GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

3d Studio MAX i inne, czyli wątek dla grafików - part 18 ;)

19.06.2003
22:16
[1]

Minas Morgul [ Senator ]

3d Studio MAX i inne, czyli wątek dla grafików - part 18 ;)

Niech pasja tworzenia trzyma was nadal w swych objeciach :)


------------------------------------------------------
-blueprints i zdjęcia referencyjne:
www.suurland.com/
www.onnovanbraam.com/
www.securityarms.com/
www.supersportwagen.net/
www.supercars.net/

-----------------------------------------------------

-tutoriale:
www.max3d.pl
www.3rddimensiontutorials.com
www.onnovanbraam.com
www.3dtotal.com/ffa/tutorials/tutorialsmax.asp

---------------------------------------------------------------

-tekstury:
www.mayang.com/textures
www.nepthys.com/textures
www.textures.forrest.cz
www.debevec.org/Probes/
www.davegh.com/
www.art.net/%7Ejeremy/photo/public_texture/index.html
www.tapety.lubie.pl/kategoria.php?id=366
www.3dcafe.com/asp/textures.asp
www.graffiti.org
www.seds.org/images/
www.textures.dk/

---------------------------------------------------------------------

-darmowe modele
www.3dtotal.com/ffa/meshes/meshhuman_a2.asp

-------------------------------------------------------------------------

-skrypty:
www.max3d.pl
www.scriptspot.com/start.htm

----------------------------------------------------------------------


Wszystkich 3d Maniakow zapraszamy do aktywnego udzielania sie w watku !!!!!



Poprzedni:

19.06.2003
22:28
[2]

Iarwain Ben-Adar [ Generaďż˝ ]

Witajcie to fragment tego co buduję od jakiegoś czsu.
Textury są robocze więc się nie czepiajcie i renerowane będie nie w tym programie co robię.
To brama wejściowa do dolnego miasta.

19.06.2003
22:29
[3]

Iarwain Ben-Adar [ Generaďż˝ ]

A to to samo tylko z jeziora.

19.06.2003
23:07
smile
[4]

ZZar [ Konsul ]

Iarwain Ben-Adar-->No zameczek jak zameczek fajny pomysł może stworze własne Camelot hieh a tu zamieszczam moją wanne mam dużą łazienkę ;) -->

19.06.2003
23:09
smile
[5]

ZZar [ Konsul ]

BTW ^ Kto zgadnie ile czasu zajęło mi stworzenie coś takiego???

19.06.2003
23:11
[6]

Iarwain Ben-Adar [ Generaďż˝ ]

1h 15min??

19.06.2003
23:13
[7]

Iarwain Ben-Adar [ Generaďż˝ ]

A ile czasu robiłem tą studnię?

19.06.2003
23:27
smile
[8]

ZZar [ Konsul ]

Zgadłbyś jakbyś odjął te 1h 10 min jakto powiesz właśnie tak oto co potrzeba żeby szybko zrobić coś takiego Jasc Paint Shop Pro 7.02 i Bryce 5 z upgreadem. Więc tak tworzymy sobie najpierw obrazek w jascu wymiary 640 na 640 pixels z białym tłem używamy efektu light (ilumination effekt's) następnie używamy efektu topografy i na końcu jakiegoś kalejdoskopa lub inne badziewie ... i blur nieważne po zrobieniu obrazka ictrl+c następnie wchodzimy do bryce tworzymy terrain i wchodzimy do edytora terenu wklejamy tam obrazek dajemy smooth nakładamy teksture glass i po sprawie proste nie??? Jeśli chcecie napisze szczegółowo bo naprawdę można robić skomplikowane rzeczy w pare minut. A tu zrobiony obrazek w Jascu wklejony do Bryce--->
Jedyne co mnie wkurza to to że jeśli chcemy weksportować tak stworzony obiekt to zajmuje on mnóstwo polygonów a jak wiadomo format 3ds ma ograniczenie polegające na tym że obiekt nie może mieć więcej niż 65535 polygonów a Bryce nie tnie tego obiektu na kilka żeby w maxie można było go importować.

19.06.2003
23:28
smile
[9]

Minas Morgul [ Senator ]

Iarwain Ben-Adar - 30 min?

Zzar... nie no... refleksy genialne :]

Dokoncz ta pracke, a bedzie odlot, jak nic! :)

19.06.2003
23:29
[10]

Iarwain Ben-Adar [ Generaďż˝ ]

No widzisz używamy diametralnie różnych programów więc taka rozbieżność... szkoda mówić.

19.06.2003
23:31
smile
[11]

ZZar [ Konsul ]

Iarwain Ben-Adar--> Nie widzę tu żadnych skomplikowanych brył więc strzelam 20 góra 40 minut. Ja w moim obiekcie nie przesunełem żadnego polygonka :).

19.06.2003
23:31
[12]

Iarwain Ben-Adar [ Generaďż˝ ]

A jeśli chodzio czas... jest to wykonane w skali i da sie to wybudować, będzie na pewno stało.
Wsztkie przekroje są przemyślane. jak chcesz to mozesz sobie taką na podwórku postawić, mogę ci wysłaść plik z wymiarami. 2,5 godziny czasu mi to zajęło. i program nie służy do robirnia wizualizacji to tylko przy okazji jakby.

19.06.2003
23:33
smile
[13]

ZZar [ Konsul ]

Iarwain Ben-Adar--> Wow więc tworzysz bardzo przemyślane prace respect!

19.06.2003
23:35
[14]

Iarwain Ben-Adar [ Generaďż˝ ]

Te mury miejskie są też w skali. I też da się wybudować.
Tyle , ze będzie z tego jakieś rpg zapewne.
Ale no cóż... w końcu jestem architektem.

19.06.2003
23:41
[15]

Iarwain Ben-Adar [ Generaďż˝ ]

Ale praca koncepcyjna nie wymaga skali tylko proporcje więc idzie dużo szybciej.
Nieststy uzywam programów wymagających skali, a pomysły rysuję na papierze ale w kompie musi to przybtrać konkretne wymiary.
Np wnętrze nazgule też jest w skali.

19.06.2003
23:45
[16]

Minas Morgul [ Senator ]

A to co innego :)

Nie ma to jak robienie grafiki dla pewnego zamierzonego celu.

20.06.2003
10:30
smile
[17]

ZZar [ Konsul ]

Jeśli tamto Wam się podobało to luknijcie na to ---->

20.06.2003
10:39
smile
[18]

alien75 [ Konsul ]

Mam pytanie innej natury : chodzi mi o to iż mogę zainstalować 3dmax5 tylko jeden raz a po usunięciu i ponownym zainstalowaniu wyskakuje mi komunikat iż muszę się zarejestrować i jeszcze coś o kodzie . Od razu powiem że mam wersję zassaną z neta ( jak i pewnie 99% ) użytkkowników w Polsce. Jakieś sugestie ???

20.06.2003
11:54
smile
[19]

Minas Morgul [ Senator ]

Zzar - nie wiem, jak to skomentowac, ale podoba mi sie :)
Jeszcze dodaj do tego rownie klimatyczne tlo i bedzie gitara <spoko> ;)

alien -> Wejdz na "dysk c" :)
Zrob tak, zeby pokazywal wszystkie pliki (te ukryte) i znajdz katalog c-dilla i go usun.

Pozniej zainstaluj maxa jeszcze raz.

20.06.2003
14:12
[20]

van [ ignoruj mnie ]

a ja mam dosc nietypowe pytanie,
ile zajmuje wam na dysku max????

20.06.2003
14:32
[21]

Minas Morgul [ Senator ]

Ro raczej pytanko bez odpowiedzi, bo ja mam jeszcze poinstalowane troche pluginow.

20.06.2003
15:22
[22]

van [ ignoruj mnie ]

to nawet z nimi

20.06.2003
19:12
[23]

Sephion [ One Winged Angel ]

Minas Morgul --> 3D Studio Max 5 + Brazil r/s v.1 + Texporter + plugin do HDRI = 567MB

20.06.2003
23:09
smile
[24]

ZZar [ Konsul ]

Kolejna pracka --->

20.06.2003
23:11
smile
[25]

ZZar [ Konsul ]

Znaczek może na mój concept car??? --->

20.06.2003
23:22
smile
[26]

ZZar [ Konsul ]

Jeśli macie jakieś prace to pokażcie widzę narazie tylko swoje duperele...

20.06.2003
23:25
smile
[27]

ZZar [ Konsul ]

BTW: Jeśli ma ktoś w pełni funkcjonalnego shag fura to byłbym bardzo wdzięczny jeżeli ktoś wysłałby mi go mejlem

21.06.2003
10:02
[28]

van [ ignoruj mnie ]

ZZar --------->> Heh tywoje prace sa barddzo podobne. Nawet ta sam perspektywa. Zrob cos bardziej tworczego;P



Dzieki Sephi :P

21.06.2003
12:33
[29]

Maciak [ Pretorianin ]

van ---> no nie powiedzialbym ze sa podobne ... a zreszata sa wypasione, sprobuj zrobic cos takiego w tym samym czasie co robi to Zzar ;-P , a przy okazji dzieki jego pracom ten watek nie jest taki nudny ;-P

21.06.2003
12:35
[30]

Maciak [ Pretorianin ]

Zzar ---> ale chodzi ci o fur , czy hair ? to wlasciwie mam oby dwa .. ale korzystam z modemu wiec jak kcesz moge ci to dzis ale dopiero wieczorem wyslac ...(bez Helpa bo on zajmuje 1/2 ) ?

21.06.2003
13:15
[31]

Sephion [ One Winged Angel ]

Maciak --> a wsumie co ciekawego oferuje shag fur?? Ba plata mi sie to gdzies po dysku i nie wiem czy sie oplaca instalowac :-)

21.06.2003
13:47
[32]

ZZar [ Konsul ]

Maciak--> Jak nie sprawi ci to problemu to dwa pliginsy wyślij , DZIĘKI!

21.06.2003
13:55
smile
[33]

ZZar [ Konsul ]

Van--> Rozumiem Twoją frustrację ale te prace powstały jednym tchem bo wymyśliłem fajny trik ,perspektywa jest taka żeby jak najlepiej pokazywała obiekt jak chcesz to moge zamieścić widok z góry z przodu i z dołu :) ,
BTW: Pokaż coś swojego popielniczka rulez heh...

21.06.2003
15:03
[34]

Minas Morgul [ Senator ]

Sephion => Shag fur jest bardzo dobry, gdy modelujesz zwierzatka i chcesz im zrobic futerko :)

Jesli nie masz shag hair, to to narzedzie rowniez dobrze nadaje sie do tworzenia wlosow.

21.06.2003
15:05
smile
[35]

Minas Morgul [ Senator ]

Juz niedlugo zamieszcze kolejna prace...z serii dark stuffs :D

hehe... na razie mam tylko szkice, ale powoli zaczne brac sie za modelowanie.

21.06.2003
18:18
smile
[36]

ZZar [ Konsul ]

BiG ThX za shaga, Maciak już nie musisz wysyłać chyba że to Ty mi przysłałeś , bo nie widze tu nikogo z takim adresem.

21.06.2003
18:37
smile
[37]

ZZar [ Konsul ]

Oglądam właśnie na 3dtotal nowy tutorial Roberta Changa no i mam pytanie co to jest ten "Painter"???

21.06.2003
19:03
[38]

Minas Morgul [ Senator ]

To ja wyslalem.

Co do paintera, to jeszcze nie wiem :)

Na razie to mi sie nie przyda, bo robie miecz...zrobilem szkice, ale nie mialem dzisiaj czasu na modelowanie i zrobilem dopiero polowe.

Mam nadzieje, ze jakos mi wyjdzie.

21.06.2003
22:06
smile
[39]

ZZar [ Konsul ]

Dzięki Minas , może zamieścisz jakiś szkic ???

21.06.2003
22:37
[40]

Minas Morgul [ Senator ]

Niestety nie mam skanera. Szkice nawet ladne, ale chcialbym, aby mofel byl rownie udany.
Na razie zamieszczam prowizoryczny modelik, ktory jeszcze (mam nadzieje) jakos ulepsze..moze wprowadze jakies zdobienia.

Na razie jeszcze nie teksturowalem.

21.06.2003
22:51
[41]

Maciak [ Pretorianin ]

Upsi trochi sie spoznilem walsnie mialem wyslac ... ;-) ale predzej po prostu nie bylo mnie na necie. wlasciwie wg mnie shag fur stal sie bezuzyteczny gdy wprowadzili shag hair ... tym tez sie da robic niezle futerka a przy okazji mozesz sobie je "ostro" podkrecic (np. do kozicy gorskiej z kedzierzawym futerkiem ;-)

21.06.2003
22:57
[42]

Maciak [ Pretorianin ]

Minas Morgul ---> wg mnie ostrze jest trochi za któtkie, albo mi sie tak wydaje (jeden screen), a reszta wporzo :D

21.06.2003
23:39
[43]

Red-Phoenix [ Pretorianin ]

Ja tam mam taki program do projektowania domów. I kiedyś sobie nawet wieżę zaprojektowałem :-)

21.06.2003
23:41
[44]

Iarwain Ben-Adar [ Generaďż˝ ]

A jaki masz ten program?

21.06.2003
23:43
[45]

Iarwain Ben-Adar [ Generaďż˝ ]

Bo w moim programie do projektowania domów da się zrobić coś takiego.

21.06.2003
23:46
[46]

Maciak [ Pretorianin ]

ostanio bwaie sie nad terenm i drzewami, jednak cos mi te drzewa nie wychodza ... eeeh tylko duzo jak zwykle sie nad nimi napracowalem... chyba zaczne trzozyc jakies "normlane" prac ;-)

o to kilka ujec jednego z "krzakow"

21.06.2003
23:46
[47]

Iarwain Ben-Adar [ Generaďż˝ ]

Albo coś takiego

21.06.2003
23:48
[48]

Maciak [ Pretorianin ]

nie uwazacie ze te galezie sa kwadratowe ... ?

21.06.2003
23:50
[49]

Maciak [ Pretorianin ]

Iarwain Ben-Adar ------> rotfl

21.06.2003
23:50
[50]

Iarwain Ben-Adar [ Generaďż˝ ]

To pierwsze ma połamane proporcje, za duży pień, ale to drugie jest fajne.

21.06.2003
23:52
[51]

Iarwain Ben-Adar [ Generaďż˝ ]

No dobrze mówiłem to iglaczek, a taki wolnostojący ma badyle od samej ziemi a ty zrobiłeś leśny co jeden koło drugiego i dlatego ma gołe pnie
fajny jest
w jakim programie?

21.06.2003
23:53
[52]

Iarwain Ben-Adar [ Generaďż˝ ]

W sumie bajerka ci wyszła. Podoba mi się.

21.06.2003
23:57
[53]

Maciak [ Pretorianin ]

Iarwain Ben-Adar ---> teges... no w 3dsm, prawde mowiac to nie mial by iglaczek ;-) ale teraz juz jest.. oczywiscie to byla jedna z prob .. chodzlo mi o to by ladnie wygladalo i szybko sie renderowalo ... a jest zupelnie na odwrot :D nie chcialem ustwaiac kazdego listka oddzielnie i zrobilem galezie na zasadzie prostego mesha z narzucona opacity map .. ale efekty sa jakie sa ... drzewo okrponie kanciaste. Faktycznie ta metoda moze lepiej nadwac sie do iglakow.. ale jenag do liscistych trzeba pomyslec nad bardziej skomplikowana struktura ...

22.06.2003
00:00
[54]

Iarwain Ben-Adar [ Generaďż˝ ]

Na jesiona, ani jarzębinę mo to nie wygląda, ale pewnie nie miało to byc nic w tym stylu?
Weż sobie jaką książkę z drzewami albo zdjęcie i przerysuj do kompa

22.06.2003
00:04
[55]

Maciak [ Pretorianin ]

heh ... modelowalem z pamieci i gatunkiem tego drzewa mialo byc: drzewo :-> noo nic wlasciwie to masz bardzo dobry pomysl z ta ksiazka ...

22.06.2003
00:29
[56]

Minas Morgul [ Senator ]

Iarwain - dobre! Ten program do robienia domow umozliwia chyba jeszcze dodatkowo zrobienie wyposazenia do domkow :)
Brdzo ladne
Maciak -> Fajne. Sprobuj zrobic z tego las ...np. las w nocy. Mysle, ze to by kultowo wygladalo.
A tym czasem przedluzylem troche klinge. Hmm... nie wiem, jak z tymi zdobieniami, ale dodam jeszcze kamyki szlachetne, a co do ornamentow, to zobaczymy. Mam nadzieje, ze nie schrzanie /jak zwykle/.

22.06.2003
00:30
[57]

Minas Morgul [ Senator ]

Zapomnialem obrazka.

22.06.2003
02:17
smile
[58]

Sephion [ One Winged Angel ]

Postanowilem, ze przerobie swojego fiata na wersje bardziej zniszczona. Zabralem sie za teksturowanie drzwi, ale jakos nie przypominaja one drzwi od rozwalonego samochodu na wysypisku. Jakie efekty czy nakladki moga polepszyc efekt? Chodzi mi o pozycje "ambient" "bump" itd. Teksture dobiore sam, tylko pod ktora pozycje? :)

Oto pierwsza wersja :)

22.06.2003
11:52
[59]

Minas Morgul [ Senator ]

A ja z kolei mam pytanie: Jak zrobic, aby kamien w mieczu swiecil?
Nie chodzi mi o glowa, bo to raczej nie wypalilo, tylko jak poustawiac swiatla. Self illumination tez nie pomogl.

22.06.2003
12:11
smile
[60]

ZZar [ Konsul ]

Iarwain Ben-Adar --> Fajna tarcza bardzo mi się podoba.
Kurde ja też mam problem ostatnio zainstalowałem winde no i biorę się za instalke 3d max wszystko się instaluje jak trzeba uruchamiam to pisze że wykryto wcześniejszą licencje i mam podać authorization code próbowałem wszystkiego kasowałem folder c-dilla przed wpisaniem kodu i nic (używałem X-force'a) wcześniej wszystko działało ale teraz już nie . Przepraszam jeśli ktoś już pytał się o coś takiego, ale proszę HELP ME!

22.06.2003
12:31
[61]

Maciak [ Pretorianin ]

ZZar ---> chyba mialem kiedys podobny problem ... tylko dokladnie nie pamietam jak go rozwiazalem.. chyba znalezlem odpowiedniego cracka z odpowienim keygeneratorem ... na wszelki wypadek wysllem ci tego cracka co uzylem u siebie sprobuj moze cos pomoze ...

22.06.2003
13:25
[62]

Sephion [ One Winged Angel ]

ja uruchomilem "License Configuration Switcher" i zmienilem ustawienia na licencje z pliku, poznije wskazalem plik i mam "network licence"

22.06.2003
13:29
smile
[63]

Minas Morgul [ Senator ]

Moj kumpel ma bardzo podobny problem.

Sephion -> gdzie jest ten License Conf. Switcher?

22.06.2003
13:35
[64]

FAZZI [ Pretorianin ]

Proszę powiedzcie mi jak zaczynaliście swoją przygodę z grafiką. Sami się uczyliście wszystkiego, kożystaliscie z jakiś książek itp.??? ( też bym chciał umieć takie rzeczy wyprawiać jak wy :)))) )

22.06.2003
14:26
[65]

Minas Morgul [ Senator ]

Ja uczylem sie sam, ale poczatki to byla dla mnie masakra.

W sumie nie wiedzialem podstaw i musialem omijac niektore tutoriale, bo byly dla mnie zbyt skomplikowane na poczatku.

Jednak pomoglo mi to forum, bo na samym poczatku bardzo czesto pytalem sie o teksturowanie i inne sprawy.
Ostatnio czesto pomagam jednemu kumplowi w tworzeniu w max'ie. Po prostu umawiamy sie na gg o okreslonej porze i powiedzmy w tym dniu umawiamy sie, ze modelujemy to i to i trzymamy sie tego celu.

Co do ksiazki, to zapomnialem powiedziec, ze kilka dni temu znalazlem swietna ksiazke o max'ie "Po prostu 3ds Max 4".

Wiele rozdzialow opuszczam, bo wyjasniaja wszystko od podstaw, ale naprawde wiele mozna sie z niej nauczyc i jesli juz sie zajmiesz maxem, to sprobuje ci ja jakos podeslac... 22 mb.

22.06.2003
15:14
smile
[66]

Sephion [ One Winged Angel ]

Minas Morgul ---> ten switcher jest w menu start w "discreet > 3ds max 5" w innych wersjach 3d studio nie wiem gdzie jest.

Jesli dalbys rade to moglbys ta ksiazke podeslac? Bardzo bym sie cieszyl. Albo podziel i na republike.pl w kilku czesciach daj.

22.06.2003
17:35
smile
[67]

ZZar [ Konsul ]

Dzięki, poradziłem sobie 5 minut po moim poście hehe coś się przycieło ;)

22.06.2003
18:12
[68]

LaSiu [ Konsul ]

mmmm ..te topory z tarczą wygldaja super...

--------->>>>>>

22.06.2003
18:13
[69]

LaSiu [ Konsul ]

oczywiscie chodzi mi o topory ktore pokazane zostały przez kogos tam.. wyrzej :)

22.06.2003
18:14
[70]

LaSiu [ Konsul ]

jezuuuuuuu -------> WYŻEJ :))

22.06.2003
18:20
smile
[71]

Sephion [ One Winged Angel ]

Lasiu --> bardzo fajna praca :)

A ja daje wam do oceny moje drzwi w wersji finalnej :-)

22.06.2003
18:46
smile
[72]

Minas Morgul [ Senator ]

Sephion -> Moglbym Ci wyslac przez gg :)

Albo podzielic i na maila. Nie mam zbytnio czasu, co do zabawy w republike, wiec jutro pozamieszczam :-) (jesli przez gg i maile nie wypali).

Ps. Ponawiam pytanie, co do kamyka.
LaSiu ->...o cholera....!!!

22.06.2003
18:49
smile
[73]

Bdx [ Senator ]

Sephion - zdecydowanie najbardziej podoba mi sieę ta plama rdzy na lewej krawędzi drzwi i okna. Te na środku są jakoś tak sztucznie upchane, i wyglądają jak maznięcia farbą przez te "języki" ściekające w dół. Niezłe są te "brudne" plamy wyglądają jak zaschnięte błoto. Rysy też spoczko. Wg mnie drzwi powinny jeszcze dostać kilka strzałów z wirtualnego młotka :)
No i tło jest bajer. :)

22.06.2003
19:20
smile
[74]

Sephion [ One Winged Angel ]

Bdx --> dzieki za uwagi :), ten wirtualny mlotek to calkiem fajny pomysl :D

Minas Morgul --> jesli mozesz to wyslij w czesciach na maila [email protected], jesli moglbys to tak po 2mb, konto ma 20 mb, wiec najpierw wyslij gdzies tak z 15 mb. Sorki, ze cie tak mecze :)

22.06.2003
20:53
smile
[75]

Maciak [ Pretorianin ]

Minas Morgul ----> hym moze spobujesz pobawic sie z efektami swiatla umiesczonego w sordku krysztalka... ja sie chwilke bawilem i wyszlo mi cos w tym stylu
Sephion --> spoko wyszlo ale rdze moglbys nieco przytlumic a za to dac jej wiecej na calym obszarze drzwi

22.06.2003
22:27
smile
[76]

ZZar [ Konsul ]

Lasiu---->Wypasiona pracka , przyznaj się z ręką na sercu ile czasu ją robiłeś????

Niom wiem że moja pracka trochę będzie odstawać ale co tam w końcu robiłem to pół godziny (BRYCE 5)--->

22.06.2003
22:57
[77]

Kooozak [ Junior ]

Jezu niech ktoś mi powie co ja mam zrobić gdy zamiast normalnego boksa robi mi coś takiego (patrz. screen) w 3dmax i jak się tego pozbyć żeby było normalnie.

23.06.2003
02:53
[78]

Minas Morgul [ Senator ]

tlo do d*, ale jutro wbije ten miecz w skale :)

23.06.2003
03:00
[79]

Minas Morgul [ Senator ]

Zzar - > swietne :)

Sephi -> Sorry, ze jeszcze nie wyslalem, ale na sieci byly takie lagi, ze GOL. ladowal mi sie pol godziny...nie mowiac juz o wyslaniu czegos.

23.06.2003
03:19
smile
[80]

Qbaa [ Generaďż˝ ]

zobaczcie sobie ten filmik, klimat nawet niezly i zarabista grafika, takiej renderowanej trawy jeszcze nie widzialem, jedyne co jest troche zrabane to te przesuwajace sie chmury na niebie, ale i tak nie sa zle
inne mirrory i mniejsza wersja tutaj
https://www.artificial3d.com/mindfields/download.htm

minas --> popracuj jeszcze troche nad tymi rogami nad rekojescia (nie wiem jak to sie nazywa :))

23.06.2003
07:39
[81]

LaSiu [ Konsul ]

dziekuje za mile slowa :) ale troche tez zrobilewm szeyderke bo w tylu miejscach juz ja pokazywalem ze zapomnalem dodac INFO.. pracka ta to wpsółpraca moja i mojego kumpla z Bułgarii Popoffa. Chlopak wymiata w projektowaniu robotów w AutoCadzie. jego galerje mozna obejrzec pod adresem popoff.deviantart.com :)

a czasu? hmm nawet nie wiem, duzo tego bylo zwlaszcza ze na pewno sporo czasu popoff posiedział nad detalami robota a ja zajalem sie czeciowo 2d + mechanizczne 3d + no i ktos to musial speść w calość ... wiec konkretnie Ci nie moge odpowiedziec bo nie mam zielonego pojecia kwestia kilku/kilkunastu dni

23.06.2003
14:43
smile
[82]

ZZar [ Konsul ]

Skąd można zassać 3d maxa 5 triala???

23.06.2003
16:04
smile
[83]

Sephion [ One Winged Angel ]

Minas Morgul --> spoko :) wyslij jak bedziesz miec czas :-), calkiem fajny ten miecz :D, w skale to bedzie jeszcze lepszy, jeszcze jakiegos rycerza co go bedzie probowal wyciagnac zrob ;)

Zzar --> o ile sie nie myle to nie istnieje wersja trial 3D Studio Max 5, jest chyba tylko full versja


"wirtualny mlotek" :D --->

23.06.2003
18:23
smile
[84]

ZZar [ Konsul ]

^%#(%( damn! już trzeci raz tego posta pisze wkurza mnie już ten błąd serwer się wali czy co fuck teraz będe kopiował :>
Kiedeyś tam miałem maxa 5 ale mi błąd wyskakiwał przy rozpakowywaniu przy plku cośtam7.cab :(.
BTW: Zmieniłem oświetlenie i dodałem szkło.

23.06.2003
19:13
smile
[85]

Yog-Sothoth [ Konsul ]

Witam, poprzednio uzywalem Autodesk VIZ4 i dzialal dobrze w Windowsie XP Prof SP1. Teraz zainstalowalem MAX5 i podczas startu (ladowanie pluginow stdplugins) podmienia chyba jakis plik od sterownikow grafiki (GF2, Det.44.03), wnioskuje to po tym, iz w czasie ladowania wyskakuje okienko Windowsa o zmianie pliku i mozliwosci jego przywrocenia (jednak nie mozna); po tym jak sie zaladuje, dziala niemilosiernie wolno, a po restarcie systemu grafika w Windowsie zmienia sie na 800x600 i 4bit kolor.
Takze po zamknieciu MAX'a system dziala strasznie wolno, proces Winlogon zajmuje kolo 90mb i 60% procesora.
Bede bardzo wdzieczny za jakiekolwiek porady, co z tym fantem zrobic.

23.06.2003
21:00
smile
[86]

Bdx [ Senator ]

Yog - co do grafiki to niestety ci nie pomogę ale również miałem problem ze straaasznie wolnym działaniem samego programu - objawy: skoki użycia procesora do 90% co ok. 2 sekundy.. Pomogło zainstalowanie c-dilli 3.27 (link do wersji 3.24 bo teraz jakos 3.27 nie moge znaleźć https://www.pcnet1.qnet.pl/ZIWAKO/fxfiles/download/software/c-dilla3.24.zip )

Teraz prośba - niech ktoś mi pomoże i wyjaśni jak bo mnie coś trafi - jak używać tego cholernego surface mappera (SM) - stworzyłem siatkę używająć narzędzia create -> line skonwertowałem na ediateble spline i w momencie jak używam SM powierzchnią wypełniają się tylko drzwi - wiem że warunkiem utworzenia powierzchni są 3 lub 4 ścienne poligony - patrząc na rysunek nic się qrwa nie zgadza bo w niektórych miejscach drzwi nie spełniają tych warunków a jednak powierzchnia się tworzy. Zupełnie inaczej jest z resztą auta - weźmy np nadkola - podzieliłem je na 4ścienne poligony narzędziem create line z zakładki geometry i dupa - czemu tutaj nie tworzy się powierzchnia???? Jak mam połączyć wierzchołki po użyciu opcji refine?? Gdy łącze dwa wierzchołki po użyciu tej funkcji one ciągle nie są połączone - funkcja weld nie działa - pomocy....pliz bo nie wytrzymam :(((

23.06.2003
21:36
smile
[87]

Stavros [ Legionista ]

---> Minas Morgul, udziele Ci darmowego tutoriala odnosnie tego kamienia :P

1. Zaznacz go i daj PPM na nim i do Properties. W G-Buffer "Object channel" zwieksz do 1 i daj OK

2. Z Rendering wejdz do Effects, potem ADD/Lens Effects. W prewiew zaznacz Interactive (scena powinna Ci sie zrenderowac). W Lens Effects Parametres zaznacz Glow i przenies go do ramki obok. Zaznacz przeniesiony Glow. w oknie Glow Element przejdz do zakladki Options i w Image Sources zaznacz Object ID (cyfra obok powinna byc 1) - na zrenderowanej przed chwila scenie kamien powinien sie "zaswiecic". W poprzedniej zakladce Parameters poustawiaj sobie wartosci Size i Intensity zaleznie od Twojego kaprysu i wygladu na scenie. W Radial Color zmieniasz wartosci koloru blysku. Cala filozofia

Mozesz tez zrobic to w inny sposob:

1. Przypisz texture do kamienia albo poprostu na nowej probce zaznacz Self-Ilumination i daj wartosc koloru np:
R - 245, G - 0, B - 0 (jaskrawa czerwien)

2. Rozwin Material Effects Channel (w Material Editor osma ikonka od lewej), zmien wartosc z 0 na 1

3. Wejdz do Effects i rob identycznie jak pisalem przy pierwszym sposobie w 2 punkcie, z tym ze w Image Sources zaznacz Effects ID zamiast Object ID no i oczywiscie jego wartosc powinna wynosic 1

proscizna

23.06.2003
21:45
[88]

Stavros [ Legionista ]

---> BDX

sprobuj uzyc Extrude zamiast SM to raz a dwa, zwroc uwage czy czasem nie masz zaznaczonej powiezchni drzwi

23.06.2003
22:56
smile
[89]

Minas Morgul [ Senator ]

Stavros -> Wielkie, Wielkie dzieki! :)
Pobawie sie tym.
Sephion -> Badz moze jutro z rana na internecie, to dosle Ci reszte.
Chcialbym wiedziec, ile juz czesci masz, bo zdaje sie, ze 1 mail chyba do Ciebie nie doszedl.

Teraz dalej nie moge wysylac, bo moi kochani przyjaciele nie rozstaja sie dzisiaj w ogole z kazaa i wyslanie maila z samym tekstem graniczy z cudem :)

Wysle jutro rano.

23.06.2003
23:02
smile
[90]

Bdx [ Senator ]

Stavros - thx za odzew ale niestety to samo - to co widać na skrinie to jest jeden obiekt więc odpada, że zaznaczone są tylko drzwi... Jeżeli ktoś jeszcze zechciałby pomóc początkującemu to mogę wysłać plik na @...

24.06.2003
01:10
smile
[91]

Sephion [ One Winged Angel ]

Minas Morgul --> doszedl do mnie jeden mail z dwoma plikami, jakbys mogl do wyslij jutro nie wiecej jak 15mb, bo mi sie skrzynka zapcha :)

24.06.2003
09:59
[92]

Bremen [ The Dude ]

Bdx --> a pamietasz o tym ze kazdy wertex mosi byc polaczony ?? Tzn. nie mozesz zostawic ani jednego wertexa bez polaczenia a ja widze na screenie ze kilka a nawet wiecej masz nie polaczony :).
SM dziala tylko na dzwi bo tylko tam jest wszystko dobrze poprzylaczane ale reszta nie :)

24.06.2003
12:37
smile
[93]

Maciak [ Pretorianin ]

ZZar ---> CZizus po prostu zwala z nog ! wypas ! ... powiedz tylko jak zrobiles to tlo co tak zzajefajnie ziemia laczy sie z niebem .. nie moge niegdy wpasc na dobry pomysl jak to zrobic ... ;->

24.06.2003
12:51
smile
[94]

Bdx [ Senator ]

Bremen - no właśnie - to było również moje pytanie - jak połaczyć te wierzchołki??? Weld nie działa, nawet po użuciu funkcji fuse ... :`( Zaznaczałem je zarówno osobno klikając na nie z ctrl i przy użyciu "rectangular selecton...." i potem "weld 1,0" i nic.

24.06.2003
13:30
[95]

Bremen [ The Dude ]

Bdx --> a metoda przyciagania wertexow nie idze...??

24.06.2003
14:54
[96]

Bdx [ Senator ]

Bremen - masz na myśli funkcję fuse, czy automatic weld? Nie wiem...wydaje mi się że próbowałem wszystkiego co wyniosłem z tutoriali ale jakoś nie mogę sobie dać rady. Jeżeli byś miał ochotę poświęcić kilka minutek to może mógłbym przesłać ci pliczek i rzucił byś na niego okiem u siebie na kompie? Może dojdziesz co jest nie tak. ( pewnie jakiś szczegól którgo nie mogę wychwycić )

24.06.2003
18:02
smile
[97]

Yog-Sothoth [ Konsul ]

Bdx --> wielkie dzieki, znalazlem, sciagnalem i zainstalowalem C-dille 3.27 i problem odszedl w zapomnienie :)))

A to moj projekt, glowna czesc zrobiona (czyli bryla), teraz tylko detale jak rynny, framugi, okna, etc + tekstury. Calosc jest projektem garazu i docelowo zamierzam wrzucic to na Turbosquid. A modeluje w Architectural Desktop 2004 (AutoCAD 2004), jakos imho bardziej przyjazny, choc moze dlatego, ze dluzej przy nim siedze.

24.06.2003
18:08
smile
[98]

ZZar [ Konsul ]

Maciak robiłem to w Bryce a tam takie rzeczy robią się automatyczne heh...

24.06.2003
18:13
smile
[99]

ZZar [ Konsul ]

Yog-Sothoth ---> Na architekturze to ja się nie znam ale dałbym trochę większy komin bo taki jakiś malutki mi się wydaje!!

24.06.2003
18:24
[100]

Yog-Sothoth [ Konsul ]

No widac ze malo wiesz ;) To nie komin (bo i po co komin w garazu), tylko przewod wentylacyjny :P Pozatym caly budynek robie wg planu architektonicznego.

24.06.2003
18:55
[101]

Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]

Ja tez sie pobawilem w architekta i zrobilem TO =>

Mozna to zapewne nazwac swiatynia. Oczywiscie (przynajmniej ja mam tak juz w zwyczaju) obiekt jest nie poteksturowany, ale tak wyglada lepiej (jak ja sie wezme za teksturowanie to potrafie skopac wszystko :P).

24.06.2003
18:56
smile
[102]

Minas Morgul [ Senator ]

Crystal Palace :)...heheh

Mam pytanie...pewnie od razuy odezwa sie glosy ostrej krytyki, ale chcialbym od razu wiedziec, co tu poprawic...oprocz tego, zeby bylo ciemniejsze?

Sephion -> Powiedz mi teraz, jakie masz pliki (podaj ich nazwy), bo rano wysylalem, ale znowu jeden mail chyba nie doszedl. Powiedz, jakie masz numerki, a ja dosle reszte.

24.06.2003
22:08
smile
[103]

ZZar [ Konsul ]

Minas Morgul---> No fajne to ,nie wiem ja bym dał trochę bardziej odblaskową rękojeść, bardzo podoba mi się jej koniec ,hmmm no może wydaje jakbyś jeszcze jakiś bajer przy ostrzu i rękojeści żeby nie było tak "płasko"
może tak powiększyć te skrzydełka żeby wyglądały jak smocze ;))) . Raz jak mi kumpel na wykładzie pokazał naszkicowany miecz właśnie ze smokiem na rękojeści to myślałem że mi oczy z orbity wylecą!!!!!!!!!
ja tam w ogóle lubię skomplikowane modele ale na nie potrzeba dużo czasu i pracyzji ja niestety nie mam tego pierwszego ;)

24.06.2003
22:09
smile
[104]

ZZar [ Konsul ]

Może daj jakiegoś łuskowatego bumpa na te skrzydełka heheh

24.06.2003
22:29
smile
[105]

Minas Morgul [ Senator ]

Zzar -> Luskowaty bump! To jest to :)

Te skrzydelka sa polaczone z ta kulka, ktora laczy rekojesc i ostrze. W sumie to byl cylinder, tylko go extrue-owalem i obrobilem. Przypisze inny material, tak jak mowiles :)
Zaraz wlaczam photoshopa, chyba, ze znajde takiego bump'a gdzies na google.pl :)
Tym czasem wrzucam inna wersje obrazka, tym razem bez mgly, ale za to dalem maly blur, zeby bylo wrazenie ruchu.



Ps. Swoja droga powoli przydaloby sie zrobic nowy watek, bo ten jest juz lekko "spasiony". :)

25.06.2003
11:33
[106]

Sephion [ One Winged Angel ]

Minas Morgul --> mam pliki od "ksiazka do grafiki.part01.rar" do "ksiazka do grafiki.part08.rar"

25.06.2003
18:30
smile
[107]

ZZar [ Konsul ]

Minas Morgul--->Druga wersja moim zdaniem lepsza ,
nie wiem jak Wam ale jak ja widzę czasami blura to wywołuje on u mnie mieszane odczucia Minas pokaż jak to wygląda bez blurra ok? .
BTW: Komin w garażu jest bardzo ważny na przykład jeżeli rodzice chcą cię zabić to musisz tam pomieszkać przez kilka dni no to jakiś kominek by się przydał chyba że garaż jest blisko domu wtedy zauważą dym i może być krucho buahahah żartuje tylko hehe.

26.06.2003
11:22
smile
[108]

Karrde [ Pretorianin ]

Ano rzeczywiście, wątek spasiony. Poniżej link do kolejnej części...

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.