GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: Integracja Wrocławska 2 + Turniej

02.07.2003
22:39
smile
[1]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Forum CM: Integracja Wrocławska 2 + Turniej

Proponuje spotkać się do końca tygodnia w sprawie Turnieju , bo to dogadywanie szczegółów via email zaczyna się przeciągać.......
Podajcie wolne terminy:

Shogun - wolny cały czas

02.07.2003
22:51
smile
[2]

Panzer Meyer [ Pretorianin ]

Zasadniczo mam wolne, poza sytuacjami kiedy coś mi wypadnie. ;) Ale jak podacie termin to czas sobie zarezerwuję.

03.07.2003
09:57
[3]

Yoko_Hino [ Centurion ]

czekam na konkretne propozycje.

03.07.2003
10:49
[4]

jp2 [ Generaďż˝ ]

mówie z góry że do 15lipca odpadam integracyjnie

i głosować wole na gg lub mailem.

03.07.2003
12:57
[5]

-=Dexter=- [ Konsul ]

w tygodniu nie bardzo, najbliższy weekend też odpada, podajcie jakiś termin, może przyszły weekend?

03.07.2003
13:40
smile
[6]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Dexter--->Jesteś sędzią , więc wypowiedz się ostatecznie w sprawie turnieju , bo te głosowania , to wiecznie będą trwały......

03.07.2003
19:43
smile
[7]

Panzer Meyer [ Pretorianin ]

Dexter ---> Faktycznie, na integracji tak samo jak przez maile nie dojdziemy do porozumienia. Każdy już przedstawił swoje propozycje i Ty jako Kanclerz ustal ostateczną formułę. Demokracja bywa często bolesna... ;)

03.07.2003
22:43
smile
[8]

BamSey [ Generaďż˝ ]

Szogun---> Skoro tak to ja poprosze o pliki:)

03.07.2003
23:01
[9]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

BamSey--->Pliki powinny być u ciebie od 30 czerwca.......

04.07.2003
13:38
smile
[10]

jp2 [ Generaďż˝ ]

dexter milczy w tym watku ;)

odpuszczam soibie atak/obrone i cmbb
proponuje szybko przeprowadzic 2gą ture głoswoania


UZUPEŁNIJCIE i wklejcie poprawioną całość


nie do końca mam pewnośc jak kto głowoswał ale spróbujmy podsumować po raz kolejny ;)
znaki zapytania dalem tam gdzie wiem, ze nie wiem :)

A.symetryczna mapka szoguna do ME:

dexter: za
jp2: przeciw
panzer_m: wstzrymuje sie(?)
shogun: za
yoko hino: wsztrymuje się(?)

wynik: 2:2:1 = mapka przechodzi

B. pomsyl z zakupem wojska popieraja:

dexter: za
jp2: za
panzer_m: za(?)
shogun: za(?)
yoko hino: wsztrymuje się(?)

wynik: 4:1:0 = kupjemy wojska lub ich część

C. pomysl by ew.zakupy robić wg reguł fionna:

dexter: ?
jp2: wstzrymuje się
panzer_m: ?
shogun: za
yoko hino: ?

wynik 1?:1?:? = ?

D. ilość walk: lustrzanki (8walk) czy po jednej walce i losowanie stron (4 walki)

dexter: ?
jp2: po jednej
panzer_m: ?
shogun: ?
yoko hino: ?

wynik ?:?:1? = ?

04.07.2003
13:45
[11]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

A.symetryczna mapka szoguna do ME:

dexter: za
jp2: przeciw
panzer_m: wstzrymuje sie(?)
shogun: za
yoko hino: wsztrymuje się(?)

wynik: 2:2:1 = mapka przechodzi

B. pomsyl z zakupem wojska popieraja:

dexter: za
jp2: za
panzer_m: za(?)
shogun: za
yoko hino: wsztrymuje się(?)

wynik: 4:1:0 = kupjemy wojska lub ich część

C. pomysl by ew.zakupy robić wg reguł fionna:

dexter: ?
jp2: wstzrymuje się
panzer_m: ?
shogun: za (niekoniecznie Fionna , ale bez wolnej amerykanki)
yoko hino: ?

wynik 1?:1?:? = ?

D. ilość walk: lustrzanki (8walk) czy po jednej walce i losowanie stron (4 walki)

dexter: ?
jp2: po jednej
panzer_m: ?
shogun:lustrzanki (bo część można zrobić na tcp/ip u mnie)
yoko hino: ?

wynik 1:?:1? = ?

04.07.2003
14:02
[12]

Yoko_Hino [ Centurion ]

A.symetryczna mapka szoguna do ME:

dexter: za
jp2: przeciw
panzer_m: wstzrymuje sie(?)
shogun: za
yoko hino: wsztrymuje się!

wynik: 2:2:1 = mapka przechodzi

B. pomsyl z zakupem wojska popieraja:

dexter: za
jp2: za
panzer_m: za(?)
shogun: za
yoko hino: za

wynik: 4:1:0 = kupjemy wojska lub ich część

C. pomysl by ew.zakupy robić wg reguł fionna:

dexter: ?
jp2: wstzrymuje się
panzer_m: ?
shogun: za (niekoniecznie Fionna , ale bez wolnej amerykanki)
yoko hino: (niekoniecznie Fionna , ale bez wolnej amerykanki)

wynik 1?:1?:? = ?

D. ilość walk: lustrzanki (8walk) czy po jednej walce i losowanie stron (4 walki)

dexter: ?
jp2: po jednej
panzer_m: ?
shogun:lustrzanki (bo część można zrobić na tcp/ip u mnie)
yoko hino: po jednej................ tyle czasu to ja nie mam by nad tym siedziec i siedziec

wynik 1:?:1? = ?

04.07.2003
14:07
[13]

jp2 [ Generaďż˝ ]

ok, korekta aktualnej punktacji

A.symetryczna mapka szoguna do ME:

dexter: za
jp2: przeciw
panzer_m: wstzrymuje sie(?)
shogun: za
yoko hino: wsztrymuje się!

wynik: 2:2:1 = mapka przechodzi

B. pomsyl z zakupem wojska popieraja:

dexter: za
jp2: za
panzer_m: za(?)
shogun: za
yoko hino: za

wynik: 5:0:0 = kupjemy wojska lub ich część

C. pomysl by ew.zakupy robić wg reguł fionna( lub bez wolenj amerykanki):

dexter: ?
jp2: za (fionn w ostatecznosci jak sie nie dogadamy:)
panzer_m: ?
shogun: za (niekoniecznie Fionna , ale bez wolnej amerykanki)
yoko hino: (niekoniecznie Fionna , ale bez wolnej amerykanki)

wynik 3?:?:? = i tak musimy sie jescze dogadac w szczególach

D. ilość walk: lustrzanki (8walk) czy po jednej walce i losowanie stron (4 walki)

dexter: ?
jp2: po jednej
panzer_m: ?
shogun:lustrzanki (bo część można zrobić na tcp/ip u mnie)
yoko hino: po jednej................ tyle czasu to ja nie mam by nad tym siedziec i siedziec

wynik 1:?:2? = ?

04.07.2003
14:27
[14]

-=Dexter=- [ Konsul ]

panowie, poczekajcie trochę, właśnie okrążyły mnie wirusy i musiałem przejść do obrony okrężnej, jest ciężko, zasoby kompa padają jak muchy, ale walczę dzielnie ;)

dodatkowo informuję że mamy szóstego - niejaki Diabeu zgłosił swój akces do turnieju, jak tylko postawię kompa na nogi (jeszcze jakieś dwie godzinki?) natychmiast podam oficjalny komunikat

04.07.2003
15:52
[15]

-=Dexter=- [ Konsul ]

Jako Kanclerz podaję oficjalne wyniki głosowania, format wyniku - za:wstrzymał się:przeciw - brak odpowiedzi uznajemy za wstrzymanie


A.symetryczna mapka szoguna do ME:
dexter: za
jp2: przeciw
panzer_m: za
shogun: za
yoko hino: wsztrymuje się!

wynik: 2:2:1 = mapka przechodzi


B. pomsyl z zakupem wojska popieraja:
dexter: za
jp2: za
panzer_m: za
shogun: za
yoko hino: za

wynik: 5:0:0 = kupjemy wojska lub ich część


C. pomysl by ew.zakupy robić wg reguł fionna( lub bez wolenj amerykanki):
dexter: za
jp2: za (fionn w ostatecznosci jak sie nie dogadamy:)
panzer_m: ?
shogun: za (niekoniecznie Fionna , ale bez wolnej amerykanki)
yoko hino: (niekoniecznie Fionna , ale bez wolnej amerykanki)

wynik 4:?:? = i tak musimy sie jescze dogadac w szczególach - ale jakies ograniczenia na pewno


D. ilość walk: lustrzanki (8walk) czy po jednej walce i losowanie stron (4 walki)
dexter: po jednej
jp2: po jednej
panzer_m: ?
shogun:lustrzanki (bo część można zrobić na tcp/ip u mnie)
yoko hino: po jednej................ tyle czasu to ja nie mam by nad tym siedziec i siedziec

wynik 1:?:3? = wychodzi że wolimy raczej mniej niż więcej walk jednocześnie ale doszedł szósty gracz co nam da inny układ walk szczegóły za chwilę

04.07.2003
16:32
[16]

-=Dexter=- [ Konsul ]

Dotychczasowe ustalenia:

1. Mamy przygotowaną symetryczną mapę (autorstwa Shoguna)
2. Robimy do niej zakupy - da się to tak zrobić żeby każdy mógł kupić co chce i nie widział wojsk przeciwnika. Przy zakupach zastosujemy jedną z reguł Fionna
3. Nie chcemy grać zbyt wielu gier jednocześnie (lustrzanka każdy z każdym) więc w tej chwili syuacja jest taka że będziemy grali po cztery gry - 2 Niemcami i 2 Aliantami - kto z kim jaka stroną wylosujemy - jesli dojdzie Diabeu sytuacja może się zmienić - szczegóły poniżej

Diabeu zaproponował coś takiego:
> (...) Ktoś zaproponował na nacie aby
> podzielić na dwie drużyny ochotników i zrobić bitwę o Breslau.
> Uważma że to świetny pomysł. Było zastrzeżenie ,że nie wszyscy
> mają CO:BB. Ale jest do CM:BO Mod na necie "frontovik" który też
> umożliwia grać armią czerwoną. Może niech chętni sobieściągną go
> i zrobimy wielką bitwe o Wrocław

myślę że to byłoby dobre uzupełnienie do propozycji jp2 - moglibyśmy wyzwać wtedy o walki resztę Polski i bronić się we Wrocławiu ;) ale to proponuję zrobić po rozegraniu pierwszego turnieju wewnętrznego - wypowiedzcie się.


Jeśli chodzi o system rozgrywek to wyglądać on będzie różnie w zalezności od tego czy Diabeu ostatecznie potwierdzi udział czy nie.

Jeśli nie to gramy wszyscy na raz, jedną turę, każdy jest sędzią w bitwach rozgrywanych między sobą przez pozostałych graczy (głównie będzie to polegać na zrobieniu zakupów), ja jako Kanclerz kontroluję potem terminowość rozgrywek.

Jeśli Diabeu dołączy gramy dwie tury, pierwszą w dwóch grupach po trzech zawodników każdy z każdym lustrzanki (wyjdzie po cztery gry na łeb), drugą rozegrają pary zawodników wg miajsc zajętych w grupach - pierwszyz pierwszym o 1 i 2 miejsce w turnieju, drugi z drugim o 3 i 4, trzeci z trzecim o 5 i 6 (tu po dwie gry). W pierszej turze do zakupów dwóch sędziów w drugiej się zobaczy jaki będzie układ. Graczy do grup proponuje rozstawić według układu z ligi CMBO. Terminowość rozgrywek znów kontroluję ja.


Punktacja: za wygraną 3 punkty, za remis 1, za przegraną 0. W razie równej ilości punktów decydują wyniki bitew pomiędzy graczami, w dalszej kolejności procenty wygranej.


Kontrola terminowości oparta będzie na hipotetycznym założeniu że wszystkie bitwy rozgrywamy przez pbem, wyznaczymy dobę turniejową która będzie trwała od 12.00 w południe do 12.00 w południe dnia następnego. Po otrzymaniu pbema trzeba będzie odpowiedzieć w ciągu następnej doby turniejowej, kto nie odpowie dostaje punkt karny, jeśli bitwa nie zostanie rozegrana w terminie i gracze nie ustalą wyniku między sobą (CF) wygrywa ten kto ma mniej punktów karnych. Oczywiście nie wyklucza to rozegrania bitwy przez TCP, ale punkty i tak będę zliczał po to żeby nie było wątliwości w razie sytuacji spornych.


To w skrócie tyle, reszta w formie regulaminu dziś wieczorem, jeśli macie uwagi to smarujcie bo potem nie uwzględnię ;)

Wasz Kanclerz :)

aha, za chwilę postaram się przedstawić technikę robienia zakupów, jeśli tylko kierowniczek przestanie łazić mi za plecami ;) jak nie to też wieczorem

04.07.2003
16:56
smile
[17]

jp2 [ Generaďż˝ ]

świetnie ,że pomysł z festung, komus oprócz mnie przypasaował ;)...
...rozumiem, że to wersja rozowjowa, na kiedyś. choć w tym wypadku jednak bb bedzie lepsze od modów.
(to moga być małe bitwy wprzypadku słabszych kompów)

...a jednka lusrzanki??? w sumie w tych grupach 3 osobowych (jak sie rozstawimy...gid'ami czy miejscem w lidze?) to mozna tak zagrac, ze kazdy raz zagra niemcami, raz aliantami i bedzie szybko, latwo i sprawiedliwie. raptem 2 walki + finały

co do punktacji to mam sugestię....moze za minor v. dac 1 lub 2 pkt a nie 3, tak jak za totala?
ew sumowac male punkty.

aha czy nie sadzicie ze dodanie mgły + sVP na brodach uatrakcyjni gre na szogunowej mapie?

kolejna sprawa: ile pkt i jaki fionn? proponuje 1500pkt, fionn krótki75, + dowolna art, bez umocnien zadnych (meeting)
zakupy piechoty kompaniami; poziom wyszkolenia dowolny. bez volksów i mixowania zakładek. bez zbugowanych sdkfz z plotami.

chaotyczny
realista
jp2

04.07.2003
17:26
[18]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

W przyszłości możemy zrobić Festung , ale nie na Frontoviku w BO , bo on zmienia tylko wygląd pojazdów ( trzeba będzie zrobić backup folderu BMP ) , a statystyki zostają te same , więc rozrywka raczej niespecjalna........

Lepiej bez mgły

Z piechoty wywalić oprócz Volksów oczywiście fizylierów ( to też smg squady w BO ). sVP na brodach OK, zaraz poprawie.Piechota kompaniami,a jak zostanie punktów to może pozwolić na dodatkowe plutony ?

Czekam na info odnośnie zakupu jednostek

04.07.2003
17:29
[19]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

jp2---->Jeśli będziemy robić turniej o obronie wrocławia , to fajnie by było wcześniej wytrzasnąć skądś przedwojenny plan miasta

04.07.2003
18:57
smile
[20]

Panzer Meyer [ Pretorianin ]

Przystaję na propozycje Dextera. Wydaje mi się, że lepiej najpierw rozegrać turniej wewnętrzny na 5-6 osób, a potem kombinować coś z innymi (Festung itp...). Trzeba tylko ustalić konkretną regułę Fionna. Może "krótka 75"??

04.07.2003
18:58
[21]

jp2 [ Generaďż˝ ]

->szogun
part1 (TW)
no to chociaz deszcz ;)
proponuje zmaist plutonow na sztuki
kupic czolg czy extra spottera (co ja mowie? nie robcie tego dobrzy ludzie!)
ale nie bede sie upieral


part2 (festung)
np taki,
swiezutki zupełnie link??

myslalem czy tego nie dac w linkach ale to b.luzno zwiazane z cm

04.07.2003
19:55
[22]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

jp2--->A czemu nie możemy grać przy dobrej pogodzie.Większość moich ostatnich pojedynków odbywała się w deszczu/mgle/śniegu i chwilowo mam całkowicie dość wszelkich anomalii pogodowych.........

04.07.2003
21:34
[23]

jp2 [ Generaďż˝ ]

mozemy grac pzry kazdej...nawet w nocy :)
to tylko propoyzcja

06.07.2003
20:14
smile
[24]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Hmmmmm..... Mamy zaczynać jutro a o zakupach jednostek nadal nic........

06.07.2003
20:19
[25]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Moja propozycja brzmi tak :
Obaj gracze przesyłają do sędziego ( ew.kogoś , kogo sędzia wyznaczy ) składy swoich wojsk , on je umieszcza na planszy , robi Tournament Save podsyła scenariusz obu graczom.

Pozostaje pytanie na ile punktów gramy ? reszta to Krótka 75 , No Force Mix , Unrestricted

06.07.2003
20:28
[26]

Panzer Meyer [ Pretorianin ]

Proponuję 1500. Kto za??

07.07.2003
02:31
[27]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

1500 OK , może być mniej , byle nie więcej

btw. Jeśli ktoś jednak będzie miał ochotę na rozegranie pojedynku u mnie na TCP zamiast PBEM , to niech da wcześniej znać :))

07.07.2003
10:27
smile
[28]

jp2 [ Generaďż˝ ]

wariantowe zasady art w fionie krótkim:


'Krótka 75-ka' - dopuszcza kaliber artylerii 105mm i niższy.
Uwaga 1: Brytyjska i amerykańska artyleria kal. 4.2 cala (107mm) nie jest dozwolona w zasadzie "Krótka 75-ka" dopóki obaj gracze nie zgodzą się na jej stosowanie przed zakupem jednostek.
Uwaga 2: Jest możliwe zwiększenie limitu artylerii w zasadzie "Krótka 75-ka" do 120mm (za zgodą obu stron). Jednakże wymóg stosowania przez graczy artylerii o wolniejszym czasie reakcji w limicie 105 mm skupia uwagę graczy na odpowiedniej koordynacji pomiędzy piechotą i czołgami, nie wybacza błędów taktycznych i stwarza zupełnie inne warunki gry.



co powiecie na limit 155mm?

07.07.2003
11:21
[29]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

jp2---> nie , lepiej jak zostanie według zasad

07.07.2003
11:22
[30]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

można ew. 4,2 inch dopuścić

07.07.2003
11:46
[31]

-=Dexter=- [ Konsul ]

ja też jestem za czystą 'krótką 75'
zakupy za 1500, jedna zakładka

Diabeu potwierdził, gra

zakupy będziemy robili tak:
1. Shogun zrobi wersje scenariusza bez wojsk, ewentualnie z częściowo zakupionymi wojskami
2. Każdy graczy prześle listę jednostek, które chce zakupić do Kupującego (wyznaczymy ich po ustaleniu składów grup - dwóch po jednym dla każdej grupy)
3. Kupujący otwiera scenariusz w edytorze, zakupuje/dokupuje oddziały i zapisuje scenariusz przy użyciu funkcji 'Tournament Save' (uwaga! tak zapisanego pliku nie można już edytować) przy zapisie jako stronę rozpoczynającą zawsze wybiera Aliantów
4. Kupujący wysyła pliki z zakupionymi jednostkami do odpowiednich graczy.
5. Gracze muszą zapisać pliki w katalogu 'Scenarios' i otwierają pliki za pierwszym razem jako scenariusze, wybierają opcję rozgrywki przez pbem, rozstawiają wojska na mapie a dalej już standardowo jak przy klasycznym pbem'ie - przeciwnik rozstawia swoje wojska i zaczyna się bitwa.

za chwilę składy grup

07.07.2003
12:26
[32]

-=Dexter=- [ Konsul ]

składy grup ustalone zgodnie z kolejnością w tabeli ligi CMBO (według gid'ów wyszło to samo)

Yoko Hino - grupa A
Dexter - grupa B
jp2 - grupa A
Shogun - grupa B
Panzer Meyer - grupa A
Diabeu - grupa B

Grupa A: Yoko Hino, jp2, Panzer Meyer
Grupa B: Dexter, Shogun, Diabeu

Gramy każdy z każdym w grupie, lustrzankę (raz Niemcami, raz Aliantami), na mapie Shoguna, 'krótka 75', jedna zakładka
Dla grupy A zakupy zrobię ja, potrzebny ochotnik z grupy A do zrobienia zakupów dla grupy B
Zrobię ładny regulamin, dzisiaj powinienem go podac na forum
Shogun niech przygotuje mapę i roześle do wszystkich, wrzuć jeszcze ustawienia scenarusz na forum w formacie:

RODZAJE SIŁ (DLA OBU STRON):

Type -> Unrestricted
Force -> No Restriction
Quality -> Medium
Purchase Units -> Allow Human

I POZOSTAŁE:

Battle Type ->Meeting Engagement
Force Size -> 1500 points
Map Size -> Medium
Attacker -> Allied Attacker
Handicap -> None
Date -> June 1944
Time -> Day
Weather -> Clear
Game Length -> 30 turns

Uwaga jeśli ktoś ma jeszcze jakies propozycje niech zgłasza wnioski do głosowania na forum (dopisuje kolejne do listy) termin zgłaszania do wtorku do 9.00 rano. Wnioski w miarę możliwości niech bedą sformułowane jednoznacznie (żeby się dało na nie odpowiedzieć 'tak' lub 'nie')

Wnioski:

1. Jaki dopuszczamy limit kalibru artylerii (105, 107, 120, 155)
2. Czy ustalamy jakieś podstawowe składy wojsk dla wszystkich, np dwie kompanie piechoty pozostawiając limit punktów na wsparcie (jeśli nie to każdy kupuje sobie cały skład)

07.07.2003
12:47
[33]

jp2 [ Generaďż˝ ]

Wnioski

1. Jaki dopuszczamy limit kalibru artylerii (105, 107, 120, 155)
: 1x tak (155mm ew limit 300pkt na arty)

2. Czy ustalamy jakieś podstawowe składy wojsk dla wszystkich, np dwie kompanie piechoty pozostawiając limit punktów na wsparcie (jeśli nie to każdy kupuje sobie cały skład)
: piechota kompaniami, min.1 kompania, min.1 czołg)

3. GRUPA B JEST TEORETYCZNIE SŁABSZA.
: to w kwestii formalnej bo mi jest ryba ;D


4. moze jednka mzniejszyc ilosc walk? bez lustrzanek. niech nasłabszy ustali z kim w grupie chce grac niemcami a z kim aliantami...i wtedy dobór sił w 3ej walce będzie oczywisty (tak by każdy grał raz niemcami). mam nadzije, ze napisałem to zroumiale:)

07.07.2003
13:28
[34]

Panzer Meyer [ Pretorianin ]

1. Jaki dopuszczamy limit kalibru artylerii (105, 107, 120, 155)
Jestem za 105mm. Ewentualne rozszerzenie do 120mm przy limicie punktowym na zakupy (wg sugestii jp2).

2. Czy ustalamy jakieś podstawowe składy wojsk dla wszystkich, np dwie kompanie piechoty pozostawiając limit punktów na wsparcie (jeśli nie to każdy kupuje sobie cały skład)
Można ustalić minimum na 1 kompanię, ale nie narzucać ograniczenia na zakupy tylko kompaniami (z wyjątkiem tej pierwszej). Chodzi mi o to aby można było kupić np: 1 kompanię + 1 pluton. Wsparcie dowolne.

3. GRUPA B JEST TEORETYCZNIE SŁABSZA.
Trudno... Ja i tak pewnie odpadnę ;(

4. moze jednka mzniejszyc ilosc walk? bez lustrzanek. niech nasłabszy ustali z kim w grupie chce grac niemcami a z kim aliantami...i wtedy dobór sił w 3ej walce będzie oczywisty (tak by każdy grał raz niemcami).
Wolałbym nie. Ilość walk została zmniejszona przez podział na grupy. I niech tak zostanie. Dwie walki w grupie + finał to trochę mało jak na turniej...

07.07.2003
13:34
[35]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Wnioski:
Arty - 107mm ( angole nie mają chyba 105mm , więc inaczej byliby poszkodowani )

Podstawowe składy - piechta kompaiami min.1 komp. 1 tank ( na mape nie ma sensu wcześniej wrzucać na plansze , bo nie wiadomo jakąnację/zakładkę gracz wybierze )

Lustrzanki - TAK

Battle Type ->Meeting Engagement
Force Size -> 1500 points
Map Size -> Medium
Attacker -> Allied Attacker
Handicap -> None
Date -> Październik 1944
Time -> Day
Weather -> Overcast
Game Length -> 30 turns

07.07.2003
13:36
smile
[36]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

No może do składów min. bez tego czołgu , bo kto wie czy nie znajdzie się jakiś hardcore'owiec , który weźmie spad. albo Gebirgsjagerów :)))

07.07.2003
13:42
[37]

-=Dexter=- [ Konsul ]

W dotychczasowych wywodach umknął mi ważny element: ograniczenia rodzajów wojsk w zakupach oraz zakazy zakupów niektórych jednostek, za oczywisty uważam zakaz kupowania flaków na lawecie, cały czas zakładałem tez że przy zakupach zastosujemy ograniczenia punktowe stosowane przy Combined Arms, dorzucę to do głosowania (jednocześnie trochę to uporządkuję zgodnie z moim wybujałym poczuciem formalizmu ;) - następne wnioski dopisujcie wg wzoru)

1. Jaki dopuszczamy limit kalibru artylerii (105, 107, 120, 155)
jp2 - 155mm
Panzer Meyer - 120mm
Dexter - 105mm

2. Czy ustalamy jakieś podstawowe składy wojsk dla wszystkich, np dwie kompanie piechoty pozostawiając limit punktów na wsparcie (jeśli nie to każdy kupuje sobie cały skład)
jp2 - tak: piechota kompaniami, min.1 kompania, min.1 czołg)
Panzer Meyer - tak: Można ustalić minimum na 1 kompanię, ale nie narzucać ograniczenia na zakupy tylko kompaniami (z wyjątkiem tej pierwszej). Chodzi mi o to aby można było kupić np: 1 kompanię + 1 pluton. Wsparcie dowolne
Dexter - nie

3. Czy akceptujesz takie rozstawienie graczy w grupach
jp2 - ?
Panzer Meyer - tak
Dexter - tak

4. Czy ograniczamy ilość gier w ten sposób, że najsłabszy (wg tabeli ligi CMBO) gracz wybiera z kim gra Niemcami a z kim Aliantami?
jp2 - tak
Panzer Meyer - nie
Dexter - tak

5. Czy stosujemy ograniczenia przy zakupach odpowiednie dla Combined Arms?
Dexter - tak

07.07.2003
13:42
smile
[38]

Panzer Meyer [ Pretorianin ]

I jeszcze małe pytanie: Czy walki turniejowe będą rejestrowane jako ligowe?? Troszkę się obawiam :P

Wniosek:
Walki grupowe rejestrować jako sparingi, finały jako ligówki (w finale szanse są podobne, w grupie różnie to bywa).

07.07.2003
13:45
[39]

Panzer Meyer [ Pretorianin ]

5. Czy stosujemy ograniczenia przy zakupach odpowiednie dla Combined Arms?
Dexter - tak
Pz M - tak

07.07.2003
13:48
[40]

Panzer Meyer [ Pretorianin ]

Albo lepiej tak:

1. Jaki dopuszczamy limit kalibru artylerii (105, 107, 120, 155)
jp2 - 155mm
Panzer Meyer - 120mm
Dexter - 105mm

2. Czy ustalamy jakieś podstawowe składy wojsk dla wszystkich, np dwie kompanie piechoty pozostawiając limit punktów na wsparcie (jeśli nie to każdy kupuje sobie cały skład)
jp2 - tak: piechota kompaniami, min.1 kompania, min.1 czołg)
Panzer Meyer - nie: jeżeli przejdzie "combined arms"
Dexter - nie

3. Czy akceptujesz takie rozstawienie graczy w grupach
jp2 - ?
Panzer Meyer - tak
Dexter - tak

4. Czy ograniczamy ilość gier w ten sposób, że najsłabszy (wg tabeli ligi CMBO) gracz wybiera z kim gra Niemcami a z kim Aliantami?
jp2 - tak
Panzer Meyer - nie
Dexter - tak

5. Czy stosujemy ograniczenia przy zakupach odpowiednie dla Combined Arms?
Dexter - tak
Panzer Meyer - tak

07.07.2003
13:54
[41]

-=Dexter=- [ Konsul ]

Panzer, nie wyręczaj Kanclerza bo dostaniesz pieczęcią ;)
Będę tak od czasu do czasu uściślał. Uwaga zmieniłem swój głos w sprawie artylerii przychylając sie do zdania Shoguna

1. Jaki dopuszczamy limit kalibru artylerii (105, 107, 120, 155)
jp2 - 155mm
Panzer Meyer - 120mm
Dexter - 107mm
Shogun - 107mm

2. Czy ustalamy jakieś podstawowe składy wojsk dla wszystkich, np dwie kompanie piechoty pozostawiając limit punktów na wsparcie (jeśli nie to każdy kupuje sobie cały skład)
jp2 - tak
Panzer Meyer - tak
Dexter - nie
Shogun - tak

3. Czy akceptujesz takie rozstawienie graczy w grupach
jp2 - ?
Panzer Meyer - tak
Dexter - tak
Shogun - ?

4. Czy ograniczamy ilość gier w ten sposób, że najsłabszy (wg tabeli ligi CMBO) gracz wybiera z kim gra Niemcami a z kim Aliantami?
jp2 - tak
Panzer Meyer - nie
Dexter - tak
Shogun - nie

5. Czy stosujemy ograniczenia przy zakupach odpowiednie dla Combined Arms?
Dexter - tak
Panzer - tak
jp2 - ?
Shogun - ?

Rejestrację gier pozostawiłbym do ustalenia pomiędzy graczami

07.07.2003
14:00
[42]

jp2 [ Generaďż˝ ]




1. Jaki dopuszczamy limit kalibru artylerii (105, 107, 120, 155)
jp2 - 155mm (rany! ale jak juz chcecie 107 to dopuśććie 120mm, tu chodzi o czas dostepu)
Panzer Meyer - 120mm
Dexter - 107mm
Shogun - 107mm

2. Czy ustalamy jakieś podstawowe składy wojsk dla wszystkich, np dwie kompanie piechoty pozostawiając limit punktów na wsparcie (jeśli nie to każdy kupuje sobie cały skład)
jp2 - tak ,szczególy w nastepnym głosowaniu ;)
Panzer Meyer - tak
Dexter - nie
Shogun - tak

3. Czy akceptujesz takie rozstawienie graczy w grupach
jp2 - wstrzymuje się (żeby nie blokowac nikogo)
Panzer Meyer - tak
Dexter - tak
Shogun - ?

4. Czy ograniczamy ilość gier w ten sposób, że najsłabszy (wg tabeli ligi CMBO) gracz wybiera z kim gra Niemcami a z kim Aliantami?
jp2 - tak
Panzer Meyer - nie
Dexter - tak
Shogun - nie

5. Czy stosujemy ograniczenia przy zakupach odpowiednie dla Combined Arms?
Dexter - tak
Panzer - tak
jp2 - nie (wole "armor" albo nasze ustalenia sczgółowe)
Shogun - ?

6. Rejestrację gier pozostawiłbym do ustalenia pomiędzy graczami
Dexter - tak
Panzer -
jp2 - tak (nie ma co narzucać)
Shogun -



widze że yoko bedzie miał decydujacy głos w paru sprawach

07.07.2003
14:11
[43]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Podstawowe składy - Jeśli podstawką będzie kompania piechty to tak , większych nie

Grupy - OK

Comb.Arms - ew. może być ( choć w regułach Fionna jest bardzo wyraźnie napisane UNRESTRICTED )

Rejestracja - ustalenia graczy OK

07.07.2003
14:14
[44]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Co do restrykcji w zakupach to wszelkie flaki i tak są zakazane w regułach Fionna.A że gramy w październiku 44 to Volksgrenadierów nie będzie

07.07.2003
14:19
[45]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

5. Ustawienia zakupu
Ustawienia zakupu dla zasad "Zrównoważonych sił" powinny być 'UNRESTRICTED'. Żaden z graczy nie może kupić uzbrojenia, które dałoby mu możliwość zapanowania nad polem bitwy dzięki przewadze technicznej lub cechom taktycznym. Jeżeli jeden z graczy chciałby zakupić jeden typ uzbrojenia w masie i spróbować w ten sposób zapanować nad polem bitwy, to nie pozostaje nic innego jak tylko życzyć mu powodzenia ;)

08.07.2003
02:13
[46]

Glazo [ Konsul ]

Czy jest przewidziany termin spotkania na dogadanie szczegułów turnieju- osobiście wole patrzeć na człowieka nie ekran. I o której zwykle spotykacie sie na forum. A jestem diabeu tylko przy rejestracji wyskakiwało że zajęte więc wybrałem inną ksywę.

08.07.2003
13:16
smile
[47]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Yoko też się upiera przy spotkaniu na żywca..... czyli kolejne opóźnienia będą..... a ja w sierpniu wyjeżdżam....

Ustalcie jakiś termin , mi odpowiada wszystko z wyjątkiem tego czwartku

08.07.2003
14:50
[48]

Panzer Meyer [ Pretorianin ]

A po co spotkanie skoro już wszystko prawie ustalone?? Kanclerz zatwierdzi regulamin i jedziemy z koksem!

08.07.2003
14:58
[49]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Meyer--->Próbowałem mu to wytłumaczyć , ale chyba nie posłuchał......

08.07.2003
17:22
[50]

Glazo [ Konsul ]

Czy ktos zyczy sie spotkac w takim razie tak po prostu aby pogadac przy piwie? I pytanie czy ma byc to tcp/ip, czy moze byc czeste odpisywanie pbm.

08.07.2003
22:29
[51]

-=Dexter=- [ Konsul ]

Tu nadaje wasz ulubiony Kanclerz z zaświatów - czyli z nagłego wyjazdu interwencyjnego w celu ratowania pewnego kompa - jutro wracam do Wrocławia i przystępuję do publikacji regulaminu, jednocześnie informuję, że jeśli ktoś stęsknił się za widokiem mojego oblicza przez szklankę z browarkiem, ewentualnie chciałby obejrzeć je po raz pierwszy (hi Glazo vel Diabeu :) ) to jestem do dyspozycji w środę i czwartek w godzinach popołudniowych (po 17.00)

08.07.2003
22:39
smile
[52]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Dexter--->To może jutro na krzyżówce , jeśli Diabeu będzie miał czas , bo wstępnie się z nim na piątek zgadałem
Jeśli reszta może , dajcie znać

08.07.2003
23:07
[53]

Panzer Meyer [ Pretorianin ]

Może być jutro po południu. Jestem do dyspozycji.

08.07.2003
23:14
[54]

jp2 [ Generaďż˝ ]

niestety odpadam.

milego zaprawiana, życzę.

09.07.2003
00:21
[55]

Glazo [ Konsul ]

sorki ale jutro absolutnie nie moge kazdy inny termin z gry zatwierdzam tylko dajci znac do jutra do 16.00

09.07.2003
12:06
[56]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

To dla mnie następny termin to piątek popołudnie

09.07.2003
14:48
[57]

Glazo [ Konsul ]

Dla mnie wpożo

09.07.2003
15:28
[58]

-=Dexter=- [ Konsul ]

No to pojedziemy tradycyjnie, po Kanclersku :)

Ewentualne terminy browarka - kto może (uwagi):

2003-07-09 środa - Dexter (po 17.00), Shogun, Panzer Meyer
2003-07-10 czwartek - Dexter (po 17.00)
2003-07-11 piątek - Shogun, GlazoDiabeu ;)

09.07.2003
18:13
[59]

Panzer Meyer [ Pretorianin ]

2003-07-09 środa - Dexter (po 17.00), Shogun, Panzer Meyer - chyba już nieaktualne...
2003-07-10 czwartek - Dexter (po 17.00), Panzer (po 17)
2003-07-11 piątek - Shogun, GlazoDiabeu ;), Panzer (po 17)

Łykend odpada, bo we wtorek mam egzamin życia ;)

09.07.2003
18:32
[60]

-=Dexter=- [ Konsul ]

Browarek:

2003-07-10 czwartek - Dexter (po 17.00), Panzer (po 17)
2003-07-11 piątek - Shogun, GlazoDiabeu ;), Panzer (po 17)

W następnym poście zapodam propozycję regulaminu. Ze względu na przewlekłośc, tudzież niekompletność głosowania pozwoliłem sobie niektóre punkty sformułować wg własnego uznania. Jakby co to protestujcie. Zwracam waszą uwagę na:
- dopuszczalny kaliber artylerii - 120mm
- to że zakupy mają odbyć się bez wstępnych skladów wojsk
- to że zakupy mają odbyć się wg 'czystej' krótkiej 75-ki Fionna

09.07.2003
18:38
[61]

-=Dexter=- [ Konsul ]

TO JEST PROPOZYCJA - jak znajdziecie jakieś buraki to dajcie znać ;)

REGULAMIN TURNIEJU WROCŁAWSKIEGO


1. ORGANIZACJA TURNIEJU

1.1. Koordynacją turnieju, sprawami organizacyjnymi oraz kontrolą terminowości rozgrywek zajmuje się Kanclerz.

1.2. Przy podejmowaniu decyzji dotyczących turnieju Kanclerz powinien zasięgnąć opinii jego uczestników.

1.3. Kanclerz ogłasza termin i formę zgłaszania się do turnieju.

1.4. Po upływie terminu przyjmowania zgłoszeń Kanclerz publikuje listę chętnych do gry

1.5. Kanclerz ustala organizację rozgrywek turnieju, ilość tur, podział graczy na grupy, terminy rozgrywek itp. zamieszczając je w regulaminie turnieju, osobnym dla każdej jego edycji.

1.6. Kanclerz zakłada kontrolne konta pocztowe potrzebne do weryfikacji terminowości rozgrywek.

1.7. W razie zaistnienia okoliczności powodujących niemożność rozegrania turnieju w ramach przewidzianej pierwotnie organizacji rozgrywek, Kanclerz może zmodyfikować organizację rozgrywek po każdej turze.

1.8. W razie wątpliwości, na wniosek uczestnika, Kanclerz dokonuje wykładni przepisów regulaminu.


2. ROZGRYWKA

2.1. Pojedyncza bitwa może być rozgrywana przez pbem lub przez tcpip.

2.2. System kontroli terminowości rozgrywania bitwy oparty jest na hipotetycznym założeniu, że jest ona rozgrywana przez pbem.

2.3. Podstawową jednostka czasu jest Doba Turniejowa (DT), trwa ona od 15.00 w południe do 15.00 w południe dnia następnego (24 godziny)

2.4. Gracz, który otrzyma pbem musi na niego odpowiedzieć w ciągu doby turniejowej następującej po tej w czasie której otrzymał pbem. Gracz przesyła odpowiedź jednocześnie do przeciwnika i na adres kontrolnego konta pocztowego wyznaczonego przez Kanclerza.

2.5. Kanclerz kontroluje przebieg rozgrywki opierając się na datach i czasie odebrania wiadomości na kontrolnym koncie pocztowym.

2.6. Jeśli gracz nie odpowie w terminie na pbem, zostaje ukarany przez Kanclerza jednym punktem karnym, za każdą następną DT opóźnienia gracz otrzymuje kolejny punkt karny.

2.7. Gracze mogą rozegrać całą bitwę, lub jej część przez tcpip w takim wypadku na kontrolne konto pocztowe przesyłają plik z zapisanym stanem gry i obydwaj podają podczas której tury zapisali grę.

2.8. W każdą niedzielę Kanclerz informuje wszystkich graczy o ilości punktów karnych które otrzymali oraz o okolicznościach w jakich to nastąpiło w formie raport z aktualnego stanu terminowości rozgrywek.

2.9. W terminie ustalonym w organizacji rozgrywek dla danej tury, przewidzianym jako termin zakończenia rozgrywek w turze, Kanclerz ustala i publikuje wyniki bitwy.

2.10. Jeśli bitwa nie została zakończony w w.w. terminie to sędzia ustala zwycięzcę w następujący sposób:
a) jeżeli obaj gracze wyrażą zgodę wygrywa gracz mający więcej % zwycięstwa
b) Jeżeli którykolwiek z graczy nie zgodzi się na punkt a) zwycięzcą zostaje gracz, który ma mniej punktów karnych.



3. ORGANIZACJA ROZGRYWEK

3.1. Lista uczestników z podziałem na grupy:

Grupa A: Yoko Hino, jp2, Panzer Meyer
Grupa B: Dexter, Shogun, Diabeu

3.2. Turniej zostanie rozgrany w dwóch turach.

3.3. W każdej z tur, wszystkie bitwy rozgrywane są na jednej, przygotowanej wcześniej mapie do której każdy z graczy za pośrednictwem Kupującego dobierze jednostki.

3.4. W pierwszej turze Kupującym dla grupy A jest Dexter, kupującym dla grupy B jest ???. Kupujący w drugiej turze zostaną wyznaczeni po ogłoszeniu wyników pierwszej tury.

3.5. W pierszej turze każdy z graczy rozegra z pozostałymi graczami w grupie po dwie bitwy, jedną Niemcami, drugą Aliantami. Wszystkie bitwy w grupie zostaną rozegrane jednocześnie (każdy gra cztery bitwy jednocześnie w turze)

3.6. Zwycięzcy grupy A i B grają w finale o 1 i 2 miejsce, wiceliderzy obu grup o 3 i 4 miejsce a zajmujący trzecie pozycje o 5 i 6 miejsca. Każda para gra dwie bitwy, ze zmianą stron, jednocześnie.

3.7. Kupujący inicjuje gry w następujący sposób:

- Kupujący otrzymają od Kanclerza przygotowana wcześniej mapę.

- Każdy graczy prześle listę jednostek, które chce zakupić do odpowiedniego Kupującego, dla każdej bitwy oddzielną listę.

- przy sporządzaniu listy gracz zastosuje się do do następujacych zasad: limit zakupów wynosi 1500 punktów, przy zakupach stosujemy zasadę 'Krótka 75-ka' Fionn'a Kelly'ego, dopuszczalny kaliber artylerii to 120mm, zabronione jest używanie podczas turnieju następujących typów sprzętu: Sd Kfz 7/1 Flak Vehicle, Sd Kfz 7/2 Flak Vehicle.

- Kupujący otwiera scenariusz w edytorze, zakupuje/dokupuje oddziały zgodnie z listą przesłana przez graczy i zapisuje scenariusz przy użyciu funkcji 'Tournament Save' (uwaga! tak zapisanego pliku nie można już edytować) przy zapisie jako stronę rozpoczynającą zawsze wybiera Niemców.

- Kupujący wysyła pliki z zakupionymi jednostkami do odpowiednich graczy (inicjacja rozgrywki).

- gracze po otrzymaniu plików od Kupumącego muszą zapisać ja w katalogu 'Combat Mission\Scenarios' i otwierają pliki za pierwszym razem jako scenariusze, wybierają opcję rozgrywki przez pbem i rozstawiają wojska na mapie. Następnie wysyłaja do drugiego gracza pierwszy pbem.

- nazwy plików pbem powinny mieć nastepującą postać: Nick_pierwszego_gracza-nick_drugiego_gracza-numer_trzycyfrowy, np. pierwszy pbem w grze pomiądzy Dexterem i Shogunem wysyłany przez Dextera powinien mieć nazwę: Dexter-Shogun-001

3.8. Termin do wysłania pierwszych pbem'ów oraz terminy zakończenia tur zostanią ogłoszone przez Kanclerza na forum po zainicjowaniu przez Kupujących wszystkich bitew w turze.

3.9. Za wygraną bitwę gracz otrzymuje 2 punkty, za remis 1 punkt, za przegraną 0 punktów.

3.10. Kolejność w grupie oraz wynik spotkań finałowych ustala się wg:

a) ilości punktów
b) w wypadku równej ilości punktów o kolejności decyduje bilans bezpośrednich gier, następnie poziom zwycięstwa i ewentualnie % wygranej.

3.11. Gracz który odmówi rozegrania lub dokończenia gry otrzymuje 0 punktów a jego przeciwnik 2 punkty.

3.12. Gracz który odmówi rozegrania co najmniej 50% gier w turze nie jest klasyfikowany a punkty zdobyte w grach z nim nie są liczone.


4. PRZEPISY KOŃCOWE

4.1. Zmian w regulaminie turnieju dokonuje Kanclerz.

4.2. Kanclerzem w tej edycji turnieju jest Dexter.

4.3. Kanclerzem mogą wybrać uczestnicy turnieju dowolną osobę, w każdej chwili, przeprowadzając w tej sprawie głosowanie jawne. Wyboru dokonuje się zwykłą większocią głosów.

4.4. Zwycięzca turnieju otrzyma tytuł "Mistrz Wrocławia w CM:BO". Tytuł ten ma prawo nosić do zakończenia kolejnej edycji TW.

09.07.2003
19:11
smile
[62]

Panzer Meyer [ Pretorianin ]

Dexter ---> Niezłe! Fajnie, że to spisałeś, bo da się na tej podstawie przeprowadzić ewentualnie kolejne turnieje. Popieram (prawie) w całej rozciągłości! Wnoszę tylko o dokonywanie zakupów z ograniczeniami "combined arms".

09.07.2003
20:18
[63]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Dexter--->Po co napisałeś o tych Sdkfz skoro Krótka 75 eliminuje całą art. p-lot małego i średniego kalibru łącznie z tą samobieżną ??

09.07.2003
20:24
smile
[64]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Acha , to jak w końcu z tymi baretkami za uczestnictwo , które zaprojektował Meyer ?

09.07.2003
20:39
[65]

jp2 [ Generaďż˝ ]

achtung!
mapa którą dostałem nie jest meetenigiem, niemcy startują z foxihloe'i. sugeruję herr kanclerzowi mieć baczenie na to:]

kupującym dla grupy B mogę być ja.
chyba, że yoko ma sporo mocy pzrerobowych.

09.07.2003
21:25
[66]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

jp2--->Rzeczywiście , już poprawiłem i rozesłałem :-))

10.07.2003
00:04
smile
[67]

Glazo [ Konsul ]

Jedno pytanie co jeśli ktoś wyjedzie międzyczasie- raktujemy jako punkt karny czy wcześniejsze zawiadomienie jest honorowane.I czy spotykamy sie w piątek i o której bo ta data najwiekszej ilości odpowiada.

10.07.2003
10:57
[68]

-=Dexter=- [ Konsul ]

Panzer -> wniosek zostanie uwzględniony jeśli poprze Cię przynajmniej trzech uczestników

Szogun -> jesli chodzi o flaki samobieżne - wpisałem bo w regułach Fionna jest to mało precyzyjne, a w szczegółowych opisach zasad jest nawet wyraźny podział na 'pojazdy i czołgi' oraz 'działa holowane' i dopuszcza się pojazdy ze względu na kaliber, więc wolałem uściślić
jeśli chodzi o baretki - chyba jeszcze za wcześnie, skończymy turniej, będziemy się dekorować

jp2 -> Twoje zgłoszenie zostaje przyjęte - Kanclerz powierza Ci funkcję Kupującego dla grupy B

Glazo -> punkty karne za nieterminowe przesyłanie pbemów będą naliczane niezależnie od jakichkolwiek tłumaczeń, zakładam że skończymy gry terminowo a punkty będą ostatnim argumentem w razie kompletnego braku porozumienia pomiędzy graczami, to że ktoś wyjeżdża mnie nie interesuje, powiem więcej - nawet jak Ci się komp spali na węgielki to też zaczniesz dostawać punkty karne za nie przesyłanie pbem'ów :)

Terminy będą długie jak cholera (ilość pbem'ów * 24h = ok 3 miesięcy na turę) ale myślę że skończymy gry dużo wcześniej, część pewnie rozegramy przez tcp, a nawet jak ktoś wyjedzie na miesiąc to będzie czas na nadrabianie, może jeszcze dorzucę przepis o kasowaniu punków karnych za np. wysłanie dwóch pbem'ów w ciągu jednej doby turniejowej, bo niektórzy strasznie nie lubią mieć jakichkolwiek punktów na koncie, więc będą mieli szansę je odrabiać

10.07.2003
12:32
[69]

Glazo [ Konsul ]

Co z piątkiem?

10.07.2003
13:50
[70]

jp2 [ Generaďż˝ ]

wlasnie sie doczyrtalem ze gramy lustrzanki :(

dzizas, ale bede mial punktów karnych

10.07.2003
16:17
[71]

Yoko_Hino [ Centurion ]

1. Jaki dopuszczamy limit kalibru artylerii (105, 107, 120, 155)
jp2 - 155mm (rany! ale jak juz chcecie 107 to dopuśććie 120mm, tu chodzi o czas dostepu)
Panzer Meyer - 120mm
Dexter - 107mm
Shogun - 107mm
Yoko - 107mm

2. Czy ustalamy jakieś podstawowe składy wojsk dla wszystkich, np dwie kompanie piechoty pozostawiając limit punktów na wsparcie (jeśli nie to każdy kupuje sobie cały skład)
jp2 - tak ,szczególy w nastepnym głosowaniu ;)
Panzer Meyer - tak
Dexter - nie
Shogun - tak
Yoko - nie

3. Czy akceptujesz takie rozstawienie graczy w grupach
jp2 - wstrzymuje się (żeby nie blokowac nikogo)
Panzer Meyer - tak
Dexter - tak
Shogun - ?
Yoko - nie mam nic przeciw

4. Czy ograniczamy ilość gier w ten sposób, że najsłabszy (wg tabeli ligi CMBO) gracz wybiera z kim gra Niemcami a z kim Aliantami?
jp2 - tak
Panzer Meyer - nie
Dexter - tak
Shogun - nie
Yoko - wstrzymuje sie

5. Czy stosujemy ograniczenia przy zakupach odpowiednie dla Combined Arms?
Dexter - tak
Panzer - tak
jp2 - nie (wole "armor" albo nasze ustalenia sczgółowe)
Shogun - ?
Yoko - tak


6. Rejestrację gier pozostawiłbym do ustalenia pomiędzy graczami
Dexter - tak
Panzer -
jp2 - tak (nie ma co narzucać)
Shogun -
Yoko - nie ma co narzucać

10.07.2003
17:55
[72]

-=Dexter=- [ Konsul ]

no to wyniki wyglądaja jak do tej pory tak:

1. limit kalibru artylerii: 120mm (bo ja przychylam sie jednak do zdania jp2 i Panzera)
2. ustalamy podstawowe składy (zaproponujcie cos bo ja nie mam koncepcji)
3. grupy są ok
4. ograniczenie ilości nieroztrzygnięte (ale raczej będzie na nie, bo w takim układzie wstrzymam się od głosu)
5. stosujemy ograniczenia dla Combined Arms
6. rejestracja jak kto chce

jeśli nikt nie zaprotestuje, albo nie zmieni się układ głosów (jeszcze GlazoDiabeu) jutro dam ostateczny regulamin i lecimy z koksem, jeśli nie ustalicie jakiegoś podstawowego składu to zostanie wersja bez składu podstawowego :)

10.07.2003
19:16
[73]

Glazo [ Konsul ]

Każdy niech sam sobie wybiera skład Armii, maksymalna ilść gier, uważam że skład armii powinien być nieograniczony,grupy ok art. do 120mm

10.07.2003
19:33
[74]

Panzer Meyer [ Pretorianin ]

Skoro przeszło "combined arms" to cofam moje poparcie dla idei podstawowych składów. Chciałem poprostu uniknąć sytuacji kiedy np przeciwnik nabędzie całą kupę czołgów, którym ja będę mógł przeciwstawić jedynie Panzerfausty (albo co gorsza bomby "gamonia"). Teraz już to nie grozi. (Tylko nie pieczęcią!!!) ;)

10.07.2003
20:55
smile
[75]

Glazo [ Konsul ]

To jeaszcze ja Jarzombek. Co z piątkiem?! Integrujemy się czy nie?

10.07.2003
23:00
[76]

jp2 [ Generaďż˝ ]

october 1944 - ME, combined arms, 1500pkt
dla pewnosci podaję limity w formacie "szkopy/alianci":

piechota 930/840
wsparcie 372/378
pojazdy 375/300
czolgi 300/450
arty 225/281
fortyfikacje: 0/0

10.07.2003
23:25
[77]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Jak już ustaliliście arty na 120mm i Comb Arms. to przynajmniej pozwólcie na zakup piechty plutonami , jeśli na kompanie już nie starcza limitu. No i wyszkolenie wojsk ofkoz Medium ( czyli reg. albo vet. ) bo niezniosę zabijaków Elite......

10.07.2003
23:48
[78]

jp2 [ Generaďż˝ ]

-limity:
skoro jest combined (oj, cos asekurancko chłopaki :]) to tez nie widze wiekszego sensu ustalania skladów.
(ew, min 1 kompania piechoty i min 1czolg)

-kompania vs pluton:
dalej optuje za kupowaniem kompaniami.
ale od biedy mozliwosc dokupienia 1 lub 2 plutonów luzem.


ustalanie ostateczengo regulaminu troche trwa
ale jest wyjatkowo demokratyczne, zwłaszcza jak na 1944 rok
z reszta juz konczymy,
widze swiatełko w tunelu...
...a nie..., to kanclerz ;)

11.07.2003
01:08
smile
[79]

Panzer Meyer [ Pretorianin ]

Albo demokracja i turniej nie dojdzie do skutku z powodu ciągłych targów. albo rządy kanclerskie (wzór 33-45 ;)).
Wybór należy do nas...

Ja jestem za, bo boję się pieczęci. ;P

Druga sprawa:
Padły pytania o integrację. Ustosunkujcie się panowie.

11.07.2003
11:32
[80]

-=Dexter=- [ Konsul ]

ja dzisiaj odpadam integracyjnie, zaraz po pracy opuszczam nasze piękne miasto, wracam w niedzielę wieczorem
przed wyjściem z pracy podam ostateczną wersję regulaminu i wyznaczę termin do przesyłania plikow z zakupami, myślę że do poniedziałku rano będzie dobrze

11.07.2003
12:25
smile
[81]

Glazo [ Konsul ]

Uważam że powinien byc dowolny wybor skladu armii, albo choć żadnych ograniczeń typu kompania piechoty itp. bo zaraz czołgi tylko plutonami i dalej możemy sie kłócić!

11.07.2003
12:30
[82]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Glazo--->W BO nie kupisz czołgów plutonami bo się nie da.

Integracja dziś odpada , bo po wczorajszym wyjeździe praktycznie nie mam kasy na browar i jestem podziębiony. :-(
Chyba że ewentualnie na krzyżówce , ale jeśli będzie więcej osób

IMHO skoro jest Comb.Arms nie powinno być składów początkowych

11.07.2003
12:44
smile
[83]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Składów początkowych nie powinno być , bo a nuż ktoś będzie chciał sobie wziąć Spadochroniarzy albo Górali , a oni przecież nie mają puszek :)))

11.07.2003
13:14
smile
[84]

Glazo [ Konsul ]

Ze w BO nie można kupić plutonu czołgów to błąd i my zapaleni militaryści możemy to wypaczenie historii naprawić. Chcesz czołg- musisz pluton!!!!!!!!!!!

11.07.2003
15:32
smile
[85]

Glazo [ Konsul ]

Kto może dziś na 20.00 na krzyżówke niech sie wpisze!

11.07.2003
17:16
[86]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Jak będzie 3 chętnych oprócz mnie , to wpadnę , inaczej raczej nie....

11.07.2003
17:22
smile
[87]

Panzer Meyer [ Pretorianin ]

Niestety, mimo wcześniejszej deklaracji, dziś odpadam z przyczyn obiektywnych. Do wtorku jestem nieczynny, a w środę leczę kaca. ;P

14.07.2003
16:32
smile
[88]

jp2 [ Generaďż˝ ]

no i gol sie odwiesił,
ale bez niego tez mozna sie latwo dogadac

wszysycy zainteresowani i tak wiedza o co chodzi wiec dla podsumowania
publicznie zacytuje obecna liste walk:

> lista gier:
> 1. dexter(a)-diabeu(n) - wybiera Diabeu -> niemcy
> 2. dexter(n)-jp2(a) - wybiera jp2 -> alianci
> 3. dexter-panzer - wybiera Panzer Meyer ->
> 4. dexter-shogun - wybiera Shogun ->
> 5. diabeu(n)-jp2(a) - wybiera Diabeu -> niemcy
> 6. diabeu(n)-panzer(a) - wybiera Diabeu -> niemcy
> 7. diabeu(n)-shogun(a) - wybiera Diabeu -> niemcy
> 8. jp2-panzer - wybiera Panzer Meyer ->
> 9. jp2-shogun - wybiera Shogun ->
> 10. panzer-shogun - wybiera Panzer Meyer ->

14.07.2003
16:41
smile
[89]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

> lista gier:
> 1. dexter(a)-diabeu(n) - wybiera Diabeu -> niemcy
> 2. dexter(n)-jp2(a) - wybiera jp2 -> alianci
> 3. dexter-panzer - wybiera Panzer Meyer ->
> 4. dexter-shogun - wybiera Shogun ->
> 5. diabeu(n)-jp2(a) - wybiera Diabeu -> niemcy
> 6. diabeu(n)-panzer(a) - wybiera Diabeu -> niemcy
> 7. diabeu(n)-shogun(a) - wybiera Diabeu -> niemcy
> 8. jp2-panzer - wybiera Panzer Meyer ->
> 9. jp2-shogun - wybiera Shogun -> Niemcy
> 10. panzer-shogun - wybiera Panzer Meyer ->

Jak bede wiedział kim gra ze mną Meyer , to dopisze stronę do Dextera ( chce mieć po 2 meczyki na stronę )

14.07.2003
17:58
[90]

Panzer Meyer [ Pretorianin ]

> lista gier:
> 1. dexter(a)-diabeu(n) - wybiera Diabeu -> niemcy
> 2. dexter(n)-jp2(a) - wybiera jp2 -> alianci
> 3. dexter(a)-panzer(n) - wybiera Panzer Meyer -> Niemcy
> 4. dexter-shogun - wybiera Shogun ->
> 5. diabeu(n)-jp2(a) - wybiera Diabeu -> niemcy
> 6. diabeu(n)-panzer(a) - wybiera Diabeu -> niemcy
> 7. diabeu(n)-shogun(a) - wybiera Diabeu -> niemcy
> 8. jp2(n)-panzer(a) - wybiera Panzer Meyer -> alianci
> 9. jp2-shogun - wybiera Shogun -> Niemcy
> 10. panzer(n)-shogun(a) - wybiera Panzer Meyer -> Niemcy

S'il vous plait.

14.07.2003
18:18
smile
[91]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

> lista gier:
> 1. dexter(a)-diabeu(n) - wybiera Diabeu -> niemcy
> 2. dexter(n)-jp2(a) - wybiera jp2 -> alianci
> 3. dexter(a)-panzer(n) - wybiera Panzer Meyer -> Niemcy
> 4. dexter(a)-shogun(n) - wybiera Shogun -> niemcy
> 5. diabeu(n)-jp2(a) - wybiera Diabeu -> niemcy
> 6. diabeu(n)-panzer(a) - wybiera Diabeu -> niemcy
> 7. diabeu(n)-shogun(a) - wybiera Diabeu -> niemcy
> 8. jp2(n)-panzer(a) - wybiera Panzer Meyer -> alianci
> 9. jp2(a)-shogun(n) - wybiera Shogun -> niemcy
> 10. panzer(n)-shogun(a) - wybiera Panzer Meyer -> Niemcy

No to jazda :D

14.07.2003
18:23
smile
[92]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Terminy zakupów nadal są do środy ?

14.07.2003
22:09
smile
[93]

jp2 [ Generaďż˝ ]

tempo! tempo! panowie, wysyłajcie składy do dextera
a te przeciw dexterwi od mnie

moje składy przeciw diabeuowi, panzerowi i szogunowi wysłąłem do dextera

sklad vs dexter wysle shogunowi

14.07.2003
22:41
smile
[94]

jp2 [ Generaďż˝ ]

moje deklaracje poszły

koniec testowania! ;)

grajmy grajmy grajmy

15.07.2003
00:02
smile
[95]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Proponuje , żeby każdy wyłapał w czasie trwania gier po kilka fajnych screenów , można będzie wtedy popisać AAR-y z prawdziwego zdarzenia , albo chociaż galeryjkę zrobić :-)

jp2--->Jak to koniec ???!!!! A mi jeszcze tylko kilkadziesiąt składów zostało do sprawdzeni , buuuuuu...... ;-P

15.07.2003
10:01
[96]

-=Dexter=- [ Konsul ]

Shogun -> jak skończymy turniej a wszyscy zastosują się do prośby o oryginalne turniejowe hasła, to będzie można sobie przejrzeć całe walki, ja będę trzymał wszystkie pbem'y ze wszystkich gier u siebie (z kontrolnego konta)

19.07.2003
22:43
smile
[97]

Panzer Meyer [ Pretorianin ]

Odkryłem, że ta nasza (Shogunowa ;)) mapka wcale nie jest taka symetryczna. Nie chodzi o to, że się czepiam. Ja tylko zwracam uwage na moją spostrzegawczość ;P

Oto charakterystyczny zakręt po stronie alianckiej --->

19.07.2003
22:45
smile
[98]

Panzer Meyer [ Pretorianin ]

I to samo po stronie niemieckiej --->

Niby to samo, a zmusiło mnie do istotnej zmiany planów... ;P

19.07.2003
23:02
[99]

Tbi [ Pretorianin ]

PRZEPRASZAM CZY KTOS MOZE MNIE USWIADOMIC CO TO JEST CM???

20.07.2003
01:15
[100]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Przecież odpoczątku mówiłem , że ta mapa jest prawie idealnie symetryczna

Tbi--->Sprawdź w poniższym linku

20.07.2003
16:12
smile
[101]

Panzer Meyer [ Pretorianin ]

Szogun ---> A czy ja się czepiam?? Chciałem się tylko pochwalić spostrzegawczością ;) Jak znajdę coś jeszcze to dam Ci znać.

A tak między nami, to ta grupka drzewek na zakręcie, dokładnie naprzeciw brodu, to niezły handicap ;P

20.07.2003
18:12
smile
[102]

Szogun999 [ ~ Keeper of Secrets ~ ]

Meyer--->Dobra spostrzegawczość to by była jakbyś to zuważył wcześniej niż rozstawianie jednostek , w końcu mapę rozesłałem do wglądu ponad 2 tygodnie temu :-))

Czy ja wiem czy taki niezły... , dla piechoty to długi dystans do walki , a działa tam nie ustawisz bo poza strefą rozstawiania :-))

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.