Yancy [ Senator ]
Gothic 2 (cz. 41)
Zostala wypuszczona kolejna czesc wspanialej gry, jaka jest Gothic 2. Tu bedziemy rozmawiac o swoich rozterkach w grze jak i problemach, napotkanych podczas podrozy po dolinie, ktorej juz nie oslaniala bezpieczna bariera, w ktorej grasuja Orki ze smokami na czele. My musimy sprostac wyzwaniom i pokonac wysłannika zlego boga Beliara, przywracajac tym samym spokoj i rownowage krainie Myrtany !
=======================================================================
Porady forumowiczów:
SPOILER:
Prosba by Mysia
UPRASZA SIE WSZYSTKICH ZADAJACYCH "CIEKAWE PYTANIA" O GRANIE W GRY CRPG KTORE POLEGAJA NA ZACZEPIANIU NPC I CO WAZNIEJSZE SLUCHANIU CO ONI MOWIA:( BO 75% PYTAN NA TYM FORUM POLEGA NA TYM ZE WIEKSZOSC Z ZADAJCYCH PYTANIA NOTORYCZNIE OLEWA ODPOWIEDZI NPC'OW A RECZE WAM ZE GOTHIC II TO PROSTA GRA I JEDYNA NIESPODZIANKE SPOTKACIE TYLKO W 6 ROZDZIALE :) JEDYNA ZAGADKA W CALEJ GRZE ;) A RESZTE MOZNA SIE DOWIEDZIEC WYPYTUJAC NPC'OW BO OD TEGO MAJA IMIONA BY Z NIMI GADAC, A NIE TYLKO OBYWATEL, CZY STRAZNIK:) DODATKOWO UPRASZA SIE O NIE UZYWANIE W ROZMOWACH Z NPC'AMI KLAWISZA"ESC" ;)
PS. ZEBACZY NIE PYTAJCIE BO WAM ODPOWIEDZA W NIEMILY SPOSOB ;)))
1. GILDIA ZŁODZIEJI
"Jak zostałem złodziejem?" by Silent Otto
Moja scieżka wyglądała tak:
Na targowisku kupiec Jar skarży się, że skradziono mu sakiewkę. Należy złapać złodzieja i WSADZIĆ GO ZA KRATKI. Po jakimś czasie karczmarz z portowej knajpy powie, ze ktoś czeka na nas za sklepem rybnym. Należy sie udać na spotkanie i usiec typa. Zabieramy mu klucz, który otwiera wejście do kanałów. Znajduje się ono po prawej stronie nabrzeża portowego. Trzeba wskoczyć do wody i kawałek popłynąć w prawo. Przeoczyć się nie da. Otwieramy drzwi i zapuszczamy się w głąb kanałów. Tam spotykamy złodzieja, który zaprowadzi nas do głowy gildii. W czasie miłej konwersacji zgadzamy sie zostać złodziejem.
"Jak zostać złodziejem?" by Blugkolf
Najpierw należy uzyskać od Lorda Andre questa ze znalezieniem gildii złodzieji, potem pójść do Jory, obiecać mu złapanie Rengaru w zamian za info o gildii a nie za kasę, złapać Rengaru, zabrać mu kase i puścić wolno, oddać kase Jorze mówiąc, że Rengaru uciekł. Poprosić o info o gildii, potem pójść do knajpy portowej. Od oberżysty uzyskać info o specjalnych zleceniach i wziąc zadanie z przesyłką dla Baltrama od Nagura, pójść na farmę Akila odebrać przesyłkę dla Baltrama (tylko jak już pozbędziemy się najemników) i przy okazji załatwić bandytów którzy obrobili Hakona (jaskinia koło drogi z farmy Akila do latarni) w szkrzyni w tej jaskini jest smierdząca ryba, użycie jej powoduje znalezienie wewnątrz niej wiadomości. Teraz należy wrócić i zagadać z handlarzem ryb, dogadać się z nim i pójsć do tawerny zagadać z Nagurem, a potem z oberżystą. Spotkać się z Atillą, podziękuje nam za lojalność i da klucz do kanałów. I teraz już tylko dołączyc do gildii.
2. PROBLEMY Z KASĄ by Cainoor
Chodzi o pojedynek z typkiem na tyłach magazynu:
1. Najpierw pokonujesz go (wygrywasz 50 sz - oprócz swoich)
2. Prosi Cię byś odkupił jego miecz
3. Handlarz Jora sprzedaje go nam
4. Wracasz by się znów pojedynkować i teraz:
- Jak tylko pokonasz kolesia, zabierasz z ziemi jego miecz
- Ponownie z nim walczysz (za każdą wygraną zgarniając 50 sz)
Dopóki będziesz podnosił miecz po wygranej walce, dopóty koleś będzie chciał z Tobą walczyć
(sprawdzone parokrotnie)
3. KAPLICZKI by Long & Mysia
Kapliczki: podsumowanie
Kaplicze mozemy odwiedzac tylko raz dziennie, nie ma znaczenia ktora kaplicze odwiedzamy (mozemy zawsze ta sama) efekty sa zalezne od wartosci datku i klasy postaci (przynaleznosci)
100 sz +5 życia, +4 many, +1 siły
50 sz: +5 życia, +2 many, +1 siły
10 sz: "czujesz się jak nowonarodzony" :)
z czego: mag = mana, najemnik = sila, palladyn = sila lub HP
4.O DOŚWIADCZENIU by mikmac
Generalnie 1% umiejetnosci kosztuje 1 pkt. nauki. Ale w pewnym momencie drozeje do 2 pkt. nauki.
Tworcy gry doszli do wniosku, ze jezeli walczysz mieczem jedn. to tez poniekad nabywasz doswiadczenia w dwurecznym - i odwrotnie. Podobnie jest z kuszami i lukami. Ponadto poza procentami w kazdej umiejetnosci sa trzy stopnie - zielony, wojownik [kusznik], mistrz
I dlatego, jak podobne umiejetnosci [luk-kusza; jedno.-dwureczny] roznia sie stopniem, to zawsze uczysz sie za 10 pkt nauki i idzie to po 5% na kazda umiejetnosc. Jest to po to aby nadgonic z druga umiejetnoscia do tego samego stopnia.
I tak: jak masz luk 35% [lucznik] i kusze 10% [zielony] to zawsze nauka bedzie kosztowac 10 pkt nauki po 5% na kazde - az do momentu 55% luk, 30% kusza. Teraz sa w takim stopniu i mozesz uczyc sie je oddzielnie - czyli przeznaczac punkty tylko na jedno lub drugie.
Stopnie sa: zielony: 0% - 29%, wojownik: 30% - 59%, mistrz: 60% - 100%
5.JAK ZDOBYĆ ZBROJĘ PEŁZACZY by _Luke_
Co do tej zbroi z pelzaczy. Najpierw trzeba pogadac z mysliwym Gestath'em (kolesiem od smokow, o ktorego pytalo tyle osob), pozniej idziemy do Wilka na farmie Omara i przekazujemy mu 10 plyt z pelzaczy. Na nastepny dzien mamy zbroje:
55/50/20/15 cena - 1500
6. ODŻYWIANIE by _Luke_
Zjedzenie 25 jabłek daje +1 siły, 50 ciemnych grzybów +10 many, specjalne piwo +3HP i +1 many, gulasz Thekli (farma Onara) +1 siły
7. KRWAWE KIELICHY by Gordek, SilentOtto and _Luke
- Pierwszy kielich znajdziemy w pierwszym domu na prawo zaraz po wejściu do górnego miasta. Znajduje się on w skrzyni (kod do niej PPLPPL)
- Drugi kielich znajdziemy dom dalej. Należy wejść na pierwsze piętro, przekręcić lampę i zejść na dół.
Tam znajdziemy skrzynię do której klucz posiada Valentino (wymagana umiejętność kradzieży kieszonkowej i zręcznośc na poziomie 40).
- Trzeci kielich umieszczony jest w skrzyni w domu sędziego. Skrzynia ta ukryta jest na parterze w tajnym pomieszczeniu, które otworzymy
przekręcając tarczę obok kominka na pierwszym piętrze. Klucz do niej posiada sędzia (wymagania takie jak powyżej).
- Czwarty kielich znajduje się w domu obok alchemika w górnym mieście (przed wejściem należy się upewnić, że strażnik nie patrzy).
Kielich ten jest w skrzyni do której klucz znajdziemy na kominku w tym samym domu.
- Piąty kielich jest w ratuszu na pietrze w jedym z pokoi, stoi na komodzie
- Szósty znajdziemy u lichwiarza w dzielnicy portowej w jego skrzynce (kod LPPLP)
8. QUEST DLA HARADA (Przynieść broń orka) by Angel_from_kabaty
Otóż na samym początku nie mamy szans w walce z okiem. Są jednak trzy sposoby aby tego questa ukończyć szybko.
1) Można pójść do jaskini w której siedzi ork i wywabić go. Uciekać przed nim aż do miasta a tam strażnicy go zabiją a my bierzemy broń i zanosimy ją do Harada.
2) Nieco prostszy sposób: Pójść do innej jaskini, w której są lenie i tam na ziemi leży orkowy topór. Nie mam niestety mapy żeby zaznaczyć ale po wyjściu bramą(tą przy targowisku) skręcamy w lewo tak jak po roślinki dla alchemika i idziemy wzdłuż ściany. Nie wchodźcie tylko na górę bo ta droga prowadzi do latarni. Szukanajaskinia jest na dole.
3) Najlepszy według mnie sposób: Idziemy pogadać z Bartokiem (dawnym czeladnikiem łuczarza) i proponujemy mu wspólne polowanie. kosztuje nas to 50szt złota ale kożyści są znacznie większe. On zabija potwory my dostajemy expa. Przy okazji zdobywamy skóry dla Łuczarza. Na samym końcu wędrówki atakuje nas Ork. Pomagamy nieco bartokowi( jaśli ork nie padnie od jego strzał) i zabieramy jego broń.
Można równierz pogadać z Haradem i przekonac go, że Ork to zbyt trudny przeciwnik i dostać questa z pokonaniem bandytów, to jednak nie przynosi tylu kożyści.
9. JAK UŁATWIĆ SOBIE START by Angel_from_kabaty
Na samym początku jest dosyć ciężko. Moja sugestja jest następująca: żeby nie inwestować w siłe(zwłaszcza jak gra się magiem) najlepiej wziąć amulet +15 do siły. Amulet znajduje się w gildii złodziei. Nie będę się rozpisywał jak dostać się do gildii bo to już ktoś opisał. Powiem tylko jak sobie ułatwić zdobycie tego amuletu. Otóż na samym początku naszego pobytu w mieście należy zająć się dostaniem do siedziby gildii złodziei. Pogadać z szefową tej organizacji. Potem odmówić przyłączenia się do nich. Uciekać przed szefową(tylko uważajcie żeby nie przestała was gonić) do wyjścia z kanałów(tego do morza). Tam jest taki spadek, my wyskakujemy a ona utknie. Wtedy wystarczy łuk i troche strzał(czasem udaje jej się wyskoczyć ale to sporadycznie:P). Analogicznie można postąpić z dwoma pozostałymi członkami gildii(zdobyć exp i trochę przedmiotów). Następnie zabrać im klucze i otworzyć co się da. W zamkniętym dotąd pomieszczeniu jest skrzynia a w niej amulet +15 do siły. To na początek bardzo dużo. I pamiętajcie aby do kanałów iść już z umiejętnością otwierania zamków i z zapasem wytrychów. Jest tam sporo skrzyń które warto otworzyć. Zebrany sprzęt można potem sprzedać albo zachować na później. Przyszłemu magowi jednak przyda się szybko zdobyć 1000szt złota.
10. METODY NA PODWYŻSZENIE STATSÓW NA STAŁE by Astrea
Eliksiry na stałe podnoszące współczynniki (każdy wymaga użycia szczawiu królewskiego):
Poniższych roślin nie zjadac, nie sprzedawać, tylko trzymać, a po zdobyciu umiejętności "alchemia" - warzyć mikstury:
- siły: smoczy korzeń
- zręczności: jagoda goblinia
- magii: ognisty korzen
- życia: leczniczy korzeń
11. PORADA DLA POCZĄTKUJĄCYCH by Astrea
W I rozdziale, zanim przystapi sie do jakiegos obozu - powinno sie na maxa robic wszystkie zadania. Niektóre z zadan - po przyłączeniu sie do którejs z gildii - są nie do wykonania i przepadają bezcenne punkty doswiadczenia.
12. ŁUK BOSPERA by Angel_from_kabaty i Cainoor
Skradziony łuk jest w jednej ze skrzyń w kanałach. Wystarczy dostać się do kanałów(siedziby złodziei). Jak się dostać do gildii złodziei jest opisane powyżej. Żeby wziąć łuk ze skrzyni trzeba mieć wytrychy i umiejętność otwierania zamków.
13. MYŚLIWI by Gordek
OKOLICE KORINIS
Grom (niedaleko wieży Dextera)
uczy usuwania:
- rogu cieniostwora, żuwaczek, serc, kłów
Grimbald (niedaleko czarnego Trolla)
uczy usuwania:
- żuwaczek, pazurów, skrzydeł krwiopijcy, żądeł krwiopijcy
Gaan (niedaleko wejścia do górniczej doliny)
uczy usuwania:
- rogu smoczego zębacza, kłów, skrzydeł krwiopijcy, żadeł krwiopijcy
Wilk (na farmie Onara lub na farmie Bengara, jeśli mu znaleźliśmy pracę)
- robi pancerz z płyt pełzaczy (dopiero jeśli pogadalismy na ten temat z Gestalhem) by Yancy
GORNICZA DOLINA
Gestalh (niedaleko smoka powietrza, górnicza dolina)
uczy usuwania:
- żuwaczek, języka ognistego jaszczura, rogu smoczego zębacza,
w 4 rozdziale dodatkowo uczy:
- usuwania smoczych łusek, spuszczania smoeczej krwi
Talbin (dolina, na prawo od mostu na zamek, przejść się wzdłuż rzeki i 1 wejście w lewo) by zandarus
-serce, róg cieniostwora, pazury
Jergan (w kopalni Fajetha, chyba po otrzymaniu zadania z rudą)
-pazury
14.NAUCZYCIELE by Gordek/wuluk/mysia/zandarus
Strzelanie z łuku: Wilk (farma Onara), max. ??, Bartok (były czeladnik łuczarza Bospera), max. ??, Niclas (jak idziemy pod górkę od latarni Jacka), max. ??
Bronie jednoręczne: Cord (farma Onara), max. 90; Cedrik (obok ratusza - tylko paladyni), max. 90; Wulfgar (koszary), max. 60; Keroloth (zamek w Górniczej Dolinie), max. 60; jeden z łowców smoków w 4 rozdziale (przełęcz Khorinis), max. 100; najemnik w drodze na farmę Onara, max. 30; Arlik (za magazynem w Khorinis), max. 30;
Bronie dwuręczne: Cord (farma Onara), max. 90; Paladyn obok ratusza (tylko paladyni), max. 90, Wulfgar (koszary), max. 60, Keroloth (zamek z Górniczej Dolinie), max. 60; jeden z łowców smoków w 4 rozdziale (przełęcz Khorinis), max. 100; Rod (farma Onara), max. 90; najemnik w drodze na farmę Onara, max. 30; Lee (farma Onara), max. 100 (dopiero 5 rozdział i trzeba miec przynajmniej 60%);
Otwieranie zamków: Thorben (stolarz w Khornis); Ramirez (w gildii złodzieji)
Skradanie:Jasper z gildii złodzieji, Bartok (plac wisielcow)
Zręczność: Cassia (w gildii złodzieji), max. 90, kusznik w koszarach Khorinis, max. 60; Lares (port Khorinis), max. 90, Fester w zamku w Górniczej Dolinie (dopiero po przynieisieniu miecza), max. 70; Torflof (farma Onara), max. 90 (tylko najemnicy lub bez przydziału);
Siła: Carl (kowal z portu Khorinis), max. 30; Harad (kowal z dolnego miasta), max. 50; Fester w zamku w Górniczej Dolinie (dopiero po przynieisieniu miecza), max. 70; Torflof (farma Onara), max. 80 (tylko najemnicy lub bez przydziału); Mortis (kowal z koszar), max. 60 (tylko straż królewska); Bennet (farma Onara), max. 100 (dopiero w 5 lub 6 rozdziale); Ingrath (ratusz - tylko paladyni), max. 90; Brutus(zamek w Górniczej dolinie) max. 75
Kusze: Uldar (kusznik z zamku w Górniczej Dolinie), max. 30; Dragomir (w obozie przy dordze do magicznego golema), max. 60; Kusznik z koszar w Khorinis, max. 60;Girion (tylko w 6 rozdziale. jeżeli jest w naszej załodze) max.100
Mana: Vatras (mag wody z okolic świątyni Khorinis), max. 60; Sengorath (zamek w Górniczej Dolinie (tylko 2 i 3 rozdział), max. ??, Mag w klasztorze, który stoi przed kościołem, max. ?? (tylko dla magów i paladynów od 3 rozdziału); Pyrokar (klasztor, kościół - tylko dla magów i paladynów od 3 rozdziału, trzeba być zaawansowanym magiem [powyżej 60%]), max. ??; Milten (jak wezmiemy go na pokład w 6 rodziale), max.200
Kradzież kieszonkowa: Cassia (gildia złodzieji - dopiero jak tam wstąpimy);
Zdejmowanie zwierzętom skór: Bosper (łuczarz w Khorinis);
Tworzenie run: magowie, 2 w bibliotece jeden przed kapliczka, jeden na glownym dziedzincu, 6 krag Pyrokar (tylko magowie);
Alchemia: Sagita (jaskinia za farmą Onara(QUEST); Constatntino (dolne miasto Khorinis)(musisz znac choc podstawy alchemii); Ignaz (miasto portowe, za kowalem Carlem(QUEST), gostek w klasztorze, w piwnicach (dodatkowo robi on miskurki jesli mamy składniki)
15.PODWYŻSZENIE O 2% BRONI JEDNORĘCZNYCH I DWURĘCZNYCH by Gordek & mjs27
Jak porozmawiasz z Wulfgarem pomiędzy 5 a 7 rano to nauczy cię 2% broni jednoręcznych.
W klasztorze, Sergio może nauczyć magów 2% do broni dwuręcznej, jeśli pomodlimy się za Paladynów.
16.ZADANIE Z KSIĘGĄ PODATKOWĄ LEHMARA by Gordek
Nie warto księgi podatkowej Lehmara zanosić od razu do Hanny. Najpierw odniesmy ją Thorbenowi (dostaniem 200 expa), potem kupujemy tą książkę od niego za 100 szt. złota (jest w jego ekwipunku), pózniej zanosimy ją barmanowi Coragonowi w knajpie obok Vatrasa (dostajemy kolejne 200 expa). Znów ją od niego kupujemy i dopiero zanosimy do Hanny. A tam 200 expa, wytrychy i klucz do szkrzyni ze skarbem gildii złodzieji na wyspie na wprost portu w Khorinis.
17. Miejsce występowania Szczawiu Królewskiego by zandarus
OKOLICE KORINIS
- za kamiennym kręgiem na farmie Lobarta,
- okolice schodów do fosy na prawo od północnej bramy miasta,
- góra na lewo wychodząc z latarni (rośnie przy drzewie, które nie jest świerkiem),
- 2 sztuki przy kamiennym kręgu, tym niedaleko jaskini z kołowrotem (1 rośnie w kręgu, 2 obok przy drzewie),
- za czarnym trollem,
- na cmętarzu za farmą Sekoba,
- w krypcie za farmą Onara,
- za trolami przy wieży Dextera.
- szczyt gory jak idziemy od latarni w kierunku Niclasa wlazimy na szczyt i tam rosnie szczaw.
- jaskinia po prawo od czarnego trola (tam gdzie proba ognia dla magow) lewa odnoga (jaksinia przyslonieta przez roslinnosc)
GÓRNICZA DOLINA
- na skarpie koło kryjowki Diega, trzeba sie wspiąć i iść w kierunku zamku)
- kolo stada zebaczy kolo pierwszej kopalni (losowo szczaw lub eliksir sily lub zrecznosci)
18. Jak sie dostac do obozów by Mysia
MAG/ARCYMAG
- zaniesc do klasztoru 1000 szt. i owieczke (kupic za 100 szt. od Pepe na farmie Onara
STRAŻNIK/PALLADYN
- zostać obywatelem miasta (wykonać zadania dla mistrzów)
lub
- wykończyć gildie złodziei
NAJEMNIK/ŁOWCA SMOKÓW
- wykonac zadanie dla Torlofa (zabic 2 strażników na farmie Bengara)
- przekonać do siebie większość najemników (wygrać z nimi w pojedynkach)
ZOSTAC OBYWATELEM MIASTA
- przekonać do siebie większośc mistrzów i wybrać u kogo chce się pracować
a) Harad (kowal) - patrz na początek spoilera
b) Bosper (łuczarz) - przynieść 6 skór wilków
c) Mateo - odzyskać od Grity 100 szt.
d) Constantino (Alchemik) - zebrać dla niego zioła
e) stolarz - zdobyć błogosławieństwo od maga wody i ognia
Mozna być jednocześnie obywatelem miasta i najemnikiem/strażnikiem/magiem
19. QUEST DLA IGNAZA (CZAR ZAPOMNIENIA)
Żeby wykonac tego questa należy pobic kogoś z miasta (nie z dzielnicy portowej), bez świadków i gdy będzie wstawać rzucić na niego czar Otchłań. Jeśli postać ta będzie nadal z nami normalnie rozmawiać znaczy to, że odnieslismy sukces. Najlepiej jest użyć tego czaru na Constantino (miejskim alchemiku).
20. JAK SZYBKO NAUCZYĆ SIĘ ALCHEMII: by Yancy
Można nauczyć się robienia mikstur dodających na stałe statystki już w 1-2 rozdziale nie terminując u Constantina. W tym celu należy udać się do Sagitty, która mieszka w lesie za farmą Sekoba. Sagitta zleci nam quest przyniesienia Słonecznego Aloesu. Ten znajduje się koło Czarnego Trolla (Czarny Troll jest zaznaczony na mapie). Do Trolla można się dość łatwo dostać i aby wziąć Aloes nie trzeba z nim walczyć.
Od teraz Sagitta uczy nas alchemii:
Na początku mamy dostępną naukę najprostszych eliksirów przywracających pkt. życia bądź many. To początek drogi.
Nauka każdego eliksiru kosztuje nas 5 punktów nauki.
Aby poznać mikstury dodające na stałe statystyki należy wyuczyć się trzech stopni eliksiru many, albo trzech stopni eliksiru życia. Zależnie od wybranej ścieżki dostajemy dopiero wówczas dostęp do esencji ducha (dodającej na stałe pkt. many), bądź esencji życia (dodaje na stałe pkt. życia). Dodatkowo równocześnie mamy dostęp do eliksiru zręczności i/lub siły. Jeżeli Sagitta będzie miała eliksir zręczności - nic straconego. Aby wyuczyć się eliksiru siły wystarczy odwiedzić innego alchemika np. Constantina w mieście, który nauczy nas eliksiru siły.
Przykładowy rozwój alchemii u Sagitty:
3 stopnie eliksirów many - 15 PN
Dostęp do esencji ducha i eliksiru zręczności
eliksir zręczności - 5 PN
esencja ducha - 5 PN
Następnie udałem się do Constantina gdzie nauczyłem się eliksiru siły
eliksir siły - 5 PN
Przy takim rozwoju aby wyuczyć się esencji życia trzeba poznać kolejne 3 stopnie eliksirów życia.
=======================================================================
Linki do stron związanych z Gothic'iem 2:
https://gamesweb.com/pc/tipps_tricks/gothic2/ <------mapy do Gothic'a 2 i wiele ciekawych rzeczy związanych z grą GERMAN
https://gothic2.binio.com <------porady i mapki POLSKA
=======================================================================
Minimalne Wymagania sprzętowe: PIII 700 Mhz, 256 MB Ram, akcelerator 3D 32 MB
=======================================================================
Link do poprzedniej części:
Yancy [ Senator ]
Tylko kosmetyczne zmiany we wstępniaku dotyczące punktu 15. Nie wiem jak u Was - ale u mnie GOL na wątkach w okolicach 140 ostatni fatalnie się odświeża...
Todd Rusell [ WOLVERINE ]
WITAM WAS WSZYSTKICH RADOSNIE hehehhe..browar z wami ...i...zemna:)
WIDZE ZE JEDNAK POJAWI SIE DODATEK DO GOTHICA 2..:)JARABISCIE...WYPAS..JUZ NIEMOGE SIE DOCZEKAC..
A W ZWOIASKU Z TYM DODATKIEM MAM JAK ZAWSZE PYTANKO ...A MIANOWICIE:
CZY BEDZIE MOZNA GRAC NA DODATKU W POLSKIEJ WERSJI GOTHICA 2 ?
CZYLI JAK MA SIE POLSKA WERSJE GOTHICA 2 TO CZY BEDZIE MOZNA SPOKOJNIE SOBIE POGRYWAC NA NIEMIECKIM DODATKU..BO JAK WAM WIADOMO POLSKA I NIEMCY MAJA TEGO ZAMEGO PATHA CHYBA 1.30..WIEC PRAWDOPODOBNIE BEDZIE MOZNA ALE NIE MAM ZBYTNIEJ PEWNOSCI :) WIEC PYTAM SIE WAS..CZEGULNIE TYCH 2 PANOW CO MOWIA ZE ZNAJA GOTHICA JUZ OD TEXTUR PO MALY KARZACZEK W LESIE :)
zandarus [ Generaďż˝ ]
Yancy ---> Jest jeszcze ten gość co zwiększa zręczność o 2. Złodziej który ukradł sakiewkę kupcowi, jeśli go nie wydamy i dostaniemy się do gildii to przy nastepnym spotkaniu nas nauczy. Nie wiem jak u was ale u mnie po którymś powrocie do miasta ten gość leżał zabity na targu.
Yancy [ Senator ]
Todd ---> Wszystko co wiadomo o dodatku, podałem w poprzednim wątku. Nie ma wielkich szans by dodatek w Niemieckiej wersji językowej działał z Polską werją G3.
Yancy [ Senator ]
zandarus ---> Masz rację. Rengaru dodaje +2 do zręczności. Powiem Ci że głowę dałbym sobie uciąć że kiedyś we wstępniaku była informacja o plusach wstąpienia do gildii złodziei! Ale.. co ja tam wiem... (jak mawia często Garfield ;))) Następnym razem będzie taki punkt we wtępniaku.
zandarus [ Generaďż˝ ]
Mnie ciekawi jak rozpoczniemy grę, jeśli jest to kontynuacja, to na jakim pozimie będzie bohater? Bo chyba amnezja odpada :) Może tak jak w BG2 albo w Morrowindzie??? Jak będziemy cierpliwi to się przekonamy :)
TURIN9 [ Pretorianin ]
Widze że nikt sobie nie poradzil z misja z almanachami co bardziej mnie popycha do wykonania jej ale moim zdaniem jest jeden koles od ktorego nie mozemy przyniesc ksiazke chociaz on nam ja pozniej wrecza jest to ten zdrajca z klasztoru i ksiazke mozmy dac valtrasowi a on mowi ze ja odda pyrokarowi.Czyżby ta misje mozna było dokonczyc dopiero w dodatkU:D.
I mam pytanko odnosinie kapitanow orkow w Korinis gdzie on jest wiem jedynie ze w poblizu farmy lobarta??
Shakka [ Pogromca Chomików ]
No dobra to i ja coś napisze co powinno znaleść sie we wstępniaku, hmmm pewnie i tak już większość to znalazła choć ja też to wiem już od pierwszego razu jak zagrałem w G2 ale jakoś nie było kiedy tego napisać hehehe :) a więc
Gdy przyłączymy sie do gildii złodzieji i poznamy tajny znak po którym odpowiednie osoby nas rozpoznają idziemy do Rengaru (ten którego ścigaliśmy za 50 sztuk złota dla kupca Jora) pokazujemy tajny znak i dzięki temu dostajemy +2 do zręczności za darmo
zandarus [ Generaďż˝ ]
TURIN9 ---> Boss orków jest w jaskini w której w pierwszym rozdziale byli bandyci. Wychodzisz z miasta, skręcasz w prawo, dochodzisz do miejsca gdzie był na początku gry ork-zwiadowca, kilka czarnych goblinów, z prawej masz wąwóz prowadzący do tej jaskini.
TURIN9 [ Pretorianin ]
zandarus----> jak grałem paladynem to miałem w tej jaskini tego zdrajce corneliusa!!! zadanego orka
Mam pytanie jak rozwijac najmnika czy walczyc bornia 1 czy 2 reczna ?
zandarus [ Generaďż˝ ]
TURIN9 ---> To nie ta jaskinia gdzie jest Cornelius. Szef orków jest w drugiej jaskini, po tej stonie miasta, gdzie byli bandyci. Jak wyjdziesz z miasta skręć w prawo, przejdż lasek, dojdziesz do wąwozu na końcu którego jest jaskinia. W pierwszym rozdziale były tam wilki, jeden cieniostwór, kilka czarnych goblinów, w okolicach wąwozu był ork-zwiadowca. Jak popatrzysz na mapę to ta jaskinia jest niedaleko gdzie cumuje statek palladynów tylko odgradzają ją góry.
zandarus [ Generaďż˝ ]
TURIN9 ---> Miecz 2h czy 1h to zależy co preferujesz. Każdy ma wady i zalety, 2h jest długi i ma większe obrażenia (najemnik może wykuć najlepszy miecz w grze siła 100, obrażenia 110 i jest to miecz 2h) wadą tego miecza jest trudność walki w wąskich tunelach (obija się o ściany). Ja osobiście grałem z mieczem 2h.
TURIN9 [ Pretorianin ]
zandarus--->kumam juz wiem o ktora ci chodzi thx
Yancy [ Senator ]
Najemnikiem zdecydowanie lepiej rozwijać bronie dwuręczne :))) Lepiej to do Najemnika jakoś pasuje. Po rozwinięciu do 60% broni 2h - szybkość posługiwania się nimi jak i wykonywane kombosy - są więcej niż zadowalające :)
mruwek [ da ANT ]
mam palladynka ze 105% na dwuręczne, da rade coś więcej czy to już wszystko?
w jakich okolicznościach konsekruje się drugi miecz dla palladyna ten który podobno ma 100?
Yancy [ Senator ]
mruwek ---> Nawet gdyby dało radę to nie miałoby to sensu :))
Jeżeli walczysz mieczem 2h - to w piątym rozdziale po poznaniu sekretu podziemi klasztornych, będziesz mógł Łzami Innosa konsekrować ponownie miecz na ten 100/50 Święty Kat.
Jednoręczny miecz na 80/40 Gniew Innosa.
mruwek [ da ANT ]
aha dzięki rozumiem, a ile run w sumie moge dostać od tego palladyna? i z drogi leczenia i walki?
Yancy [ Senator ]
mruwek ---> Po dwie. Światło się znajduje i najmocniejsze runy leczenia i walki też. Stąd prosty wniosek. NIE BIERZ RUN LECZENIA. Bo najmocniejszą można bardzo szybko znaleźć przy orkowym pułkowniku :)) Bierz tylko runy walki. Są cholernie dobre.
mruwek [ da ANT ]
Yancy--------> tą od leczenia już znalazłem ale i tak mam tyle punktów na wydanie że nie zaszkodzi, ale skoro tak twierdzisz to posłucham rady.
jeszcze jedno pytanko czy zdobędę lepszą zbroję dla palladyna od tej którą dostałem zostając nim, bo ta prawie wogóle nie chroni przed czarami i ogniem?
Patrol_wcg [ Konsul ]
1==>A nowy wątek :)))
2==>O co chodzi z tą siłą mam 60 i niemoge rozwinąć tej umiejętności bardziej (morze chodzi o Oko Innosa) ????????
3==>O co chodzi Xardasowi i arcymagowi ognia (jak dobrze pamiętam Pyraxsowi) jacyś wkurzeni na siebie czy co :)
mjs27 [ Pretorianin ]
Sposób na nabijanie expa:
Szkietel-Mag potrafi przywoływać Szkielety w nieskończoność, więc za każdego można mieć 220 ptk. do expa.
Walcząc, wystarczy się tylko dobrze ustawić tak aby każdy kolejny, przywołany szkielet nie zdążył nawet wyciągnąć broni.
Sposób jest dobry jeśli masz 'mocną' postać i w walce z kilkoma szkieletami nie ponosisz większych strat.
Niestety, w moim wypadku, aby awansować o 1 poziom, muszę zabić ok. 90 szkieletów co staje się trochę nudne...
Trening czyni mistrza :)
mjs27 [ Pretorianin ]
Kto z was miał najwięcej many grając Magiem ?? Ja planuję mieć ok. 300, uzbierałem do tego 17 szczawiów i ok. 150 ciemnych grzybów + 3 mikstury ducha...
Patrol_wcg [ Konsul ]
Pancerz Paladyna 100 100 50 50 20000 ===> ten pancerz ?
Patrol_wcg [ Konsul ]
Strój Kowala 10 10 0 0 ---
Strój Obywatela 10 10 0 0 ---
Strój Ziemianina 10 10 0 0 ---
Strój Farmera 1 15 15 0 0 80
Strój Farmera 2 15 15 0 0 100
Mroczny Płaszcz 15 40 15 15 ---
Łachy Skazańca 20 20 0 0 10
Skórzany Pancerz 25 20 5 0 250
Szata Lestera 25 25 0 0 300
Pancerz Diega 30 30 0 0 450
Kaftan Gubernatora 40 40 0 0 1100
Zbroja z Pancerzy Pełzaczy 55 50 20 15 1500
Lekki Pancerz Najemnika 30 30 0 0 500
Średni Pancerz Najemnika 45 45 5 5 1000
Ciężki Pancerz Najemnika 60 60 10 10 2500
Lekki Pancerz Łowcy Smoków 70 70 40 20 3000
Średni Pancerz Łowcy Smoków 80 80 50 30 12000
Ciężki Pancerz Łowcy Smoków 90 90 60 40 20000
Lekki Pancerz Straży 40 40 5 5 600
Ciężki Pancerz Straży 60 60 10 10 2500
Pancerz Rycerza 80 80 25 25 5000
Pancerz Paladyna 100 100 50 50 20000
Szata Nowicjusza 25 25 0 10 280
Szata Maga Ognia 40 40 25 25 500
Ciężka Szata Ognia 80 80 40 40 3000
Szata Maga Wody 80 80 40 40 450
A oto wszystkie pancerze i ich koszt . Mała legenda
Pancerz - O.Bronią - O.Stzrałami - O.Ogniem - O.Magią - Wartość
mruwek [ da ANT ]
mam pancerz rycerza 80, 80, 25, 25 to kiedy zdobędę ten pancerz paladyna 100, 100, 50, 50. zabiłem juz smoki, mam rozumiec ze to najlepsza zbroja?
Patrol_wcg [ Konsul ]
Jerzeli to ta to niema lepszej .
Patrol_wcg [ Konsul ]
Ale niwiem kiedy ją zdobędziesz :)))))))))))))
wuluk [ Tleilaxanin ]
Patrol_wcg --> Ściemniasz... A gdzie Szata Mrocznej Magii 100 100 50 50 15000 ?
Patrol_wcg [ Konsul ]
uuuu a oniej niwiem skąd morzna ją wziąść
wuluk [ Tleilaxanin ]
Patrol_wcg --> A skąd można wziąść np. Szatę Maga Wody? Z konsoli. Btw, Szatę Mrocznej Magii nosi Xardas...
Todd Rusell [ WOLVERINE ]
ale gniot mi sie dzis trafil ze ja pierd*** wh*** j******* ku***
z nerwow ze zginalem w kiedy to juz prawie dobilem lodowego smoka zabraklo mi ledwo pare dziesiat HP jego ale na pech niezerknalem na soj stan HP i mnie jeb**l drac ..i koniec gry (worowka dokola mojego cialal)hehhe a save mam dopiero na pierwszym smoku...a to byl juz 3 ku**a...i tak z nerwow jebnA*** myszka ze asz sie zjebala...teraz nawet niechce dzialalc...wiec teraz do was dostalem sie z poziomu klawiatury :)) ..myche nowa kupie sobie dopiero tak 27 or 30 czerw. a bez mychy to tylko swir by gral :) ..i powiedzcie jak tu pograc sobie w Will Rock'a albo w Diablo 2..bez mych...czy nawet w GTA:VC koszmar..no Colin 3 to rozumie czy Hulk...ale gothic 2 bez mych buuuu.....
koszmar...probowalem ale to jakos mi niepasuje...
--->PYTANIE--> jaka jest lepsza mycha
a) kulecikowa
b)optyczna (zamiast kulecki ma sie tam takie swiatelko :)
mruwek [ da ANT ]
todd rusell-----> ja osobiście wolę opticala, ale z tym problemem to walnij na forum hardware człowieku!
Gordek [ Generaďż˝ ]
mruwek --> Zbroję paladyna zdobędziesz w 5 rozdziale w tajnej komnacie.
Yancy --> Wracając do G1, to miałem Gniew Innosa i Uriziel bez klejnotu, ale nic nie robiłem temu Księciu Demonów, może dlatego, że w ogóle nie umiałem się posługiwać dwuręcznymi.
Sir klesk [ Sazillon ]
Witam rycerzy i magow :)
Dzisiaj zakonczylem gre w GTA 3 VC i teraz biore sie z Gothic'a 2, mam w zwiazku z tym pare pytan. Mam nadzieje, ze sie zrozumiemy, gdyz przez pewnien czas bede tu zagladal :)
1. Jaka zrobic postac? Jakie cechy sa dobre, ktore umiejetnosci sa oplacalne (nie mialem stycznosci z G 1 wiec nie wiem co tam bylo)
2. Jak zaczac? Slyszalem ze na poczatku nie mozna zabic nawet 1 najslapszego potwora.
3. Oszczedzac pieniadze?
4. W ile czasu mozna przejsc G 2?
5. Da sie przejsc G 2? :)
A wiec po prostu dajcie mi jakies porady, porady dla poczatkujacego. :)
Pozdrawiam wszystkich!
Sir klesk [ Sazillon ]
I jakie sa wymagania :)
Mam P 4 2400mhz, Radka 9000 Hercules 128mb, 512 ram-czy gra bedzie chodzila bez haczenia na najwyzszych ustawieniach? :(
pisz [ nihilista ]
Gram w Gothica I i w sumie pierwszy raz się zaciąłem :)
Jak wyjśc z tej cholernej wiezy Xardasa ? Amuletem mogę do niej się dostać a wyjść???
I tak przy okazji gdzie mogę znaleźć Lestera i powiedzieć mu o spotkaniu z Diego i Miltenem?
Yancy [ Senator ]
mruwek ---> Tak, znajdziesz lepszą zbroję dla Paladyna. W piątym rozdziale w klasztorze znajdziesz Pancerz Paladyna, najlepszą zbroję dla Paladyna. Wygląda dokładnie jak ta Lorda Hagena.
Yancy [ Senator ]
Sir klesk ---> Gothic nie ma dużych wymagań sprzętowych. Na Twoim konfigu będzie hulał.
Gordek ---> A to dziwne. Albo Książe Demonów jest odporny na wszystko prócz Uriziela - albo go nie trafiałeś ze względu na brak umiejętności 2h...
Yancy [ Senator ]
pisz ---> Zamień się w krwiopijcę i skocz z wieży na dół.
Niech mi nikt więcej nie mówi że wątego o G2 upada :))
pisz [ nihilista ]
Yancy-->dzięki! skakać to skakałem tylko nie wpadłem na to by się w coś zamieniać :D
Yancy [ Senator ]
Todd ---> Akurat w G2 przydatność myszki jest dyskusyjna. Ja jej nie dotykam nawet - wielu innych też nie. Kwestia gustu.
Gordek [ Generaďż˝ ]
pisz- ewentualnie możesz się teleportować gdzie indziej i to już było.
Yancy --> wątek o G2 upada ;)
robalxp [ Chor��y ]
gordek ----> gdzie tam upada on dopiero sie rozkreca hehe mieczem nie zadajesz obrazen bo bez tego klejnotu w jedynce jest cieniutki ja pokonałem ksiecia demonów za pomoca kuli ognia albo czegos podobnego
pisz-----> lester jest w kamiennej warowni tam gdzie był jeden z kamieni ogniskujacych
Gordek [ Generaďż˝ ]
robalxp --> Coś chyba ściemniasz, bo u mnie nic nie zadawało mu obrażen oprócz Fali śmierci Uriziela. Na 3 pierwsze demony miałem sposób. Najpierw wykosiłem wszystkich sekciarzy, później napój szybkości pierwsza kapliczka, miecz w serce i spadam aż za tą bramę, w czasie biegu biorę do ręki runę z Uriziela i czekam na demona. Zanim podleci szybkie naładowanie czaru i bum, demon traci część życia, od razu następne ładowanie i bum, już prawi po demonie i w ostatniej chwili, kiedy już do mnie podlatywał było trzecie bum i po demonie. Tak załatwiłem 3 pierwsze. Niestety z 4 już się nie udało, bo nim zdążyłem zrobić 3 bum doleciał do mnie i mnie bum,bum :) Więc mu uciekłem w stronę wyjścia ze świątyni i jak mnie przestał gonić to 3 bum i po demonie. Nastęonie 5 serce filmik i koniec :)
Angel_from_kabaty [ Pretorianin ]
Jak to miło wpaść od czasu do czasu..........i zobaczyć wasze uradowane i pełne niedowierzania teksty gdy napisałem info o dodatku do G2...............jak przyjemnie widzieć że nadal można was jeszcze czymś zaskoczyć:)
aries [ Konsul ]
Angel .... --> oj zaskoczyles wczoraj wiadomoscia o dodatku ... miejmy nadzieje ze ukaze sie on rowniez w polskiej wersi jezykowej ... a jesli sie ukaze to ciekawe kiedy ... moze na swieta bozego narodzenia ... :(
aries [ Konsul ]
zandarus --> co do rozpoczecia sie dodatku - - pewnie niebawem sie przekonamy ... ale nie bardzo wierze bysmy mieli wszystkie zdolnosci i parametry cech ... ja widze to tak (zreszta pewne naprowadzenie jest juz w tym krotkim filmiku po napisach )... jest sztorm statek tonie a nas i naszych towarzyszy wyrzuca gdzies na brzeg ... jestesmy zmeczeni i przemarznieci, bez zbroi broni i wogole wszystkiego ... tak ze gra zacznie sie byc moze od podstaw ...................................... nie bardzo wyobrazam sobie gre z cechami wytrenowanymi juz w 2 choc kilka szczegolow 2 nie daje spokoju np. dlaczego po zabiciu smoka azywienca mozna nadal naparzac sie z orkami ozywiencami i to bez konca i wciaz zdobywac pkt doswiadczenia? ... ... ... zobaczymy juz mniej wiecej za miesiac ...
Yancy [ Senator ]
Gordek --->
1. He he he
2. He he he
3. ;)
4. Mówiłem Ci, że wydaje mi się że Księcia Demonów można pokonać bądź Urizielem (kompletnym), bądź runą z niego wyjętą. Ty zdajesz się to potwierdzać.
Angel ---> Nie dziw się naszym uradowanym minom. Chwilkę przed Twoim postem aries napisał że nici z dodatku :)
aries ---> Sprawę dodatku można rozwiązać na mnóstwo sposobów. Choćby wprowadzając limit max. poziomu po instalacji dodatku. Albo zwyczajnie dając super napakowanych przeciwników (jak to jest w Tribunalu). Ja i tak będę grał od zera :)))
Wydaje mi się że akcja dodatku przeniesie nas za orkową palisadę + jakaś wyspa (jak 6 rozdział).
Yancy [ Senator ]
Niestety strona CDP mi nie działa. Chciałem się przekonać co nowego się pojawiło...
Yancy [ Senator ]
Niestety, nikt na CDP nie skomentował nawet szczątkowo sprawy dodatku. Widać sami nie mają pojęcia, kiedy, czy wogóle, i za ile ten dodatek będzie dostępny...
Sir klesk [ Sazillon ]
A odpowie mi ktos na moje wczesniejsze pytania? ;)
Ps.
Skoro mowicie ze bedzie dzialal... bo zapomnialem powiedziec ze mam XP.
mjs27 [ Pretorianin ]
Niech mi ktoś podpowie, gdzie znajdę BROMORA, bo już sam nie pamiętam czy brałem od niego Almanach...
Aries --> Pamiętasz może, gdzie / u kogo znalazłeś pierwszy Almanach ??
Yancy [ Senator ]
Sir klesk --->
1. Zależy do jakiego obozu planujesz wstąpić...
2. Oczywiście że tak nie jest. Od początku możesz walczyć z co słabszymi potworami i przeciwnikami.
3. Pieniędzy raczej nie ma po co oszczędzać.
4. Różnie - można spedzić w G2 baaardzo dużooo goodzin
5. Można przejść i w 20-30
Porada dla początkujących są we wstępniaku.
Yancy [ Senator ]
mjs27 ---> O ile pamiętam, to Bromor prowadzi burdel w porcie. Pierwszy almanach zazwyczaj znajduje się przy Maleku, ale przecież to nie reguła.
mjs27 [ Pretorianin ]
Yancy --> Dzięki, już pamiętam, że mu zabrałem almanach... I nadal mam tylko 8 :( Zabiłem też wszystkich poszukiwaczy w Khorynis i nic...
muhabor [ Konsul ]
prosze o pomoc szukam dla ramireza przedmiotu o nazwie sekstans
czy beda jeszcze jakies zadania od zlodziei: cassia, ramirez, jesper, attila, rengaru, halvor, kardiff ?
aries [ Konsul ]
mjs27 --> teoretycznie pierwszym opetanym powinien byc Vino ... dlaczego? ... po po wejsciu na mape korynis Lester wysyla nas do Xardasa ... idac od xardasa ... lobart zleca nam zadanie z porwaniem Vina przez poszukiwaczy ... w jego ksiedze pojawia sie 4 imona ...
aries [ Konsul ]
muhabor --> zalezy ile ich wykonales ... 2 zadania zleca kasia - pierscien i kielichy - jedno zadanie to sekstans zleca je chyba ramirez - i jedno zadanie zleci josper (mistrz wlaman) .... jesli masz te zaliczone to juz koniec ... mozna wyrznac gildie i doniesc o tym ....
aries [ Konsul ]
Mam w domu wypisanych wszystkich ktorych znalazlem z almanachami ... w sumie 11 ... zabiore je jutro ze soba i wypisze wam jutro ...
shubniggurath [ Lost Soul ]
hmmmmmm...
zary ^ kregu sa super! bawolem sie zeby je wyprubowac wyrznalem cala farme onara tchnieniem smierci i deszcze,m ognia tak samo portowe miasto w khorinis;)) teraz to dopiero bedzie wymiot;)) niestety brakuje mi serca kamiennego golema i serca demona do stworzenia armii ciemnosci:((
shubniggurath [ Lost Soul ]
oczywiscie chodzi mi o czary 6 kregu ;))
shubniggurath [ Lost Soul ]
ops pomylka NIE CHODZI MI O TCHNIENIE SMIERCI TEGO CZARU WOGULE NIE DALEM WYRZNALEM ICH FALA SMIERCI:))
Yancy [ Senator ]
mjs27 ---> Sekstans jest w skarbie kamiennego smoka.
Nie znam osoby, która wypeniłaby quest z Almanachami. Skoro aries nie wypełnił - to znaczy że jest to niemożliwe.
Kiedyś przywołałem almanachy cheatami i Pyrokr mi zaliczył to zadanie. Więc wiem tylko tyle, że technicznie jest to wykonalne, ale w praktyce chyba nie :)
Znalazłem Almanachy u większej ilości osób niż jest wpisane w Almanachu, a mimo to nie pojawiły się nowe imiona w księdze. Wiec albo quest jest zabugowany - alebo niewykonalny...
muhabor [ Konsul ]
1. chodzi mi o to gdzie moge znalezc ten sekstans?
2. jakie zadanie dostaje sie od jospera (mistrza wlaman) ?
aries [ Konsul ]
Yancy --> nie sadze by byl zbugowany ... dlaczego ... ano dlatego ze programisci pomysleli o kolejnosci znajdowania almanachow ... i tak np ... musimy znalezc pierwsza osobe w wpisu do almanachu by muc znalezc inne ... problem polega na znalezieniu tych pierwszych .... mysle ze maja je - a wlasciwie powinny miec osoby ktore niestety juz w czasie poszukiwania almanachow nie zyja ... wiec nie mozna ich znalezc ... wlasnie gram od samego poczstku i postaram sie zrobic wszystko tak by nikogo nie zabic i by nikt nie zginal az do tego zadania ...
muhabor [ Konsul ]
och przepraszam juz jest odpowiedz na sekstans ;-)
aries [ Konsul ]
muhabor --> jak Yancy wyzej napisal - sekstans jest w skarbie kamiennego smoka ......... a zadanie - chyba w 3 rozdziale zleca zadanie mistrz wlaman ... daje nam klucz do tych zamknietych drzwi w kanalach a tam jest skrzynia z tym paskudnym dlugim kodem ... podalem go kiedys w jednym z pierwszych watkow ... jak otworzymy ta skrzynie znajdziemy tam amulet +15 do sili eliksir zrecznosci i jescze jakies badziewie - po powrocie do yospera nazwie nas nowym mistrzem wlaman i wpadna jakies tam XP ...
Yancy [ Senator ]
aries ---> Nie mogę się do końca z Tobą zgodzić. Bo nowy wpis w almanachu pojawił mi się niezależnie od tego, którą osobę znalazłem najpier z pierwszej lub drugiej czwórki...
U mnie nie zginęła ani jedna osoba przy grze magiem. Prócz tych, których zabicia wymagał scenariusz. Nawet obroniłem atak na kopalnię w Górniczej Dolinie. Mimo to ni cholery nie mogę znaleźć więcej almanachów... Co ciekawe, nawe przegladając almanachy na cheatach - było w nich tylko 8 imion. A przecież Almanachów znalazłem więcej! Czyli że nowe wpisy się nie pojawiają.
muhabor [ Konsul ]
czy juz byl w poprzednich watkach spis runow z czarami do znalezienia ?
mam malo runow i nie wiem ktore robic samemu...
jesli byl to sobie poszukam a jesli nie to moze ktos poda..?
Kyahn [ Kibic ]
Ja chyba przekombinowałem z tymi almanachami, najpierw dałem od Malaka Karrasowi, a później od Vina Pyrokarowi, otworzyłem
tylko pierwszy,ale tam nie było żadnych imion.
Walę to i idę dalej.
W sumie to gra magiem mi się nie podoba, mam czwarty krąg i idę bić smoki, używam tylko błyskawicy i miecza (45 obr 35 sił) na 37% i pojedynczych przeciwników
tłukę bez najmniejszego problemu. Mam nadzieję,że wyższe zaklęcia będą fajne, bo te obecne są do dupy.
Pozdr.
muhabor [ Konsul ]
aries --> dzieki za pomoc z josperem
Yancy [ Senator ]
mhabor ---> Był. Znaleźć można:
1. Mniejsze uleczenie
2. 2xSzkielet Goblin
3. 2xStrach
4. Lodowa strzała
5. Mała błyskawica
Yancy [ Senator ]
muhabor ---> Można jeszcze znaleźć Święty Promień, runa Paladyna - ale użyć może jej nawet Najemnik. Jest to kiszkowaty odpowiednik Światła, które ma Mag...
muhabor [ Konsul ]
kyahn --> a przywolales sobie szkielety do walki za ciebie? stoisz i patrzysz, he he
muhabor [ Konsul ]
yancy --> dzieki za czary. wyglada na to ze sama cienizna. zaczne wiec robic te lepsze co predzej i ruszam na smoki!
aha , czy one maja specyficzne odpornosci np.ogniowy odporny na ogien, lodowy - mroz itd ?
Yancy [ Senator ]
muhabor ---> No... Strach jest Cooll! Reszta faktycznie to dno. Jeszcze leczenia można użyć od biedy.
Mastyl [ Legend ]
Panie i panowie.
Wiadomo już oficjalnie ze wyjdzie dodatek do Gothic 2 - będzie sie nazywal The night of the raven i na niemieckim rynku ukaze sie juz w sierpniu. Na wersje angielska poczekamy trochje dluzej, o polskiej nic mi jeszcze nie wiadomo.
Patrol_wcg [ Konsul ]
Ta gra mnie coraz bardziej denerwuje . :))))
Benet siedzi w pudle a ten cały księgowy gdzieś prysną (wcześniej wyciągłem od niego info. o fałszywych zaznaniah)
Co mam zrobić dalej ?????????????????
aries [ Konsul ]
Patrol_wcg --> nie martw sie ze ci uciekl ... jesli nie wyciagnoles z niego zeznan i jego dziennika to idz do tej jaskini miedzy farma lobarta i wierza xardasa ... on tam siedzi ...
aries [ Konsul ]
Yancy --> nie wiem jak u ciebie ... ale u mnie almanachy bylu zapisywane po : pierwszy ten Vina 4 imoina a potem juz tylko po 2 ...
Kyahn [ Kibic ]
muhabor----------> te szkielety są strasznie cienkie, sprawdzają się tylko w walce ze zwierzętami.
aries [ Konsul ]
Kyahn --> nie zgodze sie z toba ... jesli chodzi o armie ciemnosci to wcale nie sa takie cienkie ... potrafia zaciukac smoka ... nawet tego smoka przyzwanca na koniec ... pojedynczy skielet to faktycznie cienizna ...
Sir klesk [ Sazillon ]
Jaki jest adres oficjalnej polskiej stronki G2?
muhabor [ Konsul ]
a do ktorej kapliczki mam pobiec po kawalek kamienia dla Karrasa aby przygotowal mi amulet anty Poszukiwacz?
wybilem juz wszystko w Khorinis i bieganie po pustych lokacjach mi szkodzi...
cotton_eye_joe [ maniaq ]
"(....) i bieganie po pustych lokacjach mi szkodzi... " by muhabor
hehehe
Yancy [ Senator ]
muhabor ---> Smoki nie mają żadnych odporności i ogólnie są żałośnie cienkie. Kamień jest w kapliczce obok jaskini gdzie była runa z Próby Ognia.
Yancy [ Senator ]
cotton_eye_joe ---> LOL. Cały post jest warty by dodać go do wstępniaka... ;)
"...amulet anty Poszukiwacz." ---> Takiego nie znalazłem ;)
Kyahn [ Kibic ]
Gdzie znajdę Engroma i Randolpha ???
Jakoś nigdy nie mam pamięci do imion :)
TURIN9 [ Pretorianin ]
muhabor---> ja miałem kamień przy kapliczce ktora jest na drodze do wiezy Xardasa przy czym on znajdował się za kapliczką
Kyahn--->
1.o tych kolesiach było niedawno jezeli nie w tym poscie to w poprzednim
2.BTW tak wogole to jak czytałem almanach to miałem tylko 8 nazwisk zapisanych i byly obydwie strony zapisane.Coś z tym questem jest nie tak!!!!
3.Jak bedziesz miał 6 krag i deszcz ognia to bedziesz kosił dopiero kolesi będą padali jak muchy i to masowo:D.
Jak wszedłem do upadłego paladyna w korinis to całą jego ekipe rozwaliłem jednym czarem.
A tak wogole co sądzicie o tym czarze święty pocisk(czy jakoś) dla czarodzieja czy jest sens go używać 50many 300obr??
robalxp [ Chor��y ]
randolph to ten na farmie akila niedaleko miasta a engrom to chyba kumpel talbina w przełeczy górniczej
robalxp [ Chor��y ]
mam prop[opzycje aby dodac do wstepniaka nazwe runy wraz z jej statsami ( uderzenie pobór many )
robalxp [ Chor��y ]
mama pytanie pewnie juz było kto ma jeszcze falszywew udziały w kopalni mam od 6 kupców z korhinis i z farmy onara od jednej osoby
SG [ Junior ]
Wiatm wszystkich, jestem nowym fanem Gothica 2. Mam Takie pytanie:o co chodzi z tą konsekracją miecza, mam runę i wodę , ale co dalej?
mruwek [ da ANT ]
sg---------> jaką masz postać? bo będąc palladynem konsekruje się magiczny miecz dając w kapliczce klasztornej 5000 zl inosowi.
SG [ Junior ]
Jestem paladynem, ale ostro zwaliłem sprawe, bo zrobiłem ten teleport i popłynąłem statkiem i sie nie przeteleportowałem. Chyba nie wziąłem jakiejś zbroi i miecza, nie wiem co tam było...
QrKo [ Enslaved One ]
po co jest gorące ostrze, które mozna kupić u beneta??
Yancy [ Senator ]
QrKo ---> Po nic, możesz je najwyżej ochłodzić w wiaderku z wodą.
SG ---> Zawaliłeś, ale bez przesady. Nie zdobyłeś po prostu najlepszej zbroi dla Paladyna. Miecz konsekrujesz drugi raz w piątym rozdziale Łzami Innosa - ale to z teleportem nic nie ma wspólnego.
Suka [ Centurion ]
Hejki Gothica 2 przeszedłem i gram w Gothica 1 ale się zaciąłem nie umię znależć jakiejś mikstury do orka którego pogryzly pelzacze on ma dać mi ULU-MULU znalazlem jakąś miksturę szybkiego uzdrowienia ale gdy gadam z orkiem to nic nie pisze o rek miksturze tylko o tum ze nie idzie jej znależć.
Gordek [ Generaďż˝ ]
Suka --> ta mikstura jest na tym samym poziomie tylko trochę trudno ją znaleźć. Musisz iść od orka w kieunku tej platformy po której zszedłeś z góry, mijasz ją po lewej idziesz dalej, zabijasz pełzacza i idąc cały czas wprost powinieneś znaleźć coś jak podjazd dla wózków inwalidzkich w autobusach :) tak to wygląda. Idziesz po tym i tam jest wnęka z miksturką.
Do tych co twierdzą, że po niemieckiej wersji dodatku do Gothica będzie anielska, a dopiero Polska informuję, że polska premiera G2, była 2 miesiące przez premierą angielskiej wersji.
muhabor [ Konsul ]
yancy,turin9 --> big thx, mam juz kamien, mam innosa oko i szkielko ;-)
a teraz z innej beczki : przeczytalem ze kolkiem mychy oddalam obraz. a jak na klawiaturze ?
aries [ Konsul ]
muhabor --> na numerycznych klawiszach + i -
Yancy [ Senator ]
Gordek ---> My tak nie twierdzimy, wiemy jak było :)) Komyś się po prostu mylło ;)
A poważnie - to nadal nic nie wiadomo o polskiej wersji dodatku. Nie ma się co napalać. Jeżeli nawet będzie - to Gwiazdka jest tu optymistycznym terminem :(
aries [ Konsul ]
Yancy --> zagral bys w gothica po sieci na multi?
QrKo [ Enslaved One ]
1. jaki jest wg. was najlepszy czar w gothicu 2
2. jakiego czaru najlepiej uzywac bo jest silny i bierze nie za du.żo many (mam 210) - i aktualnie dla mnie jest takim czarem błyskawica i duża kula ognia, ale i tak nie zabijają podrózników za 1 razem
3. ten czar zniszczenie ozywieńca zadaje 1000 obrażeń ale komu np. szkieletom czy komu??
4. jakiegoś dobrego maga prosilbym o pomoc:
jak działają poniższe czary i z jakiej odległości i na kogo ich używać:
a) lodowa fala
b) śmiertelna fala
c) święta strzała
d) tchnienie śmierci
prosze niech jakies expert odpisze mi na możliwie największą liczbe pytań bo potem się to ciągnie przez kilka postów
z góry thnx
SG [ Junior ]
Ale jak konsekruje się miecz??
Yancy [ Senator ]
aries ---> W pracy łącze mam szybkie ale mój komp nie pciągnie, Gothica :) A wieczorkiem w domu - można spróbować. Tu z kolei nie wiem jak z łączem czy wydoli. Dawniej grywałem po necie, ale teraz trochę się pokaszaniło.
aries [ Konsul ]
QrKo --> odpowiem ci tak
1) zalezy co lubisz ... ale najpotezniejszym czarem wedlug mnie jest czar obszarowy smiertelan fala
2) do pewnego momentu najlepsza jest blyskawica ... szybki i malo many ale potem swieta strzala ...
3) zniszczenie ozywienca dziala tylko na ozywiencow - szkielety, okrkow ozywiencow, i smoka ozywienca na koniec
4) a) dziala obszarowo - pierscieniowo wokol ciebie zamrazajac przeciwnikow w promieniu razenia - promien dosc duzy
b) smiertelna fala the best ale trzeba chwili by ja rzucic ... za to wymiata wszystko w jej promieniu ... dziala obszarowo rozchodzac sie w kolo od ciebie ...
c) swietny czar - mag moze jej uzywac choc to czar dla palladyna - 300 dmg przy 50 many - naprawde swietny
d) 300 dmg przy 50 many ale nie wiem dlaczego nie dizala na wszystko - dla mnie totalna pasc ... nie warto jej uzywac
aries [ Konsul ]
SG --> idz do kaplicy w klasztorze - uzyj w niej kapliczki i bedzie tam opcja konsekracja miecza - to wszystko
mjs27 [ Pretorianin ]
Przeszedłem G2 po raz drugi - teraz jako Mag
430 many :)))
szokbar [ Pretorianin ]
BŁAGAM POMOCY! CHCE ZABIĆ KAMIENNEGO SMOKA, ALE PO DRODZE SĄ KAMIENNE GOLEMY ODPORNE NA ZWYKŁĄ BROŃ. WYKONAŁEM ZADANIE DLA SĘDZIEGO Z MŁOTEM. PRÓBUJE GO UŚPIĆ - NIC. ZABIĆ - NIC. EWENTUALNIE SŁYSZAŁEM O KODZIE NA PANA KTÓRY MA WSZYSTKO. CZY MOGLIBYŚCIE MI GO PODAĆ? Z GÓRY SERDECZNIE DZIĘKUJE ZA PODPOWIEDZI WSZYSTKIM DOBROCZYŃCOM.
aries [ Konsul ]
szokbar --> nieprawda ze sa odporne na zwykla bron ..... mozna je normalnie zabic kazdym orezem i czarem ..... jedyne co to czasem nie pojawia sie pasek ich zycia ... ale tluczesz tak dlugo az padna ....... moge ci jeszcze tylko napisac ze widac kiedy obrywaja ... ogdy dostana jakies dmg to odpadaja od nich male kawaleczki skaly ... jesli trafisz i nic im nie zrobisz nie ma tego efektu ...
Yancy [ Senator ]
Kamienne Golemy są strasznie cienkie. Na początku z przyzwyczajenia do ich zabijania używałem młotów, lub innych broni obuchowych. Ale dowiedziałem się że nie potrzeba :)
aries [ Konsul ]
Co wiecej powiem wam ze najlepiej zalatwia je kusza 3 belty wystarczaja (kusza 85 dmg)
szokbar [ Pretorianin ]
Pojawiło mi się w dzienniku zadanie smocze jaja. I co dalej? Wiem że mam ich szukać. Ale gdzie? Czy bedą jakieś wskazówki?
aries [ Konsul ]
szokbar --> zalezy kim grasz? palladyn i mag dostaja takie zadanie od maga alchemika z piwnic i chodzi o jedno smocze jajo ... najemnik dostaje je na farmie onara i musi ich poszukac ... a gdzie? dostajemy mape z jaskiniami od kowala i musimy je przeszukac ... znajdziemy ich w sumie chyba 11 ...
szokbar [ Pretorianin ]
aries -------> dziękuje bardzo
Yancy [ Senator ]
Link do nowego wątku