Shakka [ Pogromca Chomików ]
Gothic 2 (cz.38)
Zostala wypuszczona kolejna czesc wspanialej gry, jaka jest Gothic 2. Tu bedziemy rozmawiac o swoich rozterkach w grze jak i problemach, napotkanych podczas podrozy po dolinie, ktorej juz nie oslaniala bezpieczna bariera, w ktorej grasuja Orki ze smokami na czele. My musimy sprostac wyzwaniom i pokonac wysłannika zlego boga Beliara, przywracajac tym samym spokoj i rownowage krainie Myrtany !
=======================================================================
Porady forumowiczów:
SPOILER:
Prosba by Mysia
UPRASZA SIE WSZYSTKICH ZADAJACYCH "CIEKAWE PYTANIA" O GRANIE W GRY CRPG KTORE POLEGAJA NA ZACZEPIANIU NPC I CO WAZNIEJSZE SLUCHANIU CO ONI MOWIA:( BO 75% PYTAN NA TYM FORUM POLEGA NA TYM ZE WIEKSZOSC Z ZADAJCYCH PYTANIA NOTORYCZNIE OLEWA ODPOWIEDZI NPC'OW A RECZE WAM ZE GOTHIC II TO PROSTA GRA I JEDYNA NIESPODZIANKE SPOTKACIE TYLKO W 6 ROZDZIALE :) JEDYNA ZAGADKA W CALEJ GRZE ;) A RESZTE MOZNA SIE DOWIEDZIEC WYPYTUJAC NPC'OW BO OD TEGO MAJA IMIONA BY Z NIMI GADAC, A NIE TYLKO OBYWATEL, CZY STRAZNIK:) DODATKOWO UPRASZA SIE O NIE UZYWANIE W ROZMOWACH Z NPC'AMI KLAWISZA"ESC" ;)
PS. ZEBACZY NIE PYTAJCIE BO WAM ODPOWIEDZA W NIEMILY SPOSOB ;)))
1. GILDIA ZŁODZIEJI
"Jak zostałem złodziejem?" by Silent Otto
Moja scieżka wyglądała tak:
Na targowisku kupiec Jar skarży się, że skradziono mu sakiewkę. Należy złapać złodzieja i WSADZIĆ GO ZA KRATKI. Po jakimś czasie karczmarz z portowej knajpy powie, ze ktoś czeka na nas za sklepem rybnym. Należy sie udać na spotkanie i usiec typa. Zabieramy mu klucz, który otwiera wejście do kanałów. Znajduje się ono po prawej stronie nabrzeża portowego. Trzeba wskoczyć do wody i kawałek popłynąć w prawo. Przeoczyć się nie da. Otwieramy drzwi i zapuszczamy się w głąb kanałów. Tam spotykamy złodzieja, który zaprowadzi nas do głowy gildii. W czasie miłej konwersacji zgadzamy sie zostać złodziejem.
"Jak zostać złodziejem?" by Blugkolf
Najpierw należy uzyskać od Lorda Andre questa ze znalezieniem gildii złodzieji, potem pójść do Jory, obiecać mu złapanie Rengaru w zamian za info o gildii a nie za kasę, złapać Rengaru, zabrać mu kase i puścić wolno, oddać kase Jorze mówiąc, że Rengaru uciekł. Poprosić o info o gildii, potem pójść do knajpy portowej. Od oberżysty uzyskać info o specjalnych zleceniach i wziąc zadanie z przesyłką dla Baltrama od Nagura, pójść na farmę Akila odebrać przesyłkę dla Baltrama (tylko jak już pozbędziemy się najemników) i przy okazji załatwić bandytów którzy obrobili Hakona (jaskinia koło drogi z farmy Akila do latarni) w szkrzyni w tej jaskini jest smierdząca ryba, użycie jej powoduje znalezienie wewnątrz niej wiadomości. Teraz należy wrócić i zagadać z handlarzem ryb, dogadać się z nim i pójsć do tawerny zagadać z Nagurem, a potem z oberżystą. Spotkać się z Atillą, podziękuje nam za lojalność i da klucz do kanałów. I teraz już tylko dołączyc do gildii.
2. PROBLEMY Z KASĄ by Cainoor
Chodzi o pojedynek z typkiem na tyłach magazynu:
1. Najpierw pokonujesz go (wygrywasz 50 sz - oprócz swoich)
2. Prosi Cię byś odkupił jego miecz
3. Handlarz Jora sprzedaje go nam
4. Wracasz by się znów pojedynkować i teraz:
- Jak tylko pokonasz kolesia, zabierasz z ziemi jego miecz
- Ponownie z nim walczysz (za każdą wygraną zgarniając 50 sz)
Dopóki będziesz podnosił miecz po wygranej walce, dopóty koleś będzie chciał z Tobą walczyć
(sprawdzone parokrotnie)
3. KAPLICZKI by Long & Mysia
Kapliczki: podsumowanie
Kaplicze mozemy odwiedzac tylko raz dziennie, nie ma znaczenia ktora kaplicze odwiedzamy (mozemy zawsze ta sama) efekty sa zalezne od wartosci datku i klasy postaci (przynaleznosci)
100 sz +5 życia, +4 many, +1 siły
50 sz: +5 życia, +2 many, +1 siły
10 sz: "czujesz się jak nowonarodzony" :)
z czego: mag = mana, najemnik = sila, palladyn = sila lub HP
4.O DOŚWIADCZENIU by mikmac
Generalnie 1% umiejetnosci kosztuje 1 pkt. nauki. Ale w pewnym momencie drozeje do 2 pkt. nauki.
Tworcy gry doszli do wniosku, ze jezeli walczysz mieczem jedn. to tez poniekad nabywasz doswiadczenia w dwurecznym - i odwrotnie. Podobnie jest z kuszami i lukami. Ponadto poza procentami w kazdej umiejetnosci sa trzy stopnie - zielony, wojownik [kusznik], mistrz
I dlatego, jak podobne umiejetnosci [luk-kusza; jedno.-dwureczny] roznia sie stopniem, to zawsze uczysz sie za 10 pkt nauki i idzie to po 5% na kazda umiejetnosc. Jest to po to aby nadgonic z druga umiejetnoscia do tego samego stopnia.
I tak: jak masz luk 35% [lucznik] i kusze 10% [zielony] to zawsze nauka bedzie kosztowac 10 pkt nauki po 5% na kazde - az do momentu 55% luk, 30% kusza. Teraz sa w takim stopniu i mozesz uczyc sie je oddzielnie - czyli przeznaczac punkty tylko na jedno lub drugie.
Stopnie sa: zielony: 0% - 29%, wojownik: 30% - 59%, mistrz: 60% - 100%
5.JAK ZDOBYĆ ZBROJĘ PEŁZACZY by _Luke_
Co do tej zbroi z pelzaczy. Najpierw trzeba pogadac z mysliwym Gestath'em (kolesiem od smokow, o ktorego pytalo tyle osob), pozniej idziemy do Wilka na farmie Omara i przekazujemy mu 10 plyt z pelzaczy. Na nastepny dzien mamy zbroje:
55/50/20/15 cena - 1500
6. ODŻYWIANIE by _Luke_
Zjedzenie 25 jabłek daje +1 siły, 50 ciemnych grzybów +10 many, specjalne piwo +3HP i +1 many, gulasz Thekli (farma Onara) +1 siły
7. KRWAWE KIELICHY by Gordek, SilentOtto and _Luke
- Pierwszy kielich znajdziemy w pierwszym domu na prawo zaraz po wejściu do górnego miasta. Znajduje się on w skrzyni (kod do niej PPLPPL)
- Drugi kielich znajdziemy dom dalej. Należy wejść na pierwsze piętro, przekręcić lampę i zejść na dół.
Tam znajdziemy skrzynię do której klucz posiada Valentino (wymagana umiejętność kradzieży kieszonkowej i zręcznośc na poziomie 40).
- Trzeci kielich umieszczony jest w skrzyni w domu sędziego. Skrzynia ta ukryta jest na parterze w tajnym pomieszczeniu, które otworzymy
przekręcając tarczę obok kominka na pierwszym piętrze. Klucz do niej posiada sędzia (wymagania takie jak powyżej).
- Czwarty kielich znajduje się w domu obok alchemika w górnym mieście (przed wejściem należy się upewnić, że strażnik nie patrzy).
Kielich ten jest w skrzyni do której klucz znajdziemy na kominku w tym samym domu.
- Piąty kielich jest w ratuszu na pietrze w jedym z pokoi, stoi na komodzie
- Szósty znajdziemy u lichwiarza w dzielnicy portowej w jego skrzynce (kod LPPLP)
8. QUEST DLA HARADA (Przynieść broń orka) by Angel_from_kabaty
Otóż na samym początku nie mamy szans w walce z okiem. Są jednak trzy sposoby aby tego questa ukończyć szybko.
1) Można pójść do jaskini w której siedzi ork i wywabić go. Uciekać przed nim aż do miasta a tam strażnicy go zabiją a my bierzemy broń i zanosimy ją do Harada.
2) Nieco prostszy sposób: Pójść do innej jaskini, w której są lenie i tam na ziemi leży orkowy topór. Nie mam niestety mapy żeby zaznaczyć ale po wyjściu bramą(tą przy targowisku) skręcamy w lewo tak jak po roślinki dla alchemika i idziemy wzdłuż ściany. Nie wchodźcie tylko na górę bo ta droga prowadzi do latarni. Szukanajaskinia jest na dole.
3) Najlepszy według mnie sposób: Idziemy pogadać z Bartokiem (dawnym czeladnikiem łuczarza) i proponujemy mu wspólne polowanie. kosztuje nas to 50szt złota ale kożyści są znacznie większe. On zabija potwory my dostajemy expa. Przy okazji zdobywamy skóry dla Łuczarza. Na samym końcu wędrówki atakuje nas Ork. Pomagamy nieco bartokowi( jaśli ork nie padnie od jego strzał) i zabieramy jego broń.
Można równierz pogadać z Haradem i przekonac go, że Ork to zbyt trudny przeciwnik i dostać questa z pokonaniem bandytów, to jednak nie przynosi tylu kożyści.
9. JAK UŁATWIĆ SOBIE START by Angel_from_kabaty
Na samym początku jest dosyć ciężko. Moja sugestja jest następująca: żeby nie inwestować w siłe(zwłaszcza jak gra się magiem) najlepiej wziąć amulet +15 do siły. Amulet znajduje się w gildii złodziei. Nie będę się rozpisywał jak dostać się do gildii bo to już ktoś opisał. Powiem tylko jak sobie ułatwić zdobycie tego amuletu. Otóż na samym początku naszego pobytu w mieście należy zająć się dostaniem do siedziby gildii złodziei. Pogadać z szefową tej organizacji. Potem odmówić przyłączenia się do nich. Uciekać przed szefową(tylko uważajcie żeby nie przestała was gonić) do wyjścia z kanałów(tego do morza). Tam jest taki spadek, my wyskakujemy a ona utknie. Wtedy wystarczy łuk i troche strzał(czasem udaje jej się wyskoczyć ale to sporadycznie:P). Analogicznie można postąpić z dwoma pozostałymi członkami gildii(zdobyć exp i trochę przedmiotów). Następnie zabrać im klucze i otworzyć co się da. W zamkniętym dotąd pomieszczeniu jest skrzynia a w niej amulet +15 do siły. To na początek bardzo dużo. I pamiętajcie aby do kanałów iść już z umiejętnością otwierania zamków i z zapasem wytrychów. Jest tam sporo skrzyń które warto otworzyć. Zebrany sprzęt można potem sprzedać albo zachować na później. Przyszłemu magowi jednak przyda się szybko zdobyć 1000szt złota.
10. METODY NA PODWYŻSZENIE STATSÓW NA STAŁE by Astrea
Eliksiry na stałe podnoszące współczynniki (każdy wymaga użycia szczawiu królewskiego):
Poniższych roślin nie zjadac, nie sprzedawać, tylko trzymać, a po zdobyciu umiejętności "alchemia" - warzyć mikstury:
- siły: smoczy korzeń
- zręczności: jagoda goblinia
- magii: ognisty korzen
- życia: leczniczy korzeń
11. PORADA DLA POCZĄTKUJĄCYCH by Astrea
W I rozdziale, zanim przystapi sie do jakiegos obozu - powinno sie na maxa robic wszystkie zadania. Niektóre z zadan - po przyłączeniu sie do którejs z gildii - są nie do wykonania i przepadają bezcenne punkty doswiadczenia.
12. ŁUK BOSPERA by Angel_from_kabaty i Cainoor
Skradziony łuk jest w jednej ze skrzyń w kanałach. Wystarczy dostać się do kanałów(siedziby złodziei). Jak się dostać do gildii złodziei jest opisane powyżej. Żeby wziąć łuk ze skrzyni trzeba mieć wytrychy i umiejętność otwierania zamków.
13. MYŚLIWI by Gordek
OKOLICE KORINIS
Grom (niedaleko wieży Dextera)
uczy usuwania:
- rogu cieniostwora, żuwaczek, serc, kłów
Grimbald (niedaleko czarnego Trolla)
uczy usuwania:
- żuwaczek, pazurów, skrzydeł krwiopijcy, żądeł krwiopijcy
Gaan (niedaleko wejścia do górniczej doliny)
uczy usuwania:
- rogu smoczego zębacza, kłów, skrzydeł krwiopijcy, żadeł krwiopijcy
Wilk (na farmie Onara lub na farmie Bengara, jeśli mu znaleźliśmy pracę)
- robi pancerz z płyt pełzaczy (dopiero jeśli pogadalismy na ten temat z Gestalhem) by Yancy
GORNICZA DOLINA
Gestalh (niedaleko smoka powietrza, górnicza dolina)
uczy usuwania:
- żuwaczek, języka ognistego jaszczura, rogu smoczego zębacza,
w 4 rozdziale dodatkowo uczy:
- usuwania smoczych łusek, spuszczania smoeczej krwi
Talbin (dolina, na prawo od mostu na zamek, przejść się wzdłuż rzeki i 1 wejście w lewo) by zandarus
-serce, róg cieniostwora, pazury
Jergan (w kopalni Fajetha, chyba po otrzymaniu zadania z rudą)
-pazury
14.NAUCZYCIELE by Gordek/wuluk/mysia/zandarus
Strzelanie z łuku: Wilk (farma Onara), max. ??, Bartok (były czeladnik łuczarza Bospera), max. ??, Niclas (jak idziemy pod górkę od latarni Jacka), max. ??
Bronie jednoręczne: Cord (farma Onara), max. 90; Cedrik (obok ratusza - tylko paladyni), max. 90; Wulfgar (koszary), max. 60; Keroloth (zamek w Górniczej Dolinie), max. 60; jeden z łowców smoków w 4 rozdziale (przełęcz Khorinis), max. 100; najemnik w drodze na farmę Onara, max. 30; Arlik (za magazynem w Khorinis), max. 30;
Bronie dwuręczne: Cord (farma Onara), max. 90; Paladyn obok ratusza (tylko paladyni), max. 90, Wulfgar (koszary), max. 60, Keroloth (zamek z Górniczej Dolinie), max. 60; jeden z łowców smoków w 4 rozdziale (przełęcz Khorinis), max. 100; Rod (farma Onara), max. 90; najemnik w drodze na farmę Onara, max. 30; Lee (farma Onara), max. 100 (dopiero 5 rozdział i trzeba miec przynajmniej 60%);
Otwieranie zamków: Thorben (stolarz w Khornis); Ramirez (w gildii złodzieji)
Skradanie:Jasper z gildii złodzieji, Bartok (plac wisielcow)
Zręczność: Cassia (w gildii złodzieji), max. 90, kusznik w koszarach Khorinis, max. 60; Lares (port Khorinis), max. 90, Fester w zamku w Górniczej Dolinie (dopiero po przynieisieniu miecza), max. 70; Torflof (farma Onara), max. 90 (tylko najemnicy lub bez przydziału);
Siła: Carl (kowal z portu Khorinis), max. 30; Harad (kowal z dolnego miasta), max. 50; Fester w zamku w Górniczej Dolinie (dopiero po przynieisieniu miecza), max. 70; Torflof (farma Onara), max. 80 (tylko najemnicy lub bez przydziału); Mortis (kowal z koszar), max. 60 (tylko straż królewska); Bennet (farma Onara), max. 100 (dopiero w 5 lub 6 rozdziale); Ingrath (ratusz - tylko paladyni), max. 90; Brutus(zamek w Górniczej dolinie) max. 75
Kusze: Uldar (kusznik z zamku w Górniczej Dolinie), max. 30; Dragomir (w obozie przy dordze do magicznego golema), max. 60; Kusznik z koszar w Khorinis, max. 60;Girion (tylko w 6 rozdziale. jeżeli jest w naszej załodze) max.100
Mana: Vatras (mag wody z okolic świątyni Khorinis), max. 60; Sengorath (zamek w Górniczej Dolinie (tylko 2 i 3 rozdział), max. ??, Mag w klasztorze, który stoi przed kościołem, max. ?? (tylko dla magów i paladynów od 3 rozdziału); Pyrokar (klasztor, kościół - tylko dla magów i paladynów od 3 rozdziału, trzeba być zaawansowanym magiem [powyżej 60%]), max. ??; Milten (jak wezmiemy go na pokład w 6 rodziale), max.200
Kradzież kieszonkowa: Cassia (gildia złodzieji - dopiero jak tam wstąpimy);
Zdejmowanie zwierzętom skór: Bosper (łuczarz w Khorinis);
Tworzenie run: magowie, 2 w bibliotece jeden przed kapliczka, jeden na glownym dziedzincu, 6 krag Pyrokar (tylko magowie);
Alchemia: Sagita (jaskinia za farmą Onara(QUEST); Constatntino (dolne miasto Khorinis)(musisz znac choc podstawy alchemii); Ignaz (miasto portowe, za kowalem Carlem(QUEST), gostek w klasztorze, w piwnicach (dodatkowo robi on miskurki jesli mamy składniki)
15.PODWYŻSZENIE O 2% BRONI JEDNORĘCZNYCH by Gordek
Jak porozmawiasz z Wulfgarem pomiędzy 5 a 7 rano to nauczy cię 2% broni jednoręcznych.
16.ZADANIE Z KSIĘGĄ PODATKOWĄ LEHMARA by Gordek
Nie warto księgi podatkowej Lehmara zanosić od razu do Hanny. Najpierw odniesmy ją Thorbenowi (dostaniem 200 expa), potem kupujemy tą książkę od niego za 100 szt. złota (jest w jego ekwipunku), pózniej zanosimy ją barmanowi Coragonowi w knajpie obok Vatrasa (dostajemy kolejne 200 expa). Znów ją od niego kupujemy i dopiero zanosimy do Hanny. A tam 200 expa, wytrychy i klucz do szkrzyni ze skarbem gildii złodzieji na wyspie na wprost portu w Khorinis.
17. Miejsce występowania Szczawiu Królewskiego by zandarus
OKOLICE KORINIS
- za kamiennym kręgiem na farmie Lobarta,
- okolice schodów do fosy na prawo od północnej bramy miasta,
- góra na lewo wychodząc z latarni (rośnie przy drzewie, które nie jest świerkiem),
- 2 sztuki przy kamiennym kręgu, tym niedaleko jaskini z kołowrotem (1 rośnie w kręgu, 2 obok przy drzewie),
- za czarnym trollem,
- na cmętarzu za farmą Sekoba,
- w krypcie za farmą Onara,
- za trolami przy wieży Dextera.
- szczyt gory jak idziemy od latarni w kierunku Niclasa wlazimy na szczyt i tam rosnie szczaw.
- jaskinia po prawo od czarnego trola (tam gdzie proba ognia dla magow) lewa odnoga (jaksinia przyslonieta przez roslinnosc)
GÓRNICZA DOLINA
- na skarpie koło kryjowki Diega, trzeba sie wspiąć i iść w kierunku zamku)
- kolo stada zebaczy kolo pierwszej kopalni (losowo szczaw lub eliksir sily lub zrecznosci)
18. Jak sie dostac do obozów by Mysia
MAG/ARCYMAG
- zaniesc do klasztoru 1000 szt. i owieczke (kupic za 100 szt. od Pepe na farmie Onara
STRAŻNIK/PALLADYN
- zostać obywatelem miasta (wykonać zadania dla mistrzów)
lub
- wykończyć gildie złodziei
NAJEMNIK/ŁOWCA SMOKÓW
- wykonac zadanie dla Torlofa (zabic 2 strażników na farmie Bengara)
- przekonać do siebie większość najemników (wygrać z nimi w pojedynkach)
ZOSTAC OBYWATELEM MIASTA
- przekonać do siebie większośc mistrzów i wybrać u kogo chce się pracować
a) Harad (kowal) - patrz na początek spoilera
b) Bosper (łuczarz) - przynieść 6 skór wilków
c) Mateo - odzyskać od Grity 100 szt.
d) Constantino (Alchemik) - zebrać dla niego zioła
e) stolarz - zdobyć błogosławieństwo od maga wody i ognia
Mozna być jednocześnie obywatelem miasta i najemnikiem/strażnikiem/magiem
19. QUEST DLA IGNAZA (CZAR ZAPOMNIENIA)
Żeby wykonac tego questa należy pobic kogoś z miasta (nie z dzielnicy portowej), bez świadków i gdy będzie wstawać rzucić na niego czar Otchłań. Jeśli postać ta będzie nadal z nami normalnie rozmawiać znaczy to, że odnieslismy sukces. Najlepiej jest użyć tego czaru na Constantino (miejskim alchemiku).
=======================================================================
Linki do stron związanych z Gothic'iem 2:
https://gamesweb.com/pc/tipps_tricks/gothic2/ <------mapy do Gothic'a 2 i wiele ciekawych rzeczy związanych z grą GERMAN
https://gothic2.binio.com <------porady i mapki POLSKA
=======================================================================
Minimalne Wymagania sprzętowe: PIII 700 Mhz, 256 MB Ram, akcelerator 3D 32 MB
=======================================================================
Link do poprzedniej części:

Todd Rusell [ WOLVERINE ]
WITAM
i kolena czesc za MNA....
co do tego kto ile gra w RGP
hehheehhehe ŻARTUJE :)))
CO DO tego kto ile gra w RPG --ja zaczalem przygode z RPG od DIABLO 1 :)) a puzniej tak samo poszlo:))heh
JAK tam wasza sciema na CDP forum???
i moze ktos wie gdzie moge dostac "kamień runiczny"
bo ta runa od pyrokara..to nie jest to .....:(
pomocy ja juz od wczoraj szukam
wczoraj szukalem od 14 do 00:00 i nic :(
wiec prosze was o pomoc bo juz mnie nerwy ponosza i mam chec rozwalic......to
dzieki !!
Yancy [ Senator ]
Todd ---> Mówisz o próbie ognia? No to od Pyrokara dostajesz klucz do skrzyni. A kamień runiczny jest w takiej zamaskowanej jaskini w okolicach czarnego trolla.
Ściemy na CDP nie śledzę - to nie wiem.
Yancy [ Senator ]
Krondar ---> Jest OKI. Na CDP w sumie masz teraz wolne pole do popisu - bo możesz dopisać co chcesz. A dyskusja wygląda tam super poważnie przecież!! :)))))))))))))
Każda inna moja odpowiedź - musiałaby wzbudzić podejrzenia.

Yancy [ Senator ]
Krondar ---> Z cRPG zetknąłem się trochę przypadkowo. Kupiłem Dungeon Mastera na Amisię. W ciemno - bo miał znakomite recenzje, a nie wiedziałem nic więcej o tej grze. Prawdę mówiąc - zakochałem się w niej od pierwszego wejrzenia :))) Całkiem niedawno ją włączyłem w wersji PC i nadal grało się znakomicie. Ba, tu na forum zetknąłem się z innym fanami takich gier. Okazało się że jest unowocześniona graficznie wersji DM!! Byłem zaskoczony jak ją zobaczyłem ;)
Potem było już z górki. Najpierw druga część DM czyli Chaos Srike Back, potem Black Crypt, Oko Beholdera itd... Długo trwałem przy Amidze - bo lubiłem ten komputer i długi czas miał perspektywy rozwoju. Skapitulowałem baaardzo późno. Takie życie.
Nie wiem - ale we mnie też dawne cRPG wzbudzały inne emocje. Dziś to już sporadyczne wypadki.

Todd Rusell [ WOLVERINE ]
Yancy [ Konsul ] Gadu-Gadu: 778389
Todd ---> Mówisz o próbie ognia? No to od Pyrokara dostajesz klucz do skrzyni. A kamień runiczny jest w takiej zamaskowanej jaskini w okolicach czarnego trolla.
Ściemy na CDP nie śledzę - to nie wiem.
***************************************************************************************
yancy ta "RUNA" od pyrokara to nie to :(........prubowalem z nia i nic niechce mnie nauczyc....a mam przecierz 10 punktow wolne goswiadczenia
mam tez siarke
a "kaminnej runy nie mam "
WIEM ZE GRALISCIE JUZ W KAGDEJ GILDI ...... wiec podajcie coś...plisssssssssss....

Yancy [ Senator ]
Co do sprawy forum CDP ---> sprawa już się kończy. Nie można w zbyt poważne tony uderzać. Bo to miało być śmieszne - a nie...
Wszyscy, którzy brali udział w tym małym przedstawieniu - brawurowo odegrali swoje role :)))) Wynagrodzenie w zależności od odgrywanych ról będzie wypłacane w postraci "płynnej" w terminie i czasie dowolnie wybranym :))))

Capt. Krzysztow [ Kapitan Gwiezdnej Floty ]
Zaczynałem od Batrayal At Krondor... chyba najlepsze cRPG w jakie grałem obok BG, Neverwinter i Gothic'a.
Pamięta ktoś BaK ?

Shakka [ Pogromca Chomików ]
Yancy >>>> co masz na myśli mówiąc "płynnej" :) co po kubusiu dostaniemy ? :D Heheh ale jakoś tego screena nie dają na CDP :)
Yancy [ Senator ]
Capt. Krzysztow ---> Jasne że pamięta :)) W końcu w porównaniu z DM to nowiutka gra ;))
Todd ---> To na pewno ta runa. Najpierw prosisz maga od spraw ognia w bibliotece by Cię nauczył robić runy ognistej strzały. Potem zdobywasz pustą runę (wiadommo jak) i na stole runicznym robisz runę. Pamiętaj o wszystkich skłądnikach.

Yancy [ Senator ]
Shakka ---> No jeżeli preferujesz kubusia - to tak właśnie :)))))

Shakka [ Pogromca Chomików ]
Yancy >>>> a jest coś jeszcze oprócz kubusia do wyboru ?? bo może zmienie zdanie :))

Yancy [ Senator ]
Shakka ---> Pysio :)))))))))

Shakka [ Pogromca Chomików ]
Yancy >>>> eee to ja wole juz tymbarka bo teraz takie fajne są :D

Yancy [ Senator ]
Shakka ---> To już wedle uznania dostaniesz co będziesz uważał. Osobiście nie jestem wybredny i zostanę przy piwie.

Todd Rusell [ WOLVERINE ]
yancy--->jasne ze mam wszystkie skladniki :)
mam siarke (1)
mam ta rune od pyrokara (1)
ide do tego maga z biblioteki klikam na niego on kaze mi przyniesc wszystkie skladniki przynosz je ponownie klikam na niego
a tu taki wal
sam napis "KONIEC"
choc mam wszystkie skladniki???
moze jednak o cos innego chodzi..???

Krondar [ Death Avatar ]
Capt. Krzysztow. -> Oczywiscie ze pamietamy BaK!! :)
A graliscie w Daggerfall? Mial od groma bledow, ale ta wielkosc swiata :))
Zainteresownani -> zapraszam na forum CDP - moj ostatni post
Yancy -> Ja jestem za piwem :)) Tak nawiasem mowiac jak ktos mieszka kolo Trojmiasta to mozna by tak na realu isc na browara :)) Shakka skad stukasz?

Krondar [ Death Avatar ]
Todd Rusell -> a masz zwoj z czarem? Bo do wykonania runy jest niezbedny zwoj z czarem ktory chcesz wykonac - tutaj ognista strzala :)

Shakka [ Pogromca Chomików ]
Krondar >>>> hmmm to raczej niemożliwe bo ja aż z dolnegośląska także miałbym mały kawałek do przejechania :D

Todd Rusell [ WOLVERINE ]
Krondar [ Centurion ]
Todd Rusell -> a masz zwoj z czarem? Bo do wykonania runy jest niezbedny zwoj z czarem ktory chcesz wykonac - tutaj ognista strzala :)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
ty to masz leb na karku...jasne ze nie mam..wielkie dzieki stary...
--->fajny twoj ostatni post....:))
--chaoticBlue i klleber znalezli ten amulet:).hehehhehe;)....chyba padne hehhehehehehe <Lubudu> ale gleba fajnahehe
----->>a ten "WOLVERINE .::FWF::. to jest dobry klient....ze rozgryzł takie coś...hehehh...ma tez leb nie do parady...jestem ciekaw od jak dawna bawi sie w RPG ???
a bylo tak zabawnie hehehehehe

Todd Rusell [ WOLVERINE ]
A TERAZ POBAWIMY SIE W KTO JEST Z KĄT ??
JA pochodze z DOLNEGO Ślaska--->ten rejon kiedys slynal z kopalni wegla :)

Shakka [ Pogromca Chomików ]
Todd >>> a dokładniej bo ja też z DolnegoŚląska ?? :)
Krondar [ Death Avatar ]
Todd Rusell -> Nie ma za co - sam mialem podobny problem tyle ze ze zwojem zniszczenia nieumarlego ;))
A co do forum CDP to beka byla niezla, prawda Beliar? ;)

Shakka [ Pogromca Chomików ]
Krondar >>>> nie wiem czy zauważyłeś ale Khelben dalej sie upiera że znalazł tam ten amulet w tym wraku tylko inaczej sie nazywał :DD

Todd Rusell [ WOLVERINE ]
YANCY--->musze cie sasmucic..i siebe tez:(
mam zwoj z czrem "ognista szczala"
mam siarke
mam rune (taki czworokat brazowy) ...ale ja mysle ze ta KAMIENNA RUNA powtarzam KAMIENNA jakos powinna inaczej wygladac
mam mam 30--tyle ile wymaga ten czar..
mam nawet menzurke
I NIC Z TEGO
NADAL JAK CHCE ZNIM POGADAC TO JEST TYLKO "KINIEC"
CO JEST TO JASNEJ CIASNEJ ???
JUZ MI TA GRA PRZESTAJE SIE PODOBAC :>>>
PRZES TEN GOWNO?

Todd Rusell [ WOLVERINE ]
SORRY YANCY NIE CIEBIE.....POMYLILEM CIEBIE Z KRONDOREM...JESZCZE RAZ SORRY :))
WYBACZ :)
KRONDOR
mam zwoj z czrem "ognista szczala"
mam siarke
mam rune (taki czworokat brazowy) ...ale ja mysle ze ta KAMIENNA RUNA powtarzam KAMIENNA jakos powinna inaczej wygladac
mam mam 30--tyle ile wymaga ten czar..
mam nawet menzurke
I NIC Z TEGO
NADAL JAK CHCE ZNIM POGADAC TO JEST TYLKO "KINIEC"
CO JEST TO JASNEJ CIASNEJ ???
JUZ MI TA GRA PRZESTAJE SIE PODOBAC :>>>
PRZES TEN GOWNO?
DOKLADNIE TO JA JESTEM Z >>WAŁBRZYCHA<<

Yancy [ Senator ]
Todd ---> Runę robisz na stole runicznym np. w bibliotece.
Krondar ---> Niezły post na CDP, też się dopisałem :))
Mieszkam 40km na zach. od Krakowa. Kto wie gdzie mnie rzucą plany urlopowe. Choć, może i nigdzie :(
Todd Rusell [ WOLVERINE ]
Yancy---->wiem ze na stole runicznym :))
ale musze miec kamien runiczny kapisz ??
Yancy [ Senator ]
Todd ---> A ja Ci piąty raz mówię że kamień runiczny jest w skrzyni w jaskini koło czarnego trolla. Jeżeli nadal nic Ci nie działa - to pozostaje Ci wczytać wcześniejszy zapis. Bo innej drogi nie ma - ani innego kamienia w pierszym rozdziale.

tymczasowy174812 [ Junior ]
Vitam,
Widze ze dyskusja o gothicu jest całkiem pokaźna (38Cz.) nistety niema czasu, ani kasy(mam niestety modem ;((( )
aby je wzsystkie przeczytac, a mam pewien problem, własciwie nawet nie problem ale pytanie: kiedy trzeba
"zdecydowac" aby zostać magiem ognia?? tzn: chciałem zostac magiem ognia, z tym że jestem już w straży i czy
można mimo to zostac magiem czy z raz wybranej scieżki nieda sie wrócic? Rozumiem ze jak zostałem przyjety do
starży do zostane Paladynem, ale czy w miedzy czsie jak uzbieram kase itp. niemoge przejsc do magów? A jesli nie to
w którym momencie najlepiej przyłączyc sie do magów?
Wiem że to pytanie jest troche naiwne ale niemam pojecia kiedy własciwie trzeba sie zdecydowac na wybór klasy postaci....
gdyby ten problem był już omówiony to prosiłbym o link do tej strony bo jak już mówiłem niedysponuje nadmiaram czasu;))
Za pomoc z góy dziekuje!
Yancy [ Senator ]
Verion ---> Niestety nie. Wybór obozu jest na stałe. Każdy obóz to zupełnie inna gra, inny styl, inne questy inne zachowanie NPC-ów w stosunku do Ciebie. Polecam zagrać 3x! Oczywiście - główne zadanie zawsze jest takie samo, ale różnice są duże.
Strażnik ---> Paladyn
Najemnik ---> Łowca Smoków
Nowicjusz ---> Mag Ognia
Tylko takie drogi są przed Tobą

sabdajm [ Pretorianin ]
Gdzie znajdę poszukiwaczy, których kazał mi zabić Torlof (3 rozdział)? Powiedzial chyba, że gdzieś na południu. Ale przeszukałem cały teren, znalazłem z 5-ciu i nic. Zabiłem także tych z farmy Sekoba, ale zadanie nadal nie jest zaliczone.
tymczasowy174812 [ Junior ]
Yancy ---> wielkie dzieki, ehh teaz albo zacząc od poczatku, albo skonczyc raz i zaczac od nowa tak jak mówisz,
hmmm kurcze cieżka decyzja ;)) ale hyba skończe raz i zaczne od nowa ,Paladyn tez ciekawa profesja...:)

Shakka [ Pogromca Chomików ]
sabdajm >>>> a w obozie bandytów byłes (Dexter i banda)?? przecież Torlof wspomina o tym :)
grzesiq [ Pretorianin ]
POMOCY JESTEM NA WYSPIE W KOMNACIE GDZIE TRZEBA URUCHOMIC TAJNE PRZEJSCIE NACISKAJAC DWIE POCHODNIE PROBLEM JEST TAKI ZE TYLKO JEDNA MOZNA PRZESTAWIC A DRUGA ANI NIE DRGNIE JAKAS TAKA GRANATOWA SCIANA JEST INNA NIZ RESZTA I NA NIEJ WISI TA POCHODNIA NIE DZIAŁAJACA JAK KTOS MA PROBLEM Z WCZESNIEJSZYMI SPRAWAMI POMOGE GRAM PALLADYNEM

Shakka [ Pogromca Chomików ]
grzesiq >>>> jeżeli chodzi o to pomieszczenie gdzie był pułkownik orków to 100% druga pochodnia sie ruszy a kolejność podaje Pedro ten z lochów :D hmm w sumie to tylko śa dwie L-P albo P-L hehehe :D

Krondar [ Death Avatar ]
Panowie dorzucilem sie na CDP ;) Podejrzewam ze ten post wam poprawi humory - mi juz poprawil ;)))
"Smierc kroczy posrod smiertelnikow... smierc straszniejsza od demonow z otchlani Beliara... ta smierc to ja..."
Gordek [ Generaďż˝ ]
Z tego co widziałem na forum CDP to Wasz spisek został ujawniony.
Co do tego skąd jestesmy to ja mieszkam na samym zachodzie Polski, a konkretniej to Gorzów.
Todd --> z tą runą to może być jakiś błąd, bo czasami się takie zdarzają i trzeba niestety wczytać poprzedniego sejwa. Może jednak nie zrobiłeś wszystkiego co Ci kazali.
Próba Ognia
1. Zabić magicznego Golema --> należy uśpić strażnika pilnującego świętego młota w klasztorze, zabrać młot, zabić golema i wrócić do Serpentesa.
2. Zdobyś kamień runiczny --> idziemy do jaskini (za czarnym trollem przez mostek), tam zabijamy tego nowicjusza, zabieramy runę ze skrzyni, wracając zabijamy kolejnego nowicjusza. Idziemy pogadać z Pyrokarem i on pozwala nam zatrzymać runę.
3. Stworzyć runę ognistej strzały --> Potrzebujemy siarkę, kamień runiczny, wolne 10 PN. Idziemy przed klasztor i uczymy się od maga czarów 1 kręgu, nastepnie w bibliotece od jednego z magów uczymy się wykonywać runę ognistej strzały. Podchodzimy do tego stołu runicznego, nasz bohater wkłada tam pustą runę, potem dajemy czary 1 kręgu i runa ognistej strzały, po tym wracamy do kościoła do Pyrokara i jesteśmy magiem ognia.
Shakka --> Na przyszłośc (jak będziesz tworzył następne wątki) w linkach ucinaj "&N=1"
Yancy [ Senator ]
Todd ---> Nikomu się taki błąd nie trafił. A że tak spytam, Ty wogóle poznałeś pierwszy krąg magii?
Krondar ---> Post spoko na CDP! Widzę że są tam naprawdę twardogłowi forumowicze :))
Gordek ---> Od początku przecież mieliśmy zamiar ujawnić naszą ściemę. Gdyby to za długo trwało to już nie byłoby zabawne.
_MariaN_ ---> Właśnie mi się przypomniało że Ty też miałeś jakąś rewelację umieścić na naszym forum ;))) I coś zamilkłeś?
Shakka ---> Nie wiem czy to zbieg okoliczności - ale mnie to przejscie za orkowym pułkownikiem otwierało się dopiero jak porozmawiałem z Pedrem na statku. Wsześniej nie - mimo dobrej kombinacji dźwigni. I trzeba stać nieco dalej od ściany, nie przy samej - bo inaczej faktycznie nie reaguje na jedną z dźwigni.

Krondar [ Death Avatar ]
Yancy -> Oj tak, okrutnie twardoglowi ;) Khelben sie nawet porwal na wrzut pod moim adresem, normalnie zaraz padne ze smiechu :D A ten drugi, ChaoticBlue to zdaje sie ze sie juz z nami nie bawi - zabral swoje zabawki z piaskownicy ;D
Tak sie zastanawiam czy mu walnac riposte ;P Chyba pozniej cos tam wysle co by sie nie czul za dobrze :)
Jakies propozycje? :)
KiRiLL [ Legionista ]
Troche sie zdenerwowalem bo po zabiciu 3 smoka wogule mi w dzieniku nie zapisalo, ale zabilem 4 i bylo ok
dopuki sie nie kaplem ze niemoge naladowac oka inosa.
Pytanie czy jest mi konieczne do ukonczenia gry ??
I dlaczego nie moge go naladowac mam serce tego smoka
Gram najemnikiem

muhabor [ Konsul ]
czy moglibyscie objasnic mi ile PNauki jest potrzebne magowi na kazdy kolejny krag magii (zakladajac ze jest tak jak w jedynce ze trzeba 10, 20 itd PN na kolejne kregi). Czy tez moze wystarczy tylko naumiec sie runow za 5 PN ?
Nie wiem ile bedzie mi potrzebne poziomow zeby rzucac jakies czary , a na razie nie jestem w zadnym obozie.
Prosze o porade
Krondar [ Death Avatar ]
muhabor -> Tu nie jest tak rygorystycznie z punktami jak w jedynce. Kazdy kolejny krag magii kosztuje Cie 5pkt. nauki. No i zawsze 5pkt. na nauke tworzenia runy z czarem. Poczatkowo to sie moze zdawac duzo, ale uwierz mi - ja przy 31 poziomie pakowalem juz w sile zeby nosic miecz, bo nie mialem co z punktami robic ;) Takze nie boj sie o ich brak - bedzie az nadto.
KiRiLL -> Dziwna sprawa, najprostsze co mi przychodzi do glowy z ladowaniem to brak menzurki. Masz jedna ze soba?
Krondar [ Death Avatar ]
muhabor -> Kazdy kolejny krag dostajesz w kolejnym rozdziale, 1wszy rozdzial - 1wszy krag itd. Tylko w 5tym rozdziale dostaniesz kregi 5 i 6. Na pewno potrzebujesz 10 pkt. zeby przejsc probe ognia - 5 na pierwszy krag i 5 na nauke ognistej strzaly potrzebnej do proby. A reszta to wedle uznania :)
Yancy [ Senator ]
Krondar ---> Jeżeli ciągle masz ochotę na CDP - to jasne - odpowiadaj! :))
A propos - Kręgi magii poznajemy 1 w 1 rozdz. - 2 chwilę potem w 2 rozdz. - 3 i 4 w 3 rozdz. - 5 i 6 w 5 rozdz.
Yancy [ Senator ]
KiRILL ---> Błędy ze smokami się trafiały. Mnie za którymś razem zaliczyło to zadanie po trzecim smoku.

muhabor [ Konsul ]
dzieki chlopaki. w takim razie podpakuje na razie troche sile i zrecznosc to latwiej mi bedzie pokonac wilki czy scierwojady, he he, zanim w ogole poznam jakis czar. no i moge sobie kupic skorowanie , pazurowanie itd.
na razie macham laska akolity, ale szybkosc machania przy poziomie 10% jest niezadowalajaca..
przy okazji, czy to sie poprawia skokowo (co 10%) czy plynnie ? a niewazne, przeciez i tak bede magiem i nie bede pakowal w bronie dwureczne.. thx whatsoever
Shakka [ Pogromca Chomików ]
Witam !!! Ehh neta mi wczoraj wcieło i nawet nie zdążyłem zobaczyć co tam sie dzieje na CDP :)
Yancy >>>> no ja zawsze gadałem z Pedrem i dopiero otwierałem to przejście to nigdy nie miałem problemów. Wszystko możliwe jak dojde do tego miejsca magiem to spróbuje otworzyć je przed pogadaniem z Pedro.
sabdajm [ Pretorianin ]
Nadal mam problem z zadaniem od Torlofa, polega ono na zabiciu poszukiwaczy. Poszedłem do obozu bandytów (dzięki Shakka :)) zagaduje mnie ten koleś na straży i pyta się o szefa. Obojętnie co odpowiadam muszę walczyć z całą ich bandą. Poza tym widziałem tam tylko jednego poszukiwacza ale chyba spadł w przepaść, bo nie mogę go znaleźć. Czy mogę wybić cały obóz, łącznie z Dexterem? Czy wystarczy zabić tylko jednego poszukiwacza tam, żebym miał zaliczone zadanie?

Shakka [ Pogromca Chomików ]
sabdajm >>>> obóż możesz wytłuc cały nie ma znaczenia, co do poszukiwacza w tym miesjcu to chyba maks dwóch ich tam jest albo jeden i musisz ich zabić.

Todd Rusell [ WOLVERINE ]
[13.06.2003] 08:42
Yancy [ Konsul ] Gadu-Gadu: 778389
Todd ---> Nikomu się taki błąd nie trafił. A że tak spytam, Ty wogóle poznałeś pierwszy krąg magii?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
NIE niepoznalem :)
a gdzie moge poznac pierwszy krag magii???
Yancy [ Senator ]
Todd ---> No to totalna załamka :((( Musisz grać bardziej uważnie i słuchać co mają do powiedzenia NPC. Tyle gadania a okazało się że nie zrobiłeś podstawowej rzeczy. Pierwszego kręgu uczy Mistrz Parlan stoi przy wejściu.
Yancy [ Senator ]
Też mnie wcina ostatnio - nie mam specjalnie czasu. Dodatkowo staram się odpocząć od monitora... Ale zaglądam co jakiś czas.

jems007 [ Legionista ]
Nareście przeszłem Gothica II teraz będe przechodził Gothica I :)

TURIN9 [ Pretorianin ]
sabdajm --->ja jak poszedłem to też zobaczyłem poszukiwacza ale oczywście zrobiłem taktyczny odwrót i jak przybiegłem to go nie było ani jego ciała i w sumie nie zabiłem tam żadnego poszukiwacza nie wiedziałem co zrobić to wybiłem wszytkich (grałem paladynem:D).
Gordek [ Generaďż˝ ]
Todd --> przecież w moim poście napisałem wszystko co trzeba zrobić, m.in. gdzie nauczyć się 1 kręgu magii.
Yancy --> wcale nie trzeba porozmawiać z Pedrem, żeby poznać prawidłową kombinację i żeby się przejście otworzyło. Ja w ogóle nie znalazłem Pedra, a skończyłem grę.
jems007 --> Przeszedłem, a nie przeszłem. :)

Krondar [ Death Avatar ]
Shakka -> Jak nie byles to dorzuc sie na CDP :) Zaczely sie wrzuty ;P
Gordek [ Generaďż˝ ]
Yancy --> własnie odkryłem coś ciekawego. Chyba da się wykonac jakiś quest z bandytami Dextera. Właśnie znalazłem coś takiego w ŚGK.
" Po opuszczeiu wieży Xardass (na początku gry - przyp. Gordka :)) spotkasz po drodze do miasta bandytę. Musisz powiedzieć mu, że przybywasz z gór i przyznać się, że byłeś skazańcem, a dowiesz się, że rozesłano za Tobą listy gończe z wyrokiem śmierci. Za 10 sztuk złota (możesz oszukać, że je posiadasz) uzyskasz informację, że poszukuje Cię bandyta Dexter, który ma swoją siedzibę na wysokiej skale, niedaleko posiadłości Onara. Gdy już dotrzesz do obozu bandytów, podaj strażnikowi strzegącemu przejścia imie przywódcy - Dextera, a zostaniesz do niego wpuszczony" To tyle, ale poniważ w tym numerze jest tylko część solucji, może będzie można dostać jakieś zadanie od Dextera. Może ktoś to sprawdzić? nawet z kodem na mr. itema, żeby na początku nie było za trudno dojśc do dextera.

Shakka [ Pogromca Chomików ]
Gordek >>>> ja postąpiłem w taki sposób grając pierwszy raz i nie ma jednak zadania z Dexterem poprostu wejdziesz do obozu bez walki bo bedziesz wiedział jak sie nazywa szef wtedy on z tobą normalnie zagada i powie że nie zabije cie powie kto cie szukał i takie tam ale jak jeszcze raz sie pojawisz to marny twój los (taaaa akurat :D). Nie wiem wytłukłem wszystkich po tej rozmowie ale wydaje mi sie że raczej zadania nie bedzie z tym :))
Krondar >>> jak sie uda wejść to coś dopisze bo narazie nie chce wejść na strone :))

Booshman™ [ Pretorianin ]
po raz pierwszy potrzebuje waszej pomocy :P
otoz nie mam pojecia o co chodzi z okiem mocy, jak tego uzyc w jaki sposob je wykorzystac ???

Shakka [ Pogromca Chomików ]
Booshman™ >>>> jeżeli masz już oko i zwój czarnego maga (mam nadzieje że go przseczytałeś) to stajesz przed drzwiami CTRL i akcja toczy sie dalej :D

tymczasowy175194 [ Junior ]
Hej, dopiero co zacząłem grac w gothica, i juz mam problem, ehh moze to głupie ale jak mam dostarczyc owce na
ofiare aby zostac magiem? kupic? ale gdzie? zabic? i przyniesc mieso;)? hyh utknąłem prosze pomóżcie!
Thx ;)
Yancy [ Senator ]
guest ---> Owcę można kupić od Pepe. Ten jest pastuchem i stoi na prawo od domu Onara.
Yancy [ Senator ]
Gordek ---> O ile sobie dobrze przypominam - to zadanie z Dexterem wykonałem właśnie w ten sposób. Niestety, nic więcej w obozie zrobić się nie dało.Dziwne jest że tak wielki obóz i to z ładną fortecą a nic do załatwienia!! Ale tak widać jest.
Omawiałem kiedyś temat z Areisem i Mysią - ale i oni nic innego nie znaleźli...
Z drugiej strony - w jedynce było podobnie. Za stara kopalnią był duży obóz bandytów i nic poza ich zabiciem zrobić się nie dało.

MaLLy(R) [ Ghoul's Shadow ]
pytanie do wszystkich
nie wiem jak przejść przez gornicza doline
wchoze, wybijam wszystko przechodze do nastepnej alokacji
znow wszystko bije
ide dalej i nagle wracam do tej samej alokacji z ktorej wyszedlem
jak sie dostac dalej ?????????????
podobno takie pytanie juz bylo ale nie moge go znalezc
prosze odpowiedzcie
Yancy [ Senator ]
MaLLy(R) ---> Co prawda kompletnie nie wiem z czym masz problem - no ale jeżeli błądzisz - to po przekściu przez bramę do Doliny, patrz w lewo. Znajdziesz tam wejście do jaskini - ta zaprowadzi Cię do Doliny. To ta łatwieksza droga.

Todd Rusell [ WOLVERINE ]
13.06.2003] 14:52
Yancy [ Konsul ] Gadu-Gadu: 778389
Todd ---> No to totalna załamka :((( Musisz grać bardziej uważnie i słuchać co mają do powiedzenia NPC. Tyle gadania a okazało się że nie zrobiłeś podstawowej rzeczy. Pierwszego kręgu uczy Mistrz Parlan stoi przy wejściu.
=======================================================================
[13.06.2003] 01:02
Gordek [ Pretorianin ]
Todd --> z tą runą to może być jakiś błąd, bo czasami się takie zdarzają i trzeba niestety wczytać poprzedniego sejwa. Może jednak nie zrobiłeś wszystkiego co Ci kazali.
Próba Ognia
1. Zabić magicznego Golema --> należy uśpić strażnika pilnującego świętego młota w klasztorze, zabrać młot, zabić golema i wrócić do Serpentesa.
2. Zdobyś kamień runiczny --> idziemy do jaskini (za czarnym trollem przez mostek), tam zabijamy tego nowicjusza, zabieramy runę ze skrzyni, wracając zabijamy kolejnego nowicjusza. Idziemy pogadać z Pyrokarem i on pozwala nam zatrzymać runę.
3. Stworzyć runę ognistej strzały --> Potrzebujemy siarkę, kamień runiczny, wolne 10 PN. Idziemy przed klasztor i uczymy się od maga czarów 1 kręgu, nastepnie w bibliotece od jednego z magów uczymy się wykonywać runę ognistej strzały. Podchodzimy do tego stołu runicznego, nasz bohater wkłada tam pustą runę, potem dajemy czary 1 kręgu i runa ognistej strzały, po tym wracamy do kościoła do Pyrokara i jesteśmy magiem ognia.
=======================================================================
[13.06.2003] 16:13
Gordek [ Pretorianin ]
Todd --> przecież w moim poście napisałem wszystko co trzeba zrobić, m.in. gdzie nauczyć się 1 kręgu magii.
=======================================================================
GORdek--->wielkie dzieki za dokladna instre do wykonania tego celu..:))
YANcy--->WIEKIE dzieki ze powiedziales mi u kogo mam sobie ten krag zrobic :))
==========
cRaven [ Konsul ]
Mam pytanka (z góry sorry że nie przeczytałem 37 poprzednich części:))
- skąd ukraść sekstans dla ramireza?
-mam 60% na 1-ręczne miecze (mistrz) , czy będzie jakaś różnica przy 90% lub 100%?warto w to pakować
-czy jest jakiś lepszy miecz niż zguba orków
-jak wydobyć skarb zaznaczony na mapie od kartografa
-co się dostaje za te krypty z anubisem?

grzesiq [ Pretorianin ]
SHAKKA WIELKIE DZIEKI GRAM DALEJ NAWET NIE WIESZ ILE TO DLA MNIE ZNACZY

Shakka [ Pogromca Chomików ]
cRaven >>>>
- sekstans zdobędziesz podczas polowania na smoki jeden z nich go ma :)
- napewno smocza zguba tyle że dwuręczny no i wykute przez siebie(łowca smoków) lub skonsekrowane(??? wyświęcone :)) (palladyn) no jest jeszcze katowski topór jednoręczny ale to takie same obr. co zguba orków
- jeżeli chodzi o krypty z anubisem to dostajesz doświadczenie, złota troche :) i satysfakcje że udało sie rozwalić taką bande przeciwników :DD plus jest tam jeszcze szczaw królewski :)
- jeżeli chodzi o mape (pewnie ta stara mapa) to chodzi o ten teren gdzie znalazłeś orkową zgube jeżeli tam wszystkiego nie przeszukałeś to poszukaj bo fajny pierścien tam jest :)
- hmmm co do tych procentów to ja miałem 100% i na jedno i dwuręczne bo o ile sie orientuje (choć moge sie mylić wkońcu jestem tylko człowiekiem:) ) to chodzi o siłe znaczy powiedzmy masz 100 siły i 100% na któryś rodzaj broni to do obrażeń dodajesz 100 plus to co z broni a jeżeli masz np 60% no to 60% z siły 100 to 60 i tyle dodajesz do obrażeń plus obrażenia broni także chyba sie opłaca :))
Heh myśle że nie namieszałem i sie gdzieś nie pomyliłem jeżeli tak to ktoś mnie napewno poprawi :D

Lord Rideroxus [ Junior ]
Hmm... wreszcie przestałem dostawać baty, po prostu wcześniej nie używałem dopijania eliksirków, teraz zdefiniowany odpowiedni klawisz i drżyjcie szkieletory :-)
Pytanie jest inne - czy komuś udało się odebrać święty młot sędziemu ? Chciałbym go zwrócić do klasztoru, nie to żeby było to do czegoś potrzebne ale denerwuje
mnie, że ta menda go nosi - niestety siłowa perswazja nic nie daje bo sędzia jest niezniszczalny, nasłałem nawet na niego parę demonów i golemów ale machnął
dwa razy świętym młotkiem i zepsuł mi zabawę.
pozdrawiam
p.s.
wreszcie wykułem sobie duże magiczne ostrze na smoki - 110 pkt :-)
cRaven [ Konsul ]
2ga seria pytań:))
- czym się różni magiczna ruda od tej niebieskiej?? (to nie ta sama???)
mam trochę niebieskiej a kowal najemników mówi mi, że bez magicznej rudy to mnie nie nauczy
wykuwać magicznych mieczy (na razie umiem wykuć : samodz. wykuty miecz i magiczny (ten
którego uczy kowal z zamku w dolinie górniczej)
- może ktoś wie jak też zręcznośc i procent ma się do umiejętności a jak do celności i dystansu
( nie gram łukami, ale jak zagram magiem to chciałbym się pobawić:))
Gordek [ Generaďż˝ ]
cRaven --> mnie się wydaje, że jest tylko jedna ruda w grze, gdyż grając palkiem żadnej innej nie znalazłem i mogłem wykuwać magiczne miecze, może to jakiś błąd w grze? Co do tych % to Shakka trochę pokręcił. Jeśli masz 60% mieczy jednoręcznych i Orkową zgubę, która zadaje 65 punktów obrażeń to masz 60% szans na trafienie krytyczne, czyli że zadasz cios zadający 65 obrażeń + Twoja siła, czyli np. gdy masz 60 siły masz 60% szans, że Twój cios zada 125 obrażeń. Co do łuków i kusz to tam zamiast siły dodaje się zręczność. Z tego wynika, że najlepiej mieć miecze jednoręczne na 100%, gdyż wtedy zawsze zadajemy ciosy krytyczne, ale i bez tego da się spokojnie ukończyć grę. Ja ją skończyłem mając jednoręczne na 77%.
cRaven [ Konsul ]
3 seria:)))
- co otwiera przełącznik w domu znajdującym się między domem sędziego a Valentino
- to ze zbroją z pełzaczy to jakaś zgrywa?? mam z 20 i nikt mi o tym słowa w grze nie powiedział
z km mam pogadać? (z Wilkiem? z nim nie mam takiej opcji dialogowej)
- gdzie jest ten pierścień przy piramidzie, w której była zguba orków
-walczę z inubisem - mam lekką zbroję łowcy smoków, 2 pierścienie ochrony przed broniami (+5 przed broniami), 300 życia , a koleś w 3-4 cięciach zakończa mój żywot...:( [ten pkt. to ne pytanie
poprostu oczekuje potwierdzenia , że za wcześnie na pokonanie jego:)))]
thx za wcześniejszą pomoc
cRaven [ Konsul ]
- jeszcze jedno o co chodzi z tym definiowanie skrótów do eliksirów ???

Shakka [ Pogromca Chomików ]
cRaven >>>>
- sam nie wiem co on otwiera i też czekam ażktoś na to odpowie :D
- nie nie zgrywa pogadaj w GD z Gestath'em i wtedy u Wilka pojawi sie taka opcja dialogowa co do tej zbroi;
- pierścień nie jest w piramidzie tylko w jaskini obok tej piramidy w skrzyni :))
- skoro zabija 3-4 ciosami to chyba oczywiste że za szybko tam poszłeś :D
- nie bardzo rozumie co masz na myśli z tym definiowaniem skrótów ?? a jest wogóle taka możliwość ?? jeżeli tak to teżz chęcią sie dowiem :D

wuluk [ Tleilaxanin ]
Shakka --> Ależ jest. W pliku Gothic.ini ustawiasz usePotionKeys=1, i w ustawieniach klawiatury pojawia się możliwość przyporządkowania klawiszy do odpowiednich napojów...

Shakka [ Pogromca Chomików ]
wuluk >>>> no patrz to sie coś nowego dowiedziałem :) dzieki, ale mi to nie potrzebne bo daje sobie rade bez przyporządkowywania :D

wuluk [ Tleilaxanin ]
Shakka --> Jest jeszcze możliwość aktywowania quicksave'a ale to też raczej mało użyteczne...

Shakka [ Pogromca Chomików ]
wuluk >>>> ehehehe no tak :DD ale to już zależy od gustu gracza także jedemu to bedzie pasić innemu nie :D
Yancy [ Senator ]
Ale się rozgadaliście... :))
wuluk ---> Ciekawy pomysł. Też nie wiedziałem że da się ustawić klawisz dla użycia mikstury. Albo za bardzo luzacko przeczytałem instrukcję - albo ani słowa w niej o tym nie było. Wydaje mi się że jednak to drugie.

wuluk [ Tleilaxanin ]
Yancy --> To drugie. Z tego co można wyczytać w Gothic.ini to quicksave jest niedopracowany, a co do napojów "we feel potion shortkeys suck in gameplay"...

Shakka [ Pogromca Chomików ]
Yancy >>>> no i nie ma screenów z amuletem ehhhh a myślałem że bede miał taki fajny amulet ehehehehe :))

Yancy [ Senator ]
W sprawie nie związanej z wątkiem bezpośredni ale z grami RPG. Okazuje się że gdyby ktoś chciał kupić dodatek do Morrowinda - Tribunal i zainstalować go od razu, a następnie zacząć grę od nowa - to spotka go niemiła niespodzianka. Bowiem już na samym początku we śnie zaczynają nas atakować zabójcy, którzy dla 1 poziomowej postaci są faktycznie zabójczy :((( Ktoś się nie postarał. Wniosek - dodatek trzeba sobie doinstalować po jakimś czasie. Czy to ma sens?!! Zwłaszcza że dodatek wnosi ulepszenia związane z dziennikiem czy mapą.

wuluk [ Tleilaxanin ]
Yancy --> Ale czy to nie ma takiej postaci, że zabójcy atakują nas dopiero wtedy, kiedy śpimy w dziczy? A w łóżkach to możemy sobie spokojnie kimać?
Yancy [ Senator ]
wuluk ---> W sumie nie ma problemu. Skończyłem 3x nie stosując żadnych klawiszy dla potionów. Ale były momenty, gdy cholernie by się to przydało. Zwłaszcza magiem :))))) Oj były...
Shakka ---> No, chyba nie myślałeś że pojawią się jakieś screeny... Zrobienie screena to kilka sekund. Więc tłumaczenia nie mają sensu...
Yancy [ Senator ]
wuluk ---> Niestety nie. Po doinstalowaniu Tribunala - zabójcy zaatakują nas już w pierwszym mieście gdy sobie uderzymy w kimę. A naprawdę dla cieniasa, który dopiero zszedł ze statku - są oni prawie nie do ubicia...

wuluk [ Tleilaxanin ]
Yancy --> Naprawdę? Załóżmy że sobie śpimy np. W Gildii Magów w Balmorze i nagle pojawiają się zabójcy? No cóż, jeżeli coś takiego się dzieje to rzeczywiście paskudny bug...
Yancy [ Senator ]
wuluk ---> Nie wiem czy to jest bug. Chyba tak miało być. Ci zabójcy związani są związani bezpośrednio z fabułą dodatku. Autorzy po prostu założyli sobie, że po dodatek sięgną osoby już grające w Morrowinda i mające postacie najmniej kilkupoziomowe. Jak ktoś chce grać od zera - to odradzam instalację dodatku. No, chyba że pierwsze swoje kroki skierujemy do nowego miasta by wyjaśnić sprawę zabójców.
Dziwne jest to o tyle, że pewnikiem za rok pojawi się pack Morowind + Tribunal + Bloodmoon. I co, mam sobie doinstalowywać co jakiś czas te dodatki w miarę upływu gry? Trochę nielogiczne. Zwłaszcza że tak jak mówię, dodatek patchuje grę i dodaje pewne zmiany w mechanice...
Gordek [ Generaďż˝ ]
Yancy --> Nie grałem w Morrowinda, ale Ci bandyci pojawiają Ci się gdy śpisz do końca gry? czy do jakiegoś czasu?
cRaven -->
1.Przełącznik w domu pomiędzy domem sędziego, a Valentino (tam gdzie śpią palladyni) przesuwa szafkę, za którą znajdziesz weksel na krwawy kielich, który możesz dać lichwiarzowi, wtedy on ci odda ten kielich (chyba, że już mu go wcześniej ukradłeś :))
2. Pierścień znajduje się także w piramidzie, tylko mniejszej i takiej trochę zburzonej, która znajduje się na wschód od piramidy z orkową zgubą.
3. Co do krypty z Innubisem, to nawet paladyn na 25 poziomie ma z nim problemy.

FPP MAN [ Pretorianin ]
Przepraszam, że będę gadał nie na temat, ale mam pytanie - gdzie mogę ściągnąć poradnik do Gothica 1???

Kyahn [ Kibic ]
Przeszedłem grę dwa razy i teraz gram trzeci, ale zielonego pojęcia nie mam kto to jest Innubis.
Możecie mnie oświecić ????
Z góry dzięki.
Pozdr.
Yancy [ Senator ]
Kyahn ---> Inubis, to jeden z dwóch najpotężniejszych Upadłych Paladynów w grze. Inubis mimo iż słabszy od silniejszego od niego Archola - to jednak ma o wiele silniejszą obstawę. A znajduje się w krypcie obok farmy Onara.
Gordek ---> Zabójcy pojawiają się do momentu udania się do miasta, które to zostało umieszczone w dodatku i wyjaśnieniu sprawy.

Todd Rusell [ WOLVERINE ]
[14.06.2003] 16:46
FPP MAN [ Pretorianin ] https://www.fpp-man.republika.pl
Przepraszam, że będę gadał nie na temat, ale mam pytanie - gdzie mogę ściągnąć poradnik do Gothica 1???
=======================================================================
MOZESZ ZNALESC PORADNIK TU>>https://republika.pl/gothicgc/<< ALBO >>https://www.got.republika.pl/<<
I JESZCZE TU>>https://members.lycos.co.uk/strefagothic/<<
cotton_eye_joe [ maniaq ]
Silniejszego Archola? a gdzie on jest? moj archmage go rozjedzie :-)
Todd Rusell [ WOLVERINE ]
[14.06.2003] 21:13
cotton_eye_joe [ Chorąży ] Gadu-Gadu: 3951384
Silniejszego Archola? a gdzie on jest? moj archmage go rozjedzie :-)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
JEST OM CHYBA W 6 ROZDZIALE..........ZAGADKI Z PRZELACZNIKAMI :))
=======================================================================
NO I MAM PYTANIE
"W każdym rozdziale idź do ABUJINA (TO te facet od fajek wodnych w Khirinis). Zapłać za wróżbę i powiedz że jesteś gotów ,a dostaniesz trochę doswiadczenia (nawet niemało) i dowiesz sie troche o twojej zagmatwanej przyszłości"
---GDZIE ZNAJDE TEGO ABUJINA???--------------

Kyahn [ Kibic ]
A to ten :)))
Jakiś łatwy był, zresztą na poziomie + 25 nie ma już przeciwników.
Pozdr.
P.S. Tym magiem się gra jakoś dziwnie, bo wszystkie czary na niskim poziomie są do dupy.
Jeszcze nie mam pojęcia jak na poziomie w granicach 12 oczyszczę Górniczą Dolinę z Orków.

Shakka [ Pogromca Chomików ]
Todd Rusell >>>> znajdziesz go przed koszarami straży w dzień a w nocy w tej gospodzie co jest opłacana przez palladynów naprzeciwko koszar :))
Dobra to ja mam pytanie wiem że już kiedyś było ale mam nadzieje że mnie nie zlinczujecie za to :D A więc jakie najlepiej stworzyć runy ? Abym nie musiał wydawać za dużo PN na nie jeżeli możecie to podajcie któe bedą najlepsze dla każdego kręgu magii :))

Todd Rusell [ WOLVERINE ]
ELO
GDZIE MOGE SIE NAUCZYC WYTWARZANIA MIKSTUR SIŁY MANY ZRECZNOSCI ???
Gordek [ Generaďż˝ ]
Todd --> Musisz się najpierw nauczyć 3 mikstur leczniczych, albo 3 many (polecam many). Po tym zabiegu będziesz mógł się nauczyć robienia mikstur szybkości, zręczności, siły, życia (po 3 leczniczych), ducha (po 3 many).
Zauważyliście, że dopiero wczoraj była premiera światowa Gothica 2? Fajnie, że choć raz polska jest w czymś pierwsza, czy tam trzecia, ale ważne, że przed resztą Europy :)

mruwek [ da ANT ]
powiedzcie mi co daje mi run ze swiętym ogniem nad głową?

Lord Rideroxus [ Junior ]
PORAŻKA :-(
Chyba nie skończę gry. Dostałem się na wyspę ale niestety nie zabrałem żadnej menzurki,
sprawa wyszła dopiero teraz i co gorsza nikt i nigdzie w światyni nie ma małej cho...nej
menzurki... Wię smoczek szkielet w wielkiej sali jest dla mnie niezniszczalny, bo nie mogę
naładowac oka ani przygotować żadnej ciekawej mikstury. Czary na niego też nie działają.
Co tu zrobić ?
cotton_eye_joe [ maniaq ]
Lord Rideroxus -> mialem to samo....
zejdz do ladowni statku paladynow - tam pod scianami leza 2

robalxp [ Chor��y ]
Dopiero zacząłem tą wspaniałą grę w tej chwili mogę sie już przyłączyć do strażników ale nie wydaje mi sie to najlepsze tak naprawde to chciałbym przyłączyć sie do najemników tylko że to troszke trudne a wy do jakiego obozu sie przyłączyliscie i dlaczego ????????????????????????????????
cotton_eye_joe [ maniaq ]
mruwek - > przeszkadza :-)
choc teoretycznie powinien rozswietlac ciemnosci.

grzesiq [ Pretorianin ]
CZY JEST JUZ JAKIS DODATEK DO GOTHICA 2 JA NIEDAWNO WYSIADŁEM ZE STATKU CZY DALEKO DO KONCA GRY PISZECIE O JAKIS ZABÓJCACH NIE WIEM O CO CHODZI
cotton_eye_joe [ maniaq ]
robalxp -> pod wzgledem 'fajnosci' gry dla mnie stoi tak:
mag - > najemnik - > paladyn (ale to bardzo subiektywne)
najlepiej zagraj kazda klasa postaci - tylko mala rada - maga zostaw na koniec, bo jak zagrasz nim to inne klasy sie wydadza cieniutkie... a przylaczyc sie do najmenikow niejest trudno. gdzies we wczesniejszych watkach albo we wstepniaku o tym jest.
ps zazdroszcze ci ze dopiero zaczynasz - chcialbym moc zapomniec o czym chodzilo w gothicu2 (i paru innych gierach) i popykac od poczatku.
robalxp [ Chor��y ]
hehe ja chyba jednak zdecyduje sie na najemników tylko powiedzcie czy potem potrafia opanowac jakas magie runiczna ????
Gordek [ Generaďż˝ ]
Lord Rideroxus --> Jeśli zabrałeś Miltena, to on ma do sprzedania menzurkę.
Lord Rideroxus [ Junior ]
cotton_eye_joe -> dzięki za poradę ale naprawdę zmyszkowałem wszystkie zakamarki.
A w ładowni nie ma dlatego ponieważ dawno temu w grze wszedłem na okręt po dźwigu
na przystani i wyniosłem z niego wszystko oprócz masztów i lin :-))
Jakieś inne porady ? Please ... zrozpaczony zacząłem nawet płynąć w siną dal i najpierw
pojawił mi się napis, że piranie mnie obserwują, potem że piranie zjadają moje buty :-)
potem było coś żebym sobie dał spokój bo i tak nie dopłynę do domu (nie zdążyłem doczytać)
a potem dopłynąłem do krawędzi morza i spadłem w wielką przepaść na jakieś skały... taaa...
HELP !

Krondar [ Death Avatar ]
Kurcze dwa czy trzy dni mnie nie bylo, a watek nie posunal sie zbyt daleko ;) Spodziewalem sie 39, albo 40 a tu ciagle 38 :)
Shakka, Yancy -> Cos chlopaki z CDP chyba sie na nas pogniewali ;) Zabrali zabawki i juz sie z nami nie bawia.

robalxp [ Chor��y ]
i kto mówił że ziemia jest okrągła ????
cotton_eye_joe [ maniaq ]
robalxp - > teleportacje (zart - to kazdy glupi potrafi ;-))
z magii "magów" nie może nikt oprócz nich korzystac. z tego co pamietam to moze korzystac z runy 'swiatlo' paladyna (kompletnie bezuzyteczne). wiec ogolnie najemnik nie korzysta z run
Lord Rideroxus [ Junior ]
Gordek -> No pech jakiś bo nie ma, to znaczy przyznam się, że chyba zaraz po dopłynięciu na wyspę
i kupieniu od bodajże Miltena szczawiu królewskiego zajarzyłem, że nie mam menzurki bo chciałem sobie
statyczny eliksir ugotować ale liczyłem po cichu, że gdzieś znajdę butelkę, no ale się przeliczyłem.
Zabrałem też Vatrasa i paru innych (w sumie dziewięć osób) ale nikt nie ma pustych butelek, grrrr...
robalxp [ Chor��y ]
dzieki wielkie czyli bede w dwóręczne mieczyki inwestował hehe wielkie dzieki panowie

Shakka [ Pogromca Chomików ]
Krondar >>>> no na to wygląda :))
BTW. przejrzałem sobie dzisiaj to forum CDP i nie żebym sie czepiał ale te odpowiedzi na pytania niby to doświadczonych graczy w G2 na tym forum mnie porażają :D przykład "Ciężką zbroje łs wykuje dla ciebie Jan z GD jak takie odpowiedzi słysze to ehehehe :D No i jeszcze pytanie odnośnie smoczych jaj odp. "1 w Khorinis,1 w GD i 11 w Dworze Irdorath
Aha kto odpowie na moje pytanie ???
Jakie najlepiej stworzyć runy ? Abym nie musiał wydawać za dużo PN na nie jeżeli możecie to podajcie które bedą najlepsze może nie najlepsze a najbardziej skuteczne dla każdego kręgu magii :))"

Lord Rideroxus [ Junior ]
NO!
Udało się... faktycznie Milten miał menzurkę ale żeby ją dostać musiałem go, hmm... zabić.
Nie za bardzo mi się to podobało no ale pokonanie zła wymaga poświęceń :-)
Statsy: https://www.electrocafe.com/tmp/dragonslayer.jpg
Teraz idę wypalić całe ziele i muszę odsapnąć zanim zdecyduję się na powtórkę :-)
pozdrawiam
Matthew29 [ Pretorianin ]
Przechodzę Gothica 2 po raz drugi.teraz jako mag.Jestem nowicjuszem i mam już dostęp do biblioteki i mam misję od takiego goscia imieniem Kress (czy jakoś tak , w każdym razie to ten po lewej od wejścia do bibljoteki).Każe mi on sprawdzić runy takiego gościa co mieszka w mieście.Ten gosc ma na imię jakos na I (moja pamieć mnie zawodzi).Gdzie jest ten facet?Dodam jeszcze że to pierwsza misja od tego Kressa (czy jakos tak).
Sorry za zbyt mało informacji ale nie mam pamieci do nazwisk.Jeśli ktoś mi pomoze będę wdzieczny

Krondar [ Death Avatar ]
Shakka -> Taaa, sami wyjadacze tam sa :P
Ja moge na nie odpowiedziec - Rob runy wedle uznania :P Hehe :) Zartuje, ale to naprawde kwestia gustu.
Z szostego polecam ognista obszarowke, fala smierci tez niezla jest, tchnienie smierci takze :) Z piatego ja korzystam tylko z przywolania demona, z czwartego to zniszczenie ozywienca, blyskawica, (wieksza kula ognia to dla mnie kiepski czar, bo trzeba go ladowac - wolalem kilka blyskawic wyslac niz stac jak kolek i ladowac kule :)), z trzeciego? Ja szkieletami sie wyslugiwalem czesto. Nie pamietam czy kula ognia jest czarem trzeciego czy drugiego poziomu, ale to spell obowiazkowy :) Mozesz jeszcze jakies leczenie dopakowac i to bedzie w sumie to co ja najczesciej uzywalem. No i "Strach" - ta rune znajdziesz :)) Bardzo fajny czar.
Matthew29 -> Oj chyba nie runy tylko zwoje :) I ten gosc to alchemik Ignaz, ktory mieszka w dzielnicy portowej, niedaleko drugiego kowala w miescie (Carl'a?) :)

Shakka [ Pogromca Chomików ]
Matthew29 >>>>> gość nazywa sie Ignaz i znajdziesz go w porcie w jednej z chat blisko kowala Carla
Matthew29 [ Pretorianin ]
Shakka ---dzięki.
Matthew29 [ Pretorianin ]
Krondar----Też dzięki :).

Shakka [ Pogromca Chomików ]
Krondar >>>> dzieki na odpowiedz :) dobra ide uczyć sie drugiego kręgu i powymiataćtroche przeciwników :D
BTW. droga maga zaczyna mi sie coraz bardziej podobaćjuż nie moge doczekaćsie 6 kręgu i tych zaklęć buahahahahaha (śmiech pełen zła :D)

Yancy [ Senator ]
Krondar ---> Cóż, wątek CDP i tak upadał ostatnio. Ożywiliśmy go nieco :)) Ale na jakiś czas tylko...
Shakka ---> Pisałem kiedyś obszernego posta o runach maga. No i wogóle - nie oczędzaj. A co niby chcesz robić z PN????? Starczy Ci aż za dość.
Znaleźć można:
1. Strach
2. Błyskawicę (małą)
3. Lodową strzałę
4. Mniejsze ulecznie (czy jakoś tak)
5. Szkielet goblina
Uczyć się warto:
Krąg 2
1. Kula Ognia
Krąg 3
Nic, względnie Piorun Kulisty.
Krąg 4
1. Zniszczenie Ożywieńca
2. Błyskawica
3. Opcjonalnie - Duża Kula Ognia
4. Opcjonalnie - Bryła Lodu (tu uwaga - nie pamiętam czy bryła lodu była 3 czy 4 kręgu)
Krąg 5
1. Lodowa fala
2. Przyzwanie Demona
Krąg 6
Wszystko prócz Zmniejszenia Potwora i Armii Ciemności (choć te 2 ostatnie czary są cholernie zabawne i ja się ich wyuczyłem :)))))))))
Najlepszy czar w grze? Dla mnie DESZCZ OGNIA!
Yancy [ Senator ]
Jako czar leczący wystarcza ta znaleziona runa. Pamiętajcie również że Strach to bardzo przydatny czar!
Może by tak nowy wątek?
v
v
v
W domu niestety jestem odcięty od netu :( Awaria. W Worku nie bardzo zaś jest czas. Do tego kolega rozłożył sobie kilka kompów Czarnobylem i powoli staram mu się porobić porządek z tym...
Wie ktoś może jak usunąć męczący biały ekran Folder Pulpit pojawiający się przy starcie po "wizycie" Czarnobyla? Nie bardzo chce mi się poszukiwać rozwiązania dla nie swoich problemów :)

Shakka [ Pogromca Chomików ]
Yancy >>>> DZIEKI teraz to już wiem wszystko (chyba :D).
Yancy [ Senator ]
Shakka ---> Generalna zasada dla maga jest prosta, w obrębie magii, ucz się czego dusza zapragnie. PN jest aż za wiele. Pustych run dużo. A jeżeli masz smak na jakąś umiejętność myśliwską - to śmiało się jej wyucz.
Siła? O sile możesz zapomnieć. Nie daj ani jednego punktu. Bronie? Zanim wstąpisz do klasztoru możesz się trochę poduczyć walki bronią jednoręczną. Ale poziom wojownika jest tu wystarczający. Zręczność - też możesz nieco zwiększyć. Przyda się dla umiejętności złodziejskich, otwierania skrzyń oraz aby można było użyć rapiera, potem miecza mistrzowskiego. Mieczem będziesz i tak walczył sporadycznie i bardziej dla zabawy niż z konieczności.
To tyle. Jak łatwo obliczyć - na koniec nie będziesz miał co robić z PN. Poziom many zadowalający w 100% to 300pkt. Można dobić w okolice 500 ale czy to ma wielki sens? Oczywiście - obowiązkowo alchemia.
Pod koniec gry mogłem w zasadzie biegać z deszczem ognia i nie przejmować się niczym. Ale ja poznałem mnóstwo czarów i po prostu bawiłem się magią. Takie zaklęcia jak pięść wichru - są zabawne. Albo zmniejszenie potwora. Warto wypróbować na takim cieniostworze :)))))
shubniggurath [ Lost Soul ]
mam pytanie kto mnie nauczy 4 poziomowej blyskawicy??
szokbar [ Pretorianin ]
..........powrót do górniczej doliny..........po raz trzeci :-).............najemnikiem tym razem.............DESZCZ OGNIA WYMIATA............10 jaszczuroczłeków jednym deszczem...........ta gra jest genialna!!!!!!!!!...........ja korzystałem z błyskawicy...........many z 450...........armia ciemności jest bardzo ciekawa...........
szokbar [ Pretorianin ]
Czy slyszał już ktoś o trzeciej części lub o dodatku?

tymczasowy176602 [ Junior ]
Czesc, przosze o pomoc , gram magiem i jestem w rozdziale gdzie musze pozabijac smoki, zabiłem lodowego i zyskałem w sumie 2 levele do przodu , niezabarzdo wiem gdzie w górniczej dolinie mógłbym sie czegos nauczyc(z magii) wiec poszedłem do klasztoru, ale nigzdie nieumiem znalesc pustych run....!!! żeby zrobic nowe zaklecia... ehh nikt niema ich na sprzedaż w klasztorze ani w miescie. przynajmniej jak szukałem wiec wiecie moze gdzie je znjade?byłbym wdzieczny za pomoc
Gordek [ Generaďż˝ ]
hangorn --> Runy ma na pewno do sprzedania Gorax w klasztornej winnicy.
Shakka [ Pogromca Chomików ]
Założyłem nową część
Link do nowej części poniżej
>>>>>>>