GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Serie M&M, Wizardry i inne cRPGi w trybie FPP (cz. XVIII)

04.12.2001
23:05
[1]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Serie M&M, Wizardry i inne cRPGi w trybie FPP (cz. XVIII)

Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI". Powstał on jeszcze w lutym 2001 roku i jest najdłużej ciągniętym wątkiem w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego kilkadziesiąt osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, czy Daggerfall. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Dlatego postanowiłem trochę rozszerzyć jego temat i zapraszam do dyskusji o tych właśnie tytułach (i nie tylko ;-)).

Poprzedni wątek:

04.12.2001
23:10
smile
[2]

Mac [ Sentinel of VARN ]

I uwaga!!! Nowy screen z MM9:) Adamus --> tym razem ja byłem pierwszy:)

04.12.2001
23:12
[3]

Mac [ Sentinel of VARN ]

I jeszcze jeden. Zauważcie, że martwe postacie wyglądają tak samo jak w poprzednich częściach:)

04.12.2001
23:14
smile
[4]

n0grav [ Konsul ]

zastanawialem sie czy dzis sie jeszcze tego doczekam, a swoja droga, zastanawiam sie czy nie zaczac wiz8 na poziomie najtrudniejszym +iron man, chociaz nie wiem czy nie lepiej zaczekac na oryginal, bo moze jakies patche beda potrzebne, ktos juz gral jako zelazny czlowiek? jakies sugestie ? mniej wiecej wiem jak rozwijac juz postaci na poczatku, druzyny raczej zmieniac nie bede bo mi sie podoba jaka jest, wiem jakie przedmioty sie dostaje na poczatku, co mozna znalezc/ kupic, wiec poczatek bedzie w miare ok, nie wiem jak dalej, obecnie gram na normalu, i dopiero mam "zaliczone" sanktuary, road to arnika, arnika po czesci, znaczy monstery wybilem z grubsza i zwiedzilem chyba wszystko, trynton pozwiedzalem, wybilem breederow, wyrznalem zoo, pozwiedzalem galezie, okradlem ratkin boss'a wczesniej sie z nim dogadujac, ze jak beda mieli astral dominae to mi je sprzedadza :), odwiedzilem cmentarz (za dnia, w nocy za trudno:), wszedlem na bagno, ale tam nudno, moze jeszcze wroce, i zwiedzam teraz teritories, czy jak to sie tam nazywa (odnoga z drogi sanctuary -a rnika), teraz pytanie do tych co sa ciut dalej (wczesniej zaczeli:), czy w niedalekiej przyszlosci trzeba sie czegos bardzo spodziewac? jakichs ultratrudnych potworow etc ? z gory dzieki za sugestie, ach, no i jak bedzie z tym iron manem, gra(l) juz ktos?

04.12.2001
23:16
smile
[5]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Mac -> Na szczęście jeszcze nie zacząłem grać, bo tutaj takimi pięknymi widokami nas uraczyłeś :)

04.12.2001
23:17
[6]

Mac [ Sentinel of VARN ]

I artwork też się znalazł:)

04.12.2001
23:19
[7]

Mac [ Sentinel of VARN ]

n0grav --> z tym ironmanem jest po prostu tak, że zachowywać możesz tylko wychodząc z gry. I nie radzę grać na trudnym poziomie, bo daje to tylko trudniejsze walki, a w póżniejszej grze na normal są i tak bardzo trudne.

05.12.2001
09:22
smile
[8]

Katane [ Useful Idiot ]

No, Panowie, przyszła mi MM6! Zabieram się za granie (mam czwartek i piątek wolny :-))) Przez ten długi weekend nieczęsto będziecie mnie tu widzieć :-))))

05.12.2001
09:50
smile
[9]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Katane -->> To prawda brak mi certyfikatów, najpierw mowicie o Hall of Fame a jak do czegoś dojdzie to nikt nic nie ma (akurat ta aluzja jest nie do Ciebie). Adamus ->> Co do Albiona, to nie nazwał bym tej gry przeciętną, nawet sam J.Piekara przytoczył pewne elementy wzięte akurat z tej gry, na których by można się wzorować w rozumieniu idealnej gry cRPG. :-))) Dla mnie była to gra naprawdę super, fanie w mi ją się grało !!! Soul --> Dzięki wielkie za opis tych oręży możliwych do uzyskania od Antona w Arnice, a szczególnie za lokalizację pewnych elementów potrzebnych do ich utworzenia. Co prawda właśnie mam już jeden: ZYNARYX PLATE, a Venom Crab Shell zdobyć można już przy Monastery (ja akurat zdobyłem to właśnie tam przy powrocie po fajne drobiazgi, kiedy miałem już Wheel Key :))) To All ->> W kwestii Wizardy 8, Powiem jedno ta gra mnie strasznie ale to strasznie wkurza, właśnie zrobiłem sobie przerwę napewno kilkudniową. Jak w takie W8 grać ??? Człowiek idzie sobie drogą do Trynton a tu 6 Twilight Bats i 6 Jaggernauts'ów (czy jak tam się oni nazywają) i zima. Niech mi nikt ni powie że jakieś czary defensywne coś pomogą. Bo G... pomagają !!! Ja ich uderzam w najlepszym przypadku, kiedy uda mi się ich zamroić albo sparaliżować 1/20 na poziomie obrażeń 40HP w turze na jednego członka mojej drużyny. w ich przypadku jeden gość potrafi przyłożyc 3 razy wciągu jednej tury po 25HP (razem 75HP). Gdzie jest tu sprawiedliwość ???? Pal licho udało mi się za 10 razem ustawiając tak aby podchodzili do mnie co najwyżej 1-2. Ale Breederzy w trynton to mnie już wogóle rozbawiając wkurzyli (niechęć wzrosła do granic możliwości !). Żadne czary paraliżujące, zamarzające, powdery itp nie działają, walą mnie po 25HP najmniej i to kilka razy w turze (ja mam co najwyżej 83HP), natomiast jak ja ich walę to co najwyżej po 8-14HP niemówiąc, iż stamina spada jak chol... . Ale to jeszcze nic jak im przywale to efekt jest uszkodzen mały, a oni się ze mnie naśmiewając jeszcze po brzuszku się masują :[[. Kurdę lubię trudne boje ale nie w taki sposób !!! Ledwo uporam się z jedną gromadką i nie zdąże się wyleczyć a już następna gromada che mi dopier... :[[[. ITS not FAIR !!! n0grav -> I ty moowisz o Iron Man !!!! Żal mi Ciebie !!! To All Again ->> Jeśli ktoś mi powie że w MM6 Castle ALamos, czy Castle Kriegspire, czy Castle Darkmoor jest trudne, zmudne czy podobnego typu teksty to wyzywam go na pojedynek w świecie Wizardry 8 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wtedy sobie pogadamy przy konfrontacjach np. z Breeederami czy Ironhide Croc'ami :)))) Może macie jakieś pomocne strategie, gdyż nie należę do typowych HARDCORE'owców ???

05.12.2001
10:00
[10]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Bodziu --> a pamiętasz jak ci mówiłem o tej armii co mi blokowała przejście do tryntonu? Te 8 szybkich kreatur to właśnie Juggernauty były. Najgosze jest jednak to, że jestem już w posiadaniu czaru portal i wiesz jak to wygląda? Jak latarnia lloyda z MM6, ale możesz zapamiętać tylko jedno miejsce:(( A zmki w MM6 są trudniejsze, bo to labirynty jakich gdzie indziej ze świecą szukać. Co do żmudności zaś to w pełni się z tobą zgadzam. Aha nie wiem czy już znacie ten secret, ale w W8 jak idzie się ze Swamp do Marten's Buff, to nad głowami na początku wejścia znajduje się pień drzewa do którego można wejść po bokach. Znajduje się w nim bębenek (rzuca haste - bardzo się przydaje) i parę innych rzeczy. Poza tym w Swamp znajdują się w pewnym miejscu 3 małe domki ze strzechy. Za nimi mój ranger znalazł hełm dla samuraja:)

05.12.2001
10:08
smile
[11]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mac ->> Dzięki za wskazówki, akurat jestem w Swamp, i dziwnie ale Croc i Waspy nie atakują mnie nie są w stanie HOSTILE są jako Frendly :-o Nie wiem jak to jest ?? Ale za to mogę pochodzić gdzie chce. Aha powiedz po co ta trefna kula otrzymana od Dark Savant'a ??? BTW to ten czar Portalu jest do BANI, zaden pożytek z niego - one way ticket !!!

05.12.2001
13:36
smile
[12]

n0grav [ Konsul ]

Bodziu: ten czar moze uratowac dupe, jak spadniesz do bagna z krokodylami np, albo chcesz szybko gdzies wrocic przez pol swiata, pamietaj, ze nie wszyscy sa z "krokodylami na ty" :) mnie sie na razie ten fake astrala nie przydal jeszcze do niczego Mac, znalazlem ten bebenek, za chwile sie wroce poszukac chatek, bo bagno raczej dosc pobieznie przegladnalem Bodziu: ja na razie trudnosci nie mam zadnych w grze, breederow dosc szybko zalatwilem, zreszta, moj warrior (lvl 11, kolo 140 zycia, jakies 97 sily, i 19 initiative), zadaje 2x po 2 ciosy, srednio robiac po 35-50 damage (ma ten miecz fajny - demonsbane, 5-16 +1,+1, 2x vs demons), samuraj zaczyna coraz czesciej miec criticale, ranger uzywa demonstinga i dobrych strzal, na superbosow uzywam mystic arrows (choc zostaly mi juz 2 :(, mag i bishop uzywaja czesto fireball i iceball, moj mag od jakiegos czasu ma 100 inteligence, i rozwijam skill 'power cast' mam juz kolo 45 i naprawde sporo to daje, dodatkowo staram sie rozwijac speed (moja faerie mag z dodatkowo ankh of speed ma juz kolo 85, a przy przekroczeniu barirery 80 sa dodatkowe AC), ogolnie staram sie rozwijac cechy magow poprzez rzucanie czarow non battle, dosc standardowa technika, tak wiec po kazdym przebudzeniu bishop: light(jesli nie ma),magic screen, armor plate mage: enchant blade, x-ray, missle shield, czasem detect secrets (jakmi zbywa w tej grupie many) co do samej walki, to zazwyczaj zaczyna sie to od fireball (mage) + iceball (bishop) + bless (valkyria) teraz dodatkowo, bo wlasnie moj mage zdobyl lvl11, dochodzi summon elemental - fajny do walki z crocodylami, duzo hp, niezly damage

05.12.2001
14:08
smile
[13]

n0grav [ Konsul ]

acha, Bodziu, jeszcze male uwagi, choc dosc oczywiste jesli tylko masz mozliwosc, rzucaj X-ray non stop, tak zebys go ciagle mial, wlaczaj mape, i patrz gdzie sa przeciwnicy, jesli nie musisz, nie walcz, nie ma sensu wdawac sie w niepotrzebne walki, jak bedziesz szedl ta droga za jakis czas to i tak sie zrespawnuja nowi, a jesli ich nie zabijesz to zostana ci sami (zeby ktos nie pomyslal, ze beda ci i nowi:), po to bozia nozki dala zeby ich uzywac, ni obladowywuj postaci zbytnio, jak widzisz grupe wojska, a nie chce sz z nimi walczyc wycofaj sie, sciag ich w miejsce szeroki, gdzie da sie ich ominac, i sru- biegiem na okolo, staraj sie jednak NIE PATRZEC w ich strone, bo wtedy twoi ich dostrzega i moze sie wlaczyc walka, gdy jestes odwrocony plecami masz duza szanse na przebiegniecie obok, jest tez czar, ktory niby cie ukrywa, - camuflage czy cos, ale go nie wybralem, a ksiazki jeszcze nie widzialem w sklepach wiec go nie mam/nie uzywalem i nie wiem jak skuteczny jest oczywiscie wazny jest AC poszczegolnym postaci, u mnie najnizszy ma mag, bodajze 9 czy 10 average (jak w koncu zloze zyrnyx' plate to bedzie wiecej:), speed jest wazny , bo wplywa na reakcje i inicjatywe, bardzo przydatny w grupie jest ranger do wykrywania sekretow, ukrytych przedmiotow, ostrzegania przed potworami etc rozwoj skili, jesli masz skile "niebieskie", czyli naturalnie dostajace bonus +25%, i masz je ponad 50, warto sie zastanowic nad wydawaniem punktow na inne, gdyz tych uzywasz i z samego uzywania ci rosna punkty, a i tak przydzielisz tylko do 75, potem niepozowli (a moze ja o czym nie wiem?) zwracaj uwage na to, jakie podstawowe cechy wplywaja na dana umiejetnosc, np: do miecza oraz tarczy krytyczne sa STR i DEX, ale do close combat potrzebna jest juz miedzy innymi inteligencja (oraz zmysly), warto sie wiec zastanowic, czy naszemu osilkowi, odmozdzonemu lizardmenowi nie podniesc troche inteligencji p.s. gdzie sa perfumy rapaxow? nie moge ich znalezc, (podajcie chociaz lokacje, to przeszukam dokladniej)

05.12.2001
14:56
[14]

n0grav [ Konsul ]

juz nieaktualne, mam perfumy :) btw, mag z 95 speed ma juz +2 ac base bonus

05.12.2001
15:48
smile
[15]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

n0grav -->> No i tak trzeba było odrazu !!!! Teraz wróce do gry po takiej porcji porad :-)))

05.12.2001
18:53
smile
[16]

n0grav [ Konsul ]

znalazlem ten helm dla samuraja - kabuto, co jest przy hatkach na bagnie w drodze do bayjin, ale on jest kiepski :(, tylko samuraj moze go nosic i ma ledwo 6 ac, wszystkie moje postaci juz dawno mialy helmy 6ac lub 12 ac (warrior/valkyria), nawet moj faerie mag ma Briliant Helm (AC:6, +20 Int), ktory to powoduje ze mam 120 INT :) bonusy po przekroczeniu magicznej '100' w statystykach podstawowych, 100 INT -> Power Cast, wzmacnia efektywnosc czarow 100 STR -> Power Strike, bardzo przydatne dla wojownika, zwieksza szanse trafienia i penetracji 100 DEX -> Reflextion, zwieksza AC reszte, jak dojde :P w kazdej druzynie przydaje sie gadgeteer, coraz wiecej rzeczy dla niego mozna znalezc, dobrze jest go wziac w druzynie startowej, koniecznie rozwijac mu maksymalnie DEX i INTw drugiej kolejnosci, nastepnie senses i speed , troceh sily moze sie przydac zeby uniesc kamienie do omniguna, w skilach rozwijac w kolejnosci: Engineering i Lock&Traps (nie trzeba miec ze soba rogue wtedy wcale, Gadgeteer zajmuje jego miejsce swietnie), nastepnie ranged combat i modern weapons, gdy sie osiagnie juz DEX 100, rozwijac nowy skill: Reflextion Engineering wplywa na nasze modyfikacje broni i mozliwosc uzywania niektorych zabawek, bron "upgraduje sie sama" w zaleznosci od naszego poziomu engineering, dlatego tzreba od razu na maksa (ja niestety olalem na poczatq :( ach, co do wojownika, to oczywiscie bardzo potzrebny jest wysoki speed, na poziomie 75 daje wojownikowi z mieczem+tarcza, attacks:2 swings: 2, nalezy jednak pamietac ze wojownik nie moze byc obciazony, nawet na jasno niebiesko (lekko), wtedy tracimy na inicjatywie (-1), oraz ilosci machniec (swing -1) tyle na razie, o rzeczach oczywistych nie pisze :) powodzenia Bodziu

05.12.2001
19:47
[17]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Ja dodam, że 100 Speed daje zdolność Snake Speed, która zwiększa inicjatywę; 100 Piety daje Iron Will, która zwiększa odporność na magię i uboczne efekty ciosów fizycznych (strach, paraliż). Czaru portal nie można niestety używać podczas walki. Co do walki to ja rzucam przed nią Armorplate,Enchanted blade i magic screen, potem w pierwszej rundzie bardem gram na bębenkach (haste), ewnetualnie na kobzie (hex) lub rogu (insane). kapłanem rzucam superman na fightera. Magiem Armorleft lub freeze flesh. To dotyczy walki z bliskodystansowymi kreaturami. Z dystansowymi: czary ochronne jak poprzednio, bard - piercing pipes, mag - fireball lub iceball, kapłan - whirlwind, smok samurai - zionięcie.

05.12.2001
19:51
[18]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Bodziu --> Na juggernauty znalazłem fajny sposób. Bardem używam rogu Siren's Wail, prawie wszyscy stają się insane i atakują się nawzajem:) Nie zmienia to faktu, że mam juz dość tych walk!!

05.12.2001
22:20
smile
[19]

n0grav [ Konsul ]

hehe, musze sprawdzic insanity btw, Fake kulka sie przydaje !!! ale nie powiem na co, i niech inni tez nie mowia, to jest dosc oczywiste w dalszej czesci gry, a nie chcemy przeciez spoilera :) ja nie mam barda, wiec czas najwyzszy pobawic sie zabawkami gadgeteera, ale z jaggernoutami to problemow nie mam, zanim podejda zalapia ze 2 fireballe i 2 iceballe, srednio zostaje im na 1-2 ciosy zycia od fightera, a ze i lucznik i valkyria swoje robia, nie jest zle, ostatnio po awansowaniu moj gadgeteer poprawil sobie strzelbe, ze w koncu ma +1 to hit, +1 initiative, i 2 razy strzela przy podejsciu (trzeba wiecej kamykow nosic:)) musze jednak przyznac, ze zabawy z juggernoutami unikam gdy moge, bo po 2 wlakach musze sie napoic lub przespac, hehe ostatnio wymyslilem zabawe, staram sie zabic wszystkich procz jednego, ewentualnie jak ktorys zostanie oslepiony przy atakach to juz go nei bije, tylko ubijam reszte, a potem gonie oslepionego/sparalizowanego etc, i go dobijam procami, kuszami, strzelba i lukiem, nie dajac sie moim postaciom poslugiwac magia ani broniami krotkimi (miecze etc), rozwijam w ten sposob ranged combat skill,bow, slings etc, calkiem szybko

05.12.2001
22:29
[20]

Mac [ Sentinel of VARN ]

n0grav --> zaczynam żałować, że tego gadgeteera nie mam w drużynie. Zresztą W8 coraz bardziej mnie wkurza. Kompletnie nie mam głowy ostatnio do zagadek. Wszyscy zabili Breederów, a ja nie, bo nie wiem co powiedzieć niejakiemu Milano Calzone (Zarąbałem go nawet, ale potem nie mogłem zabić jakiegoś Don Barlone). Nie wiem, przeszukałem każdy kąt w Tryntonie i nic. Jednego miejsca nie zwiedziłem bo nie wiem jak tam wejść - chodzi o budynek z zamkniętymi drzwiami i piedestałem stojącym o przed nimi, na którym trzeba coś postawić (na szóstej gałęzi - tam gdzie jest urwany most). Kombinowałem ze wszystkimi przedmiotami z ekwipunku i nic:( Teraz z kolei nie mogę wejść do Covert Ops w bazie Umpani, a mam tam się zgłosić. Stoją tam tylko drzwi bez żadnego przycisku i miejsca, gdzie można coś włożyć. I postrzelałem sobie z wyrzutni rakiet, ale jest beznadziejna.

05.12.2001
23:24
[21]

Vasago [ spamer ]

W rozmowie z Milano musisz wspomnieć o Dark Savancie,zaprowadzi Cię do szefa(właśnie Don Barlone). PS Czy ktoś znalazł w necie mapę świata z W8,bo ja sie błąkam po różnych terenach i nie wiem nawet, czy nie minąłem już miejsca,w które chciałem iść? :(

05.12.2001
23:43
smile
[22]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mac -> Nie masz pojęcia jak juz jestem wkurzony na te chole... Wizardry 8 !!! Gdzie się nie ruszę tam mnie napierdzie.. ile wlezie, nie dadzą nawet spokojnie pospać, slak by ich trafił, co jest grane. Teraz jestem w Lower Marten's Bluff i mam porozmawiać z niejakim Z'Antem, a on mi odpowiada:" I had hope it would never come to thissss" - o co chodzi ??? Czy mam mu poprostu w łeb zdzielić aby zaczął do mnie gadać po ludzku ??? :->>> Co mam zrobić ??? Ta gra mnie wykańcza, mam już dosyć !! Adamus -> Jak tam Twoje poczynania w Wiazrdry 8 ???????????? Ciekaw jestem kiedy dojdziesz do podobnych wniosków ??? ;-)) Reasumując na dowidzenia, podziwiam "Hardcorowców" - ja tam do takich zawodów się nie nadaję. Ja chce się relaksować przy grze a nie stresować niepotrzebnie !!! Have a nice night !!!

05.12.2001
23:44
[23]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Vasago --> w takim razie mam chyba jakiś błąd, bo Dark Savant był jedną z pierwszych rzeczy jaką mu powiedziałem i nic:(( Ciągle puszcza tą samągadkę, że go to nie interesuje.

05.12.2001
23:49
[24]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Bodziu --> ostatnio wyłączyłem tą grę jak weszłem do budynku, wyszłem patrzę a przede mną stoi s banda jakichś popaprańców. Grrrr.... Monitor o mało na ścianę nie poleciał. Poza tym jak dostaniesz quest i będziesz chciał po kilku dniach go zrobić, a zapomnisz o co chodziło, to się g.. o nim dowiesz. Co do Z'Anta to ja powiedziałem mu "mission" i zaczął gadać co mam robić.

05.12.2001
23:53
[25]

Tofu [ Zrzędołak ]

Link do stronki z poradnikiem i mapami:

06.12.2001
01:50
[26]

Vasago [ spamer ]

Tofu-->Dzięki!

06.12.2001
02:08
smile
[27]

n0grav [ Konsul ]

nawet nie chce tam zagladac....grrrrr.... anyway, Z'Ant, to ten od T'rangow? z nim nie miale mproblem, sam chcial gadac:) a lapa tego zamordowanego wczesniej przydaje sie do otworzenia korytarzy, wyrocznia przepusci do dalszej czesci na imie ........ (eh, chyba sami wiecie czyje imie, w koncu kto wystepuje w nazwie lokacji:) co do tych breederow, to sprawa prosta, musisz miec klucz, ktory ci do nich drzwi otworzy, jesli dobrze pamietam, to klusz jest wlasnie za tym szczurem chroniacym wejscia do bosa moj dialog z nim wygladal chyba jakos tak: Boss, [enter], savant [enter] i poszlismy sie dogadac:P a potem ich okradlem, hehe, m.in z klucza mnie bardziej koci inna rzecz, na ich konarze jest ksiega za kratami i napisane ze tylko jakis trzeci objawieniec czy ktos tam, nie pamietam dokladnie o co biegalo, moze ja zobaczyc, ale nie moglem od nikogo nic wydusic, a jak zabilem breederow to juz mnie nie lubili, i nawet spokojnie chodzil nie moglem ah, natomiast u Umpani w bazie, tak, zeby sie wogole zarejestrowac, to musiales naprawic ten komputerek, ja postrzelalem troche do kukielek, wzialem dodatkowe rakiety i poszedlem do cover op, drzwi byly otwarte i ten matol tam byl (moze sproboj zabic ktoras z kukiel albo co), btw, te rakietnice sa do kitu, teraz pytanie, ktos juz sie opowiedzial po jakiejs ze stron ? jakiej ? jakie sa konsekwencje u innych? jaki sa korzysci u strony, po ktorej sie opowiemy ? ma juz ktos jakis przedimot z wiecej niz +12 ac ? bo ja cos nie moge znalezc ciekawa sprawa jest z milesem, jak nam np powie o mozliwosci obrabowania banku a potem to zrobimy bez niego, to zmienia mu sie status z [green] na -> [yellow], aby przywrocic znow 'zielony' status na mapie, wystarczy go dac: talk, friendly, recruit, dismiss :) ach, 100 Senses -> Eagle Eye, pomaga przy ranged atakach (luki etc) btw, u tego demona, Bela, jest bardzo fajny luk za 45k, jesli macie ragnera w grupie, a must have !

06.12.2001
06:39
[28]

Mac [ Sentinel of VARN ]

n0grav --> Eee... rozwaliłem te kukły wtedy (choć trochę to trwało, bo fireballi nie można było rzucać), a drzwi zamknięte:(( Co do tego pokoiku w tryntonie to nie wiem. Chyba trzeba pogadać z szamanem raz jeszcze, a wiec zdobyć jakiś posążek od martena. Zresztą to nasza drużyna jest Third messenger:/ Tofu --> dzięki, ale wolę tam nie zaglądać, bo jeszcze dowiem się więcej, niż bym chciał.

06.12.2001
09:40
smile
[29]

n0grav [ Konsul ]

ja wogole nie gadalem z shamanem jeszcze (ten od kwiatkow i napoju?, bo jakos zuzylem kwiatki a napoju nie mam, wiec olalem)

06.12.2001
09:49
[30]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mac ->> A ja zaglądnąłem :))) nie jest tak zle fajnie opisują (textowo) co zaoszczędza sporo czasu. Aha w końcu kupiłem tę zbroję dla maga ZYne... coś tam za jedyne 910gp, pchi myślałem że to będzie sporo kośztować. I jeszcze jedno kto pisał o critical'ach, kurdę mam na poziomie 61% i jeszcze ani razu nie zadał zadnego mój walniety ninja w walce wręcz "martial arts" choć ma "close combat" i MA na wysokim także poziomie :(((

06.12.2001
09:53
smile
[31]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

n0grav -->> He he ja tam nie mam Rangera, bo i po co, Magiem daje Detect Secrets i mam doladnie to samo, nie mówiąc że mogę w tym czasie nawet biegać, co jest wielce wskazane, natomiast mając Rangera możesz tylko chodzić i wtedy wyszukasz jakies przedmioty (tak podejrzewam). BTW. Fajne przedmioty można znaleźć na plaży w SWAMP :)))

06.12.2001
13:13
smile
[32]

JackSmith [ ]

khm khm ... to może troszeczkę statystyk wątku. ( niestety - jako JPG, ponieważ najlepiej jest to przedstawić w formie tabelarycznej )

06.12.2001
13:18
[33]

JackSmith [ ]

..... aha i poza pierwszym wątkiem, nikomu nie zaliczam postu otwierającego

06.12.2001
13:23
[34]

Tofu [ Zrzędołak ]

Bodziu --- owszem, "Detect Secrets" jest dobre, ale ja jednak preferuje w druzynie Rangera. Pwodow jest kilka. Po pierwsze, DS trwa stosunkow krotko i zuzywa cenna mane bardziej wedlug mnie potrzebna w walkach. Po drugie - ranger wykrywa przedmioty nie tylko chodzac - jesli ma dobra percepcje to moze rowniez biegac i to w niczym nie przeszkadza. Po trzecie - ranger ma bonus do walki na dystans, co bardzo sie przydaje przy rozpoczynaniu wszelkich starc (po odpowiednim dopaleniu szybkosci strzela 2,3 razy na ture a jesli ma muszkiet lub dobry luk i mystic arrow to skutki dla wrogow sa oplakane... :)

06.12.2001
14:55
smile
[35]

n0grav [ Konsul ]

nadszedl czas na krytyke, po pierwszych achach i ochach 1. gra wyglada na krotka (nie moge powiedziec na pewno, bo nie skonczylem) 2. zbyt malo mozliwosci podejmowania duzych wyborow, wplywajacych na dalszy los gry (na razie w sumie tylko Umpani/ T'Rang) 3. nadmierne zarzucanie graczy walkami w celu wydluzenia gry (definitywny minus gry, tlumaczenie realnoscia i mozliwoscia zdobywania EXP jest o tyle smieszne, ze potwory zbyt czesto sie respawnuja) 4. muzyka jest monotonna, nudzi sie po jakims czasie, a gdy dlugo czegos nie robimy -> wylacza 5. idiotyczne wiadomosci o tym ,ze ktos zdobyl jakis poziom, pojawiajace sie jako pop-up'y (Wojownik's mythology skill has increased to ....!), szlag trafia, przeszkadza strasznie w bieganiu i omijaniu potworow, a wtedy najczesciej sie zdaza, bo sa teksty w stylu comouflaged creature spotted, recognized as ..... i potem ten skill (powinny te informacje ladowac w okienku dialogowym glownym a nie jako pojawiajace sie na ekranie i blokujace wybieranie, lub poruszanie - to dla tych co maja ustawienia a'la quakowe, stzralki to przody/tyl,strafe i mouselookON) 6. strasznie wolna walka, zbyt dlugo trwa, zwlaszcza gdy jest duzo postaci w okolicy (niezaleznie od tego czy biora udzial czy nie) - powinna byc opcja w stylu 2xcombat 7. brakuje mozliwosci dalekich podrozy, teleporty w pewnym stopniu to rekompensuja, czary portalu troszeczke 8. brak skokow, bez przesady, nasza druzyna moglaby chyba przeskoczyc krzeslo, prawda? -> dwa razy juz musialem robic load z jakiegos przed 15 minutami save, bo mi sie druzyna zaciela miedzy meblami !!! 9. brak mozliwosci spadniecia w wiekszosci miejsc, niezrozumialy system gor/pagorkow pochylni, w niektorych tunalech czy np bazie umpani jest mozliwosc chodzenia po pochylnaich rzedu 45%, a w niektorych otwartych terenach juz na 30% nie mozemy wejsc (traktowane jako sciana !!) - zbyt duze uproszczenie, to powinno byc lepiej rozwiazane (czy w grze wogole wystepuje czar levitacji/latania? bo ja jeszcze nie znalazlem takiego) 10. blad przy auto-swapingu broni, zalozmy ze nasz samuraj ma primary weapon enchanted katana, a secondary ma wakazashi (czyli dwa miecze ma - zasieg SHORT), natomiast alternate ma sling +bulets (zasieg LONG), walka toczy sie na odleglosc, koncza nam sie kamienie, w trakcie walki gdy to widzimy dajemy na niego, i zmieniamy mu bron na miecze (ze jak ktos podejdzie to zeby mieczami bil), niestety, gra nie sprawdza co obecnie postac ma, tlyko co miala ostatnio, i pamietajac proce, zmienia nam bron (z mieczy na piesci), nie musze mowic, ze dzieje sie to juz w czasie gdy podchodzi potwor a nie w wyborze prac na dana runde, wiec nie mamy na to wplywu -> obrazenia o wiele mniejsze -> idiotyzm :( 11. rocket launcher jest automatycznie ladowany (komunuikat reload) rakietami z pleckaka postaci, a luki nie, gdy mamy strzaly w plecaku (nawet gdy tylko 1 typ), to nie wezmie ich gdy mu sie skoncza (sami mozemy mu je przeniesc bez starty kolejki, ale sam tego nie zrobi) 12. brakuje troche informacji w gre o roznych skilach i bonusach, mam nadzieje, ze te wszystkie informacje trafia do instrukcji (wplyw wspolczynnikow podstawowych na skille) 13. brak mozliwosci przedstawienia inwentarza grupowego w postaci listy nazw (najlepiej z takimi mozliwosciami jak sa teraz + alfabetyczna ) 14. brak wielkich terenow, otwartych z mniejsza lub wieksza iloscia ciekawych miejsc 15. brak duzych i interesujacych labiryntow, te ktore sa, nie sa generowane, sa statyczne i nudne, sa zbyt proste (wyjatkiem jest Trynton, po ktorym trzeba umiec sie poruszac, lub zostawiac sobie przedmioty na ziemi w waznych miejscach), wystarczy patrzec dosc czesto na mape i miec wlaczony X-ray a nie bedziemy miec zadnych tajemnic 16. brak mozliwosci chodzenia z mapa wlaczona, dla mnie to jest minus, nie jeden z nas chodzil po lesie albo nizszych partiach gor, nie wspomne o podbramkowych sytuacjach albo biegach na orientacje, nikt sie tam nie zatrzymuje zeby popatrzyc na mape, zwlaszcza nikt nie zamyka oczu na caly swiat, i wszystko co sie dzieje na okolo 17. plytkie w wiekszosci questy, rozwiazywane lokalnie, w niedalekich odstepach czasu, brak ciekawych questow, zarowno pobocznych jak i glownych, nie widze na razie innego sposobu na zakonczenie gry niz zebranie trzech kultowych przedmiotow, sam fakt mozliwosci zebrania ich na rozne sposoby nie rekompensuje tego 18. brak mozliwosci wyrzucenia z inwentarza przedmiotow, potrzebnych do ukonczenia questow, straszny idiotyzm, zwlaszcza, ze przedmioty nie znikaja 19. patrz wyzej, nie znikajace przedmioty, to jakis zart, wyrzucam w miescie super miecz, wracam za meisiac a on tam dalej lezy, przy dziesiatkach osob przechodzacych tamtedy !!! <- paranoja 20. mozliwosci bezkarnego buszowania po wlasnosciach innych, skrzynki, szafki, kufry etc, bez zadnych przykrosci z ich strony, 21. strasznei utrudniona ucieczka z placu boju, oraz brak mozliwosci rzucenia 'return to portal' w czasie walki 22. strasznie zepsute dialogi, kiepsko zrobione, a tryb simplified npc interaction to wogole jakas pomylka, gra strasznie przez to traci 23. niewielka ilosc form - bryl, na ktore nakladane sa rozne tekstury w celu uzyskania rozniacych sie od siebie potworow 24. idiotyczny quicksave, tak naprawde to zapisuje on kolejna gre, zajmujac kolejne sloty, i nadajac automatycznie nazwy, zamiast trzymac sie pojedynczego slotu, 25. zbyt maja losowosc gry, wszystko jest dosc statyczne, powtarzalne, nie bedzie to zachecac do wielokrotnego grania, wieksza losowosc zdecydowania podnioslaby wartosc gry 26. nedzne (KROTKIE!!!) intro, nie wprowadza w kliaty gry 27. nieraz zdazylo mi sie trafic na patrol umpani idacy tunelem nie w ta strone co ja, i jak sie okazalo nie da sie ominac, stanac bokiem, nawet plecami do sciany twarza do nich, i tak przepchaja mnie w swoja strone do najblizszego skrzyzowania !, a co jest np w pomieszczeniu z reaktorem chodzac p orampie na okolo, dwoch gosci weszlo na schodzy jeden w jedna a drugi w druga strone, i tak stali, zdenerwowalem sie, i campowalem, myslalem ze jak sie obudze to znikna, nic bardziej mylnego, musialem ratowac sie czasem return to portal 28. bieganie, tylko klawisz SHIFT, nie udalo mi sie tego zmienic, strasznie wqrzajace, zwlaszcza gdy ktos gra na klwaiturze numerycznej, trzeba strasznie gimnastykowac palce, zeby wcisnac strzalke w gore, shift i jeszcze byc moze inna strzalke jedna reka, a druga trzymajac mysze, dobrze ze da sie 'mysza chodzic' (prawym wlaczamy mouse look, a potem trzymajac lewym chodzimy, wtedy wystarczy shift trzymac) 29. brak autosave'a 30. strasznie dlugie oproznianie swap file przy wyjsciu z gry, nawet na komputerach z duza (>>256mb) iloscia ramu jak sobie dalsze przypomne, to napisze, gra mimo tych wad jest b.dobra i napewno warto w nia zagrac, widac jednak ze koniecznie chcieli zdazyc przed swietami - eh ten marketing

06.12.2001
15:04
smile
[36]

n0grav [ Konsul ]

ach, tak mi sie przypomnialo, brak takich stron z zestawieniami postaci, trzy takie by wystarczyly, 1 z imie,profesja,level, exp,statsy podstawowe, 2 ze skilami, bonusami, 3 z atakami, obrazeniami, obciazeniem, amunicja do noszonych broni etc, w ten spsoob mozna by szybko przeprowadzic inspekcje grypy, i latwo zauwazyc cos, dodatkowo latwiej by cos pokazac innym przepraszam za literowki :)

06.12.2001
15:20
[37]

Tofu [ Zrzędołak ]

n0grav - z kilkoma Twoimi zarzutami sie zgadzam, inne skomentuje 5 --- wiadomosci da sie przelaczyc tak, aby pojawialy sie tylko w glownym oknie a nie jako wyskakujace - poszukaj w opcjach 10 --- w razie takich problemow przydaje sie przycisk "lock weapon" w inventory postaci 12 --- wszystkie informacje o skillach, bonusach i zaleznosciach masz pod prawym przyciskeim myszy - wystarczy kliknac na powiedzmy nazwie skilla i juz wiesz jakie atrybuty na niego wplywaja etc. 22 --- nie zauwazylem, zeby dialogi byly straszne - mnie sie nawet bardzo podobaja, ale de gustibus... Zastanawiam sie tylko dlaczego wedlug Ciebie tryb "simplified NPC interaction" psuje gre? 24 --- quicksave uzywa tylko trzech slotow - po kolejnym nacisnieciu q gra jest nadpisywana w najstarszym z nich - IMHO genialne rozwiazanie... 30 --- mam 256 mega ramu i z gry wychodze w ciagu 3 sekund - przed chwila sprawdzilem :) Brak zestawien? A ekrany inventory? Sa dokladnie takie jak opisales - poklikaj na tych ikonach na dole...

06.12.2001
15:24
[38]

Tofu [ Zrzędołak ]

acha, i jeszcze Ad. 29 - autosave jak najbardziej jest - poszukaj w opcjach

06.12.2001
16:45
[39]

Mac [ Sentinel of VARN ]

JackSmith --> te statystyki jakieś nieaktualne:) To All --> Czy jest jakiś czynnik zwiększający szansę na wystąpienie lighting strike u samuraja i czy istnieje czynnik zwiększający obrażenia spowodowane zionięciem Draconiana.

06.12.2001
17:55
[40]

n0grav [ Konsul ]

Tofu: 5. sprawdze, to powiem:) 10. wiem o lock weapon, ale nie czytales uwaznie, ja mam dwie bronie i chce zeby sie zmienialy, a problem pojawia sie czasami, gdy akurat sie kamienie skoncza 12. o skilach, tak, w drugiej zakladce, a teraz nacisnij prawym na #attacks per round i napisz nam od czego zalezy (oj, tutaj sie nie da) 22. imho, mozesz klikac dowoli na wszystko co ci sie pojawia po prawej stronie, a npc bedzie do ksutku cie zbywal albo odpowiadal, jak mu cos zaskoczy, i pojawi sie automatycznie nowe pole do wyboru tematu do rozmowy i znow klikasz do skutku, idiotyzm, nie powinno byc czegos takiego, ja dalej siedze i notuje to co mi mowia, a nie korzystam z tego po prawej stronie, chyba ze mam problem z pisownia niektorych rzeczy/osob/miejsc, ja po prostu nie lubie takiego upraszczania (i tak, gram z wylaczonym) 24. quicksave, byc moze 2 slotow, nie sprawdzilem, jak zobaczylem 3 sloty po trzech nacisnieciach to olalem :) 30. a ile grales? wszedles do gry i wyszedles? to sprobuj grac przez 10 godzin, przechodz po kolacjach, a nie trzymaj gry wlaczonej, a najlepiej zebys cos w tle tez mial od czasu do czasu uruhahmianego, wtedy zobaczysz jak alokuje pamiec, jak posluguje sie swapem, i jak potem przez 4 minuty potrafi go czyscic, a ty masz czysty ekran i nie wiem co sie dzieje, tylko myslisz, ze jak dysk pracuje, to moze kiedys skonczy (moglby byc chociaz komunikat: please wait, clearing swap file...) 29. sprawdze autosave, bo nie widzialem, zreszta, iron man rzadzi:) Mac: lightning strike to chyba sie liczy speed i senses, (a moze tez dex? nie dam glowy)

06.12.2001
17:58
[41]

n0grav [ Konsul ]

acha Tofu, nie zrozumielismy sie ze statystykami i oknami inventory, ty mi mowisz ze sa, ale dla pojedynczej postaci, a ja CHCE DLA WSZYSTKICH NA RAZ, ZESTAWIENIE, chyba ze wy macie dla wszystkich tylko moja wersja jakas uboga

06.12.2001
18:08
[42]

Katane [ Useful Idiot ]

Widzę, że Was to Wizardry zaczyna denerwować... Proponuję MM6 :-)

06.12.2001
18:15
smile
[43]

n0grav [ Konsul ]

ja mam lepszy pomysl, napiszemy swojego rpg :) ale to dopiero po swietach/sesji

06.12.2001
19:35
[44]

Tofu [ Zrzędołak ]

n0grav - racja, w kilku sprawach rzeczywiscie sie nie zrozumielizmy :) - Jesli chodzi o zestawienie porownawcze dla wszystkich postaci to rzeczywiscie go nie ma, ale mnie szczerze mowiac nigdy nie bylo potrzebne... Wystarczylo mi zaznaczenie na zolto skilli, w ktorych postac dana ma najwieksza wartosc z calej grupy... - Co sie tyczy wychodzenia z gry, to u mnie nawet po osmiogodzinnej partyjce (dluzej na raz nie zdarzylo mi sie grac :) wyjscie do windowsa nie zajmuje wiecej niz jakies piec sekund... Moze to dlatego, ze mam ustrawiony staly rozmiar swapfile'a i dodatkow wlaczana opcje "consrvative swapfile usage" w rejestrze... Nie wiem - faktem pozostaje, ze Wizardry jest jedna z najszybciej zamykajacych mi sie gierek (Arcanum to inna para kaloszy - to potrafilo sie zamykac przez niemal minute...) - W sprawie lock weapon - wiem dokladnie o co CI chodzi, wiem, ze chcesz miec dwie bronie, ale jedynym rozwiazaniem Twojego problemu jest wlasnie ta opcja- to rzeczywiscie niedorobka ze strony programistow i tu masz racje - ja tylko podalem sposob jej "obejscia". Po walce dajesz postaci amunicje do raczki i mozna ta opcje wylaczyc... Troche to upierdliwe, ale coz, c'est la vie... - Piszesz, ze nie ma opisu liczby atakow na runde... Ja nie zastanawialem sie nad tym problemem - przyjalem, ze zalezy to od wspolczynnika speed i... mialem racje (jest to opisane wlasnie pod prawym klawiszem na owym wspolczynniku...) - Co do innych zarzutow to w wielu miejscach masz racje, ale nie wspomniales o jeszcze jednej rzeczy, ktora doprowadza mnie do szewskiej pasji... Mianowicie w jakiz to sposob moj T'rang-samuraj wdziewa na siebie kolcze spodenki ??? A rekawice ??? Tu jest to ewidentne uproszczenie sprawy i potworna niedorobka - tozto juz w starenkim Dungeon Crawlu (gra w trybie tekstowym) zbroje i bronie byly dostosowane do konkretnych ras... (np. minotaury nie mogly nosic helmow a centaury czy nagi - pol-ludze, pol-weze nie molgy ubrac dolnych elementow zbroi...). Mimo wszystko jednak Wizardry wciagnelo mnie jak malo ktora gra i napewno szybko mi sie nie znudzi (raz juz ja skonczylem - teraz przechodze drugi raz w nieco inny sposob i inna druzyna...) Pozdrawiam i zycze wielu sukcesow i dodatkowych punktow doswiadczenia w prezencie od Mikolaja :)

06.12.2001
19:42
smile
[45]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Tofu --> Zamiast grać jeszcze raz w W8 powinieneś pograć w MM6. Na forum pojawi się jeden maniak więcej. No chyba, że już grałeś i ci się nie spodobała (mam nadzieję, że nie:)).

06.12.2001
19:48
[46]

Tofu [ Zrzędołak ]

Mac --- gralem alemusze Ci powiedziec, ze jakos mnie nie porwala... Owszem, calkiem przyjemna gierka, ale nie znalazlem w niej tego "czegos", co przykuloby mnie do ekranu na dlugie godziny jak chociazby Wizardry 7 i 8 czy Arcanum...

06.12.2001
20:00
[47]

n0grav [ Konsul ]

Tofu: mnie nie interesuje, kto ma najlepszy skill mowienia np, tlyko mnie interesuje, kto ma najnizszy ac, komu dac swiezutko kupiona zbroje, albo nowysuper amulet, kto ma najnizszy resistance na water, zeby mu zamienic ring of protection (+1ac) na lepszy ring (+1 ac, +20 water resist), to mnie denerwuje, musze sprawdzac 8 postaci za kazdym razem co do zmiany broni, to problem pojawia sie jedynie wtedy ,gdy ja recznie zmienie bron w czasie gdy komputer rusza (a co, lubie zmieniac na wyrost, zeby miec mniej do robienia, gdy juz planuje ture, zwiazane to glownie z tym wolnym systemem walk), gdy sie skonczy amunicja i normalnie mi sie zmieni bron gdy podejdzie potwor to jest ok, ale mimo wszystko mogloby sprawdzac stan akutalny przed zmiana ,grrrr nei wiem co jest z tym zamykaniem, normalnie tez mi sie szybko zamyka, nie tak jak starcraft, ale szybko, ale wczoraj mialem caly dzien wlaczona i wychodzil z gry ponad 3 minuty nacisnales prawym an liczbie atakow na ture? i miales opis?? to ja mam chyba zwalona wersje, bo u mnie nic takiego nie pokazuje, tylko na skilach w drugiej i trzeciej zakaldce, w podstawowej nie ma opisu, nie mowie ze nie da sie do tego dojsc, ale jednak... co do zarzutu przedmiotow, to jasne, masz racje, wiele rzeczy jest uproszczonych, wogole to uwazam, ze 80% przedmiotow powinno miec wersje male/female, i wszystkie rasy inne niz human/elf/halfelf/humanopodobne powinny miec swoje wersje zbroi (wieksze lub mniejsze), co mogloby byc idealnym zastosowaniem gadgeteera lub kowala w miescie (przerabianie zbroi na inne), ale w jedna strone tylko (wieksze -> mniejsze czy cos, to tylko pomysl)

06.12.2001
20:03
smile
[48]

n0grav [ Konsul ]

eh, glupi enter:) dobra, w skrocie, mnie tez wiz8 przykulo, chodz i m&m6 porwalo mnie na poczatku, zobaczymy czy tu pozostane na dlugo, anyway, Tofu, planujesz moze silowe rozwiazanie ? ascention peak bez przedmiotow? albo jakies inne ? czy jak przechodziles pierwszy raz, to opowiadales sie po ktorejs ze stron ? czy do wziecia destine dominus czy tam astral dominae czy jak to sie cholerstwo nazywa (nie pamietam, pisze z pamieci, i miesza mi sie:), od ducha martena musisz miec helm of sanity? czy wystarczy np ten mook psionic (on jest totalnei odporny na czary szalenstwa) ? oh well, wracam do pracy, bo sie jej nazwalalo przez te pare dni maniakalnej gry :)

06.12.2001
20:11
smile
[49]

Tofu [ Zrzędołak ]

zeby wziac Destinae Dominus trzeba KONIECZNIE miec Helmet of Serenity - ineczej po prostu Marten nie bedzie chcial CI go dac :) Jesli chodzi o opowiadanie sie po ktorejs ze stron, to za pierwszym razem mialem sojusz z T'rang (kocham te urocze robacki :) a teraz zagram jako sojusznik Umpani (a za trzecim razem pobawie sie w podwojnego agenta :)))

06.12.2001
23:09
smile
[50]

n0grav [ Konsul ]

ja od razu sprobuje metody kill'em all, btw mam szalony pomysl dlugoterminowy, jacys chetni? :) ach, ze 4 posty wyzej, tak sobie czytam co napisalem, i ladnego buraka znalazlem, odnosnie wychodzenia z gry- zamiast "przechodz po lokacjach" napisalem "przechodz po kolacjach", eh, wtedy jeszcze czekalem na pizze, a jak wiadomo, glodnemu chleb na mysli :)

07.12.2001
00:29
[51]

Lowi [ Generaďż˝ ]

Witam po dłuzszej nieobecnosci:-))) Co za zmiany , stary watek zmienił nazwe ale moze to i lepiej. Musze szybko przeczytac poprzednie watki bo niebyło mnie z okładem miesiac Pozdrawiam Lowi

07.12.2001
08:13
[52]

JackSmith [ ]

Witam Lowi - faktycznie długo Cię nie było - co dobrego słychać - grywasz jeszcze czasami - czy też pracy tyle ( pewnikiem szef ;-) mocno naciska ), że nie masz już na nic czasu ......

07.12.2001
09:01
[53]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Jack Smith ---->>> Ja to dopiero Ci podpadłem, wybanowałes mnie ze statystyki. Trochę mi smutno, ale pewnie mam za swoje.

07.12.2001
09:21
smile
[54]

JackSmith [ ]

Mr.Kalgan -> nie nie nie ... poprostu na razie zrobiłem statystykę z pierwszych sześciu części wątku ..... w wolnej chwili zrobię więcej - chyba, że ktoś chce mi pomóc - wtedy mogę podesłać to co już zrobiłem :-))))

07.12.2001
09:22
[55]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

n0grav -> No kurdę, aż tyle dostrzegłeś minusów ???!!! Dlamnie największym minusem jest ciężka wieczna walka, gdzie się nie ruszysz to walczysz i walczysz, męczące i nużace, co zresztą już pisałem nie raz :))) Ale jest jeden plus, którego nie można ot tak sobie wytłumaczyć, mimo tych wszystkich wad gra ma to coś jednak, bo mimo że mnie wkurza okropnie to jednak chcemi się do niej wracać i grać. Choć po kilku godzinach bezustannej walki i niewielkim posunięciu sie na przód, człowiek ma ochotę walnąć pięścią w klawiaturę. Jak widać gra wyzbywa u gracza, ekstremalne reakcje, co też trudno określić czy jest to dobre czy złe. To tyle odnośnie Wizardry 8 :)))) BTW. Tofu -> n0grav ma rację z opróżnianiem Swapa, trwa to okrutnie długo, a mam system WinXP Prof. A1200, 512MB szybki dysk i płytę nie będę się więcej chwalił. ;-))

07.12.2001
09:26
smile
[56]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

To All who play Wizardry 8 -->> Jeśli ktoś gra na platformie Win 2K/XP i VGA NVidii to polecam zainstalowanie nowych sterów 23.11, które naprawdę poprawiają grę w OpenGL'u :)))

07.12.2001
11:20
smile
[57]

n0grav [ Konsul ]

hehe. mie mam nvidii, nie mam xp, wogole bym nie mial windowsow gdyby nie to, ze niestety wiz8 nie dziala pod wine :( anyway, czesc z moich zarzutow jest nieaktualna, przegladnalem jeszcze raz ustawienia, wszystkie speedy na maska, wylaczylem all popupy, wszystkie dodatkowe animacji, zbedne subtitlesy etc, i musze przyznac, ze walki sie skrocily do - moze jeszcze nie akceptowalnego - ale na pewno juz lepszego poziomu wqrzylo mnie natomiast, ze campujac przy demonie Bela (Beli?), gdy sie wlacza walka, to on nie bierze w niej udzialo, co za swinia, a specjalnie chcialem zobaczyc co potrafi, natomiast bardzo dobrze jako sojusznik w walce z unicornami sprawdza sie PeeWee, ci co wiedza ktory to, na pewno sie teraz usmiechaja :)

07.12.2001
13:51
[58]

Mac [ Sentinel of VARN ]

n0grav --> Ja też chciałem zobaczyć jak walczy Bela, ale nic z tego:) Peewee? To ten Savant mnich? A ja wiem czy on taki dobry. Fakt, że szybki i 4 ataki na rundę robi, ale to tylko na bliski dystans. Bodziu --> Ja od wczoraj postanowiłem nie grać więcej w W8, aż do wyjścia orginału! Drzwi do Covert Ops w bazie umpani nie chcą mi się otworzyć, a powinny. Mam tego dość. Idę grać w Arcanum (długo się strasznie cholerstwo wgrywa).

07.12.2001
14:08
smile
[59]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

MAc ->> Ja tam twardo, odpoczywam częściej ale za to gram dalej, choć utknąłem w Marten's Bluff lower, gdyż nie jaki Z'Ant nie chce ze mną gadać, to go ubiłem, twardy jest jak chole... jak rzucił czar Earthquake to każdy otrzymuję średnio 40-75HP uszkodzeń !!! Aha jak skończę (to już święta będą albo Nowy Rok) to zagram MM6, a co mi tam :-)))

07.12.2001
15:33
smile
[60]

n0grav [ Konsul ]

Mac: Peewee to ten golem, na ktorego czary nie dzialaja, ten w ascention peak, co jego koles chce od nas wyludzic jakies ;areset tysiecy kasy za przejscie :), kolesia sie pozbylem, zanim wezwal peeweeiego, wiec peewee dalej jest ze mna na zielono, anyway, dla tych co nie widzieli peewee'ego krotki opis, gdy podchodzimy, i stajemy przy nim, tak zeby nasz warrior mogl go atakowac, to widac wyraznie, ze siegamy my prawie do kolan :)) (koles zajmuje jakies 3 ekrany przewijania )

07.12.2001
15:35
smile
[61]

n0grav [ Konsul ]

Bodziu, w takim razie olej T'Rangow i idz wykonywac questy dla Umpani

07.12.2001
15:45
smile
[62]

Katane [ Useful Idiot ]

Mam pytanie do Szanownej Braci Mightów i Magicków :-) Coś mi się obiło o uszy, że gdzieś na początku gry jest kamień, w którym mozna znaleźć niezłe skarby. Gdzie? I tak z ciekawości - w jakiej kolejności wykonujecujecie questy? (Wszystkie pytrania do MM6)

07.12.2001
16:20
[63]

JackSmith [ ]

Katane --> kamyk-skrytka, znajduje się na plaży, w NEW SORPIGAL, za świątynią.

07.12.2001
16:35
[64]

JackSmith [ ]

Katane --> co się zaś tyczy questów, to nie pamiętam zbyt dokładnie w tej chwili, ale: - List do Lorda Humpreya w IronFist ( Iron ) - Goblinwatch (New Sorpigal ) - Abandoned Temple - kandelabr (New Sorpigal ) - Abandoned Temple - Angela (New Sorpigal ) - Abandoned Temple - serce królowej Cobry (New Sorpigal ) - Shadow Guild - Sharry ( Iron ) - Dragoon's Caverns ( Iron ) - Temple of Baa ( Iron ) - Silver Helm Outpost- Damsel ( Mist ) - Silver Helm Outpost- dowód korupcji ( Mist ) - kryształ (Bootleg Bay ) - fontanna magii (Bootleg Bay ) - nominacja Knight's (Free Heven ) - kamieniarz i cieśla (Free Heven ) - ten quest można zrobić nawet jak go jeszcze nie wziąłeś :-) - Dragoons' Keep - Mordred (Free Heven ) .....dalej nie pamiętam. Jak wszystko dobrze pójdzie, to można to wykonać wraz z jednym szkoleniem ( np.: do 13 levelu ) tak coś do około 12 lutego Pierwszego Roku Wyprawy, a może nawet szybciej. Jedną z wielkich :-) tajemnic jest fakt dość częstego zmieniania NPC ( np.: aby napić się w Bootleg, trzeba wynająć Water Mastera, aby szybciej podróżować ( New S - Iron ) można wynająć hoorsemana, warto też zatrudnić nauczyciela .........

07.12.2001
17:11
smile
[65]

Katane [ Useful Idiot ]

Kiowas --> WIELKIE Thx! BTW: W kamieniu znalazłem butelkę na eliksir i hełm(AC6)... Ale dół.

07.12.2001
18:57
smile
[66]

kiowas [ Legend ]

Katane ---> w imieniu Jacka - no problem! :)))

07.12.2001
19:13
[67]

Xox [ Centurion ]

Moglibyście tak nie spoilować. Albo przynajmniej jakoś to zaznaczać, bo nie moge teraz przeczytać żadnego postu.

07.12.2001
19:21
smile
[68]

Katane [ Useful Idiot ]

O qrna, sorry Jack (i Kiowas)! Nie wiem jak to się stało! No więc teraz poprwanie - WIELKIE Thx Jack!

07.12.2001
19:24
smile
[69]

Katane [ Useful Idiot ]

Kiowas --> Widzisz, jenak się odezwałeś :-)))

07.12.2001
19:26
[70]

Katane [ Useful Idiot ]

Xox --> Spokojnie , dlaczego tak Ci to przeszkadza? Pierwszy raz grasz w MM6 (a grasz)?

07.12.2001
19:35
smile
[71]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Xox -> Czy podawanie kolejności wykonywania Questów uważasz za Spoiler ???? Przecież możesz sobie sam wybrać kolejność ich wykonania ! Natomiast wszystko inne otrzymujesz od zleceniodawcy, czyli gdzie co i jak :))) A jeśli chodzi o wynajęcie NPC to tu się zgadzam. Jack -> Przy NPC mogłeś napisać The spoiler ! Aby nam nic nie zarzucali, choć ja nie uważam tego za spoiler, gdyż człowiek już to tyle przeszedł razy, że ... . :))) Poza tym Jack jak tam Builder ???

07.12.2001
19:38
smile
[72]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Jack -->> Jeszcze apropos Statsów, he he, plasuję się na II miejscu :-))))

07.12.2001
20:09
smile
[73]

n0grav [ Konsul ]

czy w wiz8 da sie jakos hurtowo sprzedawac? jak mam sprzedac 100 rzutek i kliknac 100 razy to mnie trafia... i obiecany screen z PeeWee'm :) to male po prawej obok niego to Greater Fire Elemental :) a ta swiecaca kulka po lewej to efekt jednej z zabawek gadgeteer'a na mini radarze widac ze gosc jest poza zasiegiem, a rozmiar, coz... SIZE DOES MATTER :)

07.12.2001
22:48
[74]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

n0grav -->> Tak, kupować teżmożna hurtowo, zprawej strony masz ikonkę z kółkiem i dwomoma strzałkami naciśnij na nią aby wybrać ilość :))))

07.12.2001
23:01
[75]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

n0grav ->> Patrz załączony obrazek

07.12.2001
23:09
smile
[76]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Nie mogę znaleźć tego jajka w Kriegspire!!! Już nawet zajrzałem do spoilera a i tak nie wiem co tam k* zrobić. Jest tam jakiś haczyk czy co? Nie otwierają mi się drzwi za tymi małymi okienkami w obu ścianach przy podłodze, za którymi były minotaury i widać było ich nogi... Chyba obrazowo to miejsce opisałem :) Pomóżcie...

07.12.2001
23:10
smile
[77]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Widomo, że chodzi mi o MM VI... :-))

07.12.2001
23:51
[78]

n0grav [ Konsul ]

myslalem ze to sluzy do rozdzielania kupwoanego towaru, ze jak nie chesz kupic 25 tylko np 5, to wtedy tego uzywasz (ikonka wyglada jak ta od splitowania przedmiotow) a ja nie chce rozdzielic 100 darts, ja chce je opchnac na raz

08.12.2001
08:58
smile
[79]

Katane [ Useful Idiot ]

Sliva --> Cieszę się, że ktoś gra jeszcze w MM6. Castle Kriegspire to dla mnie na razie dalekie dzieje... Nie kojarzę tego jajka (ostatni raz w MM6 grałem chyba z 2 lata temu, ale teraz znowu...). Mam tylko jedną poradę - zajrzyj do innych spoilerów.

08.12.2001
13:24
smile
[80]

Lowi [ Generaďż˝ ]

Witaj Jack--->>U mnie w sumie nic nowego tyle tylko ze wlasnie zaczynam sobie wypracowywac troche czasu.Grywam a wlasciwie zaczynam od tej chwili w MM6 MM7 i mam zamiar przyjrzec sie blizej Wizardom. Gdzie jest Adamus nigdzie go na forum niema ???

08.12.2001
13:26
smile
[81]

Katane [ Useful Idiot ]

All --> Mam takie "głupie" pytanie - co zrobic z Gongiem z Temple of Baa (MM6)?

08.12.2001
13:31
[82]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Katane --> Można go sprzedać, chyba we Free Haven.

08.12.2001
15:03
smile
[83]

Katane [ Useful Idiot ]

Mac --> Dzięki (teraz się chyba nie pomyliłem :-))))!

08.12.2001
16:47
smile
[84]

Katane [ Useful Idiot ]

I jeszcze jedno "głupie" pytanie - od kogo się dostaje quest z odbudową świątyni we Free Haven? A poza tym to coś mały ruch tutaj jak na weekend...

08.12.2001
16:50
[85]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Zadanie to otrzymujesz od lorda Stone'a we Frozen Highlands (awans na priesta).

08.12.2001
17:42
smile
[86]

Katane [ Useful Idiot ]

Mac --> Patrz mój poprzedni post;-))) Coś myślę, że częściej będziecie tu widzieć moje pytania - pozapominało się wszystko przez te 2 lata...

08.12.2001
17:53
[87]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Katane --> Po prostu w weekendy zawsze mały tu ruch.

08.12.2001
17:53
[88]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Katane --> Po prostu w weekendy zawsze mały tu ruch.

08.12.2001
18:45
[89]

n0grav [ Konsul ]

wszyscy imprezuja (ewentualnie graja:)

08.12.2001
19:27
smile
[90]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Jak się nudzicie, to lepiej mi pomóżcie z tym jajkiem! Normalnie grać mo się odechciało! Pisałem o tym wyżej. Nadal nie wiem co zrobić!

08.12.2001
20:23
smile
[91]

n0grav [ Konsul ]

jajecznice :)

08.12.2001
20:28
smile
[92]

Katane [ Useful Idiot ]

Sliva --> Pomógłbym Ci, jakbym wiedział... Takie jako to ostatnio 2 lata temu znalazłem (powtarzam się czy mi się zdaje ;-)?)

08.12.2001
20:59
smile
[93]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Znalazłem informację jak zaczynamy naszą przygodę w MM9: "The adventure begins with the players party aboard a Viking-style long ship on a raiders voyage. The boat encounters some difficulty and runs aground on the Isle of Ashes in the middle of the Verhoffin Sea. The survivors are scattered amongst the wreckage and players must gather their war party, a combination of both player characters and non-player characters, and escape from the island in search of glory and riches…"

08.12.2001
21:27
[94]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Znalazłem też nazwy potworów, których obrazki były pokazane we wczęsniejszych wątkach: Flying Ickyr - te latające coś podobne do blood suckerów z MM6. Green Man --> Zielony człowiek z liścmi na ciele. Lizardorc --> Jaszczur, którego artwork dałem na początku tego wątku. A screen obok (też był już wcześniej) to lokacja w MM9 - Dwarven Refinery

08.12.2001
22:02
[95]

Katane [ Useful Idiot ]

Mac --> Aż tak polujesz na wszystko co związane z MM9?

08.12.2001
22:05
[96]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Katane --> No czasami sobie poszperam w necie:)

08.12.2001
22:14
[97]

Katane [ Useful Idiot ]

Mac --> Pewnie robiłbym to samo gdybym miał SDI...

08.12.2001
23:09
[98]

Mac [ Sentinel of VARN ]

No zbliżamy się do setki wiec założę nowy wątek:)

08.12.2001
23:12
[99]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Założyłem:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.