GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Gothic 2 (cz. 44)

06.07.2003
13:18
smile
[1]

Yancy [ Senator ]

Gothic 2 (cz. 44)

Została wypuszczona kolejna część wspanialej gry, jaka jest Gothic 2. Tu będziemy rozmawiać o swoich rozterkach w grze jak i problemach, napotkanych podczas podróży po dolinie, której już nie osłaniała bezpieczna bariera, w której grasują Orki ze smokami na czele. My musimy sprostać wyzwaniom i pokonać wysłannika złego boga Beliara, przywracając tym samym spokój i równowagę krainie Myrtany !

=======================================================================

Porady forumowiczów:
SPOILER:

Prośba by Mysia

UPRASZA SIE WSZYSTKICH ZADAJACYCH "CIEKAWE PYTANIA" O GRANIE W GRY CRPG KTORE POLEGAJA NA ZACZEPIANIU NPC I CO WAZNIEJSZE SLUCHANIU CO ONI MOWIA:( BO 75% PYTAN NA TYM FORUM POLEGA NA TYM ZE WIEKSZOSC Z ZADAJCYCH PYTANIA NOTORYCZNIE OLEWA ODPOWIEDZI NPC'OW A RECZE WAM ZE GOTHIC II TO PROSTA GRA I JEDYNA NIESPODZIANKE SPOTKACIE TYLKO W 6 ROZDZIALE :) JEDYNA ZAGADKA W CALEJ GRZE ;) A RESZTE MOZNA SIE DOWIEDZIEC WYPYTUJAC NPC'OW BO OD TEGO MAJA IMIONA BY Z NIMI GADAC, A NIE TYLKO OBYWATEL, CZY STRAZNIK:) DODATKOWO UPRASZA SIE O NIE UZYWANIE W ROZMOWACH Z NPC'AMI KLAWISZA"ESC" ;)

PS. ZEBACZY NIE PYTAJCIE BO WAM ODPOWIEDZA W NIEMILY SPOSOB ;)))



1. GILDIA ZŁODZIEJI
"Jak zostałem złodziejem?" by Silent Otto

Moja ścieżka wyglądała tak:
Na targowisku kupiec Jar skarży się, że skradziono mu sakiewkę. Należy złapać złodzieja i WSADZIĆ GO ZA KRATKI. Po jakimś czasie karczmarz z portowej knajpy powie, ze ktoś czeka na nas za sklepem rybnym. Należy się udać na spotkanie i usiec typa. Zabieramy mu klucz, który otwiera wejście do kanałów. Znajduje się ono po prawej stronie nabrzeża portowego. Trzeba wskoczyć do wody i kawałek popłynąć w prawo. Przeoczyć się nie da. Otwieramy drzwi i zapuszczamy się w głąb kanałów. Tam spotykamy złodzieja, który zaprowadzi nas do głowy gildii. W czasie miłej konwersacji zgadzamy się zostać złodziejem.

"Jak zostać złodziejem?" by Blugkolf
Najpierw należy uzyskać od Lorda Andre questa ze znalezieniem gildii złodziei, potem pójść do Jory, obiecać mu złapanie Rengaru w zamian za info o gildii a nie za kasę, złapać Rengaru, zabrać mu kase i puścić wolno, oddać kasę Jorze mówiąc, że Rengaru uciekł. Poprosić o info o gildii, potem pójść do knajpy portowej. Od oberżysty uzyskać info o specjalnych zleceniach i wziąć zadanie z przesyłką dla Baltrama od Nagura, pójść na farmę Akila odebrać przesyłkę dla Baltrama (tylko jak już pozbędziemy się najemników) i przy okazji załatwić bandytów którzy obrobili Hakona (jaskinia koło drogi z farmy Akila do latarni) w skrzyni w tej jaskini jest śmierdząca ryba, użycie jej powoduje znalezienie wewnątrz niej wiadomości. Teraz należy wrócić i zagadać z handlarzem ryb, dogadać się z nim i pójść do tawerny zagadać z Nagurem, a potem z oberżystą. Spotkać się z Atillą, podziękuje nam za lojalność i da klucz do kanałów. I teraz już tylko dołączyć do gildii.


2. PROBLEMY Z KASĄ by Cainoor
Chodzi o pojedynek z typkiem na tyłach magazynu:
1. Najpierw pokonujesz go (wygrywasz 50 sz - oprócz swoich)
2. Prosi Cię byś odkupił jego miecz
3. Handlarz Jora sprzedaje go nam
4. Wracasz by się znów pojedynkować i teraz:
- Jak tylko pokonasz kolesia, zabierasz z ziemi jego miecz
- Ponownie z nim walczysz (za każdą wygraną zgarniając 50 sz)
Dopóki będziesz podnosił miecz po wygranej walce, dopóty koleś będzie chciał z Tobą walczyć
(sprawdzone parokrotnie)

3. KAPLICZKI by Long & Mysia
Kapliczki: podsumowanie
Kapliczkę możemy odwiedzać tylko raz dziennie, nie ma znaczenia która kapliczkę odwiedzamy (możemy zawsze ta sama) efekty są zależne od wartości datku i klasy postaci (przynależności)
100 sz +5 życia, +4 many, +1 siły
50 sz: +5 życia, +2 many, +1 siły
10 sz: "czujesz się jak nowonarodzony" :)
z czego: mag = mana, najemnik = siła, palladyn = siła lub HP

4.O DOŚWIADCZENIU by mikmac
Generalnie 1% umiejętności kosztuje 1 pkt. nauki. Ale w pewnym momencie drożeje do 2 pkt. nauki.
Twórcy gry doszli do wniosku, ze jeżeli walczysz mieczem jedn. to też poniekąd nabywasz doświadczenia w dwuręcznym - i odwrotnie. Podobnie jest z kuszami i lukami. Ponadto poza procentami w każdej umiejętności są trzy stopnie - zielony, wojownik [kusznik], mistrz
I dlatego, jak podobne umiejętności [luk-kusza; jedno.-dwuręczny] różnią się stopniem, to zawsze uczysz się za 10 pkt nauki i idzie to po 5% na każdą umiejętność. Jest to po to aby nadgonić z druga umiejętnością do tego samego stopnia.
I tak: jak masz luk 35% [łucznik] i kusze 10% [zielony] to zawsze nauka będzie kosztować 10 pkt nauki po 5% na każde - aż do momentu 55% luk, 30% kusza. Teraz są w takim stopniu i możesz uczyć się je oddzielnie - czyli przeznaczać punkty tylko na jedno lub drugie.
Stopnie są: zielony: 0% - 29%, wojownik: 30% - 59%, mistrz: 60% - 100%

5.JAK ZDOBYĆ ZBROJĘ PEŁZACZY by _Luke_
Co do tej zbroi z pełzaczy. Najpierw trzeba pogadać z myśliwym Gestath'em (kolesiem od smoków, o którego pytało tyle osób), później idziemy do Wilka na farmie Omara i przekazujemy mu 10 płyt z pełzaczy. Na następny dzień mamy zbroje:
55/50/20/15 cena - 1500

6. ODŻYWIANIE by _Luke_
Zjedzenie 25 jabłek daje +1 siły, 50 ciemnych grzybów +10 many, specjalne piwo +3HP i +1 many, gulasz Thekli (farma Onara) +1 siły

7. KRWAWE KIELICHY by Gordek, SilentOtto and _Luke
- Pierwszy kielich znajdziemy w pierwszym domu na prawo zaraz po wejściu do górnego miasta. Znajduje się on w skrzyni (kod do niej PPLPPL)
- Drugi kielich znajdziemy dom dalej. Należy wejść na pierwsze piętro, przekręcić lampę i zejść na dół.
Tam znajdziemy skrzynię do której klucz posiada Valentino (wymagana umiejętność kradzieży kieszonkowej i zręczności na poziomie 40).
- Trzeci kielich umieszczony jest w skrzyni w domu sędziego. Skrzynia ta ukryta jest na parterze w tajnym pomieszczeniu, które otworzymy
przekręcając tarczę obok kominka na pierwszym piętrze. Klucz do niej posiada sędzia (wymagania takie jak powyżej).
- Czwarty kielich znajduje się w domu obok alchemika w górnym mieście (przed wejściem należy się upewnić, że strażnik nie patrzy).
Kielich ten jest w skrzyni do której klucz znajdziemy na kominku w tym samym domu.
- Piąty kielich jest w ratuszu na piętrze w jednym z pokoi, stoi na komodzie
- Szósty znajdziemy u lichwiarza w dzielnicy portowej w jego skrzynce (kod LPPLP)

8. QUEST DLA HARADA (Przynieść broń orka) by Angel_from_kabaty
Otóż na samym początku nie mamy szans w walce z okiem. Są jednak trzy sposoby aby tego questa ukończyć szybko.
1) Można pójść do jaskini w której siedzi ork i wywabić go. Uciekać przed nim aż do miasta a tam strażnicy go zabiją a my bierzemy broń i zanosimy ją do Harada.
2) Nieco prostszy sposób: Pójść do innej jaskini, w której są lenie i tam na ziemi leży orkowy topór. Nie mam niestety mapy żeby zaznaczyć ale po wyjściu bramą(tą przy targowisku) skręcamy w lewo tak jak po roślinki dla alchemika i idziemy wzdłuż ściany. Nie wchodźcie tylko na górę bo ta droga prowadzi do latarni. Szukana jaskinia jest na dole.
3) Najlepszy według mnie sposób: Idziemy pogadać z Bartokiem (dawnym czeladnikiem łuczarza) i proponujemy mu wspólne polowanie. kosztuje nas to 50szt złota ale kożyści są znacznie większe. On zabija potwory my dostajemy expa. Przy okazji zdobywamy skóry dla Łuczarza. Na samym końcu wędrówki atakuje nas Ork. Pomagamy nieco bartokowi( jaśli ork nie padnie od jego strzał) i zabieramy jego broń.
Można również pogadać z Haradem i przekonać go, że Ork to zbyt trudny przeciwnik i dostać questa z pokonaniem bandytów, to jednak nie przynosi tylu korzyści.

9. JAK UŁATWIĆ SOBIE START by Angel_from_kabaty
Na samym początku jest dosyć ciężko. Moja sugestja jest następująca: żeby nie inwestować w siłę(zwłaszcza jak gra się magiem) najlepiej wziąć amulet +15 do siły. Amulet znajduje się w gildii złodziei. Nie będę się rozpisywał jak dostać się do gildii bo to już ktoś opisał. Powiem tylko jak sobie ułatwić zdobycie tego amuletu. Otóż na samym początku naszego pobytu w mieście należy zająć się dostaniem do siedziby gildii złodziei. Pogadać z szefową tej organizacji. Potem odmówić przyłączenia się do nich. Uciekać przed szefową(tylko uważajcie żeby nie przestała was gonić) do wyjścia z kanałów(tego do morza). Tam jest taki spadek, my wyskakujemy a ona utknie. Wtedy wystarczy łuk i trochę strzał(czasem udaje jej się wyskoczyć ale to sporadycznie :P). Analogicznie można postąpić z dwoma pozostałymi członkami gildii(zdobyć exp i trochę przedmiotów). Następnie zabrać im klucze i otworzyć co się da. W zamkniętym dotąd pomieszczeniu jest skrzynia a w niej amulet +15 do siły. To na początek bardzo dużo. I pamiętajcie aby do kanałów iść już z umiejętnością otwierania zamków i z zapasem wytrychów. Jest tam sporo skrzyń które warto otworzyć. Zebrany sprzęt można potem sprzedać albo zachować na później. Przyszłemu magowi jednak przyda się szybko zdobyć 1000szt złota.

10. METODY NA PODWYŻSZENIE STATSÓW NA STAŁE by Astrea
Eliksiry na stałe podnoszące współczynniki (każdy wymaga użycia szczawiu królewskiego):
Poniższych roślin nie zjadać, nie sprzedawać, tylko trzymać, a po zdobyciu umiejętności "alchemia" - warzyć mikstury:
- siły: smoczy korzeń
- zręczności: jagoda goblinia
- magii: ognisty korzeń
- życia: leczniczy korzeń

11. PORADA DLA POCZĄTKUJĄCYCH by Astrea
W I rozdziale, zanim przystąpi się do jakiegoś obozu - powinno się na maxa robić wszystkie zadania. Niektóre z zadań - po przyłączeniu się do którejś z gildii - są nie do wykonania i przepadają bezcenne punkty doświadczenia.

12. ŁUK BOSPERA by Angel_from_kabaty i Cainoor
Skradziony łuk jest w jednej ze skrzyń w kanałach. Wystarczy dostać się do kanałów(siedziby złodziei). Jak się dostać do gildii złodziei jest opisane powyżej. Żeby wziąć łuk ze skrzyni trzeba mieć wytrychy i umiejętność otwierania zamków.

13. MYŚLIWI by Gordek

OKOLICE KORINIS

Grom (niedaleko wieży Dextera)
uczy usuwania:
- rogu cieniostwora, żuwaczek, serc, kłów

Grimbald (niedaleko czarnego Trolla)
uczy usuwania:
- żuwaczek, pazurów, skrzydeł krwiopijcy, żądeł krwiopijcy

Gaan (niedaleko wejścia do górniczej doliny)
uczy usuwania:
- rogu smoczego zębacza, kłów, skrzydeł krwiopijcy, żadeł krwiopijcy

Wilk (na farmie Onara lub na farmie Bengara, jeśli mu znaleźliśmy pracę)
- robi pancerz z płyt pełzaczy (dopiero jeśli pogadaliśmy na ten temat z Gestalhem) by Yancy

GORNICZA DOLINA

Gestalh (niedaleko smoka powietrza, górnicza dolina)
uczy usuwania:
- żuwaczek, języka ognistego jaszczura, rogu smoczego zębacza,
w 4 rozdziale dodatkowo uczy:
- usuwania smoczych łusek, spuszczania smoczej krwi

Talbin (dolina, na prawo od mostu na zamek, przejść się wzdłuż rzeki i 1 wejście w lewo) by zandarus
-serce, róg cieniostwora, pazury

Jergan (w kopalni Fajetha, chyba po otrzymaniu zadania z rudą)
-pazury

14.NAUCZYCIELE by Gordek/wuluk/mysia/zandarus

Strzelanie z łuku: Wilk (farma Onara), max. ??, Bartok (były czeladnik łuczarza Bospera), max. ??, Niclas (jak idziemy pod górkę od latarni Jacka), max. ??
Bronie jednoręczne: Cord (farma Onara), max. 90; Cedrik (obok ratusza - tylko paladyni), max. 90; Wulfgar (koszary), max. 60; Keroloth (zamek w Górniczej Dolinie), max. 60; jeden z łowców smoków w 4 rozdziale (przełęcz Khorinis), max. 100; najemnik w drodze na farmę Onara, max. 30; Arlik (za magazynem w Khorinis), max. 30;
Bronie dwuręczne: Cord (farma Onara), max. 90; Paladyn obok ratusza (tylko paladyni), max. 90, Wulfgar (koszary), max. 60, Keroloth (zamek z Górniczej Dolinie), max. 60; jeden z łowców smoków w 4 rozdziale (przełęcz Khorinis), max. 100; Rod (farma Onara), max. 90; najemnik w drodze na farmę Onara, max. 30; Lee (farma Onara), max. 100 (dopiero 5 rozdział i trzeba mięć przynajmniej 60%);
Otwieranie zamków: Thorben (stolarz w Khornis); Ramirez (w gildii złodzieji)
Skradanie:Jasper z gildii złodziei, Bartok (plac wisielców)
Zręczność: Cassia (w gildii złodziei), max. 90, kusznik w koszarach Khorinis, max. 60; Lares (port Khorinis), max. 90, Fester w zamku w Górniczej Dolinie (dopiero po przyniesieniu miecza), max. 70; Torflof (farma Onara), max. 90 (tylko najemnicy lub bez przydziału);
Siła: Carl (kowal z portu Khorinis), max. 30; Harad (kowal z dolnego miasta), max. 50; Fester w zamku w Górniczej Dolinie (dopiero po przyniesieniu miecza), max. 70; Torflof (farma Onara), max. 80 (tylko najemnicy lub bez przydziału); Mortis (kowal z koszar), max. 60 (tylko straż królewska); Bennet (farma Onara), max. 100 (dopiero w 5 lub 6 rozdziale); Ingrath (ratusz - tylko paladyni), max. 90; Brutus(zamek w Górniczej dolinie) max. 75
Kusze: Uldar (kusznik z zamku w Górniczej Dolinie), max. 30; Dragomir (w obozie przy drodze do magicznego golema), max. 60; Kusznik z koszar w Khorinis, max. 60;Girion (tylko w 6 rozdziale. jeżeli jest w naszej załodze) max.100
Mana: Vatras (mag wody z okolic świątyni Khorinis), max. 60; Sengorath (zamek w Górniczej Dolinie (tylko 2 i 3 rozdział), max. ??, Mag w klasztorze, który stoi przed kościołem, max. ?? (tylko dla magów i paladynów od 3 rozdziału); Pyrokar (klasztor, kościół - tylko dla magów i paladynów od 3 rozdziału, trzeba być zaawansowanym magiem [powyżej 60%]), max. ??; Milten (jak weźmiemy go na pokład w 6 rozdziale), max.200
Kradzież kieszonkowa: Cassia (gildia złodziei - dopiero jak tam wstąpimy);
Zdejmowanie zwierzętom skór: Bosper (łuczarz w Khorinis);
Tworzenie run: magowie, 2 w bibliotece jeden przed kapliczka, jeden na głównym dziedzińcu, 6 krąg Pyrokar (tylko magowie);
Alchemia: Sagita (jaskinia za farmą Onara(QUEST); Constatntino (dolne miasto Khorinis)(musisz znać choć podstawy alchemii); Ignaz (miasto portowe, za kowalem Carlem(QUEST), gostek w klasztorze, w piwnicach (dodatkowo robi on miksturki jeśli mamy składniki)

15.PODWYŻSZENIE O 2% BRONI JEDNORĘCZNYCH I DWURĘCZNYCH by Gordek & mjs27
Jak porozmawiasz z Wulfgarem pomiędzy 5 a 7 rano to nauczy cię 2% broni jednoręcznych.
W klasztorze, Sergio może nauczyć magów 2% do broni dwuręcznej, jeśli pomodlimy się za Paladynów.

16.ZADANIE Z KSIĘGĄ PODATKOWĄ LEHMARA by Gordek
Nie warto księgi podatkowej Lehmara zanosić od razu do Hanny. Najpierw odnieśmy ją Thorbenowi (dostaniem 200 expa), potem kupujemy tą książkę od niego za 100 szt. złota (jest w jego ekwipunku), później zanosimy ją barmanowi Coragonowi w knajpie obok Vatrasa (dostajemy kolejne 200 expa). Znów ją od niego kupujemy i dopiero zanosimy do Hanny. A tam 200 expa, wytrychy i klucz do skrzyni ze skarbem gildii złodziei na wyspie na wprost portu w Khorinis.

17. Miejsce występowania Szczawiu Królewskiego by zandarus

OKOLICE KORINIS

- za kamiennym kręgiem na farmie Lobarta,
- okolice schodów do fosy na prawo od północnej bramy miasta,
- góra na lewo wychodząc z latarni (rośnie przy drzewie, które nie jest świerkiem),
- 2 sztuki przy kamiennym kręgu, tym niedaleko jaskini z kołowrotem (1 rośnie w kręgu, 2 obok przy drzewie),
- za czarnym trollem,
- na cmętarzu za farmą Sekoba,
- w krypcie za farmą Onara,
- za trolami przy wieży Dextera.
- szczyt góry jak idziemy od latarni w kierunku Niclasa włazimy na szczyt i tam rośnie szczaw.
- jaskinia po prawo od czarnego trola (tam gdzie próba ognia dla magów) lewa odnoga (jaskinia przysłonięta przez roślinność)

GÓRNICZA DOLINA

- na skarpie koło kryjówki Diega, trzeba się wspiąć i iść w kierunku zamku)
- koło stada zębaczy koło pierwszej kopalni (losowo szczaw lub eliksir siły lub zręczności)

18. Jak się dostać do obozów by Mysia

MAG/ARCYMAG
- zanieść do klasztoru 1000 szt. i owieczkę (kupić za 100 szt. od Pepe na farmie Onara

STRAŻNIK/PALLADYN
- zostać obywatelem miasta (wykonać zadania dla mistrzów)
lub
- wykończyć gildie złodziei

NAJEMNIK/ŁOWCA SMOKÓW
- wykonać zadanie dla Torlofa (zabić 2 strażników na farmie Bengara)
- przekonać do siebie większość najemników (wygrać z nimi w pojedynkach)

ZOSTAC OBYWATELEM MIASTA
- przekonać do siebie większość mistrzów i wybrać u kogo chce się pracować
a) Harad (kowal) - patrz na początek spoilera
b) Bosper (łuczarz) - przynieść 6 skór wilków
c) Mateo - odzyskać od Grity 100 szt.
d) Constantino (Alchemik) - zebrać dla niego zioła
e) stolarz - zdobyć błogosławieństwo od maga wody i ognia

Można być jednocześnie obywatelem miasta i najemnikiem/strażnikiem/magiem

19. QUEST DLA IGNAZA (CZAR ZAPOMNIENIA)
Żeby wykonać tego questa należy pobić kogoś z miasta (nie z dzielnicy portowej), bez świadków i gdy będzie wstawać rzucić na niego czar Otchłań. Jeśli postać ta będzie nadal z nami normalnie rozmawiać znaczy to, że odnieśliśmy sukces. Najlepiej jest użyć tego czaru na Constantino (miejskim alchemiku).

20. JAK SZYBKO NAUCZYĆ SIĘ ALCHEMII: by Yancy

Można nauczyć się robienia mikstur dodających na stałe statystki już w 1-2 rozdziale nie terminując u Constantina. W tym celu należy udać się do Sagitty, która mieszka w lesie za farmą Sekoba. Sagitta zleci nam quest przyniesienia Słonecznego Aloesu. Ten znajduje się koło Czarnego Trolla (Czarny Troll jest zaznaczony na mapie). Do Trolla można się dość łatwo dostać i aby wziąć Aloes nie trzeba z nim walczyć.

Od teraz Sagitta uczy nas alchemii:

Na początku mamy dostępną naukę najprostszych eliksirów przywracających pkt. życia bądź many. To początek drogi.
Nauka każdego eliksiru kosztuje nas 5 punktów nauki.

Aby poznać mikstury dodające na stałe statystyki należy wyuczyć się trzech stopni eliksiru many, albo trzech stopni eliksiru życia. Zależnie od wybranej ścieżki dostajemy dopiero wówczas dostęp do esencji ducha (dodającej na stałe pkt. many), bądź esencji życia (dodaje na stałe pkt. życia). Dodatkowo równocześnie mamy dostęp do eliksiru zręczności i/lub siły. Jeżeli Sagitta będzie miała eliksir zręczności - nic straconego. Aby wyuczyć się eliksiru siły wystarczy odwiedzić innego alchemika np. Constantina w mieście, który nauczy nas eliksiru siły.

Przykładowy rozwój alchemii u Sagitty:

3 stopnie eliksirów many - 15 PN
Dostęp do esencji ducha i eliksiru zręczności
eliksir zręczności - 5 PN
esencja ducha - 5 PN
Następnie udałem się do Constantina gdzie nauczyłem się eliksiru siły
eliksir siły - 5 PN

Przy takim rozwoju aby wyuczyć się esencji życia trzeba poznać kolejne 3 stopnie eliksirów życia.

21. KORZYŚCI Z PRZYSTĄPIENIA DO GILDII ZŁODZIEI by Yancy

W pierwszym rozdziale można wstąpić do gildii złodziei. W zasadzie jedynym przeciwwskazaniem jest fakt, że przynależność do owej gildii jakoś nie przystoi Magowi czy Paladynowi.
Tylko w gildii można poznać umiejętność kradzieży kieszonkowej. Do jej poznania nie jest jednak wymagana przynależność do niej... Co zyskujemy bawiąc się w złodzieja?

Po wstąpieniu do gildii poznajemy tajny znak gildii, jego pokazanie niektórym osobom sprawia że mają dla nas ciekawe informacje bądź przedmioty.

1. Rengaru (złodziej z Placu Targowego) nauczy nas za darmo +2 Zręczności
2. Sprzedawca ryb z portu będzie skupował od nas srebra po atrakcyjnych cenach
3. Karczmarz z portowej karczmy będzie miał do sprzedania wytrychy
4. Ogrodnik z górnego miasta udzieli nam ciekawych informacji
5. W jednej z wież Korinis uwięziony jest złodziejaszek – po jego uwolnieniu dostajemy 1000exp i kilka wytrychów.
6. Jeden ze Strażników w Górnym mieście da się przekupić, co ułatwi nam okradanie domostw.
7. W Gildii złodziei można załapać się na kilka questów.

A dodatkowo jako złodziej (nie koniecznie w gildii):

- Za kradzieże kieszonkowe dostajemy exp. Od 50pkt w pierwszym rozdziale, 75pkt w drugim, 150, 200 itd. w kolejnych. Co rozdział można próbować okradać ponownie te same osoby za nowe exp.
- Tylko dzięki kradzieży można w sposób bezkrwawy zdobyć wiele kluczy...
- Okradanie ludzi zapewnia całkiem spory przypływ gotówki.
- Poznając dodatkowo skradanie i otwieranie – można wieczorami rabować domy.

Umiejętność kradzieży zależy bezpośrednio od zręczności, im wyższa zręczność, tym trudniejsze wyzwania możemy podejmować

Wysoka zręczność zmniejsza także liczbę połamanych wytrychów.

=======================================================================

Linki do stron związanych z Gothic'iem 2:
https://gamesweb.com/pc/tipps_tricks/gothic2/ <------mapy do Gothic'a 2 i wiele ciekawych rzeczy związanych z grą GERMAN
https://gothic2.binio.com <------porady i mapki POLSKA
=======================================================================

Minimalne Wymagania sprzętowe: PIII 700 Mhz, 256 MB Ram, akcelerator 3D 32 MB
=======================================================================

Link do poprzedniej części:

06.07.2003
13:37
smile
[2]

Yancy [ Senator ]

Cieszy mnie to że jednak przez weekend wątek trochę ożył. Mam nadzieję że to nie ostatni wątek jaki zostanie założony! Wszyscy już pewnie wiedzą że mamy duże szanse na polską wersję dodatku, więc wszyscy wyjadacze Gothic2 z całą pewnością spotkają się tu ponownie :) W każdym razie - na mnie można liczyć :P

We wstępniaku jedyne zmiany związane są z korektą niektórych co bardziej rażących ortów... Trochę głupio wyglądało to - że są z wątku na wątek przenoszone bez poprawy.

Czekajmy więc na "Noc Kruka

06.07.2003
13:42
[3]

Yancy [ Senator ]

sabdajm ---> Trochę dziwacznie wyglądają Twoje problemy z runami Paladyna. One ranią tylko istoty Chaosu. Faktem jest że nic nie zrobisz normalnym zwierzętom. Ale już smocze zębacze, wargi, czy ognste jaszczury - padają że aż miło. To samo oczywiście Orki, Jaszczuroludzie, Ożywieńcy i SMOKI...

Grasz w Polskiej wersji 1.30 jak większość z nas? Bo nikt wcześniej nie zgłaszał podobnych problemów.

06.07.2003
13:45
[4]

Yancy [ Senator ]

Jeszcze jedno. Zwróćcie uwagę, że na screenie z pudełka z dodatku znajduje się piramida z "Azteckich" ruin i trójka magów... Daje trochę do myślenia :)

06.07.2003
15:05
[5]

robalxp [ Chor��y ]

o daje do myślenia i to dużo ( kocham gothica ) i niemoge doczekac sie dodatku

06.07.2003
15:12
smile
[6]

pisz [ nihilista ]

Wątek nie upadnie bo nie długo kończę I i dostanę II, a wtedy zasypię was pytaniami i problemiami :>

Ale ten Gothic to straszny pożeracz czasu - samo łażenie w kółko między lokacjami zajmuje od cholery czasu...

06.07.2003
15:18
smile
[7]

Yancy [ Senator ]

pisz ---> Obyśmy tylko nie musieli sami koniom grzyw pleść :))))

(mam nadzieję że poznajesz z jakiego to filmu ;))

06.07.2003
15:25
[8]

robalxp [ Chor��y ]

pisz ---> w jedynce musisz albo teleportacja posługiwac albo uzywac napoji szybkosci lub zmienic sie naprzykład w krwiopijce i idzie znacznie szybciej

06.07.2003
16:08
smile
[9]

sabdajm [ Pretorianin ]

Yancy --> jak już wcześniej pisałem u mnie święta strzała działa na 100% na: orki, szkielety, jaszczuroludzi, szkielety magowie, wargi, wilki, jaszczury, gobliny....., nie działa na trole, smoki, ogniste jaszczury, golemy, ludzi.......
Mam wersję 1.30 PL

06.07.2003
16:15
[10]

Yancy [ Senator ]

sabdajm ---> Trudno w to uwieżyć, ale jak widać masz najdziwniejszego buga pod słońcem. Na ludzi, trolle, golemy i zwykłe zwierzęta to oczywiście że nie działa. Pisałem że runy Pala działają tylko na istoty chaosu. A do nich zaliczają się smoki. Ale pocieszę Cię - czym nie walczysz - smoki i tak są cienki :)))

06.07.2003
16:58
smile
[11]

Todd Rusell [ WOLVERINE ]

ELO jak juz spekulujecie o dodatku do gothica 2 to ja mysle ze "night of raven " bedzie tyczyc sie waliki z samym Beliarem...albo ocalenie swiata bogow ze slug zla...a ta blekitna smoga za 3 magami (prawdopodobnie sa to ci trzej z klasztoru- pyrokar,uthlar..i santenza/sentenza...) ta smuga prezentuje prastary poratl do innego swiata -w ktorym moze toczys sie zkacja G2 addon-ale rownie dobrze moze
to bys fabula taka.

06.07.2003
18:27
smile
[12]

gris [ Generaďż˝ ]

Kolejny problem.

Chce sie dostać do gildi.. nie chce być złodziejem ale wiem ze tam jest łuk Bospera i niezły pierścień. Tylko jest taki myk że ne mam klucza do kanałów. Zrobiłem błąd że Renegaru nie wziołem za kratki (teraz juz nie moge). Wiecie teraz skąd moge mieć ten klucz? :(

Tylko prosze mnie nie wyśmiać :(

06.07.2003
19:46
[13]

Yancy [ Senator ]

Todd ---> Bardzo mało prawdopodobne że będziemy walczyć z Beliarem. Przecież szykuje się G3. Noc Kruka to tylko dodatek. Nie spodziewaj się za wiele.

gris ---> Poczytaj wstępniak.

A tak wogóle - to możliwe jest takie załatwienie questów z gildią związanych że nigdy jej nie zobaczymy :)) Najlepiej wsadzić któregoś z trzech złodziei za kratki (Nagura, Rengaru lub handlarza ryb) i po bólu. Klucz będzie po ubiciu Atilli. Ale to wszystko we wstępniaku jest.

06.07.2003
21:18
smile
[14]

mjs27 [ Pretorianin ]

Witajcie fani !

Widzę, że nadal próbujecie utrzymać wątek przy zyciu :) Trochę wam w tym pomogę...

Pojawił się w sieci wywiad z Twórcą Gothica, na temat dodatku i Gothica 3, poniżej podaje linka. (Szkoda, że po angielsku i niemiecku).

I jeszcze trochę o dodatku:
"We give you some facts from us Piranhas (which are official now):

There'll be an additional upper world level map with many different locations. The new landmass has become a lot larger than we planned it. But the new story needs space. So you can increase the numbers you heard so far.

The story of the addon is embedded in the original Gothic II. You'll have to get to know the new area and have to find a way to it first before adventuring there. The main part of the new NPCs is located in the new world, but a few can also be met in the known areas.

In the many speculations in this forum word is always about the special role of the water mages. You are absolutely right here. The water mages from Gothic 1 and their secret circle, the 'Ring of Water', will be omnipresent in the story.

There are new guilds, one of which can be joined additional to your reguar guild. This new guild is some kind of side guild, that is not replacing the original guilds. "

Z tego co zrozumiałem, bedzie jakaś nowa lokalizacja a także stary, zmieniony świat. Może po przegranej wojnie z orkami ? Myślę, że w dodatku będziemy walczyć z Xardasem... A w G3 ostatecznie z Beliarem !

06.07.2003
21:19
[15]

mjs27 [ Pretorianin ]

A jescze obiecany link do wywiadu

06.07.2003
23:06
[16]

mjs27 [ Pretorianin ]

Ciekawe kiedy pojawią się jakieś screeny z dodatku ?? Bo premiera ma być już w sierpniu (Niemcy)...
Zastanawia mnie na jakim engine zrobią Gothica 3, czy na codecreatures czy dooma bo takie pogłoski gdzieś słyszałem ?

07.07.2003
08:48
[17]

Yancy [ Senator ]

mjs27 ---> Bardzo prawdopodobne że tak właśnie będzie jak mówisz. Dodatek związany bezpośrednio z Xardasem (niekoniecznie walką z nim) i Orkami pod wodzą Ur-Shaka, a G3 - walka z Beliarem. A raczej z zapędami Beliara - pokonanie go nie jest możliwe, to zachwiałoby równowegę. Co najwyżej odeślemy go tam skąd wypełznie ;)

Od jakiegoś czasu spotykam informacje, że w sieci pojawią się obszerniejsze informacje o dodatku. Może już są...

07.07.2003
09:02
[18]

Kyahn [ Kibic ]

Czy CDProjekt zapowiedział wydanie dodatku ???
Nie bardzo widzi mi się granie w wersję niemiecką, może w angielską, ale kiedy ona wyjdzie .........

07.07.2003
09:14
smile
[19]

muhabor [ Konsul ]

gdzie mozna w gorniczej dolinie spotkac orka Ur-Shaka ?

07.07.2003
09:21
[20]

Yancy [ Senator ]

muhobar ---> Tak. O ile się nie mylę - to od czwartego rozdziału stoi sobie nad jedną z kopalni w Górniczej Dolinie. Konkretnie nad tą, z którą było związane zadanie z Przywódcą Zębaczy. Z Ur-Shakiem związany jest niewielki quest.

Kyahn ---> Niestety nie. CDP nie jest prędki w potwierdzaniu czegokolwiek oficjalnie ;) Niemiecka wersja dodatku i tak nie zadziała z polską podstawką (no chyba że...).

07.07.2003
09:38
[21]

muhabor [ Konsul ]

aha rozumiem. gdy tam bylem w czwartym rozdziale to kopalnie atakowala grupa elitarnych orkow i pedzac im na pomoc musialem nie zauwazyc stojacego na klifie Ur-Shaka. niestety nie udalo mi sie uratowac druzyny kopalnianej, wszyscy polegli. ale i tak mieli najmniej skrzynek z ruda ;-)
tak czy owak zemscilem sie srogo i wybilem cala reszte orkoskich psow

07.07.2003
10:24
smile
[22]

Johnn [ Ghoul ]

Czy jak wejde do klasztoru i jestem juz nowicjuszem to czy moge pozniej zostac straznikiem? Bo jak zagladam do dziennika to niby tak, ale chce sie upewnic. Bo np. jak zostane Najemnikiem to zadanie z przylaczeniem do straznikow znikaja z dziennika i odwrotnie, a jak zostaje nowicjuszem to nie znikaja zadania z przylaczeniem sie do najemnikow i straznikow.

07.07.2003
10:34
[23]

Yancy [ Senator ]

Johnn ---> Niestety nie. Obóz wybiera się raz na stałe.

muhobar ---> Nigdy nie uratowałem wszystkich w tej kopalni. Ale większość i owszem. Najlepszy na to sposób? Mikstura szybkości i dobry miecz. Na początku walki trachaj swoich... Bo po walce oni się podniosą :)))))

07.07.2003
10:38
[24]

Johnn [ Ghoul ]

To dlaczego z dziennika wynika jak by mozna sie gdzies jeszcze przylaczyc? bug czy co? Bedzie mozliwosc w pozniejszym etapie wejscie do tego klasztoru?

07.07.2003
10:55
[25]

Yancy [ Senator ]

Johnn ---> Niezależnie od wyboru obozu, do klasztoru będziesz mógł wejść w swoim czasie.

07.07.2003
11:20
smile
[26]

Krondar [ Death Avatar ]

Kurde kawalek czasu mnie nie bylo, a widze ze watek jeszcze jest :) "Ma sie dobrze" nie napisze, bo troche tu pusto :)) Yancy widze ciagle na posterunku :))) Pozdrawiam!

07.07.2003
11:44
smile
[27]

Yancy [ Senator ]

Krondar ---> Ja już też wymękłem trochę - ale nadal wpadam. Dziś wyjątkowo mogę sobie pozwolić na forum w tle - to i piszę :)) Pozdrawiam wzajemnie.

07.07.2003
12:01
[28]

blood_x [ Skinhead oi! ]

Mam powazny problem, wczoraj mialem reinstalke win XP, po reinstalce zainstalowalem Gothica 2 i wszystko bylo OK, okolo 22:00 poszlem spac :D. Rano czyli dzis probuje wlaczyc Gothica ale nie moge wczytac sejwa ani nowej gry, wyskakuje mi taki oto komunikat. Moze musze pobrac jakis servis pack czy cos ????? Blagam pomozcie


-->>>>>>>>>>>>>>>

07.07.2003
15:46
[29]

Yemet [ Pretorianin ]

dopiero zaczynam zabawe z gothiciem i mam kilka pytaek
1 chce zostac magiem, mam owieczke i wszystko, tylko czy mam rozwijac cechy nie magiczne (obsluge broni,zrecznosc,sile) czy tlko sama mane?
2 czy zawsze 5 many kosztuje 10 PN czy jak zostane magiem cena spadnie???

07.07.2003
17:15
[30]

Yancy [ Senator ]

Yemet ---> Jak zostaniesz magiem to mana będzie kosztowała punkt za punkt. Za to inne zdolności 2 PN za punkt umiejętności. To tylko moje zdanie - ale grając magiem przed wstąpieniem do klasztoru podkręciłbym sobie bronie jednoręczne na jakieś 30% i zręczność co nieco. Używaj mieczy opartych na zręczności właśnie. Pamiętaj że i tak jako mag będziesz używał magii :)

W miarę możliwości polecam lekturę sarszych wątków.

07.07.2003
17:33
smile
[31]

blood_x [ Skinhead oi! ]

Pomoże mi ktoś na powyższe pytanie? Błagam!

07.07.2003
18:32
[32]

Yancy [ Senator ]

blood ---> Ja nie mam kompletnie pojęcia o co chodzi. Mnie Gothic2 bez kłopotów działa i na win98 i na XP Home. Może pojawi się jakiś większy fachowiec od XP na forum.

07.07.2003
18:37
smile
[33]

techi [ Legend ]

Yo!
Jestem pierwszy raz na tym wątku, a spowodowane jest to tym(w życiu nie zgadniecie) że zacząłem grać w GothicII!!!
I pierwsze pytanko:
Gdzie jest ta bramka do Górniczej doliny, bo jakoś nie czaję. Najlepiej jak ktoś by był miły i zrobił screena z zaznaczonym w kółeczku(może być kwadracik ;)) miejscem
Dobra koniec na dziś. Ide grać:D

07.07.2003
18:51
smile
[34]

blood_x [ Skinhead oi! ]

Kurde szkoda tak mi zalezalo... moze ktos jednak bedzie wiedzial o co chodzi ?

07.07.2003
19:41
[35]

Yancy [ Senator ]

techi ---> Screena nie mogę zrobić, bo nie mam pod ręką G2, ale postaram się wytłumaczyć. Wiesz zapewne gdzie się znajduje gospoda? Przejdź się po pobliskich drogach (tylko przy samej gospodzie) i poszukaj drogowskazu "do Kolonii Więziennej" Pójdziesz tą drogą którą wskazuje i dojdziesz prosto pod bramę, której pilnują dwaj Paladyni.

Oczywiście wiesz że można tam wejść dopiero w drugim rozdziale. Druga sprawa - nie spiesz się z tym. Na niskim levelu nie masz tam czego szukać, bo będzie to mordęga.

blood ---> Nie trać nadziei, może ktoś Ci pomoże.

07.07.2003
20:57
smile
[36]

blood_x [ Skinhead oi! ]

Yancy dzieki za wsparcie, nie trace nadziei juz 4 razy instaluje od nowa :( ale sie niepoddaje, bede grzebal az wygrzebie i bedzie dzialalo!!!! Prosze o pomoc kazdego kto wie co to moze byc za blad.
^
^
^

07.07.2003
21:39
smile
[37]

MD Bodzio [ Pretorianin ]

Gra spoko ale jak dla mnie za wysokie wymagania

07.07.2003
21:58
[38]

Yancy [ Senator ]

Bodziu ---> A jaki masz sprzęt, bo G2 wcale nie ma wielkich wymagań. Gram na bardzo leciwym kompie i bez problemów. Mój komp to P3-800Mhz 0,5Gb RAM i GF2MX (jeden z najwolniejszych). Gra bez kłopotu chodzi u mnie w 800x600x16 widzoczność na 140% i jakość tekstur na max (to ostatnie przyspieszyło grę zamiast zwolnić).
Przycina się w mieście, w krypcie obok farmy Onara i w Wieży Demonów + w paru miejscach w 6 rozdziale. W 1024x768 również da się pograć ale wtedy mocniej dysk pracuje :)

07.07.2003
22:12
smile
[39]

techi [ Legend ]

Ach problemy!!!
Kochane dzieci(jeśli jesteście starsi to sorry). Na środku klawiatury(bardziej w po prawej) jest klawisz o masakrycznej nazwie Print Screen(nad strzałkami)!!! W raz z naciśnieciem alt'a i tegoż klawisza powstaje screen!!!.
Już mam drugi rozdział(strażnik rulez:)) I mam 13 poziom więc nic mi nie stoi na przeszkodzie(to tylko mój kumpel na 10 ma skomplikowanie życie)W końcu musze jakoś zarobić te pare tysięcy xp na następny poziom, a Orki nadają się w sam raz, bo te dwa które znalazłem w Khorinis(koło) dały mi tylko 600 xp.Aha pytanie gdzie jest jeszcze jakiś czarny troll bo on rulez a na długo to mi nie wystarczył. Aha screena się wkleja po zakończeniu gry do painta!!!
ps. Wszyscy urażeni dostają błogosławieństwo(cokolwiek to znaczy). Może sam znajdę

07.07.2003
22:22
[40]

donzoolo [ Senator ]

blood_x----------> Ja tez tak mialem, gram sobie w Gothica, wstaje rano a tu BŁĄd przy odpalaniu gierki, wkurzylem sie, ale u mnie re-instalka pomogla, teraz smiaga jak szalony, jestem w 4 akcie, Łowca Smoków Rulezzzz!

07.07.2003
22:22
[41]

techi [ Legend ]

Soryy Yancy źle przeczytałem twój teks(zrozumiałem że nie możesz zrobić screena bo nie umiesz, a nie że nie masz Gothica II pod ręką)Wybacz mi.
Kto może mnie nauczyć wykuwania broni magicznej???
aha i co to jest specialne piwo???I gdzie jest ta jaskinia z Orkiem(zadanie dla harada)Zrobiłem questa ale doświadczenie się przyda???najlepiej scrren'a please

08.07.2003
10:41
smile
[42]

Yancy [ Senator ]

techi ---> A to dobre było :))))) Ale spoko, każdy się może pomylić.

08.07.2003
10:54
[43]

QrKo [ Enslaved One ]

Yancy --> slyszlaem ze sie bawiles w rozbieranie babek w g2 ja tesh ostatnio to zajazylem ;)) moze sie wymienimy doswiadczeniemi, ale nie ma to jak vatras w kapturze poszukiwacza to jest poprostu świetne

08.07.2003
11:00
[44]

QrKo [ Enslaved One ]

zaraz rzuce wam 3 zajebiste screeny

08.07.2003
11:34
smile
[45]

Yancy [ Senator ]

Qrko ---> Skąd słyszałeś :)))))

A poważnie, to faktycznie. Ale najfajniejszą rzeczą jaką udało mi się zrobić w tym temacie - było co innego. Mianowicie w piątym rozdziale, w górnym mieście stoją Paladyni w dwóch rzędach i Lord Hagen. Rozebrałem ich wszystkich i zrobiłem screena pt. "Najważniejsza k**wa jest zaprawa!". Niestety screen mi wsiąkł i akurat tego nie zamieściłem na forum. Nie chciało mi się drugi raz robić. dawałem tylko z babkami...

08.07.2003
12:55
smile
[46]

blood_x [ Skinhead oi! ]

donzoolo >>> Wlasnie od dzis zaczalem grac od nowa juz 3 raz :/ ale teraz chodzi cud miod mam nadzieje ze juz mi gra takiej niespodzianki nie zrobi

Youpiiiiiiiiiiii

08.07.2003
13:34
smile
[47]

Yancy [ Senator ]

blood ---> Mówiłem żebyś nie tracił nadziei :)

08.07.2003
14:25
[48]

QrKo [ Enslaved One ]

Z Cyklu Gothic 2: Każdy przyjaciel może okazać sie wrogiem...

08.07.2003
14:26
[49]

QrKo [ Enslaved One ]

Z Cyklu Gothic 2: Obnażeni w kościele...

08.07.2003
14:27
[50]

QrKo [ Enslaved One ]

Z Cyklu Gothic 2: Onar Porno...

08.07.2003
14:28
[51]

QrKo [ Enslaved One ]

Z Cyklu Gothic 2: Onar Porno... (zapomnialem obrazka :((()

08.07.2003
14:59
[52]

Yancy [ Senator ]

QrKo ---> Polecam spróbować przesunąć pasek jakości tekstur na max. Tak na oko masz w połowie. Nie powinno to szczególnie wpłynąć na wydajność (chyba że masz mało pamięci) - a jakość obrazu znacznie wzrasta.

08.07.2003
18:06
[53]

QrKo [ Enslaved One ]

mam athloona 1,3 256dimm i gf mx400 64mb

pasek textur mam w polowie
pasek modeli w 2/3
z zaawansowanych efektów polowa wylonczona
widocznbość 60% zanikanie 120%
i sie nie da grać...
rozdzielczosc 800x600x16
ale bede mial athloona 2.5 i 512 ddr 333 to bedzie hola hola

08.07.2003
18:07
[54]

QrKo [ Enslaved One ]

jesli ktos z was ma gothica 1 po polsku (jesli oczywiscie byl) pirackiego i ma nagryware to zagadajcie na gg albo powiedzcie bo mi trzeba bo nic nie kapuje z tej dwójki...

08.07.2003
18:38
[55]

QrKo [ Enslaved One ]

kto to byl ten sniący z g1 i co to byla za zbroja (tez z jedynki)

08.07.2003
19:15
smile
[56]

Johnn [ Ghoul ]

Jak pokrecic kolowrotem? Jak probuje go ruszyc to pisze, ze nie ma jakiegos przedmiotu, jakiego?

08.07.2003
19:33
[57]

blood_x [ Skinhead oi! ]

Mam pewien problem, chce dolaczyc do najemnikow, wszyscy sa zgodni tylko jakis jeden mowi ze jestem kapus ale "jego zdanie sie nie liczy, na moje szczescie" :D ale znowu bodajze Sylvio i Bulko (chyba tak sie nazywja) nie da sie ich przekonac a jak ide do nich to Bulko mowi ze powienienem odejsc z farmy a sylvio ze leje jego kolegow, co jest grane, mozna ich jakos przekonac? Lalem sie z Bulko ale on mnie rozwala! Prosze o pomoc

08.07.2003
19:52
[58]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Qrko --> Do skończenia G2, nie jest potrzebna znajomość G1. Ja najpierw przeszedłem G2, a dopiero potem G1.
Oczywiście grając wcześniej w G1 wyjasnia się wiele spraw, chocby to skąd Lares, Lester, Diego, Gorn, Lee, Milten Cię znają.

Johnn --> Do kokręcenia kołowrotem potrzebujesz łoju kretoszczura, który jest na statku paladynów. Ta krata jest związana z zadaniem i najemnik/łowca może ją otworzyć dopiero w 5 rozdziale (wcześniej nie wejdą na statek). Mag natomiast może tam wejśc już w 2.

blood_x --> Niestety musisz pobić Bulko. Zdobądź trochę dośiwaczenia na okolicznych potworkach, zainwestuj trochę w umiejętności i gdzieś tak na 8 levelu spokojnie go pokonasz (wiem, że komuś się udało to na 5 z piracką szabelką. chyba ariesowi).

08.07.2003
20:07
[59]

gris [ Generaďż˝ ]

Pytanie, czy iść do Górniczej Doliny na 8 lvl? Czy jeszcze się podbudować?

08.07.2003
20:49
[60]

Johnn [ Ghoul ]

Gordek ---> To w calym gothicu jest tylko jeden kolowrot? Ja mowie o takim w jaskini pod swietlistym lasem, przed wejsciem lezy duzo kosciotrupow, rozwalony sprzet a troche dalej laza jaszczury.

08.07.2003
22:01
[61]

Gordek [ Generaďż˝ ]

gris --> radziłbym ci dobić przynajmniej do 11 levelu zanim tam pójdziesz. Najlepszym sprawdzianem przed pójściem do górniczej doliny jest wędrówka po lesie niedaleko latarni Jacka, tak z 2 dni najlepiej pochodzić. Jak się wszystko wybije bez żadnych problemów, a więc full jaszczurów, full zębaczy, cienistwora, wargi i wszystkie orki tzn. że spokojnie można iśc do GD.

Johnn --> są 2 kołowroty, ale tylko jeden działa i to własnie ten o którym mówisz.

09.07.2003
08:39
[62]

Yancy [ Senator ]

Gordek ---> Mag może wejść na statek w 1 rozdziale, czemu więc nie mógłby wejść w pierwszym do groty z kołowrotem. Druga sprawa - wydaje mi sie że łój z kretoszczura miał przy sobie jeden z kłócących się braci przy farmie Akilla. Jeżeli dobrze pamiętam. A jeśli tak - to wizyta w grocie wogóle nie jest uzależniona od wizyty na statku Paladynów.

09.07.2003
09:17
smile
[63]

jackaroo [ Legionista ]

Mam taki mały problem z zostaniem magiem. Mianowicie muszę zrobić runę ognistej strzały a w tym celu potrzebuje tego zaklęcia i tu mam problem bo wczesniej wykupiłem te czary u handlarzy i wszystkie zużyłem. Gdzie teraz znaleść pergamin z czarem ognista strzała?? Jak przez taki drobiazg bede musiał zacząć grę od początku to się załamię.

09.07.2003
10:24
[64]

aries [ Konsul ]

jackaroo --> no to masz narazie problem - jestes pewien ze juz nikt nie ma tego czaru? ... w korynis ani w klasztorze? ... juz nie pamietam ale czy mozesz isc juz do doliny? jesli tak to zaden problem zacznie sie 2 rozdzial a tam znow bedzie ich pelno do kupienia ... tylko ze nie jestes jeszcze magiem ognia i nie wiem czy mozesz juz tam isc - ale sprobuj i idz do pogadaj z palkami zeby cie wyslali do doliny ... wejdz tam i wyjdz spowrotem do korynis i juz beda mieli nowe czary na sprzedaz handlarze ...

09.07.2003
10:47
[65]

Yancy [ Senator ]

jackaroo ---> Niestety, diabeł tkwi w szczegółach. I może się okazać że nie będziesz mógł gry skończyć. Tak jest z menzurkami w szóstym rodziale dla przykładu... Szukaj jednak. Czary się znajduje niekiedy leżące nawet na ziemi...

09.07.2003
11:36
[66]

QrKo [ Enslaved One ]

powiedzcie mi o jakim kołowrocie wy mówicie...

09.07.2003
11:41
[67]

QrKo [ Enslaved One ]

w ostateczności lepiej niż zaczynać gre od nowa bedzie chyba lepiej zcheatowac ten jeden zwój...

09.07.2003
12:33
[68]

jackaroo [ Legionista ]

QrKp -----> A możesz mi powiedzieć jak to zrobić?

09.07.2003
12:38
[69]

jackaroo [ Legionista ]

Sorry za przekręcenie nicka QrKo

09.07.2003
12:56
[70]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Yancy --> Z tym łojem kretoszczura to się pomyliłem. Myślałem, że magiem się zostaje dopiero w 2 rozdziale, a nowicjusz nie może wejść na statek.
Jednak magiem się przecież zostaje w rozdziale 1. Sorry za pomyłkę. Co do braci, to jeśli ich wkurzymy i jeden zginie, to ten co zginie na pewno tego łoju nie ma, a ja nie zabijałem cywilów bez powodu, więc może ten drugi go miał.

09.07.2003
13:57
[71]

Yancy [ Senator ]

Gordek ---> To już zależy, który z braci zginie, a to wcale nie jest z góry ustalone ;) A poważnie - to ja się nie upieram przy tym, że któryś z nich miał ten łój przy sobie, napisałem - że wydaje mi się że jeden z nich go miał.

09.07.2003
14:33
[72]

BLACKNED [ Junior ]

Wie ktoś w jaki sposób zabić magiczne golemy w ruinach azteckich piramid (koło drogi jak się idzie do kamiennego kręgu w sprawie oka inosa, po prawej stronie), są 3 - 4 w rozsypce, a jak się coś weźmie to ożywają i tłuką. Próbowałem tradycyjną bronią ale nawet ich nie drasnołem (miecz damage 80 pogromca smoków czy coś takiego).

09.07.2003
15:15
[73]

zandarus [ Generaďż˝ ]

BLACKNED ---> O jakie golemy Ci chodzi ? Jest jeden magiczny golem w grze, z prawej strony drogi do czarnego trolla, przed mostem ze zbójem. Zabić go można młotem z podziemi klasztoru. Jest to jedna z prób ognia dla maga.
Natomiast golemy w jaskini obok piramidy, tam gdzie jest pierścień dający 10 do wszystkiego, to zwkłe kamienne goloemy. Jak masz duzo siły, ponad 100, to możesz je zabić inaczej będzie problem. wbiegasz na golema i go tłuczesz, Jeśli nie czujesz się na siłach, wex to co jest w kufrze i biegnij szybko do wyjścia.

09.07.2003
16:02
[74]

Gordek [ Generaďż˝ ]

zandarus --> niestety mylisz się, wacle nie potrzeba 100 siły.

BLACKNED --> Te golemy wcale nie są magiczne (to są stein golemy :)) i spokojnie da się je rozwalić mieczem. Po uderzeniu one rozpadają się i tak w kółko, dlatego nie ma żadnego problemu z ich pokonaniem bez uszczerbka na zdrowiu. Nie wiem czemu Ci się nie udaje. Ja miałem jednoręczne coś. koło 30%, orkową zgubę i 65 siły i nie miałem z nimi problemów. Może spróbuj bliżej podejść.

09.07.2003
16:30
[75]

Yancy [ Senator ]

Ja zabijałem Stein Golemy bronią "Maczuga i Łańcuch" - a to cieniutka broń. Nie wiedziałem że można je zabić bronią inną niż obuchowa...

09.07.2003
16:38
[76]

Banita_bb [ bo był za miły ]

spokojnie to sie ich zabic nie da, tylko trzeba wyczuc kiedy trzeba je trafic.przewaznie 1 na 10 trafien zabiera im energie- i wcale nie sa tak latwe do pokonania- juz calkiem prosciej im uciec jak to napisali wczesniej.

09.07.2003
18:02
smile
[77]

Kyahn [ Kibic ]

Golemy (przynajmniej kamienne) są bardzo łatwe do zabicia, ja bez problemu biłem je magiem mając 32% w mieczu,
który odejmował bodajże 37 pkt (miecz, który znajduje się przy magicznym golemie). Walka trwała ok 5-10 min, ale co tam :)))))))

09.07.2003
19:19
[78]

Yancy [ Senator ]

Oto kilka informacji dotyczących dodatku do Gothica2


[/] Niedawno redakcja serwisu GothicDot miała okazję porozmawiać z Mikem Hoge - jednym z twórców sagi Gothic. Rozmowa dotyczyła przede wszystkim drugiej części Gothica oraz dodatku do niej, poruszono jednak również temat trzeciej części serii. Poniżej znajdziecie jedno z pytań.

GothicDot: Czy w rozszerzeniu będą nowe potwory, zaklęcia, bronie itp. a jeśli tak to ile?

Mike Hoge: Tak, trochę tego będzie. Jednakże nie skupialiśmy się na tym. Owszem są nowe zaklęcie z nowymi efektami wizualnymi oraz nowe potwory (również kilka pochodzących od starych) itp., jednak od początku ważniejsze dla nas było 100 nowych NPC oraz rozbudowanie fabuły i świata.

Niestety nie dysponuję całym wywiadem. Ale 100 nowych NPC!!!!! No to wręcz niewiarygdne.

09.07.2003
19:21
[79]

Yancy [ Senator ]

Oto kilka informacji dotyczących dodatku do Gothica2


Niedawno redakcja serwisu GothicDot miała okazję porozmawiać z Mikem Hoge - jednym z twórców sagi Gothic. Rozmowa dotyczyła przede wszystkim drugiej części Gothica oraz dodatku do niej, poruszono jednak również temat trzeciej części serii. Poniżej znajdziecie jedno z pytań.

GothicDot: Czy w rozszerzeniu będą nowe potwory, zaklęcia, bronie itp. a jeśli tak to ile?

Mike Hoge: Tak, trochę tego będzie. Jednakże nie skupialiśmy się na tym. Owszem są nowe zaklęcie z nowymi efektami wizualnymi oraz nowe potwory (również kilka pochodzących od starych) itp., jednak od początku ważniejsze dla nas było 100 nowych NPC oraz rozbudowanie fabuły i świata.


Niestety nie dysponuję całym wywiadem. Ale 100 nowych NPC!!!!! No to wręcz niewiarygdne.

Sorry za dubla - ale nie zaznaczyłem cytatu - a nie wypadało inaczej...

09.07.2003
20:43
[80]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Nie mogę doczekać się tego dodatku. Ciekawe o czym będzie fabuła i najważniejsze kiedy to wydadzą w Polsce?

09.07.2003
20:50
[81]

Yancy [ Senator ]

zandarus ---> Mogę tylko powiedzieć, że CDP ani nie potwierdza - ani nie zaprzecza. Po prostu obserwują sytuację. Ale jest duuuża szansa, że jeśli się dodatek pojawi - to będzie spolszczony.

100 NPC! Toż to nie dodatek - a prawie druga gra. Niezależnie od tego jak będzie rozbudowany świat gry - to wiadomo że wątek fabularny nie został potraktowany po macoszemu, a to wszak kwintesencja cRPG.

09.07.2003
21:01
[82]

QrKo [ Enslaved One ]

1. hej znalazłem 2 listy w jednym z nich bylo napisane (mial go bandyta w jaskini) zeby pilnowali xardasa ze bedzie tam przechodził itp. itd. i byl podpis jednoliterowy bodajże G. a w drugi liście bylo ze jakiś gośc jednoliterowy chyba M. daje wraz z listem 30zł a drugie da temu kto przyniesie mu do kopalni łeb (mniemam że mój łeb to mial byc) czy ta sprawa sie wyjaśnia??

2. apropo tej jaskini z kolowrotem to znalazłem ja a że jestem dośc ciekawskim człowiekiem i jak mi sie nie udalo otworzyc krat po 2 godzinach posluzylem sie drobnym trickiem i tam przeszedłem ;)) znalazłem tam notatnik bylo w nim cos o tym ze jakis gsc znalazł nowy skladnik do jakiegos napoju bodajże wina... i co to ma jakies znaczenie podczas gry?? jakiś quest albo coś??

09.07.2003
21:04
smile
[83]

blood_x [ Skinhead oi! ]

Mam pytanie mam 9 lewel wstapilem do gildi najemnikow dostalem zadanie udac sie na farme (sorry ale nie pamietam kogo) i tam pozbyc sie 2 straznikow, zabielm ich spokojnie porozmawialem z farmerem powiedzialem ze juz nie beda ich nachodzic. Wrocilem do najemnikow pogadalem z jednym gosciem tym co dal mi zadanie, on powiedziale ze za dlugo robilem to zadanie, poszlem do Onara a on mowi ze mi nie zaplaci, bo olewam jego polecenia i poprostu cos tam za wolno robie i teraz nie mam i najemnikow wcale zadan? Co zrobic, zeby byly nowe zadania, a i Lee powiedzialem ze niedlugo chce udac sie do przeleczy.

A i jeszcze mam pytani, pierwszy raz gram w Gothica podobali mi sie Palladynie i Najemnicy, dobrze zrobilem ze wybralem najemnikow, czy gra moze sie okazac przez to trudniejsza, czy cos dobrego trace ze do nich przystapilem?

09.07.2003
21:05
[84]

QrKo [ Enslaved One ]

cool byt bylo gdyby bylo kilka (przynajmniej ze 2) nowe możliwości rozwoju postaci może jakiś nekromanta albo jakiś wojownik co walczy na piąchy z jakimiś aurami rodem z d2 ;)) a może jakis gosc co potrafi ingerować w otoczenie i zmieniać je np. uderzać potworki zwalającymi się drezwami skałami etc. mam wyobraznie nio nie ...

09.07.2003
21:15
[85]

zandarus [ Generaďż˝ ]

QrKo ---> Jeśli zbiłeś tego gościa na początku gry to nie będziesz miał zadania. Natomiast jeśli z nim porozmawiałeś, trzeba mówić, że także byliśmy w górniczej dolinie, to da nam ten list gończy. Wtedy pojawi się nowy wpis w dzienniku, nie pamiętam jaki. Listy te wysyła Dexter. Znajdziesz go w wieży przy farmie Onara. Jak z nim porozmawiasz powie, że zlecił mu to człowiek w kapturze który pomógł mu wydostać się z doliny. Dexter daruje nam życie za to, ze zniszczyliśmy magiczną barierę, ale jak jeszcze raz nas zobaczy to zabije. No i mamy zadanie zaliczone (25 lub 50 exp) :) Co do jaskini z kołowrotem to jest tam bimbrownia Vino (tego z farmy Lobarta) nie pamiętam czy jest z tym związane jakieś zadanie. Otwierała się łojem z kretoszczura.

09.07.2003
21:30
[86]

gris [ Generaďż˝ ]

Mhhh kolejne pytania z ciekawości.

1. Kiedy będe prawdziwym palladynem? Słyszałem że coś w 2 rozdziale, czy to prawda?
2. Czy jako palladayn dostane lepszą zbroje niż strażnik?
3. Także słyszałem że palladyn dostaje miecz wykonany z magicznej rudy. Czy będe wybierał poza mieczem jednoręczyn czy dwuręcznym jak będe dostawał.
4. Na którym levelu jest szansa zabić kościotrupa?
5. (To pytanie może być głupie) Ork - wojownik czy Ork zwiadowca = który lepszy?

09.07.2003
21:30
[87]

gris [ Generaďż˝ ]

Mhhh kolejne pytania z ciekawości.

1. Kiedy będe prawdziwym palladynem? Słyszałem że coś w 2 rozdziale, czy to prawda?
2. Czy jako palladayn dostane lepszą zbroje niż strażnik?
3. Także słyszałem że palladyn dostaje miecz wykonany z magicznej rudy. Czy będe wybierał poza mieczem jednoręczyn czy dwuręcznym jak będe dostawał.
4. Na którym levelu jest szansa zabić kościotrupa?
5. (To pytanie może być głupie) Ork - wojownik czy Ork zwiadowca = który lepszy?

09.07.2003
21:33
[88]

zandarus [ Generaďż˝ ]

blood_x ---> Każda z postaci ma inne zadania, oczywiście główny wątek jest ten sam. Osobiście uważam, ze najłatwiej grać palladynem (najlepsze zbroje, silne runy pod koniec gry), najtrudniej magiem (problem z maną, choć pod koniec gry mamy takie czary, że nikt nie podskoczy). Grając najemnikiem możemy wykuć najmocniejszy miecz, problem, że nie używamy run (wyjątek teleportacyjne, i runy palladyna jeśli jakie znajdziemy).Onarem się nie przejmuj. Torlof porośi ciebie jeszcze o odebranie pieniędzy od Sekoba. Dobij do 13-14 poziomu i ruszaj do górniczej doliny na spotkanie z orkami. Czy jesteś gotowy możesz sprawdzić na orkach których kręci się kilka w okolicach latarni i wdłuz wybrzeża. Powinieneś zainwestowac w siłę, aby jak ruszysz do doliny mieć siłę 65 (można wspomóc ją amuletem siły zwiększa o 15, jest w gildii złodzieji) i 1h na 60%, wtedy możesz nosić zgubę orków.

09.07.2003
21:37
[89]

gris [ Generaďż˝ ]

Opps przepraszam za 2posty :(

09.07.2003
21:43
smile
[90]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

gris >>>>

1. paladynem zostaniesz dopiero w 3 rozdziale :)
2. tak dostaniesz i to nawet dwie lepsze od strażnika :D
3. tak po zostaniu paladynem bedziesz mógł wybrać miecz jedno lub dwu ręczny który potem konsekrujesz dwa razy pierwszy raz w 3 rozdziale drugi w 5 piątym po odkryciu tajemnicy klasztoru :)
4. a bo ja wiem cos ok 10 tak myśle choć to różnie bywa zależy jak mieszasz na klawiatrurze jakiego rodzaju broni używasz i ile masz w danym typie broni nauki :)
5. ork wojownik :)

09.07.2003
21:51
[91]

gris [ Generaďż˝ ]

Shakka dzięki :D

Juz mam 9 lvl :D staram sie dobić do tej 11 :D Ale już orka zabilem jednego :D i 2 cieniostwory! Z wargami mam problemy ale zabilem 2 :D
Ale ze szkieletem mam problemy, polowe zycia odbieram i mnie zabija :(


Ps. A czy warto pakować np. w łuk i miecz ? Bo ja mam w łuk troszke walnięte... ale w mieczu więcej :D

09.07.2003
22:04
[92]

blood_x [ Skinhead oi! ]

"...i 1h na 60%, wtedy możesz nosić zgubę orków. ..." zandarus o co choidzi ze moge nosic zgube orkow ???

09.07.2003
22:09
smile
[93]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

gris >>>>

Bo wiesz są dwa rodzaje szkieletów pomniejszy szkielet i szkielet o ile z pomniejszymi nie ma za bardzo problemów to szkielety sa denerwujące z tymi dwuręcznymi mieczami :D

hmm no to juz twój wybór ale jeżeli chodzi o bronie jedno i dwuręczne to jak najbardziej wkońcu bedziesz musiał zdecydować jaki chcesz miecz jedno czy dwuręczny dla paladyna :D wiesz od początku mozesz np. pakowac tylko w dwureczne jeżeli wolisz taki styl walki :) Ale najlepiej na początku wpakować w jednoreczne tak jak to zandarus napisał wyżej siłe na 65 i ze zgubą orków możesz już myśleć o orkach :)

09.07.2003
22:11
[94]

gris [ Generaďż˝ ]

O jakiej zgubie okrkow gadacie? Opowiedz mi Shakka :D I gdzie to mozna znalesc? Tylko orka mozna zabic tez bez tej zguby :D

09.07.2003
22:26
smile
[95]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

gris >>>>

jasne że orka mozna zabić inną bronią tylko zę dłużej to potrwa bo zguba orków ma obrażenia 65 i wymaga siły 65. A gdzie można znaleść w ruinach azteckich jak patrzysz na mape to jest mniej wiecej północno-wschodnia jej częśc no może aż nie całkiem północna. Jest w jeden z piramid w skrzyni :) A wiesz ten miecz wystarczy Ci do momentu aż nie skonsekrujesz sobie miecza lub nie zdobędziesz smoczej zguby :)

09.07.2003
22:30
[96]

gris [ Generaďż˝ ]

A czy wejście do tej piramidy, trudne jest? Znaczy Czy tam jest dużo potworów i jakich?

09.07.2003
22:38
smile
[97]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Do samej piramidy można wejść bez problemów tylko wkoło kręci sie troche potworków miedzy innym jeden troll, kilka zebaczy, ogniste jaszczury, czarne gobliny,jeden cieniostwór :) ale można ich bezproblemów ominąć wziąść orkową zgube i przyjść tutaj później jeżeli teraz nie można dać rady :)

09.07.2003
22:53
smile
[98]

Matthew29 [ Pretorianin ]

Powiem Wam ciekawostkę.W G2 chodzę sobię pewnego pięknego dnia i poluję to na topielce to na olbrzymie szczury , to na wilki i zciągam z nich skórę :).Gdy wracam do miasta żeby sprzedać towar to naglę patrze a jedna skóra topielca się wyrużnia od reszty.Na tenj jednej jedynej pisze wyraz GOMEZ.Ciekawe o kogo chodzi :):):):):):):).Hehe:).

09.07.2003
23:10
[99]

Matthew29 [ Pretorianin ]

Wiecie że podobno 17 lipca tego roku w EXTRA GRA będzie gra Gothic 1?Fajnie ,nie?

10.07.2003
08:58
[100]

Yancy [ Senator ]

O, jak się rozkręciliście wczoraj :)

Do "Azteckiej" piramidy można się dostać bez problemu. Orkowa zguba jest w zamkniętej zwykłym zamkiem skrzyni na szczycie piramidy. Ale nie ma potrzeby się tak bardzo do niej spieszyć. Jak za szybko będziemy jej używać - to ominie nas niewątpliwa przyjemność zdobywania po kolei coraz lepszych mieczy.

Paladynem zostajemy w 3 rozdziale. Za darmochę dostajemy kapitalną zbroję. Miecz musimy kupić u Harada za grubą kasę i zaraz pasuje go konsekrować za baaardzo dużą kase (5000). Razem mieczyk kosztuje nas 7000 tysięcy.
W piątym zdobywamy za darmo jeszcze lepszą zbroję i za darmo konsekrujemy miecz drugi raz.

10.07.2003
11:13
smile
[101]

blood_x [ Skinhead oi! ]

No to pojde na przykladem grisa :D
1. Czy ta zguba orkow jest mieczem jedno czy dworecznym (w dwureczny mam wiecej wpakowane cos kolo 35% a w jednoreczne 19%). jezeli jedno reczny to gdzie mozna znalezc jakis dobry dwureczny, bo narazie chodze z magicznym dwurecznym 50 ataku.
2. Jestem najemnikiem i mam juz 2 zbroje czy dostane jakas lepsza?
3. Czy dobrze zrobilem pakujac 2 dwureczne, czy czasem nie bedzie mi trudniej zabijac potem potworow?

10.07.2003
11:36
[102]

zandarus [ Generaďż˝ ]

blood_x ---> zguba orków to miecz 1h, możesz go nosić od 65 siły, oczywiście jak masz 60% władania taką bronią to jesteś na poziomie mistrz i masz możliwość wykonywania wszystkich kombinacji ciosów, natomiast najsilniejszy miecz do znaleienia w grze to smocza zguba ( od 80 siły) i jest to miecz 2h, dodatkowo najemnik (tylko on) może wykuć miecz 100 siła i 110 obrażenia. Ja osobiście najpierw rozwijałem 1h do 60% a potem przchodziłem na 2h i rozwijałem do 100%, oczywiście zależy to od gustu. Trzeba ci jeszcze 11 PD dodać do 1h i jeśli masz 65 siły to szukaj zguby orków będziesz miał 65 ataku ( i 30% na zadanie ciosu krytycznego tj. atak miecz plus twoja siła)
Jesli masz średnią zbroję najemnika to dostaniesz jeszcze cięzką zbroję najemnika, następnie są jeszcze kolejno: lekka, średnia, ciężka zbroja łowcy smoków (pierwszą z nich dostaniesz od Benneta, po jego uwolnieniu, da ci ją na farmie Onara)
Jak już wspomniałem miecze 2h są najsilniejsze.

10.07.2003
11:43
[103]

blood_x [ Skinhead oi! ]

zandarus --> Ja narazie moge wykuwac dwureczne magiczne 50, 50 z bodajze 2 barylki rudy, kiedy bede mogl zrobic ten miecz z atakiem 100 ?

10.07.2003
11:56
[104]

Valtor [ Lost In Fantasy ]

FINITO!!!

Przeszedłem grę paladynem, magiem oraz najemnikiem, jednakże muszę przyznać, że najlepiej grało mi się tym ostatnim.

Mam takie pytanie:

Czy „Ciężka Zbroja Łowcy Smoków” jest najlepszą zbroją jaką miałem dla najemnika.
Bennet, kazał mi przynosić smocze jaja, a po przyniesieniu pierwszego już miał w swojej ofercie tą właśnie zbroję. Także nie wiem, może za mało mu przyniosłem tych jaj?

Osobiście nie lubię bawić się w zaklęcia i ciągłe odnawianie many, gra najemnikiem oraz paladynem to jest to!

10.07.2003
12:01
[105]

zandarus [ Generaďż˝ ]

blood_x ---> Dopeiro w 5 rozdziale. W lochach pod klasztorem znajdziesz tajną komnatę Xardasa gdzie jest list i mapa wyspy gdzie jest ostani boss do pokonania, dodatkowo jak przeczytamy almanach nauczymy się wykuwnia się takiego miecza ( trzeba mieć rudę i krew smoka, nie pamiętam po ile chyba po 5, dlatego ważne w przypadku najemnika jest fakt aby nauczyć się zbierania łusek i krwi smoków zanim zaczniemy z nimi walczyć). Gdybyś grał np. palladynem to w tych podziemiach w almanachu będzie napisane jak zrobić runę teleportacyjną do tajego pomieszczenia z najlepszą w grze zbroją oraz jak po raz 2 konsekrować miecz, dla każdej postaci jest napisane co innego.

10.07.2003
12:10
[106]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Valtor ---> Ciężka zbroja łowcy smoków to najlepsza zbroja dla najemnika, możemy jeszcz zalożyć pierścień nietykalności (chyba tak się zwie) to dodatkowo będziemy mieli jeszcze plus 10 do wszystkich parametrów zbroi.
Jednak to mag w 6 rozdziale jest najlepszym wymiataczem, jak rzuci ognisty deszcz to wszystkie orki czy jaszczury w promieniu kilu metrow padają, ale jak wspomniaeś potrzeba dużo many.

10.07.2003
13:49
[107]

techi [ Legend ]

Jaki piękny dzionek na granie w GothicaII
i pytanko
Mam trzeci rozdział:
Poszedłem do klasztoru(Hagen kazał)a oni mi mówią że ktoś zakosił Oko Innosa. Oczyszczam kapliczki i spotykam włóczęgę, który mówi mi że przechodził kolo niego nowicjusz
no to ja śmigiem po trupach nowicjuszy. i spotykam tego myśliwego(nie pamiętam jak sie nazywał)i ten to samo. I problem nie mogę go znależć(Mówię o Pedrze). Wybiłem dwóch włóczęgów i nic. ślad zniknął. Gdzie on jest??
HELP. Aha czy ktoś z was miał już jajo smoka w 2 rozdziale?
Bo poszedłem do białego smoka (przez przypadek)i zabrałem kilka sakiewek ostrze burzy i jajo. Kiedy mi się przyda?

10.07.2003
13:54
smile
[108]

SamHaukneS [ śliski dżons ]

Witam... jescze się tu nie wpisywałem ale w grze jestem już na 2 rodziale... a tak wogóle to mam pytanko...mam rozdzał drugi ale jak sprawdziłem w poradniku GOL'owskim do G2 to sporoo zadań nie wykonałem...w znakomitej większości tych których zlecają najemnicy... Ja jestem w straży i robie zadania dla Lorda Andre...czy można tak zostawiać te QUESTY czy trzeba je wykonać nawet w 2 Rodziale (te dla najemników) ???

10.07.2003
15:22
[109]

techi [ Legend ]

Dobra nie musicie odpowiadać na moje poprzednie pytania. Znam już odpowiedzi, ale mam następne. Xardas powiedział że zgodzi się na rytuał Słońca(czy jakoś tak) jak będę silniejszy i przygotowany do walki ze smokami. Ale jak mam się pprzygotować. Jestem też już bardzo silny. Mam 83 siły, 51 zręczności, 51 many. 60% na jed. 41%dwur.43%na kusze itp. ale chyba musze zostać paladynem(j tak to rozumiem) tylko jak nim zostać???
Please o odpowioedz. Aha jestem juz strażnikiem

10.07.2003
16:03
[110]

zandarus [ Generaďż˝ ]

techi ---> uwolnij Benneta i pogadaj z Hagenem to dostaniesz zbroję rycerza, potem idź pogadaj z Pyrokarem ten jak dowie się, ze ma być Xardas to nie wyrazi zgody, potem idziesz do Xardasa mówisz o Pyrokarze, da ci klucz na formę Sekoba, w skrzyni jest książka, zanieś ją do klasztoru a Pyrokar się zgodzi. Oczywiście powinieneś naprawić oko u Benneta zanim zjawisz się w kręgu na rytuale.
Jak uwolnić Benneta, pogadaj z Hagenem, dopytaj się kto był swiadkiem zajścia, potem idż na górę w ratuszu (ten sam budynek) znadź gościa, zastrasz albo załatw (nie oplaca się placić) i zabiesz pamiętnik, potem zanieś do Hagena i Bennet jest wolny, dostaniesz zbroję i staniesz się palladynem. Idż na farmę Onara i daj dla Benneta oko do naprawy. Możesz dostać od Tekli gulasz (1 do siły, mozna je dostać 4 razy).
Będziesz silny jak sila będzie ok. 150, proponuje ci dopakować do 100%.

10.07.2003
16:09
[111]

QrKo [ Enslaved One ]

też mi sie tak zdażyło jak byłem najemnikiem ale statsy mialem ze 2 razy lepsze niż ty
jakos ze nie chcialo mi sie z tym zbytnio pierdzielić (gralem 2 raz) to zmieniłem sie guild na palladyna
i od razu sie zgodził a jakos ze ty jesteś dopiero strażnikiem to zostan palladynem powinno pomóc

10.07.2003
16:12
[112]

QrKo [ Enslaved One ]

apropos tego dziennika musisz go pzreczytać bo jak go bedziesz mial to nie zadziała tzreba go jeszcze przeczytać i sie pojawi wpis w dzienniku a pamietnik najlepiej kiszonkową kradzieżą ukraść a choć mu dasz te 2000 sztuk złota to on sie schowie w jaskini kolo jeziorka miedzy drogą od xardasa a farmą lobarta wiec go zatłuczes zi wezniesz kase...

10.07.2003
16:19
[113]

QrKo [ Enslaved One ]

jak ktokolwiek bedzie zakladal nowy wątek to niech dopisze kolejny punkt taki:

Żądła krwiopijcy i żuwaczki pełzacza:
Po odkryciu sposobu na leczenie za pomocą żądeł krwiopijcy nie radzę używać ich za często bo po bodajże 15 żądłach zjedzonych organizm uodparnia się na to i nic już nie daje zjedzenie nawet kolejnych 100, więc jako, że leczą one do fulla to najlepiej używac ich tylko w sytuacjach awaryjnych. To samo się tyczy żuwaczek, z tym że na nie nie trzeba odkrywac sposobu, aby zadziały...

10.07.2003
16:20
[114]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Oczywiście chodzilo mi o100% 2h, nie opłaca się trenować we wszystkich broniach bo to długo trwa i będziesz we wszystkim średni, jak trenujesz jedną broń to szybciej osiągniesz poziom mistrzowski. ja grając palladynem rozpoczynałem 4 rozdział własnie z siłą ok. 150 i 2h 90 lub 100%.

10.07.2003
16:46
smile
[115]

Yancy [ Senator ]

Link do kolejnej części wątku

14.07.2003
12:12
[116]

Fredmen [ Pretorianin ]

Co trzeba zrobic gdy po zabici czarnego maga nie wiem jak otworzyc te wielki drzwi które zanim stoja

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.