GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

3dsmax i inne, czyli wątek dla grafików - część 19

26.06.2003
11:20
[1]

Karrde [ Pretorianin ]

3dsmax i inne, czyli wątek dla grafików - część 19

Niech pasja tworzenia trzyma was nadal w swych objeciach :)


------------------------------------------------------
-blueprints i zdjęcia referencyjne:
www.suurland.com/
www.onnovanbraam.com/
www.securityarms.com/
www.supersportwagen.net/
www.supercars.net/

-----------------------------------------------------

-tutoriale:
www.max3d.pl
www.3rddimensiontutorials.com
www.onnovanbraam.com
www.3dtotal.com/ffa/tutorials/tutorialsmax.asp

---------------------------------------------------------------

-tekstury:
www.mayang.com/textures
www.nepthys.com/textures
www.textures.forrest.cz
www.debevec.org/Probes/
www.davegh.com/
www.art.net/%7Ejeremy/photo/public_texture/index.html
www.tapety.lubie.pl/kategoria.php?id=366
www.3dcafe.com/asp/textures.asp
www.graffiti.org
www.seds.org/images/
www.textures.dk/

---------------------------------------------------------------------

-darmowe modele
www.3dtotal.com/ffa/meshes/meshhuman_a2.asp

-------------------------------------------------------------------------

-skrypty:
www.max3d.pl
www.scriptspot.com/start.htm

----------------------------------------------------------------------


Wszystkich 3d Maniakow zapraszamy do aktywnego udzielania sie w watku !!!!!



Poprzedni:

26.06.2003
11:31
[2]

Karrde [ Pretorianin ]

Ok, no to ja zaczne :)
Natchniony przez Minas'a postanowiłem stworzyć własny miecz. Wyniki mozna oglądać po kliknięciu na obrazku z prawej ;-)
Jest to również początek mojej zabawy z HDRI.
Raczej nie jest to wersja ostateczna - dojdą kamienie szlachetne i poprawie rękojeść (tekstura wydaje mi się "jakaś-takaś-nie-ten-tego" :/ ). Klinga tez nie wygląda najszcześliwiej, ale jak już mówiłem, dopiero zaczynam z HDRI :)
Jakieś konstruktywne komentarze (co poprawić, co zostawić) mile widziane :)

26.06.2003
16:00
smile
[3]

ZZar [ Konsul ]

Jeszcze kilka mieczy i będziemy mogli całą armię uzbroić ja też coś zrobie (niekoniecznie miecz ;)!!!

26.06.2003
16:10
[4]

Immothep [ Errare humanum est. ]

Karrde --> mieczyk cool, tylko przy renderowaniu daj wiekszy antyaliasing bo ząbki widać gdzieniegdzie :))
co do rękojeści zrób takie "wpsutki" na palce i zmien texture bo wygląda jakby z kamienia była zrobiona ;P
POZDRo

26.06.2003
21:40
smile
[5]

ZZar [ Konsul ]

No dobra teraz ja przedstawie moje wstępne szkice zdjęcie zrobione aparacikiem przepraszam za tą rączkę gumki nie miałem bo rysowałem to w samochodzie jak czekałem aż siostra wróci od dentysty hehehe ostrze trochę za krótkie bo się na kartce nie zmieściło------------------>
All rghts reserved----------------> :)))))))))))

26.06.2003
23:07
[6]

Maciak [ Pretorianin ]

hieh .. no to zyce powodzenia .. ;-> a pozniej razem zrobimy wspolna zbrojawnie ..;-D niezle szkice..

26.06.2003
23:07
[7]

Maciak [ Pretorianin ]

hieh .. no to zyce powodzenia .. ;-> a pozniej razem zrobimy wspolna zbrojawnie ..;-D niezle szkice..

27.06.2003
06:16
[8]

Karrde [ Pretorianin ]

No to mieczyka ciąg dalszy...
Teraz już nie wygląda jak sztylet ;-)
Miecz się zwie "Blade of Destiny" - patetycznie, mało odkrywczo, ale mnie sie podoba ;P
Tuż za klingą są dwa rubiny (po bokach) i szmaragd (w środku), rękojeść jest wykonana ze smoczej skóry 8)
"Podłoże" trochę zbyt ciemne, ale nie mam siły renderować jeszcze raz (godzina bez paru sekund - czego oczekiwać po C300A? :( )
To już jest raczej final, przynajmniej jeżeli chodzi o miecz - może dojdzie jakieś otoczenie...
--------------------------------------------->>

27.06.2003
08:12
smile
[9]

Karrde [ Pretorianin ]

Eee... wiecie co? Przecież smok nie ma skóry, tylko łuski... no to się popisałem ;-)
Będę to tłumaczył zmęczeniem - całą noc siedziałem :)

27.06.2003
10:32
smile
[10]

ZZar [ Konsul ]

A oto szkic po retuszu hieh---->

27.06.2003
19:57
smile
[11]

ZZar [ Konsul ]

No to jeszcze toporek dorzucę--->

27.06.2003
23:42
[12]

ZZar [ Konsul ]

A mój mieczyk nazywa się Eye of the dragon. (czy jakoś tak ;)

27.06.2003
23:49
smile
[13]

ZZar [ Konsul ]

Coś tak pustawo się zrobiło :((

28.06.2003
05:41
[14]

Karrde [ Pretorianin ]

Poprawiona rękojeść - teraz chyba już ładnie wygląda...
I do tego "drewniane podłoże".
To już finalny render, chyba, że ktoś wskaże jakiś błąd.

Aha - i bez Freud'owskich skojarzeń, patrząc na końcówkę ;>

ZZar --> faktycznie, pustawo... i nawet nikt nie chce komentować mojego miecza... :(

28.06.2003
10:27
[15]

Karrde [ Pretorianin ]

Deczko mi się nudziło ------------------==>
(przygotowanie sceny - 5 min., rendering - 40 min. :/ )

28.06.2003
10:34
smile
[16]

ZZar [ Konsul ]

To ja skomentuję ostrze wygląda bardzo dobrze i realistycznie ,ciekawe połączenie ostrza z rękojeścią, jakbyś wpakował jakiś kryształ w tym zagłębieniu pewnie rękojeść wyglądała by o wiele ciekawiej ,fajny bump, spróbuję przenieść swój szkic w 3d ale to będzie trudne i nie wiem czy mi się uda .

28.06.2003
15:42
smile
[17]

Minas Morgul [ Senator ]

Czesc chlopaki.

Pisze z Sopotu (wyjechalem na wakacje). Sorki Sephion, ze ksiazki jeszcze nie ma, ale nie udalo sie wyslac, bo robili cos z neostrada i nie mialem netu.

Mieczyk dorobie, jak wroce. Przyznam, ze ciezko mi zrobic te ornamenty, ale bede probowal.

Wracam 10-tego, to popracuje jeszcze :]

NA razie tu troche pustawo, ale zaczne wrzucac swoje badziewne renderki, jak tylko wroce.


..pokazecie mi jeszcze najladniejszy spodob na robienie tych ornamentow :)

Pozdrawiam Was wszystkich i zycze milych wakacji!

29.06.2003
13:59
smile
[18]

ZZar [ Konsul ]

Pusto tu więc zamieszcze wstępnego rendera mojego mieczyka :) ------>

01.07.2003
18:29
smile
[19]

ZZar [ Konsul ]

Kurde myślałem że do tej pory ktoś zapostuje :( to nic i ta zamieszczam prackę---->

01.07.2003
18:30
[20]

ZZar [ Konsul ]

Jeszcze jedna--->

01.07.2003
18:31
[21]

ZZar [ Konsul ]

I jeszcze jedna-------------->

01.07.2003
18:32
smile
[22]

ZZar [ Konsul ]

Próba z trawą--->

01.07.2003
18:33
[23]

ZZar [ Konsul ]

Piorun--->

03.07.2003
19:48
smile
[24]

ZZar [ Konsul ]

Widzę że wszyscy gdzieś wyjechali i pewnie piją zimne piwko i tylko ja siedzę przy kompie ;)))))))))
No cóż tak bywa hehheheh .....

05.07.2003
22:59
smile
[25]

HoWaRaNg [ Konsul ]

czy ktokolwiek z wasz kupywał jakąś książke o 3d maxsie jaką kolwiek ?????

05.07.2003
23:20
smile
[26]

KAINCOOL [ Chor��y ]

ja biblie 3ds4

Jak na was patrze to mi was szoda...:D

06.07.2003
00:31
smile
[27]

HoWaRaNg [ Konsul ]

KAINCOOL --->>> są tam jakies linki ????


Jak na was patrze to mi was szoda...:D - o co w tym chodziło ???

06.07.2003
00:39
smile
[28]

Mr.Bungle [ Generaďż˝ ]

HoWaRaNg -->Ja na różne książki o grafice (2d i 3d) wydałem około tysiąc złoty(chyba więcej)......(takie hobby:)

06.07.2003
00:42
[29]

Bremen [ The Dude ]

Ja tam ani jednej tylko tutki :D

06.07.2003
01:07
[30]

HoWaRaNg [ Konsul ]

w sumie z tutków tez można sie troche nauczyć

06.07.2003
02:44
smile
[31]

Mr.Bungle [ Generaďż˝ ]

Bremen oczywiście że tutoriale są lepsze.Ksiązki zazwyczaj są bardziej ogólnikowe i podają raczej zasady i działanie poszczególnych narzędzi.Ale autorzy i ich specyficzne poczucie humoru :) Miło przeczytać że np.jeden z twórców PS udziela wskazówek typu: tego nigdy nie zaznaczajcie po ta opcja to bzdura :) Poza tym w wielu autorami są współtwórcy lub osoby bliskie firmie produkującej dany program .

06.07.2003
10:07
[32]

KAINCOOL [ Chor��y ]

hehe nie powiem...
co do linków to nie wiem bo w tej chwii nie mam tej książki
oto nad czym pracuje tera----------------------------------------------------------------------------->

06.07.2003
10:56
smile
[33]

HoWaRaNg [ Konsul ]

Jaki jest adres do oficjalnej strony 3d maxa ????o ile jast taka strona chdzi mi o taką światową oficjalną strone

06.07.2003
11:05
smile
[34]

BiZkiT77 [ Konsul ]

KAINCOOL---------> i zadowolony jestes z Tej ksiazki.bo zastanawiam sie wlasnie nad nia i nad "po prostu 3ds4"

06.07.2003
11:09
[35]

HoWaRaNg [ Konsul ]

ja kupiłem książke tyle że do 3d maxa3 ale to nic bo mam 3d maxa 3 i 5

tylko właśnie jest mały kłopot w jednym dziale trzeba ściągnąć takie cuś ale ta strona którą tam podają nie istnieje no i myśle że może w nowych wersjach książek był by poprawny adres

06.07.2003
11:14
[36]

HoWaRaNg [ Konsul ]

patrzcie statuła wolności fajna nie ----->>>>
(nie mojego autorstwa :) )
ale i tak fajna

06.07.2003
13:24
[37]

KAINCOOL [ Chor��y ]

BiZkiT77-----------------> jak nic nie umiesz to sie opłaca a jak coś umiesz to lepiej tutki postudiuj

06.07.2003
23:57
smile
[38]

ZZar [ Konsul ]

czy ktoś pracuje w programie maya??? mam problem z przypisaniem fura do poligonów ...

08.07.2003
20:58
smile
[39]

ZZar [ Konsul ]

ufok---> :)))

08.07.2003
20:59
[40]

ZZar [ Konsul ]

Pracki jeszcze nie dokończone ale co tam

08.07.2003
21:56
[41]

LaSiu [ Konsul ]

kaincool -> zacny renderek bardzo mi sie podoba model.. zrobie sobie cos takiego i zrobie z tego jakiegos arta.. masz talencik pokaz wiecej pracek

09.07.2003
14:29
[42]

Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]

Witam.

Jakos ostatnio nie mam specjalnie czasu na tworczosc artystyczna, wiec wpadlem tylko zaprosic (ponownie) na strone https://strefa3d.gry-online.pl . Strona znowu zmienila troche wyglad i powoli zaczyna sie rozkrecac.

11.07.2003
21:45
[43]

Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]

Cos tu ostatnio pusto :/

A ja wam zaprezentuje swiezo wytloczona momnete. Sorry ze taka prosta, ale nawet nie wiem jak sie bedzie ta waluta nazywac :/ Jutro moze bede juz wiedzial, a wtedy postaram sie cos do niej dorobic :P

11.07.2003
22:24
[44]

Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]

I revers tej monety, troche to trwalo, bo musialem po pierwsze go zrobic, a po drugie wyrenderowac :/ (Renderowalo sie dokladine 15 min 31 sek) ==>

12.07.2003
19:35
smile
[45]

ZZar [ Konsul ]

No kozak moneta, będzie konkurencja dla euro nazwa hmm ----> Noname :))))))))))))

13.07.2003
17:55
[46]

Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]

No coz, z powodu problemow omawianych na wczorajszym zebraniu, zapomnialem sie zapytac jak i czy wogole te monety beda sie nazywac :/ No coz, beda musialy poczekac :P

A teraz kilka innych prostych prac do oceny pod wzgledem realnosci :P ==>

13.07.2003
17:55
[47]

Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]

2. =>

PS. Realnosci - tzn. glownie chodzi mi tu o material, bo same obiekty sa dosc realne chyba :P

13.07.2003
17:56
[48]

Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]

3. =>

13.07.2003
18:01
smile
[49]

Regis [ ]

Drak'kan --> Moneta jest spoko, ale moj nie znajacy sie na programach do grafiki 3D mowi mi, ze ten brzeg jest kiepski - zauwaz ze malo ktora moneta ma kanciasty przeg - raczej te zabki as "prostokatne" (a nie szpiczste - zobacz np. 5zl) i nie takie duze. Rozumiem ze to jakas nieistniejaca moneta, ale mimo wszystko wyglada troszke za bardzo jak kolo zebate :)

13.07.2003
18:05
smile
[50]

Monther [ Generaďż˝ ]

Drak'kan ---> no bardzo ładne te trzy ostatnie rzeczy. Jak uzyskałeś takie realne oświetlenie i cienie? Uchyl rąbka tajemnicy ;-)

13.07.2003
18:25
[51]

Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]

Bremen => Zastanowie sie nad tym, chociaz akurat jesli chodzi o wielkosc to pamietaj ze ta moneta na renderze jest tak ze dwa, trzy razy za duza. W rzeczywistosci te zabki bylyby mniejsze i prawie nie wyczuwalne :P

Monther => Jeden Omni Light na duzej wysokosci (cien ustawiony na 0.5) + Sky Light w wykonaniu Brazila i tyle :P

13.07.2003
19:55
smile
[52]

Regis [ ]

Drak'kan --> Czy to Bremen to moze do mnie ? :) Bo pasuje jako odpowiedz do mojej wypowiedzi, ale ja Bremenem nie bylem, nie jestem i nie bede :) Ale on tak zasze na wszystko narzeka, wiec moze to Cie zmylilo :>

13.07.2003
20:13
[53]

Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]

Sorry Regis, nie wiem dlaczego bylem przekonany ze to Bremen pisal tego posta :P Moze masz racje, to przyczepianie sie Bremena do szczegolow moglo mnie zmylic :P

13.07.2003
20:18
smile
[54]

Regis [ ]

Drak'kan --> Wiesz, wiele sie nie pomyliles :) Ja tez lubie sie przyczepiec do roznych drobiazgow, bo jestem w jakis sposob perfekcjonista, ale z Bremenem nie mam sie co rownac :) Chociaz to moze jego wplyw tak na mnie dzialal (6 lat w tej samej klasie chyba - Bremen - popraw mnie jak sie myle,bo za cholere nie pamietam w ktore klasie doszedles :) ) :D

14.07.2003
16:10
smile
[55]

Bremen [ The Dude ]

Regis --> W klasie razem to bylismy 5 lat :)...ale zanmy sie juz 6 rok :)...

Drak'kan --> hmm...realnosci ?? Swiatlo ok...modele tez nawet ok tekstury dobrane tez fajnie ale kwestwia tutal lezy w rozlozeniu tych testur :)...Zauwaz jak one sie u ciebie rozciagaja. Proponowal bym ci sciagnac sobie texportera (czy jak tam sie ten pluginek nazywa :P) i po prostu sciagac siatke z obiektu...wpakowywac do Photoshopa albo innego programu graficznego. Tam ja zrobic,zrobic do tego np. mapke bump + relfelksyja. Nalozyc wszystkie 3 mapki w odp. pola i wyrenderowac :)...efekt o wiele lepszy i realniejszy :)
Hmmm...a ta moneta to mi sie w ogole nie podoba :)...wyglada bardziej jak polaczenie medalu i kola zebatego. Na brzegach monety mozna zauwazyc tez jakies dziwne bugi (patrz czarne kropki).

14.07.2003
16:51
[56]

Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]

Dobra, wiem ze musze poprawic monete, ale co do tych kropek to jest to wina Brazila, bo kretyn nie potrafi za dobrze renderowac obiektow ktore na siebie nachodza (gdy krawendzie sa dokladnie na sobie). Taki sam problem jest ze skrzynia na laczeniach tych metalowych czesci.

17.07.2003
20:53
smile
[57]

Fett [ Avatar ]

mam pytanko do prostych ludzi, nie zrobiłby mi ktoś z was loga do stronki ? :D

18.07.2003
15:16
[58]

Maciak [ Pretorianin ]

Fett ----> jak podasz wiecej szczegolow to moze ktos sie skusi ;)

18.07.2003
16:56
[59]

@d@m [ ]

Witam. Obecnie bawie sie Photoshopem ale chcialbym tez sprobowac sie w grafice 3d. Jakie programy poleciacie dla poczatkujacego?

18.07.2003
19:19
smile
[60]

ZZar [ Konsul ]

3d max albo Maya obecnie posługuję się tym drugim i muszę przyznać że ma niezłego pałera!!!! Efekty cieczy, sierści , ubrań , możliwość malowania tekstury,bumpa,refleksji,diffuse bezpośrednio na obiekcie ,i wiele wiele innych może 3d max też to ma, mało przy nim majstrowałem :). Jak zobaczyłem co można zrobić efektami cieczy w przykładach do maya to gały mi mało nie wyleciały poważnie takiej animacji wody w życiu nie widzałem a ten wybuch nuka no poprostu CUDEŃKO!!!!!

18.07.2003
19:37
smile
[61]

Maciak [ Pretorianin ]

hieh slyszlaem niedawno ze Maya dostala jako jedyny program komputerowy Oscara za ogromny wklad w sztuke filmowa ;-> Niedwano wreszcie sie do niego dorwalem ale nie mam czasu na nauke a zreszta jeszcze prawie nic nie umie w 3dsm.

18.07.2003
19:53
smile
[62]

ZZar [ Konsul ]

Wow o tym nie wiedziałem , ale niedługo umieszcze parę pracek zrobionych w maya ;).

21.07.2003
12:23
[63]

BIGos [ bigos?! ale głupie ]

mam pytanie - czy da sie w maxie teksturować poligony?
tzn nie caly obiekt tylko poszczególne wielokąty ?
jeśli tak to jak?

21.07.2003
19:37
[64]

Maciak [ Pretorianin ]

oczywiscie ze sie da.. np mozesz to zrobic zaznaczajac dane polygony i metada drag$ drop przeniesc na nie teksture ... ;-> z reszta max3d.pl gdzies jest o tym tutek ..;->

25.07.2003
16:28
smile
[65]

ZZar [ Konsul ]

Ufok ----->

25.07.2003
16:31
[66]

ZZar [ Konsul ]

Inna siersc--->

25.07.2003
18:03
[67]

amoreg1234 [ użytkownik ]

mam cholernie lamerskie pytanie, co to jest rendering ?

26.07.2003
23:37
smile
[68]

faloxxx [ Generaďż˝ ]

czesc

chcialem sie zapytac czy ktos nie wie moze gdzie mozna znalezc manual do POSERA ???
nalepiej po polsku ale ang tez nie pogardze !!!

27.07.2003
16:44
smile
[69]

Minas Morgul [ Senator ]

Sprawdzilem Bryce'a i jestem pod wrazeniem. Oczywiscie dalej bede maxa meczyl, bo chce byc jak najlepszy w tym wlasnie programiku, ale widze, ze tutaj tez dosc fajnie sie pracuje...chociaz ta prace zrobilem "na szybkiego", zeby sprawdzic, co to w ogole jest ten Bryce 5 :)

27.07.2003
16:47
smile
[70]

Minas Morgul [ Senator ]

amoreg -> to takie cos, kiedy z modelu w programie tworzy sie rysunek lub filmik...ze wszystkimi bajerami i teksturami.

Zzar -> EXTRA! Dales mi pomysl na wymodelowanie komara. Albo lepiej -> sprobuje wymodelowac ptasznika. W sumie hoduje te zwierzatka juz troche i poswiece im jedna prace :)

27.07.2003
16:50
smile
[71]

Minas Morgul [ Senator ]

Zzar -> Btw. to sa te pracki robione w Maya?

Aha. Czy mozecie mi powiedziec, czy Maya jest trudnym programem?

chcialbym, aby ktos porownal go do maxa ... jesli tak sie da.

27.07.2003
17:20
smile
[72]

ZZar [ Konsul ]

Robie teraz wszytsko w tym programie. Dla mnie maya jest prostsza w obsludze od 3d maxa , ale z renderami (ale masz przynajmiej mental raya) cienko zreszta sciagnij sobie maya 4,5 lub 5 i sam zobacz naprawde duzo bajerow w nim jest i to bez zadnych pluginow.

27.07.2003
17:30
smile
[73]

Minas Morgul [ Senator ]

Jakiej wersji uzywasz?

Ja teraz sciagam 4.5.

A w czym problem, jesli chodzi o renderki?

30.07.2003
19:15
smile
[74]

ZZar [ Konsul ]

Używam 4.5 a w tym problem Minas że jeżeli chcesz mieć GI musisz używać mantala a w mentalu niedziała futro ani inne tego typu pierdoły ciecze chyba też, może Maya 5 nie ma już tego błędu nie wiem właśnie się ściąga u kumpla btw z tym mapowaniem to jest od cholery roboty ---->

30.07.2003
19:23
[75]

ZZar [ Konsul ]

A tutaj jeszcze cosik-->

30.07.2003
19:40
smile
[76]

Markill [ Pretorianin ]

Panie,Panowie i inni :-) ściągnąłem sobie 30-dniową wersję power Boolean bo Max`owski boolean denerwował mnie już od wersji 3D Studio 4.0 (DOS) myślałem że w miarę nowych wersji MAX`a poprawią tą zaiście przydatną operację....niestety Boolean jest skopany nawet w 5.1 :( Tak więc dlatego ściągnąłem Powe Boolean .... i ten plugin robi to cudownie. Mogę tyle razy wycinać , łączyć ile mi się chce i nie skopie mi siatki, nawet bardzo skomplikowanej. Jest tylko to jedno ale - 30 dni Demo Version.....czy ktoś wie jak się pozbyć tego ograniczenia ? :-) ja nie znalazłem nic w sieci....może ktoś z was ma jakieś linki ? Dzięki....a propos...fajne pracki tu przedstawiacie. Ja bazuję na szkle (pracuję w Hucie) tak więc, aż takimi zdolnościami co niektórzy tutaj to nie mogę się pochwalić....Pozdrawiam

30.07.2003
19:41
[77]

ZZar [ Konsul ]

BTW--> Minas masz tu linki do tutkow

30.07.2003
19:44
smile
[78]

ZZar [ Konsul ]

Markill --> No to pokaż parę szklanych prac :))))

31.07.2003
08:05
smile
[79]

Markill [ Pretorianin ]

ZZar --- > He....bardzo chętnie...ale Nasz Hucki szpieg (ochrona wartości intelektualnej) by to zaraz wyłapał, stracił bym robotę i do tego wylądował bym w sądzie - wiem to doskonale, bo to fajny gość i często nas odwiedza pochwalić się jakie przekręty wyłapał i jak kończą złodzieje naszych projektów. W wolnej chwili zrobie coś swojego na szybko..dlatego nie będzie to arcydzieło :-)

p.s ZZar wiesz jak zrobić z tej 30-dniowej wersji power boolean`a pełną wersję ?

31.07.2003
14:07
[80]

Markill [ Pretorianin ]

oki...może być ? Pozdrawiam.

31.07.2003
14:17
[81]

Markill [ Pretorianin ]

oki...może być ? Pozdrawiam.

31.07.2003
14:23
[82]

Markill [ Pretorianin ]

sorki za dubla...taki już u nas wolny net w pracy :(

31.07.2003
23:24
[83]

Maciak [ Pretorianin ]

Markill---> naprawde ten projekt zwala z nog.... jezeli tobisz taki codziennnie to ... ;->powiedz cos o twojej pracy jak mozesz bo mnie to zainteroswalo ;-)

01.08.2003
01:33
smile
[84]

Maciak [ Pretorianin ]

Sorki za mase bledow w poprzednim poscie ;) Mam do was trche glupie pytanko .. po dluzszej pracy z maxem .. jak pracuje nad mniejszymi elementami to w perspective gdy przesuwam ekran, strasznie mi on " lata" tj. przesuwa sie o duze odstepy.. nie wiem jak to wyelimiowac .. bo dostaje juz fiola jak chce odpowiednio przsunac ekran na dany vertex a nie moge ... :-(

01.08.2003
07:59
[85]

Markill [ Pretorianin ]

Maciak..Dzięki...Miałem przygotowaną obszerną odpowiedź ale zapomniałem zastsować się do mojej żelaznaj zasady "przed wysłaniem jakiejkolwiek odpowiedzi gdziekolwiek w necie, czy sms`a czy maila....zawsze skopiować go do schowka. I tak opisałem się jak głupi, kliknąłem "opublikuj" i ....i nie można wyświetlić storny..a ponieważ nie można dac wstecz..no to kuopa..wypowiedź szlak trafia :-( Napiszę Ci tylko w skrócie, że musze robić parę takich symulacji dziennie czasem mniej skomplikowanych a czasem takich, że ta lampka wyżej to przy tym mały pikuś :-) Robię na P4 3,06 Ghz i GF4MX - chciałem aby mi zakupili PURE..ale woleli wpakować kasę w tego P4, który za dużo nie poprawił czasu renderu. Pozdrawiam

01.08.2003
18:00
smile
[86]

ZZar [ Konsul ]

Fajny proc ja to z moim 800 mhz wymiękam hehehe

01.08.2003
21:32
smile
[87]

Markill [ Pretorianin ]

Jakby ktoś wiedział jak przerobić tą 30 dni wersji demo PowerBoolean`a to dajcie znać :) bo program jest tego wart. Np. Przy tym przykładzie Zwykły boolean MAX`a kopał mi geometrię, że hej, dodam, że "PB" ma własną historię i wygładzanie do łączenia z MeshSmoth.

01.08.2003
21:34
[88]

Markill [ Pretorianin ]

------->

01.08.2003
22:48
[89]

ZZar [ Konsul ]

No niestety nie wiem Markill
BTW-->dodałem oczko--->

01.08.2003
22:50
smile
[90]

ZZar [ Konsul ]

Zoom
Muszę jeszcze trochę teksturki dopracować-->

02.08.2003
14:01
[91]

Minas Morgul [ Senator ]

Zzar -> Niestety maya mi cos nie chce dzialac, bo wywala takie cos:


I drugie pytanie: Czy w bryce'u da sie modelowac? Np mam jakis tam ksztalt i bawie sie w nim jak w max'ie. Mozna tak?

Jesli mozesz pomoc z ta Maya, to bylbym wdzieczny :/

02.08.2003
14:44
[92]

Minas Morgul [ Senator ]

Fajne to oko :-)

Markill -> a cracka nie ma nigdzie? :/
Sam tez bym to sobie sciagnal.

02.08.2003
20:08
smile
[93]

ZZar [ Konsul ]

Minas masz jaką zwaloną wersję moja działa prawidłowo zajmuje 263 mb postaraj się skombinować inną wersję bo maya jest warta grzechu ,
BTW--> tektury poprawione wstawiłem inne gały ---->

02.08.2003
20:13
smile
[94]

ZZar [ Konsul ]

Nie właśnie dlatego nie tworzę już w bryce program może i sympatyczny ale modelować to w nim się nie da tylko booleany zostają :( a szkoda. Ja jak zaczynałem z grafą i tylko w bryce tworzyłem to posiłkowałem się zewnętrznym modelerem Rhinocerosem v 2.0

02.08.2003
20:26
smile
[95]

ZZar [ Konsul ]

Ale tutaj są fajne shadery do majki no po prostu WYPASIONE przez duże WWWWWWW




https://www.denfo.net

02.08.2003
23:38
[96]

Maciak [ Pretorianin ]

zzar ---> hieh spoko ci wyszedl ten kosmita.. ale wez zmien w nim ten nos ... jakos tak sie nie teges kojarzy ;-)
Markill ---->kompletnie nie wiem jak ci pomoc ... moze sprobuj poszukac cracka za pomoca jakichs programow p2p, ja np. mialem ten sam problem z shag hair i fur ... w koncu zmusilem kuzyna by poszukal i .. ;-> mam . pozdro

03.08.2003
01:16
smile
[97]

Bremen [ The Dude ]

Noo troche mnie tu nie bylo :)...ech kurde tez bym sobie cos w maxie podlubal ale za cholere nie chce mi ruszyc :(....cos nie tak z key genem :P....a wszystko dlatego ze XP zainstalowalem...(uprzede od razu ze c-dille zmienilem)

a teraz o prackach ktore widze :

Markill ---> very ladne te ringi :)...sensowne...schludne...ladna teksturka...ogolnie ladnie

ZZar --> ufoczek calkiem calkiem :)...of course ten drogi z zielona skorka bo ten pierwszy fatalnie oteksturowany.
Co do oka to hmmm...wyglada jak wyrzezbione w kamieniu. Duzo chropowatosci i brak polysku a mi sie zawsze wydawalo ze oko jest gladkie i blyszczace...ale skoro to oko Aliena to cholera wie jakie oni oczy maja

03.08.2003
14:51
smile
[98]

ZZar [ Konsul ]

Wiem ta pierwsza tekstura jest do kitu jak ją zrobiłem w psp a póżniej nałożyłem na ufoka to w niektórych miejscach była rozmazana pewnie dlatego że jeszcze z uv mapem mam problemy poligony w uv mapie były za małe i póżniej to się na modelu rozciągneło , a z ręcznym przesuwaniem vertex'ów na uv było by trochę roboty

04.08.2003
07:15
smile
[99]

Markill [ Pretorianin ]

Maciak ----- > Może masz i rację ... poszukam IMESH`em - może coś znajdzie

Bremen - Dzięki :-)

04.08.2003
08:34
[100]

Hadriel [ Screener's ]

kiedys juz pytalem ale mi nie odpowiedziano - Czym przerobic pliki z milkshape3d (ms3d) na pliki 3dstudiomax'a

04.08.2003
09:56
[101]

Markill [ Pretorianin ]

Patrzyłem na ten link do darmowych modeli "www.3dtotal.com/ffa/meshes/meshhuman_a2.asp " ale niestety nie Znalazłem tam tego czego szukam :( A konkretnie chodzi mi o modele przedmiotów do łazienki (zlew, kibel, wanna, prysznic itp itd.) Znacie jakieś innel linki do darmowych modeli ?

Jasne mógłbym to wszystko sobie zrobić od podstaw, ale musze sobie to wszystko na szybko poukładać zanim przyjdzie facet od centralnego i hydraulik (przeprowadzam się :-) Mógłbym też użyć prostych brył zastępczych....ale chcę aby to miało jakieś ręce i nogi :-) tak więc z góry dzięki za jakiś linki :-) pozdrawiam

04.08.2003
11:26
[102]

Bremen [ The Dude ]

Moze tutaj cos znajdziesz :

04.08.2003
12:23
smile
[103]

Markill [ Pretorianin ]

Bremen ---> dzięki...fajne modele...fakt że z tych, których potrzebuje teraz znalazłem tylko kibelek, ale jest dużo innych, które mogą się kiedyś przydać do takiego właśnie ustawiania na szybko przydać (prowizorka :-)

05.08.2003
22:43
smile
[104]

ZZar [ Konsul ]

Maya 4.5 with Mental Ray 1.5.1 Caustics Chciałem zobaczyć jak maya radzi sobie ze szkłem i wygląda na to że całkiem nieźle ---->

05.08.2003
22:45
smile
[105]

ZZar [ Konsul ]

Blue

05.08.2003
22:46
smile
[106]

ZZar [ Konsul ]

Wielokolorowy hehe

07.08.2003
18:20
[107]

ZZar [ Konsul ]

hmm, jakoś nikt nie postuje

08.08.2003
13:13
smile
[108]

Markill [ Pretorianin ]

ZZar --- > fajne pracki....czy Maya generuje "efekty soczewkowy" sam ? Ja nie postowałem, bo roboty w choler....:)

p.s
Zrób jeszcze szklankę czy coś z cienką ścianką tak 2-3 mm jeśli będziesz miał czas.

Pozdrawiam

08.08.2003
22:07
smile
[109]

ZZar [ Konsul ]

Markill-->Nie ustawiałem żadnej grubości ścianek ,poprostu dałem linię profilową i revolve dookoła osi i tak powstał surface w postaci tego wazonika, włączyłem caustics i GI ustawiłem spot light'a i MAYA sama to wyliczyła ;)
BTW--> Coś dodałem do tej ostatniej pracki--->

08.08.2003
22:10
[110]

ZZar [ Konsul ]

Markill-->Ale poeksperymentuję i coś umieszczę jeszcze. W jakim programie pracujesz ??? (czyżby 3d max)

Pozdrawiam ZZar.

09.08.2003
14:56
[111]

ZZar [ Konsul ]

Szklanka numer 1--->

09.08.2003
14:57
[112]

ZZar [ Konsul ]

szklanka numer 2-->

09.08.2003
14:59
smile
[113]

ZZar [ Konsul ]

No i szklanka numer 3 te dziwne refleksy to wina materiału postaram się to naprawić hehh

09.08.2003
15:02
smile
[114]

ZZar [ Konsul ]

Może trochę przesadziłem z accuracy przy caustics w tym ostatnim renderze.

10.08.2003
11:46
smile
[115]

ZZar [ Konsul ]

I jeszcze jedna-->

10.08.2003
11:47
smile
[116]

ZZar [ Konsul ]

--->

11.08.2003
07:42
smile
[117]

Markill [ Pretorianin ]

ZZar --- > Very Nice :-) fajne renderki. Tak robię w MAX`ie (5.1) dlatego kilka wątków wcześniej pisałem o PowerBoolean, bo standardowy boolean w MAXie jest skopany :) Bardzo ładnie wychodzą te efekty soczewkowe w Maya. Kiedyś instalowałem Brazil Render do MAX`a...on też sam liczył efekty kaustyki....ale wtedy nawet nie szukałem jak to się włącza...a i rendery trwały dłużej....a w pracy nie ma zmiłuj się....wszystko jest pilne! :-) Robiąc jakiś artystyczny render, można dopieścić prackę tak jak Ty w MAYA ...ale istota moich renderów polega na braku odbić w szkle (poza tzw. softbox`ami) w miarę gładkie tło, brak cieni i odbić (ja w tej lampce dałem odbicia w podłożu dla lepszego efektu, ale normalnie nie powinno ich być) - Fotograf robi zdjęcia na "bezcieniowym stole" aby uzyskać taką fotkę. Podoba mi się też refrakcja szkła generowana w MAYA...pozdrawiam...

11.08.2003
14:18
smile
[118]

ZZar [ Konsul ]

Rozumiem, całkowity brak odbić i innych bajerów można "uzyskać ;)" stosując standardowy majowy rednderer jest w tym najlepszy heheh.Faktycznie rendery trochę trwają ja wiem ale nie jest tak źle 10 - 15 minut może( Duronik 800 Mhz RULES), nie pamiętam jeszcze sprawdzę , myślę że przy twoim sprzęcie zeszło by do kilku minut :> .Pozdro ZZar.

13.08.2003
18:55
smile
[119]

Minas Morgul [ Senator ]

A ja dalej Maya'i nie mam :/

Piekne to szklo Zzar.


A moj kolega za to ma problem, ktorego ja nie umiem rozwiazac i w ogole nie mamy pojecia, o co chodzi.


Mianowicie chodzi o final rendera, ktory podczas renderowania, sypie sie i wyrenderowany obraz jest albo ziarnisty, albo zamiast sceny, renderuje sie samo tlo, czyli w tym wypadku plik HDR... O co tu chodzi?
U mnie jest wszystko w porzadku, a instalowalem z tego samego zrodla, co kolega.

13.08.2003
20:35
[120]

ZZar [ Konsul ]

Dzięx. Chętnie bym Ci pomógł ale o finalu nic nie wiem .
BTW. Ja też mam problem przynakmniej miałem jak używałem 3dmaxa jak chciałem sobie poprzesuwać vertexy w editable meshu z prędkością światła wywalało mnie do windowsa ne wiem dlaczego ale cgolernie mnie to wkurzało i przerzuciłem się na Mayę.

13.08.2003
21:56
smile
[121]

Xazer [ Centurion ]

witam all

Mam jedno pytanko skad moge sciaganc 3dsmax??

a i jeszcze jedno =>ZZar te twoje szklanki sa po prostu moc jak wy to robicie ?

14.08.2003
00:37
smile
[122]

Bremen [ The Dude ]

Zzar --> jak masz maye i masz ja z kochanego p2p to wez mi powiedz jak tego zakichanego key-gena wgrac ?? Bo ja nie umiem :((

BTW.
odbicia bardzo ladne chociaz gdzie niegdzie to je poprzeswietlales moim zdaniem :). Ale jak sie tak patrze to sam wyglad szkla na szklance ci chyba kapke nie wyszedl (bo odbicia pierwsza klasa) :)...

14.08.2003
01:53
smile
[123]

Minas Morgul [ Senator ]

Bremen -> Tam w jednym miejscu musisz przeciagnac plik *dat i opuscic na tym pliku dosowym, a reszte to juz bedziesz wiedzial.

Ja tez sciagalem z p2p 2 razy, ale wciaz ten sam blad :/

14.08.2003
18:35
smile
[124]

ZZar [ Konsul ]

Xazer--> Te szklanki to nic wielkiego , wszystko praktycznie robi za ciebie renderer twój udział jest znikomy źródło światła prosty model ,kilka ustawień materiału i wszystko postaram się o coś ambitniejszego.
Bremen-->Ekhmmm , odp poszła mailem.
Minas --> Jeżeli wszystko zrobiłeś tak jak trzeba powinno działać, ale pamiętam jak mi też maya się przycieła i była to wina standardowych sterów winxp do karty graficznej zainstalowałem nowsze i poszło .

15.08.2003
11:34
smile
[125]

Bremen [ The Dude ]

Hiehie :)...mam maye :P...programik musze przyznac bardzo przyjemny i jak sie zna Maxa dobrze to raczej nie powinno byc problemu z nazwami. Interface podobny troche do Cinema 4D wiec moga byc na poczatku problemu :)... Nie wiem czemu ale kurde scroll mi nie chodzi i to mnie kapke denerwuje bo nie moge sobie zblizac i oddalac. Nie wyczailem jeszcze gdzie sie znajduje opcja w ktorej mozna Viewporty poustawiac, a raczej to zebym nie widzial siatki a naprzyklad pelen model...wiec jak ktos wie jak to ustawic to niech powie. Jednym slowem polecam Maye (jak narazie) bo musze przyznac ze wyglada z mojej zabawy spoko :)...Teraz tylko nauka jak tu dosc do takiego poziomu jaki mialem w 3D Studio :P:P.

15.08.2003
16:07
[126]

Mat3mAn [ Pretorianin ]

Oto moja peirwsza poczynania w maxie.Bawie sie od 2 dni :)

16.08.2003
10:10
smile
[127]

ZZar [ Konsul ]

Jak na początek idzie Ci nieźle , pracuj dalej

16.08.2003
10:48
smile
[128]

^JUNKERS^ [ PS2 Hard User ]

Witam :D Jutro będe mieć 3D Maxa i w związku z tym mam LAMERSKIE pytanko .. czy łatwo w nim się tworzy renderingi ? Łatwy ma interfejs ? I czy na karcie GF4 MX 440 będe mógł tworzyć bezproblemowo renderingi ? :) Pozdro :D

16.08.2003
11:20
[129]

Maciak [ Pretorianin ]

Junkers----> wg mnie od karty to duzo nie zalezy, raczej od procka i pamieci ... (przynajmniej szybkows wykonywania renderof), interfejs , jak sie do niego przyzwyczaisz to jest wypasiony, jednak musisz nieco posiedziec by jako tako plynnie sie poruszac po maksie ;-) pozdro

16.08.2003
11:32
[130]

Mat3mAn [ Pretorianin ]

Takie male pytanko . Jak w braziulu ustwaic tak aby autko mialo połysk ??

16.08.2003
11:33
[131]

Mat3mAn [ Pretorianin ]

brazilu mialo byc , no i jak to zna jakies jszcz fajne parametry na redneringi :)

16.08.2003
20:28
smile
[132]

ZZar [ Konsul ]

Mat3mAn--> Myślę że bardzo realistyczny połysk uzyskasz stosując materiały HDRI ,ale się na tym nie znam polecam stronę www.max3d.pl dział tutoriale heheh.

16.08.2003
20:32
smile
[133]

ZZar [ Konsul ]

BTW--> Z ja też mam pytanie dotyczące karty grafiki ,np: Jaki wpływ ma karta graficzna na jakość wyświetlania tekstury w viewporcie no bo trzeba przyznać że mapować zdecydowanie jest łatwiej jak się widzi taką teksturę jaką się zrobiło a nie jakąś rozmazaną plamę i mnie już szlag trafia Help!!!.

21.08.2003
19:40
[134]

Immothep [ Errare humanum est. ]

Heyka

Do cholery jak w Maya władować własną texture (jpg, bmp, ect ect) bo już mnie szlak trafia (widze tylko te standardowe), w 3d maxie i cinemie 4d to prościzna a tu qrde nie wiem... coś przeoczyłem??

POZDRo


PS. może nowy wątek bo ten jest nieźle przypakowany

21.08.2003
20:03
[135]

Immothep [ Errare humanum est. ]

OK już znalazłem... faktycznie przeoczyłem to ... ślepota nie boli :>

POZDRo

21.08.2003
20:08
smile
[136]

ZZar [ Konsul ]

Okay, więc to będzie tak możesz utworzyć nowy materiał dla objektu
PPM-->Materials-->Assign New Material-->Wybierz jakiś BLINN jest z połsykiem zresztą polookaj sobie.
Następnie kliknij na objekt otwórz atribute editior kliknij na zakładce z nazwą materiały przeważnie znajduje się ona na końcu kliknij na szachownicy przy color wybierz file utworzy Ci się nowe okienko z właściwościami dla file tam wczytaj plik i po sprawie. Jeśli będą jeszcze jakieś problemy z mayą proszę śmiało pytać może będę znał odpowiedź :).
Dodam tylko że jeśli chcesz na przykład całkiem to anulować zrób tak najedź kurorem na napis color PPM i break connection. Pozdrówka ZZar.

21.08.2003
20:10
smile
[137]

ZZar [ Konsul ]

Wiedziałem że pierwszy na wpadniesz niż ja te wypociny naskrobię to nic może przyda się komuś innemu.

21.08.2003
20:13
[138]

ZZar [ Konsul ]

Kurde obiekt miało być czasami to szybciej stukam w klawisze niż myślę.

21.08.2003
21:27
[139]

Immothep [ Errare humanum est. ]


ZZar ---> LOL sorrka :) spóźniłeś się raptem 2 min :> nastepnym razem napisz że coś piszesz to to poczekam :P:P


POZDRo

23.08.2003
00:48
smile
[140]

ZZar [ Konsul ]

Ok, próbuję teraz robala wymodelować narazie jest coś takiego --->
(Maya 4.5)

23.08.2003
23:27
smile
[141]

ZZar [ Konsul ]

Mam pewne pytanie które zadawałem już wcześniej ale nikt mi nie odpowiedział dotyczące max r4 i r5 Dlaczego jak przejdę na editable mesh i chcę poprzesuwać sobie vertexy max z szybkością światła zamyka się i wywala mnie do windy to doprowadza mnie do furii ,zwężenia źrenic ,wydłużenia siekaczy po których cieknie na biurko jad który wyżera w biurku dziury ( wygląda już jak ser szwajcarski) .Pproszę o pomoc!!!!

23.08.2003
23:39
[142]

Mat3mAn [ Pretorianin ]

ZZar wejdz na strone max3d.pl i na formum tam jest wecej ludzi i tam ci odpowiedza a tutaj to raczej nikt sie taba niezainteresuje .Powodzenia

24.08.2003
10:08
[143]

Maciak [ Pretorianin ]

Zzar---> na to chyba nie ma rady... max ma czasmi takie odchyly ... jezeli to pojawiwa sie w danej twojej scenie to sprubuj utworzyc nowa i importowac elementy do nowej :-) ja nie wiem ...
poza tym przydal by sie nowy wotek :-) z checioa bym go utworzyl ale nie mam doswiadczenia i napewno bym cos skopal :-> pozdro

24.08.2003
17:22
smile
[144]

ZZar [ Konsul ]

Już jest dobrze dziex za odzew. Porzuciłem chęć zrobienia robala i nastawiłem się na skorpiona w ogóle owady i inne robalstwo jest skomplikowane jak się przyjrzeć z bliska . Niom ale nie poddaję się będę dłubał niedługo coś zamieszczę.

24.08.2003
17:34
smile
[145]

ZZar [ Konsul ]

Następna część wątku (20)-->

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.