie wiem. Pytanko!! Czy mozna jakość przyspieszyć budowę Cudu? Oczywiście nie chodzi mi o metodę z liderem. Już mi się pary razy zdarzyło, że komputer ukończył go budować na dwie czasami jedną turę przedemną. Strasznie to irytujące.

07.12.2001
13:33
[81]

Visus Augustus [ Konsul ]

ja wiem ze lidera widac obok armi, ale czy AI o tym wie ???

07.12.2001
13:41
[82]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Saurus ----->>> Toć o akceleracji budowy cudów pisałem i pisałem - pompowanie miast, optymalizowanie miasta produkcyjnie - niech się nawet nie rozwija, wszak bedzie pompowane, no i kupowanie improwments i natychmiastowa zmiana na cud, ważna kolejność, nie kupować od razu, tylko na raty. Nic wiecej nie przychodzi mi na myśl.

07.12.2001
13:45
[83]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Mr.Kalgan --> Mnie chodzi o sytuacje, że masz już budowę zaawansowaną. Wtedy zmiana produkcji przyniesie tylko stratę. Pompowanie tą metodą dobre jest przy starcie budowy... ale jak później przyspieszyć budowę?

07.12.2001
13:47
[84]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Ach... zapomniałem dopisać. Oczywiście mamy doczynienia z miastem na maksa zopymalizowanym na produkcję.

07.12.2001
13:56
[85]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

saurus ---->>> Niestety, przy bardzo zaawansowanym poziomie chyba nie da się nic zrobić, dlatego dobrze pomyślec zawczasu i zacząć od zaawansowanego stopnia budowy.

07.12.2001
13:58
[86]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Saurus ---->>> W Twoim przypadku głęboki s/l do czasu początku budowy i zaczynamy od zaawansowania budowy.

07.12.2001
13:59
[87]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Saurus ---->>> Ciebie też przepraszam za małą litere w nicku.

07.12.2001
14:04
[88]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Mr.Kalgan --> Jak juz pisałem wcześniej, nie lubię grać na s/l. Load stosuję tylko w naprawdę kryzysowych sytuacjach... Więc metoda z load'em odpada :(. Dlatego szukam sposobu na przyspieszenie w normalny sposób.

08.12.2001
10:41
smile
[89]

mom [ Centurion ]

jest juz pach, wlasnie go sciagam

08.12.2001
15:07
[90]

mom [ Centurion ]

Ale z legalnymi innaczej nie dziala - zmienia civ3.exe. Z cieszenia sie jego dobrodziejstwami przyjdzie poczekać na orginał.

08.12.2001
19:07
smile
[91]

Joanna [ Kerowyn ]

Ponieważ oryginał ma byc za trzy dni (kupic czy skasowac z dysku - jak sądzicie???????) to informacja dla szczęśliwych posiadaczy XP - patch nie działa z XP, potrzebna nastepna poprawka, dostępna juz na Apolytonie

09.12.2001
13:42
smile
[92]

Joanna [ Kerowyn ]

Na Apolytonie podano dalsze szczegóły patcha - podaje w większości w oryginale bo co ważne powinno być wystarczająco zrozumiałe: Plutarck podaje While working on totally redoing my LWC mod for Civ3 I discovered many changes the patch makes, and I actually like them. I figured everyone would be interested in what I've found. I won't post it in the other patch threads for a very simple reason: It would be dround out in all the *****ing and moaning. Anyhow, here's what I've found: Things I've noticed that were changed by the patch during my creation of the new version of the LWC Mod: Civilizations: -Multiple Civs maja teraz rozmaite strategie, np England and America wytwarzają Culture częściej, Iriquois producing Growth, etc. Civilization Advances: -From the Middle Ages on through the rest of the game the cost to research technologys has increased, but mostly starting in the Middle Ages. Here are the changes I've noticed so far: -4 Cost: Free Artistry +2 Cost: Monotheism, Fedualism, Chivalry, Invention +4 Cost: Theology, Gunpowder, Chemistry, Democracy, Physics, Metallurgy, Theory of Gravity, Magnetism, Military Tradition, Scientific Method +6 Cost: Music Theory +8 Cost: Economics, The Corporation +10 Cost: Sanitation +14 Cost: Espionage +15 Cost: Nationalism +16 Cost: Medicine +20 Cost: Communism +22 Cost: Industrialization +24 Cost: Steam Power +28 Cost: Amphibious War +40 Cost: Electricity, Steel, Atomic Theory, Combustion, Flight, Mass Production, Motorized Transportation, Advanced Flight +56 Cost: Replacable Parts +60 Cost: Refining, Electronics, Radio +80 Cost: Fission, Space Flight, Satellites, The Laser +100 Cost: Rocketry, Computers, Nuclear Power, Superconductor, Ecology, Synthetic Fibers, Stealth +120 Cost: Genetics +140 Cost: Smart Weapons +160 Cost: Miniaturization, Robotics +200 Cost: Integrated Defense All unmentioned technologys were not changed. (pozostałe niezmienione) Difficulty: -Warlord: Optimum City Percentage (OCP) increased by 1 (making it a tiny bit easier) - (jeszcze troche łatwiejszy). -Regent: OCP increased by 2 (making it a tiny bit easier). jak wyżej -Monarchy: Free offensive units +1. Free defensive units +1. OCP +4. -Emperor Offensive +2. Defensive +1. Recieves an extra free Worker. OCP +5. -Deity Offensive +5. Defensive +2. Extra worker. OCP +1. General Settings: -Base Citizen and Building defense now 8 instead of 4 (number used in calculating defense from bomardment). /.../ World Sizes: -On Tiny and Smalll sizes the Optimum Number of Cities has increased. -On Tiny and Small you research techs faster. -On Large and Huge you research techs slower. Wreszcie zróżnicowano przebieg rozgrywek w zalezności od wielkości mapy /.../ Note: Costs are as listed in the editor. The actual price in shields in the game is is x10, so a decrease in 10 is actually a decrease of 100 shields, and an increase in 2 shields means you will have to have 20 more shield to build that item. Units: Paratrooper: Operational Range from 4 to 6. Horseman, Mounted Warrior, Mounted Rider: No longer has ZOC (nie mają strefy kontroli). ICBM: Cost -10 (ściślej 100 do 500). Submarine: Cost +2, attack +2, move +1. Helicopter: Cost +2, operational range +2. Privateer: Attack +1. /.../ Improvements and Wonders: Palace: -30 cost (but the cost is now dependent on the number of citys, so it actually ends up costing alot more. I believe it's based on a percentage/exponential increase based on the listed cost), Marketplace, Cathedral: Cost +2. Walls: There was actually no change here, but that's the problem. It may as well have a 0 bombardment defense, if I'm correct, because the default bombardment defense for a building is now 8 (up from 4). In other words, Walls have no greater bombardment defense than an Aqueduct, Marketplace, or Library. Therefore walls should now have at least a 10 bombardment defense, but that would also seem to require early bombardment units get an improvement...but what can ya do. Bank, University, Factory, Hospital, Research Lab, Mass Transit: Cost +4. Nuclear Plant, Offshore Platform: Cost +8. Costal Fortress: Cost -2. Police Station: Cost +6, now reduces corruption. Shakespeare's Theatre: Culture +2. JS Bach's Cathedral: Culture +1. Hoover Dam, Apollo Program: Culture -1. Cure for Cancer: Culture -1. This makes no sense to me whatsoever, but there you go. Guess a cure for cancer turns out to be less interesting than every doctor on earth things it is :P Forbidden Palace: Culture -1. I never noticed it previously produced 3 culture, which is more than the Palace itself... Link do dyskusji o patchu:

09.12.2001
14:34
[93]

Dessloch [ Senator ]

a tutaj dokladna lista... pewnie sie rzeczy powtarzaja ale olac... :) Additions v1.16f: We've added an ini file setting, Refresh. To use, open the civilization3.ini and add 'Refresh=60'. You can try higher frequencies, but 60 is good starting location. If it can't set the frequency, it will default to what Windows believes it should be. If you are not having monitor or frequency problems, do not use this ini setting. Players now receive a message when a wonder is made obsolete. There is now a text prompt on using the production queue in the City Display screen. Editor: Added Barbarian Combat Bonus to difficulty level tab. Editor: Added Cost Factor to difficulty level tab. Editor: Added AI unit support bonus to difficulty level tab. Editor: Added AI bonus starting units to difficulty level tab. Editor: Added AI max. govt. transition time to difficulty level tab. Editor: Added corruption modifier to difficulty level tab. Editor: Added a number of armies requirement for Improvements and Wonders. Editor: Added a small wonder ability checkbox for "Requires a Victorious Army" for Improvements and Wonders. Editor: On General Settings, added Border Factor which controls border expansion. Editor: On General Settings, added Future Tech Cost. Editor: On General Settings, added Min. Tech Turns. Editor: On General Settings, added Max. Tech Turns. Editor: On General Settings, added Golden Age Duration. Editor: Added mission cost to Diplomats and Spies page. Added "Color Blind Help" pref (gives the name of the civ in the city title box). Added "Ask for Build Orders after Unit Construction" pref (asks for build orders after every unit construction in all cities). Added "Always Start Building Previously Built Unit" pref (cities always start building the last built unit). Added "Show Civil Disorder Pop-Up" pref (displays a pop-up whenever a city descends into civil disorder). Added "Culturally Linked Starting Locations" (civs are placed on maps in close proximity to other civs of the same culture; please note that not using this pref can lead to sub-optimal arrangements of civ colors). Added "Show Our Manual/Our Automatic/Enemy/Friend Moves" preferences. Changes v1.16f: The cost of building a Palace is now based on the number of cities in your civilization. The Sun Icon on the Info Box represents the amount of global warming affecting the game. If the sun does not display, there is insufficient global warming to affect the terrain. Once the sun displays, the brighter it is, the greater the impact of global warming. It's slightly easier to culturally acquire cities. Forests planted on tundra always display as pine. Irrigation sorts slightly differently. Goody hut console popup display times increased. Relationship lines are no longer displayed on the Foreign Advisor unless the player has contact with both civilizations. Corruption effects have been reduced. Cultural priority of AI has been reduced. Submarine and Nuclear Submarine now have an offense value of 8. Paratroops now have a range of 6. Privateer now has an offense value of 2. Corruption calculations for Communism are now flat for the number-of-cities factor. Borders now draw over forest and jungle. Shield bonus from clearing forest can only be received once per game. Palaces and spaceship parts can only be built in one city at a time. Improved City Governor Performance. The maximum number of cities permitted in a game is 512, increased from 256. Added information about healing units to Barracks civilopedia entry. Clarified that railroads increase output of mines and irrigation in civilopedia entry. Added hyperlink to Ocean in Caravel civilopedia entry. The maximum number of turns it can take to research an advance has been increased from 32 to 40. Editor: Removed unused Description field from Improvements and Wonders. Police Stations now reduce corruption in the city they are built in. Editor: On General Settings, renamed Border Expansion Multiplier to Lvl. Multiplier. Fixes v1.16f: Fixed scroll problem on some Nvidia graphics cards. Invalid link in Build Colony Civilopedia entry fixed. Cropped French Civilopedia entry fixed. Typo in German Civilopedia entry fixed. Typo in Japanese Civilopedia entry fixed. Typo in Indian Civilopedia entry fixed. The correct city now highlights on the Domestic and Cultural advisor screens when scroll bar displays. Precision Bombing now works as intended. Sorting columns on the Domestic advisor screen now stay sorted. Traded advances that cause an era transition, now allows the player to select the advance to research in the new era. The five states an AI can be in on the Diplomacy screen, can now be seen on the mouse over advisor messages on the Foreign advisor. The problem of not being able to build 'Wealth' in some cities has been fixed. Messages about resources discovered that the player doesn't have the advance to use no longer display. Incorrect popup concerning placing new embassies with civilizations you're at war with no longer displays. Occasional instances of selected units not stay centered fixed. Synthetic Fibers now has the correct prerequisite advance, Ecology. The Great Lighthouse no longer permits Galleys to travel on Ocean tiles. The AI no longer reacts to submarines that it cannot see. Multi-cultural cities no longer occasionally produce barbarian settlers or workers. Minimap now updates when interface is hidden. Units no longer occasionally disappear at the poles. 'Combo' boxes now are set to the maximum size needed. Long advance names no longer overrun the Info Box when in Golden Age. Correct cities highlight on Domestic and Cultural advisor when a scroll bar displays. There is no longer a punctuation error in disembark popup. There is no longer a spacing error on the right-click flyout for upgrading units. Bubble-text on the replay screen now correctly clears itself. The last line in the Event View of the replay screen is now fully visible. You can now see a cities population on the City Title bar regardless of team color or state. The correct plural and singular forms of civilization names are now used on the Wonder screen. Selecting a 'grayed out' option in the Diplomacy screen no longer clears the Foreign Advisor's advice. Correctly small graphic corruption on Domestic Advisor popups. Right-Click flyout menus no longer display if you use a function key to open an advisor screen. The spaceship components in the Civilopedia now correctly link to the Victory Conditions entry. You can no longer unload air units from a carrier. You need to execute a rebase mission. You can no longer demand very large amounts of gold in diplomacy. There is correct punctuation at the end of the defeat popup. Modified advance trees now load correctly. Fixed AI exploit with regards to giving cities away in diplomacy. Air superiority missions work as intended. Quick Start will now use the number of civs selected in the previously generated game. Retiring from a Conquest only game no longer is recorded as a victory. Fixed AI problem with resources on custom maps. Team color on horseman unit correctly displays. French Musketeer fortify animation now plays. Governors no longer build privateers when set to build no units. Fixed AI bug allowing the user to infinitely postpone invasions by shuffling units around. Hall of Fame screen now correctly lists the difficulty levels. Games that don't save due to low hard drive space now displays an error message. A save corruption problem was fixed. The helicopter civilopedia entry now correctly states it can only transport one unit. Corrected punctuation error in Jet Fighter civilopedia entry. Corrected punctuation error in Longbowman civilopedia entry. Corrected Marine strategic resource requirements in civilopedia entry. Corrected Modern Armor strategic resource requirements in civilopedia entry. Correct punctuation problem in Tactical Nuke civilopedia entry. Fixed fatal related to tiles on the edge of the map. Once the UN is completed, you are no longer prompted to vote every turn. Fixed punctuation error on New Era popup. Fixed typo in diplomacy demands. You no longer declare war by accidentally passing over a hidden submarine. Fixed infinite loop with automation.

10.12.2001
09:48
[94]

tymczasowy6630 [ Junior ]

Przglądałem poprzednie wątki (sporo ich) i nie znalazłem jednej rzeczy więc muszę zapytać: Nie wiem jak tworzyć kolejkę w mieście. Jest napis 2 slots in Queue free czy coś takiego, ale nie wiem jak dodawać do kolejki. Potrzeba patch'a czy co?

10.12.2001
09:51
[95]

Dessloch [ Senator ]

ja nigdy z "kolejek" nie korzystalem i nie mam takiej potrzeby wiec sie nie wypowiadam ale pewnie juz Joasiu masz nagranego patcha... i powiedz nam co poprawili, cos zauwazalnego

10.12.2001
10:32
[96]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

vanc --> To banalnie proste :))) Klikasz z shift'em na tym co ma być kolejne i już. Jak chcesz coś usunąć z listy to klikasz na tym i Delete (na tej zasadzie można także zamienić cos już będącego w kolejce na coś innego - z tym że zamiast Delete klikasz na nowy obiekt który ma być dopisany do kolejki). Kurcze, taki patch i nie pójdzie na moim "orginale" :(((. Jeśli ktoś coś będzie wiedział jak obejść ten problem to proszę dać znać. (Oczywiście rozwiązanie poprzez zakup nowego orginała już znam:))) ).

10.12.2001
10:42
[97]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Nie wydaje mi się, aby powyższe poprawki były dla gry korzystne, wprawdzie wiele wytykanych i tu błędów, zostanie naprawione (lekko), nie znam jednak przyczyn, dla których tak znaczna ilość porawek ma życie gracza utrudnić (wydłużenie, kolejek wynalazczosci, na przykład). Donosiłem poprzednio o sposobie akceleracji budowy cudów świata metoda schodkowego budowania ulepszeń miejskich - niestety, jeżeli zaczeliśmy budowe Cudu i usiłujemy go tą metodą przyspieszyć, NIE BĘDZIE TO MOŻLIWE. Program nie pozwala na powrót do pierwszej budowli. Natomiast można zamienić zaawansowany budynek na budowę Cudu. Proszę o wybaczenie, metoda wymaga dalszego testowania, w podanej uprzednio przeze mnie formie jest bezużyteczna.

10.12.2001
10:43
[98]

gorash [ Legionista ]

--->vanc do kolejki dodajesz przytrzymując shift i wybierając co chcesz dodać. Prace nad cudem w zaawansowanym stadium można przyśpieszyć disbandując jednostki w tym mieście, wtedy jakaś część kosztu produkcji jednostki zostanie dodana do produkcji cudu. Przypuszczam że jest to 20% ponieważ disbandując workera otrzymuję 2 tarcze.

10.12.2001
10:54
[99]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

gorash ----->>>> Czy jestes tego pewny?. Ja NIE ZAUWAŻYŁEM dodania tarcz do produkcji w miescie produkujacym CUD. Disband workersa i owszem, akceleruje budowe, ale dodając mieszkańca, który podejmuje pracę na polu z tarczą, co zmniejsza ilośc kolejek do ukończenia cudu (o ile poziom rozwoju miasta na to pozwala). Natomiast tarcze z anihilowanej jednostki dodają się do produkcji wszystkiego innego poza cudem.

10.12.2001
11:02
[100]

gorash [ Legionista ]

U mie pojawiała się informacja o dodanu tarcz do produkcji. Nigdy nie disbandowałem wielu jednostek naraz więc mogłem nie zauważyć że tarcze się nie dodają. Ale przyjrze się temu dokładniej.

10.12.2001
11:22
smile
[101]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Tak jak pisałem planowałem porzucić grę Niemcami (tę w której stanowiłem pomost pomiędzy innymi nacjami). Zaczełem grać Persami i... są wymiatający :)). Mają niesamowitą jednostkę - Immortal - istny kombajn do wyrzynania przeciwników!! Do tej pory najlepsza jednostka z którą się spotkałem! Jej zaletą jest także to, że pojawia się w miarę wcześnie (na tyle, że równych w tym okresie z sobą nie ma). Kilka razy zdarzyło mi się, że jednym Immortalem wycinałem kilka jednostek broniących miasto wroga. SZOOOK!! Prowadzenie Persów jest w tej grze istnym miodziem :)). Dzięki wyżej wspomnianym killerom już przed rokiem 0 n.e. wyciełem dwie nacje budując sobie wspaniałą przestrzeń życiowom :). Opanowałem olbrzymią wyspę (lub raczej mniejszy kontynent). Mam na niej 45 miast (w tym max 15 zbudowanych przezemnie :)) ). Surowców zatrzęsienie. Prowadzę znacznie w wyścigu technologicznym. Trzepię mnóstwo kasy z handlu dobrami (przy nauce na 80% i wzmocnieniu szczęścia na 20% nam dochód na turę: 188 złota, a w skarbcu już ponad 30.000). Za wyjątkiem Piramid i jakiegoś tam jeszcze cudu mam wszystkie inne :)) a jak zaczynam budować nowe to inni nawet jeszcze nie wiedzą z czego je można stworzyć :)). Poprostu kraina miodem i mlekiem płynąca :)). Właśnie szykuję potężną armie do inwazji na Amerykę (Jako jedyna posiada złoża węgla - co prawda narazie go importuję ale mam ochotę je posiadać na własność :)) ). Właśnie podpisałem traktaty wzajemnej pomocy i przemarszu wojsk z jej najbliższymi sąsiadami :)). Ale i bez nich mają (Amerykanie ) marne szanse - muszkieterowie przeciwko mojej kawaleri, piechocie i altyleri? Do jej wybrzeży dopływa właśnie moich 15 Fregat, które będą oczyszczać drogę moim 8 Galleonom - oczywiście wyładowanych po brzegi wojskiem :), a jak na razie u żadnego z komputerów nie widziałej jednostki klasy Fregata :)). Poprostu czysta przyjemność i zero stresów :)). Gram na dużej mapie przeciw dziesięciu komputerom (teraz już ośmiu :)) ). Opcja mapy - średnie kontynenty. Co prawda powierzchniowo jestem dopiero 7 nacją ale we wszystkim innym pierwszą :)) a po tej inwazji mam nadzieję, że i powierzchniowo skoczę do góry :)). Tyle jeśli chodzi o przebieg Historii w wykreowanym przezemnie (a raczej komputer) świecie :). PS. Relację z wydarzeń imperium Persów usłyszeli państwo dzięki przyzwoleniu Prezydenta Wielkiej Persji - Mr. Saurusa. Czynił to popijają kawke i popalając cygaro tylko od czasu do czasu przerywając to interesujące zajęcie na wydanie jakiś nieciekawych rozkazów dla swej niezwyciężonej armii.

10.12.2001
11:28
[102]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Saurus ------>>> Ale masz dobrze!!!!! Zazdroszczę!!!!!. Na jakim poziomie trudnosci grasz? Joanna----->>>> Co byś powiedziała na część 9?????

10.12.2001
11:29
smile
[103]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Mr.Kalgan --> Zgaduj!! Jestem ciekaw czy wpadniesz na to? Podpowiem, że nie ten najłatwiejszy :)).

10.12.2001
11:35
[104]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

regent??????

10.12.2001
11:37
smile
[105]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Jak na to wpadłeś?? Ale gratuluję, strzał w dziesiątkę i to za pierwszym razem :))

10.12.2001
11:40
smile
[106]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Tak nawiasem mówiąc to była PIERWSZA MOJA próba gry na tym poziomie :)). Chyba będę tam grywał częściej :))).

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.