
Bukary [ Generaďż˝ ]
Fizyka HAVOK - interesujące (interaktywne) demo!
Jak wiadomo, wiele nowych gier (np. Thief 3, Deus Ex 2) wykorzystuje (będzie wykorzystywać) tzw. fizykę HAVOK.
Jakiś czas temu ukazało się cekawe demo fizyki HAVOK (adres poniżej), które - w sposob interaktywny (tzn. przy udziale osoby oglądającej stronę WWW) - prezentuje zachowanie się ludzkiego ciała. Warto obejrzeć, jeśli ktoś jeszcze tego nie widział! Wymagany jest Shockwave Plugin.
(Starajcie się ruszać szkielet przy pomocy myszki!)
hugo [ v4 ]
hehe najlepsza zabawa jest gdy sie go odczepi (klawisz h)...... heh
wtedy to sobie lata
donzoolo [ Senator ]
kurcze, musze sciagnac jeszcze Shockwave..Zaraz zobaczymy:)

hotDog [ Outsider ]
widzialem to wczoraj, bardzo fajne i faktycznie zaawansowany engine. To all --> warto czekac, az sie sciagnie wtyczka!
K@mil [ Wirnik ]
Sćiaam to całe Shockwave, bo bardzo mnie ciekawi jak to wygląda :) Jeszcze tylko troche...

Ficket [ BMX ]
Super... Bardzo ładnie wygląda i funkcjonuje...

Raynor [ Big Man ]
Hehe, fajne, ale czasami niedopracowane ;-D

Bukary [ Generaďż˝ ]
Oto adres strony z innymi (interaktywnymi) demonstracjami silnika HAVOK (fizyka postaci, obiektów, oświetlenia etc.):

K@mil [ Wirnik ]
Obejrzałem i stwierdzam że jest super :)

Bukary [ Generaďż˝ ]
A jeśli chcecie zobaczyć, jak zaimplementowana została fizyka Havok w produkowanej grze (ogłuszanie AI, rzucanie ciała, strącanie płonącej świecy etc.), to zachęcam do ściagnięcia tego interesującego filmiku:

bone_man [ Powered by ATI ]
Ja tez obejrzalem szkielet i naprawde jak w grach cos takiego bedzie to mniam mniam :))
Teraz ciagne filmik 60 kilo pokazuje 7 minut zobaczymy...

hotDog [ Outsider ]
nie wiem jak Wam, ale mnie obilo sie gdzies o galki oczne zdanie, w ktorym bylo napisane ze bedzie z niego korzystal HL2, czy to prawda? bo mnie sie wydawalo, ze HL2 bedzie miec wlasny engine...

eJay [ Gladiator ]
Robi wrazenie!!!

bone_man [ Powered by ATI ]
No filmik krotki, ale tresciwy. To kiedy Thief III ujrzy swiatlo dzienne? ;D

mycha921 [ N-Gage QD ]
super extra cool!
bone_man [ Powered by ATI ]
HotDog --> z tego co wiem, to silnik HL2 jest ich wlasny i nazywa sie ,,Source Engine,,. Tak mi sie wydaje.
donzoolo [ Senator ]
JESTEM POD WRAZENIEM
nope [ Huggy Bear ]
To co on robi po wciśnięciu "h" jest zajmujące conajmniej-ogólnie bardzo fajne :)

hotDog [ Outsider ]
bone_man--> no mnie tez tak sie zdawalo, wiec tamto zdanie to jakas pomylka musiala byc ;]
Ten drugi link tez jest niezly. A filmik z Thiefa 3 to odlot, konkurencja dla HL2 rosnie.
[dRaXer] [ Pretorianin ]
Swietne, widziałem to jeszcze w dniu ujawnienia. Tylko patrzeć, aż wyjdzie GeForce FX 25K i pojawią się gry z fotorealistyczną grafiką i fizyką HAVOK 5 :))

Bukary [ Generaďż˝ ]
Fizyka HAVOK stanowi centralną część HALF-LIFE 2, bone_man. To, rzecz jasna, nie przeczy temu, że H-L2 powstaje na oryginalnym silniku VALVE. Oto info ze strony https://www.havok.com/news/releases/13-05-03_a.html:
-----------------------------
Havok physics for Half Life 2
14th May 2003, San Francisco - Havok physics is at the heart of the eagerly awaited Half Life 2 from Valve Software. Physics gameplay is considered one of the key new departures in the sequel and is an integral part of the game experience.
"Making a game with the complex physics interactions and physics gameplay of Half-Life(R) 2 is really hard - but it would have been impossible if we hadn't started with robust fundamental physics technology from Havok."
“Havok has been working with Valve for almost three years to deliver breakthrough physical gameplay. Havok 2, launched at GDC 2003 incorporates all that we have learned from working with each other,
particularly in the area of character control and ragdolls”, said Dr. Steven Collins CTO, Havok
Apart from character physics, Havok runs environmental dynamics allowing interactivity with most objects and where else could you put a crowbar in the works to stop a dynamically modeled machine? Stay tuned to the Havok website for updates on physics in Half Life 2 as we approach ship date.
Havok
Havok Game Dynamics SDK is the fastest, most flexible cross-platform game dynamics solution available on the market today. Havok 2 can now deliver a highly-optimized ragdoll framework to deliver multiple rag dolls on all consoles. The Havok engine can easily be integrated with all third party and in-house rendering engines and is optimized for all the leading development platforms, including PlayStationÓ2, XboxÔ, GameCubeÔ and the PC.
Over 60 top game developers, including Remedy, Ion Storm and Valve have already used Havok to hit the ground running in their development process.
(© 2003 Valve, L.L.C. All rights reserved. Valve, the Valve Logo,
Half-Life, and the Half-Life logos are trademarks or registered trademarks of Valve L.L.C.)
-----------------------------
A oto lista niektórych gier (tylko PC), które wykorzystują fizykę HAVOK:
Thief 3
DeusEx 2
Half-life 2
Max Payne 2
Mythica
Freelancer
Painkiller
Dinosaur Hunting Extreme
Renegade Zero
US Racer
Megarace 3
Knights
Pełną listę klientów HAVOK (także konsole) znajdziecie tutaj:

hotDog [ Outsider ]
heh, czyli jednak mnie oczy nie mylily ?? :DD
Goozys[DEA] [ Virus ]
Half Life 2 w całości będzie korzystać z silnika graficznego VALVE pod względem wizualnym... Ffizyka gry natomiast będzie się opierać o technologię, którą prezentuje HAVOK...

Bukary [ Generaďż˝ ]
Bone_man, T3 ukaże się albo w grudniu 2003 (miesiąc lub dwa po premierze DX2), albo w lutym-marcu 2004. W wywiadzie udzielonym niemieckiej telewizji Randy Smith (główny projektant) twierdzi jednak, że będzie to "zima tego roku". Wywiad można ściągnąć stąd:

Andrewlee [ BFXXJ ]
Fajne to demko