GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

------- Cywilizacja - część 7 -------

29.11.2001
11:28
[1]

Joanna [ Kerowyn ]

------- Cywilizacja - część 7 -------

Trochę się spóźniłam już 101 postów w 6 wątku.
adres poprzedniego wątku:

29.11.2001
11:46
[2]

Joanna [ Kerowyn ]

Zanim zdązyłam załozyć nowy wątek postów zrobiło się już 103 i dobrze :-) Co do niszczenia miast przez komputer - to jego ulubiona zagrywka, bo rozbudowywuje sobie miasta jeńcami, po zdobyciu miasta zarządzanego przez AI sprawdzałam i czasem 75% populacji to "obcokrajowcy"

29.11.2001
11:54
smile
[3]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Chcesz powiedzieć, że przy niszczeniu masta część jego populacji jest dodawana do miast istniejących?? Jak sprawdziłaś, że jakiś tam procent mieszkańców miasta to obcokrajowcy? Po zdobyciu jego miasta obywatelami w większości powinni być obcokrajowcy... w końcu jesteś ty agresorem i okupantem.

29.11.2001
12:06
[4]

Joanna [ Kerowyn ]

Saurus -->jak zdobędziesz miasto przejedź myszą nad portretami - oprócz zadowolenia znajdziesz tam informację o narodowości - w Persopolis, najmniej było Persów, a wszystkie inne nacje miały tam swoich repreznetantów. Procent podałam na oko - oczywiście można policzyć dokładnie. Te dane dotycza oczywiście wojowniczej cywilizacji, która rozwaliła wiele miast, nim połamała sobie zęby na moich babilończykach. Przy zniszczeniu miasta powstaje grupa workersów, chyba mniejsza od ilości mieszkańców - nie jestem pewna - są bardzo nisko wydajni, więc nie opłaca się ich uzywać do pracy, natomiast dodani do miasta pracują normalnie, więc AI i ja dodajemy jeńców do populacji wybranego przez nas miasta/miast

29.11.2001
12:13
smile
[5]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Serdeczne dzięki :)) Nie zwróciłem uwaga na to, że po likwidacji zostają workersi. A przy okazji zasiałaś w mojej głowie nowe pytanko.... jak u diabło sprawdzasz, że dany workers jest mniej wydajny niż inny? Myslałem, że oni wszyscy mają taką samą wydajność. I jeszcze jedno... czy posłanie dwóch "grup robotniczych" na jedno pole i kazanie im obu wykonywać tę samą prace np.: budowę kopalni, przyspiesza realizację tego zadania?

29.11.2001
12:19
[6]

Joanna [ Kerowyn ]

Saurus-->1. jak najeżdżasz myszą na przycisk polecenia np. buduj drogę pojawia się informacja o czasie wykonania - czas ten dla jeńców jest dwa razy dłuższy. 2. Tak, np do oczyszczania w trudnym terenie wysyłam 8 (własnych) lub 16 jeńców i załatwiają to od ręki

29.11.2001
14:49
[7]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Tak, odnosnie inteligencji AI. Właśnie pod koniec wczorajszej sesji zdażyło sie, że pod samiutką granicą, Aztek założył miasto. Niby miał do tego prawo, ale zabrał mi 2 cenne pola - kopalnię na wzgórkach ze złotem i drugę bez złota. Pewnie wkrótce miasto przejdzie do mnie i dam "raze", ale co mi krwi napsuł, to napsuł. A tak nawiasem mówiąc, to w CIV II, nowe miasto nie mogło korzystac z pól sąsiada, jeżeli były obsadzone przez mieszkańców, tu były i po prostu ich przegonił.

29.11.2001
15:51
[8]

Visus Augustus [ Konsul ]

fakt ten numer z zakladaniem miast przez kompa jest irytujacy, trzeba uwazac na kazdy wolny kwadrat bo ci sie wpie...., troche to dziwne, granica powinna byc granica, tak samo jak powieksza sie miasto to automatycznie granica sie rozszerza, prawem kaduka, czy jak ???

29.11.2001
17:06
[9]

Joanna [ Kerowyn ]

Mr.Kalgan, Visus-->to jest irytujące jak robi to AI, ale bardzo pożyteczne jak robię to ja. Wyrwałam w ten sposób nie jedna kopalnię :-). Visus--> to nie tyle pod wpływem wzrostu wielkości miasta, a pod wpływem wzrostu kultury -do 10pkt - 9 pól, później poszerzenie przy 100, 1000, 10.000, 20.000, 30.000 itd - ma to swoją logikę. Inaczej jest to tez określane jako miasto wielkości odpowiednio 1,2,3,4,5 itd. Ilość aktualnie wygenerowanej kultury i przyrost na turę na ekranie miasta u góry

30.11.2001
08:49
[10]

Visus Augustus [ Konsul ]

gdzies sie pogubilem (jeszcze nie skonczylem kawy) z granica chodzi mi o to ze hmm... powiedzmy sa dwa obce miasta oddzielone od siebie pustym jeszcze terenem, po jakims czasie oczywiscie granice sie zetkna, ale dlaczego ta granica jest ruchoma ???

30.11.2001
09:01
[11]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

U mnie nudy, rok 700, mam 22 rdzenne miasta i miejsce na 2 - 3 miasta. cały czas pokój, wynajduję edykację. Wybudowałem Sistine Chapel, Wielki Mur, Wielką Bibliotekę, Kolosa, Piramidy, Wiszące Ogrody i Akademię Sun-Tzu. Kończę Leonarda. Mam kontakt dalej z Aztekami - zaczęli wchodzić w szkodę - ale po notach dyplomatycznych wycofują sie. Upłynęło 500 lat od założenia przygranicznego miasta, ale nie chce przejść na moją stronę. Aztek na moich tyłach założył 3 miasta. Zbroję się, ale anemicznie (z 10-12 jednostek - Knight, swordsmen's i longbowman na aztecckiej granicy/ach. Nic się nie dzieje, Irokezi o 5 punktów wyprzedzili mnie w rankingu, nad aztekami mam z 30 punktów przewagi - niewiele.

30.11.2001
09:08
[12]

Visus Augustus [ Konsul ]

Kalgan, predzej czy pozniej aztecy dostana czerwonego amoku, to sa po prostu jakies zwyczajne szuje :-))))), a umnie znowu wojna swiatowa, czasami mam wrazenie, ze to jakis spisek masonow :-))))

30.11.2001
13:57
[13]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Wiecie co ? zacząłem grać na regencie (na Ziemi - standart) zaczynałem w Azji i prawie od razu spotkałem 5 komputerów. to nic - myśłę sobie i gram dalej. jednak po pewnym czasie nie miałem już gdzie stawiać miast - narazie miałem ich 10 (?). z nauką było kiepsko. ale wpadłem na ciekawy pomysł. jedyny cud jaki udało mi się wybudować to Great Library ! Obniżyłem science na 0%, kasy dochodzi mi bardzo dużo - jak cpu wynajdzie jakąś technologie to albo ją kupuje, albo mam ją przez cudzik. narazie mnie nie atakują, ale kulturalnie jestem the best (mam kase by kupować wszystko). juz przejołem 2 miasta. Ciekawe czy da się ukończyć grę (wygraną) ze wskaźnikiem Science na 0% :))) ?

30.11.2001
14:05
[14]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Cainoor --> Nie. Wpływ wielkiej biblioteki kiedyś się zakończy... a wszystkich technologii nie bedziesz w stanie kupić.

30.11.2001
14:10
[15]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Saurus ---> masz może dokładne info kiedy jest koniec GL ? może mając tak dużo kasy mógłbym raz kupować tech., a raz kraść szpegiem ?

30.11.2001
14:15
[16]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Cainoor --> Po wynalezieniu Edukacji... I tak nie dasz rady. Póki powoli komputer wynajduje technologie masz czas uzbierać na jej zakup. Ale kiedy ten przyrost wzrośnie wątpie abys uzyskał na tyle duży przyrost kasy aby tego nie odczuć. Prędzej czy później zostaniesz z tyłu i możesz wtedy zapomnieć o victorii.

30.11.2001
22:25
smile
[17]

mom [ Centurion ]

Wtajcie, od dluzszego czasu przygladam sie Waszej dyskusji, ale jako ze nie mialem Civ3 nie zabieralem glosu. Od kilku dni jestem sczesliwym (tak, nie bojmy sie tego slowa) posiadaczem wspomnianej gierki. Jedna wazna rzecz ktora moim zdaniem zabraklo w dyskusji to wspomnienie o wbudowanym w gre edytorze zasad -ktory nie ma olbrzymich mozliwosci - ale wiele ze wspomnianych problemow (chocby niska skutecznosc lotnictwa) mozna zmodyfikowac zgodnie z preferencjami. Tam tez mozna znalesc pare odpowiedzi na niektore pytania zwiazane z mechanika gry. Przyklad?- kwestia znikania/pojawiania sie zasobow - w edytorze ustawia sie po prostu prawdopodobienstwo obu wydarzen - jesli uwaszaz ze dany zasob wystepuje w grze zbyt zadko albo za latwo znika - mozesz to zmienic. Podobnie jest z paramtrami ustrojow czy czym tam chcecie jescze. W sieci sa juz do sciagniecia mody ktore zmieniaja pewne z tych rzeczy - to dla tych ktorym nie chce sie recznie wprowadzac zmian. Co zas do samej gry - na razie gram na Wrlordzie i jestem zadowolnony - ale to narazie kilka dni...

30.11.2001
22:55
smile
[18]

Joanna [ Kerowyn ]

mom-->Witaj, to prawda, że są wbudowane wspaniałe mozliwości tworzenia scenariuszy - i do grania dobrze zrobionych scenariuszy gra jest OK. Ale scenariusze, zwłaszcza te które modyfikują podstawowe zasady gry powinny byc dodatkiem, a wygląda na to, że by grac trzeba będzie stworzyć własny "silnik". Przykład, podkusiło mnie i po dwóch dniach włączyłam CIVIII, monarch, mapa tiny, wygrana przez kulturę. I wszystko ładnie, ale - stolica wypadła na półwyspie, w efekcie juz trzecie miasto miało 100% korupcji tzn produkowało 1 shelda. No i grać się nie dało, stolica się pięknie rozwijała, a w pozostałych miastach wyprodukowanie głupiego żołdaka trwało 20 lub więcej tur, efekt do przewidzenia.

02.12.2001
05:52
[19]

sas [ Pretorianin ]

Joanna--->>> Narzekałaś kiedyś, że AI nie reaguje na zanieczyszczenia nie mogę się z Tobą zgodzić. Jeżeli ma wolnych workerów a nie prowadzi żadniej wojny to wysyła ich do tego zajęcia. Sam widziałem nawet kilkunastu na jednym polu. Pod koniec gry masz racje, przesuwanie workerów jest bardzo męczace ale trzeba pozbyć się tego żółtego świństwa. All --->>> Do narzekających na korubcję warto poświecić lidera i wybudowac -przenieśc stolice na nowy kontynęt czy też daleko od starej (tam zawsze gdzieś w okolicy jest przecież Forbidden Palace) zawsze to poprawi nastroje a “stare” miasta stracą kilka tarczek (te 2 kolejki dłuższego oczekiwania na czołg to chyba niezbyt wiele).

02.12.2001
10:38
[20]

Joanna [ Kerowyn ]

sas-->"jeżeli" ma akurat wolnych workerów :-) jeżeli nie ma ich przez parę tur to u mnie wysycha ziemia. Podtrzymuję moje twierdzenie, że komputer lekceważy zanieczyszczenia. Przeniesienie stolicy to interesujący pomysł i mozna chyba to zrobić bez poświęcania lidera - no chyba, że gra traktuje pałac jako cud i nie można go przyspieszyć. Podejrzewam, że "stary" pałac obejmuje rolę drugiego "forbiden palace"

03.12.2001
10:24
[21]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Polityka to strasznie śliska sprawa... Miałem podpisany pakt o wzajemnej pomocy militarnej z francuzami. Ci wplątali się w wojnę z niemcami, którzy z koleji podpisali alians z angolami. Więc jako sojusznik Francji wypowiedziałem angolom wojnę... tylko, że Ci znów mieli protecję u greków. :))) I w taki sposób w ciągu 2 tur Wojna opętała wszystkie nacje (bo w międzyczasie włączyli się do wojny rzymianie i egipcjanie... już nawet nie wiem na mocy jakich paktów - ale egipcjanie są po mojej stronie - chyba...). W taki sposób wybuchł konflikt światowy... całe szczęście nie wszyscy na jednego a jako taki podział sił, ale burdel jest niezły. Nawet wojsk nie wyprowadzam z własnych terenów bo niewiadomo gdzie iść. Przy okazji muszę stwierdzić, że rozwiązanie artylerii bardzo mi sie podoba. Pełni naturalną rolę - jednostki wsparcia a nie ofensywne. Nawet już wypracowałem sobie całkiem niezłą taktykę obronną z jej wykorzystaniem. PS. Ile można posiadać armi w swym państwie? Wiem, że armia przypada na ileś tam miast tylko na ile?

03.12.2001
10:53
[22]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Pomysł z Forbiden Palace zastosowałem, zbudowałem go na zdobycznym terytorium azteckim, aczkolwiek we własnym miescie. Wynik - znakomita poprawa w produktywności i dochodach w miastach obok, pojawienie sie korupcji w stolicy macierzystej (minimalnej), minimalne osłabienie produkcyjno-komercyjne miast wokół stolicy. Wniosek - Mam dwie stolice, ale znaczenie (i oddziaływanie) pierwszej zmniejszyło się. U mnie rok 1300 (niestety andrzejki), wydzieram aztekom po 3 - 4 miasta i zawieram pokój. Pełne rozgoryczenie z powodu braku saletry na kontynencie (na kilka kontynentów i 8 nacji mają ją tylko niemcy i nie chcą handlować). Mam kontakt ze wszystkimi cywilizacjami i wiem, że jestem naukowo przodujący, aczkolwiek różnica 1,2 technologii nie jest imponująca. To nie jest normalne, że po zdobyciu stolicy przeciwnika, natychmiast ma następny pałac. Nawet technologii tą drogą nie można zdobyć. Potwierdzam, liderów można miec kilku.

03.12.2001
11:09
[23]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Liderów MOŻNA mieć wielu!! Ja posiadam na dzień dzisiejszy ośmiu (miałem dziesięciu ale dwóch zginęło w walkach... niech im ziemia lekką będzie). Pięciu dowodzi armiami a trzech czeka w gotowości. Mają za zadanie przyspieszać budowy ale jak na razie obywało się bez tego... do tej pory nadążałem wybudować to co chciałem bez ich pomocy. Ale zawsze może się zdarzyć, że się przydadzą... choćby w celu uzupełnień na linię frontu :)))) PS. Gram Ruskimi i mam między innymi takich generałów jak: Stalin i Lenin :)))) Ciekawe czy grając Niemcami będzie lider typu Hitler? :)))) PS.2. Lider może powstać tylko (chyba) w wyniku walk pojedyńczymi oddziałami.... nigdy mi się nie zdarzyło abym lidera dostał walcząc armią. Szybkość armii napewno zależy od oddziałów wchodzących w jej skład (kiedyś było odnośnie tego pytanko) - pewne na 100%. Nie wiecie czy można wymienić jednostki wchodzace w skład armi? Nie chodzi mi o unowocześnienie tylko o wymianę np.: jednej jednostki na inną.

03.12.2001
11:16
[24]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Jeszcze jedno pytanko.... Nie wiecie czy można utworzyć armię (a raczej armadę) z jednostek pływających? Próbowałem to uczynić przy pomocy lidera ale się nie dało. Jednak produkując ARMIĘ może się to uda... Niestety mam już pięć armii więc nie mogę produkować nowej. Ale może ktoś z Was próbował i (ABY TAK BYŁO!) mu się to udało.

03.12.2001
11:20
[25]

Joanna [ Kerowyn ]

Saurus-->jest ograniczenie ilości armii (nie liderów, o ile wiem) do chyba 1 na 4 miasta. Jednostek w armiach nie można niestety wymieniać (w każdym razie nie widzę takiej mozliwości).

03.12.2001
11:26
[26]

Attyla [ Legend ]

A jak sie tworzy te armie? Probowalem raz, ale, ze nie mialem czasu, wiec i nie udalo mi sie tego zrealizowac. Zreszta dostalem do tej pory tylko raz takiego pakera. Wojny prowadze bardzo zadko i to glownie wtedy, gdy zostane zaatakowany, wiec i nie ma zbyt wielu okazji do wylonienia takiego superkurczaka:-))))). Ale wtedy nie ma przepros...:-)))))

03.12.2001
11:29
smile
[27]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Joanno, jeśli się nie mylisz to zdobywam dwa miasta i tworzę szóstą armię... dzięki :))) Tworzyliście kiedys kolonie? Jest taka opcja ale nigdy z niej nie korzystałem. Ciekawe jak one działają i co dają... wiem, że podobnież nie maja przyrostu jak miasto, więc jaka z nich jest korzyść?

03.12.2001
11:35
[28]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Saurus ---->>> jeżeli złoże boactw naturalnych, nie jest w obrębie miasta, to jedyna możliwość jego eksploatacji, to założenie kolonii, po wejściu kolonii w obręb miasta, ulega ona samolikwidacji. Innych pożytków nie znalazłem.

03.12.2001
11:37
[29]

matik [ Konsul ]

kolonie dają ci możliwość korzystania z surowców które nie są objęte twoim zasięgiem kulturowym, tzn wysyłasz workera na takie pole zakładasz kolonię, budujesz drogę do najbliższego miasta i już masz dostęp do niego, uważaj jednak na zasięg kulturowy miast przeciwników Pozdrawiam wszystkich aha polecam mody do civ 3 są do zdobycia na forum -chociażby civfanatics ja osobiście zapodałem lcm ver.7 i gra się nieźle

03.12.2001
11:38
[30]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Attyla --> Aby zwiększyć prawdopodobieństwo przybycia lidera wybuduj Heroic Epic. Armię bez lidera można tworzyć w mieście w którym wybudujesz Military Academy. Po jej wyprodukowaniu pojawia się taki ludek jak lider (z tym, że nie może on przyspieszać budowy) i z niego tworzysz armię na zasadzie takiej samej jak z udziałem lidera. A gdy postawisz sobie Pentagon (Pentagon w Moskwie – nieźle co? :))))) ) armie mogą liczyć cztery jednostki (standardowo jest ich trzy).

03.12.2001
11:42
[31]

Joanna [ Kerowyn ]

Attyla -->wybierasz superkurczaka pojawiają się dwa przyciski jeden build army, drugi przyspiesz cud wciszkasz pierwszy i zaczynasz wybierać jednostki w tym mieście - pojawia sie przy nich przycisk - chyba - "load" przyciskasz i wchodzi do armii. Pamiętaj, ze są to działania niedwracalne. Saurus-->jestem za leniwa by tworzyc kolonie, ale korzyść z nich taka, że możesz pozyskiwac surowce niedostepne na terenach wpływu twoich miast. Co do ilości armii - sprawdź w cywilopedii

03.12.2001
11:45
[32]

Joanna [ Kerowyn ]

matik-->witam, napisz cos więcej o tych modach

03.12.2001
13:15
smile
[33]

Visus Augustus [ Konsul ]

>>Saurusie >>> ubawilem sie niezle tak samo jak ty polityka ( post z 10:24) , mialem ciagle to samo, nie wiesz kogo lutowac, gorzej ze mialem mututal z persami, lecz chyba bilem sie z kims z kim nie powinienem i persowie sie na mnie obrazzili, istny kociokwik, jest zdecydowanie prosciej jak zostana 3,4 nacje, moze komus sie zdarzylo ze nacja ktora wlasciwie sie juz nie liczy, dostaje szalu i wypowiada wojne komu popadnie ?? mialem tak z japoncami, kamikadze po prostu

03.12.2001
13:36
[34]

matik [ Konsul ]

Joasiu przepraszam ale muszę krótko (robota) podaję link gdzie przeczytasz o tym. Mod którego ja używam to long winded mod ver 7,po krótce- dodaje nowe jednostki, surowce, wynalazki. zapraszam na stronę www.apolyton.net/civ3 tam jest link na forum -files i jest tego masa wydaje się że ten mod chyba jest najlepszy, ale trzeba poczytać i popróbować. Pozdrawiam jak będzie więcej luzu w robocie to jeszcze popiszę aha sam mod ma około 30 MB i sam się instaluje.

03.12.2001
13:42
smile
[35]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Visus Augustus --> Jest fajniutko z tymi wojnami globalnymi :)))) Ale u mnie wczoraj się sprawa zaczeło powoli klarować (dziś będę wiedział co z tego wyniknie). Francuzi prawie zgniecieni przez angoli i niemców. Jak wczoraj kończyłem to Francji praktycznie została 1/3 terytorium i miast jaką mieli na początku... Z anglikami zaczełem prowadzić coraz cięższe walki graniczne, walnełem także kilka jednostek niemcom. Prowadzę zbrojenia na dużą skalę... skoncentrowałem na granicy z Anglią duże siły i sciągam następne (szwaby podchodzą do moich granic przez ziemie angoli). Flota moja przestała istnieć dzięki Grekom... dobrze, że zaczeli się tłuc z egipcjanami (przynajmniej tak się dzieje na morzu). Gdzieś tam poniewierają się jeszcze rzymianie ale jaki mają status to nie mam bladego pojęcia. Prowadzą napewno wojnę bo zauważyłem raz ich statek który zatopił greka ale później zatonął od ataku egipcjanina... a oni przecież walczą z sobą. Więc milutki powstał kociołek :))). Morza sobie odpuściłem... przynajmniej narazie i szykuję się na konfrontację lądową - Ja kontra Niemcy i Anglia.

03.12.2001
13:47
smile
[36]

viper [ Legionista ]

Witam. Jestem tu nowy. Mam pytanko do gry Cywilizacja II. Podczas jednej z rozgrywek osiągnąłem wynik powyżej 5000. Po zakończeniu gry komputer ocenił moją cywilizację na -224% i nazwał Beznadziejnym. Czy ktoś może mi to wyjaśnić? Może jest jakiś patch usuwający usterkęz gry? Z góry dziękuję.

03.12.2001
13:52
[37]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

viper --> Nie spotkałem się z takim problemem... więc Ci zbytnio nie pomogę. Ale zapytaj o to Joannę, ona jest tutaj wyrocznią i guru w kwesti cywilizacyjnej :)))

03.12.2001
14:00
[38]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Powyżej 5000 czego ? Jeżeli ogólnych punktów, to nie był to zbyt interesujący wynik, jeżeli procent, to jest to wynik niemożliwy. Tak czy owak -224% nie wydaje się możliwe. Patchy dostatek od 39 do bodaj 42 numeru na płytach Secret Service. Wejdź na stronę civ i spróbuj sciągnąć, albo kup wersję Gold (niestety u pirata). Możesz też kupić ToT Wersja CD Project za 49,9 (ale to nieciekawa wersja).

03.12.2001
14:05
[39]

Joanna [ Kerowyn ]

viper-> witam. Tak taki problem wystepował w dwójce. Po przekroczeniu chyba 320 mln ludności licznik się przekręcał. Sa na stronach cywilizacyjnych patche. Ja mam - jeśli pamiętam wersje 2.42

03.12.2001
14:09
[40]

Attyla [ Legend ]

O ile pamietam, to ograniczenie dotyczy ilosci mozliwych do uzyskania punktow. Nie dam sobie lba uciac, ale bodaj czy nie instrukcja wspominala o max 3000 pkt.

03.12.2001
16:19
[41]

Joanna [ Kerowyn ]

viper-->sprawdziłam i ten błąd został zlikwidowany (częściowo tzn ilość ludbości nadal fałszywa, ale punktacja juz ok) od patcha 1.07

03.12.2001
17:13
[42]

tumik [ Centurion ]

Mam takie pytanie jak można załóżyć ambasadę ?? oczywiście mam już writing , ale po dwukliku na gwiazdkę przy stolicy nic się nie dzieje jak już przeciwnik założy ambasadę to dwuklik na gwiazdkę działa normalnie mam wersję 1.07f

03.12.2001
17:21
[43]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Tumik----->>> Po pierwsze upewnij się, że klikasz w gwiazdkę przy nazwie SWOJEJ stolicy. Jeżeli tak, to pewnie masz piracką wersje, tak jak ja, i trzeba reinstalować. save będą działać.

03.12.2001
17:27
[44]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Ps. Acha, ambasadę możesz zakładać tylko w kraju z którym masz juz kotakt dyplomatyczny (jest w polu widzenia, rozmawiałes z nim).

03.12.2001
17:34
[45]

Joanna [ Kerowyn ]

Na apolytonie jest ciekawa dyskusja o tym co powinno byc w patchu do III. Kilometrowy adres:

03.12.2001
17:35
smile
[46]

Joanna [ Kerowyn ]

No i poszło bez adresu. A potem się dziwię skąd u mnie tyle postów :-)

03.12.2001
18:23
smile
[47]

Joanna [ Kerowyn ]

!!!!!!!!!!!!!!! UWAGA !!!!!!!!!!!!!!!!!!! TURNIEJ CYWILIZACJI III NA APOLYTONIE PLIK DO POBRANIA 32K POZIOM MONARCH, ARCHIPELAG

03.12.2001
19:24
smile
[48]

Kush [ miejsce na twoja reklame ]

O co chodzi z tym konkursem? jestem nowy na forum ale nieco wiedzy posiadam na temat wszystkich części civ więc chciałbym się sprawdzić

03.12.2001
20:00
[49]

Joanna [ Kerowyn ]

Kush-->witam, poprostu ściągnij ten plik, wygraj, a później wyslij do Apolyton adres wysyłki na stronie https://apolyton.net/civiii (z pamięci, sprawdź)

03.12.2001
20:08
[50]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Joanna ---> Przeszłaś już ten scenariusz, a jeśli tak to ile miałaś punktów ? Czy trzeba wysłać sava ostatniego przed końcem gry (np. autosava) ? z góry thx za ansłera ;)

03.12.2001
20:47
[51]

Joanna [ Kerowyn ]

Cainoor-->w 1,5 godziny???? Zresztą niecierpię grać na archipelagach :-) Dla wszystkich podaje treść ogłoszenia z Apolyton. UWAGA powyżej pomyliłam adres 3 a nie III tekst informacji: (2 December 2001, 21:17 EST) The 2nd tournament has just started, here are the details of the game Theme: The other 8 civs Size: Standard Map Ocean coverage: 60% Land form: Archipelago Climate: Normal Temperature: Temperate Age: 3 billion years Barbarians: Raging Civilization: English Level: Monarch Opponents: 7 (Americans, Germans, Iroquois, Japanese, French, Russians, Indians) Huts: Removed Victory types allowed: All - Download the tournament game - Submit your (zipped) saved game by attaching it on this thread The results of the 1st tournament will be posted asap. -MarkG

03.12.2001
21:36
[52]

mur [ Legionista ]

Cześć, Na razie ćwicze "wolną" rozgrywke. I jest super - jedno co doprowadza mnie do rozpaczy to sprawa surowców - pojawiają się w najmniej spodziewanym czasie i miejscu np. 27 miast rok 1726 i nagle komunikat " w pobliżu twojej stolicy odkryto nowe złoża węgla" - co ciekawe stolica poz. 15 i żadnej jednostki w pobliżu (kto odkrył?) a węgiel pojawia się w miejscu pierwszej wybudowanej w 2750PN kopalni). Złoża węgla m9ałem już wcześniej i z nich korzystałem. Brakuje mi tu jednostki żywcem wziętej z Setlersów a mianowicie geodetów - robimy odkrycie do któreko potrzebny jest dany minerał wypuszczamy geodete w pole i co? jest w poznanym już terenie - a nie latamy po całej mapie. Może w najbliższym czasie to przetestuje na własnoręcznie wykonanej mapie - w końcu wiem co gdzie umieszczam!

03.12.2001
21:44
[53]

Jolo12 [ Lonewolf with Kommos ]

HEj! Wlasnie zaczalem wczoraj grac w to cudo jakim jest civi 3 no ale mam wieeeeelki problem i tu potrzebuje Waszej pomocy. Chodzi o ambasady, wiem ze musze miec writing, no i po spotkaniu cywilizacji oni mi proponuja ambasade i jest ok. Ale jak spotykam druga cywilizacje to juz tak nie ma. Chce zalozyc ambasade ale NIE MAM POJECIA JAK?! W foreign advisor nie ma zadnej opcji w stylu build embassy? No a bez ambasad nie ma sojuszy, bez sojuszy... nie ma szans... ;-( BLAGAM POMOZCIE bo moje Persepolis w koncu upadnie pod ciosami Zulusow! Z gory dzienks!

03.12.2001
21:51
[54]

Joanna [ Kerowyn ]

Zobacz odpowiedź Mr.Kalgana z 17.21

03.12.2001
21:57
smile
[55]

Jolo12 [ Lonewolf with Kommos ]

ha!!! Wielkie dzieki! TERAZ DRZYJCIE ZULUSI sojusz z Irokezami nadchodzi!!! ;-))))))))) Pozdrawiam wszystkich grajacych w ta cudna gre ;-)

04.12.2001
07:33
smile
[56]

viper [ Legionista ]

Joanna--> Dzięki za pomoc. Rzeczywiście punktacja jest już OK, tylko liczba ludności dalej szwankuje. Ale dobre i to.

04.12.2001
08:38
[57]

Visus Augustus [ Konsul ]

czy ktos skonczyl ta cholerna rakiete ??? ja budowalem , wymyslalem, a po tem wszystko mi zniknelo :-(((((

04.12.2001
09:00
smile
[58]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

3 grudnia roku pańskiego 1820 zapisał się tragicznie w historii (już przeszłej) imperium rosyjskiego :(((. Wczoraj rozpoczełem rozległą kampanię lądową przeciwko podstępnemu sojuszu angielsko-niemieckiemu. W blasku braterskiej pomocy dla uciśnionej Francji wkroczyłem na tereny tych agresywnych barbarzyńców niosąc pokój oraz wyzwolenie wymęczonej i cierpiącej ludności. Anglo-niemieckie hordy nie były w stanie przeciwstawić się mieczowi sprawiedliwości dzierżonemu w mej ręce. Jednak w tej ważnej dla losów świata chwili zstąpił sam szatan i pod maską Greckiej armii wylądował na tyłach mojego imperium :(((. Po kilku turach ciężkich walk utraciłem najważniejsze miasta i... uniosłem białą flagę rozpoczynając tym sposobem nową historię (tym razem pod sztandarem Zuluskim). W tej smutnej chwili bardzo proszę o kilka porad: 1) Jak korzystać z ambasad? Wiem, że dzięki nim mogę uzyskiwać korzyści jakie w II dawali szpiedzy i dyplomaci (wykradanie technologii, szpiegowanie miast itp.) tylko nie mam bladego pojęcia jak to zrobić. Pozakładałem ambasady u wszystkich, których mogłem ale jak postępować dalej? 2) gdzie można sprawdzić wpływ mojej kultury na wrogim mieście? I jak to oddziaływanie wzmocnić (na tym wrogim mieście)?

04.12.2001
09:19
[59]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Saurus ----->>>> A to dranie podstepni, od tylca, no, no. Ciosy w plecy są nieetyczne. Niemniej od zarania, należy utrzymywac siły defensywne, najlepiej mobilne (kawaleria, czołgi). Ja stosuję na początku zabezpieczenia (dwie jednostki defensywne w mieście, dwie mobilne jednostki ofensywne na 4 miasta w polu). W okresie przejścia z II na III erę technologiczną, w miescie utrzymuje dwie jednostki defensywne + jednostka ofensywna, w polu po 3/4 jednostki ofensywne na 4 miasta. Tego zaplecza nigdy nie rzucam na linie frontu. Wyniosłem ten zwyczaj z Call to Power, jak na razie się sprawdza, ale nigdy nie dograłem do 1800 roku (było prawie, prawie na warlordzie) Odnosnie ambasad, w zasadzie nie korzystam, bo to strasznie kosztowne, ale kradłem technologie (metodą save/load na najnizszym poziomie trudności). Co do pytania 2 to nie wiem, może Joanna coś poradzi.

04.12.2001
09:22
[60]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Saurus ----->>> technicznie wygląda to tak, jeżeli masz ambasadę (gwiazdka własnej stolicy dwuklik), to po dwukliku na gwiazdke obcej stolicy pokazuje sie menu akcji które mozesz podjąć, ale nie wiem czy o technikalia Ci chodzi.

04.12.2001
09:41
[61]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Mr.Kalgan --> Jak kradłeś technologie? Metodą którą opisywałeś (dwuklik na stolicy obcego państwa i odpowiednia opcja?). Do diabła... mam ambasady klikam dwa razy ma Gwiazdce wrogiej stolicy i nic się nie dzieje... czy na reakcję tego dwukliku ma wpływ mgła wojenna? Inaczej mówiąc czy muszę widzieć jego stolicę nie przysłoniętą tą mgłą? PS. Miałem na tyłach siły defensywne... ale były za słabe :((( A raczej inwazja była za silna. Swoją drogą to było całkiem miłe w swej tragiczności wydarzenie. Czułem się totalnie zaskoczony, że komputer jest w stanie zorganizować zakrojoną na taką skalę operację wojskową... w pierwszej turze wysadził 3 (słownie TRZY) desanty. a w dwóch następnych wylądowały od dwóch do trzech następne... I to wylądował przy moich najlepszych miastach.

04.12.2001
09:46
[62]

Joanna [ Kerowyn ]

Saurus -->masz u mnie azyl :-). Co do 2) to chyba nie ma takiej możliwości z wyjątkiem informacji o cenie za działania propagandowe w miastach - można się domyslać, że niska cena przy podobnej wielkości miasta oznacza duże wpływy. Z tym, że akcja propagandowa często nic nie przynosi lub trzeba ją - w tej samej turze - powtórzyć. Lepiej zastosować save/load. Nie pamiętam czy do akcji propagandowej wchodzi sie przez ambasadę, czy przyciskiem szpiegostwo. CZY KTOŚ PRÓBUJE SIŁ NA MAPIE KONKURSOWEJ?? info wyżej

04.12.2001
09:54
[63]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Saurus ------>>>> To powinno działać niezależnie od mgły, ale..... Jeżeli jestes w stanie wojny z danym państwem, to niczego nie da sie zrobić - ambasada ewakuowała się. Po zawarciu pokoju, znów trzeba zakładac ambasadę. Tak mi sie wydaje, ale nie mam możliwości w tej chwili sprawdzenia.

04.12.2001
09:57
[64]

Joanna [ Kerowyn ]

Saurus--> klikasz na gwiazdce swojej stolicy, nie obcej. Co do ataków to widziałam nawet 50 czołgów na miasto. Skuteczna obrona - artyleria i samoloty obniżają o jeden punkt zycia przeciwnika, a z tak osłabionymi łatwiej walczyć. Uzywałam też w takiej sytuacji broni jądrowej na własnym terytorium po jej uzyciu czołgi mają 1 -2 kreski. Niestety tarcza z reguły odpiera atkia także na jednostki

04.12.2001
09:58
[65]

Attyla [ Legend ]

Roma victis! Ha! Wszyscy barbarzyncy dostali to, co im sie slusznie nalezalo! Co prawda mniej wiecej w polowie rzucili sie na mnie wszyscy ale skonczylo sie to masowa eksterminacja ich armii. Byli liczni - nie powiem. Nawet stracilem 8 miast. Zaczelo byc goraco. Ale na jedna moja jednostke tracili po 4 wlasne. W ten sposob w pewnym momencie udalo mi sie uzyskac rownowage na polu walki. Dzieki temu odzyskalem stracony teren i zajalem pogranicze Niemcow (w sumie 3 miasta) Potem udalo mi sie wywalczyc przewage w polu. Ich miasta padaly jedno po drugim. Gdzies okolo roku 1000 Niemcy stali sie zaginiona cywilizacja. Mniej wiecej 100 lat pozniej ten sam los spotkal ruskich. Potem byli jeszcze anglicy, francuzi i pozostali (nawet ich nie pamietam). W kazdym razie ostatni wrog ludu rzymskiego padl okolo roku 1600. Calosc odbywala sie na poziomie warlord. W kazdym razie nie bylo to zbyt dobre, bo od samego poczatku musialem byc diabelnie agresywny. Nie dalo sie niestety izolowac politycznie poszczegolnych wrogow. Juz w czasie pierwszej wszczetej przeze mnie wojny z Niemcami zawiazali pakt. W chwili, gdy zajalem Berlin nastapil zmasowany atak. Dalej juz wiecie. W kazdym razie ofensywa ta byla dosyc skuteczna. Procz swoich 8 miast utracilem wtedy wszystkie zdobyte na Niemcach - tj. 15. I tu pytanko. W pewnym momencie Anglicy poprosili o pokoj. Dalej nie pamietam jak mi poszlo. Chyba niezbyt dobrze sie zrozumielismy:-)))) W kazdym razie, ku mojemu zaskoczeniu - po odrzuceniu pokoju przez Anglikow w ciagu jednej tury 8 ich miast przylaczylo sie do mnie. Najciekawsze jest to, ze miasta te byly na innym kontynencie, wiec pewnie nie szlo o akulturacje. O co wiec szlo?

04.12.2001
10:11
[66]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Zasiałem ziarno to teraz muszę zbierać plony... Gdzie jest przycisk szpiegostwa? Jeśli pomimo pokoju i istnienia ambasady nie mogę tego diabelnego menu uruchomić mam rozumieć, że jest coś nie tak z moją wersją gry? A teraz ciekawostka... zaczełem wczoraj grać Zulusami (narazie całkowicie pokojowa ekspansja) i dwaj nabliżsi sąsiedzi zaczeli ze mna handlować i to na całkiem korzystnych dla mnie warunkach :)). Jeden zaoferował mi, oprócz uczciwej wymiany handlowej, 25 sztuk złota a drugi (to był szok) zgodził się za wymianę dobrami dać mi map maping!!! Zdarzyło wam się kiedyś coś takiego?

04.12.2001
10:18
[67]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Joanna jest raczej nieomylna, więc pewnia to ja popełniłem błąd, ale przysiągłbym, że klikałem w obcą stolicę. Szpiegostwo po wynalezieniu espionage, ale technologie można kraść i wcześniej, lepiej niech to potwierdzi Joanna, bo kradłem, jak już to miałem.

04.12.2001
10:23
[68]

Visus Augustus [ Konsul ]

Saurusie a czym ty te biedne nacje zastraszyles ???

04.12.2001
10:31
smile
[69]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Visus Augustus --> To jest właśnie najciekawsze, że NICZYM (przynajmniej świadomie). Sami zaproponowali ze mną rozmowy handlowe a ja łaskawie je podjełem :))) Nawet terytorialnie są więksi odemnie :))) A jak pisałem narazie prowadzę pokojową ekspansję, więc nie czynili tego pod groźbą wojny. Czyżby urok osobisty :))))

04.12.2001
10:39
[70]

Joanna [ Kerowyn ]

Mr. Kalgan - może jednak omylna, na własną się klika na pewno przy zakładaniu ambasad i wysyłaniu szpiega. Normalnie są przyciski D i E po prawej stronie (na boku ekraniku aktywnej jednostki) włączają one funkcje dyplomacji i szpiegostwa. Kliknięcie lewym klawiszem myszki na obcej stolicy też daje wejście do opcji - chyba tych samych, ale nie trzeba wybierać o jaka cywilizacje chodzi

04.12.2001
10:42
[71]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Joanno dziekuje, zdążyłas w ostatnim momencie, juz zapisałem sie na test na obecnośc BSE.

04.12.2001
10:48
[72]

Joanna [ Kerowyn ]

Attyla-->wojny są niepopularne, twoja przewaga kulturalna duża więc odrzucenie traktatu mogło spowodować bunt - niech żyje warlord!! Saurus-->niektóre towary są naprawdę bardzo chodliwe - powodują duży wzrost zadowolenia w społeczeństwie. Ja często korzystam z opcji: "A co byś dał/chciał za to" i wówczas komputer często proponuje bardzo atrakcyjne oferty. Choc zdarza się odpowiedź - za nic nie sprzedam Mr.Kalgan --> :-)))))

04.12.2001
11:49
[73]

Attyla [ Legend ]

Pod tym wzgledem Alfa jest o niebo lepsza. w przypadku, gdy sytuacja przeciwnika jest juz beznadziejna mozna za cene ustepstw terytorialnych z jego strone zawrzec traktat. W AC komputer jest po prostu realista. Ocenia sily swoje i moje i na tej podstawie podejmuje decyzje. A tutaj? Nie dosc, ze zachowuje sie jak fanatyk, to jeszcze nie liczy sie z mozliwoscia buntu wlasnych miast. Troche to dziwne. A i jeszcze jedno - czy taki skutek jak opisany mozliwy jest dopiero na warlordzie?

04.12.2001
11:58
[74]

sas [ Pretorianin ]

Jeśli masz przewagę i zdobyłeś kilka miast przeciwnika to za zawarcie pokoju możesz wytargować dodatkowo jakies miasto (raz mi sie udalo dostac dwa co prawda male ale zawsze to cos), wiec i tu komp jest realistą. Jednak zazwyczaj gdy zawieram rozejm dostaję jakas ilość złota i mapy.

04.12.2001
14:46
smile
[75]

Joanna [ Kerowyn ]

W weekend BEDZIE PATCH I TO OD RAZU WERSJA 1.16 FIRST PATCH RELEASE ON HORIZON (4 December 2001, 1:34 EST) Firaxis Games' Jeff Morris announced only hours ago in Apolyton's "CivIII General" forum that the game's first patch, v1.16f, is currently on track for release in less than a week. Things are on target for a Friday QA sign-off, but let's say Saturday just to be safe. If nothing resets it by Wednesday, we'll release the readme.txt additions for you to digest. I think you'll be pleased.

04.12.2001
14:47
[76]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Małe pytanka: czy wydobywanie tego samego surowca w wielu kopalniach ma jakiś inny wpływ na grę niz tylko zabezpieczenie się na wypadek wyczerpania jednego ze złóż?

04.12.2001
14:51
[77]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

PATCH!!!! Hip, hip HURAAA!! Joanna --> Czy wiadomo co będzie wprowadzał za zmiany w grze? Są jakieś przecieki w tym zakresie? Ojjjeeej... już nie mogę się doczekać!! Czuję się jak dziecko przed mikołajem... jak ten czas powoli leci...

04.12.2001
14:56
[78]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Będzie patch !!! zarąbiście... tylko ciekawii mnie czy będę mógł go zainstalować na ...hmmm... mojej 'orginalnej' wersji (od cioci z Ameryki) bez problemu...

04.12.2001
14:59
[79]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Cainoor --> Nic się nie bój... napewno znajdzie się sposób aby poszedł na orginalnych orginałach :)))

04.12.2001
14:59
smile
[80]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Cainoor --> Nic się nie bój... napewno znajdzie się sposób aby poszedł na orginalnych orginałach :)))

04.12.2001
15:03
[81]

Joanna [ Kerowyn ]

Saurus-->Handel. Pierwszy surowiec jest dla ciebie, każdy dodatkowy to dodatkowa cywilizacja której możesz go sprzedawać

04.12.2001
15:20
smile
[82]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Chcesz powiedzieć, że jak zacznę handlować surowcem którego mam tylko jedna kopalnię to stracę do niego dostęp w swoim państwie? Dobrze zrozumiałem?

04.12.2001
15:36
[83]

Joanna [ Kerowyn ]

Saurus-->chyba nie możesz handlować surowcem którego masz tylko jedną kopalnie - bo w oknie handlu uaktywnia się ten surowiec dopiero przy drugiej kopalni. Więc nie możesz oderwać np: swoich obywateli od butelek z winem, by je przehandlować, musisz miec dwie winnice :-) PATCH--> zapowiadają, że w środę (u nas w nocy na czwartek) podadzą listę zmian. Ale ile bugów naprawią? jeden z forumowiczów (nie ja) wypisał im ponad 70 bugów :-)

04.12.2001
15:45
smile
[84]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Joanna --> Czy możemy liczyć na skrótowy raporcik z listy poprawek (jak już będzie znana)? Nie wszyscy na tyle łapią się w angliku aby sami sobie mogli poradzić z rozszyfrowaniem tych informacji... Z góry serdecznie dziękuje i rączki całuje.

04.12.2001
15:55
[85]

Joanna [ Kerowyn ]

Oczywiście, z góry przepraszam za ew. błędy :-) orginał dam więc na wszelki wypadek też

04.12.2001
16:27
smile
[86]

Visus Augustus [ Konsul ]

po tym wszystkim Joanna powinna dostac tytul conajmniej WIELKIEGO IMPERATORA (lub cesarzowej) CALEJ GALAKTYKI :-)))

04.12.2001
16:45
smile
[87]

sas [ Pretorianin ]

Visus --->>> Popieram

04.12.2001
19:36
[88]

tumik [ Centurion ]

Mr.Kalgan -> dziękuje, no tak zadziałało przy MOJEJ stolicy :))))))

04.12.2001
19:58
[89]

Kush [ miejsce na twoja reklame ]

z tym handlowaniem surowców miałem 2 stada? koni i dla sprawdzenia sprzedałem efekt? przez następne 20 tur ZERO konnicy zdziwiłem się trochę ale tak to jest jak się oddaje konie za right of passage ;)

04.12.2001
19:58
[90]

Kush [ miejsce na twoja reklame ]

z tym handlowaniem surowców miałem 2 stada? koni i dla sprawdzenia sprzedałem efekt? przez następne 20 tur ZERO konnicy zdziwiłem się trochę ale tak to jest jak się oddaje konie za right of passage ;)

04.12.2001
20:05
[91]

Joanna [ Kerowyn ]

Kush-->To znaczy ty nie mogłeś budowac konnicy? Hmm. Trzeba będzie to sprawdzić. Oznaczałoby to, ze mozna sprzedac do zera. To czemu sa czasem szare???? Hmmm

04.12.2001
20:16
smile
[92]

Kush [ miejsce na twoja reklame ]

może to bug? a może nie? wiem że tylko z końmi tak wyszło później nie da rady

04.12.2001
20:21
[93]

Kush [ miejsce na twoja reklame ]

ale jednego mi w tej grze brakuje (a może jest a nie znalazłem?): MAPY TAKTYCZNEJ co z tego że można oddalić trochę widok - to za mało eh taki plan świata przydałby się...

05.12.2001
01:10
[94]

Joanna [ Kerowyn ]

Kush-->teoretycznie X i Z przełączają widok, ale jeden za duzy, drugi za mały :-((

05.12.2001
01:44
[95]

Azirafal [ Konsul ]

Mam pytanie. Czy jak zdobędę stolicę przeciwnika to są przewidziane jakieś atrakcje dla niego? Jak rozpad państwa, albo coś podobnego?

05.12.2001
08:18
[96]

Visus Augustus [ Konsul ]

niestety nie, przenosi sobie stolice do nastepnego miasta i tyle

05.12.2001
08:49
[97]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Jakoś nie mam czasu i gra kiepdko się rozwija. Jest rok 1345. Wynajduje Tradycję Wojskową. Wybudowałem Maggellana, kończę Newtona. Teorii Grawitacji nikt nie ma, to i nie musze się scigać. Natomiast Aztek Wybudował Szekspira. Nie wiem jak to jest, od 200 lat pożeram go metodą salami, już nie ma 60% miast i terenu, a tu buduje cud. W zasadzie to i dobrze, wkrótce bedzie mój. Zaeksperymentowałem, ponieważ "Swobodę Artystyczną" co poniektórzy mieli, a że to ślepy zaułek to nie chciało mi się wymyslać, z kolei drogą handlową żądali astronomicznej ceny, przestawiłem naukę na 10% reszta kasa i po 3 ruchach (przyrost kasy 720 na ruch) usiłowałem ukraść technologie. JOANNA ---->>> Być może odkryłem nowy błąd w mojej grze, opcje dyplomatyczne u mnie TYLKO po kliknięciu w obcą stolicę, we własnej jedynie ambasady. Potwierdź, bo nie wiem, czy muszę próbowac reinstalacji. Wracając do wątku, na poziomie dużego ryzyka niepowodzenia we wszystkich cywilizacjach, (przeciętny koszt 700), na poziomie średnim (przecietny koszt 1400) jak wyżej, chocby S/L do upojenia, na High nie próbowałem bo kosztowało to najtaniej 2800 a tyle to nie miałem, forsa nie została zmarnowana, kupiłem troche świątyń w zdobytych miastach, chodziło nie tyle o bunty, co o rozszerzenie terytorium. A teraz inna ciekawostka, tnę kolejny plasterek (1 ruch, 3 miasta) z Azteka, zawieram pokój, żeby się nie odszczekał (jakoś tak jest, że kiedy on atakuje, to zawsze mi coś wytnie i to akurat to, co najbardziej jest mi potrzebne), on się zgadza, proponuje kontrybucję (20 szt złota i technologie - metalurgię - to przez to spowolnienie), birę, oblizuję się ze smakiem, a tu buntuje mi sie miasto i ucieka do niego. S/L. Zwiększam szczęśliwość w mieście na maksa, figa, znów ucieka do azteka. No to po przyjęciu kontrybucji, kiedy zwraca się z notą, abym wycofał się z jego terenu, wypowiadam mu wojnę - wycina mi 3 jednostki, miasto nie przechodzi do niego (DLACZEGO????) , ja zdobywam kolejne 2 miasta w tym stolicę (oczywiście jego miasto obok staje się stolicą) zawieram kolejny pokój, tym razem 600 złota i technologia Wolnych Artystów. Jaka w tym logika? Mam jeszcze trochę spostrzeżeń, ale to później, bo dużo miejsca zajmuję.

05.12.2001
09:03
smile
[98]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Co ma wpływ na poziom KULTURY w państwie?? Babilończyk postawił sobie miasto w środku mojego terytorium (a raczej między miastami w początkowym etapie gry). Po pewnym czasie moje wpływy wzrosły i to jego miasteczko stało się enklawą (nawet drogi nie posiadał która go łączyła z głównym państwem). Zatarłem rączki... niech się rozwija a ja go wchłonę kulturowo.... I pierwsze zdziwo... po pewnym czasie wpływ tego miasta się zwiększył. Strawiłem to i dalej cierpliwie czekałem.... Aż tu po jakiś kilkudziesięciu turach - CHLAST i to on wchłonął moje miasto (było od tamtego większe!!). Od początku prowadziłem politykę pokojową buntów praktycznie zero (tylko przy wzroście miasta). co jest? Rozumiem, że wpływ jego kultury był wyższy od mojej. Więc PYTAM - co wpływa na poziom kultury i jak jej poziom można kontrolować? POMÓŻCIE bo mnie za chwilę jasny sz... trafi. Zdołowała mnie ta sytuacja okropnie.. aż mi ręce opadły :((((

05.12.2001
10:53
[99]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Saurus ------>>> Niezbadane są wyroki Sida M. Kulturę dają Cuda, budynki (nie wszystkie, ale większośc) i postęp technologiczny. Pod F7 albo F8 (znów nie moge aktualnie tego sprawdzic) jest taki wykresik (score, power, culture). Wymienione są na pasku po prawej stronie składowe (ale niewiele z nich się dowiesz). Możesz sumować kuture poszczególnych miast (yaki pasek na górze okna), ale znów brak porównania z przeciwnikiem. Wydaje mi się to niedoróbką, chyba, że jest jakiś sposób rozpoznania sytuacji, którego nie znam. Co do Twojego problemu, to w zasadzie nie miesci mi się w głowie, no chyba, że przeciwnik zdecydowanie górował nad Tobą w punktacji i miał blisko do swojej stolicy - liczy sie i droga wodą. Jeżeli zaszedł taki przypadek, to nie nalezy czekać na asymilację, tylko wycinać. Ale.... Jak pisze wyzej, logiczne to to wszystko tak za bardzo nie jest. Jakoś tak samotnie my tu z rana.

05.12.2001
11:06
[100]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

NIE MIAŁ drogi wodnej!! Fakt stolica babilończyków było dosyć blisko - w zasadzie to stanowiła miasto graniczne. Ale moja STOLICA była bliżej! Rozumiem gdyby wchłonął moje miasto graniczne (wpływ jego stolicy). Ale ON zagarnął miasto w obrębie moich granic! I to uczynił miastem (tak przynajmniej mi się wydaje) zupełnie odizolowanym! Jeśli chodzi o punktację, to istotnie ma przewagę... ale to by tłumaczyło przejmowanie moich miast granicznych a nie w centrum państwa! I to w pobliżu mojej własnej stolicy.

05.12.2001
11:10
[101]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

W "Gry komputerowe" a także na stronie tutejszego portalu (recenzje) można podziwiać screen z suwaczkami a właściwie z jednym suwaczkiem (nauka). Czy to tak było w wersji beta? Trochę gryzie mnie ten problem, bo tak na logikę, to nie mogłem sobie wytłumaczyć w jaki sposób proces instalacyjny mógł doprowadzic to instalacji jednego z 2 suwaków, teoretycznie wszak powinien to byc ten sam, jeden plik i albo są oba suwaki, albo żaden. Ale jeżeli w wersji beta był tylko jeden suwak, to może patchowano plik, czyli jeden nadpisuje drugi. Jeżeli tak, to gra najstaranniej wykonana nie jest i błędy mogą zdażać się i w oryginale.

05.12.2001
11:14
[102]

Kush [ miejsce na twoja reklame ]

tak do wiadomości: wiedzieliście, że te śmieszne budki porozrzucane po mapie mają również inną właściwość niż standardowe typu angry warriors lub 25 gold? jak zostawi się taką budkę a później opanuje ją zasięg kultury jakiegoś miasta to zamienia się ona w settlersa. tak do wiadomości... można to odpowiednio wykorzystać: wybudować stolicę obok takiej chatki i już na początku ma się dodatkowe miasto... he

05.12.2001
11:17
[103]

Saurus [ Immort-e-l Rider ]

Kush --> Zauważyłem... ale szukać pierwszym osadnikiem takiego miejsca to strata czasu (a czas w cywilizacji ma istotne znaczenie).

05.12.2001
11:20
[104]

Kush [ miejsce na twoja reklame ]

ale jak się trafi na początku to co innego, nie?

05.12.2001
12:08
[105]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

JOANNO, zyjesz??? Może by tak część 8

05.12.2001
12:24
[106]

Joanna [ Kerowyn ]

Ciąg dalszy:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.