GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Pomiar FPS w grach

21.06.2003
20:07
[1]

kowal24 [ Widzew Łódź ]

Pomiar FPS w grach

Polecicie mi jakis dobry program wyświetlający na bieżąco ilość FPS na sekunde?? Miałem zainstalowany FRAPS ale on wyświetla takie duze brzydkie i beznadziejne cyfry. Jest jakiś który wyświetla fajne małe białe cyferki?? Bardzo prosze o pomoc. A po za tym ile fps gwarantuje płynna rozgrywkę??

21.06.2003
20:17
[2]

bartek [ ]

Wydaje mi sie, ze widoczne rwanie zaczyna sie ponizej 30 klatek na sekunde.
Mialem Ci wlasnie polecic FRAPS ale widze wybrzydzasz, z tego co mi wiadomo to jeden z lepszych tego typu programow...

21.06.2003
20:24
[3]

kowal24 [ Widzew Łódź ]

tzn nie to ze wybrzydzam ale nie podoba mi się graficznie ten program. Takie wielkie zielone litery. Ale skoro mówisz ze najlepszy.Ale może ktoś inny zna lepszy program??

21.06.2003
20:39
smile
[4]

MatteoDA [ Konsul ]

No właśnie ... może ktoś zna inny program tego typu? :P

21.06.2003
20:59
[5]

donzoolo [ Senator ]

zalezy do jakich gier, wiekszosc fpp ma wbudowane, zazwyczaj dobre liczniki

21.06.2003
22:19
[6]

kowal24 [ Widzew Łódź ]

Mam na myśli gry takie jak: GTA Vice City, FIFA 2003, Tony Hawk's Pro Skater 3 (demo 4). W nich nie ma liczników.

21.06.2003
22:36
[7]

Johnn [ Ghoul ]

Wlasnie jak to jest z ta widocznoscia klatek na sekunde 24 czy 36? Bo chyba 36 to w kinie i w telewizji jest a te 24 to kiedys na starych filmach bylo tych z Chaplinem, ale nie jestem pewien i chciabym sie upewnic. Moze ktos jest lepiej zorientowany?

21.06.2003
22:45
[8]

ELWIS14 [ Konsul ]

KAZDY film ma 25fps i to wystarczy by uzyskać płyność :) zauważcie ze filmy sa jak by to ujac troszke zamazanie i nigdy nie sa super ostre to im dodaje troche płynnosci :) natomiast z grami to jest tak ze 25 to jest płynnie ale widac jest róznice np pomiedzy 50fps a 25 fps

21.06.2003
22:48
[9]

Johnn [ Ghoul ]

No to wynika z tego, ze telewizor jest gorszej jakosci niz monitor, na telewizorze z bliskiej odleglosci malych statycznych liter nie da sie przeczytac na monitorze to bez problemow.

21.06.2003
23:05
[10]

Johnn [ Ghoul ]

Jeszcze jedno ELWIS14 napisales, ze widac roznice pomiedzy 25 a 50 a czy widac roznice np pomiedzy 40 a 50 lub 35 a 50? Jest taka granica po ktorej oko ludzkie nie jest wstanie zauwazyc roznicy, jaka ona jest?

22.06.2003
00:30
[11]

kowal24 [ Widzew Łódź ]

nikt nie zna juz żadnego programu?? Tylko jeden istnieje??

22.06.2003
00:34
smile
[12]

winner [ Generaďż˝ ]

FRAPS the best nawet w Giga Games go Patrick polecał więc jest good

22.06.2003
10:22
[13]

srekal34 [ Rock Forever ]

John----->Górna granica to 50 FPS. W wyższych FPS, różnicę (malutką) zauważysz tylko w bardzo szybkich strzelankach 3D, np.QIII

22.06.2003
10:33
[14]

Tchibo [ Centurion ]

Oku ludzkiemu wystarczy ok. 30 klatek na sekundę by otrzymać płynność. Po co więcej ;)

22.06.2003
12:06
smile
[15]

ejacek [ Pretorianin ]

FRAPS (freeware)

Działa we wszystkich aplikacjach korzystających z DX i OpenGL

22.06.2003
12:23
[16]

mikmac [ Senator ]

lubie jak sie fachowcy dobiora....

Filmy w systemie PAL (w Europie) sa wyswietlane z czestotliwoscia 50 ramek na sek z przeplotem. A to znaczy ze co druga ramka raz ma parzyste linie a raz nieparzyste. Daje to obraz lekko rozmyty i jest znacznie lepsze od 25 ramek rysowanych bez przeplotu. Sygnal NTSC (USA) daje 60 ramek z przeplotem, ale ma troche nizsza liniature.
Oko ludzkie odswieza obraz okolo 60 razy na sekunde, i tyle FPS generalnie potrzeba. Roznica pomiedzy 30 a 60 FPS w grach jest ogromna. Powyzej 60 FPS juz nie ma znaczenia, zakladajac, ze monitor jest ustawiony na conajmniej 100 Hz.

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.